هدایت شده از بصائر
🔰 آقای مهدی نصیری در کانال تلگرامی خود سخنی از امیرالمؤمنین(ع) را نقل کرده که در آن حضرت خطاب به خوارج می فرمایند: «ما آغازگر هیچ جنگی با شما نخواهیم بود، مگر آنکه شما جنگی را آغاز کنید.»
و سپس بیانات رهبرانقلاب خطاب به پوتین که پیش دستی روسیه در شروع جنگ اوکراین را تأیید فرموده اند را در تضاد با این فرمایش امیرالمؤمنین(ع) دانسته اند.
🔰 آقای نصیری! جمله ای که شما به آن استناد جسته اید، مربوط به روش برخورد با مخالفان داخلی حکومت است که تا وقتی دست به سلاح نبردند و تهدیدات امنیتی ایجاد نکردند، حکومت اسلامی با آنها مدارا می کند؛ اما نحوه مواجهه با دشمن خارجی بگونه دیگری است. بعید است شما، که ظاهراً با قرآن و نهج البلاغه آشنا هستید، این جمله معروف امیرالمؤمنین(ع) در خطبه 27 نهج البلاغه خطاب به کوفیان را نشنیده باشید:
🔸«وَ قُلْتُ لَكُمُ اغْزُوهُمْ قَبْلَ أَنْ يَغْزُوكُمْ فَوَاللَّهِ مَا غُزِيَ قَوْمٌ قَطُّ فِي عُقْرِ دَارِهِمْ إِلَّا ذَلُّوا؛ و به شما گفتم به دشمن حمله کنید قبل از آنکه آنان به شما حمله کنند؛ پس به خدا سوگند هیچ قومی نیست که در درون خانه¬اش مورد تهاجم دشمن واقع شدند، مگر آنکه آن قوم ذلیل شدند.» (نهج البلاغه؛ خطبه 27)
🔰 آقای نصیری! هیچ حکومت عاقلی(چه مسلمان و چه غیرمسلمان) اجازه نمی دهد دشمن خارجی اش تا نزدیکی مرزهای کشورش نفوذ کند و پایگاه بزند و آنگاه منتظر حمله دشمن بماند، و او هیچ اقدامی نکند.
🔰 الحمدلله که مدیریت کلان کشور در دست حکیم عاقل و زیرکی مثل آیت الله خامنه ای است، نه ساده اندیشانی همچون شما.
@basaer_fi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ پدیدهای عجیب
🔰 حمید رسایی: ما در داخل کشور با پدیدهای مواجهایم که هرگز از این صحنههای زیبا (که کم هم نیستند) نتیجهگیری روی کل نمیکند! ولی از رفتار غلط یک پلیس یا ضابط دیگر نتیجهگیری روی کل میکند و همه زحمات نیروهای انتظامی را زیر سئوال میبرد! خصوصا که آن رفتار غلط هم در اکثر مواقع، عکسالعمل آنی و لحظهای ضابط نسبت به رفتارهای غلط متهم یا مجرم است.
پدیده عجیبتر اما کسانی هستند که از آن رفتار غلط نه محکومیت کل نیروهای انتظامی بلکه حتی عدم صلاحیت شخص ولی فقیه و عدم موفقیت نظام ولایت فقیه را نتیجه میگیرند!
شما اسم این جماعت را چه میگذارید؟
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گزارشی از فعالیتهای زیرپوستی بهاییت
این گفتگو را هم بخوانید:
eitaa.com/rasaee/5717
دکتر حمیدرضا اسماعیلی، نویسنده کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» در گفتگو با روزنامه ایران:
♻️ چرا بهائیت یک سازمان سیاسی است؟
روزنامه ایران نوشت:
🔹در روزهای اخیر برخی جریانهای رسانهای معاند سعی کردند به تصویرسازی نادرست از اتفاقات مرتبط با بهائیان بپردازند. تصویرسازیهایی که با هدف تحریف واقعیت صورت می گیرد و محور اصلی آنها غیرسیاسی نشان دادن تشکیلات بهائی است. برای اینکه بدانیم چرا بهائیت یک سازمان آن هم از نوع سیاسی است باید با ویژگیها و مختصات این تشکیلات آشنا شویم. در این باره واقعیتهایی هست که هر ناظر و مخاطب بیطرفی براحتی میتواند با دانستن آنها خودش قضاوت کند. به همین خاطر به سراغ دکتر حمیدرضا اسماعیلی رفتیم تا ابعاد این موضوع را بیشتر بررسی کنیم. وی نویسنده کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» است که بتازگی از سوی مؤسسه مطالعات و پژوهشهای سیاسی منتشر شده است.
بخشهایی از این مصاحبه به شرح زیر است:
🔹بهائیت نه یک «نهاد» که یک «سازمان» تمرکزگرا و سانترالیستی است که همه بهاییان و اعضا حتماً باید ذیل آن سازمان تعریف شوند و اساساً بهایی خارج از سازمان معنای واقعی ندارد و او را به رسمیت نمیشناسند. بیتالعدل تصریح دارد بهایی فردی است که آنها به رسمیت بشناسند. این موضوع در ادیان واقعی وجود ندارد. مسلمانان فراوانی وجود دارند که با هیچ یک از تشکیلات مذهبی در ارتباط نیستند ولی خود را بیش از دیگران داعیهدار میدانند.
🔹شورای رهبری سازمان بهائیت که در اسراییل قرار دارد، نه تنها در جزئیات سازمانی بلکه در امور شخصی و جزئی اعضا از قبیل امور آموزشی، اقامت، ازدواج و طلاق نیز مداخله دارد. این مداخلات گاهی با دستورات سازمانی و به صورت مصوبات کلی صورت میگیرد و گاهی موردی و شخصی است. در اسنادی دیدهام که بیتالعدل حتی آمرانه دستور داده است که لازم است بهاییان فلان شهر حتی در مجلس ختمی که برقرار بوده شرکت کنند.
🔹بر اساس سلسله مراتب سازمانی، همچنین محفل مرکزی نیز به نمایندگی از بیتالعدل، در همه جزئیات سازمانی و شخصی بهاییان صاحب امر و نظر محسوب میشود. در واقع اینکه تعداد محافل یک شهر چه تعداد باشد و شیوه سازماندهی محافل در آنجا چگونه باشد اولاً با بیتالعدل و ثانیاً با محفل مرکزی است که در برنامههای کوتاه مدت و میان مدت موسوم به «نقشه» به بهاییان ابلاغ میشود.
🔹توجه به ابعاد تشکیلاتی و سیاسی بهائیت در گذشته و حتی در میان کارگزاران حکومت پهلوی و حتی مدیران و رؤسای ساواک نیز مشاهده میشود. آنها نیز نه تنها در گزارشهای خود به بهائیت از آن به عنوان یک «حزب سیاسی» یاد کردهاند، بلکه در فعالیتهایی که به منظور رصد بهائیت انجام دادهاند بر ابعاد تشکیلاتی و سیاسی آن متمرکز بودهاند. در کتاب «سازمان سیاسی بهائیت» تعداد قابل توجهی از این اسناد را آوردهام.
متن کامل این گفتگو را اینجا بخوانید:
psri.ir/?id=a9ufv1bl
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
4_6003780452018555983.mp3
14.74M
زمینه (گفته بودم بهش، توی خیمه نمیشینم)
🎥 مراسم عزاداری شب پنجم ماه #محرم
🗓 سهشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱
🎙 مداح: #حاج_محمود_کریمی
📍 #هیأت_رایةالعباس (علیهالسّلام)
🏷 #حضرت_عبدلله_بن_الحسن
www.fotros.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ حیوان جلّال
🔰 رهبر انقلاب در دیدار اعضای مجلس خبرگان به نکته ظریفی در زمینه فساد مالی برخی از مدیران و خواص اشاره کردند و آنها را به حیوان جلّال تشبیه کردند!
حیوان جلّال چه ویژگیای دارد؟
ادامه متن را اینجا بخوانید:
eitaa.com/rasaee/5720
♻️ حیوان جلّال
🔰 رهبر انقلاب در دیدار با اعضای مجلس خبرگان، به نکته ظریفی در زمینه فساد مالی برخی از مدیران و خواص اشاره کردند و آنها را به حیوان جلّال تشبیه کردند و فرمودند:
"امروز یکی از کارهای مهم اغوای خواص جامعه است. کسانی که عنوانی دارند و امکانی دارند و احیانا سوادی دارند. اغوای اینها. چون وقتی خواص اغوا شدند اگر به این خواص اغوا شده، فرصت داده بشود، راحت توده مردم را اغوا خواهند کرد.
یکی از سنگینترین جنگهای تاریخ کشور ما امروز در همین زمینه در جریان است. دارند دائم با مزدور پروری، با حرام خوارسازی، افرادی را حرامخوار میکنند با لطایف الحیل، وقتی حرامخوار شد مثل "حیوان جلّال" دیگه خیلی مشکل میشود او را از حرامخواری دور کرد." (۱۹ اسفند ۱۴۰۰)
فیلم بيانات را اینجا ببینید:
http://eitaa.com/rasaee/5719
اما حیوان جلّال چیست؟
علامه حلی در تحریر الاحکام الشرعیه مینویسد: حیوان حلالگوشتی که به خوردن مدفوع انسان (عَذَره) عادت کرده است، نجاستخوار و یا جَلّاله نامیده میشود.
بنابر نظر فقها حیوان نجاستخوار، گوشت، شیر، تخم آن نجس و غیر قابل مصرف است. حتی علاوه بر مواد دفعی آن، عرقش هم نجس است و اگر دست تر به آن بخورد، باید تطهیر شود.
نکات ظریفی در سخنان رهبر انقلاب وجود دارد، افرادی که مانند حیوان نجاست خوار عادت به خوردن بیت المال میکنند، در جامعه حکم حیوان جلّال را دارند یعنی از نظر اجتماعی موارد ذیل بر آنها صدق میکند:
۱. نجس اجتماعی هستند و نباید به آنها نزدیک شد. نباید پول آنها در سرمایهگذاری مشترک هزینه شود. زیرا سرمایه طرف مقابل را هم نجس میکند.
۲. چنین افرادی به این کار عادت کردهاند و به این سادگی نمیشود سرشان را از آخور مال حرام بیرون کشید.
۳. خروجی کار آنها نجس است. چون نباید انتظار داشت آدم نجس و پلید، فعل پاک و پسندیده از او صادر شود، پس نباید آنها را در مصادر امور کشور گذاشت؛ زیرا جامعه را به لجن میکشانند و به قول رهبر انقلاب اغوا میکنند.
۴. باید آنها را در هر پست و مقامی که هستند از کار برکنار و افسار کرد و ضمن اینکه بیتالمال از حلقوم آنها بیرون کشیده میشود، به زور هم شده آنها را از حرامخواری مانع شد تا دست از عمل زشت خود بردارند و پاک شوند. (مانند شتر نجاستخوار که ۴۰ روز باید آن را مهار کرد و استبراء کرد تا پاک شود. یا گاو ۲۰ روز، گوسفند ۱۰ روز، مرغ ۳ روز و...)
۵. به جامعه معرفی شوند تا مردم آنها را بشناسند و به آنها نزدیک نشوند.
اما آیا در کشور ما اینگونه است؟
متاسفانه جلّالها مانند موریانه همه جا نفوذ کردهاند و مشغول بلعیدن مال مردم هستند. برخی از آنها به کم هم راضی نیستند و به کمتر از هزار میلیارد قانع نمیشوند. باید برخورد با جلّالها را مطالبه کرد.
متن ارسالی کاربران
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
سخنرانی_شب ششم محرم 1401.mp3
34.9M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
🌑 شب ششم محرم ۱۴۰۱
📗 ما و سنتهای الهی (۱)
📚 در این جلسه به اهمیت موضوع سنتهای الهی پرداخته شده و در کنار آن، موضوع آداب و رسوم و سنتهای حسنه و سیئه فردی، اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و ... مورد بحث قرار گرفته است.
🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
میتونی بجنگی دلیر باشی
میتونی بترسی حقیر باشی
میتونی بمونی زهیر باشی
میتونی بری و زبیر باشی
ویژه مراسم شب چهارم محرم الحرام ۱۴۴۴
#هیئت_ثارالله_زنجان
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
سخنرانی_ش هفتم محرم 14021.mp3
28.08M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
🌑 شب هفتم محرم ۱۴۰۱
📗 ما و سنتهای الهی (۲)
📚 در این جلسه شرایط و ویژگیهای سنتهای الهی از جمله عمومی بودن، همیشگی بودن، غیر قابل تبدیل و تحول و اجتماعی بودن آن پرداخته شده است. .
🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تو این جنگ نرم
تو این وقت تنگ
واسه ارزشهات
با گوشیت بجنگ
تو فضای مجازی میشه
پای کار حسین بمونی
ویژه مراسم محرم الحرام ۱۴۴۴
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ ریشۀ اصلیِ قیامِ امام حسین
🖋 حضرت آیتالله سیّدعلی خامنهای
[۱]. نه میتوانیم بگوییم که حضرت برای «تشکیلِ حکومت» قیام کرد، و نه میتوانیم بگوییم حضرت برای «شهید شدن» قیام کرد. امام حسین - علیهالسّلام - هدفِ دیگری داشت که رسیدنِ به آن «هدف»، حرکتی را میطلبید که این حرکت، یکی از این دو «نتیجه» را داشت. پس حکومت یا شهادت، هیچکدام «هدف» نبودند، بلکه دو «نتیجه» بودند.
[۲]. هدف آن حضرت عبارت بود از انجامدادنِ یک «واجبِ عظیم» از واجباتِ دین که آن را هیچکس قبل از امام حسین انجام نداده بود؛ نه رسولِ اکرم این واجب را انجام داده بود، نه امیرالمؤمنین، نه امام حسن؛ چون زمینۀ انجامِ این واجب، در زمانِ امام حسین پیش آمد.
[۳]. دو نوع انحراف وجود دارد: گاهی مردم، فاسد میشوند، امّا احکامِ اسلامی از بین نمیرود، امّا گاهی هم مردم، فاسد میشوند، هم حکومتها، هم علمای دین، بهطوریکه حقایقِ اسلام، تحریف و منکر را معروف و معروف را منکر، و خطّ اسلام را «صدوهشتاد درجه» عوض میکنند. آن حکم، حکمِ «تغییرِ وضع» و «تجدیدِ حیات»، یا بهتعبیرِ امروز، «انقلاب» است که مربوط به «برگرداندنِ جامعۀ منحرف به خطّ اصلی» و «تضمینکنندۀ زندهشدنِ اسلام» است، بعد از آنکه مُشرف به مردن است، یا مرده و ازبینرفته است. مسأله این است که اگر جامعۀ اسلامی «منحرف» شد و این انحراف، بهجایی رسید که «خوفِ انحرافِ کلّ اسلام» بود، تکلیف چیست؟!
[۴]. افزونبراینکه باید انحرافِ اساسی در دین رخ داده باشد، شرطِ دیگرِ انجامِ این حکم، آن است که «زمینه» و «موقعیّت» برای انجامِ آن، مساعد باشد؛ چون خدایمتعال، به چیزی که «فایده» ندارد و «اثر» نمیبخشد، تکلیف نکرده است. البتّه مراد از فراهمبودنِ موقعیّت، این نیست که «خطر»ی در پی نباشد، بلکه غرض این است که «پیامِ» قیام، به مردم منتقل خواهد شد و مردم خواهند فهمید و در اشتباه، نخواهند ماند. وجودِ «خطر»، این «تکلیف» را ساقط نمیکند، بلکه انجامِ این تکلیف، همیشه توأم با خطر است. در زمانِ ما، امام خمینی نیز از خطر نهراسید و هدف و تکلیفِ خود را قیام دانست. ازاینرو، انقلابِ اسلامی، پرتوی از قیامِ عاشورا است، با این تفاوت که آن قیام به نتیجۀ شهادت انجامید و این انقلاب، به نتیجۀ برپاییِ حکومتِ اسلامی.
[۵]. در زمانِ امام حسین - علیهالسّلام - هم «انحرافِ اساسی در اسلام» بهوجود آمد و هم «فرصتِ مساعد برای اثرگذاری» پیدا شد. اوّلاً، بعد از معاویه، کسی به حکومت رسید که حتّی «ظواهرِ اسلام» را هم رعایت نمیکرد، چنانکه اهلِ شُرب خَمر و فسادهای جنسیِ واضح و شعرسرایی بر رّد دین و مخالفتِ علنی با اسلام بود، ولی چون بهعنوانِ ریاست بر جامعۀ اسلامی در قدرت قرار گرفته بود، نمیخواست اسمِ اسلام را براندازد. حاکمِ فاسد، جامعه را نیز فاسد میکند؛ چون بر جامعه و مردم، اثر میگذارد. ثانیاً، «زمینه» هم آماده است؛ یعنی فضای جامعۀ اسلامی، طوری است که ممکن است «پیامِ» امام حسین به گوشِ انسانها در همان زمان و در طولِ تاریخ برسد، درحالیکه اگر در زمانِ معاویه، امام حسین میخواست قیام کند، پیامِ او دفن میشد؛ زیرا سیاستها بهگونهای بود که مردم نمیتوانستند حقّانیتِ سخن را دریابند. ازاینرو، ایشان ده سال در زمانِ خلافتِ معاویه، امام بود، ولی قیام نکرد.
[۶]. امام حسین قیام کرد تا آن واجبِ بزرگی را که عبارت از «تجدیدِ بنای نظام و جامعۀ اسلامی»، یا «قیام در مقابلِ انحرافاتِ بزرگ در جامعۀ اسلامی» است، انجام دهد، که این خودش، یک «مصداقِ بزرگِ امربهمعروف و نهیازمنکر» است.
[۷]. آن حضرت در مناسبتهای مختلف، به همین معنا اشاره کرده است: وَعَلَی الاْسْلامِ الْسَّلامُ اِذ قَدْ بُلِيَتِ الاْمَّةُ بِراعٍ مِثْلَ يَزيدَ
دیگر باید با اسلام، خداحافظی کرد، آن وقتیکه اسلام به حاکمی مثلِ یزید، مبتلا گردد.
وَ أَنِّی لَمْ أَخْرُجْ أَشِراً وَ لَا بَطِراً وَ لَا مُفْسِداً وَ لَا ظَالِماً وَ إِنَّمَا خَرَجْتُ لِطَلَبِ الْإِصْلَاحِ فِی أُمَّةِ جَدِّی أُرِيدُ أَنْ آمُرَ بِالْمَعْرُوفِ وَ أَنْهَى عَنِ الْمُنْكَرِ وَ أَسِيرَ بِسِيرَةِ جَدِّی وَ أَبِي عَلِيِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ
و همانا من براى سركشى و خودنمایی و فساد و ظلم، قیام نكردم، بهیقین كه من برای اصلاح در میانِ امّتِ جدّم، قیام كردم و میخواهم به نیكی، سفارش و از بدی، نهی كنم، و مطابقِ سيرۀ جدّم، و پدرم علىبنابىطالب رفتار مینمایم.
وَ أَنَا أَدْعُوکُمْ إِلى کِتابِ اللّهِ وَ سُنَّةِ نَبِیِّهِ، فَاِنَّ السُنَّةَ قَدْ أُمیتَتْ، وَ إِنَّ الْبِدْعَةَ قَدْ أُحْیِیَتْ
و من شما را به کتابِ خدا و سنّتِ پیامبرش فرا مىخوانم؛ چراکه سنّتِ او را میرانده و بدعت را زنده کردند.
(در خطبههای نمازِ جمعه، ۱۹ خرداد ۱۳۷۴).
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
و تو چه میدانی
شاید قیامت و روز حساب
ما که در مجالس چند هزار نفری
با سیستمهای صوتی چند صد میلیونی
عزاداری کردیم به حال اینها غبطه بخوریم
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
.
♻️ هجده مقامی که در زیارت عاشورا میخواهیم
بهترین فرصت برای قرائت چهل روزه زیارت عاشورا از روز عاشورا تا اربعین را از دست ندهید،
در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا میکنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا میخواهیم. درخواستهای انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است.
ما در زیارت عاشورا، همراه با این دعاها، هجده مقام را از خدا درخواست میکنیم که بعضی از آنها بهقدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمیتوانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد.
اینها خیلی خواستههای بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد میگیرد، چون از پایین شروع میشود و به بالا میرسد.
و اما آن مقامها:
۱- مقام خونخواهی امام حسین علیهالسلام
ان یرزقنی طلب ثارک
اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابیعبدالله، امام زمان است.
۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا)
اللهم اجعلنی عندک وجیها
۳- مقام معِیَّت (همراهی) با معصوم
ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة
مع امام منصور
این درخواستی ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشتهاند.
۴- زندگی حسینی و اهل بیتی داشتن
اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد...
مقامی که درخواست میکنیم تمام مراحل زندگی ما، درهمتنیده با معصوم باشد.
۵- مقام شهادت
و مماتی ممات محمد و آل محمد
مرگ همه معصومین (از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهمالسلام) با شهادت بوده.
۶- رسیدن به مقام محمود
ان یُبِلِّغنی المقام المحمود
در قرآن آیهای داریم که به پیامبر میگوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمیرسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمیرسد.
اما مقامی هست که از شفاعتشدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعتکردن است و ما در این فراز، این را از خدا میخواهیم.
۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم
لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا
و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم...
(یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم میدانم)
الحمد لله علی عظیم رزِیّتی
(دقیقا در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش میداند)
این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید دربارهاش بحث کرد.
داستان زیارت عاشورا، داستانِ یکیشدن با اهلبیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم.
۸- مقام برائت
و بالبرائة من اعدائکم
(برای دوری و تبرّیجستن از بعضی جریانها و افراد و نیز بعضی خصوصیتها)
۹- مقام لعن
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد
این مقام، آنقدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صد لعن میدهیم و بعد صد سلام.
(جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب)
نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده میشود، چون ما مردم اصلا تا قبل از ظهور نمیفهمیم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بودهاند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کردهاند.
ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمیدانیم و درک نمیکنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق میافتد.
یعنی وقتی ظهور انجام میشود و میفهمیم چه چیزی را از ما گرفتهاند، تازه حسّ واقعیِ برائت را درک خواهیم کرد.
ادامه در پست بعد
ادامه از پست قبل
۱۰- مقام سِلم
انی سلم لمن سالمکم
و ولیّ لمن والاکم
این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهلبیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان.
۱۱- مقام دشمنی با دشمنان اهل بیت
حرب لمن حاربکم
این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهلبیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر میکنید هر کسی میتواند به مقام مجاهدت برسد؟
۱۲- مقام ایثار
بابی انت و امی
ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست میکنیم و لااقل ادای آن را درمیآوریم. ایثار یعنی بذل بهترینها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشتههای خود را فدای امام میکنیم.
۱۳- مقام قربة الی الله
انی اتقرب الی الله...
اللهم انی اتقرب الیک...
مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّخدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن میشود.
۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهلبیت
انی اتقرب الی الله و الی رسوله و الی ...
این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است.
۱۵- مقام معرفت اهلبیت
اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم...
در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة)
۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن
ان یثبّت لی عندکم قدم صدق
ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین...
۱۷- مقام رجعت،
و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور
هر کسی قادر نیست به این مقام برسد و شخص باید خیلی کارها در این راه انجام دهد.
۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد
اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة
ما در زیارت عاشورا، خیلی از این مقامها و خواستهها را بهصورت لامکان و لازمان میخواهیم. یعنی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خاص نمیکنیم.
فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی
(یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم)
و لا جعله الله آخر العهد منی...
(یعنی الیالابد باشد و محدود به حال نباشد.)
در پایان این مطلب باید گفت که هدف خلقت ما انسانها، رشد نامحدود ما از طریق کسب معرفت و محبت و خشوع در برابر خدا و همچنین ولی خداست و این درخواستهایی که ما در زیارت عاشورا به درگاه خدا عرض میکنیم، کاملاً همسو با هدف خلقت ماست.
یعنی اگر به مقامات فوق دست یابیم، در واقع تا سطوح بسیار بالایی از هدف خلقت دست یافتهایم.
🔺برای دیدن تحلیلهای حمید رسایی عضو کانال شوید🔻
eitaa.com/joinchat/389677056C798a6dc5a1
هدایت شده از حمید رسایی ✔️
♻️ «و هذا یومٌ فَرِحَت به آلُزیادِِ و آلُمَروان»
فراموش نمیکنیم آنانکه شعارشان «یاحسین میرحسین» بود، در عاشورای ۸۸ چگونه چهرهٔ حقیقی خود را فاش کردند.
یادآوری فتنه و کودتای سبز و هتک حرمت به عزای حسینی در سال ۸۸ هرگز تکراری نمیشود.
#ارسال_به_دیگران
🔺کانال حمید رسایی🔻
@rasaee
سخنرانی_شب هشتم محرم 1401.mp3
34.23M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
🌑 شب هشتم محرم ۱۴۰۱
📗 ما و سنتهای الهی (۳)
📚 در این جلسه سنت الهی ابتلا، آزمایش و امتحان که از شنتهای مشترک بین اهل حق و اهل باطل است، سخن گفته شده و شرایط مختلف این سنت و نتایج آن به بحث گذاشته شده است.
🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از متقین
➖➖➖➖➖➖➖
🔲 مرثیه ای در مرداب
✍️ علی ثقفی
◻️نه اینکه من همچین یک دفعه عاشق مرحوم طالب زاده شده باشم تا چون دخترکان نوجوان سیزده ساله که اطراف شهدا طواف می کنند برایش دلنوشته بنویسم.و نه اینکه در طول این سی سال آشنایی حتی یکبار او را به اسم کوچک صدایش کرده باشم تا اکنون به او نادر بگویم و نه اینکه بخواهم با مشابه سازی با سردار اربا اربا شده او را حاج نادر صدا کنم.
◻️اما از فردای روز تشییع و دفن او غمی ناشناخته بر این دل سنگینی می کند با یک سوال که چرا موثرین عرصه های مختلف انقلاب را تا هستند اینطور تحقیر می کنیم. من با وجود همه ی حرف و حدیثهایی که پیرامون او بود یک چیز را نمی توانستم باور نکنم و آن ایمان اشراقی او به انقلاب اسلامی و دغدغه هایش برای آن بود.
◻️ در کنار پیکر او کمی دورتر از صفهای اول در مسجد بلال ایستاده بودم و به این فکر می کردم خوب این پروژه تمام شد. پروژه تجلیل بعدی از آن کیست؟
◻️مرثیه من برای از دست دادن مرحوم طالب زاده نیست . مرثیه برای این سنت است. سنتی که مثل مرداب ما را فرا گرفته است. سنت تخریب موثرین در زمان حیاتشان و تجلیل از آنها بعد از مرگشان.
.
➖➖➖➖➖➖➖
https://eitaa.com/almottaqin
➖➖➖➖➖➖➖
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
معنای تاسوعا و عاشورا چیست؟ این نامگذاری توسط چه کسی برای دو روز مهم تاریخ شیعه بکار رفت؟
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
سخنرانی_شب نهم محرم 1401.mp3
32.2M
🎤 سخنرانی حمید رسایی
🌑 شب نهم محرم ۱۴۰۱
📗 ما و سنتهای الهی (۴)
📚 در این جلسه سنت الهی استدراج و امهال (مهلت دادن) که از جمله سنتهای مختص اهل باطل و جریان دنیاطلب است به بحث گذاشته شده و به این سئوال پاسخ داده که چرا برخی از افراد غیر مؤمن از نعمتهای دنیایی برخوردارند.
🕌 هیئت فرهنگی و تربیتی بیت الشهدای گناباد
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee
هدایت شده از حافظه تاریخی ایرانی
34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻روز عاشورای ۸۸ در تهران اتفاقاتی افتاد که خیلی ها نمیخواهند یادآوری شود، نسل جدید هم که اصلا اتفاقات آن روز را ندیده که چیزی به یاد آورد.
در قسمت ۳۱ برنامه حافظه تاریخی ایرانی جزییاتی از حوادث و پشت پرده آن روز را بازخوانی و در انتها نیز دو کتاب خواندنی معرفی کردیم.
@Hafezeh_tarikhi_irani
.
♻️ چرا ساکتند؟
🔰 حمید رسایی: چهره میرحسین موسوی سالهاست برای مردم روشن شده، او مُرده سیاسی است. هدف از کتابی که یکی از رسانههای خارجی او آماده کرده و متنی که از وی به عنوان مقدمه آن قرار دادهاند، این است که بگوید: موسوی نمُرده، فراموشش نکنید.
اما مسأله ما موسوی نیست بلکه مسأله چهرههای دیگری هستند که همچنان با رفتار منافقانه خود، واقعیتشان مشخص نشده و زیست سیاسیشان ادامه دارد. این منافقین، برخی در اردوگاه اصلاحطلبی زیست کردهاند به عنوان اصلاحطلب شناخته میشوند و برخی در اردوگاه اصولگرایی زیستهاند و به عنوان اصولگرا شناخته میشوند، اما به کارنامه برخی از آنها که نگاه میکنیم، هر دو پشیمان از گذشته انقلابی خود، هر دو بیاعتماد به وعدهها و سنتهای الهی، هر دو خسته از آرمانگرایی و پنجه در پنجه شدن با استکبار، هر دو با تغییر سبک زندگی مردمی به زندگی اشرافی و ...
اعلام موضع خواص (اصلاحطلب یا اصولگرا یا ...) در این بزنگاهها مهم است چون واقعیتهای درونی افراد و جریانات را نشان میدهد.
دلیل سکوت برخی چهرهها در مواجه با متن منتشر شده موسوی، همان نکتهای است که در فتنه سال ۸۸ آنها را به سکوت واداشت.
سال ۸۸ بسیاری از آنها اعتقادی به وقوع تقلب نداشتند؛ وقتی حرمت امام و آرمانهای امام در تجمعاتشان شکسته میشد، واقعا در دل ناراحت بودند؛ در عاشورای ۸۸ هم وقتی عدهای حرام لقمه، آن جفا را در حق آن روز عزیز کردند و حرمت صاحبش را شکستند، اینها واقعا راضی و خوشحال نبودند؛ اما در تمام این مقاطع ساکت بودند، چرا؟
چون جسارت و شجاعت نداشتند که وقتی زمین خوردند، بلند شوند و خودشان را بتکانند و مسیر کجرفته را ادامه ندهند؛ چون با خود میگفتند موضعگیری ما به نفع رقیب تمام میشود! چون جناح و جهت و جریان سیاسیای که در آن قرار داشتند، بتهای درونیشان شده بود و نمیگذاشت حرمتشکنی و بر شاخه نشستن و بُن بریدن را ببینند. امروز هم همان منطق بر سکوت این جماعت حاکم است.
رهبر معظم انقلاب پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی، درباره خصوصیات آن شهید به نکته ظریفی اشاره کردند. یکی از خصوصیات آن شهید را شجاعت دانستند و بعد فرمودند که حاج قاسم نه فقط در میدان جنگ که در میدان سیاست هم شجاع بود.
اما شجاعت آن شهید در میدان سیاست چه بود؟ پس از شهادت آن عزیز، وقتی ارادت چند ده میلیون به حاج قاسم هویدا شده، چهرهها و رسانههای جریان مشهور به اصلاحات با استناد به برخی مواضع گذشته آن شهید (از جمله گرایش وی به خاتمی در انتخابات سال ۷۶ و ارتباطات شخصی ایشان با برخی چهرههای سیاسی این جریان) این استقبال مردمی را به نام خود فاکتور کردند (هر چند کم کم چهره واقعی خود را در نفی انتقام سخت نشان دادند).
همه میدانند که آن شهید علیرغم موضعی که در انتخابات ۷۶ داشت، سال ۷۷ وقتی شعار اصلاحطلبی این جماعت، رُخ واقعی خود را (که اصلاح اصول مهم قانون اساسی و در مواردی، اصلاح مبانی شریعت به اسم روشنفکری دینی بود) نشان داد، حاج قاسم عَلَم مقابله با این انحراف را برداشت و در نامه مشهور فرماندهان سپاه، به خاتمی هشدار داد. این تنها مورد از شجاعت آن شهید در میدان سیاست نبود.n
بله، این همان صفتی بود که رهبر انقلاب وقتی این جماعت به دنبال بهره برداری از محبوبیت آن شهید هستند، درباره ایشان فرمودند:
"این شجاعت و تدبیرِ توأمان، فقط در میدان نظامی هم نبود، در میدان سیاست هم همین جور بود... در مسائل داخل کشور اهل حزب و جناح و مانند اینها نبود، لکن به شدّت انقلابی بود. انقلاب و انقلابیگری خطّ قرمزِ قطعیِ او بود؛ ذوب در انقلاب بود. پایبند به خطّ مبارک و نورانیِ امام راحل (رضوان الله علیه) بود." ۹۸/۱۰/۱۸
ریشه سکوت تلخ عدهای در بزنگاههای حساس و در برابر مواضع غلط امثال موسوی، فقدان ارزشهای انقلاب، پشیمانی از راه امام، وابستگی حزبی و نبود شجاعت در درون آنها و در یک کلمه قبیلهگرایی است.
🔺صفحات مجازی حمید رسایی🔻
eitaa.com/rasaee
T.me/www_rasaee_ir
instagram.com/rasaee.ir
twitter.com/hamidrasaee