eitaa logo
روش‌شناسی قضاوت
120 دنبال‌کننده
113 عکس
12 ویدیو
106 فایل
تلاش برای بنیاد نظم حقوقی در تراز دولت اسلامی جهت ارتباط با ادمین: @qazaavat
مشاهده در ایتا
دانلود
بسمه تعالی به‌اطلاع کلیه عزیزان می رساند، با توجه به آماده‌سازی شماره دوم فصلنامه روش شناسی قضاوت (تابستان ۱۴۰۳)، با موضوع «قاضیان چون عارفان: کنکاشی پیرامون شم قضایی» آثار خود را در ارتباط با موضوع این شماره تا تاریخ ۱۴۰۳/۵/۱۵ به ادمین کانال ایتای فصلنامه و یا پست الکترونیک فصلنامه ارسال نمایند. ادمین در ایتا @qazaavat پست الکترونیک qazaavat@gmail.com http://eitaa.com/yasalduzen
هدایت شده از روش‌شناسی قضاوت
یکی از توصیه‌های دیگری که میخواهم عرض بکنم، این است که شنیدم بعضی از قضات محترم در احکام قضائی‌شان استناد میکنند به مبانی حقوق بشری غرب! این غلط است. آن مبانی، مبانی نادرستی است؛ حالا خودشان هم که عمل نمیکنند هیچ ــ نشانه‌های واضحش امروز در دنیا جلوی چشم همه هست که آنها عمل هم نمیکنند ــ امّا اصلاً مبانی، مبانی غلطی است؛ قاضی ما نمیتواند برای حکم خودش به غیر قانون داخلی کشور استناد کند؛ باید [طبق] قوانین داخلی انجام بگیرد. بیانات مقام معظم رهبری در دیدار جمعی از مسئولین قضایی. ۱۴۰۳/۴/۲ http://eitaa.com/yasalduzen
 آیا ظهور فلسفه حقوق از جنسی دیگر، و به طور مشخص غربی، را در اندیشه قضایی کشورمان احساس می‎کنید؟ (در گفتگو با فاطمه محمدزاده، قاضی دادگستری تهران) همین قدر که ما آرایی را می‌بینیم که در آن، بدون توجه به غنای سنت حقوقی خودمان، به مبانی غربی و قواعد حقوقی آن سامان استناد می‎شود، و حتی چنین روشی در صدور رای، به نوعی تمجید می‎شود باید از نفوذ فرهنگ حقوقی غربی در امر قضا صحبت کنیم. موضوعی که به تدریج در حال گسترش و مایه فخر و مباهات هم تلقی می‎شود. قاضی‌یی که به اسناد بین‌المللی، قواعد حقوقی یا حتی کتاب‎های حقوقی غربی یا نظر حقوقدان‎های غربی استناد می‎کند، عموما، به عنوان یک قاضی باسواد و فرهیخته شناخته می‎شود. این موضع حتی در بین قضات حوزوی نیز دیده می‎شود. آنها نیز برای اینکه از این قافله عقب نمانند و خود را به روز نشان دهند گاهی، دست بدین گونه اقدامات می‎زنند و نمونه‎هایی از این دست آرا قابل ملاحظه است. فصلنامه روش شناسی قضاوت (شماره ۱، بهار ۱۴۰۳) http://eitaa.com/yasalduzen
دکتر ابراهیم وثیقی: قاضی دادگستری تهران علی‌رغم هزار و چهارصد سال قضاوت قاضیان بر اساس آموزه‌های فقهی و عرفی، نه از اثری در خور توجه می‎توان یاد کرد و نه جایگاهی قابل طرح  می‎توان برایش شمرد. این معضل امروز نیز گریبان‌گیر امر قضاست. ثمره کار فقیه و حقوقدان که نهایتاً باید در رای یک قاضی و در احقاق حق و فصل خصومت خود را نشان ‎دهد، هیچگاه دیده نمی‌شود. مشخص نیست آرای فقهی و حقوقی وقتی وارد صحنه قضاوت می‌شوند چه بر سرشان می‌آید. آیا قضات بر اساس این آرا اتخاذ تصمیم می‎کنند یا راه دیگری می‎روند؟ کتاب‎های آداب قضاء پر است از بیان شیوه‌های قضاوت، ولی به راستی آیا قاضیان با تکیه بر آن قواعد عمل می‎کنند؟ فراتر از این‎ها، قضاوت محاکم ما، چه ارتباطی با اندیشه و تفکرات ما درباره جهان و هستی و انسان دارد؟ آیا قاضی ما توانسته ارتباطی بین تصمیمات خود و نظام فکری جامعه خویش برقرار کند؟  فصلنامه روش شناسی قضاوت (شماره ۱ بهار ۱۴۰۳) http://eitaa.com/yasalduzen
لایحه دفاعیه در دادگاه عالی انتظامی قضات هرچند اعتبار و کیفیت ادله را قانون مشخص می‎نماید، لیکن اعتبار و کیفیت دلیل وابسته به قضیه نوعی و در آخرین تحلیل تابعی از قضیه شخصی است که تشخیص آن نهایتاً در اختیار قاضی رسیدگی کننده به قضیه است. فصلنامه روش شناسی قضاوت (شماره ۱ بهار ۱۴۰۳) http://eitaa.com/yasalduzen
بسمه تعالی ✍نباید تصور کرد که حقوق دادرسی مدنی با واقعیات ارتباطی ندارد و تنها مشتی قواعدی تصنعی است. این رشته باید روابط واقعی افراد و تاثیر متقابل یا یکسویه اشخاص را نه تنها در "حق" که در "دعوا" نیز شناسایی کند. 🍀از میان "عدالت"و "نظم"، سهم نظم در حوزه دادرسی قابل توجه است و یکی از جهات نظم، شناسایی روابطی است که در آن، حق و تکلیف هر شخص، در ارتباط با دیگران مشخص می شود. 🍀برای مثال مفهوم " توجه داشتن دعوا" به دیگری، منوط به این است که آن شخص، با فرض اقرار، حق یا تکلیفی را به خود برگرداند و الا قرار رد دعوا بدلیل فقدان نفع صادر می شود(توجه دعوا از باب عدالت). اما گاه توجه دعوا از باب نظم است؛ در این نوع، "بقای" یک دعوا یا "تسهیل" رسیدگی به آن، به حضور یا توجه به شخص دیگر، وابسته است و نیازی نیست دنبال حق بگردیم. دکتر عبداله خدابخشی http://eitaa.com/yasalduzen
بسمه تعالی واقعه محنه: در سده دوم و سوم هجری قمری مجادلات کلامی افزایش یافت و یکی از مهم‌ترین آن‌ها مسئله خَلق قرآن بود که نتیجه آن دخالت حکومت عباسی و اتخاذ سیاست محنه از سوی مأمون عباسی بود و این سیاست توسط معتصم و واثق نیز ادامه یافت. واقعه محنه در ربیع‌الاول سال ۲۱۸هـ. ق./آوریل ۸۳۳م، چهار ماه پیش از مرگ مأمون، شروع شد و مأمون از نماینده‌اش در بغداد، اسحاق بن ابراهیم، خواست تا عقاید قاضی‌ها را در مورد مسئله خلق قرآن بیازماید و آنانی که موافق خلق قرآن نیستند را برکنار کرده و بر آنان سخت گرفته شود. بسیاری از علما به خلق قرآن اعتراف کردند اما افرادی مانند احمد حنبل حاضر به اعتراف نشده و در نتیجه با غل و زنجیر به پیش خلیفه فرستاده شدند و به زندان افتادند و حتی معتصم به او شلاق زد. سه فرضیه در توجیه دلیل اتخاذ این سیاست مطرح است: متأثر بودن خلیفه از معتزله، گرچه نمی‌توان واقعهٔ محنة را کاملاً تحت تأثیر معتزلیان دانست، چرا که تأثیرگذارترین چهرهٔ مذهبی بر مأمون بشر المریسی حنفی بود که به خلق قرآن اعتقاد داشت. متأثر بودن خلیفه از تشیع، تلاش برای مقابله با اهل حدیث. به نظر می‌رسد دلیل سوم دلیل بهتری برای شروع محنة توسط مأمون باشد. منبع: ویکیپدیا http://eitaa.com/yasalduzen
🟢حال ناخوش علوم انسانی در کشور 🖊احمدحسین شریفی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ 🔸این بنده نقدهای فراوانی به محتوای علوم انسانی غربی و ناکارآمدی آنها داشته و دارم. و با تمام وجود معتقدم علوم انسانی غربی نه تنها با مبانی فکری ما و فرهنگ اسلامی ایرانی ما ناسازگارند؛ و نه تنها گرهی از کار ما نمی‌گشایند بلکه گره‌های فراوانی هم در کار ما می‌اندازند. اساساً دستگاه مفهومی و نظری این علوم با فکر و فرهنگ ما بیگانه است. به همین دلیل، توان توصیف و تفسیر و تبیین و پیش‌بینی و کنترل کنش‌های ایرانی اسلامی ما را ندارند. [برای آگاهی بیشتر از این موضوع می‌توانید افزون بر مراجعه به کتاب‌های «مبانی علوم انسانی اسلامی»، «روش‌شناسی علوم انسانی اسلامی» و «نظریه‌پردازی اسلامی در علوم انسانی»، هشتگ را در همین کانال دنبال کنید] ♦️اما در اینجا می‌خواهم از «نظر کمّیت» نیز نقدی بر علوم انسانی رایج داشته باشیم. متأسفانه علوم انسانی موجود و دانشمندان و متخصصان آن نتوانسته‌اند دست‌کم به میزان هزینه‌ای که برای آنها می‌شود، درآمد و اعتباری ملی یا بین‌المللی برای کشور ما تولید کنند. توضیح آنکه، علیرغم آنکه حدود نیمی از دانشجویان و به همین نسبت حدود نیمی از اعضای هیئت علمی دانشگاه‌های کشور ما در حوزه‌‌های علوم انسانی مشغول به فعالیت‌اند و علیرغم آنکه هزینه‌های بسیار هنگفتی در کشور ما برای علوم انسانی صورت گرفته است، و علیرغم آنکه علوم انسانی توسط رهبر معظم انقلاب به عنوان «هوای تنفس نخبگان» و «نرم‌افزار» فردسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی و «روح سایر دانش‌ها» معرفی شده است و بسیار بسیار مورد تأکید قرار گرفته است، و علیرغم تدوین و تصویب اسناد بالادستی مهم و فراوانی در حوزه علوم انسانی، اما مع الاسف موفقیت چندانی نداشته‌ایم. 🔸به عنوان مثال: 🔻از مجموع ۱۶۰۰ نشریه علمی معتبر از نگاه وزارت علوم (تا ابتدای تابستان ۱۴۰۳) ۹۰۰ نشریه (یعنی بیش از ۵۶ درصد آنها) مربوط به علوم انسانی و اجتماعی است. و بقیه مربوط به گروه‌های «علوم پایه»، «فنی و مهندسی»، «دام‌پزشکی»، «معماری و هنر»، «کشاورزی» و «دام‌پروری». 🔻و از مجموع ۳۹۶ انجمن علمی رسمی و مورد تأیید وزارت علوم، تعداد ۱۴۲ (یعنی حدود ۳۶٪) آنها مربوط به علوم انسانی است و ۶۴٪ آنها مربوط به شش گروه علمی دیگر. این در حالی است که «تقریباً هیچ» دانشمند مطرح، پراستناد و شناخته‌شده‌ای در حوزه علوم انسانی در سطح جهان نداریم. به عنوان مثال در سال ۱۴۰۲ از میان ۹۳۸ دانشمندان پراستناد ایرانی در سطح جهان، فقط ۸ نفر از آنان مربوط به علوم اجتماعی بوده‌اند. که آن هم بیشتر در حوزه حساب‌داری و کتاب‌داری و امثال آن بوده‌اند و نه فلسفه و حقوق و اقتصاد و روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و علوم سیاسی و علوم تربیتی و امثال آن. 🔹این نشان از یک ضعف مفرط در حوزه علوم انسانی کشور می‌دهد. یعنی حتی در همین علوم تقلیدی نیز نتوانسته‌ایم در قد و قواره سایر مقلدان رشد کنیم! http://eitaa.com/yasalduzen
و گفت: «مُصطفیٰ عَلیه‌السّلام نمُرده است. نصیبِ چشمِ تو از مُصطفیٰ مُرده است.» ذکر شیخ ابوالعبّاسِ قصّاب رحمة الله علیه تذکرة‌الاولیاء شیخِ عطّار http://eitaa.com/yasalduzen
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞سخنان اردوغان در دیدار با پرسنل قضائی ترکیه در مورد قانون اساسی جدید « به زبان ترکی استانبولی» 🔺برای صد سال دوم ترکیه در نظرداریم با قانون اساسی جدید ترکیه شروع کنیم ترکیه امکان و پتانسل را در دموکراسی و اراده دارد که قانون اساسی جدید ترکیه را عملیاتی کند 🔺اردوغان در دیدار با پرسنل قضائی ترکیه این سخنان را به زبان آورد که ترکیه برای تغییر قانون اساسی آماده است و در جلوی این تغییر قانون اساسی در ترکیه اول سران احزاب مخالف و در مرحله دوم برای مردم طوری ذهنیت ایجاد کرده اند که این تغییر غیر قابل عملیاتی شدن است مردم اطمینانی به تغییر ندارند 🔺در تغییر قانون اساسی یک نقد مناسب در جلوی ما نیست بلکه یک تفکر با ذهنیت غلط که خیلی محکم و از سالیان سال تقویت شده قرار دارد که این تغییر را مشکل کرده است 🔺در روزهای گذشته سیاست که با نفرت پر شده است جامعه ترکیه مشغول خود کرده بود که برای ترکیه این حرکات مناسب نیست این نفرت برای کشور و ملت فایده ای ندارد این مسئله را باید همه با عقلانیت دنبال کنند برای سیاست مناسب در ترکیه برنامه ریزی کنند کسانی که به مردم توهین می کنند مردم آنها را نمی بخشد مردم نجیب ترکیه افرادی که باسیاست های غلط کشور را به سیاهی می برند آنها را نخواهد بخشید .. http://eitaa.com/yasalduzen
آخرین سفارش امام حسن عسکری علیه السلام به شیعیان: ◾️أوصِيكُمْ؛ شما را وصيت مي‌کنم به: 1.بِتَقْوَى اللَّهِ؛ تقواي الهي را مراعات کنيد؛ 2.وَ الْوَرَعِ فِي دِينِكُمْ؛ مواظب دين خود باشيد؛ 3.وَ الِاجْتِهَادِ لِلَّهِ؛ براي خدا کار و تلاش کنيد؛ 4.وَ صِدْقِ الْحَدِيثِ؛ سخن راست بگوييد؛ 5.وَ أَدَاءِ الْأَمَانَةِ إِلَى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فَاجِرٍ؛ امانت‌ را به کسي که شما را امين کرده است، برگردانيد، چه نيکوکار باشد و چه فاجر. 6.وَ طُولِ السُّجُودِ؛ سجده‌هاي طولاني کنيد. 7.وَ حُسْنِ الْجِوَارِ فَبِهَذَا جَاءَ مُحَمَّدٌ ص؛ همسايه‌داران خوبي براي همسايگانتان باشيد که پيامبر به اين مبعوث شد (سفارش پيامبر بود) 8.صَلُّوا فِي عَشَائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنَائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضَاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ‏؛ (دربارة مخالفان و منکران ولايت اهل بيت. شما را سفارش مي‌کنم که) در ميان آنان نماز بخوانيد؛ در تشييع جنازة آنان حاضر شويد؛ به عيادت بيمارانشان برويد و حقوقشان را ادا کنيد. 🔸«فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذَا وَرِعَ فِي دِينِهِ وَ صَدَقَ فِي حَدِيثِهِ وَ أَدَّى الْأَمَانَةَ وَ حَسَّنَ خُلُقَهُ مَعَ النَّاسِ قِيلَ هَذَا شِيعِيٌّ فَيَسُرُّنِي ذَلِكَ؛ زيرا وقتي کسي از شما در دينش پارسايي بورزد و در سخنش راست‌گو باشد و امانت را ادا کند و با مخالفان و مردم، اخلاق نيک داشته باشد، گفته مي‌شود که اين شيعه است و همين مرا شاد مي‌کند. 9.اتَّقُوا اللَّهَ وَ كُونُوا زَيْناً وَ لَا تَكُونُوا شَيْناً؛ پرواي خدا را داشته باشيد و زينت [ما] باشيد و ماية ننگ [ما] نشويد. 10.جُرُّوا إِلَيْنَا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادْفَعُوا عَنَّا كُلَّ قَبِيحٍ فَإِنَّهُ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ حُسْنٍ فَنَحْنُ أَهْلُهُ وَ مَا قِيلَ فِينَا مِنْ سُوءٍ فَمَا نَحْنُ كَذَلِكَ لَنَا حَقٌّ فِي كِتَابِ اللَّهِ وَ قَرَابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ وَ تَطْهِيرٌ مِنَ اللَّهِ لَا يَدَّعِيهِ أَحَدٌ غَيْرُنَا إِلَّا كَذَّابٌ؛ محبت‌ها را به سوي ما جلب کنيد و زشتي‌ها را از ما دور کنيد؛ زيرا هر چه از خوبي در حق ما گفته شود، ما اهل آنيم؛ و هر عيبي به ما نسبت دهند ما چنان نيستيم. ما را در کتاب خدا حقي است و با رسول خدا پيوندي و از جانب خدا طهارت و عصمتي؛ هيچکس غير از ما چنين ادعايي نمي‌کند؛ جز دروغگو. 11.أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللَّهِ؛ فراوان ياد خدا کنيد؛ 12.وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ؛ فراوان در انديشه مرگ باشيد؛ 13.وَ تِلَاوَةَ الْقُرْآنِ؛ فراوان قرآن تلاوت کنيد؛ 14.وَ الصَّلَاةَ عَلَى النَّبِيِّ ص فَإِنَّ الصَّلَاةَ عَلَى رَسُولِ اللَّهِ عَشْرُ حَسَنَاتٍ؛ و فراوان بر پيامبر خدا صلوات بفرستيد؛ چرا که صلوات بر رسول الله ده حسنه دارد. 15.احْفَظُوا مَا وَصَّيْتُكُمْ بِهِ؛ وصيت و سفارش مرا به خاطر بسپاريد. 🖐و أَسْتَوْدِعُكُمُ اللَّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمُ السَّلَامَ. شما را به خدا مي‌سپارم و بر شما درود می فرستم. http://eitaa.com/yasalduzen
📍چرا فتاوای فقهی هوش مصنوعی اعتبار ندارد؟ / بررسی آینده هوش مصنوعی در فتوا و قضا 🔻 آیت الله محمد قائینی نجفی، مدرس خارج فقه، مطرح کرد؛ ▪️بحث پیرامون هوش مصنوعی در فقه و قضا به توانایی این ابزار در تحلیل و استنباط مسائل دینی و قضایی می‌پردازد. اگرچه هوش مصنوعی هنوز به سطح مورد انتظار نرسیده، اما پیش‌بینی می‌شود که در آینده بتواند مقدمات و استدلال‌های لازم برای احکام را بهتر از انسان انجام دهد. با این حال، سوال اصلی این است که آیا شریعت اسلامی اعتبار این ابزار را به عنوان منبع قابل استناد می‌پذیرد. ▪️برخی معتقدند که هوش مصنوعی ممکن است دقت بیشتری نسبت به فقیهان داشته باشد، زیرا از خطاهای انسانی مانند غفلت از مقدمات دور است. اما هنوز مشخص نیست که آیا نتایج آن می‌تواند اعتبار فقهی داشته باشد. از دیدگاه شریعت، هوش مصنوعی نمی‌تواند به عنوان حجت شرعی در نظر گرفته شود، حتی اگر دقت بالاتری داشته باشد. ▪️در نهایت، تفاوتی بین اعتبار یک فتوا و مطابقت آن با واقعیت وجود دارد. نتایج فقهی همیشه با مقداری از گمان همراه هستند و هوش مصنوعی نیز نمی‌تواند این گمان را به قطعیت تبدیل کند. از این رو، در حال حاضر، شریعت اعتبار و حجیت نتایج هوش مصنوعی را تایید نمی‌کند. 🌐 متن یادداشت: https://ihkn.ir/?p=38397 http://eitaa.com/yasalduzen
فصلنامه 2.pdf
1.43M
بسمه تعالی با عنایت خداوند متعال. در روز میلاد نبی اکرم ص و امام جعفر صادق ع دومین شماره فصلنامه روش شناسی قضاوت منتشر شد. این فصلنامه در پی نگاه متفاوت به امر قضاست. برداشتن قدم های استوارتر نیازمند کمک و همراهی همه کسانی است که به نحوی در امر قضا دخیل هستند، تحقیق و پژوهش می‌کنند یا متاثر از آن می‌باشند. ان شاء الله، شماره بعدی (شماره ۳ پاییز ۱۴۰۳) با موضوع "منطق حقوق: جدال بین حقیقت و اعتبار" تدوین خواهد شد، هر یک از مخاطبین که مایل به ارسال مطالب خود در قالب یادداشت، مقاله، گزارش، رای فاخر، نقد رای، لایحه دفاعیه فاخر، نقد لایحه، تفسیر قانون، تفسیر وقایع و ... در موضوع مورد بحث هستند، به آدرس زیر ارسال نمایند: آدرس پست الکترونیک qazaavat@gmail.com ادمین در ایتا @qazaavat http://eitaa.com/yasalduzen
📢 پیام مهم رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان 🔹️حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی درباره قضایای اخیر لبنان پیام مهمی صادر کردند. 📝 متن پیام رهبر انقلاب به این شرح است: ✏️ بسم الله الرحمن الرحيم کشتار مردم بیدفاع در لبنان از سوئی بار دیگر خوی درندگی سگ هار صهیونیست را برای همه آشکار کرد، و از سوئی کوته‌نظری و سیاست ابلهانه‌ی سران رژیم غاصب را به اثبات رساند. باند ترور حاکم بر رژیم صهیونیست از جنگ جنایتکارانه‌ی یک ساله‌ی خود در غزه درس نگرفتند و نتوانستند بفهمند که کشتار دستجمعی زنان و کودکان و مردم غیر نظامی نمیتواند در ساخت مستحکم سازمان مقاومت اثر بگذارد و آن را از پا بیندازد. اکنون همان سیاست حماقت‌آمیز را در لبنان می‌آزمایند. جنایتکاران صهیونیست بدانند که بسیار کوچکتر از آنند که به ساخت مستحکم حزب‌الله لبنان صدمه‌ی مهمی وارد کنند. همه‌ی نیروی مقاومت منطقه در کنار حزب‌الله و پشتیبان آن است. سرنوشت این منطقه را نیروهای مقاومت و در رأس آنان حزب‌الله سرافراز رقم خواهد زد. مردم لبنان فراموش نکرده‌اند که در روزگاری نظامیان رژیم غاصب تا بیروت را زیر چکمه قرار میدادند، این حزب‌الله بود که پای آنان را قطع کرد و لبنان را عزیز و سربلند ساخت. امروز هم لبنان به حول و قوه‌ی الهی دشمن متجاوز و خبیث و روسیاه را پشیمان خواهد کرد. بر همه‌ی مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب‌الله سرافراز بایستند و در رویارویی با رژیم غاصب و ظالم و خبیث آن را یاری کنند. والسلام على عباد الله الصالحين سید علی خامنه‌ای ۷ مهر ۱۴۰۳ http://eitaa.com/yasalduzen
🖇ما برای «استقرار صلح»، «جنگ» می‌کنیم و شما برای «استمرار جنگ»، «صلح» را پیشنهاد می‌کنید... ✍🏻قیصر امین‌پور 📚کتاب طوفان در پرانتز http://eitaa.com/yasalduzen
إِنَّا لِلَّٰهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ 🏴 شهادت سید المقاومه، سیدحسن نصرالله را خدمت امام زمان (عج)، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دوستداران جبهه مقاومت و همه آزادیخواهان جهان تسلیت عرض می نماییم. http://eitaa.com/yasalduzen
☑️پیام حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین سیدحسن نصرالله دبیرکل شهید حزب‌الله لبنان 👈 راه و مکتب سید مقاومت ادامه خواهد یافت/ ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی کوبنده‌تر خواهد شد 📝 بسم اللّه الرحمن الرحیم انا للّه و انا الیه راجعون ملت عزیز ایران امت بزرگ اسلامی ✏️ مجاهد کبیر، پرچمدار مقاومت در منطقه، عالم بافضیلت دینی، و رهبر مدبر سیاسی، جناب سید حسن نصرالله رضوان‌الله‌علیه، در حوادث دیشب لبنان به فیض شهادت نائل آمد و به ملکوت پرواز کرد. سید عزیز مقاومت پاداش دهها سال جهاد فی سبیل الله و دشواریهای آن را در خلال یک پیکار مقدس دریافت کرد. در حالی شهید شد که سرگرم طرّاحی برای دفاع از مردم بی‌پناه ضاحیه‌ی بیروت و خانه‌های ویران‌شده و عزیزان پرپرشده‌ی آنان بود، همچنانکه دهها سال برای دفاع از مردم ستمدیده‌‌ی فلسطین و شهر و روستای غصب‌شده و خانه‌های تخریب‌شده و عزیزان قتل‌عام‌شده‌‌ی آنان طرّاحی و تدبیر و جهاد کرده بود. فیض شهادت پس از اینهمه مجاهدت حق مسلّم او بود. ✏️دنیای اسلام، شخصیتی باعظمت را؛ و جبهه‌ی مقاومت پرچمداری برجسته را، و حزب الله لبنان رهبری کم‌نظیر را از دست داد، ولی برکات تدبیر و جهاد چند ده ساله‌ی او هرگز از دست نخواهد رفت. اساسی که او در لبنان پایه‌گذاری کرد و به دیگر مراکز مقاومت، جهت بخشید، با فقدان او نه تنها از میان نخواهد رفت، که به برکت خون او و دیگر شهیدان این حادثه استحکام بیشتر خواهد یافت. ضربات جبهه‌ی مقاومت بر پیکر فرسوده و رو به زوال رژیم صهیونی، بحول و قوه‌ی الهی کوبنده‌تر خواهد شد. ذات پلید رژیم صهیونی در این حادثه، به پیروزی دست نیافته است. ✏️سیّد مقاومت، یک شخص نبود، یک راه و یک مکتب بود، و این راه همچنان ادامه خواهد یافت. خون شهید سید عباس موسوی بر زمین نماند، خون شهید سید حسن هم بر زمین نخواهد ماند.  ✏️ اینجانب به همسر گرامیِ سید عزیز که پیش از او فرزندش سید هادی را نیز در راه خدا داده، و به فرزندان گرامیش و به خانواده‌های شهیدان این حادثه و به یکایک افراد حزب الله و به مردم عزیز و مقامات عالیه‌ی لبنان، و به سراسر جبهه‌ی مقاومت، و به مجموع امت اسلامی، شهادت نصرالله بزرگ و یاران شهیدش را تبریک و تسلیت عرض میکنم و در ایران اسلامی پنج روز عزای عمومی اعلام مینمایم. خداوند آنان را با اولیائش محشور فرماید.  ✏️والسلام علی عبادالله الصالحین سید علی خامنه‌ای ۱۴۰۳/۰۷/۰۷ ـــــــــــــــــــــــ http://eitaa.com/yasalduzen
قاضی: تو در سالوادور چه می کردی؟ چه‌گوارا: آفتاب می گرفتم. قاضی: پس چرا ساختمان دادگستری را منفجر کردی؟ چه‌گوارا: چون جلوی آفتاب را گرفته بود. ۱۹ مهر: سالگرد کشته شدن چه‌گوارا http://eitaa.com/yasalduzen