eitaa logo
کانال آرشیو آموزش حفظ ترتیبی قرآن کریم
651 دنبال‌کننده
130 عکس
53 ویدیو
240 فایل
ارتباط با ادمین کانال @meftah68
مشاهده در ایتا
دانلود
يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْنَاكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لَا بَيْعٌ فِيهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ ۗ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ ﴿٢٥٤﴾ ای اهل ایمان! از آنچه به شما روزی کرده ایم انفاق کنید، پیش از آنکه روزی بیاید که در آن نه داد و ستدی است و نه دوستی و نه شفاعتی؛ و تنها کافران ستمکارند. (۲۵۴) يَا أَيُّهَا = ای الَّذِينَ آمَنُوا = کسانی که ایمان آورده اید أَنْفِقُوا = انفاق کنید مِمَّا رَزَقْنَاكُمْ = از آنچه روزی کردیم شما را مِنْ قَبْلِ = از قبل أَنْ يَأْتِيَ = اینکه بیاید يَوْمٌ = روزی لَا بَيْعٌ فِيهِ = خرید و فروش نیست در آن وَلَا خُلَّةٌ = و نه دوستی وَلَا شَفَاعَةٌ = و‌نه شفاعت وَالْكَافِرُونَ = و‌کافران هُمُ الظَّالِمُونَ = ایشانند ستمکاران 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈‌
(آيه ٢٥٤) -انفاق يكى از مهمترين اسباب نجات در قيامت! در اين آيه روى سخن را به مسلمانان كرده و به يكى از وظايفى كه سبب وحدت جامعه و تقويت حكومت و بنيۀ دفاعى و جهاد مى‌شود اشاره مى‌كند و مى‌فرمايد: «اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد از آنچه به شما روزى داده‌ايم انفاق كنيد» (يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمّا رَزَقْناكُمْ) . از تهديدى كه در ذيل آيه آمده استفاده مى‌شود منظور، انفاق واجب يعنى زكات است. سپس مى‌افزايد: امروز كه توانايى داريد انفاق كنيد «پيش از آن كه روزى فرا رسد كه نه خريد و فروش در آن است و نه رابطۀ دوستى و نه شفاعت» (مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فِيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ) . و در پايان آيه مى‌فرمايد: «كافران همان ظالمانند» (وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظّالِمُونَ) . اشاره به اين كه آنها كه انفاق و زكات را ترك مى‌كنند هم به خويشتن ستم روا مى‌دارند و هم به ديگران. «كفر» در اينجا به معنى سر پيچى و گناه و تخلف از دستور خداست. برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 228 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 🌸 يَا أيُّهَا الَّذِينَ ءَامَنُواْ أَنْفِقُواْ مِمَّا رَزَقْناَكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِىَ يَوْمٌ لَابَيْعٌ فِيهِ وَلَا خُلَّةٌ وَلَا شَفَاعَةٌ وَالْكَافِرُونَ هُمُ الْظَّالِمُونَ 🍀 ترجمه:اى كسانى كه ایمان آورده اید! از آنچه به شما روزى داده ایم انفاق كنید، پیش از آنكه روزى فرا رسد كه نه فروشى در آن است و نه دوستى و نه شفاعتى، و كافران همان ستمگران هستند. 🌷 : انفاق کنید 🌷 : رزق و روزی داده ایم 🌷 : می آید ، فرا می رسد 🌷 : فروش ، تجارت 🌷 : دوستى 🌷 : شفاعت ، واسطه ، میانجی گری 🌸 هیچ صفت و خصلتی بهتر از بخشندگی نیست همین قرآن اوصاف زیادی درباره خداوند بیان می کند ولی اولین ویژگی که بیان می کند صفت الرحمن یعنی می باشد و بارها این صفت را تکرار و تأييد می کند. همین قرآن می فرماید: ای مؤمنان بياييد بخشنده باشيد و انفاق کنید فقط بخشی را از اموال خود انفاق کنید و بقیه اموال برای خودتان است زیرا این و روزی را خداوند به شما داده است. یا أيها الذين ءامنوا أنفقوا مما رزقناكم 🌸 ما در این دنیا اگر مشکلاتی برای ما پیش می آید اگر مثلا وسیله ای داریم ، ماشینی داریم یا هر چیزی که قابل فروش است آن را می فروشیم تا مشکلمان را حل کنیم یا اگر وسیله هم نداشته باشیم سراغ می رویم که به ما کمکی کند یا سراغ کسانی می رویم که حرف و امضای آنها اعتبار داره تا میانجی گری و واسطه بشوند در دنیا از این سه طریق اکثرا مشکلشان را حل می کنند ولی برای راه حل ما انفاق در همین دنیا است که می تواند در آخرت دست ما را بگیرد. من قبل أن يأتى يوم لا بيع فيه و لا خلة و لا شفاعة 🌸 پس بیاييم و مثل بخشنده باشيم گل بوی خوشی دارد هم خودش معطر هست و هم بخشی از رایحه ی خودش را به دیگران می دهد. کسانی که به این حرف ها باور و دارند اهل انفاق می شوند اما کسانی که به این حرف ها باور و ایمان ندارند به خودشان ظلم می کنند. و الكافرون هم الظالمون زیرا به نفس خودشان ستم کردند و نخواستند اهل انفاق و بخشش باشند. 🔹 پیام های آیه254سوره بقره 🔹 ✅ استفاده از فرصت ها در كارهاى خیر، است. «من قبل ان یأتى یوم» ✅ محروم كردن امروز، محروم شدن فرداست. اگر امروز وبخششى صورت نگیرد، در آن روز هم محبّت و دوستى و وساطتى در بین نخواهد بود. «انفقوا... یوم لابیع فیه...» ✅ یاد ، عاملى براى تشویق به انفاق است. «انفقوا... یأتى یوم...» ✅ یكى از راه هاى ایجاد روحیّه ى سخاوت، توجّه به دستِ خالى بودن انسان در است. «لا بیع ولا خلة ولا شفاعة» ✅ ، نشانه ى كفران نعمت وكفر به وعده هاى الهى است. «انفقوا... والكافرون» ✅ ، نمونه ى بارز ظلم است. «الكافرون هم الظالمون» 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
254» يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا أَنْفِقُوا مِمَّا رَزَقْناكُمْ مِنْ قَبْلِ أَنْ يَأْتِيَ يَوْمٌ لا بَيْعٌ فِيهِ وَ لا خُلَّةٌ وَ لا شَفاعَةٌ وَ الْكافِرُونَ هُمُ الظَّالِمُونَ‌ اى كسانى كه ايمان آورده‌ايد! از آنچه به شما روزى داده‌ايم انفاق كنيد، پيش از آنكه روزى فرا رسد كه نه خريد و فروشى در آن است و نه دوستى و نه شفاعتى، و (بدانيد كه) كافران همان ستمگران هستند. (كه هم به خود ستم مى‌كنند وهم به ديگران.) ................................................. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran👈
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
آیه ی 255 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
002255.mp3
1.09M
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴿٢٥٥﴾ خدای یکتا که جز او هیچ معبودی نیست، زنده و قائم به ذات [و مدّبر و برپا دارنده و نگه دارنده همه مخلوقات] است، هیچ گاه خواب سبک و سنگین او را فرا نمی گیرد، آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است در سیطره مالکیّت و فرمانروایی اوست. کیست آنکه جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه را پیش روی مردم است [که نزد ایشان حاضر و مشهود است] و آنچه را پشت سر آنان است [که نسبت به آنان دور و پنهان است] می داند. و آنان به چیزی از دانش او احاطه ندارند مگر به آنچه او بخواهد. تخت [حکومت، قدرت و سلطنت] ش آسمان ها و زمین را فرا گرفته و نگهداری آنان بر او گران و مشقت آور نیست؛ و او بلند مرتبه و بزرگ است. (۲۵۵) 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈‌
➖تلاوت قرآن رو چند بار با دقت گوش کنید ➖بعد میریم به سراغ ترجمه کلمه به کلمه و تفسیر این آیه 🔶اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
اللَّهُ لَا إِلَٰهَ إِلَّا هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ۚ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ ۚ لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ وَمَا فِي الْأَرْضِ ۗ مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ ۚ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ ۖ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَاءَ ۚ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ ۖ وَلَا يَئُودُهُ حِفْظُهُمَا ۚ وَهُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ ﴿٢٥٥﴾ خدای یکتا که جز او هیچ معبودی نیست، زنده و قائم به ذات [و مدّبر و برپا دارنده و نگه دارنده همه مخلوقات] است، هیچ گاه خواب سبک و سنگین او را فرا نمی گیرد، آنچه در آسمان ها و آنچه در زمین است در سیطره مالکیّت و فرمانروایی اوست. کیست آنکه جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت کند؟ آنچه را پیش روی مردم است [که نزد ایشان حاضر و مشهود است] و آنچه را پشت سر آنان است [که نسبت به آنان دور و پنهان است] می داند. و آنان به چیزی از دانش او احاطه ندارند مگر به آنچه او بخواهد. تخت [حکومت، قدرت و سلطنت] ش آسمان ها و زمین را فرا گرفته و نگهداری آنان بر او گران و مشقت آور نیست؛ و او بلند مرتبه و بزرگ است. (۲۵۵) اللَّهُ لَا إِلَٰهَ = خدا نیست خدایی إِلَّا هُوَ = مگر او الْحَيُّ = زنده جاوید الْقَيُّومُ = پا بر جا ، استوار لَا تَأْخُذُهُ = نمی گیرد او را سِنَةٌ = چُرت ، خواب سبک وَلَا نَوْمٌ = و نه خواب لَهُ مَا فِي السَّمَاوَاتِ = برای اوست آنچه در آسمان ها وَمَا فِي الْأَرْضِ = و آنچه در زمین مَنْ ذَا الَّذِي = چه کسی ؟ کیست ؟ يَشْفَعُ عِنْدَهُ = شفاعت میکند نزد او إِلَّا بِإِذْنِهِ = مگر به اذن او يَعْلَمُ = می داند مَا بَيْنَ أَيْدِيهِمْ = آنچه در دستانشان وَمَا خَلْفَهُمْ = و انچه پشت ایشان وَلَا يُحِيطُونَ = و احاطه ندارند بِشَيْءٍ = به چیزی مِنْ عِلْمِهِ = از علم او إِلَّا بِمَا شَاءَ = مگر به آنچه خواست وَسِعَ = وسیع است كُرْسِيُّهُ =تخت پادشاهی او ( کنایه از قدرت و حکومت او ) السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ = آسمان ها و زمین وَلَا يَئُودُهُ = و خسته نمی کند او را حِفْظُهُمَا = نگهداری آن دو وَهُوَ الْعَلِيُّ = و اوست بلند مرتبه الْعَظِيمُ = با عظمت 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈‌
(آيه ٢٥٥) - «آية الكرسى» يكى از مهمترين آيات قرآن! در اهميت و فضيلت اين آيه همين بس كه از پيامبر گرامى اسلام صلّى اللّه عليه و آله نقل شده است كه از ابىّ بن كعب سؤال كرد و فرمود: كدام آيه برترين آيۀ كتاب اللّه است؟ عرض كرد: اَللّهُ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ الْحَيُّ الْقَيُّومُ ، پيامبر صلّى اللّه عليه و آله دست بر سينۀ او زد و فرمود: دانش بر تو گوارا باد، سوگند به كسى كه جان محمد صلّى اللّه عليه و آله در دست اوست اين آيه داراى دو زبان و دو لب است كه در پايۀ عرش الهى تسبيح و تقديس خدا مى‌گويند. در حديث ديگرى از امام باقر عليه السّلام آمده است: «هر كس آية الكرسى را يكبار بخواند، خداوند هزار امر ناخوشايند از امور ناخوشايند دنيا، و هزار امر ناخوشايند از آخرت را از او برطرف مى‌كند كه آسانترين ناخوشايند دنيا، فقر، و آسانترين ناخوشايند آخرت، عذاب قبر است» . تفسير: ابتدا از ذات اقدس الهى و مسألۀ توحيد و اسماء حسنى و صفات او شروع مى‌كند مى‌فرمايد: «خداوند هيچ معبودى جز او نيست» (اللّهُ لا إِلهَ إِلاّ هُوَ) . «اللّهُ» نام مخصوص خداوند و به معنى ذاتى است كه جامع همۀ صفات كمال و جلال و جمال است. سپس مى‌افزايد: «خداوندى كه زنده و قائم به ذات خويش است و موجودات ديگر عالم، قائم به او هستند» (الْحَيُّ الْقَيُّومُ) . بديهى است كه حيات در خداوند حيات حقيقى است چرا كه حياتش عين ذات و مجموعۀ علم و قدرت اوست نه همچون موجودات زنده در عالم خلقت كه حيات آنها عارضى است. لذا پس از مدتى مى‌ميرند! اما در خداوند چنين نيست چنانكه در آيۀ ٥٨ سورۀ فرقان مى‌خوانيم: «توكل بر ذات زنده‌اى كن كه هرگز نمى‌ميرد» . سپس در ادامۀ آيه مى‌افزايد: «هيچ گاه خواب سبك و سنگين او را فرا نمى‌گيرد» و لحظه‌اى از تدبير جهان غافل نمى‌شود (لا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَ لا نَوْمٌ) . «سِنَةٌ» خوابى است كه به چشم عارض مى‌شود، اما وقتى عميقتر شد و به قلب عارض شد «نَوْمٌ» گفته مى‌شود. اين جمله اشاره به اين حقيقت است كه فيض و لطف تدبير خداوند دائمى است، و لحظه‌اى قطع نمى‌گردد. سپس به مالكيت مطّلقۀ خداوند اشاره كرده مى‌فرمايد: «براى اوست آنچه در آسمانها و زمين است» (لَهُ ما فِي السَّماواتِ وَ ما فِي الْأَرْضِ) . و اين پنجمين وصف از اوصاف الهى است كه در اين آيه آمده، زيرا قبل از آن اشاره به توحيد و حىّ و قيوم بودن، و عدم غلبۀ خواب بر ذات پاك او شده است. ناگفته پيداست توجه به اين صفت كه همه چيز مال خداست اثر تربيتى مهمى در انسانها دارد زيرا هنگامى كه بدانند آنچه دارند از خودشان نيست و چند روزى به عنوان عاريت يا امانت به دست آنها سپرده شده اين عقيده بطور مسلم انسان را از تجاوز به حقوق ديگران و استثمار و استعمار و احتكار و حرص و بخل و طمع باز مى‌دارد. در ششمين توصيف مى‌فرمايد: «كيست كه در نزد او جز به فرمانش شفاعت كند» (مَنْ ذَا الَّذِي يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلاّ بِإِذْنِهِ) . در واقع با يك استفهام انكارى مى‌گويد هيچ كس بدون فرمان خدا نمى‌تواند در پيشگاه او شفاعت كند. در بارۀ «شفاعت» در ذيل آيۀ ٤٨ سورۀ بقره بحث كرديم. در هفتمين توصيف مى‌فرمايد: «آنچه را پيش روى آنها (بندگان) و پشت سر آنهاست مى‌داند و از گذشته و آيندۀ آنان آگاه است» (يَعْلَمُ ما بَيْنَ أَيْدِيهِمْ وَ ما خَلْفَهُمْ) . و به اين ترتيب پهنۀ زمان و مكان، همه در پيشگاه علم او روشن است پس هر كار-حتى شفاعت-بايد به اذن او باشد. در هشتمين توصيف، مى‌فرمايد: «آنها جز به مقدارى كه او بخواهد احاطه به علم او ندارند» و تنها بخش كوچكى از علوم را كه مصلحت دانسته در اختيار ديگران گذارده است. (وَ لا يُحِيطُونَ بِشَيْءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلاّ بِما شاءَ) . و به اين ترتيب علم و دانش محدود ديگران، پرتوى از علم بى‌پايان اوست. از جملۀ فوق دو نكتۀ ديگر نيز استفاده مى‌شود: نخست اين كه هيچ كس از خود علمى ندارد و تمام علوم و دانشهاى بشرى از ناحيۀ خداست. ديگر اين كه خداوند ممكن است بعضى از علوم پنهان و اسرار غيب را در اختيار كسانى كه مى‌خواهد قرار دهد. در نهمين و دهمين توصيف مى‌فرمايد: «كرسى (حكومت) او آسمانها و زمين را دربرگرفته و حفظ و نگاهدارى آسمان و زمين براى او گران نيست» (وَسِعَ كُرْسِيُّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ لا يَؤُدُهُ حِفْظُهُما) . به اين ترتيب حكومت و قدرت پروردگار همۀ آسمانها و زمين را فرا گرفته و كرسى علم و دانش او به همۀ اين عوالم احاطه دارد و چيزى از قلمرو حكومت و نفوذ علم او بيرون نيست. حتى از پاره‌اى از روايات استفاده مى‌شود كه كرسى به مراتب از آسمانها و زمين وسيعتر است چنانكه از امام صادق عليه السّلام نقل شده كه فرمود: «آسمانها و زمين در برابر كرسى همچون حلقۀ انگشترى است در وسط يك بيابان و كرسى در برابر عرش همچون حلقه‌اى است در وسط يك بيابان» . البته هنوز علم و دانش بشر نتوانسته است از اين معنى پرده بردارد. و در يازدهمين و دوازدهمين، توصیف
مى‌گويد: «و اوست بلند مقام و با عظمت» (وَ هُوَ الْعَلِيُّ الْعَظِيمُ) . و خداوندى كه عظيم و بزرگ است و بى‌نهايت هيچ كارى براى او مشكل نيست و هيچ گاه از اداره و تدبير جهان هستى خسته و ناتوان و غافل و بى‌خبر نمى‌گردد و علم او به همه چيز احاطه دارد. قابل توجه برگزیده تفسیر نمونه - 1، صفحه 230 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈
🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸🌺🌸 بسم الله الرحمن الرحيم 🌷 🌷 🌷 🌸 اللَّهُ لَا إِلَهَ إِلَّا هُوَ الْحَىُّ الْقَيُّومُ لَا تَأْخُذُهُ سِنَةٌ وَلَا نَوْمٌ لَهُ مَا فِى الْسَّمَاوَاتِ وَمَا فِى الْأَرْضِ مَنْ ذَا الَّذِى يَشْفَعُ عِنْدَهُ إِلَّا بِإِذْنِهِ يَعْلَمُ مَا بَيْنَ أَيْدِيْهِمْ وَمَا خَلْفَهُمْ وَلَا يُحِيطُونَ بِشَى‏ءٍ مِنْ عِلْمِهِ إِلَّا بِمَا شَآءَ وَسِعَ كُرْسِيُّهُ الْسَّماَواَتِ وَالْأَرْضَ وَلَا يَؤُدُهُ حِفْظُهُمَا وَ هُوَ الْعَلِىُّ الْعَظِيمُ ‏ 🍀 ترجمه: اللّه، كسی است که هیچ معبودى به غیر او نیست، زنده و برپادارنده است. نه خوابى سبک او را فرا گیرد و نه خوابى سنگین. آنچه در آسمان‏ها و آنچه در زمین است، برایِ اوست. كیست آنكه جز به اذن او در پیشگاهش شفاعت كند. گذشته و آینده آنان را مى‏‌داند. و به چیزى از علم او احاطه پیدا نمى‏ كنند مگر به مقدارى كه او بخواهد. كرسى (علم و قدرت) او آسمان‏ها و زمین را در برگرفته و نگهدارى آن دو بر او سنگین نیست و او بلند مرتبه و بزرگ است. 🌸 از پیامبر گرامی اسلام پرسیدند عظیم ترین آیه ای که بر شما نازل شد. کدام است ؟ فرمودند: است. پیامبر اسلام صلى الله عليه و آله و سلم به خاطر وجود کلمه کرسی در آیه 255 سوره بقره، این آیه را آیةالكرسى ناميد. در روایات آمده است كه این آیه به منزله‏ى قلّه قرآن است و بزرگترین مقام را در میان آیات دارد. همچنین نسبت به تلاوت این آیه سفارش بسیار شده است، در حدیثی از امام باقر علیه السلام آمده است: هر کسی آیة الکرسی را یک بار بخواند ، هزار امر ناخوشایند از امور ناخوشایند دنیا و هزار امر ناخوشایند از آخرت را از او برطرف می کند که آسان ترین ناخوشایند دنیا ، فقر و آسان ترین ناخوشایند آخرت ، عذاب قبر است. 🌸 از امام على علیه السلام نقل كرده‏ اند كه فرمود: بعد از شنیدن فضیلت این آیه، شبى بر من نگذشت، مگر آنكه را خوانده باشم. به همین سبب آیةالكرسى را شعار و پیام توحید دانسته ‏اند. كلمه :نام ذات مقدّس الهى است و کلمه درباره هر معبودی به کار می رود خواه حق باشد یا باطل باشد. «لااله الاّ اللّه» اوّلین صفحه شناسنامه‏ ى هر است. اوّلین شعار و دعوت پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله نیز با همین جمله بود: «قولوا لااله الاّ اللّه تفلحوا» همچنان كه فرمود: «من قال لااله الاّ الله مخلصاً دخل الجنّة واخلاصه بها ان تحجزه لااله الاالله عمّا حرمّ اللّه» هركسی خالصانه شعار توحید سر دهد، وارد بهشت مى‏شود و نشان اخلاص او آن است كه گفتن »لااله الاّ اللّه« وى را از حرام هاى الهى دور سازد. 🌸 امام صادق علیه السلام فرمودند: «قول لااله الاّاللّه ثمن الجنة» گفتن »لااله الاّ اللّه« بهاى است. در این آیه به معرفی الله می پردازد الله کیست ؟ الله لا إله إلا هو : خدا کسی است که غیر او معبودی نیست. سپس می فرماید: :زنده است. او زنده ای است که زنده می کند. : برپا دارنده است. یعنی هر چیزی که در عالم برپاست خداوند است که برپا کرده است. کلمه قیوم سه مرتبه در کل قرآن آمده است و در هر سه مورد در کنار کلمه حی قرار دارد. 🔸اکنون شما هم به کانال آموزش تجوید و حفظ  قرآن بپيونديد: 👉 @amozeshtajvidhefzquran 👈