eitaa logo
فلسفه و عرفان
5.2هزار دنبال‌کننده
510 عکس
219 ویدیو
349 فایل
🌿 ﷽ ارائه درسگفتارها، کتب، تقریرات و مقالات فلسفه و عرفان درتلگرام👇 http://t.me/PHILO_MYS
مشاهده در ایتا
دانلود
11.66M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹قابلیت بی‌نظیرنرم افزار گوگل لنز (دانـلــود) برای تبدیل هر متن و دست‌نوشته فارسی(حتی کتب خطی) به «متن تایپ شده» 🔹البته چنانچه در ویدئو مشاهده می‌کنید بدون نصب نرم افزار هم گوگل لنز این قابلیت را دارد تصویر را به متن تایپ شده تبدیل کند 🔻کانال فلسفه و عرفان https://eitaa.com/AGLOESHG
▪️لانه اصل یوم العذاب👇 https://eitaa.com/AGLOESHG/2774
هدایت شده از  فلسفه و عرفان
🌀صلوات شیخ محی الدین بر حجةالله علی الحجج سیدة نساءالعالمین فاطمه الزهرا صلوات الله علیها 🔷صلوات الله و ملائکته و حملة عرشه وجمیع خلقه من ارضه و سمائه على الجوهرة القدسیة فى تعین الانسیة صورة النفس الکلیة جواد العالم العقلیة بضعة الحقیقة النبویة مطلع الانوار العلویة عین عیون الاسرار الفاطمیة الناجیة المنجیة لمحبیها عن النار ثمرة شجرة الیقین سیدة نساء العالمین المعروفة بالقدرالمجهولة بالقبر قرة عین الرسول الزهراء البتول علیها الصلاة و السلام‌ 🔶 تحیات زاکیات بر آن پاکیزه جوهر قدس باد که با تجرد قدسیه در هیئت انسیه عالم بشریت را ز ینت تشکیل داده آن حقیقت طاهره خود صورت نفس کلى و جواد عالم عقلى است که در صورت بشریه بضعه حقیقت احمدى و مشرق انوار علوم علوى و سرچشمه اسرار مکنونه فاطمى است چنانچه آن حقیقت قادسه در آغاز نزول از مقدسات عالم عقلى بوده در هنگام عودت و صعود نیز خود از ادناس بشریت رستگار و آزادکننده دوستداران است از نکایت نار آن جوهره قدسیه شیرین ثمر شجر معرفت ویقین و سترک سیده نسوان عالمین است که قدر مراتب فضائلش معروف ومثواى جسد عنصریه اش مجهول؛ نور دیده حضرت رسول بنام نامى و لقب گرامى زهراء بتول علیها الصلاة و السلام 📚کتاب المناقب ابن عربی ص۴۶ 💢کانال فلسفه و عرفان 👇👇 ‌ ‌https://eitaa.com/AGLOESHG
فلسفه و عرفان
🌀صلوات شیخ محی الدین #ابن_عربی بر حجةالله علی الحجج سیدة نساءالعالمین فاطمه الزهرا صلوات الله علیها
سابقا نسخه الکترونیکی کتاب المناقب‌ شیخ اکبر ابن عربی بارگذاری شده است جستجو بفرمایید
لیست کتب مرحوم ملاصدرا👇 📍تعلیقه جناب ملاصدرا بر الهیات شفا https://t.me/PHILO_MYS/914 🔹شرح رساله المشاعر ملاصدرا ✍ملا محمد جعفر لاهیجی https://t.me/PHILO_MYS/876 🔹کتاب المشاعر 🔹مترجم: بدیع الملک میرزا عمادالدوله 🔸ترجمه، مقدمه و تعلیقات فرانسوی: هانری کربن https://t.me/PHILO_MYS/878 📍اسفار عربی https://t.me/PHILO_MYS/882 📍تفسیرالقران الکریم تالیف جناب ملاصدرا https://t.me/PHILO_MYS/895 📍شرح اصول کافی جناب ملاصدرا https://t.me/PHILO_MYS/907 🔹إیقاظ النائمین تحقيق الدكتور محسن مؤيدي https://t.me/PHILO_MYS/921 🔹رسائل فلسفي (المسائل القدسية, متشابهات القرآن, أجوبة المسائل) - https://t.me/PHILO_MYS/923 🔹مفاتیح الغيب تعليقات المولى علي النوري https://t.me/PHILO_MYS/926 🔹المظاهر الإلهیة في أسرار العلوم الكمالیة https://t.me/PHILO_MYS/931 🔹مثنوی ملاصدرا https://t.me/PHILO_MYS/936 🔹أسرار الآيات مقدمه و تصحیح محمد خواجوی https://t.me/PHILO_MYS/938 🔹ترجمه اسرارالآیات جناب ملاصدرا https://t.me/PHILO_MYS/941 🔹رساله سه اصل https://t.me/PHILO_MYS/945 🔹كسر أصنام الجاهلية(عربی) https://t.me/PHILO_MYS/949 🔹رساله جبر و تفویض یا خلق اعمال https://t.me/PHILO_MYS/954 🔹ضوابط المعرفة المُسمّاة شرح الهداية الأثيريّة https://t.me/PHILO_MYS/959 🔹مرآت الاکوان ترجمه و تحریر فارسی شرح هدایه https://t.me/PHILO_MYS/964 🔹رسالة في الحدوث(حدوث العالم) https://t.me/PHILO_MYS/966 🔹التنقیح في المنطق صدر الدين الشيرازي تحقيق غلامرضا یاسی پور https://t.me/PHILO_MYS/968 🔹الشواهد الربوبیه ترجمه و تفسیر: جواد ...⬇️ ‌ ‌https://t.me/PHILO_MYS/303 🔹ترجمه اسفار https://t.me/PHILO_MYS/593
🌀لیست شروح اشارات همه کتب در اینجا👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj 📖لباب الإشارات ✍ امام فخر رازي 🔹تحقیق دکتر احمدحجازی السقا 🔹ناشر الازهر 🔖تلخیص فنی تمام کتاب اشارات (منطق و فلسفه) https://t.me/PHILO_MYS/1201 📖ترجمه و شرح اشارات و تنبیهات ابن سینا 🔹طبیعیات، الهیات، عرفان و تصوف ✍ دکتر حسن ملکشاهی https://t.me/PHILO_MYS/1185 📖أنفع التقريرات 🔹شرح قسم منطق از إشارات ✍أيمن المصري https://t.me/PHILO_MYS/1186 🌀نقدهای شرف الدين مسعودي بر کتاب اشارات و تنبیهات https://t.me/PHILO_MYS/1188 📖 شرح فارسي نمط سوم اشارات (علم النفس) ✍سيّد حسن سعادت مصطفوي https://t.me/PHILO_MYS/1191 🔹الاشارات و التنبیهات 🔹با شرح خواجه‌ نصیرالدین طوسی 🔹و تعلیقات علامه حسن زاده 🔹دو جلد کامل https://t.me/PHILO_MYS/1194 🔹صحیحترین نسخه متن اشارات شیخ الرئیس 🔸و لباب الاشارات امام فخر رازی 🔸(خلاصه اشارات ) 🔹تصحیح مرحوم آقا محمود شهابی 🔸۳۴۹صفحه https://t.me/PHILO_MYS/1201 📖اشارات و تنبیهات ✍شیخ الرئیس 🔹با محاکمات قطب الدین رازی 🔹نشر البلاغه https://t.me/PHILO_MYS/1204 📖كشف التمويهات في شرح الإمام الرازي على الإشارات والتنبيهات ✍سيف الدين الآمدي https://t.me/PHILO_MYS/1207 📖الإنارات في شرح الإشارات ✍امام فخر رازي https://t.me/PHILO_MYS/1208 📖بشارات الإشارات ✍شمس الدين السمرقندي https://t.me/PHILO_MYS/1212 📖هستی و علل آن در حکمت مشا 🔹ترجمه و شرح نمط ۴ ✍دکتر علی شیروانی https://t.me/PHILO_MYS/1215 📖شرح فارسيّ نمط چهارم إشارات وتنبيهات ابن سينا ✍دكتر أحمد بهشتي https://t.me/PHILO_MYS/1216 📖شرح فارسيّ نمط پنجم إشارات وتنبيهات ابن سينا ✍دكتر أحمد بهشتي https://t.me/PHILO_MYS/1217 📖شرح فارسيّ نمط هفتم إشارات وتنبيهات ابن سينا ✍دكتر أحمد بهشتي https://t.me/PHILO_MYS/1218 📖عرفان و مقامات 🔹شرح، تفسیر و نقد دو نمط نهم و دهم کتاب الاشارات و التنبیهات ابن سینا ✍آیت الله محمدرضا نکونام https://t.me/PHILO_MYS/1220 📖 شرح فارسي نمط چهام اشارات ✍آیه الله سيّد حسن سعادت مصطفوي https://t.me/PHILO_MYS/1223 📄تقریری از درس نمط چهام اشارات آیه الله سيّد حسن سعادت مصطفوي https://t.me/PHILO_MYS/1224 📖شرح الإشارات والتنبيهات ✍ أكمل الدين النخجواني https://t.me/PHILO_MYS/1228 📖شرح الإشارات والتنبيهات ✍ سراج الدين الأرموي https://t.me/PHILO_MYS/1229 📖المحاكمات بين شرحي الإشارات (فخر الدين الرازي ونصير الدين الطوسي) ✍ بدر الدين محمد بن أسعد التستري https://t.me/PHILO_MYS/1230 📖شرح اشارات و تنبیهات ابوعلی سینا 🔹نمط اول در باب طبیعیات ✍آیت الله سیدحسن مصطفوی https://t.me/PHILO_MYS/1237 همه این شروح در👇 https://t.me/+SjKdfj3zgEdshYaj
PHM_Volume 5_Issue 15_Pages 9-31.pdf
393.4K
✍وفائیان, محمد حسین, فرامرز قراملکی, احد. (1394). 🔹الگوشناسی نگارش الحکمة المتعالیة فی الاسفار العقلیة الاربعة با تکیه بر مباحث عام وجود.  تأملات فلسفی, 5(15), 9-31. 🔻کانال فلسفه و عرفان https://eitaa.com/AGLOESHG
دوستانی که دنبال استادخصوصی و یاشاگرد و هم بحث هستند به این کانالمون مراجعه کنند👇👇👇👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/393674805C468df458a3
یک کرمانی که "رجلی همدانی" شد با یکی از فضلای اصول دان و فلسفه خوانده سخن از کلی طبیعی می رفت و از رجل همدانی. من گفتم که رساله ابن سینا به فلاسفه بغداد را دانش پژوه چاپ کرده و دو سه نکته ای نیز اضافه کردم درباره این رجل همدانی. بد نیست اینجا اشاره کنم به چند نکته درباره او: نخست اینکه رساله بعض الافاضل الی علماء مدینه السلام که تاکنون دو مرتبه دست کم چاپ شده مملو از اغلاط و تحریفات است. من این چند روز را وقت گذاشتم و مقداری با تصحیحات قیاسی متن را اصلاح کردم. نسخه های اساس هر دو چاپ مشکلات زیادی دارند. به امید خدا به محض مقابله نسخه ای که خود فراهم کرده ام با نسخه و یا نسخه هایی بهتر آن را در کاتبان خواهم گذاشت. از این شخص که ابن سینا در این رساله به فلاسفه بغداد شکایت می برد در متون فلسفی و اصولی ما تعبیر به رجل همدانی شده اما این شخص اصلا همدانی نیست. همانطور که مرحوم دانش پژوه احتمال داده این شخص کسی نیست جز ابو القاسم کرمانی. البته دانش پژوه ادله تفصیلی بر این امر نمی آورد. من سابقا در کاتبان از این ابو القاسم کرمانی به مناسبت بحث از صوان الحکمه سخن گفته ام و مقاله ای مستقل و تفصیلی درباره اش همان زمان نوشتم که بناست چاپ شود. این ابو القاسم کرمانی همان خصم معروف ابن سیناست که در المباحثات حسابی ابن سینا از او شاکی است. برخلاف نظر یحیی میشو من معتقدم این ابو القاسم کرمانی نمی تواند همان ابو القاسم غلام العامری باشد و از دیگر سو همچنین نمی توان او را نویسنده صوان الحکمه دانست. اینکه او کیست و تحصیلاتش چیست را در آن مقاله نوشته ام. او هم اهل فلسفه بوده و هم اهل علوم نقلی و در اعتقاد مذهبی، سنی مذهب بوده است. سن و سالش هم خیلی بیشتر از ابن سینا بوده اما نسبت به موقعیت ابن سینا در همدان حسد می برده است. رساله مورد گفتگو به احتمال بسیار زیاد تألیف سال ۴۰۵ ق است. ابو القاسم کرمانی که اصلا از کرمان بوده یکچند در بغداد فلسفه و شریعت خوانده بود و بعد مدتی را در همدان در اواخر عمر زندگی می کرده است. بنابراین رجل همدانی مشهور در کتاب های ما کرمانی است. ابن سینا علاوه بر این رساله و المباحثات و نامه هایش به بهمنیار در یکی دو متن دیگر هم از ابو القاسم کرمانی انتقادات سخت کرده است. مهمترین آن رساله اش به ابو سعد وزیر است که با ترجمه فرانسه توسط یحیی میشو منتشر شده و از رساله های بسیار مهم ابن سیناست. در آنجا برخلاف رساله مورد گفتگوی ما ابن سینا به صراحت از ابو القاسم نام می برد. در آن مقاله ادله ای افزون بر دانش پژوه و یحیی میشو بر یکی بودن رجل همدانی و ابو القاسم کرمانی به ویژه بر اساس محتوای مباحث انتقادی ابن سینا ارائه داده ام و همینک این احتمال را باید تقریبا قطعی گرفت. این ابو القاسم کرمانی در منطق و الهیات و امور عامه باورهای غریبی داشته و از فهم کلی طبیعی لا بشرط مقسمی عاجز بوده است. ابن سینای عزیز و دانای ما هم از این جهت خیلی شاکی است که چطور ممکن است کسی از فهم این این مطلب با وجود ادعای در فلسفه ناتوان باشد. https://t.me/azbarresihayetarikhi https://eitaa.com/AGLOESHG
▪️تاللهِ مَا كَرْبَلَا لَوْ لَا سَقِيفَتُهُمْ/ومِثْلَ ذَا الْفَرْعِ ذَاكَ الْأَصْلُ يَنْتِجُهُ ▪️وفِي الطُّفُوفِ سُقُوطُ السِّبْطِ مُنْجَدِلاً/منْ سِقْطِ مُحْسِنٍ خَلْفَ الْبَابِ مِنْهَجُهُ ▪️وبِالْخِيَامِ ضِرَامُ النَّارِ مِنْ حَطَبٍ/ببِابِ دَارِ ابْنَةِ الْهَادِيِّ تَأَجُّجُهُ ✍شاعر:آیه الله شیخ محمدحسین کاشف الغطاء رحمه الله ⚫️ترجمه: ▪️به خدا اگر سقيفه نبود، كربلا هم نبود؛ اين شاخه، نتيجۀ همان ريشه است. ▪️و سقوط و به زمین افتادن نوۀ رسول خدا صلّی‌الله‌‎‌علیه‌وآله در دشت کربلا از سقط شدن محسن علیه‌السلام پشت در نشأت می‌گیرد. ▪️و آتش گرفتن خیمه‌های حسین علیه‌السلام از هیزمی است که دَرِ خانۀ دختر رسول هدایتگر را شعله‌ور ساخت. ▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️▪️ @AGLOESHG|عقل و عشق