✅هجوم و آتش زدن خانه ی حضرت زهرا سلام الله علیها به بهانه ی وحدت
⬅️عایشه بنت شاطی نویسنده مشهور اهل تسنن مصری مینویسد:
حدث هذا بمرأى من الصبية أو مسمع ، وما أحسبها نسيت مع الأيام، مشهداً أليماً طالعته في صباها حينذاك، يوم حاول عمر بن الخطاب، أن يقتحم بيت الزهراء، كي يحمل علياً على البيعة لأبي بكر، ⬅️خشية تفرق الكلمة وتمزق الشمل، فلا سمعت فاطمة أصوات القوم تقترب نادت بأعلى صوتها: يا أبت رسول الله، ماذا لقينا بعدك من ابن الخطاب، و ابن أبي قحافة؟
گمان نمیکنم که گذشت ایام آن منظره دردناکی را که زینب (علیها السلام) در دوران کودکی با آن مواجه گردید از یاد برده باشد. روزی که عمر بن خطاب قاهرانه وارد خانه زهرا (علیها السلام) شد، تا علی (علیه السلام) را برای بیعت با ابو بکر همراه خود ببرد، زیرا میترسید که با امتناع او از بیعت، ⬅️اختلاف کلمه و تفرقه بین مسلمانان (!!!) ایجاد شود.
هنگامی که فاطمه (علیها السلام) نزدیک شدن همهمه مردم را شنید، با صدای بلندی فریاد بر آورد:
ای پدر، ای رسول خدا، بعد از تو از پسر خطاب و پسر ابی قحافه، چهها دیدیم ...
📚منبع:
السیدة زینب بطلة کربلاء، تالیف عایشه بنت شاطی، صفحه ۳۵-۳۶
👈ملاحظه میکنید این نویسنده مشهور اهل تسنن ضمن اعتراف به هجوم عمر بن خطاب، در توجیه آن به اهل بیت علیهم السلام تهمت تفرقهاندازی میزند، مترجم کتاب در پاسخ مینویسد:
👈اختلاف کلمه و پراکندگی بین مسلمین، وقتی شروع شد که بر خلاف نص صریح قرآن و وصیت پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله عمل شد، که هنوز هم اثرات سوء جبران ناپذیر آن در جوامع اسلامی دیده میشود.
📚منبع :
زینب بانوی قهرمان کربلا، تألیف زینب بنت شاطی، ترجمه حبیب الله چایچیان و مهدی آیت الله زاده نایینی، صفحه ۳۶
http://hadis-sher-fazael.blog.ir/category/اسناد-شهادت-حضرت-زهرا-علیها-السلام/?page=2
✅چگونه وحدت محقق میشود؟
در بیان حضرت زهرا سلام الله علیها
حضرت زهرا در خطبه فدکیه میفرمایند :
جعل الله...طاعتنا نظاما للملة، وإمامتنا أمانا للفرقة
خداوند متعال اطاعت و پیروی از ما اهل بیت را سبب برقراری نظم اجتماعی در امت اسلامی و امامت و رهبری ما را عامل وحدت و درامان ماندن از تفرقه ها قرار داده است.
📚الإحتجاج نویسنده : الطبرسي ۹۹/۱
مرحوم مجلسی در شرح این دو عبارت مینویسد:
«این دو جمله دلالت دارد بر اینکه نظم و انسجام امر دین و صلاح امور مسلمین و وحدت و اجتماع آنها بر صلاح و درستی ممکن نیست و تحقق پیدا نمیکند مگر با اطاعت از اهل بیت و تسلیم شدن در برای امامت اهل بیت سلام الله علیهم. و این موضوع را تاریخ مسلمین به بهترین وجه تصدیق میکند.
پس مختل شد امور مسلمین و بین آنها اختلاف و تفرقه واقع شد در روزی که به سوی سقیفه بنی ساعده رفتند و لباس خلافت را غصب کردند و امر امامت را تغییر دادند و نعمت خدا را به کفر تبدیل کردند.
پس امر آنها هرگز اصلاح نخواهد شد تا زمانیکه خداوند مهدی اهل بیت را ظاهر گرداند و او را در زمین نیرو بخشد.عجل الله تعالی فرجه الشریف..»
📚الزهراء و خطبة فدك_ تالیف علامه مجلسی – صفحه 68
✅وحدت امت اسلامی توجیه هجوم به بیت امامت
🔹 ابن ابی الحدید معتزلی برای توجیه جنایات ابو بکر و عمر در حق حضرت صدیقه طاهره (سلام الله علیها) مینویسد:
✍ كان الأولى بهما إكرامها و احترام منزلها لكنهما خافا الفرقة و أشفقا من الفتنة.
🔸 أولی این بود که ابو بکر و عمر، حضرت زهرا (سلام الله علیها) را اکرام مینمودند و احترام منزلتش را نگه میداشتند لکن از تفرقه ترسیدند و نسبت به وقوع فتنه دلسوزی کردند!!
📚 شرح نهجالبلاغه، تألیف ابن ابی الحدید، جلد ۶، صفحه۱۹۷، چاپ مکتبة الجوادین
✅ابن عربى مالكى در دفاع از یزید(لع) میگوید:
چون امام حسین علیه السلام با قیامش میان امت تفرقه انداخته بود و و حدت را شکسته بود.
ابن العربی مالکی میگوید:
حسین با شمشیر جدش کشته شد چون موجب تفرقه بین مسلمانان شده بود!!!
👤ابن عربی مالکی(لع) از بزرگان اهلسنت مینویسد:
❌وما خرج إليه أحد إلا بتأويل، ولا قاتلوه (4) إلا بما سمعوا من جده المهيمن على الرسل، المخبر بفساد الحال، المحذر عن الدخول في الفتن، وأقواله في ذلك كثيرة منها: [ما روى مسلم عن زياد بن علاقة (5)، عن عرفجة بن شريح] (6) قوله (7) صلى [و 120 أ]، الله عليه وسلم: "أنها ستكون هنات وهنات فمن أراد أن يفرق أمر هذه الأمة وهي جميع فاضربوه بالسيف كائنا من كان" فما خرج الناس إلا بهذا وأمثاله (8).
👈هیچ کس برای جنگ با حسین خارج نشد مگر با تاویل و اجتهاد و با حسین نجنگیدند مگر به خاطر آن چه از جد بزرگوارش (پیامبر) شنیدند، کسی که خبردهندهی از فسادها و بازدارندهی از ورود در فتنهها بود و اقوال او در این زمینه بسیار است. از آن جمله است آنچه مسلم از زیاد بن علاقة از عرفجه بن شریح نقل کرده است که پیامبر فرمود که هر کس اراده کند که امور این جماعت (امت اسلامی) را دچار تفرقه کند در حالی که امت متحد و متفق هستند، او را با شمشیر بزنید هر کس که میخواهد باشد و مردم بر حسین خروج نکردند مگر با این قول و امثال آن.
📕اسم الكتاب : العواصم من القواصم في تحقيق مواقف الصحابة بعد وفاة النبي صلى الله عليه وسلم
المؤلف: القاضي محمد بن عبد الله أبو بكر بن العربي المعافري الاشبيلي المالكي (المتوفى: 543هـ)
قدم له وعلق عليه: محب الدين الخطيب رحمه الله
الناشر: وزارة الشؤون الإسلامية والأوقاف والدعوة والإرشاد - المملكة العربية السعودية
الطبعة: الأولى، 1419هـ
جلد : 1 صفحه : 232
http://lib.efatwa.ir/41362/1/232
شامله👇
http://shamela.ws/browse.php/book-96180/page-336
📸اسكن كتاب:
http://l1l.ir/598t
این عالم ناصبی ملعون معتقد است که سید الشهداء علیه السلام با شمشیر رسول خدا صلی الله علیه و آله کشته شده است، و علت آن را تفرقه افکنی ایشان میداند!!!!!!
❗️‼️ اتهام امیرالمؤمنین علیه السلام به تفرقه توسط عمر به جهت استناد به واقعه غدیر!
🔹زيد بن ارقم گويد: در ماجرای احتجاج امیرالمؤمنین علیه السلام به #حدیث_غدیر و مخالفت و کتمان مردم سرو صدا بلند شد و اختلاف درمیان مردم افتاد، و عمر از اينكه مردم به على تمايل پيدا كنند به هراس افتاده و مجلس را بهم ريخته و همه را پراكنده نموده و گفت:
تنها خداست كه دلها را بر مىگرداند، اى ابو الحسن تو پيوسته با نظر مردم مخالفت مىكنى.!!
📕 الإحتجاج شیخ طبرسی؛ ترجمه جعفرى، ج۱، ص۱۶۸
تصمیم بنی زبیر لعنت الله علیهم به سوزاندن بنی هاشم برای حفظ وحدت !!!
ابن ابی الحدید از علمای اهل تسنن مینویسد:
قال المسعودي و كان عروة بن الزبير يعذر أخاه عبد الله في حصر بني هاشم في الشعب و جمعه الحطب ليحرقهم و يقول إنما أراد بذلك ألا تنتشر الكلمة و لا يختلف المسلمون و أن يدخلوا في الطاعة فتكون الكلمة واحدة كما فعل عمر بن الخطاب ببني هاشم لما تأخروا عن بيعة أبي بكر فإنه أحضر الحطب ليحرق عليهم الدار.
مسعودی مورخ نامی میگوید: عبد الله بن زبیر (لعنت الله علیه)، بنی هاشم را در درهای قرار داد و هیزم جمع کرد تا آنها را بسوزاند، این فعل شنیع برای مردم قابل تحمل نبود، برادرش عروه بن زیبر عذر او را چنین بیان کرد که: هدف او از این کار حفظ وحدت کلمه بود، او میخواست بین مسلمانان اختلافی ایجاد نشود. چنانکه عمر هم همین برخورد را با بنی هاشم داشت و هنگامی که از بیعت ابو بکر تاخیر نمودند هیزم جمعآوری کرد تا خانه را بر آنها بسوزاند.
شرح نهج البلاغة، تالیف بن ابی الحدید، جلد ۲۰، صفحه ۱۴۷، چاپ دار الکتب العلمیة
Hadis-Sher-Fazael.blog.ir
#نقد_تصوف
#نقد_هاشم_حداد (۲)
#سیدمحمدحسین_طهرانی (۱۰)
❗️فنای در ابلیس و شریعت گریزی
◽️▪️~~~~~~~~~~~~~
▪️آقای حسینی طهرانی یکی از اقطاب سلاسل #تصوف_حوزوی در کتاب #روح_مجرد خویش داستانی را از قطب مکلای خود یعنی #هاشم_حداد مشهور به هاشم نعلبند، درحالیکه وادی فنای فی الله را تجربه می کرد نقل میکند که بسیار قابل توجه و عبرت آمیز است.
ایشان می نویسد:
🔺آقای هاشم حداد روزی با دوستانش به سمت کاظمین در راه بودند. در بین راه راننده برای گرفتن کرایه به ایشان مراجعه کرد.
سید هاشم می گویند: ما پنج نفر هستیم!
راننده می شمارد و میگوید: شما که شش نفر هستید!
سید هاشم باز میشمارد و میگوید نه خیر! ما پنج نفر هستیم.
رفقای هاشم حداد متوجه جریان میشوند، ولی حرفی نمی زنند تا ماجرا کشف شود.
راننده باز اصرار میکند و او نیز حرف خود را میزند.
راننده میگوید آخر تو (چرا) خودت را حساب نمیکنی؟(و می گویی پنج نفریم؟)
ولی ایشان چنان غرق عالم توحید بوده که نمیتوانسته خود را به حساب آورد!
تا اینکه دوستان از ایشان خواهش میکنند که شما خودتان را هم حساب کنید و این راننده درست می گوید و میخواهد کرایه شش نفر را بگیرد. وی نیز برای اینکه خواهش دوستان را رد نکند، کرایه شش نفر را میدهد.
سپس خود حداد می گوید:
در آن موقعیت به هیچ وجه نمیتوانستم خودم را به حساب آورم و آن کرایه را نه یقینا بلکه جهت تعبد به سخن دوستان به راننده دادم🔺
📚روح مجرد- ص ۶۹
⁉️❔سوال ما از مریدان آقای هاشم حداد و طهرانی:
📍اگر فنای فی الله و توحید عینی شما این است که اینگونه به شریعت گریزی بلکه خوردن مال مردم و حق الناس دچار شویم و کرایه و اجرت راننده و کارگر را ندهیم و ادعا کنیم که غرق در توحید شده ایم بهتر است نام این حالت را فنای در شیطان بگذاریم نه فنای در ذات خدا! معلوم نیست ایشان چند مرتبه در وادی فنا سوار ماشین شده و یا به خرید رفته و مبلغ متاع را نداده است!
📍 ما نمیفهمیم این چه فنایی است که شخص فانی می تواند با همه تعامل داشته باشد و صحبت کند و همه جا برود اما وقتی نوبت به دادن کرایه و دست در جیب کردن که می رسد به ادعای اینکه من از خویش غافل بوده و مستغرق در ذات خدا هستم کرایه راننده را ندهم؟! آیا با این سخن خود را مضحکه دیگران نمی کنید؟!
💢 در انتها مطلب را با #غلو عجیب محمد حسین حسینی طهرانی در باره استاد طریقتش(قطب) سید #هاشم_حداد مشهور به هاشم نعلبند که بنابر گفته خودش تحصیلاتی در اندازه کتاب سیوطی (پایه دوم حوزه) داشت پایان میبریم :
❌ هاشم حداد قابل وصف نيست لا يُدرک و لا يوصَف ؛ به قلم هم در نمياد!!!!!
https://plink.ir/qbgv4
🔚🔚اینگونه تعابیر در ادبیات دینی درباره خداوند سبحان متداول است که لا یدرک و لا یوصف ؛ نه درباره یک انسان بی سواد که در احکام شرعی ساده مقلد آقای طهرانی بوده است❗️بله بر اساس مبنای باطل #وحدت_وجود و فنای فی الوجود و امثال این موهومات میتوان مدعی شد فلانی لا یدرک و لا یوصف است چون چیزی را میتوان درک کرد که موجود باشد و شخص فانی به دلیل اتصاف به عدم لا یدرک خواهد بود!
➖➖➖➖➖➖➖
@borrhan
نزهة الأبرار ومنار الأنظار في خلق الجنة والنار

المؤلف: السيد هاشم البحراني
عدد الصفحات: 454
القسم: العقائد
http://alfeker.net/library.php?id=3672
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
درختی که حضرت محمدص پس ازآزاردیدن ازمردم طائف درزیرآن نشستند و استراحت کردند.ایندرخت در صحرای میتهُ طائف قرارداردوپس از۱۴۴۰سال هنوزسرسبزاست وتنهادرخت موجوددراین بیابان خشک وبی آب وعلف است.