eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ علت فرار مردم از وطن! أميرالمؤمنين على (علیه‌السلام) فرمودند : عدالت را بگستران و از ستمکارى پرهيز کن؛ که ستم ، رعیّت را به آوارگی کشاند و بیدادگری، به مبارزه و شمشیر می‌انجامد. 🔺 اِستَعمِلِ العَدلَ و َاحذَرِ العَسفَ و َالحَيفَ فَاِنَّ العَسفَ يَعودُ بِالجَلاءِ و َالحَيفَ يَدعوا اِلَى السَّيفِ. 📚 نهج البلاغه - حكمت ۴۷۶
https://eitaa.com/Islampour 09121530431 https://eitaa.com/Islampour لینک همین کانال👆 آشنایی با مقاله نویسی و روش تحقیق نیاز قطعی طلاب در الان و آینده
https://eitaa.com/Islampour لینک همین کانال👆
امام صادق علیه السلام: هرگاه عالمی را دوستدار دنیایش دیدید، در دین خود به او اعتماد مکنید؛ زیرا هر که دوستدار چیزی باشد، فقط آنچه را که دوست دارد را حفظ می‌کند.
علی قربانی
امام صادق علیه السلام: هرگاه عالمی را دوستدار دنیایش دیدید، در دین خود به او اعتماد مکنید؛ زیرا هر ک
علي قرباني: ملاک و قاعده ای که اهل بیت علیهم السلام برای شناخت دادند، میکند. الله اکبر این کلمات اعجاز دارد. عمیت عین لا تراها
⚠️ تیم اصلی ترور رسول الله صلی الله علیه و آله در جنگ تبوک را بشناسید! 👈 "ابن حزم" ناخواسته عوامل این ترور نافرجام را معرفی میکند! 👈 نقدی بر نظریه (۴۶) ➖▪️🔎📚🔍¤¤¤ ✍...احتمالا شنیده اید ، كسانى بودند كه قصد داشتند در بازگشت از جنگ تبوك رسول خدا صلی الله عليه وآله را ترور نمايند ؛ 👈 یکی از مسائل قطعی از ديدگاه شيعه و سنی ، مسئله ترور رسول خدا صلی الله علیه و آله میباشد ؛ عده ای از صحابه ( سیوطی : الصحابي من لقي النبي صلى الله عليه وسلم مسلما ومات على إسلامه « تدريب الراوي ج 2 ص 209 » ) ، در ترور نافرجام رسول خدا نقش داشته و از عاملین این جنایت بودند ، و مصداق وَ هَمُّوا بِما لَمْ يَنالُوا«التوبه/۷۴» . 🚨اما آیا میدانید این افراد چه كسانى بوده اند⁉️ 🚨این منافقین و کفار مورد بحث در آیه ۷۴ سوره توبه ، واقعا چه کسانی هستند⁉️ 🚨 کدام نمک نشناسان و شاگردان ناخلفی بوده اند که قصد ترور نبی مکرم خدا را داشتند⁉️ 🔍🔍 جناب ابن حزم اندلسی كه از استوانه های علمی اهل سنت می باشد با نقل یک روایت در کتاب خود ناخواسته ! جواب این سوال را داده است: 👇 📝 أنَّ أَبَا بَكْرٍ وَعُمَرَ وَعُثْمَانَ وَطَلْحَةَ وَسَعْدَ بن أبي وَقَّاصٍ رضي الله عنهم أَرَادُوا قَتْلَ النبي صلي الله عليه وسلم وَإِلْقَاءَهُ من الْعَقَبَةِ في تَبُوكَ. 📝 ابوبكر، عمر، عثمان، طلحه، سعد بن أبي وقاص ؛ قصد كشتن پيامبر (صلي الله عليه وآله وسلم ) را داشتند و می خواستند آن حضرت را از گردنه ای در تبوك به پايين پرتاب كنند. 📚 المحلي، ج 11، ص 224 - ناشر: دار الآفاق الجديدة بیروت . {⛔️ اما این منافقین و کفار کور خواندند: وَ مَکَرُوا وَ مَکَرَ اللَّهُ وَ اللَّهُ خَيْرُ الْماکِرينَ.} ➖▪️¤¤¤ ◀️ جالب اینجا است که ابن حزم حتی در هنگام نقل این مطلب ، باز هم عبارت "رضی الله عنهم" را در مقابل نام تیم ترور رسول خدا صلی الله علیه و آله می آورد‼️ و برای اینکه علت ارادت خود را ثابت کند ، و چون نتوانسته و یا نخواسته ! متن روایت را قبول کند ، به یکی از راویان ایراد گرفته و چنین توجیه (تحریف!) می کند : به "وليد بن عبد الله بن جميع" خدشه وارد است ! 📢 ما در اين جا نظر علمای علم رجال و بزرگان اهل سنت را در باره وليد بن عبد الله نقل می كنيم تا خوانندگان متوجه این موضوع شوند که نظر ابن حزم از نظر علمی هیچ ارزشی ندارند و فاقد اعتبار است : دقت کنید👇 ✅ علمای اهل سنت، وليد بن عبدالله بن جميع را توثيق كرده و او را صدوق و ثقه خوانده اند . 👇 📙تقريب التهذيب، ابن حجر، ج 2، ص 286 : 7459 - الوليد بن عبد الله بن جميع الزهري المكي نزيل الكوفة صدوق. 👉 📙الطبقات الكبري، محمد بن سعد، ج 6 - ص 354 : الوليد بن عبد الله بن جميع الخزاعي من أنفسهم وكان ثقة وله أحاديث. 📙معرفة الثقات، العجلي، ج 2 - ص 342 : الوليد بن عبد الله بن جميع الزهري مكي ثقة . 📙ميزان الاعتدال، الذهبي، ج 4، ص 337: وثقه ابن معين، والعجلي. وقال أحمد وأبو زرعة: ليس به بأس. وقال أبو حاتم: صالح الحديث. 📙 تهذيب الكمال، المزي، ج 31، ص 36 - 37 : قال عبد الله بن أحمد بن حنبل عن أبيه، وأبو داود: ليس به بأس. وقال إسحاق بن منصور، عن يحيي بن معين: ثقة. وكذلك قال العجلي وقال أبو زرعة: لا بأس به وقال أبو حاتم: صالح الحديث. 📙 الجرح والتعديل، الرازي، ج 9، ص 8 : نا عبد الرحمن نا عبد الله بن أحمد بن محمد بن حنبل فيما كتب إلي قال قال أبي: الوليد بن جميع ليس به بأس. نا عبد الرحمن قال ذكره أبي عن إسحاق بن منصور عن يحيي بن معين أنه قال: الوليد ابن جميع ثقة. نا عبد الرحمن قال سئل أبي عن الوليد بن جميع فقال: صالح الحديث. نا عبد الرحمن قال سألت أبا زرعة عن الوليد بن جميع فقال: لا بأس به. ⬅️⬅️ در نتيجه وليد بن عبد الله بن جميع ثقه است و به تبع آن اين روايت نيز كاملا صحيحه است ؛ با این حساب حرفی نمی ماند . اسکن👇 🅾 قـــــــــــــــضاوت در مورد این افراد و همچنین چالشهای عمیق نظریه عدالت صحابه باشـــــــــــــــــما _______________