eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
371 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
New Doc ۲۰۲۲-۰۳-۰۶ ۱۳.۵۱.۴۳.pdf
2.24M
📑 فهرست کتاب "نقدی بر مثنوی" 🖌نوشته: آیه الله میرزا علی اکبر مصلایی یزدی و آیه الله سید جواد مدرسی یزدی 🚚جهت سفارش کتاب با قیمت ۱۳۰ هزار تومان به آیدی زیر پیام دهید؛ 📬@A_mobarez 🆔 @safiresheytan🕸
🌼 🗯 شیخ 🛣 سنّی از شیعی جدا شد در فروع و در اصول 🛣 اولین فرقت(جدایی) همین بودی که شد بعد رسول 🔆 شیعه کردی پیروی از مرتضی و آل او 🔅 سنّی شد پیرو به سلطان و سه تن قوم جَهول 📛 باز پیدا شد زِ هر یک فرقه ها و شعبه‌ها 📛 زآنکه هر یک را بُدی بر دیگری قولی فضول 💥 از تسنّن، نیستی ما را غرض اکنون به 💥 ذکر فرقه های شیعه هم بسیار شان کردی افول 👺 همچو و یا فرقه های دیگر 👺 کز امامت چندتایی هر یکی کردی قبول 👌 ختم شد آخر تشیع بر علی با یازده 👌هر که جز این گفت، نامش از تشیع شد ذُهول* 🃏 فرقه های مختلف آمد پس از ثانی عشر 🃏چون که شخصی بود زائل شد،نبودش عرض و طول 🌻 پس امامِیِّین(امامی ها) ثابت از علی تا حال ذکر 🌻 بر یکی قول و یکی مذهب نمودندی نزول 🌟اعتماد جمله بر نصّ است در اصل و فروع 🌟نصّ قرآن و رسول و جانشین های رسول ------------- 📚البدعه و التحرّف، ص۱۷۱. * فراموش و حذف شد 🆔 @safiresheytan🕸
🤡 ⚠️بعضی از صوفیان همواره در حالت سُکر بوده اند و به همین جهت هیچ گاه طاعتِ ظاهری از آنها مشاهده نشده است.البته دسته ای از این صوفیان در ظاهرِ امر به گونه‌ای رفتار می کردند که مردم آنها را در زمره دیوانگان و مجانین به شمار آورند تا تکلیف ظاهری ایشان در نظر مردم ساقط شود و مورد ملامتِ مردم واقع نشوند.❶ 🧠 یکی از این مجانین، شیخ از صوفیان قرن چهارم هجری است. از آنجا که وی هموار مقهور حق (بلکه مغضوب حق) بود، هرگز نماز نمی خواند و این حالت را با زبانی بیان می کرد که وی را مجنون به شمار آورند. 🔻 درباره وی می نویسد: محمد معشوق مردی بود که هرگز نکردی. یک روز او را به قهر گفتند: نماز کن! چون در نماز شد و گفت: الله اکبر، خون از وی جدا شد. گفت: 😅 من می گویم حائضم شما باور نمی کنید❗️ -------------------- 📚ادوار تاریخ تصوف، ج۱،ص۳۰۷ به نقل از نامه های عین القضات ج۱، ص۶۲ ❶ از چنین افرادی در کتب صوفیه به یاد می شود. زیرا علی رغم جنون ظاهری، عاقل بودند و( به زعم خودشان) به که برتر از است، عمل می کردند. 🆔 @safiresheytan 🕸
100108140010307.pdf
1.16M
📄 نقدی بر گزینش متون صوفیه در کتب درسی ادبیات فارسی و تاثیر ضمنی آن در ایجاد باورهای فرقه ای ✍ مولف: دکتر محمد امین میکائیلی 🔹 تعداد صفحات: ۲۸ 🔸 زبان: فارسی 📥فایل صوتی ارائه مقاله، را از [اینجا] دانلود نمایید. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 🔮 علی رضائی تهرانی: 😱 آقای مطهری به این دلیل شهید شدکه شش دنگ تسلیم علامه تهرانی نبود‼️ ❌اگر شش دنگ تسلیم ولایت علامه تهرانی بود، سنش به بالای ۸۵_۹۰ می رسید‼️ 🙄 مرحوم مطهری یقینا ناقص بود، و حتی نتواست به سطح شاگردانِ علامه تهرانی، برسد❗️ 🆔 @safiresheytan
📚معرفی اجمالی: ✍ این مقاله که در اولین همایش ملی "تصوف، شاخصه ها ونقد ها" ارائه و برگزیده شده است، بر گرفته از رساله دکتری نویسنده با عنوان "بررسی ونقد صوفیه بر فرهنگ وتمدن اسلامی تا قرن ۱۰ " می باشد. ✅نویسنده در این نوشتار به بررسی نمونه های از به کتاب های درسی و تاثیر آن بر نهادینه شدن عقاید فرقه بر ذهن نوجوانان وجوانان پرداخته است.💯 ❌متاسفانه در کتاب‌‌های درسی دوره دبیرستان، به ویژه در ، گزیده‌هایی از نگاشته‌های اهل ‌تصوّف که انگاره‌های آنان دست‌کم در بسیار موارد و به شکل بنیادین با آموزه‌ها و اندیشه‌‌های شیعی در تضاد و تخالف است، گنجانده شده و بخش‌هایی از این کتب به معرفی اقطاب اهل ‌تصوّف اختصاص یافته است‌‌‌‌‌‌‌‌. 🔹در این مقاله، با روش توصیفی- تحلیلی، ضمن واکاوی و بررسی تأثیر این متون بر نهادینه شدن عقاید فرقه‌‌ای در ذهن و ضمیر دانش‌آموزان، چنین رویکردهایی نقد و به چالش کشیده شده است 🔸و در این راستا با تمرکز بر ۶ کتاب ادبیات فارسی دوره که به صورت رسمی برای آموزش ادبیات فارسی و آشنا ساختن دانش‌آموزان با میراث ادبی در نظر گرفته شده‌اند، نمونه‌هایی از مطالب و مباحث مطرح شده در این کتاب‌ها که می‌‌تواند در ایجاد و عقاید ناهمسو با مذهب رسمی ایران (تشیع)، تاثیرگذار باشند، معرفی و نقد شده‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌. 📥فایل صوتی ارائه مقاله، را از [اینجا] دانلود نمایید. ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
🛒 🔰فروش ویژه کتاب کم یاب نقدی بر مثنوی در پنجمین نمایشگاه مجازی کانال صفیر شیطان 📗نقدی بر مثنوی ✍ آیه الله میرزا علی اکبر مصلایی یزدی و آیه الله سید جواد مدرسی یزدی 📑 تعدادصفحات: ۶۳۸ 💥جلد: گالینگور فروش ویژه 👈۱۳۰ هزار تومان 🌀موجودی فقط ۵عدد ✅الباقی ۳عدد 🚚ارسال به سراسر کشور 📭سفارش کتاب ؛ @A_mobarez ~~~~ 🆔 @safiresheytan🕸
mikaeili (1).mp3
10.61M
🌠 کافی است فقط ۲۰ دقیقه وقت بگذارید تا ببینید چگونه در دبیرستان های ما _نه خانقاه ها_آموزه های صوفیانه را در ذهن جوانان می ریزند و آنان را به سوی تصوف سوق می دهند. 🚥🚥🚥🚥🚥🚥 ❌در کتب درسی ادبیات فارسی، نام ۳۱ نفر از صوفیه برده شده است اما از میان بزرگان و علما شیعه، فقط نام ۶ نفر ذکر شده است آن هم برای تایید آموزه های صوفیانه‼️ ⚠️از هر نوجوان دبیرستانی که بپرسی آیا حلاج را می شناسی، صرفا بر اساس تعلیمات کتب درسی اش، او را عارفی پاکباخته می داند اما از ادعای مهدویت و الوهیت و ساحری او اطلاعی ندارد. ❌چون حلاج در کتب درسی اینگونه معرفی می شود؛ ▫️آن قتیل الله فی سبیل الله ▫️آن شیر بیشه تحقیق ▫️آن شجاع صفدر صدیق ▫️آن غرقه دریای مواج ▫️آن صاحب فصاحت وبلاغت بی نظیر ⚠️وقتی دانش آموز، چنین توصیفاتی را در کتاب درسی اش از حلاج می خواند، طبیعی است که نگاه مثبتی به او پیدا می کند. ------------ ارائه چکیده مقاله "نقدی بر گزینش متون صوفیه در کتب درسی ادبیات فارسی " توسط دکتر محمد امین(عزیز) میکائیلی در همایش "تصوف شاخصه ها ونقد ها" 🆔 @safiresheytan🕸
تقدیم به قندی العلماء : خواستم نوح شوم، موج غمت غرقم کرد کشتی ام را شب طوفانی گرداب گرفت
بیم است که بی پرده کنم فاش، غمت را هجران تو نگذاشت به دل صبر و قراری تقدیم به گنج العلماء💐
رد آموزه ظهور صغری.mp3
2.56M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی 💢موضوع: آموزه ی ظهور صغری در ترازوی نقد ⏱زمان: ۱۰:۳۸ ⭕️حجم: ۲/۴مگابایت ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
با گوینده کاری ندارم، امکان داره من و شما هم اشتباه کنیم. ولی در مورد آموزه های دینی فقط باید به قرآن و روایات رجوع کنیم. خود کلمه ی ظهور صغری از نظر ادبی غلط است. در (غیبه کبری) چون غیبت مونث است (کبری)که صفت اوست نیز مونث است. اما در مورد (ظهور) می بایست از واژه ی ( ظهور اصغر و اکبر) استفاده بشود. اما گذشته از اشکال ادبی، ظهور امام عصر علیه السلام در روایات به قیامت تشبیه شده است. قیامت (بغته) رخ می دهد. و ظهور هم ناگهانی خواهد بود. و طبق روایات خداوند متعال امر حضرت مهدی علیه السلام را در یک شب اصلاح خواهد نمود. رسول الله صلى‌‌الله‌‌ عليه‌‌وآله فرمودند: مَهدى از ما اهل بيت است و خداوند امر(ظهور) او را اصلاح می‌‌كند. و در بسیاری از روایات مهدویت امر که به صورت رخ خواهد دهد؛ پس امر ظهور ناگهانی است، نه تدریجی. در روايتي ديگر كميت شاعر، از امام باقر عليه السلام در مورد وقت ظهور امام دوازدهم مي پرسد قُلتُ: فَمَتی یَخرُجُ یَابنَ رَسولِ اللّهِ؟ قالَ: لَقَد سُئِلَ رَسولُ اللّهِ صلی الله علیه و آله عَن ذلِکَ، فَقالَ: «إنَّما مَثَلُهُ کَمَثَلِ السّاعَةِ لا تَأتیکُم إلّا بَغتَةً». گفتم: ای فرزند پیامبر خدا! او کِی خروج می‌کند؟ فرمود: «از پیامبر خدا صلی الله علیه و آله در این باره پرسیدند، فرمود: "مَثَل او، مانند قیامت است 📚منبع کفایة الأثر: ص ۲۴۸، بحار الأنوار: ج ۳۶ ص ۳۹۰ ح ۲. دانشنامه امام مهدی عجل‌الله فرجه بر پایه قران، حدیث و تاریخ - جلد ۸، صفحه ۸۹ و در دسته ای از روایات این گونه آمده است که خداوند امر فرج را یک شبه محقق خواهد نمود.(نه به صورت تدریجی) المهدي منا أهل البيت ، يصلح الله له أمره في ليلة. 📚منبع: كمال الدين وتمام النعمة، ص۱۵۲ و اینکه امام زمان علیه السلام در آخرین توقیع خود به آخرین سفرش علی بن محمد سمری فرمودند: (فقد وقعت الغیبه التامه فلا ظهور الا بعد اذن الله) [کمال الدین۵۱۶] (لا) در (فلا ظهور)لای نفی جنس است، پس هر گونه ظهوری را تا زمان اذن الهی نفی می کند. از این مطالب بطلان بافته های برخی ها که گفته اند: قبل از ظهور امام زمان علیه السلام !! رخ خواهد داد، واضح می‌گردد.