eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
علل صلح امام حسین علیه السلام با معاویه.mp3
10.2M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی 💢موضوع: بررسی علت های صلح امام حسن مجتبی علیه السلام با معاویه ملعون ⏱زمان: ۴۲ دقيقه ⭕️حجم: ۱۰ مگابایت ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
بالای سرم نام تو را نقش نمودم یعنی که سر من بفدای قدم تو آیت الله العظمی میلانی
✅حدیثی مملو از راویانی به نام حسن: ⬅️سند: حَدَّثَنَا أَبُو اَلْحَسَنِ عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَحْمَدَ اَلْأَسْوَارِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو يُوسُفَ أَحْمَدُ بْنُ مُحَمَّدِ بْنِ قَيْسٍ اَلسِّجْزِيُّ اَلْمُذَكِّرُ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو مُحَمَّدٍ عَبْدُ اَلْعَزِيزِ بْنُ عَلِيٍّ اَلسَّرَخْسِيُّ بِمَرْوَ اَلرُّوذَ قَالَ حَدَّثَنِي أَبُو بَكْرٍ أَحْمَدُ بْنُ عِمْرَانَ اَلْبَغْدَادِيُّ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا أَبُو اَلْحَسَنِ قَالَ حَدَّثَنَا اَلْحَسَنُ عَنِ اَلْحَسَنِ عَنِ اَلْإِمَامِ اَلْحَسَنِ اَلْمُجْتَبَى صَلَوَاتُ اَللهِ عَلَيْهِ:  ⬅️متن عربی حدیث: إِنْ أَحْسَنَ الْحَسَنِ الْخُلُقُ الْحَسَنُ ! ⬅️ترجمه فارسی: امام حسن مجتبی صلوات الله علیه می فرمایند : بهترین نیکی‌ها اخلاق نیکو و حُسن خُلق است.! 📚منبع: الخصال جلد۱ صفحه۲۹ 👌شیخ صدوق گوید: علاوه برتکرار سه‌مرتبه نام "حَسَن" در حدیث مذکور، راویان حدیث نیز همگی نام و یا کنیه‌ی "حسن" و "اباالحسن" .. ‌‎داشته و راوی اصلی حدیث نیز امام‌ حسن‌ مجتبی‌ سلام‌ الله‌ علیه هستند که خود الگوی اخلاق کریمانه و حُسن خُلق است.
آیه نجوا.mp3
4.53M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی ⏪ (روز هجدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲) 💢موضوع: تفسیر آیات امامت (تفسیر آیه ی نجوا) ⏱زمان: ۲۰ دقیقه ⭕️حجم: ۴ مگابایت ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
✅نکته ای باریک تر از مو: خداوند حکیم قرآنی در کمال اتقان به سوی مردم فرو فرستاده و امر نموده تا همگان در آن تَدَبُّر نمایند، مرحوم مدرس افغانی (از ادبای معاصر شیعه) در دروس خود می گفتند: خداوند متعال در قرآن کریم آیات تکراری (لغو) ندارد، بلکه آنچه از جملات تکراری دیده می شود مشحون از نکات بلاغی دقیق می باشد (که در شرح کتاب مطول بحث مفصلی نموده ام). خوانندگان گرامی به دو آیه مشابه توجه نمایید: 👈آیه اول: (آیه ۳۱سوره اسراء) وَلاَ تَقْتُلُواْ أَوْلادَكُمْ خَشْيَةَ إِمْلاقٍ نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم إنَّ قَتْلَهُمْ كَانَ خِطْءًا كَبِيرًا. فرزندان خود را از بيم تنگدستي نكشيد. اين ما هستيم كه آنان و شما را روزي مي دهيم . يقينا كشتن آنان گناهي است بزرگ ! 👈آیه دوم: (آیه ۱۵۱ سوره انعام) وَلَا تَقْتُلُوا أَوْلَادَكُمْ مِنْ إِمْلَاقٍ ۖ نَحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ ۖ اولاد خود را از بیم فقر نکشید، ما شما و آنها را روزی می‌دهیم. 🤔اکنون به تفاوت الفاظ به کار برده شده در دو آیه دقت کنید و در آن تدبّر نمایید. از خودتان سوال کنید؛ چرا خداوند در آیه اول فرمود: ما فرزندانتان را و شما را روزی می دهیم. اما در آیه ی دوم فرمود: ما شما را و فرزندانتان را روزی می دهیم. تقدم روزی دادن به فرزندان بر پدر و مادر در آیه ی اول چه علتی دارد؟ و عکس شدن آن حکم در آیه دوم چه وجهی می تواند داشته باشد؟ برخی ها چنین پاسخ دادند: زیرا در آیه اول شخصِ (پدر و مادر) الان فقیر نیستند، و اکنون بچه به دنیا آورده اند و می ترسند که اموالِ خود را خرج اولاد کنند و در آینده فقیر گردند، فلذا خداوند روزی دادن به فرزندان را مقدم بر روزی دادنِ پدر و مادر ذکر نموده و چنین فرموده است: [نَّحْنُ نَرْزُقُهُمْ وَإِيَّاكُم] اما در آیه دوم شخص در زمان حال فقیر است و به خاطر فقر فعلی، فرزند خود را که به دنیا آمده می کشد و برای همین خداوند متعال در آیه دوم روزی دادن به پدر را مقدم بر روزی دادن بر فرزند ذکر نموده است. [نَحْنُ نَرْزُقُكُمْ وَإِيَّاهُمْ ۖ] این نکته، با کمی تَدَبُّر در استخدام دو لفظ [خَشْيَةَ إِمْلاقٍ] و [مِنْ إِمْلَاقٍ] در آیات فوق فهمیده می شود. ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
🔹 «نار» باطنِ ولایتِ طاغوت است؛ در روایت آمده: «وَلَايَةُ عَدُوِّ آلِ مُحَمَّدٍ هِيَ النَّارُ». «خَلِّصْنَا مِنَ النَّارِ یَا رَبِّ»، یعنی طلبِ رهایی از محیطِ ولایت طاغوت. نجات از «نار» با ولایت امام ممکن می‌شود (فَإِنَّ اَللَّهَ فَكَّ رِقَابَكُمْ مِنَ اَلنَّارِ بِوَلاَيَتِنَا أَهْلَ اَلْبَيْتِ). 🔹 بنی‌امیه هزار ماه در آتش جهنّم دمیدند و شعله‌ورش کردند. اولیای طاغوت می‌خواهند ما را در این آتش اسیر کنند. رزق ماه رمضان و رزق ، عِتق من‌ النّار (رهایی از این آتش) و رسیدن به حقیقت ولایت است. رزق حقیقیِ ماه رمضان همین است.
4_5909058122286104942.pdf
694.3K
🔺متن کامل دعای جوشن کبیر به همراه ترجمه فارسی
هدایت شده از علی
آیه انذار.mp3
4.7M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی ⏪ (روز نوزدهم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲) 💢موضوع: تفسیر آیات امامت (تفسیر آیه ی انذار) ⏱زمان: ۲۰ دقیقه ⭕️حجم: ۴/۴ مگابایت ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
یعقوب.mp3
11.88M
شور ترکی به مناسبت شهادت حضرت امیر مومنان علی علیه السلام از مداح اهل بیت علیهم السلام زنده یاد کربلایی یعقوب حیدری
آیه مباهله.mp3
3.47M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی ⏪ (روز بیستم ماه مبارک رمضان ۱۴۰۲) 💢موضوع: تفسیر آیات امامت (تفسیر آیه ی مباهله) ⏱زمان: ۱۵ دقیقه ⭕️حجم: ۳/۳ مگابایت ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
ضمن عرض تسلیت ایام شهادت حضرت امیر مومنان علی علیه السلام شما عزیزان را به مطالعه مقاله‌ای در فضائل ابوالائمة حضرت امیرالمؤمنین علیه السلام جلب می‌نماییم 💠نگاهی به حدیث «النظر الی وجه علی عليه السلام عبادة» از جهت سند و دلالت 💥روایت های متواتری در منابع شیعه و اهل تسنن وجود دارد به این مضمون که «نگاه به صورت امیرمؤمنان علی علیه السلام عبادت است.» ‼️اما با توجه به یقینی بودن حدیث متواتر در نزد تمام عقلای عالم، برخی ها از نواصب در اصل صدور این روایت تشکیک نموده اند و برخی دیگر در مورد علتِ مضمون و دلالت آن تردید نموده اند. 🔆پس در اینجا دو بحث مطرح است: ⁉️1. صحت صدور و اعتبار این گزاره ی روایی چه اندازه است؟ که در آن بحث، اثبات خواهیم نمود که روایت «النظر الی وجه علی علیه السلام عبادة». هجده طریق دارد که به حد تواتر رسیده است. ❓2.علت عبادت بودن نگاه به صورت حضرت اميرالمؤمنين علیه السلام چیست؟ و اینکه آیا چنین مطلبی می توان از جهت مفهوم و معنا صحیح باشد یا خیر؟ که در بحث دوم از دلالت این حدیث گفتگو می‌کنیم و شبهات مطرح شده در مورد متن حدیث را پاسخ می‌گوییم. ✍🏻 علی قربانی امیرآبادی 📌 جهت مطالعه این مقاله و فایل پی دی اف آن کلیک نمائید👇 https://b2n.ir/m00189