eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
آموزه ی دیگر مهدوی که متاسفانه آسیب هایی به جامعه شیعی وارد می کند بحث نقل دیدار های الکی هر بقال و چقال و خیاطی با امام غائب از نظرهاست. خلاصه اینکه، اصل در عصر غیبت، عدم مشاهده ی امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است. و طبق روایات ما وظیفه ی تکذیب مدعیان دیدار در عصر حیرت را بر عهده داریم، تا مولایمان با اذن الهی از پس پرده ی غیبت برون آید... ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
✅آخرین توقیع1 حضرت ولیّ عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف به نایب چهارم نامه ای فرستادند که به توقیع علی بن محمد سمری معروف است؛ کهدر آن مطالب بسیار سودمندی را برای مردم عصر غیبت کبری ذکر نموده اند: اعلام شیعه آورده اند : حَدَّثَنا أَبُو مُحَمَّدٍ الْحَسَنُ بْنُ أَحْمَدَ الْمُکَتِّبُ قَالَ: کُنْتُ بِمَدِینَةِ السَّلَامِ فِی السَّنَةِ الَّتِی تُوُفِّیَ فِیهَا الشَّیْخُ عَلِیُّ بْنُ مُحَمَّدٍ السَّمُرِیُّ - قَدَّسَ اللهُ رُوحَهُ - فَحَضَرْتُهُ قَبْلَ وَفَاتِهِ بِأَیَّامٍ فَأَخْرَجَ إِلَی النَّاسِ تَوْقِیعاً نُسْخَتُهُ: 👈«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ یَا عَلِیَّ بْنَ مُحَمَّدٍ السَّمُرِیَّ! أَعْظَمَ اللهُ أَجْرَ إِخْوَانِکَ فِیکَ فَإِنَّکَ مَیِّتٌ مَا بَیْنَکَ وَ بَیْنَ سِتَّةِ أَیَّامٍ فَاَجْمِعْ أَمْرَکَ وَ لَا تُوصِ إِلَی أَحَدٍ فَیَقُومَ مَقَامَکَ بَعْدَ وَفَاتِکَ فَقَدْ وَقَعَتِ الْغَیْبَةُ الثَّانِیَةُ (التَّامَّةُ) فَلَا ظُهُورَ إِلَّا بَعْدَ إِذْنِ اللهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ ذَلِکَ بَعْدَ طُولِ الْأَمَدِ وَ قَسْوَةِ الْقُلُوبِ وَ امْتِلَاءِ الْأَرْضِ جَوْراً وَ سَیَأْتِی شِیعَتِی مَنْ یَدَّعِی الْمُشَاهَدَةَ أَلَا فَمَنِ ادَّعَی الْمُشَاهَدَةَ قَبْلَ خُرُوجِ السُّفْیَانِیِّ وَ الصَّیْحَةِ فَهُوَ کَاذِبٌ مُفْتَرٍ وَ لَا حَوْلَ وَ لَا قُوَّةَ إِلَّا بِاللهِ الْعَلِیِّ الْعَظِیمِ به نام خداوند بخشنده مهربان ای علی بن سمری! خداوند پاداش برادرانت را درباره تو بزرگ نماید. تو در فاصله شش روز از دنیا می‌روی. پس کارهای خود را انجام بده و به هیچ کس وصیت نکن که پس از تو جانشینت باشد؛ زیرا غیبت دوم (تام) واقع شد و ظهوری نخواهد بود، مگر پس از اذن خداوند و این اجازه پس از مدتی طولانی است که دل‌ها سخت شود و زمین از ستم پرگردد. و کسی که ادعای مشاهده می‌کند، به زودی به سراغ شیعیان من خواهد آمد. آگاه باشید! هر کس قبل از خروج سفیانی و صیحه آسمانی ادعای مشاهده کند، دروغ گو و افترا زننده است. و توان و نیرویی نیست، مگر برای خداوند بلندمرتبه بزرگ. قَالَ: فَنَسَخْنَا هَذَا التَّوْقِیعَ وَ خَرَجْنَا مِنْ عِنْدِهِ فَلَمَّا کَانَ الْیَوْمُ السَّادِسُ عُدْنَا إِلَیْهِ وَ هُوَ یَجُودُ بِنَفْسِهِ. فَقِیلَ لَهُ: مَنْ وَصِیُّکَ مِنْ بَعْدِکَ؟ فَقَالَ: لِلّهِ أَمْرٌ هُوَ بَالِغُهُ وَ مَضَی رَضِیَ اللهُ عَنْهُ فَهَذَا آخِرُ کَلَامٍ سُمِعَ مِنْهُ؛ مکتب می‌گوید: این توقیع را رونوشت کردیم و از نزد وی خارج شدیم. روز ششم به نزد او برگشتیم، در حالی که در حال جان دادن بود. به او گفته شد: جانشین بعد از شما کیست؟ گفت: «برای خداوند کاری است که خود به سرمنزل خواهد رساند» و از دنیا رفت. خداوند از او راضی باشد و این آخرین سخنی بود که از ایشان شنیدم. 📚منابع : این توقیع در بسیاری از کتاب‌های امامیه آمده است که مهم ترین آنها عبارتند از: ۱. محمد بن علی بن حسین بن بابویه قمی، شیخ صدوق (م۳۸۱ق)، کمال الدین و تمام النعمة، ج۲، ص۵۱۶، ح ۴۴، با سند؛ ۲. محمد بن حسن شیخ طوسی (م ۴۶۰ق)، الغیبة، ص۳۹۵، با سند از شیخ صدوق؛ ۳. فضل بن حسن بن فضل طبرسی (م ۵۴۸ق)، إعلام الوری، ص۴۴۵ و تاج الموالید فی موالید الأئمة علیهم السلام و وفیاتهم، ص۶۸، بدون ذکر منبع: فروی عن ابی محمد حسن بن احمد؛ ۴. احمد بن علی طبرسی (قرن ششم)، الاحتجاج، ج۲، ص۴۷۸، بدون سند: فاخرج توقیعاً؛ ۵. محمد بن علی بن حمزة طوسی (م ۵۶۰ق)، الثاقب فی المناقب، ص۶۰۳، بدون سند: عن ابی محمد حسن بن احمد؛ ۶. سعید بن عبد الله قطب الدین راوندی (م ۵۷۳ق)، الخرائج و الجرائح، ج۳، ص۱۱۲۸، بدون سند از شیخ صدوق؛ ۷. علی بن عیسی اِربلی (م ۶۹۳ق)، کشف الغمة فی معرفة الأئمة علیهم السلام، ج۲، ص۵۳۰، بدون سند: روی عن ابی محمد حسن بن احمد؛ ۸. علی بن عبدالکریم نیلی (قرن هشتم)، منتخب الأنوار المضیئة، ص۱۳۰، از شیخ صدوق؛ ۹. علی بن یونس نباطی بیاضی (م ۸۷۷ق)، الصراط المستقیم، ج۲، ص۲۳۶، از شیخ صدوق؛ ۱۰. شیخ محمد حسن حرّ عاملی (م ۱۱۰۴ق)، إثبات الهداة بالنصوص و المعجزات، ج۳، ص۶۹۳، از الغیبة طوسی؛ ۱۱. سید هاشم البحرانی (م ۱۱۰۷ق)، مدینة معاجز الأئمة الاثنی عشر و دلائل الحجج علی البشر، ج۸، ص۹، از اعلام الوری و ج۸، ص۱۸۲، از الثاقب فی المناقب؛ ۱۲. علاّمه محمد باقر مجلسی (م ۱۱۱۱ق)، بحارالأنوار، ج۵۱، ص۳۶۰، از الغیبة طوسی و کمال الدین، ج۵۲، ص۱۵۱، از الاحتجاج و کمال الدین؛ ۱۳. میرزا حسین نوری (م ۱۳۲۰ق)، جنةالمأوی، چاپ شده در بحارالأنوار، ج۵۳، ص۳۱۸، از الغیبة طوسی و الاحتجاج؛ ۱۴. لطف الله صافی گلپایگانی (معاصر)، منتخب الأثر، ص۳۹۹، از الغیبة طوسی؛ ۱۵. گروهی از نویسندگان، معجم أحادیث الإمام المهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف، ج۴، ص۳۱۷، از کمال الدین. ┏━━━✨💐💐✨━━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━━✨💐💐✨━━━━┛
🌠 📛 همزمان با لیالی قدر، فردی مدعی شد که همان مهدی موعود و امام زمان است و از ظهورش مدتی گذشته ولی هنوز مردم با او بیعت نکرده اند! 👺وی با پوشیدن لباس مقدس روحانیت، تلاش می کرد چهره ای ظاهر الصلاح از خود ارائه دهد و اعتماد عمومی را به خود جلب نماید.اما بعد از گذشت چند روز تصاویری از او منتشر شد که هویت اصلی او را برملا ساخت. ⚠️توجه به چند نکته ساده، دروغگویی این اشخاص را بر همگان نمایان می کند: ۱. امام زمان فرزند امام حسن عسکری و متولد شهر سامرا می باشند؛ بنابراین شناسنامه مدعیان[نام پدر، نام مادر، تاریخ تولد، محل تولد] بهترین دلیل بر بطلان ادعایشان خواهد بود. ۲. امام زمان باید نسبت به احکام و مسائل شرعی آگاهی داشته باشد. بنابراین از او درباره شکیات، احکام ارث، و ... با همه جزئیاتش سوال بپرسید یا بخواهید آیاتی را از حفظ یا لا اقل از رو، بدون غلط بخواند. ۳.امام زمان به تمام زبان ها ولهجه ها آگاهی و تسلط دارند. بنابراین از مدّعی بخواهید به زبان و لهجه هایی که می گوئید، حرف بزند. ۴.امام زمان از کنار خانه خدا (عربستان) ظهور می کند نه از ایران. ۵. امام زمان سایه ندارد. 🆔 @safiresheytan
New Doc ۲۰۲۲-۰۳-۰۶ ۱۳.۵۱.۴۳.pdf
2.24M
📑 فهرست کتاب "نقدی بر مثنوی" 🖌نوشته: آیه الله میرزا علی اکبر مصلایی یزدی و آیه الله سید جواد مدرسی یزدی 🚚جهت سفارش کتاب با قیمت ۱۳۰ هزار تومان به آیدی زیر پیام دهید؛ 📬@A_mobarez 🆔 @safiresheytan🕸
🌼 🗯 شیخ 🛣 سنّی از شیعی جدا شد در فروع و در اصول 🛣 اولین فرقت(جدایی) همین بودی که شد بعد رسول 🔆 شیعه کردی پیروی از مرتضی و آل او 🔅 سنّی شد پیرو به سلطان و سه تن قوم جَهول 📛 باز پیدا شد زِ هر یک فرقه ها و شعبه‌ها 📛 زآنکه هر یک را بُدی بر دیگری قولی فضول 💥 از تسنّن، نیستی ما را غرض اکنون به 💥 ذکر فرقه های شیعه هم بسیار شان کردی افول 👺 همچو و یا فرقه های دیگر 👺 کز امامت چندتایی هر یکی کردی قبول 👌 ختم شد آخر تشیع بر علی با یازده 👌هر که جز این گفت، نامش از تشیع شد ذُهول* 🃏 فرقه های مختلف آمد پس از ثانی عشر 🃏چون که شخصی بود زائل شد،نبودش عرض و طول 🌻 پس امامِیِّین(امامی ها) ثابت از علی تا حال ذکر 🌻 بر یکی قول و یکی مذهب نمودندی نزول 🌟اعتماد جمله بر نصّ است در اصل و فروع 🌟نصّ قرآن و رسول و جانشین های رسول ------------- 📚البدعه و التحرّف، ص۱۷۱. * فراموش و حذف شد 🆔 @safiresheytan🕸
🤡 ⚠️بعضی از صوفیان همواره در حالت سُکر بوده اند و به همین جهت هیچ گاه طاعتِ ظاهری از آنها مشاهده نشده است.البته دسته ای از این صوفیان در ظاهرِ امر به گونه‌ای رفتار می کردند که مردم آنها را در زمره دیوانگان و مجانین به شمار آورند تا تکلیف ظاهری ایشان در نظر مردم ساقط شود و مورد ملامتِ مردم واقع نشوند.❶ 🧠 یکی از این مجانین، شیخ از صوفیان قرن چهارم هجری است. از آنجا که وی هموار مقهور حق (بلکه مغضوب حق) بود، هرگز نماز نمی خواند و این حالت را با زبانی بیان می کرد که وی را مجنون به شمار آورند. 🔻 درباره وی می نویسد: محمد معشوق مردی بود که هرگز نکردی. یک روز او را به قهر گفتند: نماز کن! چون در نماز شد و گفت: الله اکبر، خون از وی جدا شد. گفت: 😅 من می گویم حائضم شما باور نمی کنید❗️ -------------------- 📚ادوار تاریخ تصوف، ج۱،ص۳۰۷ به نقل از نامه های عین القضات ج۱، ص۶۲ ❶ از چنین افرادی در کتب صوفیه به یاد می شود. زیرا علی رغم جنون ظاهری، عاقل بودند و( به زعم خودشان) به که برتر از است، عمل می کردند. 🆔 @safiresheytan 🕸
100108140010307.pdf
1.16M
📄 نقدی بر گزینش متون صوفیه در کتب درسی ادبیات فارسی و تاثیر ضمنی آن در ایجاد باورهای فرقه ای ✍ مولف: دکتر محمد امین میکائیلی 🔹 تعداد صفحات: ۲۸ 🔸 زبان: فارسی 📥فایل صوتی ارائه مقاله، را از [اینجا] دانلود نمایید. 🆔 @safiresheytan🕸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔥 🔮 علی رضائی تهرانی: 😱 آقای مطهری به این دلیل شهید شدکه شش دنگ تسلیم علامه تهرانی نبود‼️ ❌اگر شش دنگ تسلیم ولایت علامه تهرانی بود، سنش به بالای ۸۵_۹۰ می رسید‼️ 🙄 مرحوم مطهری یقینا ناقص بود، و حتی نتواست به سطح شاگردانِ علامه تهرانی، برسد❗️ 🆔 @safiresheytan
📚معرفی اجمالی: ✍ این مقاله که در اولین همایش ملی "تصوف، شاخصه ها ونقد ها" ارائه و برگزیده شده است، بر گرفته از رساله دکتری نویسنده با عنوان "بررسی ونقد صوفیه بر فرهنگ وتمدن اسلامی تا قرن ۱۰ " می باشد. ✅نویسنده در این نوشتار به بررسی نمونه های از به کتاب های درسی و تاثیر آن بر نهادینه شدن عقاید فرقه بر ذهن نوجوانان وجوانان پرداخته است.💯 ❌متاسفانه در کتاب‌‌های درسی دوره دبیرستان، به ویژه در ، گزیده‌هایی از نگاشته‌های اهل ‌تصوّف که انگاره‌های آنان دست‌کم در بسیار موارد و به شکل بنیادین با آموزه‌ها و اندیشه‌‌های شیعی در تضاد و تخالف است، گنجانده شده و بخش‌هایی از این کتب به معرفی اقطاب اهل ‌تصوّف اختصاص یافته است‌‌‌‌‌‌‌‌. 🔹در این مقاله، با روش توصیفی- تحلیلی، ضمن واکاوی و بررسی تأثیر این متون بر نهادینه شدن عقاید فرقه‌‌ای در ذهن و ضمیر دانش‌آموزان، چنین رویکردهایی نقد و به چالش کشیده شده است 🔸و در این راستا با تمرکز بر ۶ کتاب ادبیات فارسی دوره که به صورت رسمی برای آموزش ادبیات فارسی و آشنا ساختن دانش‌آموزان با میراث ادبی در نظر گرفته شده‌اند، نمونه‌هایی از مطالب و مباحث مطرح شده در این کتاب‌ها که می‌‌تواند در ایجاد و عقاید ناهمسو با مذهب رسمی ایران (تشیع)، تاثیرگذار باشند، معرفی و نقد شده‌اند‌‌‌‌‌‌‌‌. 📥فایل صوتی ارائه مقاله، را از [اینجا] دانلود نمایید. ۱۵ 🆔 @safiresheytan🕸
🛒 🔰فروش ویژه کتاب کم یاب نقدی بر مثنوی در پنجمین نمایشگاه مجازی کانال صفیر شیطان 📗نقدی بر مثنوی ✍ آیه الله میرزا علی اکبر مصلایی یزدی و آیه الله سید جواد مدرسی یزدی 📑 تعدادصفحات: ۶۳۸ 💥جلد: گالینگور فروش ویژه 👈۱۳۰ هزار تومان 🌀موجودی فقط ۵عدد ✅الباقی ۳عدد 🚚ارسال به سراسر کشور 📭سفارش کتاب ؛ @A_mobarez ~~~~ 🆔 @safiresheytan🕸