eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
✅ رنگامیزی چهره های ناموجّه: قِوام مذهب اهل سنت به تقدس صحابه است؛ منشا تئوری عدالت کل صحابه به همین خاطر است. فلذا علمای اهل سنت، جهت ايجاد تقدس براي صحابه، دو کار را پیش گرفتند: ۱- کار ایجابی: آنها برای بالا بردن شان صحابه اقدام به جعل گسترده ی احادیث نموند: الف: چه به طور عام كه همه اصحاب را شامل می‌شود، مثل حدیث جعلی: (اصحابی کالنجوم  بايهم اقتديتم اهتدیم). (۱( ب: و چه بطور خاص که در مورد تک تک اصحاب یک مي شود، مثل حدیث جعلی: (اقتدوا باللذین من بعدی ابوبکر و عمر). )۲( ۲- کار سلبی: علمای عامه برای فراموش شدن وعدم ذکر فضائح برخی از اصحاب، اقدامات مختلفی را در دستور کار خود قرار داند، از جمله: جعل يك قاعده ی کلّی، به نام (الامساك و الاماتة، في ما شجر بين الصحابه). آنها در اين قاعده تصریح می‌کنند، هر گونه نقل روایت و نوشتن آنچه میان صحابه رخ داده، اعمّ از دعواها و جنگها و مشاجرات، ممنوع می باشند. حجة الاسلام أبوحامد غزالی (۴۵۰ ـ ۵۰۵ ه ق) مي نويسد: (یحرم علی الواعظ و غیره روایة مقتل الحسین و حکایته و ما جری بین الصحابة من التشاجر والتخاصم، فانّه یهیج بغض الصحابة والطعن فیهم و هم اعلام الدین، و ما وقع بینهم من المنازعات فیحمل علی محامل صحیحة، و لعلّ ذلک لخطأ فی الاجتهاد لا لطلب الریاسة و الدنیا کما لا یخفی.)(۳( بر سخنران، خواندن مقتل حسین و نقل آن و نیز نقل درگیری‌های بین صحابه حرام است؛ زیرا سبب برانگیختن بغض مردم نسبت به صحابه و اشکال گرفتن به ایشان می‌شود و ایشان نشانه‌های دین هستند و امامان ما دین را از ایشان گرفته‌اند و ما نیز از امامان خویش گرفته‌ایم ؛ به همین سبب کسی که به ایشان اشکال بگیرد در واقع به خود و دین خویش اشکال گرفته است. بالاتر از آن اينكه فقها و متکلمین اهل سنت، حکم به از بین بردن، هر آنچه قابلیت اثبات مشاجرات فی ما بین صحابه است، داده اند! شمس الدین ذَهَبی (م ۷۴۸ هـ) می نویسد: (كما تقرر عن الكف عن كثير مما شجر بين الصحابة وقتالهم رضي الله عنهم أجمعين، وما زال يمر بنا ذلك في الدواوين والكتب والاجزاء، ولكن أكثر ذلك منقطع وضعيف، وبعضه كذب، وهذا فيما بأيدينا وبين علمائنا، فينبغي طيه وإخفاؤه، بل إعدامه لتصفو القلوب، وتتوفر على حب الصحابة، والترضي عنهم، وكتمان ذلك متعين عن العامة وآحاد العلماء، وقد يرخص في مطالعة ذلك خلوة للعالم المنصف العري من الهوى، بشرط أن يستغفر لهم.) (۴( گرچه کتاب ها و نوشته ها، لبریز از مطالبی است که از مشاجره ها و درگیری های بین اصحاب حکایت دارد و رویدادهای جنگ و سترگی های بین آنان را رقم زده است؛ لیکن بسیاری از این روایت ها: ضعیف، یا بدون سند، و یا دروغ است. آن ها را می بایست پنهان سازیم و حتی آن ها را باید نابود کنیم؛ تا آن که دل ها درباره ی اصحاب صاف شود و همگان ایشان را دوست بدارند و از آنان خشنود و راضی باشند. مخفی ساختن این گونه مطالب، بر عموم و فرد فرد عالمان، لازم است. آری! اگر عالمی با انصاف بوده باشد، برخی اجازه داده اند که وی آن ها را- به طرز مخفیانه- مطالعه کند؛ مشروط بدان که برای ایشان [صحابه]، طلب مغفرت و بخشایش نماید ... آن ها سابقه ای نیکو داشته اند و اعمالی انجام داده اند که موجب بخشودگی گناهان آنان خواهد شد. علمای اهل سنت به همین مقدار هم راضی نشدند؛ بلکه با وقاحت تمام درخواست تحریف و تزویر در حقائق اسلامی را دارند، ابن حجر هیتمی مکّی شافعی (م۹۷۴ هـ) می نویسد: پیشوایان ما و دیگر فِرَق، تصریح دارند که بر همگان واجب است تا از نقل مشاجرات و درگیری های میان صحابه، اجتناب ورزند ..سپس ابن حَجَر هیتمی درباره ی «ابن قتیبه» و کتابش، چنین اظهار می دارد: نظر به کتاب هایی که توسط بعضی از محدّثان والامقام همانند: «ابن قتیبه»، (در حوادث صدر اسلام) نوشته شده است، شایسته این بود که وی از ذکر جزئیات حوادث اجتناب می ورزید، و چنانچه ناچار از نقل آن ها بود، می بایست که جریان این گونه حوادث را مطابق با قواعد اهل سنت، تعدیل می نمود (و فرو می کاست.) (۵( آری! ابن حَجَر هیتمی، حتی سکوت و اجتناب از نقل حقایق را هم کافی ندانسته؛ بلکه به «تحریف» و «تعدیل» حوادث تاریخی، توصیه می کند! آري، نكته ی اساسی در همین مطلب نهفته است، علما و بزرگان عامّه عمیاء با بنا نهادن این قاعده، بسیاری از ادله امامت امیرمومنان علی (علیه السلام) را از بین بردند، و بسیاری را یا اصلاً نقل نکردند، و يا اگر احیاناً نویسنده ای در کتاب تاریخ یا رجال و... در لابلاي كتابش به مناسبتی مطلبی را دالّ بر مشاجرات صحابه نقل ‌کرده باشد، آنها آن را از بین برده اند و در بسیاری موارد دست به تحریف! زدند. شما را بخدا در فتوای امام غزالی، از بزرگان علمای اهل سنت خوب دقت نماید که چگونه روضه خوانی در روز عاشورا برای جگر گوشه ی رسول اعظم را تحریم می کند! چرا؟ چون به قبای صحابه ای که قاتل امام حسین علیه السلام بودند برمی خورد.
پاورقی ها: ١- براي اطلاع از بيشتر به رساله ي (حقیقت صحابه) حضرت آيت الله میلانی که در این موضوع نوشته شده رجوع نمایید. https://al-milani.com/farsi/library/lib-mas.php?booid=29 ۲- براي اطلاع از بيشتر به رساله ي (حدیث اقتدا به شیخین در ترازوی نقد) نوشته ی حضرت آيت الله میلانی که در این موضوع رجوع نمایید. https://al-milani.com/farsi/library/lib-mas.php?booid=10 ۳- احیاء علوم الدین جلد ۳، صفحه ۱۲۲. و الصواعق المحرقة على أهل الرفض والضلال والزندقة، أبوالعباس أحمد بن محمد بن علي ابن ‌حجرالهيثمي (م۹۷۳)، ج۲، ص۶۴۰ ۴- سیر اعلام النبلاء، جلد ۱۰،  صفحه۹۲ ۵- الصواعق المحرقة ص 93 ┏━━✨💐💐✨━━━┓       @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
✅متن های (امامت در بیان امام رضا علیه السلام) در ده بخش آماده شده که ان شاءالله در ایام غدیر(قربان تا غدیر) از کانال مرکز حقایق اسلامی منتشر خواهد شد.🌹
رنگ آمیزی چهره های ناموجه.mp3
3.07M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی 💢موضوع: رنگ آمیزی چهره های ناموجه ⏱زمان: ۱۳ دقيقه ⭕️حجم: ۳ مگابایت ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
هدایت شده از مقالات و کتب علی قربانی
سفیر_الحسین_علیه_السلام_در_آیینه_نامه_ها.pdf
615.9K
📍 📗عنوان مقاله: سفیر الحسین علیه‌السلام در آیینه نامه‌ها 🖌 نویسنده: علی قربانی 🔰چکیده: حضرت مسلم بن عقیل علیه‌السلام در ماجرای کربلا و حرکت امام حسین علیه‌السلام از مکه به سوی کوفه، کلیدی ترین نقش را ایفا نمود، ایشان به عنوان نماینده و سفیر امام حسین علیه‌السلام به سوی کوفه رفتند و در آنجا از میزان درستی نامه های کوفیان و دعوت آنها رصدِ میدانی نمودند. امام حسین علیه‌السلام بخاطر پاسخ مثبت ایشان، رهسپار کوفه شدند. بنابر این زیر ذره‌بین بردن نامه ها و جریاناتی که فیما بین ایشان و امام حسین علیه‌السلام رخ داده است، از اهمّیت بسیاری برخوردار است. در این مقاله سعی شده، نامه های این دو بزرگوار را که مورّخان و محدّثان گزارش نموده اند، تبیین و توضیح مختصر داده شود و  احیاناً در مورد صحّت و سُقم صدورِ برخی از آنها به بحث و گفتگو بپردازیم. 🌐سایت: مرکز حقایق اسلامی https://b2n.ir/t10590 📌 ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
8.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅رسوایی عالم اهل سنت در مقابل شیعه در کتاب نام ابو موسی اشعری بود ولی سنی منکر بود و سعی می کرد آن را پنهان کند که با زیرکی شیعی رسوا شد😂😂 ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
22.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ موضوع: حدیث طیر و امامت امیرالمومنین علیه السلام ⬅️بیان کننده: حجت الاسلام علی قربانی ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
28.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به سبک 💥تو اگر طبیب بودی سر خود دوا نمودی... 📌مصاحبه خواهر علی کریمی در مورد کلاه برداری و گرفتاری اش توسط برادر خود!!! ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
سید بزرگوار! نزاع بین و دقیقاً روی منبع و روش صحیح اخذ معارف حقّه است! در مورد و هم ظاهراً غفلت فرموید؛ زیرا اکثر قریب به اتفاق عامه در روزگار ما اشعری مذهب اند و آنها حسن و قبح عقل رو قبول ندارند. ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛
هدایت شده از صراط نجف
◀️ عنْ أَبِي حَمْزَةَ قَالَ قَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ : إِنَّ عَلِيّاً آيَةٌ لِمُحَمَّدٍ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ إِنَّ مُحَمَّداً يَدْعُو إِلَى وَلاَيَةِ عَلِيٍّ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ . 🖋 ابوحمزه ثمالی از حضرت باقر عليه السّلام نقل می کند که فرمود حضرت على آيه‌اى براى محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله است و حضرت محمّد صلّى اللّٰه عليه و آله دعوت ميكرد مردم را بولايت على عليه السّلام 📚بصائر الدرجات في فضائل آل محمد علیهم السلام , جلد۱ , صفحه۷۱ کانال شیخ علی جلالی 🆔 @seratenajaf
نماز ابوبکر.mp3
6.52M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی 💢موضوع: معرفی کتاب نماز ابوبکر ⏱زمان: ۲۷ دقيقه ⭕️حجم: ۶/۲ مگابایت ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━━┛