رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند :
هر کس احساس گناه کند از لعن کردنِ کسی که خدا او را لعنت کرده [خودداری کند] ، پس لعنت خدا بر او باد!
قَالَ رَسُولُ اَللَّهِ
مَنْ تَأَثَّمَ أَنْ يَلْعَنَ مَنْ لَعَنَهُ اَللَّهُ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اَللَّهِ
📖رجال الکشی ج۱ ص۵۲۸
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
ج۱۳ تفسیر سوره نساء آیه ۱۱ ب.mp3
2.01M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی #ترکی
#تدبر_در_آیات_الهی
حجت الاسلام علي قربانی
💢موضوع:
تفسیر سوره نساء
آیه یازدهم
⬅️جلسه: سیزدهم
ارث فرزندان و پدران میت
⏱زمان: ۸ دقيقه
⭕️حجم: ۲ مگابایت
#تفسیر #قرآن
#سوره_نساء
#علی_قربانی
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
اتهام حجاج بن یوسف ثقفی به جناب کمیل بن زیاد نخعی به تفرقه گری و قتل و شهادت او
#تفرقه
#کمیل
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
📙نظر شهید مطهری درباره ردیهنویسیهای شیعه و سنی علیه یکدیگر.
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
علی قربانی
📙نظر شهید مطهری درباره ردیهنویسیهای شیعه و سنی علیه یکدیگر. ┏━━✨💐💐✨━━━┓ @ALIG09149246694 ┗━
✅نقدی بر یاداشتِ منتسب به شهید مطهری:
در یکی از کانال ها مطلبی به شهید بزرگوار مرتضی مطهری نسبت داده شده، لازم است کمی در موردش توضیح دهیم.
خلاصه مطلب ایشان این است که او می خواهد بگوید:
حصیله و دستاوردِ ردیه نویسی های شیعیان و اهل سنت علیه اعتقادات همدیگر، یک اجماع مرکبی می سازد تا افراد ضد دین و پیروان ادیان دیگر، کل اسلام را زیر سوال ببرند.
با کمال احترامی که نسبت به این شهید معظم و متفکر معاصر داریم، اما لازم دانستم در مورد متنِ منتسب به ایشان مطالبی چند، به عرض برسانیم.
۱. انتساب یاداشت های ایشان به عنوان نظر و عقیده ی شهید بزرگوار محل تامل جدی است!
و حتی به یقین می توان گفت: نشر این گونه یاداشت های یک محقق، خیانتی بزرگ در حق ایشان و علم است؛ زیرا هر شخص متتبعی با انگیزه های مختلفی یاداشت برداری می نماید، از جمله آن انگیزه ها، نوشتن شبهات در یک ورق است برای یافتن پاسخ شبهه می باشد، همچنانکه بنده حقیر نیز در لابلای کتابها و دفترچه های یاداشت خود، مطالب فراوانی را یاداشت برداری نموده ام، ولی برخی مطالب، یقینا خلاف اعتقادات حقیر است؛ اما با این همه، یاداشت برداری می کنم، تا بعدها بر آن نقدی بنویسم. از کجا معلوم این یاداشت ایشان نیز از این قبل نباشد؟!
۲. حصول اجماع مرکب در فرض مذکور بعید به نظر می رسد؛ زیرا مگر اسلام منحصر در دو مذهب شیعه و سنی است، که با ابطال آن دو، بتوان باطل بودن کل عقائد اسلام را نتیجه گرفت. پس مذهب های اباضیه، اسماعیله و زیدیه کجا رفتند؟!
۳. اما اشکال اساسی بر این مطلب آن است که، این سخن بر خلاف آموزه های قرآن و سنت پیامبر اکرم و عقل سلیم و سیره ی سلف صالح می باشد.
در توضیح مطلب بالا، باید چنین گفت:
اولا: عقل سلیم حکم می کند در هنگام هجوم دشمن به مرزهای اعتقادی و معرفتی، شخص غیور باید به صورت تمام قد بایستد و در مقام دفاع برآید.
ثانیا: قرآن کریم افرادی را که حق را بدانند و در عین حال، آن را کتمان کنند، مورد مذمت شدید قرار داده است.
[إِنَّ الَّذِينَ يَكْتُمُونَ مَا أَنْزَلْنَا مِنَ الْبَيِّنَاتِ وَالْهُدَىٰ مِنْ بَعْدِ مَا بَيَّنَّاهُ لِلنَّاسِ فِي الْكِتَابِ ۙ أُولَٰئِكَ يَلْعَنُهُمُ اللَّهُ وَيَلْعَنُهُمُ اللَّاعِنُونَ.]
یعنی: کسانی که دلایل روشن، و وسیله هدایتی را که نازل کردهایم، بعد از آنکه در کتاب برای مردم بیان نمودیم، کتمان کنند، خدا آنها را لعنت میکند؛ و همه لعنکنندگان نیز، آنها را لعن میکنند. (159/بقره)
اینک فرد مسلمان؛ یا باید قائل به پلورالیزم دینی و مذهبی باشد و حق را متعدد و متکثر تلقی نماید، یا همچون قرآن قائل به یکی بودن راه حق باشد.
اکنون که فهمیدی مذهبت حق است و از طرف دیگر (و ماذا بعد الحق الا الضلال) دیگر ادیان و مذاهب بر باطل اند، آیا این انصاف است که وقتی به مرزهای اعتقادی حق حمله شود، گفته شود: تو حق دفاع نداری؟!
به چه دلیلی نباید در برابر مذاهب باطل موضع نداشته باشی؟!
پس بنابر این، به تصریح خداوند متعال هر کسی که بتواند از حق و حقیقت دفاع نماید، ولی این کار را انجام ندهد، چنین شخصی ملعون است.
ثالثا: روایات بسیار فروانی در مدح علمایی وارد شده که مزبانان حریم اسلام و تشیع اند. که از باب نمونه در اینجا به یک روایت بسنده می کنیم.
امام صادق عليه السّلام نقل است كه فرمود:
(علماء شيعتنا مرابطون في الثغر الذي يلي إبليس وعفاريته، يمنعونهم عن الخروج على ضعفاء شيعتنا وعن أن يتسلط عليهم إبليس وشيعته والنواصب، ألا فمن انتصب لذلك من شيعتنا كان أفضل ممن جاهد الروم والترك والخزر ألف ألف مرة لأنه يدفع عن أديان محبينا وذلك يدفع عن أبدانهم.)
علماى شيعهء ما همچون مرزداران، مانع يورش شياطين به شيعيان ناتوان شده، و جلوى غلبهء ناصبان شيطان صفت را مى گيرند. پس بدانيد هر كه اين گونه در مقام دفاع از شيعيان ما برآيد فضيلتش از جهادكنندهی با روم و ترك و خزر، هزاران بار بيشتر است، زيرا آن از كيش پيروان ما دفاع مىكند و اين از جسم آنان.(الاحتجاج الطبرسي، ج1 ص 9)
(برای اطلاع بیشتر به مقدمه کتاب احتجاج طبرسی رجوع شود.)
در مقابل روایاتی نیز در نکوهش عالمی که هنگام برخورد با بدی ها و مطالب نادرست در جامعه از آن جلوگیری نکند، وجود دارد.
مثل این حدیت که [رسول خدا (ص) فرمودند:
«اِذا ظَهَرَت البِدَعُ فى اُمَّتى فَلیُظهِرِ العالِمُ عِلمَهُ فَمَن لَم یَفعَل فَعلَیهِ لَعنَةُ اللّهِ.»
وقتى در میان ملت من بدعت آشکار شد، دانشمند باید علم خود را آشکار سازد اگر آشکار نساخت، لعنت خدا بر اوست.] (کافی ج ۱ص۵۴)
ناگفته نماند که علمای شیعه از دیر باز تا کنون صدها ردیه در پاسخ به تهاجمات عامه نگاشته اند، یکی از این ردیه ها نویس ها مرحوم امام #خمینی هستند، ایشان کتاب کشف الاسرار را تحریر نمودند
#یاداشتهای_علی_قربانی
#شهید_مطهری
#شیعه #سنی #وحدت
#امام_خمینی
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
Clip 02.mp3
2.32M
✅ "چرا کتب شیعه از بین رفته است"
🔸استاد سید مهدی رجایی از شاگردان آیت الله مرعشی(ره)؛ در جمع فضلاء و طلاب حوزه علمیه نجف اشرف - سال ۱۳۹۲ هجری شمسی
#تراث(3)
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
ج۱۴ تفسیر سوره نساء آیه ۱۱_1.mp3
2.57M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی #ترکی
#تدبر_در_آیات_الهی
حجت الاسلام علي قربانی
💢موضوع:
تفسیر سوره نساء
آیه یازدهم
⬅️جلسه: چهاردهم
ارث فرزندان و پدران
⏱زمان: ۱۰ دقيقه
⭕️حجم: ۲/۵ مگابایت
#تفسیر #قرآن
#سوره_نساء
#علی_قربانی
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
✅ سوزاندن کتابخانه ها و از بین رفتن کتب...
🔹بسياری از تأليفات اصحاب اماميه، در گذشت زمان و به علل مختلف از بين رفته است، و امروزه از آنها جز اسمی بدست ما نرسيده است.
از دردناکترين بلايايی که بر سر اين تأليفات آمده، حمله سلجوفيان به بغداد و به آتش کشيدن کتاب های شيعی توسط آنهاست.
🔸صاحب معجم البلدان, ذیل مادّه (بین السُورین) مى نویسد:
نام محلّه بزرگى در کرخ بغداد بوده است که از نیکوترین و آبادترین محله هاى آن شهر, به حساب مى آمده است. در این محله, خزانه کتبى قرار داشته که آنها را ابونصر شاپور بن اردشیر, وزیر بهاء الدوله بن عضدالدوله وقف کرده است. در دنیا بهتر از این کتابها, وجود نداشته, همه کتابها و اصول موجود در آن, به خط شخصیتهاى مورد اعتماد بوده است. کتابهاى موجود در این کتابخانه, هنگام ورود طغرل بیک, نخستین پادشاه سلجوقیان به بغداد, در سال 447, در آتش سوختند.
▪️وبها كانت خزانة الكتب التي وقفها الوزير أبو نصر سابور بن أردشير وزير بهاء الدولة بن عضد الدولة ولم يكن في الدنيا أحسن كتباً منها، كانت كلّها بخطوط الأئمّة المعتبرة وأصولهم المحرّرة. وحيث كان الوزير سابور من أهل الفضل والأدب أخذ العلماء يهدون اليه مؤلّفاتهم فأصبحت مكتبته من أغنى دور الكتب ببغداد، وقد احترقت هذه المكتبة العظيمة فيما احترق من محال الكرخ عند مجيء طغرل بيك سنة 447هـ (معجم البلدان، ج1، ص534)
💢البته سوزاندن کتاب ها به همين واقعه تمام نمیشود.
#تراث(4)
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
شناخت وهابیت.mp3
6.93M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈
🔊 #فایل_صوتی #ترکی
حجت الاسلام علي قربانی
💢موضوع:
شناخت اجمالی از وهابیت
⏱زمان: ۲۹ دقيقه
⭕️حجم: ۶/۶ مگابایت
#وهابیت #سلفیه
#عقائد
#علی_قربانی
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛
✅ آتشزدن کتابخانه شیخ طوسی رحمهاللّه
✔️ آیت الله بهجت:
🔸چقدر کار پست است که کتابها و کتابخانه مرحوم شیخ طوسی را در بغداد آتش زدند، با اینکه گذشته از کتابهای حدیثی شیعه که در آن وجود داشت، کتب ضلال را هم که در آن نگاهداری میکرده و قابل احتجاج بوده و فواید دیگری نیز داشته است، همه را آتش زدند. علاوه بر اینکه شاید الیماشاءاللّه از کتابهای حدیثی عامه در آن کتابخانه بوده، و نیز کتابهای خطی و شخصی شیخ مفید رحمهاللّه که در دست شیخ بوده و در دست عامه نبوده و ظاهراً اکثر اصول اربعمأة حدیثیه که مرحوم شیخ طوسی روایات آنها را در «تهذیب» و «استبصار» ذکر نموده، در آن کتابخانه وجود داشته است.
📚در محضر بهجت، ج۱، ص ۱۶۹
#تراث(5)
┏━━✨💐💐✨━━━┓
@ALIG09149246694
┗━━✨💐💐✨━━━┛