eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از حامد کاشانی
هدایت شده از حامد کاشانی
نقد مطالب جناب آقای احمد فرحانی.mp3
6.52M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 حجت الاسلام علي قربانی 💢موضوع: نقد مطالب طرح شده غلو آمیز راجع به ولایت فقیه 👈نظریه ی عصمت ولی فقیه 👈نظریه اصول دین بودن ولی فقیه 👈ازلی و ابدی بودن ولی فقیه ⏱زمان: ۲۷:۱۰ ⭕️حجم: ۶/۲ مگابایت ‌┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
امام رضا علیه السلام فرمودند: کسی که گمان کند خداوند مسأله خلق و رزق و روزی دادن به مخلوقات را به ائمّه علیهم السّلام واگذار نموده است، قائل به تفویض شده است، و قائل به جبر کافر است و قائل به تفویض مشرک. منْ زَعَمَ أَنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ فَوَّضَ أَمْرَ الْخَلْقِ وَ الرِّزْقِ إِلَى حُجَجِهِ ع فَقَدْ قَالَ بِالتَّفْوِیضِ وَ الْقَائِلُ بِالْجَبْرِ کَافِرٌ وَ الْقَائِلُ بِالتَّفْوِیضِ مُشْرِکٌ. (عیون أخبار الرضا علیه السلام، ج‏1، ص: 124) ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
🔴 تفاوتِ "خلق" و "استحاله" (تبدیل چیزی به چیز دیگر) 🔸 علامه مجلسی رحمه‌الله: ✍🏻 خلق کردن در اصل، تدبیر مستقیم در پدید آوردن است و برای آفرینشِ مخلوقینِ بدونِ اصل و آفرینشِ بدونِ الگو از کسی نیز بکار می‌رود. خداوند متعال درباره خودش فرموده: «آسمان‌ها و زمین را آفرید.»[۱] و در بوجود آوردن چیزی از چیز دیگر، مانند: «انسان را از نطفه آفرید.» [۲] و خلق بمعنای بوجود آوردن تنها درمورد خداوند متعال بکار می‌رود، به همین دلیل فرموده: «آیا آنکس که می‌آفریند با کسی که نمی‌آفریند برابر است؟» [۳] اما خلق بمعنای تغییر شکل، کلی است و مختص خداوند متعال نیست، لذا خداوند فرموده: «و هنگامی که با اجازه من از گِل، صورت پرنده پدید آوردی.» [۴] [۱]: الأنعام: ۱ [۲]: النحل: ۴ [۳]: النحل: ۱۷ [۴]: المائدة: ۱۱۰ 📚 بحارالانوار، ج ٩١ ص ٢۵٠ ✅ آیا فهمِ مطلبی به این آسانی، دشوار است که برخی دست و پا می‌زنند تا این دو (خلق و استحاله) را با یکدیگر خلط کنند⁉️ بتصریحِ قرآن و روایات، خلق مختص خداست و کرامات و عجایبِ أئمه اطهار علیهم السلام إعجاز است. مانند: مُرده زنده‌کردن، کور را شفا دادن، تبدیل نقشِ حیوان به حیوان و غیرهم. ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
شیخ مفید میفرماید: «مفوضه، گروهی از غلات هستند. تفاوت آنان با غلات دیگر در این است که اعتراف به حدوث ائمه و خلق آنان دارند و قدمت را از آنان نفی می‌نمایند در عین حال، خلق و رزق جهان را به آنان نسبت می‌دهند. و بر این عقیده هستند که خدا تنها آنان راخلق کرده و خلقت جهان را به ایشان واگذار نموده است. تصحیح الاعتقاد، ص۱۱۲ نکته : غلات فرقه های متعددی دارند و اکثر غلات امروزی اهل بیت علیهم السلام را نیز قدیم و ازلی میدانند و این صفات ذات خداوند را به غیر او نسبت میدهند ؛این عقیده به دو نتیجه ختم خواهد شد یا( تعدد قدما و باور به خدایان متعدد)و یا بازگشت آن به (وحدت وجود) و اعتقاد به آنکه اهل بیت علیهم السلام صادر شده از ذات خداوند هستند و خود ذات به این صورت ها درآمده است و مورد دومی که ذکر شد یعنی (وحدت وجود)عقیده آنهاست. خداوند متعال همه شیعیان را از جلوه گری های شیطان به صورت فرقه های متعدد محفوظ بدارد. ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
فخرالشیعة العلّامة المجلسی(رحمه اللّه): «لا تعتقد أنهم خلقوا العالم بأمر الله تعالی؛فإنّا قد نُهینا فی صحاح الأخبار عن القول به و لا عبرة بما رواه البُرسی و غیره من الأخبار الضعیفة» مبادا معتقد باشی که أئمه(علیهم السلام) به أمر(إذن)خدا،خالقِ عالَم هستند؛زیرا در روایات صحیحه،از این اعتقاد نهی شده ایم؛و روایات ضعیفی که بُرسی و غیر او نقل کرده اند،إعتبار ندارد! رسالهٔ اعتقادات علامه مجلسی(ره) ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡«غالیان» مُنکرِ ضروری دین و‌ کافر هستند...! ﷽‌ مرحوم علّامه حِلّی(رضوان الله علیه) با تصریح به اینکه «غالیان» نیز همانند «ناصبیان»،مُنکر ضروری دین هستند،حکم کفر را برای هر دو طایفه ثابت میداند: «حكم الناصب حكم الكافر؛لأنه ينكر ما يعلم من الدين ثبوته بالضرورة،و الغلاة أيضا كذلك». 📚مُنتهَی المطلب في تحقیق المذهب؛ج۳ص۲۲۴ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡به «غالیان» اعتماد نکنیم،آنها کذّاب هستند! ﷽‌ غالیان ملعون به راحتی هم روایت جعل میکنند و هم کتاب،ادعاهای دروغ آنها در مورد دسترسی داشتن به نُسَخِ کتاب های از بین رفته و... که دیگر گفتنی نیست! مشکل آنها با اعتبار سنجی احادیث و علم رجال هم از همین جهت است که مَبادا دروغ هایشان بر مَلا شود! اوج حماقت و ساده لوحی است که هر کفر و چرندی را بدون اعتبار سنجی و صرفا با اضافه کردنِ یک «قال المعصوم» در ابتدایش بپذیریم،آن هم در مسائل مهم اعتقادی و در مقام تعارض با حکم صریح عقل و روایات معتبره! غالیان ملعون مُفسِد اعتقادی و‌ عملی هستند و به حکم عقل و شرع،پذیرش سخنانی که به حضرات معصومین(علیهم السلام) نسبت میدهند،بدون اعتبار سَنجی عُقَلائی و شرعی،جایز نیست،خصوصا در مقام معارضه با حکم قطعی عقل و دلالت روایات معتبره و مشهوره بین علمای بزرگ شیعه! 🔺تمامی مُستندات غالیان کذّاب،باید از دو جهتِ سَنَد و دلالت،مورد بررسی دقیق و نقّادانه قرار گیرد! ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡«خُصیبی» فاسد المذهب است! ﷽‌ رجالی بزرگ و راوی شناسِ مُتبحّرِ شیعه مرحوم نجاشی(ره)، «حسین بن حمدان خُصیبی» نویسنده کتاب معروفِ «الهدایة الکبریٰ» را که از سران غُلات بوده و بسیاری از عبارات کفرآمیز را در کتابهایش به حضرات معصومین(علیهم السلام) نسبت داده،فردی فاسد المذهب معرّفی کرده است: «الحسين بن حمدان الخصيبي الجنبلاني أبو عبدالله» كان فاسد المذهب!!! له كتب،منها: كتاب الإخوان،كتاب المسائل،كتاب تاريخ الأئمة(علیهم السلام)،كتاب الرسالة تخليط. 📚رجال النجاشي(ره)؛ص۶۷ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡«خطبة البیان» را شیعیان نقل نکرده اند و از طریق مخالفین رسیده! 💥مُتکلّم عالیقدر شیعه مرحوم سیّد إسماعیل طبرسی نوری(ره): ✍«خطبة البیان» را اصحاب ما نقل ننموده اند،و گفته اند: این خطبه را بعضی غُلات موضوع(جعل) نمودند و آن را نسبت دادند به حضرت أمیرالمؤمنین(علیه السلام)،و اصل ناقلین این خطبه هم نیز بعضی از عامّه میباشند! 📚کفایة الموحّدین؛ج۱ص۵۱۶ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛
💡سه دسته روایات جعلی! عدم جواز اَخذ فضائل از مخالفین! مخالفین و جعل کردن روایات غُلُو آمیز و خلاف تقیّه! 💥عَنْ إِبرَاهِیمَ بنِ أَبِي مَحمُودٍ قَالَ: قُلْتُ لِلرِّضَا(علیه السلام) یَا بنَ رَسُولِ اللهِ إِنَّ عِنْدَنَا أَخبَاراً فِي فَضَائِلِ أَمِیرِ الْمُؤْمِنِینَ(علیه السلام) وَ فَضلِکُمْ أَهْلَ الْبَیْتِ وَ هِيَ مِن رِوَایَةِ مُخَالِفِیکُمْ وَ لَا نَعرِفُ مِثْلَهَا عَنْکُمْ،أَ فَنَدِینُ بِهَا؟ - فَقَالَ: یَا بنَ أَبِي مَحمُودٍ! لَقَد أَخبَرَنِي أَبِي عَنْ أَبِیهِ عَنْ جَدِّهِ(علیه السلام): أَنَّ رَسُولَ اللهِ(صلّی الله علیه و آله) قَالَ: مَن أَصغَی إِلَی نَاطِقٍ فَقَد عَبَدَهُ،فَإِن کَانَ النَّاطِقُ عَنِ اللهِ عَزَّوَجَلَّ فَقَد عَبَدَ اللهَ وَ إِن کَانَ النَّاطِقُ عَنْ إِبْلِیسَ فَقَد عَبَدَ إِبْلِیسَ! * ثُمَّ قَالَ الرِّضَا(علیه السلام): یَا بنَ أَبِي مَحمُودٍ! إِنَّ مُخَالِفِینَا وَضَعُوا أَخبَاراً فِي فَضَائِلِنَا وَ جَعَلُوهَا عَلَی أَقسَامٍ ثَلَاثَةٍ: أَحَدُهَا الْغُلُوُّ وَ ثَانِیهَا التَّقصِیرُ فِي أَمْرِنَا وَ ثَالِثُهَا التَّصرِیحُ بِمَثَالِبِ أَعدَائِنَا ! فَإِذَا سَمِعَ النَّاسُ الْغُلُوَّ فِینَا کَفَّرُوا شِیعَتَنَا وَ نَسَبُوهُمْ إِلَی الْقَوْلِ بِرُبُوبِیَّتِنَا،وَ إِذَا سَمِعُوا التَّقصِیرَ اعتَقَدُوهُ فِینَا وَ إِذَا سَمِعُوا مَثَالِبَ أَعدَائِنَا بِأَسْمَائِهِمْ ثَلَبُونَا بِأَسْمَائِنَا،وَ قَد قَالَ اللهُ عَزَّوَجَلَّ: «وَ لا تَسُبُّوا الَّذِینَ یَدعُونَ مِنْ دُونِ اللهِ فَیَسُبُّوا اللهَ عَدواً بِغَیْرِ عِلْمٍ» [۱] * یَابنَ أَبِي مَحمُودٍ إِذَا أَخَذَ النَّاسُ یَمِیناً وَ شِمَالاً فَالْزَمْ طَرِیقَتَنَا،فَإِنَّهُ مَنْ لَزِمَنَا لَزِمْنَاهُ وَ مَنْ فَارَقَنَا فَارَقنَاهُ! إِنَّ أَدنَی مَا یُخرِجُ الرَّجُلَ مِنَ الْإِیمَانِ أَنْ یَقُولَ لِلْحَصَاةِ: «هَذِهِ نَوَاةٌ» ثُمَّ یَدِینُ بِذَلِکَ وَ یَبْرَأُ مِمَّنْ خَالَفَهُ! یَا بنَ أَبِي مَحمُودٍ احفَظ مَا حَدَّثتُکَ بِهِ فَقَد جَمَعتُ لَکَ فِیهِ خَیْرَ الدُّنْیَا وَ الْآخِرَةِ! ↩️ابراهیم بن اَبی محمود گفت: به حضرت رضا(علیه السّلام) عرض کردم: یا بن رسول الله! در نزد ما اَخباری در فضایل امیرالمؤمنین(علیه السلام) و شما اهل بیت هست که از طریق مخالفین روایت شده و چنین روایتهایی را ما از شما نشنیده ایم. آیا معتقد به این روایات بشویم؟ - حضرت فرمود: ای پسر اَبی محمود! پدرم از پدر خود از جدّش نقل کرد که پیامبر(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: هر کسی به گوینده ای گوش بسپارد،او را بندگی کرده؛اگر سخنران از جانب خدا باشد،خدا را بندگی کرده،و اگر از جانب شیطان باشد،شیطان را بندگی کرده است! * سپس حضرت رضا(علیه السّلام) فرمود: ای پسر اَبی محمود! مخالفین ما اَخباری را در فضایل ما جعل کرده اند که به سه دسته تقسیم می‌شود: دسته اول خبرهایی که غُلُو کرده است،و دسته دوم خبرهایی که درباره امر ما کوتاهی(تقصیر) کرده است،و دسته سوم خبرهایی که بر عیبهای دشمنان ما تصریح دارد(خلاف تقیه است)! وقتی مردم(مخالفین) اَخبار غُلُو آمیز را بشنوند،شیعیان ما را تکفیر می‌کنند و آنها را نسبت می‌دهند به اینکه قائل به رُبوبیّت ما هستند! و وقتی اَخبار کوتاهی(تقصیر) درباره ما را بشنوند،معتقد به آنها می‌شوند درباره ما. و وقتی معایب دشمنان ما را با تصریح بر اسمشان بشنوند،ما را با تصریح به نام،بدگویی میکنند،با اینکه خداوند در قرآن می‌فرماید: «و آنهایی که غیر خدا را می‌خوانند،دشنام ندهید،که آنان از روی دشمنی [و] به نادانی خدا را دشنام خواهند داد»! ای پسر اَبی محمود! وقتی مردم به طرف راست و چپ گرایش داشتند،تو از طریق ما منحرف نشو. هر کس ملازم ما باشد،ما نیز ملازم او‌ هستیم؛و هر که از ما جدا شود،ما نیز از او جدا می‌شویم! کمترین چیزی که شخص را از ایمان خارج می‌کند،این است که «ریگها» را بگوید «دانه» است(کنایه از اعتقاد باطل)،بعد درباره آن اعتقاد پیدا کند و از مخالفین خود بیزار شود! ای پسر ابی محمود! آنچه برایت توضیح دادم حفظ کن،چرا که خیر دنیا و آخرت را برای تو جمع نمودم! [۱] الأنعام: ۱۰۹ 📓عیون أخبار الرضا(ع)؛ج۲ص۲۷۲ و بحارالأنوار؛ج۲۶ص۲۳۹ ┏━━✨💐💐✨━━┓ @ALIG09149246694 ┗━━✨💐💐✨━━┛