eitaa logo
علی قربانی
54 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
347 ویدیو
369 فایل
راه ارتباطی @alig110
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 تاکید سید عبد الرزاق موسوی مقرم بر نقش سقیفه در شهادت امام حسین علیه السلام 🔹 مرحوم سید عبد الرزاق موسوی مقرم از علمای شیعه می‌نویسد: ✍ وفي الطفوف سقوط السبط منجدلا من سقط محسن خلف الباب منهجه وبالخيام ضرام النار من حطب بباب دار ابنة الهادي تأججه. 🔸 اگر حسین علیه السلام را در کربلا شهید کردند، پیش از آن محسن زهرا علیهما السلام را پشت در، با ضربه لگد به شهادت رساندند، و اگر در کربلا خیمه‌ها را آتش زدند، این حرکت ادامه به آتش کشیده شدن خانه حضرت زهرا و علی علیهما السلام بود. 📚 مقتل الحسین علیه السلام، تالیف سید عبد الرزاق موسوی مقرم، صفحه ۳۸۹، چاپ انتشارات الشریف الرضی 📃 اسکن کتاب: 🌐 https://bit.ly/32tScNi 📃 پوستر: 🌐 https://bit.ly/2Qz90wY
💠 اولین دادگاه قیامت دادخواست امیر المومنین علیه السلام است (از مصدر اهل سقیفه) 🔹 محمد بخاری عالم بزرگ عمریه روایت کرده است که امیر المومنین علیه السلام فرمودند: ◾️ أنا أول من يجثو بين يدي الرحمن للخصومة يوم القيامة. 🔸 من اولین کسی هستم که در روز قیامت برای دادخواهی در پیشگاه خدای رحمان زانو می‌زنم. 📚 صحیح البخاری، صفحه ۹۷۴، حدیث ۳۹۶۵ 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2BnHYPZ 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2A893cf 📝 به نظر من این دعوا متهمان زیادی خواهد داشت. ⁉️ کسی از اهل سقیفه و وحدتی‌ها هست بتواند بگوید امیر المومنین چرا اولین نفر و برای چی دادخواهی می‌کند؟؟؟؟؟؟؟ 🔻 امام صادق علیه السلام پاسخ این سوال را داده است. 🔹 علامه مجلسی رضوان الله علیه در کتاب جلاء العیون می‌نویسد که ابن قولویه رضوان الله علیه به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده است که فرمودند: 🔸 و اول کسی را که در قیامت برای او حکم خواهند کرد، محسن فرزند علی علیهما السلام خواهد بود که حکم خواهد کرد در کشنده او عمر بن الخطاب، و بعد از او در قنفذ که به امر او رفت و در، بر شکم فاطمه زد و محسن او را شهید کرد، پس آن دو ملعون را حاضر کنند و تازیانه‌های آتش بر ایشان بزنند، که اگر یکی از آن ها بر دریا واقع شود همه به جوش آیند از مشرق تا مغرب، و اگر به کوه‌های دنیا بگذارند هر آینه خاکستر شوند. پس حضرت امیرالمومنین علیه السلام نزد عرض حق تعالی به دو زانو درآید و با ستمکاران خود مخاصمه نماید خصوصا معاویه، پس ابوبکر و عمر و معاویه را به چاهی اندازند از چاه‌های جهنم، و سر آن چاه را بپوشند، کسی آن‌ها را نبیند و آن‌ها کسی را نبینند، پس گویند آن جماعتی که ولایت و محبت ایشان را اختیار کرده بودند: ای پروردگار ما بنما به ما آن دو کس را که گمراه کردند ما را از جن و انس ـ یعنی ابوبکر و عمر ـ تا ایشان را در زیر پاهای خود قرار دهیم، تا آن که از ما پست تر باشند، و عذاب ایشان از ما شدیدتر باشد. پس حق تعالی فرماید: فایده نمی‌کند شما را این سخنان، چون ستم کرده‌اید بر خود و همه در عذاب شریکید، پس در این وقت ندای واویلاه و واثبوراه بر آورند و آیند به نزد حوض کوثر سؤال کنند از حضرت امیر المومنین علیه السلام حافظان ملائکه نزد او باشند و گویند: عفو کن از ما و ما را آب ده و از عذاب خلاص کن. حضرت به ایشان گوید: برگردید تشنه لب به سوی آتش جهنم که نیست شراب شما امروز مگر از حمیم و غسلین، نفع نمی‌بخشد شما را شفاعت شافعین. 📚 جلاء العیون، تالیف علامه مجلسی، صفحه ۱۸۹ 📃 اسکن روایت: 🌐 http://bit.ly/2A8lVyL 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2n1lYaC 🔹 علامه مجلسی رضوان الله علیه قبل از نقل روایت در مورد سند آن می‌نویسد: ابن قولویه رضوان الله علیه به سند معتبر از حضرت صادق علیه السلام روایت کرده است. 📚 جلاء العیون، تالیف علامه مجلسی، صفحه ۱۸۶ 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2zqMX10 🔥 بر دشمنان امیر المومنین علیه السلام لعنت
عجب به عهد رسول خدا وفا کردند  فزون ز حد توان بر علی جفا کردند  به جای لاله و گل بار هیزم آوردند  شراره هدیه به ناموس کبریا کردند  هزار مرتبه خشم خدا بر آن امت  که قصد سوختن خانة خدا کردند  به جای مزد رسالت زدند فاطمه را  نه از خدا نه ز پیغمبرش حیا کردند  غلاف تیغ گواهی دهد که سنگدلان  چگونه فاطمه را از علی جدا کردند  چهار کودک معصوم در دل دشمن  به مادر و پدر از سوز دل دعا کردند  خدا گواست که از بیم آه فاطمه بود  اگر ز بازوی مولا طناب وا کردند  چه اتفاق عظیمی به پشت در رخ داد  چه شد که محسن شش ماهه را فدا کردند  علی ولی خدا را که جان احمد بود  پی رضایت شیطان دون رها کردند  خدا گواست قلم شرم می کند میثم  از اینکه شرح دهد با علی چه ها کردند 
 مرحوم آية الله كمپاني: فما رماه اذ رماه حرمله  و انما رماه من مهد له سهم اتي من جانب السقيفه  و قوسه علي يد الخليفه و ما اصاب سهمه نحر الصبي  بل كبد الدين و مهجة النبي [9] . حرمله نبود كه تير انداخت، بلكه كسي كه زمينه ساز آن بود، تيري از سوي سقيفه آمد كه كمان آن به دست خليفه بود و تير او نه بر گلوي كودك، بلكه بر دل دين و قلب پيامبر نشست. اگر واقعه شوم سقيفه نبود، هرگز جنايتهاي بعدي كه اوج آن در عاشورا بود، پيش نمي آمد و مسير تاريخ اسلام و شيعه به گونه ديگري بود. اگر پيمان مردم با «ولي » بود  اگر پيوند با آل علي بود نه فرمان نبي از ياد مي رفت  نه رنج و زحمتش بر باد مي رفت نه زهرا كشته مي شد در جواني  نه مي شد خسته از اين زندگاني نه خون دل نصيب مجتبي بود  نه پرپر لاله ها در كربلا بود نه زينب بذر غم مي كاشت در دل  نه مي زد سر ز غم بر چوب محمل بقيع ما نه غم افزاي جان بود  نه ويران و چنين بي سايه بان بود
👓 فضیلت بزرگ لیلة المبیت برای امام علی علیه السلام ❗️ علی جان تو‌ باید جای من بخوابی چون قریش مطمئن است من بدون‌تو جایی نمی‌روم!! 💬 استاد کاشانی @HozeTwit
اهل سقیفه جامه ی تقوانی سویدولار تیر ستمله سینه ی طاهانی اویدولار اوچ یوز نفر هجوم ائلدی باب رحمته مظلومه ظلمی عالم آرا رسم قویدولار دیوار و درله ایلدیلر محسنی شهید زهرانی زخمدار قیلوب ظلمه دویدولار «زعفر آزادمهر» https://telegram.me/joinchat/BswRxj8ScGbIH6TcuCEQ3A
شورای سقیفه دریای کینه ایلدی طوفان سقیفه ده ظلمه آچیلدی پرچم طغیان سقیفه ده دفن اولمامیش پیمبر خاتم جنازه سی گلدی بروزه کینه عدوان سقیفه ده بدر و حنین ئولنلرینه انتقام ایچون جمع اولدی بیر یره نچه نادان سقیفه ده شیخین تیره دل یغوب اطرافه اونلاری شورای شرّی قوردولا پنهان سقیفه ده بعد از صلاح و مشورت و رای و گفتگو گلدی وجوده دولت عصیان سقیفه ده بوبکر، جانشین سئچیلدی پیمبره امضای خلقه یتدی او فرمان سقیفه ده ثانی مقرر اولدی ابوبکره جانشین تنظیم اولوندی دفتر و دیوان سقیفه ده دوشدی بو اتحادیده چوخ اتفاقلر آز قالدی آسمان اولا لرزان سقیفه ده اجباریلن مهاجر و انصاری چکدیلر بیعت رضایتی اولا اعلان سقیفه ده بعضی گلوردی دعوتیلن بعضی زوریلن امضا ائدوب اولوردی پشیمان سقیفه ده تثبیت اولوندی امر سقیفه بو نحویله یغمایه گئتدی مذهب و ایمان سقیفه ده باد فنایه وئردی عرب اوز حمیّتین حقّی قویوب دانشدیلا بطلان سقیفه ده دوندی صحابه ی نبوی قالدی دورت نفر آختاردی چوخلاری تاپا رجحان سقیفه ده ایمان راسخیله او مردان پاکباز حقّه اولوبلا یاخشی نگهبان سقیفه ده کیمدور او دورت نفر قوی ائدوم آدلارین بیان دوتمیشدی دوردیده ره عرفان سقیفه ده عمّاریلن ابوذر و مقداد حق شناس بنیاد حقّی ائتدیله بنیان سقیفه ده دوردیمجی شخصه وار یری ایرانلی فخرائده ایماندا آلدی رتبه ی شایان سقیفه ده دوندی مهاجرین هاموسی حقّه لا دئدی حقّی دانشدی دونمدی سلمان سقیفه ده صد مرحبا او مظهر ایمان و غیرته حقه گتوردی منطق و برهان سقیفه ده حقدن حمایت ایتدی او وارسته حق شناس ناحقّدن آپارمادی فرمان سقیفه ده پیغمبرین بیان شریفی عبث دگول سلمان ُمنّی اولدی نمایان سقیفه ده سلمانی اهلبیته قوشوب ختم الانبیا خطّین آیردی ملت ایران سقیفه ده طومار ظلمی باغلادیلار غاصبان غرض امضا ائدوبدی ذیلینی شیطان سقیفه ده ظلمین بناسی تاپدی او مجلسده خاتمه اولدی هامی جنایته پایان سقیفه ده اجرای حکمه اولدی عمر انتخاب او گون رفتاری قیلدی شیعه نی گریان سقیفه ده عشق ریاست ایلدی پامال عقلینی دنیایه ساتدی دینینی ارزان سقیفه ده ائتمشدی گر غدیرده بیعت ازل اوزی یاددان چیخارتدی بس نیه الآن سقیفه ده بیلمم تفکّر ائتدی و یا اینکه ائتمدی سیندردی بیعتین ائله آسان سقیفه ده حکم خدانی امر غدیری ایاقلادی ظلمونده قویمادی قالا نقصان سقیفه ده بیر کیمسه اولمادی دیه ای تشنه ی مقام دنیادن اوتری ایلمه طغیان سقیفه ده قان اولدی غصّه دن اورگیم غملی سینه ده بو ماجرایه اولموشام حیران سقیفه ده نه ماجرا که شرح اولا احبابی یاندیرار گوردی روا نئجه اونی انسان سقیفه ده بیر ایش گوروبدی گورمز اونی صاحبان عقل جاهلدن آلدی سبقت او نادان سقیفه ده ثانی چکوب جماعتی باب رسالته درگاه وحیی ایلدی سوزان سقیفه ده ظلم آتشینده اوتلادی باب رسالتی یاندی او ناره عالم امکان سقیفه ده مسمار زخمی فاطمه نی سالدی زحمته اولدی ستمله قانینه غلطان سقیفه ده باغلاندی ظلم الیله یداللهین اللری دوزدی جفایه اول شه مردان سقیفه ده دو غراندی مجتبی اورگی زهر کینیه نعشین ده اوپدی ناوک پیکان سقیفه ده اخیام شاه کربلا که یانوب نار کینه ده یانمازدی اولماسیدی او بحران سقیفه ده ((زعفر))،تمام شیعه لری بو جفا ایله حشره کیمی قویوبدیلا گریان سقیفه ده «زعفر آزادمهر شیخ درآبادی» @zafarazadmehrshurashura
جریان اسف انگیز بعد ازرحلت حضرت رسول اکرم بشرده یاللعجب کثرت شقاوته باخ ریاست اوسته اولان کینه و شرارته باخ مقام و منصب دنیانی آختاران کسده سقیفه اهلی کیمی منکر حقیقته باخ قلم حیا ائلیور مطلبی ائده تحریر کتابت ایلمگه شرم ائدور خجالته باخ نبی اکرم اوزی تاپشوران حدیثی اوخی مودت آیه سینه اجرت رسالته باخ سفارش ائتمیشیدی عترتیله قرآني ایکی امانته امت ائدن خیانته باخ کتاب و عترتینی امتینه تاپشوردی جسور امت الینده قالان امانته باخ هنوز بیر نچه گون گئچممشدی رحلتدن قساوته ستمه جراته جسارته باخ امین وحی اوپن درگهین کنارینده عوام ملته باخ ایتدیگی اهانته باخ آدین صحابه قوبانلار اولوبلا منکر حق منافق امته گمراه اولان جماعته باخ عوامی ایلدیلر امر بیعته وادار سقیفه ده چکیلن نقشه ی خلافته باخ جماعت ایلدی بیعت قالوب ولی الله وصی ختم رسلده اولان درایته باخ دسیسه قوردیلا زوریله بیعت آلسونلار سران ملت گمراهیده سماجته باخ علیدن آلماقا بیعت توکیلدیلر قاپیا امامه امت جاهلده هتک حرمته باخ بویاندا مردم نادان سالان قیامتی گور اویاندا قورخی چکن اهلبیت عصمته باخ بویاندا حمله ور اوچ یوز نفر یانان قاپیا اویاندا فاطمه تک حامله بیر عورته باخ بویاندا ثانی کیمی معدن جفا دایانوب اویاندا ام ابی حامی امامته باخ هجوم ائدن قاپیا مظهر جهالت دور قاپی دالندا دوران اسوه ی نجابته باخ غضب لنوب او دنی باب وحیی سیلکه لدی نه شرم ائلور نه حیا بغضه باخ خباثته باخ ندن سوال ائدوری بیلمورم نه آلدی جواب گر ایستوسن بیله سن معتبر روایته باخ ولی بو قدری دیوم بیر کمکسیز عورتده شهامته هدفه جذبه ی ولایته باخ مقابلینده دوران معدن قساوتیدی خانمدا همته باخ صبره استقامته باخ ائدوبدی تکیه خانم قویمادی قاپی آچیلا بویاندا ثانی دون ایلین عداوته باخ شرار ظلمیله درگاه وحیی یاندیردی او ظالمین اورگینده اولان قساوته باخ ایا امام زمان اول قاپی یانان گوندن جهاندا فتنه و بیدادیده رقابته باخ او یانماسیدی حسینون خیامی یانمازدی شرار ظلمیده بیر شعله ی سرایته باخ بلا چولینده حسینون پوزولدی پرگاری خیام طاهره ده حشردن علامته باخ همان بو اوتدا او گون قیزلارین لباسی یانوب همان اوتیله قوپان شورش قیامته باخ قاچاردی عورت اوشاق چوللره حسین گویان خیام شعله وره وحشیانه غارته باخ او دمده زینب اوزین خیمه لرده ووردی اوتا خانمدا همته باخ شدت مصیبته باخ آناسی فاطمه دن ارث آپاردی محنتدن قاپی شرارینه باخ خیمه ده حرارته باخ بو اوتدا فاطمه دور کربلاده زینبدور آنا بالا غمینه سیر قیل شباهته باخ اونین یانوب قاپوسی خیمه گاهی یاندی بونین فلکده نخوته باخ سرنوشته قسمته باخ او محسنیله اوزین وقف ائدوب وفاسیندن قیزیندا نیته باخ کربلاده حکمته باخ خانم دفاع ائلدی گور نجه ولایتدن روال حکمته باخ سرگذشت نهضته باخ یانان چادردا وئروب زین العابدینه نجات بتوله نائبه ده دینینه حمایته باخ دیردی راوی اوزیم ماجرایه ناظریدیم آپاردی طاقتیمی بو سوزیم عبارته باخ او گونده من سپه کفرده دایانمشدیم من ایتدیگیم ستمه گوردیگیم خشونته باخ ووراردی قیزلاری لشگر آلاردی سیم و زرین آچاردی اللرینی غارته رذالته باخ نگوردیم اوندا یانور خیمه گاه آل عبا اوجالدی شعله گویه ظلم بی نهایته باخ واریدی بیر خانم اوردا اوزین اوتا ووردی بشرده سیم و زره من دئدیم که رغبته باخ دئدیم قالوبدی نئیی خیمه ده بونون آیا بئله سالور اوز اوزین زحمته و اذیته باخ اوچومجی دفعه ده اما اوزین ووراندا اوتا نگوردیم حمل ائلیور بیر مریضی رافته باخ جوان نورسیدی جسمی چوخ نحیف و نزار کناره حمل ائلدی شعله دن حمایته باخ سوروشدیم عورتین آدین دئدیله زینبدی وفایه باخ او خانمدا اولان محبته باخ نقدری ثبت اولا گر "زعفرا " بو محنت و غم قوتارمیاندی یقین ختم ائله نصیحته باخ اگر تمام سو جوهر آغاجلار اولسا قلم محالدور قوتارا گر خلایق ائتسه رقم "زعفرآزادمهر " @zafarazadmehrshurashura
اگر سقیفه نبود....
💠 عزای حضرت محسن علیه السلام در قرن چهارم و پنجم هجری قمری 🔹 ️یکی از شبهات سخیف و باطلی که مخالفان شیعه به ویژه در سال‌های اخیر آن را ترویج می‌کنند، تازه تاسیس بودن عزاداری برای حضرت محسن و حضرت فاطمه سلام الله علیها می‌باشد و برخی جهال و افراد کم خرد نیز چنین ادعایی را تصدیق می‌کنند ! 🔥 این در حالی است که حتی متقدمین شیعه و در قرون اولیه مانند قرن پنجم، به تصریح بزرگان مخالفین شیعه در مصائب حضرت فاطمه سلام الله علیها مجالس عزا بر پا می‌کرده‌اند. ◾️ قاضی عبد الجبار معتزلی از کبار علمای سنی معتزلی می‌نویسد: ✍ وفي هذا الزمان منهم مثل أبي جبلة إبراهيم بن غسان، ومثل جابر المتوفي، وأبي الفوارس الحسن بن محمد الميمديّ وأبي الحسين أحمد بن محمد بن الكميت، وأبي محمد الطبري، وأبي الحسن الحلبي، وأبي يتيم  الرلباى، وأبي القاسم النجاري، وأبي الوفا الديلمي، وابن أبي الديس، و خزيمة، و أبي خزيمة ، و أبي عبد الله محمد بن النعمان ، فهؤلاء بمصر وبالرملة وبصور، وبعكا وبعسقلان وبدمشق وببغداد وبجبل البسماق. وكل هؤلاء بهذه النواحي يدّعون التشيع ومحبة رسول الله صلّى الله عليه وسلم وأهل بيته، فيبكون على فاطمة وعلى ابنها المحسن الذي زعموا أن عمر قتله...... ويقيمون المنشدين والمناحات في ذلك. 🔸 و در این زمان از آن‌ها مثل ابی جبله ابراهیم بن غسان، جابر فوت شده، ابو الفوارس حسن بن محمد میمدی، ابو الحسین احمد بن محمد بن کمیت، ابی محمد طبری، ابو الحسن حلبی، ابو الیتیم رلبای، ابو القاسم نجاری، ابو الوفا دیلمی، ابن ابو الدیس، خزیمه، ابی خزیمه و ابی عبد الله محمد بن نعمان (شیخ مفید) که آن‌ها در مصر، رمله، صور، عکا، عسقلان، دمشق، بغداد و جبل بسماق بودند. همه ی آن‌ها در این نواحی، ادعای تشیع، محبت رسول الله (صلی الله علیه وآله) و اهل بیتش را دارند. بر فاطمه سلام الله علیها و بر پسرش محسن که عقیده دارند عمر او را کشت گریه کرده و در این زمینه مجالس مداحی و نوحه بر پا می‌کنند ... 📚 تثبيت دلائل النبوة، تألیف قاضی عبد الجبار همدانی، جلد ۲، صفحه ۵۹۴-۵۹۵ 📃 اسکن کتاب: 🌐 http://bit.ly/2zAkpXb 📃 پوستر: 🌐 http://bit.ly/2A4bcoT 📝 از این متن چنین نتیجه گرفته می‌شود که عزای شیعیان بر حضرت محسن علیه السلام چنان بدون تقیه و علنی و مشهور بوده که حتی اهل سقیفه هم شاهد آن بودند.
عزای حضرت محسن علیه السلام در قرن چهارم و پنجم