eitaa logo
یا علی مدد حیدر
290 دنبال‌کننده
615 عکس
542 ویدیو
302 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عُمَر بن خَطّاب خلیفه دوم اهل سنت، سوره حمد را غلط می خواند عُمَر بن خَطّاب همواره[وَ لاَ الضَّالِّين] را وَغَيْرِ الضَّالِّينَ می خواند طبق منابع اهل سنت👇 رَوَى أَبُو عُبَيْد الْقَاسِم بْن سَلَّام فِي كِتَاب فَضَائِل الْقُرْآن عَنْ أَبِي مُعَاوِيَة عَنْ الْأَعْمَش عَنْ إِبْرَاهِيم عَنْ الْأَسْوَد عَنْ عُمَر بْن الْخَطَّاب رَضِيَ اللَّه عَنْهُ أَنَّهُ كَانَ يَقْرَأ غَيْر الْمَغْضُوب عَلَيْهِمْ وَغَيْر الضَّالِّينَ وَهَذَا إِسْنَاد صَحِيح وَكَذَلِكَ حُكِيَ عَنْ أُبَيّ بْن كَعْب أَنَّهُ قَرَأَ كَذَلِكَ (1) وقرأ عمر بن الخطاب وأبي بن كعب: «غير المغضوب عليهم وغير الضالين» .(2) رَوَى أَبُو عُبَيْد الْقَاسِم بْن سَلَّام فِي كِتَاب فَضَائِل الْقُرْآن عَنْ أَبِي مُعَاوِيَة عَنْ الْأَعْمَش عَنْ إِبْرَاهِيم عَنْ الْأَسْوَد عَنْ عُمَر بْن الْخَطَّاب رَضِيَ اللَّه عَنْهُ أَنَّهُ كَانَ يَقْرَأ غَيْر الْمَغْضُوب عَلَيْهِمْ وَغَيْر الضَّالِّينَ وَهَذَا إِسْنَاد صَحِيح وَكَذَلِكَ حُكِيَ عَنْ أُبَيّ بْن كَعْب أَنَّهُ قَرَأَ كَذَلِكَ (3) روى أبو عبيد القاسم بن سلّام فى كتاب" فضائل القرآن" عن عمر بن الخطاب رضى الله عنه أنه كان يقرأ: (غير المغضوب عليهم وغير الضالين)، وكذلك حكى عن أبى بن كعب رضى الله عنه (4) (1) فضائل القرآن للقاسم بن سَلاَّم(م 224ه)ـ ؛ ص: 289. (2) تفسير ابن عطيةاندولسي(م 542 هق) المحرر الوجيز في تفسير الكتاب العزيز؛ 1/ 78. (3) تفسير ابن كثير(م 774ه)ط العلمية (1/ 55) / ت سلامة (1/ 141)/ ت دار الفكر (1/ 41) /ط-أخرى (1/ 224) (4) نظرات في كتاب الله لحسن البنا الساعاتي(م1368ه)ص: 149
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سَعْدِ بْن أَبِي وَقَّاص بخاطر سه ویژگی امیرالمؤمنین علیه السلام ، حاضر به سب و ناسزاگویی برآن حضرت نشد فهرست .
سَعْدِ بْن أَبِي وَقَّاص بخاطر سه ویژگی امیرالمؤمنین علیه السلام ، حاضر به سب و ناسزاگویی برآن حضرت نشد حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، وَمُحَمَّدُ بْنُ عَبَّادٍ - وَتَقَارَبَا فِي اللَّفْظِ - قَالَا: حَدَّثَنَا حَاتِمٌ وَهُوَ ابْنُ إِسْمَاعِيلَ - عَنْ بُكَيْرِ بْنِ مِسْمَارٍ، عَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: أَمَرَ مُعَاوِيَةُ بْنُ أَبِي سُفْيَانَ سَعْدًا فَقَالَ: مَا مَنَعَكَ أَنْ تَسُبَّ أَبَا التُّرَابِ؟ فَقَالَ: أَمَّا مَا ذَكَرْتُ ثَلَاثًا قَالَهُنَّ لَهُ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَلَنْ أَسُبَّهُ، لَأَنْ تَكُونَ لِي وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ حُمْرِ النَّعَمِ، سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ لَهُ، خَلَّفَهُ فِي بَعْضِ مَغَازِيهِ، فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ: يَا رَسُولَ اللهِ خَلَّفْتَنِي مَعَ النِّسَاءِ وَالصِّبْيَانِ؟ فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَمَا تَرْضَى أَنْ تَكُونَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى؟ إِلَّا أَنَّهُ لَا نُبُوَّةَ بَعْدِي» وَسَمِعْتُهُ يَقُولُ يَوْمَ خَيْبَرَ «لَأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ رَجُلًا يُحِبُّ اللهَ وَرَسُولَهُ، وَيُحِبُّهُ اللهُ وَرَسُولُهُ» قَالَ فَتَطَاوَلْنَا لَهَا فَقَالَ: «ادْعُوا لِي عَلِيًّا» فَأُتِيَ بِهِ أَرْمَدَ، فَبَصَقَ فِي عَيْنِهِ وَدَفَعَ الرَّايَةَ إِلَيْهِ، فَفَتَحَ اللهُ عَلَيْهِ، وَلَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: {فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ} [آل عمران: 61] دَعَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلِيًّا وَفَاطِمَةَ وَحَسَنًا وَحُسَيْنًا فَقَالَ: «اللهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلِي» صحيح مسلم (ج4،ص1871،ح 32 - (2404). عامر بن سعد بن ابى وقّاص ، از پدرش روايت كرده است كه در يكى از روزها ، معاوية بن ابى سفيان به سعد دستور داد [تا به حضرت على بن ابيطالب عليه السّلام ناسزا بگويد! «سعد» از دستور او سرپيچى كرد ] . معاويه ، از وى پرسيد : به چه سبب على را آماج ناسزا و دشنامت قرار نمي دهي ؟ سعد گفت : بخاطر آن كه سه فضيلت از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در شأن على عليه السّلام شنيده ام كه با توجه به آن ها، هيچگاه به سبّ و دشنام آن حضرت ، اقدام نمى ‏كنم و هر گاه يكى از آن ها براى من بود ، بهتر و ارزنده‏تر از شتران سرخ مو بود كه در اختيار من باشد . 1 . در كارزارى ، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله ، حضرت على عليه السّلام را به جانشينى خود ، در مدينه باقى گذاشت و حضرت على عليه السّلام به عرض رسانيد : يا رسول الله ! مرا به خلافت بر زنان و كودكان گماشته اي ؟! رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در پاسخ او ، فرمود : آيا خرسند نيستى از اين كه جايگاه تو نسبت به من ، همانند جايگاه هارون ، به حضرت موسى عليه السّلام باشد ؛ با اين تفاوت كه پس از من پيغمبرى مبعوث نمى ‏شود . 2 . در جنگ خيبر ، از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم ، مى ‏فرمود : پرچم اسلام را به دست كسى مي‌دهم كه خدا و رسول را دوست مى ‏دارد و خدا و رسول هم ، او را دوست مى ‏دارند ! از شنيدن اين سخن همه ما در انتظار اين كه اين فضيلت بزرگ نصب ما گردد ، سر از پا نمي شناختيم ، همان زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله على را به حضور طلبيد . على عليه السّلام را در حالى به حضور حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله شرف ياب شد كه به درد چشم دچار بود ، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله آب دهان مبارك را بر چشم حضرت على عليه السّلام ماليد ، ديدگانش شفا يافت و پرچم اسلام را كه يادبود نصرت الهى بود ، به دست او سپرد و از بركت وجود حضرت على عليه السّلام ، فتح و پيروزى نصيب اسلام شد . 3 . هنگامى كه آيه مباهله ) فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ ؛ آل عمران / 61 ( نازل شد ، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله ، حضرت على عليه السّلام و حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسين عليهم السّلام را به حضور طلبيد و فرمود : بار پروردگارا ! اينان اهل بيت من هستند . فهرست .
جمله ی سلمان فارسی ،که به فارسی در جریان گفت و توضیح بَلَاذُري از علمای اهل سنت قَالَ سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ حِينَ بُويِعَ أَبُو بَكْرٍ: «كرداذ وناكرداذ» ، أَيْ عَمِلْتُمْ وَمَا عَمِلْتُمْ، لَوْ بَايَعُوا عَلِيًّا لأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ. اگر با امام علی علیه السلام بيعت كنيد از نعمت هاي آسمان و زمين، بهره‌مند خواهيد أنساب الأشراف للبَلَاذُري (م279ه ) ؛ ج 1ص591. فهرست .
پیامبری که دستور به وصیت کردو خود وصیت نکرد و از دنیا رفت فهرست .
پیامبری که دستور به وصیت کردو خود وصیت نکرد و از دنیا رفت كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَكُمُ المَوْتُ إِنْ تَرَكَ خَيْرًا، الوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى المُتَّقِينَ (بقره 180) أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: مَا حَقُّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ لَهُ شَيْءٌ يُوصِي فِيهِ، يَبِيتُ لَيْلَتَيْنِ إِلَّا وَوَصِيَّتُهُ مَكْتُوبَةٌ عِنْدَهُ برای مسلمانی كه مالی دارد و باید درباره آن،وصیت كند،جایز نیست كه دو شب بر او بگذرد بدون اینكه وصیت‌اش را نوشته باشد صحيح البخاري 256هق ج4ص2ح2738 حَدَّثَنَا طَلْحَةُ بْنُ مُصَرِّفٍ، قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِي أَوْفَى رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا هَلْ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَوْصَى؟فَقَالَ: «لاَ»، فَقُلْتُ:كَيْفَ كُتِبَ عَلَى النَّاسِ الوَصِيَّةُ أَوْ أُمِرُوا بِالوَصِيَّةِ؟قَالَ: «أَوْصَى بِكِتَابِ اللَّهِ» طَلحَة بن مُصَرِّف از عبد الله بن أَبی أَوْفَی پرسید: آیا رسول الله  وصیتی كرده بود؟ گفت: خیر. به او گفتند: چرا بر مردم ، وصیت كردن ، لازم شده است یا چرا مردم به آن، امر شده‌اند؟ گفت : رسول الله  برای عمل به كتاب خدا، و صیت كرده بود. صحيح البخاري 256هق ج4ص3ح2740 ابوبکر در آخر عمرش وصیت به خلافت عمر کرد فَإِنِّي قَدِ اسْتَخْلَفْتُ عَلَيْكُمْ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ الكامل في التاريخ بن اثير ابوالحسن م 630 هق (2/ 266) / تاريخ الطبري م310 ه ق (3/ 429) وصیت عمر بن خطاب به خلیفه بعدی فَقَالُوا: أَوْصِ يَا أَمِيرَ المُؤْمِنِينَ اسْتَخْلِفْ، قَالَ: مَا أَجِدُ أَحَدًا أَحَقَّ بِهَذَا الأَمْرِ مِنْ هَؤُلاَءِ النَّفَرِ، أَوِ الرَّهْطِ، الَّذِينَ تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ عَنْهُمْ رَاضٍ، فَسَمَّى عَلِيًّا، وَعُثْمَانَ، وَالزُّبَيْرَ، وَطَلْحَةَ، وَسَعْدًا، وَعَبْدَ الرَّحْمَنِ صحيح البخاري 256هق،ج 5ص15،ح3700 قربون برم خدا رو یک بام و دو هوا رو برای خودشان حسبی کتاب الله ، نیست برای خودشون وصیت به خلیفه بعد هست اما رسول خدا صلوات الله علیه و آله ، طبق حرف بی منطق و بی اساس اهل سنت ، العیاذ بالله نفهمید و وصیت نکرد و وصیت حضرت را از قرآن خواستند بفهمند ولی وصیت خودشون نیازمند کتابت و نگارش بود. رسول خدا وصیت خواست بنویسد گفتندمریض هست و نمی فهمد چه می گوید(العیاذبالله) قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «هَلُمَّ أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لاَ تَضِلُّوا بَعْدَهُ» فَقَالَ عُمَرُ: إِنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ غَلَبَ عَلَيْهِ الوَجَعُ، وَعِنْدَكُمُ القُرْآنُ، حَسْبُنَا كِتَابُ اللَّهِ. صحيح البخاري 256هق ج 7ص 120ح 5669 أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمين‏ (هود:18) و اینگونه 🌷امام علي علیه السلام🌷مظلوم شد 💐عید الله الاکبر🌷 عید سعید غدیر خم🌷 بر همه ارداتمندان به مولی المتقین امیر المؤمنین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام مبارک باد💐 فهرست .
۹ ذی الحجه سالروز دستور پیامبر صلوات الله علیه و آله "سد الابواب" که همه درب هایی که از خانه ها صحابه به مسجد النبی باز می شد بسته شدند و فقط درب خانه حضرت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب سلام الله علیه بسته نشد!!! سه خصلت و ویژگی علی بن ابی طالب علیه السلام که عمر در حسرت داشتن یکی از آن سه بود مباهله و قَدْرِ مولا فهرست .
سه خصلت و ویژگی علی بن ابی طالب علیه السلام که عمر در حسرت داشتن یکی از آن سه بود حاکم نیشابوری(م405 هق) از علمای اهل سنت صاحب المستدرک علی الصحیحین ، در مستدرک آورده: قَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: لَقَدْ أُعْطِيَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ثَلَاثَ خِصَالٍ لِأَنْ تَكُونَ لِي خَصْلَةٌ مِنْهَا أَحَبَّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أُعْطَى حُمْرَ النَّعَمِ قِيلَ: وَمَا هُنَّ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ؟ قَالَ: «تَزَوَّجُهُ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَسُكْنَاهُ الْمَسْجِدَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَحِلُّ لَهُ فِيهِ مَا يَحِلُّ لَهُ وَالْرَايَةُ يَوْمَ خَيْبَرَ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ عُمَرِ بن خَطّاب ؛ خلیفه دوم اهل سُنَّت گفت: به علی بن ابی طالب[سلام الله علیهما] سه ویژگی و خصلت داده شده که اگر یکی از آنها برای من بود از داشتن شتران سرخ مو برایم محبوب تر و با ارزش تر بود! پرسیدند این ویژگی ها چیست؟ ۱. همسری فاطمه زهرا ؛ علی همسر شخصی به نام فاطمه بنت رسول الله شد، پیامبر دخترش را به علی داد. ۲. سکنی در مسجد (تمام درهای منازل که به مسجد راه داشتند غیر از خانه پیامبر صلوات الله علیه و آله و منزل علی علیه السلام مسدود شدند) و اینکه هر آنچه (ورود به مسجد در حالی که غسلِ واجب در گردن هست) برای پیامبر صلوات الله علیه و آله در مسجد حلال است برای علی علیه السلام هم حلال می باشد. ۳. پرچم فتح خیبر به دست حضرت علی علیه السلام بود. در پایان حاکم نیشابوری می نویسد این حدیث صحیح الاسناد هست که بخاری و مسلم در صحیح خود نیاودرند. المستدرك على الصحيحين للحاكم ج3 ص 135،ح 4632. مباهله و قَدْرِ مولا بازگشت به فهرست
عید الله الاکبر مبارک باد
ابن أَبي عاصم (م 287 هق) از علمای اهل سنت ، در کتاب السنة باب مخصوصی را تحت عنوان «بَابُ: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ» که در آن باب 21 روایت آورده است حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ الْغَيْلَانِيُّ، ثنا أَبُو عَامِرٍ، ثنا كَثِيرُ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَرَ بْنِ عَلِيٍّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيٍّ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَامَ بِحُفْرَةِ الشَّجَرَةِ بِخُمٍّ، وَهُوَ آخُذٌ بِيَدِ عَلِيٍّ، فَقَالَ: «أَيُّهَا النَّاسُ، أَلَسْتُمْ تَشْهَدُونَ أَنَّ اللَّهَ رَبُّكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. قَالَ: «أَلَسْتُمْ تَشْهَدُونَ أَنَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أَوْلَى بِكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. «وَأَنَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مَوْلَاكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. قَالَ: «فَمَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَإِنَّ هَذَا مَوْلَاهُ» . از علی علیه السلام نقل شده است که رسول خدا صلی الله علیه وآله بر کُندِه درختی در غدیر خم ایستاده بود ؛ در حالی که دست علی علیه السلام به دست او بود . سپس فرمود : ای مردم ! آیا شهادت می‌دهید که خداوند پروردگار شما است؟ گفتند : آری فرمود : آیا شهادت می‌دهید که خدا و رسول خدا از خود شما بر شما سزاوارترند ؟ گفتند : آری فرمود : آیا شهادت می‌دهید که خدا و رسول او سرپرستان شما هستند گفتند : آری فرمود : هرکس من مولای او هستم ،‌ این (علی علیه السلام) مولای او است . السنة لابن أبي عاصم 287 هق ؛ ج 2ص 605 ، ح 1361 فهرست .
👇نکاتی در معنای وَلِیّ و مولا 👇 👈اصل واژه «وَلِیّ» : شدت قُرب و ارتباط خاص هست لذا هر دو گونه" اللهُ وَلِيُّ الَّذينَ آمَنُوا "و " أَوْلِياءَ الله " در قرآن آمده‏ است. 👈اولین معنای متبادر از کلمه وَلِیّ (اولی،مولا،مولانا،مولوی و...)به معنای سرپرست ،کسی که باید از آن اطاعت کرد،می باشد 👈«وَلِیّ» و «مولا» هر معنایی داشته باشد روایت«مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ»فقط و فقط در حق امیر المؤمنین حضرت علی علیه السلام می باشد 👈اهل سنت«مولا» را در مورد حضرت علی علیه السلام به معنای دوست می گیرند اما نسبت به مولوی ها خودشان به معنای بزرگ،مسئول ، سرپرست و کسی که باید از آن اطاعت کرد می دانند. 👈«وَلِیّ» در روایت لاَ نِكَاحَ إِلَّا بِوَلِيٍّ (دختر باید با اجازه وَلِیِّ خود ازدواج کند) کیست؟ 🤔سرپرستِ دختر یا دوستِ دختر؟🤔 ✍️ کسی نگفته «وَلِیّ دختر» دوستشه!! ✍️همه سرپرست معنا کردند 👈«وَلِیِّ زن »کیست؟شوهرش یا دوستش؟! ✍️کسی دوست نگفته! 👈در انجمن اولیاء و مربیان ، مقصود از أولیاء(جمع «وَلِیّ»)کیست؟ 🤔سرپرست دانش آموز یا دوستِ دانش آموز؟ 🤔 ✍️هیچ معلم و مدیری در هیچ مدرسه ای دوست دانش آموز را به عنوان «وَلِیّ» نمی داند! بلکه سرپرست می داند. 👈 «وَلِیِّ دَم یا اولیاءِ دَم» کیست؟ 🤔 سرپرست مقتول یا دوستِ مقتول؟🤔 ✍️هیچ مجمع حقوقی و دادگاهی دوستِ مقتول را «وَلِیِّ دَم یا اولیاءِ دَم» نمی داند! و همه سرپرست می دانند. 👈«والِي و مُتَوَلِّي»کیست؟دوست یا حاکم شهر و متصدی یک امر که دیگران باید از او اطاعت و تبعیت کنند! ✍️کسی دوست معنا نکرده! 👆قربون برم خدا رو ، یک بام و دو هوا را ☝️ فهرست .
موسی بن جعفر علیهما السلام برای همه و نزد همه باب الحوائج هست نظر برخی از علمای اهل سنت ما همني أمر فقصدت قبر مُوسَى بْن جعفر فتوسلت به إلا سهل الله تعالى لي ما أحب. احمد بن جعفر بن حمدان قطیعی گوید از حسن بن ابراهیم(ابو علی خلال) شنیدم می گفت:در هر ناگواری و سختی که برایم پیش می آمد نزد قبر موسی بن جعفر می رفتم و توسل به ایشان می کردم و خدای متعال ، آنچه را که دوست داشتم را برایم سهل و آسان می کرد.(1) وكان الشافعي يقول قبر موسى الكاظم الترياق المجرب شافعی همواره می گفت قبر موسی بن جعفر دارویی مجرب و مشکل گشاست(2) (1)تاريخ بغداد وذيوله،ط العلمية(1/ 133) (2)حياة الحيوان الكبرى(1/ 189) 🌷💐ولادت امام موسی کاظم علیه السلام مبارک باد.💐🌷
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ دیدگاه مولوی طارق جمیل از علماء اهل سنت و أمیر جماعت تبلیغ پاکستان و کل جهان ، درباره حدیث 🌷💐من کنت مولاه فعلی مولاه"💐🌷 بیوگرافی طارق جمیل مبلغ دعوت و تبلیغ جهان اسلام(اهل سنت). مولانا طارق جميل در فيصل آباد پنجاب پاكستان،در خانواده اي بسيار متمول،فرهنگي و دانشگاهي بدنيا آمد،در كودكي بسيار تيزهوش و زيرك بود،وارد دانشگاه شده و در رشته پزشكي مشغول به تحصيل مي شود در همين دوران با گروهي از جماعت تبليغ ملاقات مي كند كه در پي آن سه روز تشكيل مي شود. پس از سه روز تشكيل تحول عجيبي در وي به وجود مي آيد. به گونه اي كه دانشگاه را ترك كرده و براي تحصيل علوم ديني(با وجودمخالفت پدرش) به مركز جهاني جماعت تبليغ مي رود و تا پايان تحصيلات در آنجا مي ماند. سپس فعاليت هاي خود را از مدرسه و تبليغ شروع مي كند،تا جايي كه امروزه به شهرت جهاني دست حاصل كرده است . وي سرپرست و مدير مدرسه اي در فيصل آباد كه اكثر طلاب آن از كشورهاي خارجي هستند. و
🌷💐حب آل محمد صلوات الله علیهم اجمعین💐🌷 قَالَ النَّبِيُّ صلوات الله علیه و آله مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ‏ مُحَمَّدٍ مَاتَ شَهِيداً هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، شهید از دنیا رفته است أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ‏ مُحَمَّدٍ مَاتَ مَغْفُوراً هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، آمرزیده شده از دنیا رفته است أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ‏ مُحَمَّدٍ مَاتَ تَائِباً هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، با توبه از دنیا رفته است أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ‏ مُحَمَّدٍ مَاتَ مُؤْمِناً مُسْتَكْمِلَ الْإِيمَانِ هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، با ایمان کامل از دنیا رفته است أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ‏ مُحَمَّدٍ بَشَّرَهُ مَلَكُ الْمَوْتِ بِالْجَنَّةِ ثُمَّ مُنْكَرٌ وَ نَكِيرٌ هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، فرشته مرگ و سپس نکیر و منکر او را بشارت به بهشت می دهد أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ‏ مُحَمَّدٍ فُتِحَ لَهُ فِي قَبْرِهِ بَابَانِ إِلَى الْجَنَّةِ هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، در قبرش دو درب به بهشت باز می شود أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ‏ مُحَمَّدٍ جَعَلَ اللَّهُ قَبْرَهُ مَزَارَ مَلَائِكَةِ الرَّحْمَةِ هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، خداوند متعال قبرش را مزار و محل زیارت ملائکه رحمت قرار می دهد أَلَا وَ مَنْ‏ مَاتَ‏ عَلَى‏ حُبِ‏ آلِ‏ مُحَمَّدٍ مَاتَ عَلَى السُّنَّةِ وَ الْجَمَاعَةِ هر کسی که بر محبت آل محمد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، بر راه و روش پیامبر و جماعت مؤمنین از دنیا رفته است أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ جَاءَ يَوْمَ الْقِيَامَةِ مَكْتُوبٌ بَيْنَ عَيْنَيْهِ آيِسٌ مِنْ رَحْمَةِ اللَّهِ هر کس با بُغض و کینه آل محمّد (صلوات علیهم اجمعین )بمیرد ، روز قیامت که می آید بر پیشانی او نوشته است: مأیوس از رحمت خداست. أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ مَاتَ كَافِراً هر کس بر بغض آل محمّد (صلوات علیهم اجمعین ) بمیرد کافر از دنیا رفته أَلَا وَ مَنْ مَاتَ عَلَى بُغْضِ آلِ مُحَمَّدٍ لَمْ يَشَمَّ رَائِحَةَ الْجَنَّةِ. و هر کس بر بغض آل محمّد(صلوات علیهم اجمعین )بمیرد بوی بهشت را استشمام نخواهد کرد. مأخذ اهل سنت: ثعلبى، احمد بن محمد(م 427 ه ق)، الكشف و البيان المعروف تفسير الثعلبي، 10جلد؛ ج‏8ص314، دار إحياء التراث العربي - لبنان - بيروت، چاپ: 1، 1422 ه.ق. مأخذ شیعه: شعيري، محمد بن محمد(قرن 6 هق)، جامع الأخبار(للشعيري) ؛ ص166- نجف، چاپ: اول، بى تا.
اَلسَّلامُ عَلی شَهِیدَ الْعَقِیدَةِ وَ الوَلاءِ اَلسَّلام ُعَلَی أَوَّلِ خَلْقِ اللَّهِ أُلْجَمُ فِي الْإِسْلَامِ سلام بر اولین خلق خدا که در اسلام ، زباش را بریدند. 🏴سالروز شهادت میثم تمار تسلیت باد🏴 ۲۲ ذی الحجه سال 60هجری قمری میثم بن یحیی تمار، یکی از خواص اصحاب و یاران سرّ امام علی(علیه السلام)به جرم حمایت از امام حسین علیه السلام و وفاداری و محبت حضرت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب(علیه السلام) همچنانکه حضرت علی(علیه السلام) از نحوه شهادتش خبر داده بود ابن زیاد(لعنه الله)دستور داد تا دست وپای میثم تمار را قطع و بر دار آویختند و زبانش را قطع نکرد تا حضرت علی ع را دروغگو جلوه دهد اما میثم تمار(رحمه الله) در حالی که با دست و پای بریده بر دار آویخته شده بود شروع کرد به نقل فضائل علی بن ابی طالب ع و خبر به بن زیاد ملعون رسید و دستور داد زبانش را قطع کردند به این ترتیب پیشگویی حضرت امیر(علیه السلام) در نحوه شهادت میثم تمار(رحمه الله)به وقوع پیوست. 🏴سالروز شهادت میثم تمار تسلیت باد🏴 👇22 ذی الحجه سال 60هجری قمری👇 👇مطالعه متن👇
🏴سالروز شهادت میثم تمار تسلیت باد🏴 22 ذی الحجه سال 60هجری قمری میثم بن یحیی تمار، یکی از خواص اصحاب و یاران سرّ امام علی علیه السلام است. از جمله مسائلی که در مورد او شهرت دارد پیشگویی ها و وقایعی است که بعدا تحقق یافت. او به دست ابن زیاد والی یزید در کوفه به دار آویخته شده و به شهادت رسید. میثم، فرزند یحیی بود. از «سرزمین نهروان» که منطقه ای میان عراق و ایران است. بعضی او را ایرانی و از مردمان فارس دانسته اند؛ او را «ابو سالم» هم می خواندند. میثم همچنین از اصحاب پیامبر به شمار آمده است. هر چند از جزئیات زندگی او در سال های نخستین حیاتش و در روزگار صدر اسلام، اطلاع مبسوط در دست نیست. میثم، برده زنی از قبیله «بنی‌اسد» بود. امام علی (علیه السلام) وی را از آن زن خریداری، و آزاد کرد. آن‌گاه از او پرسید: «نام تو چیست؟» وی گفت: «نام من سالم است» . امام (علیه السلام) فرمود: «رسول خدا (صلی الله علیه و آله) به من خبر داده است، که پدر و مادر تو در عجم، نام تو را «میثم» انتخاب کرده‌اند» . میثم گفت: «صَدَق اللهُ وَ رَسُولُهُ وَ صَدَقْتَ یا أمیرالمؤمنین فهو والله اسمی» ؛ «آری. خدا و رسول او و تو ای امیرمؤمنان راست می‌گویید. به خدا سوگند! نام من میثم است» . امام (علیه السلام) فرمود: «اکنون نامی را که رسول خدا (صلی الله علیه و آله) برای تو اعلام کرده است، برگزین و سالم را رها کن. از این پس، تو را به اسم میثم و با کنیه ابوسالم می‌خوانیم» میثم، از آن به بعد، با این اسم و کنیه نامیده می‌شد و چون به خرمافروشی مشغول بود، به میثم تمار مشهور شد. تاریخ شهادت میثم را ده روز قبل از ورود حضرت حسین بن علی٨ به کربلا، و بیست روز پیش از شهادت آن حضرت، یعنی روز ٢٢ ذی‌حجه سال۶٠ه. ق، درحالی‌که وی حدود شصت سال داشت، دانسته‌اند. اخبار از شهادت میثم توسط حضرت علی علیه السلام يكى از روزها امير المؤمنين به ميثم فرمود: إِنَّكَ تُؤْخَذُ بَعْدِي پس از من تو را ميگيرند وَ تُصْلَبُ لِجِذْعَةٍ و بر شاخ درخت مصلوبت مي كنند فَإِذَا كَانَ يَوْمُ الثَّالِثِ ابْتَدَرَ مَنْخِرَاكَ وَ فَمُكَ دَماً فَتُخْضَبُ لِحْيَتُكَ فَانْتَظِرْ ذَلِكَ الْخِضَابَ و چون سه روز از اين قضيه بگذرد از دماغ و دهانت خون جارى خواهد شد و ريشت را رنگين خواهد ساخت وَ تُصْلَبُ عَلَى بَابِ دَارِ عَمْرِو بْنِ حُرَيْثٍ و تو را بالاى چوبى كه در خانه عمرو بن حريث است مصلوب خواهند کرد أَنْتَ عَاشِرُ عَشَرَةٍ و تو دهمين نفرى هستى كه به اين مصيبت گرفتار ميشوند أَنْتَ أَقْصَرُهُمْ خَشَبَةً و در كوتاه‏ترين چوب مصلوب ميشوى وَ أَقْرَبُهُمْ مِنَ الْمَطْهَرَةِ و از همه آنان به محل التطهیر نزديك‏تر مي باشى. وَ أَرَاهُ النَّخْلَةَ الَّتِي يُصْلَبُ عَلَى جِذْعِهَا امير المؤمنين عليه السّلام اين درخت را نيز به ميثم نشان دادند و او هر روز نزديك آن درخت مى‏آمد و در زير آن نماز ميخواند، و آن درخت را مخاطب قرار ميداد و ميگفت: بُورِكْتِ مِنْ نَخْلَةٍ لَكِ خُلِقْتُ چقدر درخت پربركتي هستى مرا براى تو آفريدند وَ لِي غُذِّيتِ و تو را نيز براى من تربيت كردند وَ لَمْ يَزَلْ يَتَعَاهَدُهَا حَتَّى قُطِعَتْ وى همواره نزد درخت مى‏آمد تا آنگاه كه آن را بريدند. ميثم گاهى كه با عمرو بن حريث ملاقات ميكرد ميگفت: إِنِّي مُجَاوِرُكَ فَأَحْسِنْ جِوَارِي من در اين نزديكى‏ها با شما همسايه خواهم شد و لازم است كه حق همسايگى را اداء كنى، عمرو بن حريث از اين قضيه اطلاعى نداشت و می پرسید می خواهی خانه بن مسعود یا بن حکیم را بخری؟ وقتی میثم تمار بعد از آخرین حج (سال60 هجری) وارد کوفه شد او را دستگیر کردند و نزد عبیدالله بن زیاد (لعنت الله علیه) بردند عبیدالله بن زیاد، مدتی میثم تمار را به زندان افکند. وقتی میثم را نزد عبیدالله آوردند، کسی به وی گفت: «این مرد از افراد ممتاز و برگزیده علی (علیه السلام) است» . عبیدالله گفت: «وای به حال شما. این مرد عجمی توانسته است این همه مقام و منزلت نزد علی پیدا کند؟ !» گفتند: «آری» . آن‌گاه عبیدالله سرمست، برای اینکه به روحیه میثم ضربه بزند، با لحن توهین‌آمیزی به وی گفت: أَيْنَ رَبُّكَ «پروردگارت کجاست تا به داد تو برسد؟ !» میثم نیز با یک دنیا ایمان و شجاعت پاسخ داد: « بِالْمِرْصَادِ لِكُلِّ ظَالِمٍ وَ أَنْتَ أَحَدُ الظَّلَمَةِ » ؛ «پروردگار من، در کمین هر ستمکاری است و تو یکی از آنانی!» عبیدالله، در حالی‌که سخت خشمناک شده بود، گفت: تو با اینکه عرب نیستی، به این مقام و مرتبه رسیده‌ای؟ ! راستی! مولایت درباره اینکه من با تو چگونه رفتار خواهم کرد، چه خبری داده است؟ ! مَا أَخْبَرَكَ صَاحِبُكَ أَنِّي فَاعِلٌ بِكَ میثم گفت: 👇أخْبَرَنِي أَنَّكَ تَصْلِبُنِي ....👇 👇ادامه👇
👆قبل👆 مولایم خبر داده است تو مرا به چوبه دار می‌کشی وبعد از دار آویختن من، دست و پا و زبان مرا قطع خواهی کرد و من نخستین کسی‌ام که در تاریخ اسلام، به دهانم، بندْ زده خواهد شد. ابن زياد گفت دست و پايت را قطع مي‌كنم. اما زبانت را باقي مي‌گذارم تا دروغ تو و مولايت را آشكار سازم. سپس دست و پاي او را قطع كرد و او را بالای دار برد. او در بالاي دار صدا مي‌زد؛ اي مردم هر كسي مي‌خواهد احاديث علي (عليه‌السّلام) را بشنود جلو بيايد. مردم جمع شدند. عمرو بن حريث به عبيدالله بن زياد گفت: مي‌ترسم او دل‌هاي مردم كوفه را دگرگون كند و آن‌ها بر عليه تو خروج كنند. عبيدالله دستور داد: برو زبانش را قطع كن سپس زبان او را قطع كردند و ميثم به شهادت رسيد». و اینگونه إخبار امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام به وقوع پیوست 👇پیشگویی میثم تمار از نجات یافتن مختار ثقفی از زندان بن زیاد👇 عبيدالله دستور داد ، ميثم را همراه مختار ثقفي به زندان انداختند. در زندان ميثم به مختار گفت: تو آزاد خواهي شد و براي خونخواهي امام حسين(علیه السلام) قيام خواهي کرد و همين مرد (عبيدالله) را خواهي کشت. این هم به وقوع پیوست زمانی که حکم کشتن میثم تمار و آزادی مختار(بخاطر نامه شوهر خواهرش عبدالله بن عمربن خطاب) از سوی یزید رسد و بعدها مختار انتقام گرفت.
عَنْ أَنَسِ بْنِ مَالِكٍ: أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ لعلي بن أبي طالب: «أنا وَأنْتَ حُجَّةُ الله تَعالىٰ عَلىٰ خَلْقِهِ يَوْمَ القِيامَةِ» رسول خدا صلوات الله علیه و آله به علی علیه السلام فرمودند: در روز قیامت من و تو حُجَّت خدا بر خلقش هستیم تاريخ بغداد وذيوله ط العلمية ج 19ص 66 ، ج 24،ص8
سالروز پیروزی اسلام بر مسیحیت با مُباهَلَه ای که محقق نشد و فقط عزم نبی مکرم اسلام(صلوات الله علیه و آله)بر آن بود 👇چند سوال👇 👈۱- مُباهَلَه چیست؟ از ناحیه دو طیف و گروه یا دو نفر که هر دو ادعای حقانیت دارند یک جا جمع می شوند و هر یک درخواست لعن و نفرین الهی بر طرف دیگر دارد و هر طرف که نفرین اش به واقع شد دلیل بر حقانیت اوست و بطلان ادعای طرف دیگر که نفرین شده ثابت می شود. 👈۱- چرا مُباهَلَه محقق نشد؟ پيامبر گرامى به موازات مكاتبه با سران جهان، نامه اى به اسقف نَجْران«ابو حارثه»نوشت و در آن نامه ساكنان نَجْران[از شهرهای بزرگ یمن] را به آيين اسلام دعوت كرد. وقتى نامه به دست«ابو حارثه»رسيد،با گروهى مذاكره كرد. سرانجام،شورا نظر داد كه هيئتى به عنوان هيئت نمايندگى نجران به مدينه بروند تا از نزديك با پيامبر تماس بگيرند. هيئت نمايندگى وارد مدينه شدند و پس از بحث‌ها و مذاكره هاى فراوان، پيامبر به فرمان الهى"👈فَمَنْ حَاجَّكَ فِيهِ مِن بَعْدِ مَا جَاءَكَ مِنَ الْعِلْمِ فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنفُسَنَا وَأَنفُسَكُمْ ثُمَّ نَبْتَهِلْ فَنَجْعَل لَّعْنَتَ اللَّهِ عَلَى الْكَاذِبِينَ ﭘﺲ ﻫﺮ ﻛﻪ ﺑﺎ ﺗﻮ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺍﻭ[عیسی ع] ﭘﺲ ﺍﺯ ﺁﻧﻜﻪ ﺑﺮ ﺗﻮ [ﺑﻪ ﻭﺍﺳﻄﻪ ﻭﺣﻲ، ﻧﺴﺒﺖ ﺑﻪ ﺍﺣﻮﺍﻝ ﻭی]ﻋﻠﻢ ﻭ ﺁﮔﺎﻫﻲ ﺁﻣﺪ ، ﻣﺠﺎﺩﻟﻪ ﻭ ﺳﺘﻴﺰ کند،ﺑﮕﻮ:ﺑﻴﺎﻳﻴﺪ،ﻣﺎ ﭘﺴﺮﺍﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﭘﺴﺮﺍﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ،ﻭ ﻣﺎ ﺯﻧﺎﻧﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﺯﻧﺎﻧﺘﺎﻥ ﺭﺍ،ﻭ ﻣﺎ ﻧﻔﻮﺳﻤﺎﻥ ﺭﺍ ﻭ ﺷﻤﺎ ﻧﻔﻮﺳﺘﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﻋﻮﺕ ﻛﻨﻴﻢ؛ﺳﭙﺲ ﻳﻜﺪﻳﮕﺮ ﺭﺍ ﻧﻔﺮﻳﻦ ﻧﻤﺎﻳﻴﻢ، ﭘﺲ ﻟﻌﻨﺖ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺑﺮ ﺩﺭﻭﻏﮕﻮﻳﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﻫﻴﻢ(آل عمران آیه ٦١)👉 " به آنان پيشنهاد مُباهَلَه داد. به اين صورت كه همگى در صحرا به دعا و نيايش بپردازند و هر كدام جبهه مخالف را به باد نفرين بگيرد و نابودى مخالف را بخواهد، آنان پيشنهاد پيامبر را پذيرفتند، ولى روز مباهله سران«نجران»با مشاهده وضع معنوى پيامبر- كه فقط چهار نفر از عزيزترين افراد نزد خود (💚أَبْنَاءَنَا = امام حسن و امام حسین علیهما السلام ، 💚وَنِسَاءَنَا =فاطمه سلام الله علیها ،💚وَأَنفُسَنَا = حضرت علی(علیه السلام) را به ميدان مباهله آورده بود. از انجام مباهله صرف نظر كرده و قرار شد كه مسيحيان نجران با پرداخت جزيه و مالیات مختصرى زير پرچم اسلام بر آيين خود بمانند. 👈 پیامبر(صلوات الله علیه و آله) عزیزترین نفراتش را برای مباهله آماده و حاضر ساخت و مسیحیان نجران ترسیدند و با خود گفتند اگر آن حضرت نفرین کند در زمین یک فرد مسیحی هم باقی نخواهد ماند لذا بدون انجام مباهله ، پیروزی اسلام رقم خورد. 👈۳- مباهله در چه سالی رخ داد؟ صاحب كتاب مكاتيب الرسول مى گويد: اختلافى در ميان مورخان نيست صلح نامه اى كه پيامبر براى مردم نجران نوشته است، در سال دهم بوده و طبعا سال مباهله نيز همان سال خواهد بود، زيرا صلح نامه پس از امتناع هيئت نمايندگى نجران از مباهله، نگارش يافته است. 👈۴- ماه و روز مباهله چه روزی بوده؟ مشهور ميان دانشمندان، اين است كه ۲۵ ماه مباهله ذى الحجّه، روز مباهله است و مرحوم شيخ طوسى ۲۴ آن ماه را روز مباهله دانسته و دعايى را در اين زمينه نقل مى نمايد. مرحوم سيد بن طاووس، درباره روز مباهله سه قول نقل مى كند و يادآور مى شود كه صحيح ترين روايات اين است كه روز مباهله روز ۲۴ ذى الحجّه است و برخى روز ۲۱ و بعضى ديگر ۲۷ اين ماه دانسته اند. بهتر است اعمال روز مباهله(روزه،غسل،۲رکعت نماز[بعداز حمد۱۰ بار آیةالکرسی"۳آیه"،و ۱۰ بار سوره قدر]،صدقه دادن،دعای روز مباهله،و خواندن زیارت جامعه کبیره) در هر دو روز ۲۴ و ۲۵ ذی الحجه انجام شود. 👇نکته مهم👇 جریان مُباهَلَه پیامبر(صلوات الله علیه و آله) نه تنها نشانگر حقانیت اصل دعوت آن حضرت است، بلکه بر فضیلت همراهانش👇 ۱-🌹حضرت علی علیه السلام به حکم قرآن🌷وَأَنفُسَنَا🌷نفس و جان پیامبر صلوات الله علیه و آله می باشد. ۲-🌹حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها که مراد از🌷وَنِسَاءَنَا🌷می باشد. ۳- امام حسن و امام حسین علیهما السلام مراد از🌷أَبْنَاءَنَا🌷 هستند. جالب هست بدانید 👇 👈بر فرض محال که پیامبر صلوات الله علیه و آله وصیتی نداشته 👈کسی را بر فرض محال خلیفه تعیین نکرده👇 آیا کسی غیر از نفس پیغمبر صلوات الله علیه و آله شایسته خلافت هست؟! فَأَيْنَ تَذْهَبُون؟ کجا می روید؟ َ ای اهل سنت به کدامین سو می روید؟ 💐بارها گفت محمد ، که علی جان من است هم به جان علی و جان محمد صلوات 💐 اَللَّهُمَّ صَلِّ عَلَي مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ اهْدِنِي لِمَا اخْتُلِفَ فِيهِ مِنَ الْحَقِّ بِإِذْنِكَ إِنَّكَ تَهْدِي مَنْ تَشَاءُ إلَي صِرَاطٍ مُسْتَقِيم خدايا بر محمد و خاندان محمد درود فرست و مرا به آن حقيقتي كه در آن اختلاف شده، به اذن خود راهنمايي كن، تو هركه را بخواهي به راه راست هدايت مي كني. آمین یا رب العالمین
مُباهَلَه