eitaa logo
یا علی مدد حیدر
270 دنبال‌کننده
504 عکس
364 ویدیو
267 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
منزلت حضرت خدیجه کبری(سلام الله علیها) در کلام پیامبر اکرم "صلی الله علیه و آله": عَنْ عَائِشَةَ، قَالَتْ: كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِذَا ذَكَرَ خَدِيجَةَ أَحْسَنَ عَلَيْهَا الثَّنَاءَ، فَقُلْتُ: مَا تَذْكُرُ مِنْهَا وَقَدْ أَبْدَلَكَ اللهُ بِهَا خَيْرًا؟، قَالَ: «مَا ‌أَبْدَلَنِي ‌اللهُ بِهَا خَيْرًا مِنْهَا، صَدَّقَتْنِي إِذْ كَذَّبَنِي النَّاسُ، وَوَاسَتْنِي بِمَالِهَا إِذْ حَرَمَنِي النَّاسُ، وَرَزَقَنِي اللهُ مِنْهَا الْوَلَدَ إِذْ لَمْ يَرْزُقْنِي مِنْ غَيْرِهَا» عائشه گوید : همواره زمانی که نام و خاطره خدیجه (سلام الله علیها) به میان می آمد پیامبر(صلوات الله علیه و آله) از خدیجه (سلام الله علیها) به نیکی یاد می کرد. (عائشه گوید) به پیامبر(صلوات الله علیه و آله) گفتم چقدر از او یاد می کنی؟ خدا بهتر از اون را بهت داده! نبی مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) فرمودند: خداوند بهتر از خدیجه(سلام الله علیها) را برایم جایگزین نکرده ، زمانی که مردم مرا تکذیب کردند خدیجه مرا تصدیق کرد ، خدیجه مال و دارای اش را در اختیار من قرار داد زمانی که دیگران مرا محروم کردند ، و خدای متعال از خدیجه برای من فرزند عنایت کرد زمانی که از غیر خدیجه مرا از فرزند بهرمند نکرد. «مسند أحمد(متوفی٢٤١ هـ)» ج 41ص356 ، رقم ٢٤٨٦٤، ط الرسالة. / «المعجم الكبير للطبراني(متوفى٣٦٠هـ) ج23ص13،رقم 22.
محبت و بغض علی بن ابی طالب علیه السلام در کلام رسول خدا صلوات الله علیه و آله در منابع اهل سنت - متن عربی.pdf
319.6K
محبت و بغض علی بن ابی طالب علیه السلام در کلام رسول خدا صلوات الله علیه و آله در منابع اهل سنت - متن عربی
اللَّهُمَّ الْعَنْ جَوَابِيتَ هَذِهِ الْأُمَّةِ وَ الْعَنْ طَوَاغِيتَهَا وَ الْعَنْ فَرَاعِنَتَهَا وَ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ وَ الْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ وَ عَذِّبْهُمْ عَذَاباً لَا تُعَذِّبُ بِهِ أَحَداً مِنَ الْعَالَمِين‏ خدایا بت پرستان این امت ، طاغوت ها و متجاوزین به حقوق این امت ، فرعون ها و ظالمین این امت را لعن کن قاتلان امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام و قاتلان امام حسین علیه السلام را لعن کن خدایا این جماعت مستحق لعن را ، عذابی کن که هیچ کسی را آنچنان عذاب نمی کنی [قسمتی از زِيَارَةِ قَبْرِ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِي‏ علیه السلام الكافي (ط - الإسلامية) ؛ ج‏4 ؛ ص573]
تا می تونی بگو (حداقل 100بار که وارد شده) اللَّهُمَّ الْعَنْ قَتَلَةَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ قاتلان امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام را لعن کن نتونستی عربی بگی فارسی یا به زبان خودت بگو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مظلوم روزگار علی علیه السلام شهادت مولا الموحدین علی بن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد
تکنولوژی و فناوری امروز می بایست 1400سال قبل حاصل می شد چرا که علی بن ابی طالب علیه السلام " بَابُ مَدِينَةِ الْعِلْمِ وَ خَازِنُ عِلْمِ رَسُولِ اللَّه‏ (صلوات الله علیه و آله)" درب شهر علم و حافظ علم رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) می باشد پس لعنت خود را بفرست بر همان کسانی که " بَابُ مَدِينَةِ الْعِلْمِ وَ خَازِنُ عِلْمِ رَسُولِ اللَّه‏ (صلوات الله علیه و آله)" را مسدود کردند و نگذاشتند علم گسترش یابد و مردم را در جهلی که داعش و وهابیتِ امروز نتیجه آن است رها نمودند پس همچون قَنابِر که در سحرگاهان ندا سر می دند " اَلا ‌لَعْنَةُ ‌اللَّهِ ‌عَلَى ‌مُبْغِضِي عَلِيِّ ‌بْنِ ‌أَبِي ‌طَالِبٍ (علیه السلام)" ما هم بگوییم " اَلا ‌لَعْنَةُ ‌اللَّهِ ‌عَلَى ‌مُبْغِضِي عَلِيِّ ‌بْنِ ‌أَبِي ‌طَالِبٍ (علیه السلام)" و بدانیم که خود این ذکر ، حاجت روا هست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناسب پروفایل
مظلومیت امام علی علیه السلام علی علیه السلام که از بدو تولد همراه با پیامبر صلوات الله علیه و آله بوده حتی بعد از وفات پیامبر (صلوات الله علیه و آله)که همه در تکاپوی نصب خلیفه بودند این علی علیه السلام بود که مشغول تجهیز جنازه پیامبر (صلوات الله علیه و آله) بود و حضرت را غسل و کفن و دفن نمود با همه این حال عالم اهل سنت "بخاری " در کتاب صحیح اش "الجامع المسند الصحيح المختصر من أمور رسول الله صلى الله عليه وسلم وسننه وأيامه = صحيح البخاري"که به قول اهل سنت صحیح ترین کتاب بعد از قرآن می باشد تنها 29 (بیست و نه)روایت از حضرت علی علیه السلام آورده و 1(يك) روايت فاطمه زهرا سلام الله علیها آورده و از سلمان فارسی که به فرموده نبی اکرم صلوات الله علیه و آله "سَلْمانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ " 4 (چهار)روایت آورده و این در حالیست که از عائشه که 2سال قبل از هجرت در شش سالگی به عقد پیامبر صلوات الله علیه و آله در آمد 242 روایت و از أَبُو هُرَيْرَةَ كه در سال 7هجرت مسلمان شده تعداد446 روایت آورده است و نکته دیگر اینکه کسی که بیش از هزار روایت نقل کرده باشند را " المكثرون لرواية الحديث" می دانند و اهلبیت نبوت حتی فاطمه زهرا سلام الله علیها که به فرموده حضرت رسالت "فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي" جزو مکثرین در حدیث نیستند اما مکثرین در حدیث در کتب اهل سنت 👇 رقم مسلسل أسماء الصحابة عدد الأحاديث 1 أبو هريرة (اسلام آوردنش در سال فتح خيبر =سنة 7ه)5374 2 عبد الله بن عمر(اسلام آوردنش در سال 6 بعثت همراه پدرش عمر بن الخطاب) 2630 3 أنس بن مالك 2286 4 أم المؤمنين عائشة 2210 5 عبد الله بن عباس 1660 6 جابر بن عبد الله 1540 7 أبو سعيد الخدري 1170 سوالی که باقیست اینست که با توجه به "اهل البیت اعرف بالبیت (اهل خانه بهتر از دیگران از خانه خبر دارند)" چرا تعداد روایات اهلبیت پیامبر صلوات الله علیه و آله در کتب اهل سنت کم رنگ و در حد محو و دیده نشدن هست؟؟؟؟؟
مناسب پروفایل
نام مبارک حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و امام علی علیه السلام خطاط طوری نوشته که با چرخاندن تصویر ، باز هم "محمد" و "علی" خوانده می شود در آیه مباهله است که وجود مبارک امام علی علیه السلام ، به عنوان نفس پیامبر صلوات الله علیه و آله می باشد نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ [آل عمران: 61] شاعر خیلی زیبا گفته: بارها گفت محمد که علي جان من است هم به جان علي و جان محمد صلوات
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نام مبارک حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و اامام علی علیه السلام خطاط طوری نوشته که با چرخاندن تصویر ، باز هم "محمد" و "علی" خوانده می شود مخطوطة تناظريَّة لاسم الرسول مُحمَّد صلوات الله عليه و آله (يميناً) والإمام عليّ عليه السلام (يساراً). در آیه مباهله است که وجود مبارک امام علی علیه السلام ، به عنوان نفس پیامبر صلوات الله علیه و آله می باشد نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ [آل عمران: 61] شاعر خیلی زیبا گفته: بارها گفت محمد که علي جان من است هم به جان علي و جان محمد صلوات
أَ فَمَنْ يَهْدي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاَّ أَنْ يُهْدى‏ فَما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون‏ [يونس10،آیه35] أَ فَمَنْ كانَ عَلى‏ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّهِ وَ يَتْلُوهُ شاهِدٌ مِنْهُ وَ مِنْ قَبْلِهِ كِتابُ مُوسى‏ إِماماً وَ رَحْمَةً أُولئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِهِ مِنَ الْأَحْزابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلا تَكُ في‏ مِرْيَةٍ مِنْهُ إِنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يُؤْمِنُونَ‏ [هود:11،آیه17] أَ فَمَنْ كانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كانَ فاسِقاً لا يَسْتَوُونَ‏ [سجده: 32،آیه 18] أَ فَمَنْ كانَ عَلى‏ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّهِ كَمَنْ زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ وَ اتَّبَعُوا أَهْواءَهُم‏ [محمد:47،آیه14]
هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ ؟ [زمر :39،آیه9] وَعَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ بَاب مَدِينَة الْعلم المتوصل مِنْهُ إِلَى خَفِي المعارف والجلي . وإِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْباب‏ هل يتصور أن ينسب إلى غير عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ قوله تعالى: وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَى الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيما [نساء : 4،آیه 95]و هو اعلى مظهره و مصداقه والرجلان لا يوجد لهما موقف كريم تجاه العدو في أيام رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم!!! وهل يعقل أن يخفي على احد، مباهلة النبي نصارى نجران بعلي وفاطمة وابنيهما صلوات الله عليهم دون صديق القوم وفاروقهم وبناتهما وأبنائهما، وان الله عد عليا في تلك القصة نفس رسول الله ولم يعد الشيخين تراب رجل رسول الله!!! وهل يساوي أحب الخلق إلى الله ورسوله بأناس عاديين؟ حضروا غدات الطير فلم يؤذن لهم؟!! (حدیث طیر مشوی) وهل يساوي قسيم النار والجنة بمن كان يشك في نجاته ويتمنى بأنه ليت كان دجاجا ذبحه أهله فأكلوه؟!! وهل يساوي زوج سيدة نساء أهل الجنة بأبي سيدة نساء الناكثين والباغين؟!! وهل يساوي أبو السبطين وبقية رسول الله في أمته بغيره؟!! وهل يساوي من كان الحق والقرآن معه يدوران معه حيثما دار بمن كان يقول: إن لي شيطانا يعتريني؟!! هل يساوي من كان حبه إيمان وبغضه كفر بمن ليس لحبه وزن ولا لبغضه وزر!!! وهل يساوي من ردت عليه الشمس كي يفوز بفضيلة الصلاة في الوقت بمن لم يرد له عنز؟!! هل يتصور أن يحجب آية التناجي- مع قصر ذات يده عن مال الدنيا بسبب إنفاقه ما يملكه وعدم إمساكه على المال- وتقاعد الشيخين عن رسول الله بخلا ورغبة عن مجالسة رسول الله وأخذ العلم عنه حتى أنزل الله تعالى في توبيخهما ومن على شاكلتها: « أَ أَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقاتٍ [مجادله :58:13]؟» . ولم يعمل بآية الإنفاق قبل التناجي إلا علي بن أبي طالب باتفاق المسلمين!!!
حرم مطهر امام علی علیه السلام www.imamali.net/vtour
پیمان شکنان از بیعت حضرت علی علیه السلام ، تحت رهبری عائشه که بر شتر سوار بود در بصره جنگی علیه حضرت علی علیه السلام به راه انداختند که منجر به شکست خودشان شد در روایت داریم که نبی مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) فرمودند: «لَنْ يُفْلِحَ قَوْمٌ وَلَّوْا أَمْرَهُمُ امْرَأَةً» [1] رستگار نمی شود قومی که سرپرستی و زمام امور شان را به زن بسپارند هرگز رستگار نخواهد شد. یا «هَلَكَ قَوْمٌ وَلَّوْا أَمْرَهُمُ امْرَأَةً»[2]. هلاک شدند قومی که سرپرستی و زمام امور شان را به زن بسپارند حال با توجه به آیه شریفه : يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ [3] روز قیامت هر قومی را با امام و پیشوایشان می خوانیم ، خواننده محترم خود نتیجه گیری کند که عائشه و افرادی که تحت فرمان او بودند در روز قیامت به سمت بهشت رهنمون هستند یا در جهنم باقی می مانند. [1]صحيح البخاري متوفی256هـق» ج6ص 8 رقم: 4425. [2]مجمع الزوائد ومنبع الفوائد؛ الهيثمي (المتوفى: 807هـ)»ج7ص234، رقم 12022. [3] إسراء :17،آیه 71.