eitaa logo
یا علی مدد حیدر
270 دنبال‌کننده
504 عکس
364 ویدیو
267 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
👇شیعیان عرب هستند خواه زبان گویش شان عربی باشد یا غیر عربی👇 عَنْ ضُرَيْسِ‏ بْنِ عَبْدِ الْمَلِكِ قَالَ سَمِعْتُ أَبَا عَبْدِ اللَّهِ ع يَقُولُ نَحْنُ قُرَيْشٌ وَ شِيعَتُنَا الْعَرَبُ وَ عَدُوُّنَا الْعَجَمُ.(1) محدث قمی رحمة الله علیه در سفينة البحار چه گفته؟ مرحوم محدث قمی در بیان معنای عجم فرموده: عجم‏ تفسير القمّي: وَ لَوْ نَزَّلْناهُ عَلى‏ بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ* فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ ما كانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ (2)، قال الصادق عليه السّلام: لو نزل القرآن على العجم ما آمنت به العرب و قد نزل على العرب فآمنت به العجم فهذه فضيلة العجم. در تفسیر قمی (علی بن ابراهیم قمی رحمة الله علیه-متوفی قرن 3هجری قمری)آمده: ذیل آیه شریفه" وَ لَوْ نَزَّلْناهُ عَلى‏ بَعْضِ الْأَعْجَمِينَ فَقَرَأَهُ عَلَيْهِمْ ما كانُوا بِهِ مُؤْمِنِينَ اگر ما قرآن را بر برخی از عجم ها (غیر عرب زبانها) نازل می کردیم و آن عجم ها قرآن را (با برترین فصاحت ) بر عرب زبانها می خواندند این عرب زبانها ایمان نمی آوردند" امام صادق علیه السلام فرمودند: اگر قرآن بر عجم (غیر عرب زبان)نازل می شد عرب زبانها ایمان نمی آوردند و این در حالیست که قرآن بر عرب زبان نازل شده و عجم(غیر عرب زیان) به قرآن ایمان آورده است پس این آیه فضیلت عجم هست. مرحوم محدث قمی رحمة الله علیه در ادامه از کتاب معانی الاخبار مرحوم شیخ صدوق رحمة الله علیه(متوفی381هجری قمری)روایتی را ذکر می کند و می فرماید: معاني الأخبار: عن ضُرَيْس‏ بن عبد الملك قال: سمعت أبا عبد اللّه عليه السّلام يقول: نحن قريش و شيعتنا العرب و عدوّنا العجم. ضُرَيْسِ‏ بن عبدالملک از اصحاب امام صادق علیه السلام می گوید شنیدم که امام صادق علیه السلام فرمود: ما قریش هستیم و شیعیان ما عرب و دشمن ما عجم است. بيان: أي العرب الممدوح من كان من شيعتنا و إن كان عجما، و العجم المذموم من كان عدوّنا و إن كان عربا(3) محدث قمی در توضیح روایت فرموده: منظور از عرب که در روایت مدح شده شیعیان ائمه معصومین علیهم السلام هستند هرچند که زبانشان عربی نباشد و عجم در روایت که مذمت آن آمده منظور دشمنان ائمه هدی علیهم السلام هستند هرچند عرب زبان باشند. نکته:بی سوادی به این است که هر جا ابی عبد الله در روایت باشد خیال می کنه امام حسین علیه السلام است در روایت "نَحْنُ قُرَيْشٌ وَ شِيعَتُنَا الْعَرَبُ وَ عَدُوُّنَا الْعَجَمُ" از امام صادق علیه السلام است. وقتی علی بن ابی طالب علیه السلام سید العرب باشد همچنانکه از عائشه زوجه پیامبر صلوات الله علیه و آله نقل شده "حديث عائشة -رضي اللَّه عنهما-: "أنا سيد ولد آدم، وعلي ‌سيد ‌العرب [پیامبر(صلوات الله علیه و آله] فرمودند: من سید فرزندان آدم(علی نبینا و آله و علیه السلام) هستم و علی (علیه السلام) سید عرب هست"(4) بر این اساس شیعیان امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام عرب هستند. (1) معاني الأخبار،ص: 404. (2)شعراء 199-198. (3) سفينة البحار، ج‏6، ص: 165. (4)«الجامع لعلوم الإمام أحمد[المتوفی241هجری ق] - علل الحديث» (15/ 148).
إنه كان سُقى، ثم أفلتَ، ثم سقى فأفلتَ، ثم كانت الآخرة توفى فيها، فلما حضَرته الوفاة قال الطيب وهو يختلف إليه: هذا رجلٌ قد ‌قَطَع ‌السّم ‌أمعاءه امام حسن مجتبی علیه السلام مسموم شدند و بهبود یافتند مجدداً مسموم شدند و بهبود یافتند در مسمومیت آخری وفات کردند .زمانی که حضرت در حال احتضار بودند طبیب در حالی که دور حضرت می گشت گفت این مردیست که سَمّ ‌أمعاء و روده هایش را بریده است. منبع اهل سنت :«الطبقات الكبير» (6/ 386 ط الخانجي)
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ‏ كُنْتَ‏ بَاكِياً لِشَيْ‏ءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع فَإِنَّهُ ذُبِحَ كَمَا يُذْبَحُ الْكَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ رَجُلًا مَا لَهُمْ فِي الْأَرْضِ شَبِيهُونَ وَ لَقَدْ بَكَتِ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ لِقَتْلِهِ وَ لَقَدْ نَزَلَ إِلَى الْأَرْضِ مِنَ الْمَلَائِكَةِ أَرْبَعَةُ آلَافٍ لِنَصْرِهِ فَلَمْ يُؤْذَنْ لَهُمْ فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ‏ غُبْرٌ إِلَى أَنْ يَقُومَ الْقَائِمُ ع فَيَكُونُونَ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ شِعَارُهُمْ يَا لَثَارَاتِ‏ الْحُسَيْنِ‏ ع اى پسر شَبيب! اگر براى چيزى گريه مى‏كنى، براى حسين بن على بن ابى طالب عليه السلام گريه كن. چرا که او، همانند قوچ، سر بُريده شد و هجده مرد از خانواده‏اش همراه او كشته شدند و همانندى در زمين نداشتند. آسمان‏هاى هفتگانه و زمين‏ها، براى كشته شدنش گريستند و چهار هزار فرشته براى يارى‏اش به زمين فرود آمدند؛ امّا به آنان اجازه داده نشد. آنان در كنار قبر حسين عليه السلام، آشفته و پريشان‏حال، به سر مى‏بَرند تا قائم عليه السلام برخيزد. آنان از ياران او خواهند بود و شعارشان اين است: «يا لثارات الحسين؛ اى خونخواهان حسين!». عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج‏1 ؛ ص299.
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود عَنِ الرَّيَّانِ بْنِ شَبِيبٍ‏ قَالَ: دَخَلْتُ عَلَى الرِّضَا ع فِي أَوَّلِ يَوْمٍ مِنَ الْمُحَرَّمِ فَقَالَ يَا ابْنَ شَبِيبٍ أَ صَائِمٌ أَنْتَ قُلْتُ لَا فَقَالَ إِنَّ هَذَا الْيَوْمَ هُوَ الْيَوْمُ الَّذِي دَعَا فِيهِ زَكَرِيَّا ع رَبَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فَقَالَ‏ رَبِّ هَبْ لِي مِنْ لَدُنْكَ ذُرِّيَّةً طَيِّبَةً إِنَّكَ سَمِيعُ الدُّعاءِ فَاسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ وَ أَمَرَ الْمَلَائِكَةَ فَنَادَتْ زَكَرِيَّا وَ هُوَ قائِمٌ يُصَلِّي فِي الْمِحْرابِ أَنَّ اللَّهَ يُبَشِّرُكَ بِيَحْيى‏ فَمَنْ صَامَ هَذَا الْيَوْمَ ثُمَّ دَعَا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ اسْتَجَابَ اللَّهُ لَهُ كَمَا اسْتَجَابَ اللَّهُ لِزَكَرِيَّا ثُمَّ قَالَ به نقل از ريّان بن شَبيب-: در روز اوّل محرّم، بر امام رضا عليه السلام وارد شدم. فرمود: «اى پسر شَبيب! آيا روزه‏اى؟». گفتم: نه. فرمود: «اين، همان روزى است كه در آن، زكريّا عليه السلام، پروردگارش عز و جل را خواند و گفت: «پروردگارا! از جانب خود، نسلى پاك به من عطا كن، كه تو همانا شنواى دعايى» . خداوند، دعايش را به اجابت رسانْد و به فرشتگان، دستور داد كه به زكريّا عليه السلام ندا در دهند، «در حالى كه در محراب به نماز ايستاده بود: خداوند، تو را به يحيى مژده مى‏دهد!» . پس هر كس امروز را روزه بگيرد و آن گاه، خداوند عز و جل را بخواند، خدا، دعاى او را اجابت مى‏كند، همان گونه كه براى زكريّا عليه السلام اجابت كرد». ابن بابويه، محمد بن على(شیخ صدوق) متوفی 381 ه ق،عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 299.- نشر جهان .تهران.چ اول.1378.
اَلسَّلاَمُ عَلَی الْحُسَيْنِ وَ عَلَی عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَی أَوْلاَدِ الْحُسَيْنِ وَ عَلَی أَصْحَابِ الْحُسَيْنِ قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود👇 يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنَّ الْمُحَرَّمَ هُوَ الشَّهْرُ الَّذِي كَانَ أَهْلُ الْجَاهِلِيَّةِ يُحَرِّمُونَ فِيهِ الظُّلْمَ وَ الْقِتَالَ لِحُرْمَتِهِ اى پسر شَبيب! محرّم، ماهى است كه مردم دوران جاهلیت برای آن حرمت قائل بودند لذا ظلم و کشتار را در ماه محرم حرام می كردند فَمَا عَرَفَتْ هَذِهِ الْأُمَّةُ حُرْمَةَ شَهْرِهَا وَ لَا حُرْمَةَ نَبِيِّهَا لَقَدْ قَتَلُوا فِي هَذَا الشَّهْرِ ذُرِّيَّتَهُ وَ سَبَوْا نِسَاءَهُ وَ انْتَهَبُوا ثَقَلَهُ امّا اين امّت، حرمت آن را نشناختند و حرمت پيامبرش را نگه نداشتند. در اين ماه، فرزندان او را كشتند و زنانش را به اسارت گرفتند و بار و بنه‏ اش را غارت كردند. فَلَا غَفَرَ اللَّهُ لَهُمْ ذَلِكَ أَبَداً خداوند، هرگز آنان را نيامرزد ابن بابويه، محمد بن على(شیخ صدوق) متوفی 381 ه ق،عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 299.- نشر جهان .تهران.چ اول.1378.
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ‏ كُنْتَ‏ بَاكِياً لِشَيْ‏ءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع فَإِنَّهُ ذُبِحَ كَمَا يُذْبَحُ الْكَبْشُ وَ قُتِلَ مَعَهُ مِنْ أَهْلِ بَيْتِهِ ثَمَانِيَةَ عَشَرَ رَجُلًا مَا لَهُمْ فِي الْأَرْضِ شَبِيهُونَ وَ لَقَدْ بَكَتِ السَّمَاوَاتُ السَّبْعُ وَ الْأَرَضُونَ لِقَتْلِهِ وَ لَقَدْ نَزَلَ إِلَى الْأَرْضِ مِنَ الْمَلَائِكَةِ أَرْبَعَةُ آلَافٍ لِنَصْرِهِ فَلَمْ يُؤْذَنْ لَهُمْ فَهُمْ عِنْدَ قَبْرِهِ شُعْثٌ‏ غُبْرٌ إِلَى أَنْ يَقُومَ الْقَائِمُ ع فَيَكُونُونَ مِنْ أَنْصَارِهِ وَ شِعَارُهُمْ يَا لَثَارَاتِ‏ الْحُسَيْنِ‏ ع اى پسر شَبيب! اگر براى چيزى گريه مى‏كنى، براى حسين بن على بن ابى طالب عليه السلام گريه كن. چرا که او، همانند گوسفند، سر بُريده شد و هجده مرد از خانواده‏اش همراه او كشته شدند و همانندى در زمين نداشتند. آسمان‏هاى هفتگانه و زمين‏ها، براى كشته شدنش گريستند و چهار هزار فرشته براى يارى‏اش به زمين فرود آمدند؛ امّا به آنان اجازه داده نشد. آنان در كنار قبر حسين عليه السلام، آشفته و پريشان‏حال، به سر مى‏بَرند تا قائم عليه السلام برخيزد. آنان از ياران او خواهند بود و شعارشان اين است: «يا لثارات الحسين؛ اى خونخواهان حسين!».
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود يَا ابْنَ شَبِيبٍ لَقَدْ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ أَبِيهِ عَنْ جَدِّهِ ع أَنَّهُ لَمَّا قُتِلَ جَدِّيَ الْحُسَيْنُ ص أَمْطَرَتِ السَّمَاءُ دَماً وَ تُرَاباً أَحْمَرَ اى پسر شَبيب! پدرم، از پدرش، از جدّش [امام باقر عليه السلام‏] برايم نقل كرد كه وقتى جدّم حسين- كه درودهاى خدا بر او باد- كشته شد، آسمان، خون گريست و خاك، سرخ شد.
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ بَكَيْتَ عَلَى الْحُسَيْنِ حَتَّى تَصِيرَ دُمُوعُكَ عَلَى خَدَّيْكَ غَفَرَ اللَّهُ لَكَ كُلَّ ذَنْبٍ أَذْنَبْتَهُ صَغِيراً كَانَ أَوْ كَبِيراً قَلِيلًا كَانَ أَوْ كَثِيراً اى پسر شَبيب! اگر براى حسين عليه السلام، چنان گريه كنى كه اشك‏هايت بر گونه‏ات جارى شوند، خداوند، همه گناهانت را از كوچك و بزرگ، و كم و زياد، مى‏آمرزد». ابن بابويه، محمد بن على(شیخ صدوق) متوفی 381 ه ق،عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 300.- نشر جهان .تهران.چ اول.1378.
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَلْقَى اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ وَ لَا ذَنْبَ عَلَيْكَ فَزُرِ الْحُسَيْنَ ع اى پسر شَبيب! اگر خوش‏حال مى‏شوى كه خداى عز و جل را ملاقات كنى و گناهى نداشته باشى، حسين عليه السلام را زيارت كن. ابن بابويه، محمد بن على(شیخ صدوق) متوفی 381 ه ق،عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 300.- نشر جهان .تهران.چ اول.1378.
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَسْكُنَ الْغُرَفَ الْمَبْنِيَّةَ فِي الْجَنَّةِ مَعَ النَّبِيِّ ص فَالْعَنْ قَتَلَةَ الْحُسَيْنِ اى پسر شَبيب! اگر خوش‏حال مى‏شوى كه در غرفه‏هاى ساخته‏شده در بهشت، با پيامبر صلى الله عليه و آله ساكن باشى، قاتلان حسين عليه السلام را لعن كن. ابن بابويه، محمد بن على(شیخ صدوق) متوفی 381 ه ق،عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 300.- نشر جهان .تهران.چ اول.1378.
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ يَكُونَ لَكَ مِنَ الثَّوَابِ مِثْلَ مَا لِمَنِ اسْتُشْهِدَ مَعَ الْحُسَيْنِ بْنِ عَلِيٍّ ع فَقُلْ مَتَى ذَكَرْتَهُ‏ يا لَيْتَنِي كُنْتُ مَعَهُمْ فَأَفُوزَ فَوْزاً عَظِيماً اى پسر شَبيب! اگر خوش‏حال مى‏شوى كه ثوابى همانند شهيدشدگان با حسين بن على عليه السلام داشته باشى، هر وقت ياد حسين عليه السلام افتادى، بگو:" اى كاش با آنها مى‏بودم و به رستگارى بزرگى، نايل مى‏شدم!". ابن بابويه، محمد بن على(شیخ صدوق) متوفی 381 ه ق،عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 300.- نشر جهان .تهران.چ اول.1378.
قسمتی از فرمایش امام رضا علیه السلام به رَيَّان بْن شَبِيب که اول محرم نزد حضرت مشرف شده بود يَا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ سَرَّكَ أَنْ تَكُونَ مَعَنَا فِي الدَّرَجَاتِ الْعُلَى مِنَ الْجِنَانِ فَاحْزَنْ لِحُزْنِنَا وَ افْرَحْ لِفَرَحِنَا وَ عَلَيْكَ بِوَلَايَتِنَا فَلَوْ أَنَّ رَجُلًا أَحَبَّ حَجَراً لَحَشَرَهُ اللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ مَعَهُ يَوْمَ الْقِيَامَةِ. اى پسر شَبيب! اگر خوش‏حال مى‏شوى كه با ما در درجه‏هاى عالى بهشت باشى، براى اندوه ما، اندوهگين باش و براى خوش‏حالى ما، خوش‏حال باش و همواره، ولايت ما را داشته باش. بدان که اگر فردی سنگى را [هم‏] دوست داشته باشد، خداى عز و جل او را در قيامت، با آن، محشور مى‏كند». ابن بابويه، محمد بن على(شیخ صدوق) متوفی 381 ه ق،عيون أخبار الرضا عليه السلام، ج‏1، ص: 300.- نشر جهان .تهران.چ اول.1378.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تحریف تاریخ نسبت دادن اوصاف و القاب و اشعار سکینه بنت مصعب بن زیبر ، به حضرت سکینه بنت الحسين عليهما السلام بررسی مطلب 👆"عربی" پایگاه‌اطلاع‌رسانی آیت‌الله‌غیب‌غلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
در مسجد نبوی در کنار قبر پیامبر صلوات الله علیه و آله بجای اینکه از خداوند متعال بحق نبی رحمت طلب باران کند بحق واعظ و فقراء و بهائم طلب باران می کند!
دفاع عن العترة ‌الطاهرة ‌عليهم ‌السلام_1_1.0.apk
18.52M
دفاع عن العترة ‌الطاهرة ‌عليهم ‌السلام
سلام علیکم برنامه اندرویدی دفاع عن العترةالطاهرة علیهم السلام محتوای سایت ملک الروابط http://kingoflinks.net/Menu.htm http://kingoflinks.net/Menu.htm به زبان عربی هست
دفاع عن العترة ‌الطاهرة ‌عليهم ‌السلام.epub
13.21M
دفاع عن العترة ‌الطاهرة ‌عليهم ‌السلام محتوای سایت ملک الروابط با قابلیت جستجو اجرا با "Reasily - EPUB Reader"
عائشه و جنگ جمل (10جمادی الاولی سال36 هجرت) قبل از آنکه صحابه پیامبر صلوات الله علیه و آله ، و تابعین شورش کنند و عثمان بن عَفّان«سوم خلیفه اهل سنت» به گفته اهل سنت «شهید الدار» را بکشند و در زباله دان «حَشِّ كَوْكَب» [که در آن زمان خارج از محدوده قبرستان بقیع بود و معاویه بن ابی سفیان به بقیع ملحق کرد] انداختند و تا سه روز دفن نشد و مسلمانان اجازه دفنِ خلیفه مسلمین را در قبرستان مسلمین «بقیع» ندادند و در مقابر یهود دفن کردند ، عائشه زن پیامبر صلوات الله علیه و آله و دختر ابوبکر در آن زمان می گفت ‌اقتُلوا ‌نَعْثَلا، ‌قَتَل اللَّه ‌نَعْثَلًا پیر خرفت «عثمان» را بکشید اما زمانی که عثمان کشته شد و حکومت به دست امیر المؤمنین علی بن ابی طالب علیه السلام رسید پیراهن و قَمیص عثمان را عَلَم کرد که عثمان مظلوم کشته شده است و لذا در سال 36 هجرت سوار بر شتر ، با همدستی طلحه و زبیر جنگ جمل را ، علیه خلیفه مسلمین امیر المؤمنین علی ابی طالب (علیه السلام) راه انداخت و مسلمانان را به کشتن داد. کلید واژه ها و جملات براي تحقيق: اقتلوا ‌نعثلا فقد كفر/ أَعْدَاءُ عُثْمَانَ يُسَمُّونَهُ ‌نَعْثَلا، تَشْبِيهًا بِرَجُلٍ مِنْ مِصر ، كَانَ طَوِيلَ اللِّحْيَةِ اسمُه نَعْثَل. وَقِيلَ: النَّعْثَلُ: الشَّيْخُ الأحْمَقُ، وذَكَرُ الضِباع. وَمِنْهُ حَدِيثُ ‌عَائِشَةَ «‌اقتُلوا ‌نَعْثَلا، ‌قَتَل اللَّه ‌نَعْثَلًا» تَعْني عُثْمَانَ. وَهَذَا كَانَ مِنْهَا لمَّا غاضَبَتَهْ وذَهَبَتْ إِلَى مَكَّةَ./ قتل والله عثمان مظلوما والله لأطلبن بدمه /فمنعوهم من أن يدفنوا فأدخلوهم حش كوكب / حَتَّى ترك على مزبلة ثَلَاثَة أَيَّام لم يدْفن فدفنه أبن االزبير فِي خُفْيَة فِي بِئْر فِي ‌حش ‌كَوْكَب /نُبِذ عثمان ثلاثةَ أيام لا يُدفن/ فلما سمع القوم ذلك قَعدوا له على الطريق بالحجارة، وخرجوا به يُريدون حُشَّ كوكب؛ مكانًا كانت اليهود تَدفن فيه موتاهم / يدفن بدير سلع مقبرة اليهود /حَشُّ كَوْكَب: بفتح أوله، وتشديد ثانيه، ويضم أوله أيضا، والحشّ في اللغة: البستان، وبه سمّي المخرج حشّا لأنهم كانوا إذا أرادوا الحاجة خرجوا إلى البساتين.
منافات نداشتن وفات با شهادت نوشتن وفات فاطمه (سلام الله علیها) منافاتی با شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) ندارد. استعمال و بکار گیری واژه هلاک و وفات در متون عربی ، به جای مرگ طبیعی ، و کشته شدن و شهادت👇 👈 هلاک به معنای مرگ طبیعی و کشته شدن ✅ شمول واژه هَلَکَ به معنای وفات و مرگ عادی در آیه وَلَقَدْ جَاءَکُمْ یُوسُفُ مِن قَبْلُ بِالْبَیِّنَاتِ فَمَا زِلْتُمْ فِی شَکٍّ مِّمَّا جَاءَکُم بِهِ ۖ حَتَّی إِذَا هَلَکَ قُلْتُمْ لَن یَبْعَثَ اللَّهُ مِن بَعْدِهِ رَسُولًا ۚ کَذَلِکَ یُضِلُّ اللَّهُ مَنْ هُوَ مُسْرِفٌ مُّرْتَابٌ (غافر:۳۴) پیش از این یوسف با دلایل روشن به سراغ شما آمد، ولی شما پیوسته در آنچه او برای شما آورده بود تردید داشتید. تا زمانی که از دنیا رفت، گفتید: هرگز خداوند بعد از او پیامبری مبعوث نخواهد کرد! این گونه خداوند هر إسرافکار تردید کننده ای را گمراه می سازد. در آیه شریفه هَلَکَ به معنای رایج نیست بلکه به معنای مرگ عادی است همچنانکه کلمه وفات ، هم بر مرگ عادی و هم شهادت و کشته شدن گفته می شود. پس باید گفت که تعبیر به وفات فاطمه (سلام الله علیها) ، به معنای مرگ طبیعی نیست و با شهادت حضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا (سلام الله علیها) منافات ندارد هرچند که استعمال وفات در مرگ طبیعی غالب باشد. ⁉ هَلَكَ رَسُولُ اللَّهِ -صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ [1] ⁉️فقالوا هلك رسول الله (صلى الله عليه وسلم)[2] ✅استفاده از واژه هلاک برای خلفای اهل سنت ❗فَلَمَّا ‌هَلَكَ ‌أَبُو ‌بَكْرٍ [3] ولی مرگ ابوبکر عادی بود. ❗️عن عبد الله بن عمرقال لما هلك عمر بن الخطاب [4] ولی اهل سنت گویند شهید شد 👈وفات = مرگ طبیعی یا کشته شدن و شهادت ⁉️وَفَاة ‌حَمْزَة ‌بن ‌عبد ‌الْمطلب[5] تُوفّى ‌حمزةُ ‌بن ‌عبد ‌المُطّلب لِتسْع وخمسين در عین حال که وَفَاة ‌حَمْزَة ‌بن ‌عبد ‌الْمطلب آمده و همه می دانند که حمزه سید الشهداء علیه السلام در جنگ احد به شهادت رسید و از آن حضرت به قتیل المهراس یاد می کنند (مهراس سنگ گودی که آب باران در آن جمع شده در دره های کوه احد ر این سنگها بوده و علی علیه السلام در جنگ احد کنار پیامبر صلوات الله علیه و آله ماند از حضرت دفاع می کردو حضرت رفت از مهراس آب آورد و صورت خونین پیامبر صلوات الله علیه و آله را شست). ⁉️ [6] لما جاء نبأ ‌وفاة ‌جعفر ‌بن ‌أبي ‌طالب رضي الله عنه [7] همه إذعان دارند که حمزه سید الشهداء علیهالسلام و جعفر بن ابی طالب علیهما السلام شهید شدند و در عین حال از واژه وفات استفاده شده است. ⁉️خليفه دو م و سوم اهل سنت به مرگ طبیعی از دنیا رفتند یا شهید شدند؟ ذِكْرُ وَفَاةِ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ٤٠ ق هـ ٢٣ هـ[8] ذِكْرُ وَفَاةِ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ٤٠ ق هـ ٢٣هـ ❗️ذِكْرُ ‌وَفَاةِ ‌عُثْمَانَ ‌بْنِ ‌عَفَّانَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ ٤٧ق هـ ،٣٥هـ[9] ❗️عُثْمَانَ ‌بن ‌عفان ‌شهيد الدار.[10] شَهِيدِ الْمِحْرَابِ، أَبِي حَفْصٍ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ ……عُثْمَانَ ‌بن ‌عفان ‌شهيد الدار.[11] ❗️أَنَّ عُمَرَ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ غُسِّلَ وَكُفِّنَ وَصُلِّيَ عَلَيْهِ، وَكَانَ شَهِيدًا [12] حملوه [عثمان بن عفان]على باب ‌بَعْدَ ‌مَا ‌غَسَّلُوهُ ‌وَكَفَّنُوهُ[13] همانطوری که مشاهده می کنید استعمال کلمات عربی با فارسی کاملا متفاوت هست و جالب اینکه پیروان عمربن خطاب می گویند که اگر فاطمه (سلام الله علیها) شهید شده چرا غسل و کفن کردند؟ غافل از آنکه خودشان نمی دانند از مرگ خلیفه دومشان و سومشان به شهادت تعبیر کردند و در عین حال غسل و کفن هم شدند! یکی نیست بگه شهید در معرکه جنگ غسل و کفن ندارد! نه هر شهیدی! اما قربون برم خدا را یک بام و دو هوا را دختر پیامبر (صلوات الله علیه و آله) فاطمه زهرا (سلام الله علیها ) را کشتند و بازی با واژه ها کردند که "وفاة فاطمة "،"وفات فاطمه" در برخی کتب یا تقویم ها نوشته شده در حالی که وفات ، هم بر مرگ طبیعی، و هم بر کشته شدن و شهادت گفته می شود. [1]«المنتخب من مسند عبد بن حميد ت مصطفى العدوي (المتوفى 249هـ ق)» 1/ 173 رقم 160. [2] «تاريخ دمشق لابن عساكر» (17/ 54). [3]«تفسير الطبري = جامع البيان ط هجر» (1/ 54). [4]«تاريخ دمشق لابن عساكر» (23/ 470). [5]«سمط النجوم العوالي في أنباء الأوائل والتوالي» (1/ 472). [6]«أعمار الأعيان» (ص37). [7]«فتاوى نور على الدرب للعثيمين» (9/ 2 بترقيم الشاملة آليا) [8]«الثبات عند المَمات،إبن الجَوْزي(المتوفى: 597هـ)» ص99. [9]«الثبات عند المَمات،إبن الجَوْزي(المتوفى: 597هـ)»ص 99 و ص 101. [10]«تفسير ابن كثير ت سلامة» (4/ 238) [11]«تفسير ابن كثير(المتوفى: ٧٧٤هـ)، ت سلامة» ج4 ص238. [12]«تاريخ المدينة لابن شبة (المتوفى: ٢٦٢هـ)» ج3ص924. [13]«البداية والنهاية ط الفكر» (7/ 191).
وقولُه تَعَالى: {عَنِ النَّعِيمَ}. فِيهِ عشرةُ أَقوالٍ أَحسنُها ‌عنْ ‌ولاية ‌عليِّ ‌بْن ‌أَبِي ‌طالبٍ رَضِيَ اللهُ عَنْهُ ثُمَّ لَتُسْئَلُنَّ عَنِ النَّعِيمَ (تکاثر:102، آیه8) در روز قیامت از نعمت ها سوال می شود ‌ابْن ‌خَالَوَيْه نحوی (متوفی ت ٣٧٠ هـ ق )می گوید : درباره قول خدای متعال « عَنِ النَّعِيمَ » 10 قول هست که بهترین آن گفته ها، سوال از ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام است! (در دنیا تحت ولایت علی بن ابی طالب علیه السلام بودی؟). «إعراب القراءات السبع وعللها ط العلمية» ص542.