eitaa logo
یا علی مدد حیدر
271 دنبال‌کننده
504 عکس
364 ویدیو
267 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 شیخ و عالم اهل سنت از دانشگاه الازهر مصر : ❣ بسیاری از طلاب و اساتید و حتی محدثین بزرگ اهل سنت دارند شیعه میشوند..در روزگار سختی به سر میبریم.. از اساتید شیخ محمود ممدوح سعید که عالِم و مُحَدِّث بزرگ است که شیعه شده و لعن صحابه می کند پایان کلیپ سخن شیخ وهابی است که می گوید: به داد اهل سنت بشتابید که اهل سنت شیعه می شوند. کسی از👆قافله👆عقب نمونه تا چه رسد که جا بماند همه باید مظلومیت اهلبیت عصمت و طهارت علیهم السلام را بدانند همچنانکه بعد از شهادت دردناک امام حسین علیه السلام ، و شناخت به حضرت و مظلومیت ایشان ، تشیع در دولت های اسلامی متشر شد همچنانکه ابومنصور مَاتُرِيدي گفته:وبعد أن استشهد الحسين في كربلاء، انتشر التشيع في أنحاء الدولة الإسلامية...،وعرف هَؤُلَاءِ بالشيعة الإمامية [تفسير المَاتُرِيدي=تأويلات أهل السنة،٩/١] 📍این مسئله نتیجه وحدت و اظهار عقیده و اقامه ادله عقلی و نقلی بدون فحاشی است وگرنه هیچکس به فحاشی لبیک نمی گوید. این👆حرکت عظیم👆 یکی از ثمرات 🌹نظام جمهوری اسلامی ایران🌹 است 👆نشرش بده تا کسی جا نمونه دست 🌹علي🌹 (علیه السلام) یارتان خدا🌹 نگهدارتان 🌹یا علي🌹
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 سخنان جالب عالم اهل سنت الازهر در مورد توسل به پیامبر (صلوات الله علیه و آله) و پناه بردن به ایشان🌸 ✍ دکتر یسری جبر الحسنی خطاب به وهابیت: 👈 وهابی های احمق می گویند این عقاید شرک است و پیامبر (صلوات الله علیه و آله) مرده است! 👈 ای احمق! پیامبر رحمت است، رحمت چگونه می میرد؟! 👈 وهابیت همان شیطان هستند و ........
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
أَعْطَی اللَّهُ عَلِیّاً مِنَ الْفَضْلِ جُزْءاً لَوْ قُسِمَ عَلَی أَهْلِ الْأَرْضِ لَوَسِعَهُمْ وَأَعْطَاهُ اللَّهُ مِنَ الْفَهْمِ لَوْ قُسِمَ عَلَی أَهْلِ الْأَرْضِ لَوَسِعَهُمْ شَبَّهْتُ لِینَهُ بِلِینِ لُوطٍ وَ خُلُقَهُ بِخُلُقِ یَحْیَی وَ زُهْدَهُ بِزُهْدِ أَیُّوبَ وَسَخَاءَهُ بِسَخَاءِ إِبْرَاهِیمَ وَبَهْجَتَهُ بِبَهْجَةِ سُلَیْمَانَ بْنِ دَاوُدَ وَقُوَّتَهُ بِقُوَّةِ دَاوُدَ وَلَهُ اسْمٌ مَکْتُوبٌ عَلَی کُلِّ حِجَابٍ فِی الْجَنَّةِ بَشَّرَنِی بِهِ رَبِّی وَکَانَتْ لَهُ الْبِشَارَةُ عِنْدِی عَلِیٌّ مَحْمُودٌ عِنْدَ الْحَقِّ مُزَکَّی عِنْدَ الْمَلَائِکَةِ وَخَاصَّتِی وَخَالِصَتِی وَظَاهِرَتِی وَمِصْبَاحِی وَجُنَّتِی وَرَفِیقِی آنَسَنِی بِهِ رَبِّی زبان گفتگو در شب معراج فَقَالَ[رسول الله]خَاطَبَنِی بِلُغَةِ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع... قُلْتُ یَارَبِّ أَخَاطَبْتَنِی أَنْتَ أَمْ عَلِیٌّ؟..خَلَقْتُکَ مِنْ نُورِی وَخَلَقْتُ عَلِیّاً مِنْ نُورِکَ فَاطَّلَعْتُ عَلَی سَرَائِرِ قَلْبِکَ فَلَمْ أَجِدْ عَلَی قَلْبِک أَحَبَّ مِنْ عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ ع فَخَاطَبْتُکَ بِلِسَانِهِ کَیْمَا یَطْمَئِنَّ قَلْبُکَ
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعتراف به ولایت حضرت علی علیه السلام "روز غدیر خم"در مسند احمد حنبل از منابع اهل سنت توجه کنید به سخن عمر(خلیفه دوم اهل سنت)هَنِيئًا يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ، أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ.. عَنِ الْبَرَاءِ بْنِ عَازِبٍ، قَالَ: كُنَّا مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فِي سَفَرٍ، فَنَزَلْنَا بِغَدِيرِ خُمٍّ، فَنُودِيَ فِينَا: الصَّلَاةُ جَامِعَةٌ، وَكُسِحَ لِرَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ تَحْتَ شَجَرَتَيْنِ، فَصَلَّى الظُّهْرَ،وَأَخَذَ بِيَدِ عَلِيٍّ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ، فَقَالَ: «أَلَسْتُمْ تَعْلَمُونَ أَنِّي أَوْلَى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ؟» قَالُوا: بَلَى قَالَ: «أَلَسْتُمْ تَعْلَمُونَ أَنِّي أَوْلَى بِكُلِّ مُؤْمِنٍ مِنْ نَفْسِهِ؟» قَالُوا: بَلَى قَالَ:فَأَخَذَ بِيَدِ عَلِيٍّ، فَقَالَ: «مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ، فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ، اللَّهُمَّ وَالِ مَنْ وَالَاهُ، وَعَادِ مَنْ عَادَاهُ» قَالَ: فَلَقِيَهُ عُمَرُ بَعْدَ ذَلِكَ ، فَقَالَ: لَهُ «هَنِيئًا يَا ابْنَ أَبِي طَالِبٍ، أَصْبَحْتَ وَأَمْسَيْتَ مَوْلَى كُلِّ مُؤْمِنٍ، وَمُؤْمِنَةٍ»
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥پاسخی از طرف عالم اهل سنت به که نشان میزان دانش تاریخی ایشان در موضوع است. ایشان میگوید: ◼️ بعد از وفات پیامبر (ص) هیچیک از ، در هیچ جنگ و معرکه ای، به حضرت توسل نکردند! پ‌ن: شاید ایشان قصد دروغ گویی نداشت، اما نشان داد سوادش در حوزه تاریخ تا چه اندازه پایین است! مع الاسف، همین کم دانشی ها سبب گمراهی عوام در مسئله توسل، استغاثه و غیره میگردد و باعث پرورش تکفر وهابیت در حوزه های علمیه اهل سنت ایران شده است.
نه قبله در تو که قبله نماست در تو بقیع نه کعبه کعبه اهل ولاست در تو بقیع هزار مرتبه برتر از عرش حق هستی نیاز خانه اهل سماء است در تو بقیع *** سلام من به مدینه، به آستان رفیعش به مسجد نبوی و به لاله های غریبش سلام من به علی و به حلم و صبر عجیبش سلام من به بقیع و چهار قبر غریبش *** نشسته باز دلم پشت درب بسته آنجا گرفته باز دلم بهر قبر مخفی زهرا *** بشکند دستی که ویران کرد این گلخانه را درعزا بنشاند او ، شمع و گل و پروانه را بشکند دستی که هتک حرمت این خانه کرد شیعه را سوزاند و خون در قلب صاحبخانه کرد *** درون قلب جهان، انقلاب گشته بیا نفس، بدون تو همچون عذاب گشته بیا نظاره کن به فرا سوی مدینه و ببین حرم به دست حرامی خراب گشته بیا *** این گلستان نبی بار دگر ویران شده چشم های منتقم، بار دگر گریان شده بعد تخریب بقیع و این ستم در آن دیار گشت روشن، از چه قبر فاطمه پنهان شده *** در بقیع، اشک است که سخن می‌گوید و حال، گویاتر از قال است و چشم‌های اشکبار، ترجمان دل‌های داغدار و بی ‌قرار است. *** قبور آل پیمبر، خراب و ویران است فرشتگان همگان اند سوگوار بقیع در این مصائب عظمى ولىّ عصر بوَد شکسته خاطر و محزون و داغدار بقیع حرامیان به حرم تا که حاکم اند روا ست که مسلمین همه باشند شرمسار بقیع *** اینجا بقیع است و این خاک، گنجینه‌ دار فریادی است که قرن‌ ها، ارباب جور آن را در سینه ما محبوس کرده ‌اند. *** حکایت بقیع، حکایت غربت است، غربت اسلام و با که باید این راز را باز گفت که اسلام در مدینه النبی از همه جا غریب‌ تر است. *** در جهان، هم شأن و همتائی کجا دارد بقیع چونکه یک جا، چار محبوب خدا دارد بقیع نور چشمان رسول و، پور دلبند بتول صادق و سجاد و باقر، مجتبی دارد بقیع *** اینجا بقعه‌ای است از بُقاع بهشت! و آن نفخه‌ ای که در بهشت، روح می‌دمد، از سینه این خاک برمی‌آید چرا که اینجا مدفن کلید داران بهشت است. *** جلوه جنت ‏به چشم خاکیان دارد بقیع یا صفاى خلوت افلاکیان دارد بقیع گر حصار کعبه را جبریل دربانى کند صد چو موسى و مسیحا پاسبان دارد بقیع *** بقیع، بقعه‌ای خاموش و تاریک است، اما روشن از نور امامت. بقیع، آشنایی غریب است، همدم غربت در جمع آشنایان. بقیع، مزرعه غم و کشتزار اندوه است. *** این گلستان نبیّ بار دگر ویران شده چشمهای منتقم ، بار دگر گریان شده بعد تخریب بقیع و این ستم در آن دیار گشت روشن، از چه قبر فاطمه پنهان شده *** در بقیع عقده‌ های دل با سرانگشت اشک، گشوده می‌ شود و اشک دیده، زخم ‌دل و سوز درون را تسکین می ‌دهد. *** دریغ و درد که از ظلم دشمنان خدا خراب شد همه آثار بى شمار بقیع خراب کرد ستم، مشهد چهار امام کز آن شرف به سما یافت خاکسار بقیع *** مدینه، هم‌ چنان مظلوم است و ... بقیع مظلوم ‌تر! اهل‌ بیت هم‌ چنان غریب ‌اند و ... پیروانشان غریب ‌تر! *** رنج‌ نامه نانوشته شیعه، بر خاک و سنگ این مزار، گویا از هر زمان به شِکوه و شهادت ایستاده است. *** ای بقیع مطهر ای رازدار صدیق صدیقه اطهر و ای هم ‌نوای مولا مهدی آ‌ن‌گاه که غریبانه آنجا به زیارت می‌آید. ای بقیع با ما سخن بگو با ما از رازهای سر به مُهری که در سینه داری بگو *** یا رب چه حکمتى‎ست در این قطعه شریف مهمان غریب و بارگه میزبان، غریب یا رب کرامتى! که زنم بوسه بر بقیع سر را نهم به خاک و بگویم بر آن غریب *** درون قلب جهان ، انقلاب گشته بیا نفس، بدون تو همچون عذاب گشته بیا نظاره کن به فرا سوی مدینه و ببین حرم به دست حرامی خراب گشته بیا *** بقیع ای تربت مطهر! ای آن‌ که بر تربت تو، جای جای، نشانه پای حبیب ما و اثر اشک‌های غریبانه او باقیست! ای کاش ما بجای خاک تو بودیم و هنگامی که آن یار غایب از نظر به زیارت قبور می‌آمد بر پای او بوسه می‌زدیم *** آخر یه روز شیعه برات حرم میسازه حرم برای تو شه کرم میسازه سالروز تخریبِ خاک بهشت و نیستان غربت، بر عاشقان زیارت بهشت تسلیت باد. *** ای بقیع با ما سخن بگو با ما از رازهای سر به مُهری که در سینه داری بگو بگو، با ما بگو لابد صدای گریه غریبانه آن یار را هنگامی که بر غربت اسلام می‌گرید، شنیده‌ای؟ بگو، با ما بگو که حبیب ما در رازگویی‌های علی‌ وار خویش و در مناجات‌های سجادگونه‌‌اش، چه می‌گوید
ضریح بقیع؛ آخرین خاطره عکاس آلمانی از اصفهان نیم قرن پیش در شهر مونستر واقع در ایالت نوردراین وستفالین آلمان، عمارت خانوادگی ارنست هولتسر، مهندس آلمانی و از عکاسان پیشگام نیمه دوم قرن نوزدهم میلادی دچار ترکیدگی لوله و جاری شدن آب در زیرزمین خانه شد. این اتفاق ساده منجر به پیدا شدن بخشی از حافظه تاریخ ایران و به صورت ویژه میراث اسلام شیعی شد. در درون صندوق‌های قلع اندود شده، اثری از آخرین پیشکش ایرانیان به امامان بقیع (علیهم السلام) بود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
يَوْمُ‌ ‌الْمِهْرَاس "جنگ اُحُد" و فضیلت مولی الموحدین علی بن ابی طالب سلام الله علیهما،و شهادت قَتِیلُ يَوْمَ ‌الْمِهْرَاس با جستجوی يَوْم‌ُ الْمِهْرَاس که همچون موشک نقطه زن است به فضیلت حضرت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب (ع) حیدر(همچون شیر، شجاع است) کَرّار (هیچ وقت فرار نمی کندو تا وقتی که دشمن را نابود نکرده یا به زانو در نیاورده دست از جنگ نمی کِشد)می رسیم. ‌پیامبر(صلوات الله علیه وآله) ٥٠ تیرانداز به فرماندهی عبد ‌الله ‌بن ‌جُبَيْر را به حراست ونگهبانی بر جَبَلُ ‌عَيْنَيْن (نام کوهی،که ‌‌‌جَبَلُ ‌الرُّمَاة نیز نام دارد) مامور کرد تا مانع ورود مشرکین از این سمت گردند. بعد از پیروزی نخست مسلمین،بیشتر تیراندازان(غیر از عبد ‌الله ‌بن ‌جُبَيْر و کمتر از ده نفر) به طمع جمع غنائم پایین آمده و مشرکین متوجه شده و مسلمین را غافلگیر کردند لذا مسلمان ها فرار کردند عُثمان بن عَفّان خلیفه سوم اهل سنت که به همراه تعدادی از جنگ اُحُدچنان فرارکردکه بعد از٣روز نزد حضرت برگشت لذا نام دیگرجنگ اُحُد، يَوْمُ عَيْنَين است. ولی حضرت علی ع ماند و فرار نکرد و از پیامبر ص دفاع کرد و وقتی اوضاع آرام شد رفت از مِهْرَاس (سنگ گودی که در دره های کوه اُحُد که و آب باران در آن جمع شده بود) آب آورد و صورت خونین نبی مکرم اسلام ص را شست. در جنگ اُحُد حمزه سید الشهداء (سلام الله علیه) به دست وحشی به دستور هند مادر معاویه و زن ابوسفیان به شهادت رسید و بدنش مُثْلَِة(سینه اش را شکافتند وجگر او را در آوردند و...)کردند به "قَتِیلُ يَوْمَ ‌الْمِهْرَاس کسی که در اطراف مهراس در روز مِهْرَاس به شهادت رسید" شناخته شد.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴 سالروز شهادت امام صادق علیه السلام ؛ شیخ الائمه(مُسِنْ ترین امام با ۶۵ سال عُمْر) در "۲۵ شوال ۱۴۸ هـ ق" بر عموم ارادتمندان تسلیت باد🏴 نکات بسیار مهم از مظلومیت علمی حضرت امام صادق علیه السلام آیت الله غیب غلامی حفظه الله تعالی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یه مدینه، یه بقیعه، یه امامی که حرم نداره سینه زن ها کسی نیست تا روی قبرش یه دونه شمع بذاره امون ای دل امون ای دل امون ای دل امون از غریبی امون ای دل امون ای دل امون ای دل امون از غریبی
وظیفه ما سؤال و درخواست است و بس! اجابت درخواست با خواست امام علیه السلام است اگر خواست اجابت می کند و اگر نخواست اجابت نمی کند. سوال زُرارَة از امام باقر علیه السلام قُلْتُ لِأَبِي جَعْفَرٍ ع قَوْلُ اللَّهِ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى‏ فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ‏ مَنِ الْمَعْنِيُّ بِذَلِكَ از مقصود آیه شریفه فَسْئَلُوا أَهْلَ الذِّكْرِ إِنْ كُنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ (از دانایان بپرسید اگر نمی دانید) پرسیدم قُلْتُ فَأَنْتُمُ الْمَسْئُولُونَ گفتم : از شما باید سوال شود؟ قَالَ نَعَمْ حضرت فرمودند: بله گفتم ما سوال کنندگان هسیتم؟ قَالَ نَعَمْ حضرت فرمودند: بله قُلْتُ فَعَلَيْنَا أَنْ نَسْأَلَكُمْ گفتم: پس ما باید از شما سوال کنیم؟ قَالَ نَعَمْ حضرت فرمودند: بله وَ عَلَيْكُمْ أَنْ تُجِيبُونَا گفتم بر شما هم لازم است که جواب دهید؟ قَالَ لَا ذَاكَ إِلَيْنَا إِنْ شِئْنَا فَعَلْنَا وَ إِنْ شِئْنَا لَمْ نَفْعَلْ ثُمَّ قَالَ‏ هذا عَطاؤُنا فَامْنُنْ أَوْ أَمْسِكْ بِغَيْرِ حِسابٍ‌‏.(ص:38،آیه39) حضرت فرمودند:خیر ، با خود ماست اگر خواستیم جواب می دهیم و اگر نخواستیم اجابت نمی کنیم و آیه شریفه را فرمودند «هذا عَطاؤُنا فَامْنُنْ أَوْ أَمْسِكْ بِغَيْرِ حِسابٍ‏» اينست عطاء ما خواهى ببخش يا نگهدار، حسابى بر تو نيست‏. بصائر الدرجات في فضائل آل محمد صلى الله عليهم ، صفار، محمد بن حسن‏ متوفی290هـ ق؛ ج‏1 ؛ ص42، ح24.
بطلان عقیده به تثلیث و خدایان سه گانه مسیحیت در کلام امام رضا علیه السلام تثلیث و خدایان سه گانه (أَب =خدای پدر ، إبن = خدای پسر ، روح القُدُس=جبرئیل) امام رضا علیه السلام به جاثليق (رئیس مسیحیان در بلاد اسلامی) فرمود: يَا نَصْرَانِيُّ وَ اللَّهِ إِنَّا لَنُؤْمِنُ‏ بِعِيسَى الَّذِي آمَنَ بِمُحَمَّدٍ ص وَ مَا نَنْقِمُ عَلَى عِيسَاكُمْ‏ شَيْئاً إِلَّا ضَعْفَهُ وَ قِلَّةَ صِيَامِهِ وَ صَلَاتِهِ‏ اى مسيحى! به خدا سوگند ما به «عيسىٰ» اى كه به محمّد صلى اللَّه عليه و آله ايمان داشت، ايمان داريم، و نسبت به «عيسىٰ» ى شما غیر از ضعف و ناتوانی و كمى نماز و روزه‏اش ايرادى نداريم‏. جاثليق گفت: بخدا قسم، علم خود را فاسد نمودى و خود را تضعيف كردى، باورم بر این بود که تو عالمترين فرد در بين مسلمانان هستى، حضرت فرمودند: مگر طوری شده است؟ او گفت: مى‏گويى: عيسى ضعيف بود و كم روزه مى‏گرفت و كم نماز مى‏خواند، و حال آنكه عيسى، حتّى يك روز را بدون روزه نگذراند و حتّى يك شب نخوابيد، هميشه روزها روزه بود و شبها شب زنده‏دار! حضرت فرمودند: فَلِمَنْ كَانَ يَصُومُ وَ يُصَلِّي براى تقرّب به چه كسى روزه مى‏گرفت و نماز مى خواند؟! فَخَرِسَ الْجَاثَلِيقُ وَ انْقَطَع جاثليق از كلام افتاد و ساكت شد.[1] توضیح : اگر عیسی خدا باشد نباید نماز می‌خواند و روزه می‌گرفت؛ چون عبادت‌های عیسی با این سؤال مواجه می‌شود که کسی که خداست، برای چه‌کسی نماز می‌خوانَد و روزه می‌گیرد. اقانیم سه گانه در مسیحیت : اقنوم اول: أَب = پدر (وجود) اقنوم دوم : إبْن = پسر (علم و کلمه) اقنوم سوم : روح القُدُس=جبرئیل (حیات) پسر از ناحیه پدرش به همراهی روح القُدُس نازل شد. پسر - که کلمه و اقنوم علم است - ،از ناحیه پدرش - که اقنوم وجود است - به همراهی روح القدس - که اقنوم حیات است و اشیاء به وسیله آن روشنی می گیرند - نازل شد. [1] ابن بابويه، محمد بن على؛ شیخ صدوق( متوفی 381 هـ ق) ، عيون أخبار الرضا عليه السلام ؛ ج‏1 ؛ ص159-158 ، تهران، چاپ: اول، 1378ق.
حَسَن بْن عَلِیِّ بْنِ شُعْبَة ْحَرَّانِیِّ (متوفی قرن ۴هجری ق) در کتاب تُحَفِ الْعُقُول آورده: قال لهُ رجُلٌ أوْصِنِي مردی به امام جواد علیه السلام عرضه داشت مرا وصیت و سفارشی کن قال عليه السلام و تقْبلُ؟ امام فرمودند: اگر بگویم قبول می کنی؟ قال نعمْ آن مرد گفت قبول می کنم قال حضرت فرمودند توسّدِ الصّبْر بر صبر تکیه کن و اِعْتنِقِ الْفقْر دست بر گریبان فقر بزن و فقر[انسان نسبت به خلق الله] را بر زمین بزن(با این فقر مبارزه کن تا پیروز شوی) با فقر[انسان نسبت به خداوند] هم آغوش و ملازم باش[ که خداوند فرموده يَا أَيُّهَا النَّاسُ أَنتُمُ الْفُقَرَاءُ إِلَى اللَّهِ وَاللَّهُ هُوَ الْغَنِيُّ الْحَمِيدُ(فاطر15) و خود را فقیر درگاه خدا بدان که مایه آسایش انسان است.] و اِرْفضِ الشّهواتِ شهوت ها (شهوت شُهرَت ؛ جنسی؛ مال ؛ مقام ) را رها کن و خالِفِ الْهوى با هوای نفست مخالفت کن و اِعْلمْ أنّك لنْ تخْلُو مِنْ عيْنِ اللّهِ و بدان که تو از مَنْظَر پروردگار بیرون نیستی فانْظُرْ كيْف تكُونُ. پس نگاه کن چطور می خوای باشی!
قسمتی از دعای ندبه «فَعَلِيٌّ أَمِيرُه» در منابع فَریقَیْن(شیعه و سنی) شیخ مفید (متوفای 403هـ ق) از علمای شیعه در کتاب «اَلْمَزَار»در اَعمال روز غدیر خم آورده که نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه و آله : مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ هرکسی که من مولا (و صاحب اختیارش هستم) پس علی(بن ابی طالب علیهما السلام) مولا (و صاحب اختیارش است) وَ مَنْ كُنْتُ وَلِيَّهُ فَعَلِيٌّ وَلِيُّهُ و هر کسی که من وَلِيّ (و صاحب اختیارش هستم) پس علی(بن ابی طالب علیهما السلام) وَلِيّ (و صاحب اختیارش است) وَ مَنْ كُنْتُ نَبِيَّهُ فَعَلِيٌّ أَمِيرُه [1] و هر کسی که من پیامبر او هستم پس پس علی(بن ابی طالب علیهما السلام) امیر اوست. دَيْلَمِيّ (متوفای 509 هـ ق) از علمای اهل سنت در الفردوس بمأثور الخطاب آورده : حُذَيْفَة بن الْيَمَان از رسول خدا صلوات الله علیه و آله نقل کرده که حضرت فرمودند: ‌لَو ‌علم ‌النَّاس ‌مَتى ‌سمي ‌عَليّ ‌أَمِير ‌الْمُؤمنِينَ ‌مَا ‌أَنْكَرُوا ‌فَضله اگر مردم می دانستند چه زمانی علی (علیه السلام) مُلَقَّب به لقب «امیرالمؤمنین» شده است هیچ گاه فضلیت علی (بن ابی طالب علیهما السلام) را انکار نمی کردند. ‌سمي ‌أَمِير ‌الْمُؤمنِينَ ‌وآدَم ‌بَين ‌الرّوح ‌والجسد علی (بن ابی طالب علیهما السلام) زمانی به «امیرالمؤمنین» نامیده شد که آدم(ابو البشر علیٰ نبینا و آله وعلیه الصلاة و السلام) بین روح و جسد بود.(هنوز آفریده نشده بود) ‌قَالَ ‌الله ‌عز ‌وَجل {وَ إِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِنْ بَني‏ آدَمَ مِنْ ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَ أَشْهَدَهُمْ عَلى‏ أَنْفُسِهِمْ أَ لَسْتُ بِرَبِّكُم‏} خدای متعال در قرآن فرمود: و زمانى كه پروردگارت از پشت و صلب فرزندان آدم، ذريه آنها را برگرفت؛ و آنها را گواه بر خويشتن ساخت؛ (و فرمود:) «آيا من پروردگار شما نيستم؟» (قالُوا بَلىٰ:‏ آنها گفتند بلي!) ‌قَالَت ‌الْمَلَائِكَة ‌بلَى ملائکه گفتند آری( ملائکه هم شهادت دادند که چنین بود) ‌قَالَ ‌تبَارك ‌وَتَعَالَى ‌أَنا ‌ربكُم ‌وَمُحَمّد ‌نَبِيكُم ‌وَعلي ‌أميركم[2] خدای متعال فرمودند: من پرورگار شما هستم و محمد(صلوات الله علیه و آله) پیامبر شما، و علی(بن ابی طالب علیهما السلام) امیر شماست. [1] كتاب المزار- مَنَاسِكُ الْمَزَار(للمفيد)،ص: 91. [2] «الفردوس بمأثور الخطاب» 3/ 354، ح 5066 .
واقعه حَرَّة سنگستان سیاه‌رنگ، حرّه نام دارد که اطراف مدینه با نام های مختلفی به اعتبار نام قبیله ها وجود دارند یکی از آن حره ها ، حَرَّة زُهْرَة (منسوب به بنی‌زهره از اقوام یهود) بود در یکی از سفرها پیامبر صلوات الله علیه و آله از مدینه خارج شدند به حَرَّة زُهْرَة رسید إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُون(بقره ۱۵۶) گفت و فرمودند: یُقْتَلُ بِهَذِهِ الْحَرَّةِ خِیَارُ أُمَّتِی بَعْدَ أَصْحَابِی در این حَرَّة [حَرَّة زُهْرَة] بهترین امتم بعد از اصحابم کشته می شوند قَالَ أَنَسُ بْنُ مَالِکٍ قُتِلَ یَوْمَ الْحَرَّةِ سَبْعُمِائَةِ رَجُلٍ مِنْ حَمَلَةِ الْقُرْآنِ فِیهِمْ ثَلَاثَةٌ مِنْ أَصْحَابِ النَّبِیِّ ص انس بن مالک گوید در روز حَرَّة ۷۰۰ مرد از حاملان قرآن کشته شدند که سه نفر آنان صحابه رسول خداصلوات الله علیه و آله بودند. وَ کَانَ وَقَعَتِ الْحَرَّةُ یَوْمَ الْأَرْبِعَاءِ لِثَلَاثٍ بَقِینَ مِنْ ذِی الْحِجَّةِ سَنَةَ ثَلَاثٍ وَ سِتِّینَ واقعه حَرَّة در روز چهارشنبه سه روز مانده به پایان ماه ذی الحجه در سال ۶۳ هجری قمری رخ داد. پس از واقعه ي كربلا و شهادت امام حسين (ع) و ياران و نيز اسارت اهل بيت، عده اي از مردم مدينه جهت آشنايي با رويّه و رفتار يزيد بن معاويه راهي شام شدند. آنان، زماني كه به شهر بازگشتند براي مردم مدينه از فسق و فجور يزيد گفتند. مردم مدينه نيز كارگزار يزيد، عثمان بن محمد بن ابي سفيان و مروان بن حكم و ساير امويين را از مدينه بيرون كردند و با عبدالله بن حَنظَلة بن ابی‌ عامر، بيعت نمودند. زمانی که اين خبر به گوش يزيد رسيد، یزید لعنه الله مسلم‌ بن عُقبه مُرّی معروف به مجرم و مُسرف (لعنه الله) را با لشكري فراوان به سوي مدينه فرستاد. لشكر شام در سنگستان بيرون مدينه معروف به "حرّه" كه در يك ميلي مسجدالنبي (صلوات الله علیه و آله) قرار دارد، با مردم مدينه وارد جنگ شد. مردم مدينه پس از دادن كشته‌هاي فراوان به مدينه گريختند. لشگر شام نيز در تعقيب آن‌ها وارد مدينه شدند. مسرف بن عُقبه به مدت ۳ روز جان و مال و ناموس مردم مدينه را براي لشگر خود حلال نمود و لشكريانش نيز از هيچ جنايتي (حتي زنا در مسجدالنبي) فروگذار نكردند. مسرف بن عقبه در مدينه كاري را براي يزيد انجام داد كه بُسْرِ بْن اَرْطاة پيش از او در حجاز و يمن براي معاويه انجام داده بود. چند روز پس از اين واقعه، مسرف بن عقبه در راه مكه و در پي جنايتي ديگر به دَرَك اَسفَل شتافت. شمار کشتگان واقعه حرّه را بیش از ۴۰۰۰ و به قولی۱۱۷۰۰ یا ۱۰۷۰۰ نفر برآورد کرده‌اند. از این میان، ۷۰۰نفر از حاملان قرآن و ۸۰ صحابی رسول خدا به قتل رسیدند، به‌نحوی که کسی از اهل بدر باقی نماند و عبدالله بن حنظله و فرزندانش نیز کشته شدند این واقعه در تاریخ به واقعه ي حره معروف گشت. منابع: بحار الانوار: ج ۱۸، ص ۱۲۵ - ۱۲۶. قلائد النحور: ج ذی الحجة، ص ۴۴۸. فیض العلام: ص ۱۳۲ بانک جامع مناسبت ها مرکز قائمیه اصفهان سایت ویكی شيعه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
کم کم محرم داره می رسه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حقیقت تاریخی از زبان مولوی محمد اسحاق مدنی از علمای پاکستان!
در روز گفت: أَيْنَ ‌بَنُو ‌أُخْتِنَا؟ کجایند فرزندان خواهرم؟(یعنی حضرت و برادران شهیدش عبدالله، جعفر، عثمان علیهم السلام) اما فرزندان خواهرش نبوده و صرفا هم قبیله و از نسل كِلَابِ ‌بْنِ ‌رَبِيعَةَ ‌بْنِ ‌عَامِرِ ‌بْنِ ‌صَعْصَعة بْنِ مُعَاوِيَةَ بْنِ هَوَازِن بودند قضیه امان دادن شِمْر لَعَنَهُ اللهُ به فرزندان حضرت اُمُّ ‌الْبَنِين سلام الله علیها در روز عاشورا صرفا جهت تشدید غربت و تنهایی و مُسْتَأصَل کردن امام حسین علیه السلام بوده والا دلسوزیی که به کشتار؛ آن هم از نوع فجیع بیانجامد معنایی ندارد! و دلسوزی نیست!!!
وإذا صاحَ الصَّقْرُ قالَ: ‌اَللهم ‌الْعَنْ ‌مُبْغِضَ ‌آلِ ‌مُحَمَّدٍ زمانی که شاهین صیحه می زند می گوید: خدایا بر دشمنان آل محمد(صلوات الله عليه و آله) لعنت بفرست منبع از کتب اهل سنت: حُسْنُ ‌التَّنَبُّهِ ‌لمَا ‌وَرَدَ ‌فِي ‌التَّشَبُّهِ، لِلنَّجْم الدِّين الغَزِّي (٩٧٧ - ١٠٦١ هـ ) ج12،ص215.
روزه روز عاشورا بدعت قاتلین امام حسین علیه السلام است طبق کتب اهل سنت