eitaa logo
یا علی مدد حیدر
290 دنبال‌کننده
615 عکس
542 ویدیو
301 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
؛ صَلَّى اللّهُ عَلَيكَ يا أبا عَبدِ الله صَلَّى اللّهُ عَلَيكَ يا أبا عَبدِ الله صَلَّى اللّهُ عَلَيكَ يا أبا عَبدِ الله «الهي رِضاً بِقَضائِكَ و تَسْليماً لِامْرِكَ وَ لا مَعْبودَ سِواكَ يا غِياثَ الْمُستَغيثين» 🏴تداعی شهریور سال ۱۳۶۰ 🏴 📹 امام خمینی رحمة الله علیه: منطق ما منطق قرآن است؛ إِنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَيْهِ رَاجِعُونَ (بقره:۲،آیه ۱۵۶) با این منطق، هیچ قدرتی نمی‌تواند مقابله کند. «اللَّهُمَّ إِنَّا نَشْکو إِلَیْک فَقْدَ نَبِیِّنَا وَ غَیْبَهَ وَلِیِّنَا وَ کثْرَهَ عَدُوِّنَا وَ قِلَّهَ عَدَدِنَا وَ شِدَّهَ الْفِتَنِ بِنَا وَ تَظَاهُرَ الزَّمَانِ عَلَیْنا» «اللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج» شادی ارواح مطهر شهداء و امام شهداء 👇صلوات👇 اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسَىٰ الرِّضَا الْمُرْتَضَىٰ الْإِمامِ التَّقِيِّ النَّقِيِّ وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرَىٰ الصِّدِيقِ الشَّهِيدِ صَلاةً كَثِيرَةً تامَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ. .... اَللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَة وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ أُمّها وَ بَنیها وَ سِرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحَاطَ بِهِ عِلْمُکَ وَ عَجِّلْ‏ فَرَجَهُمْ‏ وَ رُوحَهُمْ وَ رَاحَتَهُمْ وَ سُرُورَهُمْ و أَذِقْنِي طَعْمَ فَرَجِهِمْ وَ أَهْلِكْ أَعْدَاءَهُمْ مِنَ الْجِنِّ وَ الْإِنْس
🟢امام رضا سلام الله علیه🟢 ولادت : ۱۱ ذی القعده ۱۴۸ هـ ق شهادت : (۲۳ ذی القعده ۲۰۲ هـ ق ، نقل مشهور : آخر ماه صفر ۲۰۳ هـ ق). اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسَىٰ الرِّضَا الْمُرْتَضَىٰ الْإِمامِ التَّقِيِّ النَّقِيِّ وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرَىٰ الصِّدِيقِ الشَّهِيدِ صَلاةً كَثِيرَةً تامَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ. 🟢 خراسان می دهد بوی مدینه خراسان کوه غم دارد به سینه خراسان را سراسر غم گرفته در و دیوار آن ماتم گرفته خراسان کو امام مهربانت؟ چه کردی با گرامی میهمانت؟ خراسان راز دل ها با رضا داشت چه شبهایی که ذکر یا رضا داشت خراسان کربلای دیگر ماست مزار زاده ی پیغمبر ماست خراسان می دهد خاکت گواهی ز مظلومی، شهیدی، بی گناهی به دل داغ امامت را نهادند امامت را به غربت زهر دادند دریغا میهمان در خانه کشتند چه تنها و چه مظلومانه کشتند امام انس و جان را زهر دادند به تهدید و به ظلم و قهر دادند ز نار زهر دشمن نور می سوخت سراپا همچو نخل طور می سوخت ز جا برخواست با رنگ پریده غریبانه عبا بر سر کشیده گهی بی تاب و گه در تاب می شد همه چون شمع روشن آب می شد میان حجره ی در بسته می سوخت نمی زد دم ولی پیوسته می سوخت ز هفده خواهر والا تبارش دریغا کس نبودی در کنارش به خود پیچید و تنها دست و پا زد جوادش را جوادش را صدا زد دلش دریای خون چشمش به در بود امیدش دیدن روی پسر بود پدر می گشت قلبش پاره پاره پسر می کرد بر حالش نظاره پدر چون شمع سوزان آب می شد پسر هم مثل او بی تاب می شد پدر آهسته چشم خویش می بست پسر می دید و جان می داد از دست پسر از پرده ی دل ناله سر داد پدر هم جان در آغوش پسر داد 🎥 معارف رضوی ۱ 🎥 معارف رضوی ۲ 🎥 کلیپ_سه_زبانه(فارسی،عربی،آذری) 🎥 مجموعه کلیپ نماهنگ 🎙آلبوم صوتی 🎥 از سجایای امام رضا سلام الله علیه 🎥 يا ابْنَ شَبِيبٍ إِنْ‏ كُنْتَ‏ بَاكِياً لِشَيْ‏ءٍ فَابْكِ لِلْحُسَيْنِ 📃 شعر : خراسان می دهد بوی مدینه 🎙شعر آقاسی .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گرامیداشت شهدای خدمت، جامعه بانوان مشهد درحسینیه آیت الله شیرازی مشهد ☝️"۵۰:'۴ توجه👇 سوره ممتحنه:۶۰،آیه۱۲:👇 یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِذا جاءَکَ الْمُؤْمِناتُ یُبایِعْنَکَ عَلی أَنْ لا یُشْرِکْنَ بِاللَّهِ شَیْئاً وَ لا یَسْرِقْنَ وَ لا یَزْنِینَ وَ لا یَقْتُلْنَ أَوْلادَهُنَّ وَ لا یَأْتِینَ بِبُهْتانٍ یَفْتَرِینَهُ بَیْنَ أَیْدِیهِنَّ وَ أَرْجُلِهِنَّ وَ لا یَعْصِینَکَ فِی مَعْرُوفٍ فَبایِعْهُنَّ وَ اسْتَغْفِرْ لَهُنَّ اللَّهَ إِنَّ اللَّهَ غَفُورٌ رَحِیمٌ ☝️آیه مربوط به فتح مکه و بیعت زنانی امثال هند جگرخوار ملعونه است! این آیه☝️ به حضرت فاطمه بنت اسد (سلام الله علیها) ربطی ندارد!!! پیامبر(صلوات الله علیه و آله) فاطمه بنت اسد (سلام الله علیها) را مادر خطاب کرده!👇 لَمَّا مَاتَتْ فَاطِمَةُ بِنْتُ أَسَدِ بْنِ هَاشِمٍ أُمُّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وقتی که فاطمه بنت اسدس از دنیا رفت پیامبرص بالای سرش نشست وگفت:«رَحِمَكِ اللهُ يَا أُمِّي، كُنْتِ أُمِّي بَعْدَ أُمِّي، وتُشْبِعِينِي وتَعْرَيْنَ، وتُكْسِينِي، وتَمْنَعِينَ نَفْسَكِ طَيِّبًا، وتُطْعِمِينِي تُرِيدِينَ بِذَلِكَ وَجْهَ اللهِ وَالدَّارَ الْآخِرَةَ» وقتی قبر را کندند پیامبر ص داخل قبر شد با دست خاک قبر بیرون ریخت و در قبر دراز کشیدوفرمود «اللهُ الَّذِي يُحْيِي وَيُمِيتُ وَهُوَ حَيٌّ لَا يَمُوتُ، اغْفِرْ لِأُمِّي فَاطِمَةَ بِنْتِ أَسَدٍ، ولَقِّنْهَا حُجَّتَها، وَوَسِّعْ عَلَيْهَا مُدْخَلَهَا، بِحَقِّ نَبِيِّكَ وَالْأَنْبِيَاءِ الَّذِينَ مِنْ قَبْلِي فَإِنَّكَ أَرْحَمُ الرَّاحِمِينَ» المعجم الکبیر،الطبرانی ج ۲۴ص۳۵۱ ح871.
۲۳ ذی القعده معروف به روز زیارتی امام رضا سلام الله علیه اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ مُوسَىٰ الرِّضَا الْمُرْتَضَىٰ الْإِمامِ التَّقِيِّ النَّقِيِّ وَحُجَّتِكَ عَلَىٰ مَنْ فَوْقَ الْأَرْضِ وَمَنْ تَحْتَ الثَّرَىٰ الصِّدِيقِ الشَّهِيدِ صَلاةً كَثِيرَةً تامَّةً زاكِيَةً مُتَواصِلَةً مُتَواتِرَةً مُتَرادِفَةً كَأَفْضَلِ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ أَوْلِيَائِكَ. بنابر نقلی امام رضا سلام الله علیه در ۲۳ ذی القعده سال ۲۰۲ هـ ق ، و طبق نقل مشهور آخر ماه صفر ۲۰۳ هـ ق به شهادت رسیدند.
🏴🏴🏴🏴بر خاك حجره سر مي گذارم تنهاي تنها جان مي سپارم قاتل مرا كشت ، با كام عطشان بابا رضا جان(2) * در را به رويم از كينه بستند در انتظار مرگم نشستند او مي زند كف ، من مي دهم جان بابا رضا جان(2) * آب خوش من اشك روان بود قوت و غذايم زخم زبان بود رحمي نكردند ، بر من پدر جان بابا رضا جان(2)
مناظره با یحیی بن اکثم [۱] وقتی «مأمون» از «طوس» به «بغداد» آمد، نامه ای برای حضرت جواد (علیه السلام) فرستاد و امام را به بغداد دعوت کرد. البته این دعوت نیز مثل دعوت امام رضا به طوس، دعوت ظاهری و در واقع سفری اجباری بود. حضرت پذیرفت و بعد از چند روز که وارد بغداد شد، مأمون او را به کاخ خود دعوت کرد و پیشنهاد تزویج دختر خود «اُمّ الفضل» را به ایشان کرد. امام در برابر پیشنهاد او سکوت کرد. [۲] مأمون این سکوت را نشانه رضایت حضرت شمرد و تصمیم گرفت مقدمات این امر را فراهم سازد. او در نظر داشت مجلس جشنی تشکیل دهد، ولی انتشار این خبر در بین بنی عباس انفجاری به وجود آورد: بنی عباس اجتماع کردند و با لحن اعتراض آمیزی به مأمون گفتند: این چه برنامه ای است؟ اکنون که علی بن موسی از دنیا رفته و خلافت به عباسیان رسیده، باز می‌خواهی خلافت را به آل علی برگردانی؟! بدان که ما نخواهیم گذاشت این کار صورت بگیرد، آیا عداوت‌های چندساله بین ما را فراموش کرده ای؟! مأمون پرسید: حرف شما چیست؟ گفتند: این جوان خردسال است و از علم و دانش بهره ای ندارد. مأمون گفت: شما این خاندان را نمی شناسید، کوچک و بزرگ این‌ها بهره عظیمی از علم و دانش دارند و چنان چه حرف من مورد قبول شما نیست، او را آزمایش کنید و مرد دانشمندی را که خود قبول دارید، بیاورید تا با این جوان بحث کند و صدق گفتار من روشن گردد. عباسیان از میان دانشمندان، «یحیی بن اکثم» را (به دلیل شهرت علمی وی) انتخاب کردند و مأمون جلسه ای برای سنجش میزان علم و آگاهی امام جواد ترتیب داد. در آن مجلس یحیی رو به مأمون کرد وگفت: اجازه می‌دهی سؤالی از این جوان بنمایم؟ مأمون گفت: از خود او اجازه بگیر. یحیی از امام جواد اجازه گرفت. امام فرمود: هرچه می‌خواهی بپرس. یحیی گفت: درباره شخصی که مُحْرِم بوده و در آن حال حیوانی را شکار کرده است، چه می‌گویید؟ [۳] امام جواد (علیه السلام) فرمود: ۱. آیا این شخص، شکار را در حِلّ (خارج از محدوده حَرَم) کشته است یا در حرم؟ ۲. عالم به حکم حرمت شکار در حال احرام بوده یا جاهل؟ ۳. عمداً کشته یا به خطا؟ ۴. آزاد بوده یا برده؟ ۵. صغیر بوده یا کبیر؟ ۶. برای اولین بار چنین کاری کرده یا برای چندمین بار؟ ۷. شکار او از پرندگان بوده یا غیر پرنده؟ ۸. از حیوانات کوچک بوده یا بزرگ؟ ۹. بازهم از انجام چنین کاری ابا ندارد یا از کرده خود پشیمان است؟ ۱۰. درشب شکار کرده یا در روز؟ ۱۱. در احرامِ عُمره بوده یا احرامِ حج؟ یحیی بن اکثم از این همه فروع که امام برای این مسئله مطرح نمود، متحیر شد و آثار ناتوانی و زبونی در چهره اش آشکار گردید و زبانش به لکنت افتاد به طوری که حضار مجلس، ناتوانی او را در مقابل آن حضرت نیک دریافتند. مأمون گفت: خدای را بر این نعمت سپاسگزارم که آن چه من اندیشیده بودم، همان شد. سپس به بستگان و افراد خاندان خود نظر انداخت و گفت: آیا اکنون آن چه را که نمی پذیرفتید، دانستید؟! [۴] حکم شکار در حالات گوناگون توسط مُحْرِم آن گاه پس از مذاکراتی که درمجلس صورت گرفت، مردم پراکنده گشتند وجز نزدیکان خلیفه، کسی در مجلس نماند. مأمون رو به امام جواد (علیه السلام) کرد و گفت: قربانت گردم خوب است احکام هریک از فروعی را که در مورد کشتن صید درحال احرام مطرح کردید، بیان کنید تا استفاده کنیم. امام جواد (علیه السلام) فرمود: بلی ✅اگر شخص محرم در حِلّ (خارج ازحرم) شکار کند و شکار از پرندگان بزرگ باشد، کفاره اش یک گوسفند است ✅اگر در حرم بکشد، کفاره اش دو برابر است ✅اگر جوجه پرنده ای را در بیرون حرم بکشد، کفاره اش یک بره است که تازه ازشیر گرفته شده باشد ✅اگر آن را در حرم بکشد هم بره و هم قیمت آن جوجه را باید بدهد ♻️اگر شکار از حیوانات وحشی باشد: ✅چنان چه گورخر باشد، کفاره اش یک گاو است ✅اگر شتر مرغ باشد، کفاره اش یک شتر است ✅اگر آهو باشد، کفاره آن یک گوسفند است ❇️ اگر هریک از این‌ها را در حرم بکشد، کفاره اش دو برابر می‌شود. ♻️اگر شخص مُحْرِم کاری بکند که قربانی بر او واجب شود: ✅اگر در احرام حج باشد، باید قربانی را در «مِنی» ذبح کند ✅اگر در احرام عمره باشد، باید آن را در «مکّه» قربانی کند. ❇️کفاره شکار برای عالم و جاهلِ به حکم، یکسان است ؛ منتها در صورت عمد، (علاوه بروجوب کفاره)، گناه نیز کرده است، ولی در صورت خطا، گناه از او برداشته شده است. ✅کفاره شخص آزاد بر عهده خود او است ✅کفاره برده به عهده صاحب او است ✅بر صغیر کفاره نیست، ولی بر کبیر واجب است ✅عذاب آخرت از کسی که از کرده اش پشیمان است برداشته می‌شود، ولی آن که پشیمان نیست، کیفر خواهد شد. [۵] ادامه داستان👇 فهرست .
ابتدای داستان ☝️ قاضی القضات مات می‌شود! مأمون گفت: احسنت ای ابا جعفر! خدا به تو نیکی کند! حال خوب است شما نیز از یحیی بن اکثم سؤالی بکنید همان طور که او از شما پرسید. در این هنگام ابوجعفر (علیه السلام) به یحیی فرمود: بپرسم؟ یحیی گفت: اختیار با شماست فدایت شوم، اگر توانستم پاسخ می‌گویم وگرنه از شما بهره مند می‌شوم. ابوجعفر امام جواد (علیه السلام) فرمود: به من بگو در مورد👇 ✅مردی که در بامداد به زنی نگاه می‌کند و آن نگاه حرام استو چون روز بالا می‌آید آن زن بر او حلال می‌شودو چون ظهر می‌شود باز بر او حرام می‌شودو چون وقت عصر می‌رسد بر او حلال می‌گردد،و چون آفتاب غروب می‌کند بر او حرام می‌شودو چون وقت عشاء می‌شود بر او حلال می‌گرددو چون شب به نیمه می‌رسد بر او حرام می‌شودو به هنگام طلوع فجر بر وی حلال می‌گردد ♻️این چگونه زنی است و با چه چیز حلال وحرام می‌شود؟ یحیی گفت: نه، به خدا قسم من به پاسخ این پرسش راه نمی برم، و سبب حرام و حلال شدن آن زن را نمی دانم، اگر صلاح می‌دانید، از جواب آن ما را مطّلع سازید. ابوجعفر (علیه السلام) فرمود: ❇️این زن، کنیز مردی بوده است.در بامدادان، مرد بیگانه ای به او نگاه می‌کند و آن نگاه حرام بودچون روز بالا می‌آید، کنیز را از صاحبش می‌خرد و بر او حلال می‌شود، ✅چون ظهر می‌شود او را آزاد می‌کند و بر او حرام می‌گرددچون عصر فرا می‌رسد، او را به حباله نکاح خود در می‌آورد و بر او حلال می‌شودبه هنگام مغرب او را «ظِهار» [۶] می‌کند و بر او حرام می‌شود ✅موقع عشا کفاره ظهار می‌دهد و مجدداً بر او حلال می‌شود ✅چون نیمی از شب می‌گذرد او را طلاق می‌دهد و بر او حرام می‌شود ✅و هنگام طلوع فجر رجوع می‌کند و زن بر او حلال می‌گردد. ---------- [۱] یحیی یکی از دانشمندان نامدار زمان مأمون، خلیفه عباسی بود که شهرت علمی او در رشته‌های گوناگون علوم آن زمان زبانزد خاص و عام بود. او در علم فقه تبحر فوق العاده ای داشت و با آن که مأمون، خود از نظر علمی وزنه بزرگی بود، ولی چنان شیفته مقام علمی یحیی بود که اداره امور مملکت را به عهده او گذاشت و با حفظ سمت، مقام قضاء را نیز به وی واگذار کرد. یحیی علاوه بر این ها، دیوان محاسبات و رسیدگی به فقرا را نیز عهده دار بود. خلاصه آن که تمام کارهای کشور اسلامی پهناور آن روز زیر نظر او بود و چنان در دربار مأمون تقرب یافته بود که گویی نزدیک تر از او به مأمون کسی نبود. اما متأسفانه یحیی، با آن مقام بزرگ علمی، از شخصیت معنوی برخوردار نبود. او علم را برای رسیدن به مقام و شهرت و به منظور فخرفروشی و برتری جویی فراگرفته بود. هر دانشمندی به دیدار او می‌رفت، آن قدر از علوم گوناگون از وی سؤال می‌کرد تا طرف به عجز خود در مقابل وی اقرار کند! [۲] یکی از اعمالی که برای اشخاصِ در حال احرام، در جریان اعمال حج یا عمره حرام است، شکار کردن است. در میان احکام فقهی، احکام حج، پیچیدگی خاصی دارد، از این رو افرادی مثل یحیی بن أکثم، از میان مسائل مختلف، احکام حج را مطرح می‌کردند تا به پندار خود، امام را در بن بست علمی قرار دهند! [۳] مجلسی، بحار الأنوار، ج۵۰، ص۷۵ ۷۶ قزوینی، سید کاظم، الإمام الجواد من المهد إلی اللحد، ص۱۶۸ ۱۷۲. راوی این قضیّه «ریّان بن شبیب» دایی معتصم است که از یاران امام رضا (علیه السلام) و امام جواد و از محدثان مورد وثوق بوده است (قزوینی، همان کتاب، ص۱۶۸ شیخ مفید، الإرشاد، ص۳۱۹ ۳۲۱ طبرسی، الإحتجاج، ص۲۴۵ مسعودی، اثبات الوصیة، ص۲۱۶ شیخ مفید، الإختصاص، تصحیح وتعلیق: علی اکبر الغفّاری، ص۹۹). [۴] مجلسی، همان کتاب، ص۷۷; قزوینی، همان کتاب، ص۱۷۴; شیخ مفید، الإرشاد، ص۳۲۲; طبرسی، همان کتاب، ص۲۴۶; مسعودی، همان کتاب، ص۲۱۷; شیخ مفید، الإختصاص، ص۱۰۰. [۵] ظِهار عبارت از این است که مردی به زن خود بگوید: پشت تو برای من یا نسبت به من، مانند پشت مادرم یا خواهرم، یا دخترم هست، و در این صورت باید کفاره ظِهار بدهد تا همسرش مجدداً براو حلال گردد. ظِهار پیش از اسلام در عهد جاهلیت نوعی طلاق حساب می‌شد و موجب حرمت ابدی می‌گشت، ولی حکم آن در اسلام تغییر یافت و فقط موجب حرمت و کفاره (به شرحی که گفته شد) گردید. [۶] مجلسی، همان کتاب، ص۷۸; قزوینی، همان کتاب، ص۱۷۵; شیخ مفید، الإرشاد، ص۳۲۲; طبرسی، همان کتاب، ص۲۴۷. سیره پیشوایان مرحوم پیشوایی فهرست
امام محمد باقر سلام الله علیه فرمودند: بُنِيَ اَلْإِسْلاَمُ عَلَى خَمْسٍ عَلَى اَلصَّلاَةِ وَ اَلزَّكَاةِ وَ اَلصَّوْمِ وَ اَلْحَجِّ وَ اَلْوَلاَيَةِ وَ لَمْ يُنَادَ بِشَيْءٍ كَمَا نُودِيَ بِالْوَلاَيَةِ فَأَخَذَ اَلنَّاسُ بِأَرْبَعٍ وَ تَرَكُوا هَذِهِ يَعْنِي اَلْوَلاَيَةَ اسلام بر پنج چیز بنا شده بر نماز ، زکات، روزه، حج، و ولایت. آنچنانکه به ولایت تاکید و اهتمام شده به هیچ یک از آن چهار مورد دیگر تاکید و اهتمام نشده اما مردم چهار تای اول را عمل کردند و ولایت را تَرک کردند!!! الکافي ج ۲ (كتاب الإيمان و الكفر > بَابُ دَعَائِمِ اَلْإِسْلاَمِ)، ص ۱۸ ح ۱۰۵۳۸۹. أفْضلُ الْعِبادةِ عِفّةُ الْبطْنِ و الْفرْجِ. برترین عبادت ، پاکی شکم و شرمگاه است! الْحياءُ و الْإِيمانُ مقْرُونانِ فِي قرنٍ فإِذا ذهب أحدُهُما تبِعهُ صاحِبُهُ. حیا و ایمان با هم هستند زمانی که یکی از آن دو رفت دیگری هم می رود! لوْ يعْلمُ السّائِلُ ما فِي الْمسْألةِ ما سأل أحدٌ أحداً و لوْ يعْلمُ الْمسْئُولُ ما فِي الْمنْعِ ما منع أحدٌ أحداً. کسی که دست نیاز به سمت دیگران دراز می کند اگر اثر درخواست از دیگران را بداند هیچگاه کسی از دیگری درخواستی نمی کند! و کسی که از او حاجت و درخواستی شده اگر اثر منع و رد درخواست سائل را بداند هیچگاه کسی دست رد به سینه دیگری نمی زد! الْإِيمانُ إِقْرارٌ و عملٌ و الْإِسْلامُ إِقْرارٌ بِلا عملٍ. ایمان اقرار و عمل هست و اسلام اقرار بدون عمل! إِنّ اللّه يُعْطِي الدُّنْيا منْ يُحِبُّ و يُبْغِضُ و لا يُعْطِي دِينهُ إِلاّ منْ يُحِبُ خداوند دنیا را به دوست و دشمنش می دهد اما دینش را فقط بر دوستانش عطا می کند! إِنّ أشدّ النّاسِ حسْرةً يوْم الْقِيامةِ عبْدٌ وصف عدْلاً ثُمّ خالفهُ إِلى غيْرِهِ سخت ترین حسرت خوردندگان روز قیامت کسی هست که سخن از عدالت بگوید اما خود خلاف عدل رفتار کند. قُولُوا لِلنّاسِ أحْسن ما تُحِبُّون أنْ يُقال لكُمْ فإِنّ اللّه يُبْغِضُ اللّعّان السّبّاب الطّعّان على الْمُؤْمِنِين الْفاحِش الْمُتفحِّش السّائِل الْمُلْحِف و يُحِبُّ الْحيِيّ الْحلِيم الْعفِيف الْمُتعفِّف با مردم به نیکوترین نحوی سخن بگویید که دوست دارید برای خودتان بگویند چرا که خداوند متعال لعن کننده بسیار، ناسزاگوی زیاد، بسیار عیبجو کننده مومنین، دشنام دهنده هرزه گو، درخواست کننده پر توقع را دشمن می دارد و شخص باحيا و صبور و باعفت و آبرومند را دوست مى‌دارد. تحف العقول عن آل الرسول صلوات الله علیه و آله 🏴۷ ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری ، سالروز شهادت پنجمین اَختر تابناک آسمان ولایت و امامت ؛امام محمد باقر سلام الله علیه تسلیت باد.🏴
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّه‏ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّه‏ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْكَ يَا أَبَا عَبْدِ اللَّه‏ ، شبِ زیارتی آقا سلام الله علیه زیارت عاشورا ، یادگار امام محمد باقر سلام الله علیه است 🏴۷ ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری ، سالروز شهادت پنجمین اَختر تابناک آسمان ولایت و امامت ؛امام محمد باقر سلام الله علیه تسلیت باد.🏴
🏴🏴🏴🏴🏴 صَلَّی اللهُ علیکَ یا باقرَ علمِ النَّبِیِّینَ رجال علم از صبح ازل، مرهون گفتارش جهان فضل تا شام ابد، مديون احسانش سجود آورده خلقت از پي تعظيم بر خاكش سلام آورده جابر از رسول حسن سبحانش عجب نبود اگر در باغ رضوان پاي بگذارد اگر در حشر، شيطان دست خود آرد به دامانش عجب ني گر شفا بخشد نگاهش چشم جابر را كه هر كس درد دارد خاك كوي اوست درمانش چراغ روشن دل‌هاست قبر بي چراغ او چه غم گر نيست شمع و آستان و سقف و ايوانش نسيمي از بقيعش روح بخشد صد مسيحا را سزد بر كسب فيض از طور آيد پور عمرانش ضريحش كعبه ي دل بود و ايوانش بهشت جان الهي بشكند دستي كه آخر كرد ويرانش شنيدي لال شد يك لحظه دانشمند نصراني ميان جمع در پيش بيان و نطق و برهانش كي‌ام من تا ثناي حضرتش را خوانم و گويم خدا باشد ثناگويش، نبي بايد ثناخوانش فروغ دانشش بگرفت چون خورشيد، عالم را كه هم انوار ايمان بود و هم اسرار قرآنش گهي دادند در اوج جلالت نسبت كفرش گهي بستند بهتان و گهي بردند زندانش ولي عصر در شب‌هاي تاريك است، زوارش تمام خلق عالم پشت ديوارند مهمانش كنار قبر او جرات ندارد زائري هرگز كه ريزد قطره ي اشكي بر او از چشم گريانش مگو در روضه‌اش شمع و چراغي نيست، مي‌بينم كه باشد هر دلي تا بامدادان شمع سوزانش به عهد كودكي از خورد سالي ديد جدش را كه مانده روي زخم سينه، جاي سم اسبانش اگر در روز محشر هم ببيني ماه رويش را نشان تشنگي پيداست بر لب‌هاي عطشانش دويد از بس كه با پاي برهنه در دل صحرا كف پا شد چو دل مجروح، از خار مغيلانش دريغا آخر از زهر جفا كردند مسمومش نهان با پيكرش در خاك شد غم‌هاي پنهانش بود در شعله ي جانسوز، نظم «ميثمش» پيدا غم نـاگفتـه و سـوز دل و رنج فـراوانش
32.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
از چپ به راست 🎥 دیدگاه نویسنده اولین کتاب ضد شیعی در خصوص امــام باقــر (سلام الله علیه) - آیت الله حسینی قزوینی 🎥 سوال از علمای اهل سنت : شما که از امام محمد باقر (سلام الله علیه) به "امام اهل مدینه" تعبیر می کنید عِلم باقر العلوم کجاست؟ چرا نقل روایت از آن امام نکردید!!؟ - آیت الله غیب غلامی 🎥امام باقر (سلام الله علیه) و تربت سیدالشهداء (سلام الله علیه) - آیت الله غیب غلامی 🎥 صلوات خاصه امام محمد باقر سلام الله علیه 🎥 السلام علیکم یا اهل بیت النبوة 🎥 از زندگانی حضرت امام محمد باقر سلام الله علیه 🎥 نوحه - یه مدینه، یه بقیعه، یه امامی که حرم نداره 🎥 نوحه - سلام شاهد .... 🏴۷ ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری ، سالروز شهادت پنجمین اَختر تابناک آسمان ولایت و امامت ؛امام محمد باقر سلام الله علیه تسلیت باد.🏴
حَقّ ، معیار در انتخابات در طول تاریخ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين سلام الله علیه فرمودند: اَلْحَقُّ لَا يُعْرَفُ بِالرِّجَالِ إعْرِفِ‏ الْحَقَّ‏ تَعْرِفْ‏ أَهْلَهُ با ظاهرِ افراد ، حق مشخص نمی شود حق را بشناس أَهْلَش شناخته می شود.
حَقّ ، معیار در انتخابات در طول تاریخ - ریاست جمهوری.jpg
773.4K
حَقّ ، معیار در انتخابات در طول تاریخ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِين سلام الله علیه فرمودند: اَلْحَقُّ لَا يُعْرَفُ بِالرِّجَالِ إعْرِفِ‏ الْحَقَّ‏ تَعْرِفْ‏ أَهْلَهُ با ظاهرِ افراد ، حق مشخص نمی شود حق را بشناس أَهْلَش شناخته می شود.
۹ذی الحجه سدُّ ‌الْأَبْوَاب در سالهای اول هجرت به مدینه یا سال۸هجرت بعد از فتح مکه یا سال۹بعد از غَزْوَه تَبُوک ۱۰ذی الحجه ۹هجرت اول ذی الحجه:اعزام و عزل فوری ابوبکر از ابلاغ آیات برائت(آیات ابتدایی سوره توبه) و اعزام امیرالمؤمنین سلام الله علیه بر ابلاغ آیات برائت عید قربان ۱۳ذی الحجه(۱۳یا۱۴ذی الحجه آخرین روز حضور پیامبر صلی الله علیه وآله در شهر مکه از اعمال حج) سپردن ودایع الهی به امیرالمؤمنین سلام الله علیه اعلان همگانی لقب امیرالمؤمنین سلام الله علیه ۱۴ذی الحجه اعطای فدک به حضرت زهرا سلام الله علیها-۷هجرت ۱۵ذی الحجه میلاد امام هادی سلام الله علیه۲۱۲هـ ق ۱۶ذی الحجه نزول آیه إبلاغ در روز۱۶-۱۷-۱۸(مائده:۵،آیه۶۷) ۱۷ذی الحجه نزول آیه محبت و مَوَدَّت(مریم:۱۹،آیه۹۶) ۱۸ذی الحجه عید سعید غدیر؛عیدالله االاکبر نزول آیه إکمال(مائده:۵،آیه۳) خطبه غدیر و ذکرحدیث منزلت وثقلین آغاز حکومت ظاهری امیرالمؤمنین سلام الله علیه نصب جانشینان پیامبران ۱۹ذی الحجه آغاز زندگی مشترک امیرالمؤمنین وحضرت زهرا(سلام الله علیهما)۲هجرت ۲۰ذی الحجه معجزه غدیر:عذاب منکر غدیر؛حارِث بن نُعْمانِ فِهْرِي‏(معارج:۷۰،آیه۳-۱) ۲۰ذی الحجه میلاد امام کاظم سلام الله علیه۱۲۸هـ ق ۲۱ذی الحجه نزول آیه أُولِي الْأَمْر(نِساء:۴،آیه۵۹) حدیثُ الْبِساط؛غَمام(۲۱یا۲۷ذی الحجه) ۲۲ذی الحجه حفظ پیامبر صلوات الله علیه وآله از توطئه ترور در گردنه هَرْشیٰ ۲۴ذی الحجه نزول آیه ولایت(مائده:۵،آیه۵۵و۵۶)-قبل۷هجرت عیدمباهله(آل عمران:۵،آیه۶۱)،نزول آیه تطهیر(اَحزاب:۳۳،آیه۳۳)و حدیث کساء - ۹هجرت ۲۵ذی الحجه نزول سوره هَلْ أَتىٰ‏(إِنْسان:۷۶) فایل اصلی