eitaa logo
یا علی مدد حیدر
271 دنبال‌کننده
504 عکس
364 ویدیو
267 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
جعفرٌ الصادق عند اهل السنة.pdf
1.38M
جعفرٌ الصادق علیه السلام عند اهل السنة
جعفرٌ الصادق علیه السلام عند اهل السنة مقام حضرت امام جعفر صادق علیه السلام نزد علمای اهل سنت فایل pdf 👈 ایتا تلگرام
مکتبه اهلبیت علیهم السلام - اندروید https://ablibrary.net/download/android/Ahlulbayt_(pbut)_Library_v1.5.0.apk
قال الامام محمد بن علی الجواد (صلوات الله علیه و آبائه) : العفاف 👈زينة الفقر والشكر 👈زينة الغنى والصبر 👈زينة البلاء وخفض الجناح👈زينة العلم وحسن الأدب 👈زينة العقل وبسط الوجه👈زينة الكرم وترك المنّ👈زينة المعروف والخشوع👈زينة الصلاة وترك ما لا يعني👈زينة الورع (الإمام علي الرضا ورسالته في الطب النبوي ، د. محمد علي البار،دار المناهل بيروت ؛ص105) زینتِ فقر 👈 عفاف و پاکدامنی زینتِ مال و ثروت 👈 شکر خداوند متعال زینتِ بلاء و گرفتاری 👈 صبر کردن زینتِ علم 👈 تواضع و فروتنی زینتِ عقل 👈ادب داشتن و مؤدب بودن زینتِ کریم و بزرگواری 👈 گشاده رویی و خوش رویی زینتِ احسان و بخشش 👈 منّت نگذاشتن زینتِ نماز 👈 خشُوع(تذلل و ترس قلبی و فکری = دلهره و نگرانی) زینتِ وَرَع(دوری از محرمات و شُبُهات)👈 ترک و رهایی از آرزوها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قال الامام محمد بن علی الجواد (صلوات الله علیه و آبائه) : العفاف 👈زينة الفقر والشكر 👈زينة الغنى والصبر 👈زينة البلاء وخفض الجناح👈زينة العلم وحسن الأدب 👈زينة العقل وبسط الوجه👈زينة الكرم وترك المنّ👈زينة المعروف والخشوع👈زينة الصلاة وترك ما لا يعني👈زينة الورع (الإمام علي الرضا ورسالته في الطب النبوي ، د. محمد علي البار،دار المناهل بيروت ؛ص105) زینتِ فقر 👈 عِفاف و پاکدامنی زینتِ مال و ثروت 👈 شکر خداوند متعال زینتِ بلاء و گرفتاری 👈 صبر کردن زینتِ علم 👈 تواضع و فروتنی زینتِ عقل 👈ادب داشتن و مؤدب بودن زینتِ کریم و بزرگواری 👈 گشاده رویی و خوش رویی زینتِ احسان و بخشش 👈 مِنّت نگذاشتن زینتِ نماز 👈 خُشُوع(تذلل و ترسی که در ظاهر آشکار می شود) زینتِ وَرَع(دوری از محرمات و شُبُهات)👈 تَرک و رهایی از آرزوها
قال الامام محمد بن علی الجواد (صلوات الله علیه و آبائه) : العفاف 👈زينة الفقر والشكر 👈زينة الغنى والصبر 👈زينة البلاء وخفض الجناح👈زينة العلم وحسن الأدب 👈زينة العقل وبسط الوجه👈زينة الكرم وترك المنّ👈زينة المعروف والخشوع👈زينة الصلاة وترك ما لا يعني👈زينة الورع (الإمام علي الرضا ورسالته في الطب النبوي ، د. محمد علي البار،دار المناهل بيروت ؛ص105) زینتِ فقر 👈 عفاف و پاکدامنی زینتِ مال و ثروت 👈 شکر خداوند متعال زینتِ بلاء و گرفتاری 👈 صبر کردن زینتِ علم 👈 تواضع و فروتنی زینتِ عقل 👈ادب داشتن و مؤدب بودن زینتِ کریم و بزرگواری 👈 گشاده رویی و خوش رویی زینتِ احسان و بخشش 👈 منّت نگذاشتن زینتِ نماز 👈 خشُوع(تذلل و ترس قلبی و فکری = دلهره و نگرانی) زینتِ وَرَع(دوری از محرمات و شُبُهات)👈 ترک و رهایی از آرزوها
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قال الامام محمد بن علی الجواد (صلوات الله علیه و آبائه) : العفاف 👈زينة الفقر والشكر 👈زينة الغنى والصبر 👈زينة البلاء وخفض الجناح👈زينة العلم وحسن الأدب 👈زينة العقل وبسط الوجه👈زينة الكرم وترك المنّ👈زينة المعروف والخشوع👈زينة الصلاة وترك ما لا يعني👈زينة الورع (الإمام علي الرضا ورسالته في الطب النبوي ، د. محمد علي البار،دار المناهل بيروت ؛ص105) زینتِ فقر 👈 عفاف و پاکدامنی زینتِ مال و ثروت 👈 شکر خداوند متعال زینتِ بلاء و گرفتاری 👈 صبر کردن زینتِ علم 👈 تواضع و فروتنی زینتِ عقل 👈ادب داشتن و مؤدب بودن زینتِ کریم و بزرگواری 👈 گشاده رویی و خوش رویی زینتِ احسان و بخشش 👈 منّت نگذاشتن زینتِ نماز 👈 خشُوع(تذلل و ترس قلبی و فکری = دلهره و نگرانی) زینتِ وَرَع(دوری از محرمات و شُبُهات)👈 ترک و رهایی از آرزوها
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! گريه براي اين حسين، شرك است؟! اين مطلب براي من واضح شد كه آيا امام حسين (عليه السلام) را در قبر به خاطر گريه من عذاب مي دهند ـ نعوذ بالله ـ ؟ در بخاري آمده است: إن الميت ليعذب ببعض بكاء أهله. ميت را در قبر، به خاطر گريه اهلش، عذاب مي دهند. صحيح البخاري، عنايت امام حسين (عليه السلام) بود. امام حسين (عليه السلام) اين را به ذهن من انداخت كه من از مولوي سوال كردم و گفتم: ببخشيد! قبل از اين كه درس را شروع كنيد، يك سوالي براي من پيش آمده است. گفت: چه سوالي؟ گفتم: سوال من اين است كه آيا ميت را براي گريه ما در قبر عذاب مي دهند؟ گفت: بله، عذاب مي دهند. گفتم: شيعيان كه براي امام حسين (عليه السلام) گريه مي كنند، مشرك هستند؟ گفت: بله، مشرك اند؛ چون براي غير خدا گريه مي كنند. گفتم: واقعا خداوند متعال به خاطر گريه شيعيان، امام حسين (عليه السلام) و سيد شباب اهل الجنة را عذاب مي دهد؟ باور كنيد كه اين مولوي، همين طور ساكت ماند. بعد از چند لحظه گفت: كاري به اين كارا نداشته باش. كتاب درسي را جلو بياور. داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من يكي از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) را در اين منطقه چشيدم و سه بار در طول دو هفته، اين كرامت حضرت زهراء (سلام الله عليها) اتفاق افتاد و تا الآن هم شاهد عيني سني دارم؛ ملاي سني گواه است، عوام سني گواه است، زنان سني گواه هستند. اين مثل أظهر من الشمس است و همه آنها، هنوز هم به ما احترام دارند و اين كه از آنجا چقدر شيعه شده اند، شايد صلاح نباشد بگويم. اين نماز باران بود كه بنده به حرمت حضرت زهراء (سلام الله عليها) سه مرتبه نماز باران خواندم و به حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) قسم! در هر سه مرتبه، باران آمد و آن نماز باران، كاري كرد كه به حرمت حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها)، سد بسيار بزرگ و مشهوري در هرمزگان درست شد. سدّ آنجا هم معروف است و حتي شنيده ام كه بعضي ها از تهران و اصفهان براي گردش به آنجا مي روند. همه آنها، شاهد عيني اين قضيه بودند و براي آنها هم گفتم كه اين از حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) است؛ چون آب مهريه حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) است و اين مطالب را در آنجا گفته ايم. داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يكي از مولوي هاي ديگر به نام مولوي عبد الحي آمد ـ از مولوي هايي است كه در پاكستان تحصيل كرده و از مفتي هاي آنجاست و عالم مشهوري است در سيستان و بلوچستان ـ . اين سوال را از ايشان كردم: ما به چه دليلي شيعه را مشرك مي دانيم؟ چطور توسل به علي شرك است و توسل به ابوبكر شرك نيست؟! نوشته كه نويسنده كتاب: حضرت مولانا محمد عمر سربازي است. اين مولانا خيلي مهم است. به جناب مولوي عبد الرحمان گفتم: كلمه مولي در رابطه با خليفه چهارم تان، علي بن ابي طالب به معناي دوست مي آيد، ولي درباره برادرت محمد عمر، به معناي آقا و واجب و رهبر مي آيد؟ داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اولين سوال بنده بعد از شيعه شدن اين بود و من سوال كردم از جناب مفتي قاسمي ـ مفتي زاهدان ـ : اگر كسي از مذهبي به مذهب ديگر برود، حكمش چيست؟ گفت: منظورت چيست؟ گفتم: اگر يك حنفي، شافعي شود يا يك شافعي، حنفي شود يا حنبلي، مالكي شود، شرعا حكمش چيست؟ گفت: حكمش اين است كه بايد به او 80 ضربه شلاق بزنند و چه بهتر كه او را تبعيد بكنند تا مردم را گمراه نكند. گفتم: سوال من همين جاست. امام شافعي شما، يك عمر پيرو ابو حنيفه شما بود و بعد از چندين سال، نه تنها مذهب ابو حنيفه را ترك كرد، بلكه مذهبي عليه ابو حنيفه درست كرد. آيا اين 80 ضربه شلاق را به شافعي زدند كه ابوحنيفه را رها كرد و مذهب درست كرد؟ آيا اين حكم اجرا شد؟ اگر براي شريعت و اسلام محمدي است و در روايت و احاديث متواتر و اخبار آمده، آيا مي توانستند اين حكم را اجراء بكنند يا نه؟ جوابي كه مفتي زاهدان به من مي دهد، چه جوابي است؟ اين است: والله! من كه در آنجا نبودم كه 80 ضربه شلاق به او زده اند يا نه؟ ديگر از اين سوالات نكنيد. داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من گله دارم و اعتراض دارم به خداي متعال كه خدايا! چرا وقتي كه ابوبكر، بهترين و أفضل ترين صحابه و به قول علماي اهل سنت، بهترين كسي كه بعد از پيامبران وارد بهشت مي شود، آمد خواستگاري حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) ـ دختر پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) ـ و قبول نكردي؟ مگر چه ايرادي در ابوبكر بود كه تو قبول نكردي كه ابوبكر شوهر حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) بشود؟ چرا عمر را قبول نكردي كه شوهر حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) بشود؟ آيا اين مسئله در كتاب هاي شما آمده است يا نه؟ گفت: بله، آمده. گفتم: پس چرا خداي متعال اين كار را كرد و قبول نكرد؟ مگر نمي گوييد كه ازدواج حضرت علي (عليه السلام) و حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) به امر خدا بود و به امر خدا، ابوبكر و عمر از خواستگاري ردّ شدند؟ چه اشكالي درون اينها بود؟ داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از اين كه در۱۳۸۲/۲/۱۵ علنا شيعه شدم، بنده ۵ سال تحقيق و مطالعه كردم، يك كتاب شيعه در قبال صدها كتاب سني، مرا هدايت كرد و آن كتاب، كتاب حضرت سلطان الوعظين شيرازي (رضوان الله تعالي عليه) به نام شب هاي پيشاور بود. اين كتاب را هر شب، تبركاً يك صفحه بخوانيد. من از اين كتاب، كراماتي ديدم. عالم بزرگواري از فرزندان زهراي مرضيه (سلام الله عليها) در پاكستان، بزرگ ترين علماء و حفّاظ قرآن و مفتيان عصر زمان پيشاور پاكستان را به هيجان درمي آورد. شما شايد مناظره شيخ خميس ـ امام جمعه كويت ـ با دكتر تيجاني را ديديد كه آنها يك مشت كتاب آورده بودند روي ميزشان، اما كسي كه شيعه شده بود، هيچ كتابي را همراه خودش نياورده بود. من تعجب مي كنم كه در پيشاور پاكستان، اين قدر كتاب آورده اند آنجا كه اين سيد بزرگوار، يك كتاب هم ندارد و از مغز متفكري كه از مادرش زهراي مرضيه (سلام الله عليها) به ارث برده، چه جواب هايي مي دهد! همين كتاب باعث هدايت من شد. گفتم: من افتخار مي كنم كه يك عالم شيعه از حيث صوري و ظاهري، از دنيا رفته است، ولي از حيث معنوي، حي و زنده است. كتاب او باعث شد كه مرا به اين حقيقت وادارد كه چيزي كه آنها (اهل سنت) مي نويسند، عمل نمي كنند. داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت @ALI_110
🏴یا باقرالعلوم کلید دعا تویی🏴 🏴آقای بی حرم، حرم قلب ما تویی🏴 🏴تاریخ را ورق زدم و دیدم از قضا🏴 🏴همبازی سه ساله ی کرببلا تویی🏴 شهادت امام محمد باقر (۷ ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری) علیه السلام تسلیت باد
امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: إِنَّمَا مَثَلُ الْحَاجَةِ إِلَى مَنْ أَصَابَ مَالَهُ حَدِيثاً كَمَثَلِ الدِّرْهَمِ فِي فَمِ الْأَفْعَى‏ أَنْتَ إِلَيْهِ مُحْوِجٌ‏ وَ أَنْتَ مِنْهَا عَلَى خَطَرٍ. محتاج شدن به آدم نو کسیه و تازه به مال و دولت رسیده ، همانند دِرْهَم و سکه ای در دهان افعی هست که تو به آن سکه نیاز داری و از سوی دیگر در معرض خطر آن افعی هستی ابن شعبه حرانى، حسن بن على(م قرن4 هق)، تحف العقول ؛ ص294- قم، چاپ: دوم، 1404 / 1363ق.
دعای عرفه.pdf
1.82M
دعای عرفه (۹ ذی الحجه) دعای امام حسین (سلام الله علیه) در روز عرفه ✅خط درشت و زیبا شروع از صفحه ۹ التماس دعا اعمال روز عرفه
‏مثل عَليّ بن أبي طَالب فِي النَّاس مثل قل هُوَ الله أحد فِي الْقُرْآن الفردوس بمأثور الخطاب (4/ 134) ح 6417 ((إنما مثل علي في هذه الأمة مثل قل هو الله أحد في القرآن)). مناقب علي لابن المغازلي (ص: 122) ح 100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عُمَر بن خَطّاب خلیفه دوم اهل سنت، سوره حمد را غلط می خواند عُمَر بن خَطّاب همواره[وَ لاَ الضَّالِّين] را وَغَيْرِ الضَّالِّينَ می خواند طبق منابع اهل سنت👇 رَوَى أَبُو عُبَيْد الْقَاسِم بْن سَلَّام فِي كِتَاب فَضَائِل الْقُرْآن عَنْ أَبِي مُعَاوِيَة عَنْ الْأَعْمَش عَنْ إِبْرَاهِيم عَنْ الْأَسْوَد عَنْ عُمَر بْن الْخَطَّاب رَضِيَ اللَّه عَنْهُ أَنَّهُ كَانَ يَقْرَأ غَيْر الْمَغْضُوب عَلَيْهِمْ وَغَيْر الضَّالِّينَ وَهَذَا إِسْنَاد صَحِيح وَكَذَلِكَ حُكِيَ عَنْ أُبَيّ بْن كَعْب أَنَّهُ قَرَأَ كَذَلِكَ (1) وقرأ عمر بن الخطاب وأبي بن كعب: «غير المغضوب عليهم وغير الضالين» .(2) رَوَى أَبُو عُبَيْد الْقَاسِم بْن سَلَّام فِي كِتَاب فَضَائِل الْقُرْآن عَنْ أَبِي مُعَاوِيَة عَنْ الْأَعْمَش عَنْ إِبْرَاهِيم عَنْ الْأَسْوَد عَنْ عُمَر بْن الْخَطَّاب رَضِيَ اللَّه عَنْهُ أَنَّهُ كَانَ يَقْرَأ غَيْر الْمَغْضُوب عَلَيْهِمْ وَغَيْر الضَّالِّينَ وَهَذَا إِسْنَاد صَحِيح وَكَذَلِكَ حُكِيَ عَنْ أُبَيّ بْن كَعْب أَنَّهُ قَرَأَ كَذَلِكَ (3) روى أبو عبيد القاسم بن سلّام فى كتاب" فضائل القرآن" عن عمر بن الخطاب رضى الله عنه أنه كان يقرأ: (غير المغضوب عليهم وغير الضالين)، وكذلك حكى عن أبى بن كعب رضى الله عنه (4) (1) فضائل القرآن للقاسم بن سَلاَّم(م 224ه)ـ ؛ ص: 289. (2) تفسير ابن عطيةاندولسي(م 542 هق) المحرر الوجيز في تفسير الكتاب العزيز؛ 1/ 78. (3) تفسير ابن كثير(م 774ه)ط العلمية (1/ 55) / ت سلامة (1/ 141)/ ت دار الفكر (1/ 41) /ط-أخرى (1/ 224) (4) نظرات في كتاب الله لحسن البنا الساعاتي(م1368ه)ص: 149