eitaa logo
یا علی مدد حیدر
271 دنبال‌کننده
504 عکس
364 ویدیو
267 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
يكي از مولوي هاي ديگر به نام مولوي عبد الحي آمد ـ از مولوي هايي است كه در پاكستان تحصيل كرده و از مفتي هاي آنجاست و عالم مشهوري است در سيستان و بلوچستان ـ . اين سوال را از ايشان كردم: ما به چه دليلي شيعه را مشرك مي دانيم؟ چطور توسل به علي شرك است و توسل به ابوبكر شرك نيست؟! نوشته كه نويسنده كتاب: حضرت مولانا محمد عمر سربازي است. اين مولانا خيلي مهم است. به جناب مولوي عبد الرحمان گفتم: كلمه مولي در رابطه با خليفه چهارم تان، علي بن ابي طالب به معناي دوست مي آيد، ولي درباره برادرت محمد عمر، به معناي آقا و واجب و رهبر مي آيد؟ داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اولين سوال بنده بعد از شيعه شدن اين بود و من سوال كردم از جناب مفتي قاسمي ـ مفتي زاهدان ـ : اگر كسي از مذهبي به مذهب ديگر برود، حكمش چيست؟ گفت: منظورت چيست؟ گفتم: اگر يك حنفي، شافعي شود يا يك شافعي، حنفي شود يا حنبلي، مالكي شود، شرعا حكمش چيست؟ گفت: حكمش اين است كه بايد به او 80 ضربه شلاق بزنند و چه بهتر كه او را تبعيد بكنند تا مردم را گمراه نكند. گفتم: سوال من همين جاست. امام شافعي شما، يك عمر پيرو ابو حنيفه شما بود و بعد از چندين سال، نه تنها مذهب ابو حنيفه را ترك كرد، بلكه مذهبي عليه ابو حنيفه درست كرد. آيا اين 80 ضربه شلاق را به شافعي زدند كه ابوحنيفه را رها كرد و مذهب درست كرد؟ آيا اين حكم اجرا شد؟ اگر براي شريعت و اسلام محمدي است و در روايت و احاديث متواتر و اخبار آمده، آيا مي توانستند اين حكم را اجراء بكنند يا نه؟ جوابي كه مفتي زاهدان به من مي دهد، چه جوابي است؟ اين است: والله! من كه در آنجا نبودم كه 80 ضربه شلاق به او زده اند يا نه؟ ديگر از اين سوالات نكنيد. داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
من گله دارم و اعتراض دارم به خداي متعال كه خدايا! چرا وقتي كه ابوبكر، بهترين و أفضل ترين صحابه و به قول علماي اهل سنت، بهترين كسي كه بعد از پيامبران وارد بهشت مي شود، آمد خواستگاري حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) ـ دختر پيامبر اكرم (صلي الله عليه و آله و سلم) ـ و قبول نكردي؟ مگر چه ايرادي در ابوبكر بود كه تو قبول نكردي كه ابوبكر شوهر حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) بشود؟ چرا عمر را قبول نكردي كه شوهر حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) بشود؟ آيا اين مسئله در كتاب هاي شما آمده است يا نه؟ گفت: بله، آمده. گفتم: پس چرا خداي متعال اين كار را كرد و قبول نكرد؟ مگر نمي گوييد كه ازدواج حضرت علي (عليه السلام) و حضرت فاطمه زهراء (سلام الله عليها) به امر خدا بود و به امر خدا، ابوبكر و عمر از خواستگاري ردّ شدند؟ چه اشكالي درون اينها بود؟ داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعد از اين كه در۱۳۸۲/۲/۱۵ علنا شيعه شدم، بنده ۵ سال تحقيق و مطالعه كردم، يك كتاب شيعه در قبال صدها كتاب سني، مرا هدايت كرد و آن كتاب، كتاب حضرت سلطان الوعظين شيرازي (رضوان الله تعالي عليه) به نام شب هاي پيشاور بود. اين كتاب را هر شب، تبركاً يك صفحه بخوانيد. من از اين كتاب، كراماتي ديدم. عالم بزرگواري از فرزندان زهراي مرضيه (سلام الله عليها) در پاكستان، بزرگ ترين علماء و حفّاظ قرآن و مفتيان عصر زمان پيشاور پاكستان را به هيجان درمي آورد. شما شايد مناظره شيخ خميس ـ امام جمعه كويت ـ با دكتر تيجاني را ديديد كه آنها يك مشت كتاب آورده بودند روي ميزشان، اما كسي كه شيعه شده بود، هيچ كتابي را همراه خودش نياورده بود. من تعجب مي كنم كه در پيشاور پاكستان، اين قدر كتاب آورده اند آنجا كه اين سيد بزرگوار، يك كتاب هم ندارد و از مغز متفكري كه از مادرش زهراي مرضيه (سلام الله عليها) به ارث برده، چه جواب هايي مي دهد! همين كتاب باعث هدايت من شد. گفتم: من افتخار مي كنم كه يك عالم شيعه از حيث صوري و ظاهري، از دنيا رفته است، ولي از حيث معنوي، حي و زنده است. كتاب او باعث شد كه مرا به اين حقيقت وادارد كه چيزي كه آنها (اهل سنت) مي نويسند، عمل نمي كنند. داستان شیعه شدن محمد شریف زاهدی بلوچ👇 قسمت ۱ : آيا گريه براي اين حسين، حرام است؟! قسمت ۲ : یکی از كرامات حضرت زهراء (سلام الله عليها) قسمت ۳ : سوال از مولوی عبد الحی قسمت ۴ : اولين سوال بعد از شيعه شدن از مفتی زاهدان ؛ مفتی قاسمی قسمت ۵ : گِلِه و اعتراض به خداوند متعال قسمت ۶: کتابی که مرا شیعه کرد متن و صوت @ALI_110
🏴یا باقرالعلوم کلید دعا تویی🏴 🏴آقای بی حرم، حرم قلب ما تویی🏴 🏴تاریخ را ورق زدم و دیدم از قضا🏴 🏴همبازی سه ساله ی کرببلا تویی🏴 شهادت امام محمد باقر (۷ ذی الحجه سال ۱۱۴ هجری) علیه السلام تسلیت باد
امام محمد باقر علیه السلام فرمودند: إِنَّمَا مَثَلُ الْحَاجَةِ إِلَى مَنْ أَصَابَ مَالَهُ حَدِيثاً كَمَثَلِ الدِّرْهَمِ فِي فَمِ الْأَفْعَى‏ أَنْتَ إِلَيْهِ مُحْوِجٌ‏ وَ أَنْتَ مِنْهَا عَلَى خَطَرٍ. محتاج شدن به آدم نو کسیه و تازه به مال و دولت رسیده ، همانند دِرْهَم و سکه ای در دهان افعی هست که تو به آن سکه نیاز داری و از سوی دیگر در معرض خطر آن افعی هستی ابن شعبه حرانى، حسن بن على(م قرن4 هق)، تحف العقول ؛ ص294- قم، چاپ: دوم، 1404 / 1363ق.
دعای عرفه.pdf
1.82M
دعای عرفه (۹ ذی الحجه) دعای امام حسین (سلام الله علیه) در روز عرفه ✅خط درشت و زیبا شروع از صفحه ۹ التماس دعا اعمال روز عرفه
‏مثل عَليّ بن أبي طَالب فِي النَّاس مثل قل هُوَ الله أحد فِي الْقُرْآن الفردوس بمأثور الخطاب (4/ 134) ح 6417 ((إنما مثل علي في هذه الأمة مثل قل هو الله أحد في القرآن)). مناقب علي لابن المغازلي (ص: 122) ح 100
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
عُمَر بن خَطّاب خلیفه دوم اهل سنت، سوره حمد را غلط می خواند عُمَر بن خَطّاب همواره[وَ لاَ الضَّالِّين] را وَغَيْرِ الضَّالِّينَ می خواند طبق منابع اهل سنت👇 رَوَى أَبُو عُبَيْد الْقَاسِم بْن سَلَّام فِي كِتَاب فَضَائِل الْقُرْآن عَنْ أَبِي مُعَاوِيَة عَنْ الْأَعْمَش عَنْ إِبْرَاهِيم عَنْ الْأَسْوَد عَنْ عُمَر بْن الْخَطَّاب رَضِيَ اللَّه عَنْهُ أَنَّهُ كَانَ يَقْرَأ غَيْر الْمَغْضُوب عَلَيْهِمْ وَغَيْر الضَّالِّينَ وَهَذَا إِسْنَاد صَحِيح وَكَذَلِكَ حُكِيَ عَنْ أُبَيّ بْن كَعْب أَنَّهُ قَرَأَ كَذَلِكَ (1) وقرأ عمر بن الخطاب وأبي بن كعب: «غير المغضوب عليهم وغير الضالين» .(2) رَوَى أَبُو عُبَيْد الْقَاسِم بْن سَلَّام فِي كِتَاب فَضَائِل الْقُرْآن عَنْ أَبِي مُعَاوِيَة عَنْ الْأَعْمَش عَنْ إِبْرَاهِيم عَنْ الْأَسْوَد عَنْ عُمَر بْن الْخَطَّاب رَضِيَ اللَّه عَنْهُ أَنَّهُ كَانَ يَقْرَأ غَيْر الْمَغْضُوب عَلَيْهِمْ وَغَيْر الضَّالِّينَ وَهَذَا إِسْنَاد صَحِيح وَكَذَلِكَ حُكِيَ عَنْ أُبَيّ بْن كَعْب أَنَّهُ قَرَأَ كَذَلِكَ (3) روى أبو عبيد القاسم بن سلّام فى كتاب" فضائل القرآن" عن عمر بن الخطاب رضى الله عنه أنه كان يقرأ: (غير المغضوب عليهم وغير الضالين)، وكذلك حكى عن أبى بن كعب رضى الله عنه (4) (1) فضائل القرآن للقاسم بن سَلاَّم(م 224ه)ـ ؛ ص: 289. (2) تفسير ابن عطيةاندولسي(م 542 هق) المحرر الوجيز في تفسير الكتاب العزيز؛ 1/ 78. (3) تفسير ابن كثير(م 774ه)ط العلمية (1/ 55) / ت سلامة (1/ 141)/ ت دار الفكر (1/ 41) /ط-أخرى (1/ 224) (4) نظرات في كتاب الله لحسن البنا الساعاتي(م1368ه)ص: 149
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سَعْدِ بْن أَبِي وَقَّاص بخاطر سه ویژگی امیرالمؤمنین علیه السلام ، حاضر به سب و ناسزاگویی برآن حضرت نشد فهرست .
سَعْدِ بْن أَبِي وَقَّاص بخاطر سه ویژگی امیرالمؤمنین علیه السلام ، حاضر به سب و ناسزاگویی برآن حضرت نشد حَدَّثَنَا قُتَيْبَةُ بْنُ سَعِيدٍ، وَمُحَمَّدُ بْنُ عَبَّادٍ - وَتَقَارَبَا فِي اللَّفْظِ - قَالَا: حَدَّثَنَا حَاتِمٌ وَهُوَ ابْنُ إِسْمَاعِيلَ - عَنْ بُكَيْرِ بْنِ مِسْمَارٍ، عَنْ عَامِرِ بْنِ سَعْدِ بْنِ أَبِي وَقَّاصٍ، عَنْ أَبِيهِ، قَالَ: أَمَرَ مُعَاوِيَةُ بْنُ أَبِي سُفْيَانَ سَعْدًا فَقَالَ: مَا مَنَعَكَ أَنْ تَسُبَّ أَبَا التُّرَابِ؟ فَقَالَ: أَمَّا مَا ذَكَرْتُ ثَلَاثًا قَالَهُنَّ لَهُ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ فَلَنْ أَسُبَّهُ، لَأَنْ تَكُونَ لِي وَاحِدَةٌ مِنْهُنَّ أَحَبُّ إِلَيَّ مِنْ حُمْرِ النَّعَمِ، سَمِعْتُ رَسُولَ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَقُولُ لَهُ، خَلَّفَهُ فِي بَعْضِ مَغَازِيهِ، فَقَالَ لَهُ عَلِيٌّ: يَا رَسُولَ اللهِ خَلَّفْتَنِي مَعَ النِّسَاءِ وَالصِّبْيَانِ؟ فَقَالَ لَهُ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «أَمَا تَرْضَى أَنْ تَكُونَ مِنِّي بِمَنْزِلَةِ هَارُونَ مِنْ مُوسَى؟ إِلَّا أَنَّهُ لَا نُبُوَّةَ بَعْدِي» وَسَمِعْتُهُ يَقُولُ يَوْمَ خَيْبَرَ «لَأُعْطِيَنَّ الرَّايَةَ رَجُلًا يُحِبُّ اللهَ وَرَسُولَهُ، وَيُحِبُّهُ اللهُ وَرَسُولُهُ» قَالَ فَتَطَاوَلْنَا لَهَا فَقَالَ: «ادْعُوا لِي عَلِيًّا» فَأُتِيَ بِهِ أَرْمَدَ، فَبَصَقَ فِي عَيْنِهِ وَدَفَعَ الرَّايَةَ إِلَيْهِ، فَفَتَحَ اللهُ عَلَيْهِ، وَلَمَّا نَزَلَتْ هَذِهِ الْآيَةُ: {فَقُلْ تَعَالَوْا نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ} [آل عمران: 61] دَعَا رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ عَلِيًّا وَفَاطِمَةَ وَحَسَنًا وَحُسَيْنًا فَقَالَ: «اللهُمَّ هَؤُلَاءِ أَهْلِي» صحيح مسلم (ج4،ص1871،ح 32 - (2404). عامر بن سعد بن ابى وقّاص ، از پدرش روايت كرده است كه در يكى از روزها ، معاوية بن ابى سفيان به سعد دستور داد [تا به حضرت على بن ابيطالب عليه السّلام ناسزا بگويد! «سعد» از دستور او سرپيچى كرد ] . معاويه ، از وى پرسيد : به چه سبب على را آماج ناسزا و دشنامت قرار نمي دهي ؟ سعد گفت : بخاطر آن كه سه فضيلت از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در شأن على عليه السّلام شنيده ام كه با توجه به آن ها، هيچگاه به سبّ و دشنام آن حضرت ، اقدام نمى ‏كنم و هر گاه يكى از آن ها براى من بود ، بهتر و ارزنده‏تر از شتران سرخ مو بود كه در اختيار من باشد . 1 . در كارزارى ، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله ، حضرت على عليه السّلام را به جانشينى خود ، در مدينه باقى گذاشت و حضرت على عليه السّلام به عرض رسانيد : يا رسول الله ! مرا به خلافت بر زنان و كودكان گماشته اي ؟! رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله در پاسخ او ، فرمود : آيا خرسند نيستى از اين كه جايگاه تو نسبت به من ، همانند جايگاه هارون ، به حضرت موسى عليه السّلام باشد ؛ با اين تفاوت كه پس از من پيغمبرى مبعوث نمى ‏شود . 2 . در جنگ خيبر ، از رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله شنيدم ، مى ‏فرمود : پرچم اسلام را به دست كسى مي‌دهم كه خدا و رسول را دوست مى ‏دارد و خدا و رسول هم ، او را دوست مى ‏دارند ! از شنيدن اين سخن همه ما در انتظار اين كه اين فضيلت بزرگ نصب ما گردد ، سر از پا نمي شناختيم ، همان زمان رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله على را به حضور طلبيد . على عليه السّلام را در حالى به حضور حضرت رسول اكرم صلّى اللّه عليه و آله شرف ياب شد كه به درد چشم دچار بود ، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله آب دهان مبارك را بر چشم حضرت على عليه السّلام ماليد ، ديدگانش شفا يافت و پرچم اسلام را كه يادبود نصرت الهى بود ، به دست او سپرد و از بركت وجود حضرت على عليه السّلام ، فتح و پيروزى نصيب اسلام شد . 3 . هنگامى كه آيه مباهله ) فَقُلْ تَعالَوْا نَدْعُ أَبْناءَنا وَ أَبْناءَكُمْ ؛ آل عمران / 61 ( نازل شد ، رسول خدا صلّى اللّه عليه و آله ، حضرت على عليه السّلام و حضرت فاطمه و امام حسن و امام حسين عليهم السّلام را به حضور طلبيد و فرمود : بار پروردگارا ! اينان اهل بيت من هستند . فهرست .
جمله ی سلمان فارسی ،که به فارسی در جریان گفت و توضیح بَلَاذُري از علمای اهل سنت قَالَ سَلْمَانُ الْفَارِسِيُّ حِينَ بُويِعَ أَبُو بَكْرٍ: «كرداذ وناكرداذ» ، أَيْ عَمِلْتُمْ وَمَا عَمِلْتُمْ، لَوْ بَايَعُوا عَلِيًّا لأَكَلُوا مِنْ فَوْقِهِمْ وَمِنْ تَحْتِ أَرْجُلِهِمْ. اگر با امام علی علیه السلام بيعت كنيد از نعمت هاي آسمان و زمين، بهره‌مند خواهيد أنساب الأشراف للبَلَاذُري (م279ه ) ؛ ج 1ص591. فهرست .
پیامبری که دستور به وصیت کردو خود وصیت نکرد و از دنیا رفت فهرست .
پیامبری که دستور به وصیت کردو خود وصیت نکرد و از دنیا رفت كُتِبَ عَلَيْكُمْ إِذَا حَضَرَ أَحَدَكُمُ المَوْتُ إِنْ تَرَكَ خَيْرًا، الوَصِيَّةُ لِلْوَالِدَيْنِ وَالأَقْرَبِينَ بِالْمَعْرُوفِ حَقًّا عَلَى المُتَّقِينَ (بقره 180) أَنَّ رَسُولَ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَالَ: مَا حَقُّ امْرِئٍ مُسْلِمٍ لَهُ شَيْءٌ يُوصِي فِيهِ، يَبِيتُ لَيْلَتَيْنِ إِلَّا وَوَصِيَّتُهُ مَكْتُوبَةٌ عِنْدَهُ برای مسلمانی كه مالی دارد و باید درباره آن،وصیت كند،جایز نیست كه دو شب بر او بگذرد بدون اینكه وصیت‌اش را نوشته باشد صحيح البخاري 256هق ج4ص2ح2738 حَدَّثَنَا طَلْحَةُ بْنُ مُصَرِّفٍ، قَالَ: سَأَلْتُ عَبْدَ اللَّهِ بْنَ أَبِي أَوْفَى رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُمَا هَلْ كَانَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ أَوْصَى؟فَقَالَ: «لاَ»، فَقُلْتُ:كَيْفَ كُتِبَ عَلَى النَّاسِ الوَصِيَّةُ أَوْ أُمِرُوا بِالوَصِيَّةِ؟قَالَ: «أَوْصَى بِكِتَابِ اللَّهِ» طَلحَة بن مُصَرِّف از عبد الله بن أَبی أَوْفَی پرسید: آیا رسول الله  وصیتی كرده بود؟ گفت: خیر. به او گفتند: چرا بر مردم ، وصیت كردن ، لازم شده است یا چرا مردم به آن، امر شده‌اند؟ گفت : رسول الله  برای عمل به كتاب خدا، و صیت كرده بود. صحيح البخاري 256هق ج4ص3ح2740 ابوبکر در آخر عمرش وصیت به خلافت عمر کرد فَإِنِّي قَدِ اسْتَخْلَفْتُ عَلَيْكُمْ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ الكامل في التاريخ بن اثير ابوالحسن م 630 هق (2/ 266) / تاريخ الطبري م310 ه ق (3/ 429) وصیت عمر بن خطاب به خلیفه بعدی فَقَالُوا: أَوْصِ يَا أَمِيرَ المُؤْمِنِينَ اسْتَخْلِفْ، قَالَ: مَا أَجِدُ أَحَدًا أَحَقَّ بِهَذَا الأَمْرِ مِنْ هَؤُلاَءِ النَّفَرِ، أَوِ الرَّهْطِ، الَّذِينَ تُوُفِّيَ رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ وَهُوَ عَنْهُمْ رَاضٍ، فَسَمَّى عَلِيًّا، وَعُثْمَانَ، وَالزُّبَيْرَ، وَطَلْحَةَ، وَسَعْدًا، وَعَبْدَ الرَّحْمَنِ صحيح البخاري 256هق،ج 5ص15،ح3700 قربون برم خدا رو یک بام و دو هوا رو برای خودشان حسبی کتاب الله ، نیست برای خودشون وصیت به خلیفه بعد هست اما رسول خدا صلوات الله علیه و آله ، طبق حرف بی منطق و بی اساس اهل سنت ، العیاذ بالله نفهمید و وصیت نکرد و وصیت حضرت را از قرآن خواستند بفهمند ولی وصیت خودشون نیازمند کتابت و نگارش بود. رسول خدا وصیت خواست بنویسد گفتندمریض هست و نمی فهمد چه می گوید(العیاذبالله) قَالَ النَّبِيُّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ: «هَلُمَّ أَكْتُبْ لَكُمْ كِتَابًا لاَ تَضِلُّوا بَعْدَهُ» فَقَالَ عُمَرُ: إِنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَدْ غَلَبَ عَلَيْهِ الوَجَعُ، وَعِنْدَكُمُ القُرْآنُ، حَسْبُنَا كِتَابُ اللَّهِ. صحيح البخاري 256هق ج 7ص 120ح 5669 أَلا لَعْنَةُ اللَّهِ عَلَى الظَّالِمين‏ (هود:18) و اینگونه 🌷امام علي علیه السلام🌷مظلوم شد 💐عید الله الاکبر🌷 عید سعید غدیر خم🌷 بر همه ارداتمندان به مولی المتقین امیر المؤمنین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام مبارک باد💐 فهرست .
۹ ذی الحجه سالروز دستور پیامبر صلوات الله علیه و آله "سد الابواب" که همه درب هایی که از خانه ها صحابه به مسجد النبی باز می شد بسته شدند و فقط درب خانه حضرت امیر المؤمنین علی بن ابی طالب سلام الله علیه بسته نشد!!! سه خصلت و ویژگی علی بن ابی طالب علیه السلام که عمر در حسرت داشتن یکی از آن سه بود مباهله و قَدْرِ مولا فهرست .
سه خصلت و ویژگی علی بن ابی طالب علیه السلام که عمر در حسرت داشتن یکی از آن سه بود حاکم نیشابوری(م405 هق) از علمای اهل سنت صاحب المستدرک علی الصحیحین ، در مستدرک آورده: قَالَ عُمَرُ بْنُ الْخَطَّابِ رَضِيَ اللَّهُ عَنْهُ: لَقَدْ أُعْطِيَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ ثَلَاثَ خِصَالٍ لِأَنْ تَكُونَ لِي خَصْلَةٌ مِنْهَا أَحَبَّ إِلَيَّ مِنْ أَنْ أُعْطَى حُمْرَ النَّعَمِ قِيلَ: وَمَا هُنَّ يَا أَمِيرَ الْمُؤْمِنِينَ؟ قَالَ: «تَزَوَّجُهُ فَاطِمَةَ بِنْتَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ، وَسُكْنَاهُ الْمَسْجِدَ مَعَ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ يَحِلُّ لَهُ فِيهِ مَا يَحِلُّ لَهُ وَالْرَايَةُ يَوْمَ خَيْبَرَ هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحُ الْإِسْنَادِ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ عُمَرِ بن خَطّاب ؛ خلیفه دوم اهل سُنَّت گفت: به علی بن ابی طالب[سلام الله علیهما] سه ویژگی و خصلت داده شده که اگر یکی از آنها برای من بود از داشتن شتران سرخ مو برایم محبوب تر و با ارزش تر بود! پرسیدند این ویژگی ها چیست؟ ۱. همسری فاطمه زهرا ؛ علی همسر شخصی به نام فاطمه بنت رسول الله شد، پیامبر دخترش را به علی داد. ۲. سکنی در مسجد (تمام درهای منازل که به مسجد راه داشتند غیر از خانه پیامبر صلوات الله علیه و آله و منزل علی علیه السلام مسدود شدند) و اینکه هر آنچه (ورود به مسجد در حالی که غسلِ واجب در گردن هست) برای پیامبر صلوات الله علیه و آله در مسجد حلال است برای علی علیه السلام هم حلال می باشد. ۳. پرچم فتح خیبر به دست حضرت علی علیه السلام بود. در پایان حاکم نیشابوری می نویسد این حدیث صحیح الاسناد هست که بخاری و مسلم در صحیح خود نیاودرند. المستدرك على الصحيحين للحاكم ج3 ص 135،ح 4632. مباهله و قَدْرِ مولا بازگشت به فهرست
عید الله الاکبر مبارک باد
ابن أَبي عاصم (م 287 هق) از علمای اهل سنت ، در کتاب السنة باب مخصوصی را تحت عنوان «بَابُ: مَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِيٌّ مَوْلَاهُ» که در آن باب 21 روایت آورده است حَدَّثَنَا سُلَيْمَانُ بْنُ عُبَيْدِ اللَّهِ الْغَيْلَانِيُّ، ثنا أَبُو عَامِرٍ، ثنا كَثِيرُ بْنُ زَيْدٍ، عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عُمَرَ بْنِ عَلِيٍّ، عَنْ أَبِيهِ، عَنْ عَلِيٍّ، أَنَّ النَّبِيَّ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ قَامَ بِحُفْرَةِ الشَّجَرَةِ بِخُمٍّ، وَهُوَ آخُذٌ بِيَدِ عَلِيٍّ، فَقَالَ: «أَيُّهَا النَّاسُ، أَلَسْتُمْ تَشْهَدُونَ أَنَّ اللَّهَ رَبُّكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. قَالَ: «أَلَسْتُمْ تَشْهَدُونَ أَنَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ أَوْلَى بِكُمْ مِنْ أَنْفُسِكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. «وَأَنَّ اللَّهَ وَرَسُولَهُ مَوْلَاكُمْ؟» قَالُوا: بَلَى. قَالَ: «فَمَنْ كُنْتُ مَوْلَاهُ فَإِنَّ هَذَا مَوْلَاهُ» . از علی علیه السلام نقل شده است که رسول خدا صلی الله علیه وآله بر کُندِه درختی در غدیر خم ایستاده بود ؛ در حالی که دست علی علیه السلام به دست او بود . سپس فرمود : ای مردم ! آیا شهادت می‌دهید که خداوند پروردگار شما است؟ گفتند : آری فرمود : آیا شهادت می‌دهید که خدا و رسول خدا از خود شما بر شما سزاوارترند ؟ گفتند : آری فرمود : آیا شهادت می‌دهید که خدا و رسول او سرپرستان شما هستند گفتند : آری فرمود : هرکس من مولای او هستم ،‌ این (علی علیه السلام) مولای او است . السنة لابن أبي عاصم 287 هق ؛ ج 2ص 605 ، ح 1361 فهرست .