eitaa logo
یا علی مدد حیدر
271 دنبال‌کننده
504 عکس
364 ویدیو
267 فایل
ارتباط با ما @A110_F135 لینک دعوت https://eitaa.com/joinchat/2153054208C936e9b12da
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مظلوم روزگار علی علیه السلام شهادت مولا الموحدین علی بن ابی طالب علیه السلام تسلیت باد
تکنولوژی و فناوری امروز می بایست 1400سال قبل حاصل می شد چرا که علی بن ابی طالب علیه السلام " بَابُ مَدِينَةِ الْعِلْمِ وَ خَازِنُ عِلْمِ رَسُولِ اللَّه‏ (صلوات الله علیه و آله)" درب شهر علم و حافظ علم رسول خدا (صلوات الله علیه و آله) می باشد پس لعنت خود را بفرست بر همان کسانی که " بَابُ مَدِينَةِ الْعِلْمِ وَ خَازِنُ عِلْمِ رَسُولِ اللَّه‏ (صلوات الله علیه و آله)" را مسدود کردند و نگذاشتند علم گسترش یابد و مردم را در جهلی که داعش و وهابیتِ امروز نتیجه آن است رها نمودند پس همچون قَنابِر که در سحرگاهان ندا سر می دند " اَلا ‌لَعْنَةُ ‌اللَّهِ ‌عَلَى ‌مُبْغِضِي عَلِيِّ ‌بْنِ ‌أَبِي ‌طَالِبٍ (علیه السلام)" ما هم بگوییم " اَلا ‌لَعْنَةُ ‌اللَّهِ ‌عَلَى ‌مُبْغِضِي عَلِيِّ ‌بْنِ ‌أَبِي ‌طَالِبٍ (علیه السلام)" و بدانیم که خود این ذکر ، حاجت روا هست.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مناسب پروفایل
مظلومیت امام علی علیه السلام علی علیه السلام که از بدو تولد همراه با پیامبر صلوات الله علیه و آله بوده حتی بعد از وفات پیامبر (صلوات الله علیه و آله)که همه در تکاپوی نصب خلیفه بودند این علی علیه السلام بود که مشغول تجهیز جنازه پیامبر (صلوات الله علیه و آله) بود و حضرت را غسل و کفن و دفن نمود با همه این حال عالم اهل سنت "بخاری " در کتاب صحیح اش "الجامع المسند الصحيح المختصر من أمور رسول الله صلى الله عليه وسلم وسننه وأيامه = صحيح البخاري"که به قول اهل سنت صحیح ترین کتاب بعد از قرآن می باشد تنها 29 (بیست و نه)روایت از حضرت علی علیه السلام آورده و 1(يك) روايت فاطمه زهرا سلام الله علیها آورده و از سلمان فارسی که به فرموده نبی اکرم صلوات الله علیه و آله "سَلْمانُ مِنَّا أَهْلَ الْبَيْتِ " 4 (چهار)روایت آورده و این در حالیست که از عائشه که 2سال قبل از هجرت در شش سالگی به عقد پیامبر صلوات الله علیه و آله در آمد 242 روایت و از أَبُو هُرَيْرَةَ كه در سال 7هجرت مسلمان شده تعداد446 روایت آورده است و نکته دیگر اینکه کسی که بیش از هزار روایت نقل کرده باشند را " المكثرون لرواية الحديث" می دانند و اهلبیت نبوت حتی فاطمه زهرا سلام الله علیها که به فرموده حضرت رسالت "فَاطِمَةُ بَضْعَةٌ مِنِّي" جزو مکثرین در حدیث نیستند اما مکثرین در حدیث در کتب اهل سنت 👇 رقم مسلسل أسماء الصحابة عدد الأحاديث 1 أبو هريرة (اسلام آوردنش در سال فتح خيبر =سنة 7ه)5374 2 عبد الله بن عمر(اسلام آوردنش در سال 6 بعثت همراه پدرش عمر بن الخطاب) 2630 3 أنس بن مالك 2286 4 أم المؤمنين عائشة 2210 5 عبد الله بن عباس 1660 6 جابر بن عبد الله 1540 7 أبو سعيد الخدري 1170 سوالی که باقیست اینست که با توجه به "اهل البیت اعرف بالبیت (اهل خانه بهتر از دیگران از خانه خبر دارند)" چرا تعداد روایات اهلبیت پیامبر صلوات الله علیه و آله در کتب اهل سنت کم رنگ و در حد محو و دیده نشدن هست؟؟؟؟؟
مناسب پروفایل
نام مبارک حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و امام علی علیه السلام خطاط طوری نوشته که با چرخاندن تصویر ، باز هم "محمد" و "علی" خوانده می شود در آیه مباهله است که وجود مبارک امام علی علیه السلام ، به عنوان نفس پیامبر صلوات الله علیه و آله می باشد نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ [آل عمران: 61] شاعر خیلی زیبا گفته: بارها گفت محمد که علي جان من است هم به جان علي و جان محمد صلوات
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نام مبارک حضرت محمد صلوات الله علیه و آله و اامام علی علیه السلام خطاط طوری نوشته که با چرخاندن تصویر ، باز هم "محمد" و "علی" خوانده می شود مخطوطة تناظريَّة لاسم الرسول مُحمَّد صلوات الله عليه و آله (يميناً) والإمام عليّ عليه السلام (يساراً). در آیه مباهله است که وجود مبارک امام علی علیه السلام ، به عنوان نفس پیامبر صلوات الله علیه و آله می باشد نَدْعُ أَبْنَاءَنَا وَأَبْنَاءَكُمْ وَنِسَاءَنَا وَنِسَاءَكُمْ وَأَنْفُسَنَا وَأَنْفُسَكُمْ [آل عمران: 61] شاعر خیلی زیبا گفته: بارها گفت محمد که علي جان من است هم به جان علي و جان محمد صلوات
أَ فَمَنْ يَهْدي إِلَى الْحَقِّ أَحَقُّ أَنْ يُتَّبَعَ أَمَّنْ لا يَهِدِّي إِلاَّ أَنْ يُهْدى‏ فَما لَكُمْ كَيْفَ تَحْكُمُون‏ [يونس10،آیه35] أَ فَمَنْ كانَ عَلى‏ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّهِ وَ يَتْلُوهُ شاهِدٌ مِنْهُ وَ مِنْ قَبْلِهِ كِتابُ مُوسى‏ إِماماً وَ رَحْمَةً أُولئِكَ يُؤْمِنُونَ بِهِ وَ مَنْ يَكْفُرْ بِهِ مِنَ الْأَحْزابِ فَالنَّارُ مَوْعِدُهُ فَلا تَكُ في‏ مِرْيَةٍ مِنْهُ إِنَّهُ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكَ وَ لكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لا يُؤْمِنُونَ‏ [هود:11،آیه17] أَ فَمَنْ كانَ مُؤْمِناً كَمَنْ كانَ فاسِقاً لا يَسْتَوُونَ‏ [سجده: 32،آیه 18] أَ فَمَنْ كانَ عَلى‏ بَيِّنَةٍ مِنْ رَبِّهِ كَمَنْ زُيِّنَ لَهُ سُوءُ عَمَلِهِ وَ اتَّبَعُوا أَهْواءَهُم‏ [محمد:47،آیه14]
هَلْ يَسْتَوِي الَّذينَ يَعْلَمُونَ وَ الَّذينَ لا يَعْلَمُونَ ؟ [زمر :39،آیه9] وَعَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ بَاب مَدِينَة الْعلم المتوصل مِنْهُ إِلَى خَفِي المعارف والجلي . وإِنَّما يَتَذَكَّرُ أُولُوا الْأَلْباب‏ هل يتصور أن ينسب إلى غير عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلَامُ قوله تعالى: وَ فَضَّلَ اللَّهُ الْمُجاهِدينَ عَلَى الْقاعِدينَ أَجْراً عَظيما [نساء : 4،آیه 95]و هو اعلى مظهره و مصداقه والرجلان لا يوجد لهما موقف كريم تجاه العدو في أيام رسول الله صلى الله عليه وآله وسلم!!! وهل يعقل أن يخفي على احد، مباهلة النبي نصارى نجران بعلي وفاطمة وابنيهما صلوات الله عليهم دون صديق القوم وفاروقهم وبناتهما وأبنائهما، وان الله عد عليا في تلك القصة نفس رسول الله ولم يعد الشيخين تراب رجل رسول الله!!! وهل يساوي أحب الخلق إلى الله ورسوله بأناس عاديين؟ حضروا غدات الطير فلم يؤذن لهم؟!! (حدیث طیر مشوی) وهل يساوي قسيم النار والجنة بمن كان يشك في نجاته ويتمنى بأنه ليت كان دجاجا ذبحه أهله فأكلوه؟!! وهل يساوي زوج سيدة نساء أهل الجنة بأبي سيدة نساء الناكثين والباغين؟!! وهل يساوي أبو السبطين وبقية رسول الله في أمته بغيره؟!! وهل يساوي من كان الحق والقرآن معه يدوران معه حيثما دار بمن كان يقول: إن لي شيطانا يعتريني؟!! هل يساوي من كان حبه إيمان وبغضه كفر بمن ليس لحبه وزن ولا لبغضه وزر!!! وهل يساوي من ردت عليه الشمس كي يفوز بفضيلة الصلاة في الوقت بمن لم يرد له عنز؟!! هل يتصور أن يحجب آية التناجي- مع قصر ذات يده عن مال الدنيا بسبب إنفاقه ما يملكه وعدم إمساكه على المال- وتقاعد الشيخين عن رسول الله بخلا ورغبة عن مجالسة رسول الله وأخذ العلم عنه حتى أنزل الله تعالى في توبيخهما ومن على شاكلتها: « أَ أَشْفَقْتُمْ أَنْ تُقَدِّمُوا بَيْنَ يَدَيْ نَجْواكُمْ صَدَقاتٍ [مجادله :58:13]؟» . ولم يعمل بآية الإنفاق قبل التناجي إلا علي بن أبي طالب باتفاق المسلمين!!!
حرم مطهر امام علی علیه السلام www.imamali.net/vtour
پیمان شکنان از بیعت حضرت علی علیه السلام ، تحت رهبری عائشه که بر شتر سوار بود در بصره جنگی علیه حضرت علی علیه السلام به راه انداختند که منجر به شکست خودشان شد در روایت داریم که نبی مکرم اسلام (صلوات الله علیه و آله) فرمودند: «لَنْ يُفْلِحَ قَوْمٌ وَلَّوْا أَمْرَهُمُ امْرَأَةً» [1] رستگار نمی شود قومی که سرپرستی و زمام امور شان را به زن بسپارند هرگز رستگار نخواهد شد. یا «هَلَكَ قَوْمٌ وَلَّوْا أَمْرَهُمُ امْرَأَةً»[2]. هلاک شدند قومی که سرپرستی و زمام امور شان را به زن بسپارند حال با توجه به آیه شریفه : يَوْمَ نَدْعُوا كُلَّ أُناسٍ بِإِمامِهِمْ [3] روز قیامت هر قومی را با امام و پیشوایشان می خوانیم ، خواننده محترم خود نتیجه گیری کند که عائشه و افرادی که تحت فرمان او بودند در روز قیامت به سمت بهشت رهنمون هستند یا در جهنم باقی می مانند. [1]صحيح البخاري متوفی256هـق» ج6ص 8 رقم: 4425. [2]مجمع الزوائد ومنبع الفوائد؛ الهيثمي (المتوفى: 807هـ)»ج7ص234، رقم 12022. [3] إسراء :17،آیه 71.
شخصیت شناسی عائشه وقتی خبر شهادت امام علی علیه السلام به عائشه (دختر ابوبکر و زوجه پیامبر صلوات الله علیه و آله) رسید درحالی که با عصا ایستاده بود از شدت خوشحالی عصایش بر زمین می اندازد و بدون عصا می ایستد همچنانکه چشم فردی روشن می شود با آمدن مسافرش فَبَلَغَ ذَلِكَ عَائِشَةَ فَقَالَتْ: فَأَلْقَتْ عَصَاهَا وَاسْتَقَرَّتْ بِهَا النَّوَى ... كَمَا قَرَّ عَيْنًا بِالإِيَابِ الْمُسَافِرُ الطبقات الكبرى لابن سعد (متوفی230هـق)ط العلمية - جـ ٣(ص: ٢٩) از خدای منان هرچی که دلت تنگت می خواهد برای عائشه آرزو کن و بخواه
تعظیم قائم غرّى بر جنازه امیر المومنین علی بن ابی طالب علیه السلام عَنْ عَبْدِ اللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ، عَنْ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ (عَلَيْهِمَا السَّلَامُ)، قَالَ: سَأَلْتُهُ عَنِ الْقَائِمِ الْمَائِلِ فِي طَرِيقِ الْغَرِيِّ. فَقَالَ: نَعَمْ، إِنَّهُ لَمَّا جَاوَزَ سَرِيرُ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ عَلِيٍّ (عَلَيْهِ السَّلَامُ) انْحَنَى أَسَفاً وَ حُزْناً عَلَى أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ (عَلَيْهِ السَّلَامُ)، وَ كَذَلِكَ سَرِيرُ أَبْرَهَةَ لَمَّا دَخَلَ عَلَيْهِ عَبْدُ الْمُطَّلِبِ انْحَنَى وَ مَالَ. و موافق روايت امالى شيخ طوسى چون جنازه آن حضرت از کنار قائم غرّى(آن در قديم بنايى بود گويا شبيه به ميل كه آن را علم نيز مى‏ناميدند) گذشت به جهت تعظيم و احترام جنازه مطهّر حضرت، كج و منحنى شد چنانچه سرير ابرهه در وقت داخل شدن عبد المطّلب بر ابرهه به جهت تعظيم آن جناب منحنى و كج شد و الحال به جاى آن قائم مسجدى است كه آن را مسجد «حنّانه» مى‏نامند و در شرق نجف به فاصله سه هزار ذرع تقريبا واقع است. الأمالي (للطوسي) ؛ص682، رقم 1451- 4. منتهى الآمال، شيخ عباس قمى ،ج‏1،ص:441
قبر امام علی علیه السلام تا 100 سال مخفی بود عبد اللَّه حازم گويد روزى همراه هارون الرشيد برای شكار از كوفه خارج شديم به غَرِيَّيْن و ثُوَيَّه (نام محلی نزیک کوفه) رسيدیم فَرَأَيْنَا ظِبَاءً تعدادی آهو دیدیم فَأَرْسَلْنَا عَلَيْهَا الصُّقُورَ وَ الْكِلَابَ بازها و سگها را بطرف آنها فرستاديم فَجَاوَلَتْهَا سَاعَةً باندازه يك ساعت آنها را دنبال كردند ثُمَّ لَجَأَتِ‏ الظِّبَاءُ إِلَى أَكَمَةٍ فَسَقَطَتْ عَلَيْهَا حيوانات بيچاره شده خود را به پناه پُشتِه(تَلّ و تپه) درآوردند فَسَقَطَتِ الصُّقُورُ نَاحِيَةً وَ رَجَعَتِ الْكِلَابُ بازها بطرفى رفته و سگهاى شكارى بجانب ما آمدند فَعَجِبَ‏ الرَّشِيدُ آخر الامر هارون از اين پيش‏آمد تعجب کرد ثُمَّ إِنَّ الظِّبَاءَ هَبَطَتْ مِنَ الْأَكَمَةِ طولی نکشید که آهوان از آن بزير آمدند فَهَبَطَتِ الصُّقُورُ وَ الْكِلَابُ دو مرتبه بازها و سگها بدانها حمله كردند فَرَجَعَتِ الظِّبَاءُ إِلَى الْأَكَمَةِ دوباره آنها كه خود را بيچاره ديدند بهمان پشته پناه بردند فَتَرَاجَعَتْ عَنْهَا الْكِلَابُ وَ الصُّقُورُ و سگ ها و بازها هم برگشتند فَفَعَلَتْ‏ ذَلِكَ ثَلَاثاً تا سه مرتبه همين عمل مكرر شد و آن روز از شكار باز ماندند. فَقَالَ الرَّشِيدُ ارْكُضُوا فَمَنْ لَقِيتُمُوهُ فَأْتُونِي بِهِ هارون دستور داد برويد در اين نزديكى هر كسى را ملاقات كرديد بحضور آوريد تا ما را از اين قضيه مطلع گرداند. فَأَتَيْنَاهُ بِشَيْخٍ مِنْ بَنِي أَسَدٍ پيرمردى از مردم بنى اسد را حاضر كردند فَقَالَ لَهُ هَارُونُ أَخْبِرْنِي مَا هَذِهِ الْأَكَمَةُ هرون پرسيد اين پشته و قضيه آن را كاملا بيان كن و ما را از پيش‏آمدى كه ديده‏ايم اطلاع بده قَالَ إِنْ جَعَلْتَ لِيَ الْأَمَانَ أَخْبَرْتُكَ پیر مرد گفت اگر مرا امان دهى حقيقت آن را براى تو شرح خواهم داد قَالَ لَكَ عَهْدُ اللَّهِ وَ مِيثَاقُهُ أَلَّا أُهَيِّجَكَ وَ لَا أُوذِيَكَ هارون گفت با خدا پيمان بستم كه اگر حقيقت آن را بگوئى بتو آسيبى نرسانم. فَقَالَ حَدَّثَنِي أَبِي عَنْ آبَائِهِ أَنَّهُمْ كَانُوا يَقُولُونَ إِنَّ فِي هَذِهِ الْأَكَمَةِ قَبْرَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ ع گفت پدرم از پدرانش نقل ميكرده كه در زير اين پشته مرقد مطهر امير المؤمنين است و آن را خداى متعال حرم امن خود قرار داده هر كس بدان جا پناهنده شود از هر آسيب و گزندى در امانست. الإرشاد في معرفة حجج الله على العباد، ج‏1، ص: 28-27 الإرشاد للمفيد / ترجمه ساعدى، ص: 28
💠 اشک، خاموش‌کنندۀ آتش! ❖مرحوم آیت‌الله‌العظمی حاج سید ‌احمد زنجانی در کتاب ارزشمند "أربعینیات"، جاری شدن اشک را از جملۀ آداب دعا بر می‌شمارد و می‌نویسد: 🔻 ▫️حضرت صادق علیه‌السلام فرمود: «هیچ چیزی نیست مگر این‌که برای آن پیمانه و وزنی هست مگر اشک‌ها که قطره‌ای از آن، دریاهایی را از آتش خاموش می‌‎کند. پس هنگامی که چشم با اشک خود پُر و در آب خود غرق شد، روی صاحب آن را غبار نمی‌گیرد و ذلّت بر او وارد نمی‌شود و وقتی که اشک به جریان افتاد، خداوند او را بر آتش حرام می‌کند و اگر یک نفر گریه‌کننده درباره امّتی گریه کند هر آینه آن امّت مورد رحمت می‌شوند.» یعنی به جهت دعای او که با گریه نموده، خداوند امّتی را می‌بخشد. ▫️و در روایت دیگر فرمود: «وقتی که به یکی از شما رقّت عارض شد، دعا کند؛ چون قلب رقّت پیدا نمی‌کند مگر این‌که خالص و پاک باشد.» پس، از جمله آداب دعا گریه و زاری و رقّت قلب است که با اشک و رقّت قلب، حوائج خود را از خدا بخواهد. ❖ــــــــــــــ❖ [.. عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: «مَا مِنْ شَيْ‏ءٍ إِلَّا وَ لَهُ‏ كَيْلٌ‏ وَ وَزْنٌ‏ إِلَّا الدُّمُوعُ فَإِنَّ الْقَطْرَةَ تُطْفِئُ بِحَاراً مِنْ نَارٍ فَإِذَا اغْرَوْرَقَتِ الْعَيْنُ بِمَائِهَا لَمْ يَرْهَقْ وَجْهاً قَتَرٌ وَ لَا ذِلَّةٌ فَإِذَا فَاضَتْ حَرَّمَهُ اللَّهُ عَلَى النَّارِ وَ لَوْ أَنَّ بَاكِياً بَكَى فِي أُمَّةٍ لَرُحِمُوا» / کافی، ج 2، 481 ، ح 1 ..عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع قَالَ: إ«ِذَا رَقَ‏ أَحَدُكُمْ‏ فَلْيَدْعُ فَإِنَّ الْقَلْبَ لَا يَرِقُّ حَتَّى يَخْلُص‏» /کافی، ج2، ص477، ح5] 📚اربعینیات(اربعین سوم، حدیث 6)؛ ص185
فاطمه بخاطر این همه فضائلش لیله القدر نامیده شده است : عَنْ أَبِي عَبْدِ اللَّهِ ع أَنَّهُ قَالَ « إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِي لَيْلَةِ الْقَدْرِ » اللَّيْلَةُ :فَاطِمَةُ، وَ الْقَدْرُ : اللَّهُ؛ فَمَنْ عَرَفَ فَاطِمَةَ حَقَّ مَعْرِفَتِهَا فَقَدْ أَدْرَكَ لَيْلَةَ الْقَدْرِ وَ إِنَّمَا سُمِّيَتْ فَاطِمَةَ لِأَنَّ الْخَلْقَ فُطِمُوا عَنْ مَعْرِفَتِهَا معنى كلمه ليلة كه در آيه يكم اين سوره قدر مي باشد فاطمه و معنى كلمه قدر يعنى خدا، پس كسى كه فاطمه را آن طور كه بايد و شايد بشناسد ليلة القدر را درك نموده است. و فاطمه ، فاطمه ‏ناميده شد چونكه خلق نتوانستند او را كاملا بشناسند(بحار الأنوار الجامعة لدرر أخبار الأئمة الأطهار ج‏43 65 باب 3 مناقبها و فضائلها و بعض أحوالها و معجزاتها صلوات الله عليها ..... ص : 19) وجوه تشابه لیله قدر با وجود مبارک حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها 1 ) قدر و منزلت وعظمت شب قدربرای مردم مجهول است ؛ قدر و منزلت وعظمت حضرت زهرا سلام الله علیها برای مردم مجهول است لذا در وجه نامگذاری نام آن حضرت به فاطمه، فرموده اند والناس فطموا وقطعوا عن معرفتها مردم عاجز از معرفت و شناخت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها هستند . و همچنین قبرحضرت صدیقه طاهره فاطمه زهرا سلام الله علیها که گواه حقانیت خلافت بلا فصل حضرت علی علیه السلام و شهادت آن مظلومه و مغصوبه مِن حقها، مخفی است . 2 ) در شب قدر « يفرق فيها كل أمر حكيم » هر كارى بر طبق حكمت نوشته ، و حق از باطل جدا مى‏شود. بواسطه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها حق از باطل و مومن از کافر جدا می شود (بفاطمة يفرق بين الحق والباطل ، والمؤمن والكفار ). لذا در روایت است که عبدالله بن عمربن خطاب از رسول الله صلوات الله علیه و آله نقل کرده که : وَ مَنْ مَاتَ وَ لَيْسَ‏ فِي‏ عُنُقِهِ‏ بَيْعَةٌ، مَاتَ مِيتَةً جَاهِلِيَّةً». مسلم بن حجاج(م 261 ه ق)، صحيح مسلم حدیث 4899. کسی که بمیرد و بیعت امامی بر گردنش نباشد به مرگ جاهلیت از دنیا رفته است. سوال : حضرت زهرا سلام الله علیها با چه کسی بیعت کرد؟ با علی علیه السلام یا ابوبکر؟ مسلماً زهرای مرضیه ای که حاضر نبود ابوبکر و عمر به عیادتش بیایند و زمانی هم که به واسطه علی علیه السلام آمدند زهرا اهر سلام الله علیها جز غضب و نارضایتی سخن دیگر با آن دو نگفت ، هیچگاه با ابوبکر بیعت نکرد.و راز مخفی بودن قبر حضرت را در این قضیه مکشوف است که حضرت نخواستند غاصبین خلافت و غاصبین فدک بر تشییع و تدفین حضرت شرکت جسته بلکه بالاتر نخواستند احدی از این مردم ، از قبرحضرتش با خبر گردند. 3) شب قدر بعنوان ظرفی برای نزول آیات قرآن است ؛ حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها أُم الائمه است 4)شب قدر معراج انبیا و اولیا الهی است ؛ ولایت فاطمه زهرا حلقه وصل انبیا و ائمه ع است شب قدر منشاء فیوضات و کمالات الهی است ؛ توسل به فاطمه زهرا وسیله رسیدن به همه خیرات و برکات و دفع بلیّات است 5) شب قدر بهتر از هزار شب می باشد ؛ رُبّ اَلفَ عَینٍ تُکرَمُ بِعَینٍ هزاران سید بخاطر وجود مبارک حضرت زهرا سلام الله علیها ، فرزند رسول الله محسوب می شوند و به وجود آن حضرت مورد اکرام می شوند. 6)شب قدر برترین شب است ؛ وجود مبارک حضرت صدیقه طاهر فاطمه زهرا سلام الله علیها که برترین زنان (از اولین زنان تا آخرین زنان ؛در دنیا و آخرت) می باشد بلکه حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها بهترین اهل زمین از حیث نسب ، شرف و کَرَم می باشد و آن حضرت مشکات و چراغ نور خدای متعال می باشد و همچنان که امام محمد باقر علیه السلام فرمودند سیده نساء العالمین حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها عنصرِ شجره طیبه (كَشَجَرَةٍ طَيِّبَةٍ أَصْلُها ثابِتٌ وَ فَرْعُها فِي السَّماء"ابراهیم:14،آیه24") می باشدکه رسول خدا صلوات الله علیه و آله اصل آن شجره ، و امیرالمؤمنین حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام فرع آن ، و شیعیان علی علیه السلام برگ های آن شجره طیبه هستند. 7) یکی از اسامی شب قدر ، مبارکه است إِنَّا أَنْزَلْناهُ في‏ لَيْلَةٍ مُبارَكَةٍ (دخان:44،آیه3) ؛ یکی از القاب حضرت زهرا سلام الله علیها مبارکه است. برگرفته از اسرار فاطمیه محمد فاضل مسعودی
إِِلَهِي إِنْ عَفَوْتَ فَمَنْ أَوْلَي مِنْكَ بِالْعَفْوِ خدايا اگر گذشت كنی و مرا ببخشی ، پس سزاوارتر از وجود تو به گذشت و عفو كيست؟ وَ اغْفِرْ لِي مَا خَفِيَ عَلَي اﻵْدَمِيِّينَ مِنْ عَمَلِي وَ أَدِمْ لِي مَا بِهِ سَتَرْتَنِي و خطاها و گناهانی انجام داده ام و بر انسانها پوشيده و مخفی مانده بيامرز، و آنچه را كه مرا به آن پوشاندی تداوم بخش (قسمتی از دعای امام سجاد علیه السلام در سحرهای ماه مبارک رمضان، معروف به دعای ابو حمزه ثمالی) سلام عیکم خطاها، لغزش ها و اذیت هایم که متوجه شدید یا نشدید را حلال نمایید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا