eitaa logo
@Imam7tom
410 دنبال‌کننده
16.4هزار عکس
15.4هزار ویدیو
1.5هزار فایل
کانال امام موسی کاظم علیه االسلام حاوی مطالب مذهبی
مشاهده در ایتا
دانلود
1_259946405.mp3
463K
🎶 بسیار زیبا و ۳۱ 🎶 توصیه می شود 👇 👈 با تمام وجود 🎧گوش🎧 دهید
🦋 علی علیه السلام: 🍞 فَإِنَّ تَقْوَي اللَّهِ مِفْتَاحُ سَدَادٍ وَ ذَخِيرَةُ مَعَادٍ وَ عِتْقٌ مِنْ كُلِّ مَلَكَةٍ وَ نَجَاةٌ مِنْ كُلِّ هَلَكَةٍ بِهَا يَنْجَحُ الطَّالِبُ وَ يَنْجُو الْهَارِبُ وَ تُنَالُ الرَّغَائِبُ 🍉 پرهیزكاری و عمل : همانا ترس از خدا كلید هر در بسته، و ذخیره رستاخیز، و مایه آزادگی از هرگونه بردگی، و عامل نجات از هرگونه هلاكت است، در پرتو پرهیزكاری، تلاشگران پیروز، پروا كنندگان از گناه رستگار، و به هر آرزویی می توان رسید. 📚 ، ۲۳۰
سه دقیقه در قیامت 40.mp3
35.37M
🔈 شرح و بررسی کتاب 🔈 تجربه نزدیک به مرگ جانباز مدافع حرم 🔊 جلسه چهلم * ادامه روایات صدقه * حُبُّ الدُّنْیا رَأْسُ کُلِّ خَطِیئَة * آثار صدقه در کم شدن علاقه به دنیا * چه چیزی را صدقه بدهیم؟ * صدقه از رئوس مستحبات است * چرا صدقه را پنهانی بدهیم، بهتر است؟ * حد و مرز صدقه * واسطه شدن در صدقه * اثرات فوق‌العاده صدقه و انفاق * صدقه را به چه کسی بدهیم؟ * سخنی با خانواده‌هایی که عزیزانشان را بر اثر کرونا از دست دادند * حالت تعلق چگونه است؟ * فشار قبر چه حالتی است؟ * در عظمت صدقه همین بس که.... * صدقه دادن باعث سختی خانواده نشود * چه توشه‌ای برای اموات بفرستیم؟ 📅99/01/12
🔴 مهدی طائب، برادر رئیس سازمان اطلاعات سپاه: 🔹منشا آمریکاست، ویروس کرونا را ساخته و هدفش این است که خط بصیرت دینی و هدایت الهی را ببندد، چون دید که جمهوری اسلامی مشعل هدایت دنیا شده و در روایات داریم که علم از قم به جهان افاضه می‌شود، این را خوب فهمیدند و آمدند این مشعل را خاموش کنند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⏳ و اینــک آخرالزمان!!! 🔥 !!! 🔴علائم معروف شیطان شیطان پرستان!!
🔴 موشک‌های یمنی‌ دقیق روی سر حرام زادگان سعودی ریختن 😄 ‼️سعودی‌ها و مزدوران آنها در طول ۴۸ ساعت گذشته اقدام به تجمیع گسترده نیرو و تجهیزات از مناطق مختلف یمن برای حمله به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی در محورهای مختلف منتهی به شهر مأرب کرده‌اند. در حالی که خبر می‌رسد بسیاری از قبایل ساکن در استان مأرب رسماً با پیشنهادهای دولت غیرقانونی منصور هادی و سعودی‌ها برای استفاده نیروهای قبیله‌ای جهت نبرد با ارتش و کمیته‌های مردمی مخالفت کرده‌اند، افراد مسلح برخی قبایل دیگر اما در طول ۷۲ ساعت گذشته در سلسله ارتفاعات راهبردی جبل الهیلان با نیروهای ارتش درگیر شدند. ‼️در همین حال سعودی‌ها و مزدوران وابسته‌اش تلاش کردند تا پوشش رسانه‌ای سنگین و بی سابقه‌ای در این مورد داده و با انتشارخبرهای دروغ بسیار را که شاید یکی از این خبرها اشغال مجدد پادگان کوفل در نزدیکی روستای کوفل و در مسیر آسفالتی مأرب به صرواح و همچنین پادگان اللبنات در شمال شهر مأرب باشد، به نحوی وضعیت میدان نبرد را مدیریت کنند. البته همه این خبرها به جز پیشروی محدود نیروهای قبیله‌ای در جبل الهیلان دروغ بوده است. در سایر محورها با وجود پشتیبانی سنگین هوایی و هجوم بی سابقه شبه‌نظامیان به خطوط نبرد، مهاجمان هیچ توفیقی نداشتند. ‼️با این حال شبه نظامیان وابسته به حزب اصلاح (اخوان الشیاطین یمن) تلاش کردند از محورها و جبهه‌های مختلف نیروی لازم و کافی برای حمله به مواضع ارتش و کمیته‌های مردمی را گردآوری کنند و از سوی دیگر سعودی‌ها نیز صدها دستگاه انواع و اقسام خودرو و تجهیزات رزمی و همچنین طیف وسیعی از توپ و خمپاره‌اندازهای موجود در انبار ارتشش را راهی مأرب کرده است. به گفته یکی از دوستان حاضر در منطقه شاید پس از عملیات نصر من الله در صعده، این اولین بار باشد که سعودی ها این حجم از تجهیزات را وارد یک منطقه می کنند. این دوست ما البته بر این موضوع تاکید دارد که در طول دو ماه گذشته در استان های جوف و مأرب تجهیزات و امکانات غیرقابل باوری به غنیمت ارتش و کمیته های مردمی درآمده است. ‼️سعودی‌ها و سرکرده‌های دولت هادی با علم بر اینکه اگر استان‌ مأرب از دست برود عملاً باید شکست را در برابر انصارالله بپذیرند و آنها بعد مأرب فقط یک برگه دیگر برای فشار بر ارتش و کمیته‌های مردمی در دست خواهند داشت و آن نیز عملیات در منطقه ساحل و استان الحدیده است، به همین علت تلاش می گ‌کنند تا مانع از سقوط مأرب پیش از رسیدن به یک توافق آتش‌بس با انصارالله گردند. با این حال ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در طول چند هفته گذشته با تاکتیک‌های مختلف به سراغ سعودی‌ها و مزدوران وابسته رفته‌اند؛ یکی از این تاکتیک‌ها فعال کردن متناوب چند جبهه است. بر اساس این تاکتیک ارتش و کمیته‌های مردمی هر شب در یک جبهه عملیات می‌کنند و این باعث شده تا سعودی‌ها نتوانند به صورت منظم اقدام به پشتیبانی از مزدوران وابسته به خود کنند. ‼️مسئله دیگر در این مورد تلاش دولت نجات ملی و همچنین کمیته آشتی ملی در صنعا برای انجام مصالحه با قبایل و عشایر حاضر در مأرب است. این مسئله باعث شده تا بسیاری از قبایل این استان رغبتی برای ورود به جنگ با ارتش و کمیته‌های مردمی نداشته باشند و از سوی دیگر آنها به این فراست رسیدند که کفه ترازو به نفع انصارالله سنگینی می‌کند و دیر یا زود آن‌ها این استان را از اشغال مزدوران سعودی و شبه نظامیان حزب اصلاح خارج می‌کنند. به همین دلیل سعودی‌ها ناکام از به کارگیری قبایل بومی در مأرب هزینه بسیار زیادی را برای انتقال نیروهای قبایل دیگر از سایر استان‌ها متحمل شده‌اند. ‼️این نقل و انتقال‌ها و جابجایی‌ها از چشم تیزبین یگان اطلاعاتی ارتش و کمیته‌های مردمی دور نمانده و آنها به صورت کاملاً دقیق و لحظه‌ای این تحرکات را رصد می‌کنند. اطلاعات موثق به ما می گوید که سعودی ها قصد داشتند با تجمیع نیرو و تجهیزات از بامداد امروز شنبه بار دیگر در شمال پادگان کوفل و جبل هیلان دست به عملیات سنگینی بزنند که آخرین داده‌های ما از شروع درگیری‌ها در این منطقه حکایت دارد. ‼️تجمیع نیروها در مأرب آنها را به هدفی آسان برای ارتش یمن تبدیل کرد و بر اساس اطلاعات موجود، یگان موشکی و پهپادی ارتش در دو نوبت اقدام به هدف قرار دادن تجمعات مزدوران سعودی کردند. نوبت اول هنگام غروب آفتاب و نوبت دوم نیز در شامگاه روز جمعه صورت گرفت و منابع وابسته به مزدوران بدون اعتراف به میزان تلفات، حملات موشکی را تایید می‌کنند. از آنجایی که این حملات به تجمعات آن صورت گرفته، بدون شک ما باید شاهد تلفات قابل توجه در میان آنها باشیم. این تازه‌ترین دستاورد ارتش یمن در مقابل با دشمن است./اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
گویا حدود ۱۹۰ نماینده مجلس یازدهم در نامه‌ای به رهبر انقلاب متعهد شده‌اند که زمینه‌های را فراهم آورند؛ هرچند شاید در نگاه اول این نامه نگاری نیز شعاری و از جنس نامه نگاری‌های قبلی برخی مدیران و پوستر سازی و بیلبورد سازی‌های برخی ارگان‌های دولتی و غیر دولتی بنظر برسد اما اقدام نمایندگان مجلس آینده برای متعهد سازی خودشان قطعا قابل تقدیرست! ➕ البته باید توجه داشت همانطورکه بی‌اختیار نشان دادن مجلس کار اشتباهی است، بالا بردن سطح توقعات از مجلس آینده (آنهم پیش از شروع به کار آن) نیز اشتباه بنظر می‌رسد و به نوعی بازی در پازل اصلاح طلبانی محسوب میشود که چون نمی‌توانند از زیر بار پاسخگویی به مردم (بابت حمایت‌شان از دولت جناب روحانی) خارج شوند قطعا به سمت آن خواهند رفت تا لااقل از این طریق (با بالا بردن سطح توقعات و مطالبه‌ی مردم از مجلس آینده) یک تصویر ناموفق از آن در اذهان عمومی بسازند!!
| اسطوره مقاومت
▪️ویروس کرونا که این جهان حدود ۸میلیارد نفری را به هم ریخته تا کنون فقط توانسته ۵۰هزار نفر از ۱میلیون مبتلا را از بین ببرد؛ ولی در همین جهان ویروس بزرگتری به نام بن سلمان سعودی وجود دارد که فقط در یکسال اخیر بیشتر از ۱۰۰هزار کودک یمنی را به قتل رسانده است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
امام خامنه‌ای "آنچه امروز دشمنان علیه ایران انجام میدهند، نفس‌های آخر دشمنی‌شان است." حتما ببینید و نشر دهید
🔴 ۶ مرحله ایلومناتی از ۲۰۲۰ تا جنگ جهانی❗️ ۱- فراگیری حس ترس از کرونا ۲- انتشار یک ویروس رایانه ای ۳- نیترو زئوس یا قطع برق سراسری ! ۴- مرگ ترامپ بر اثر بیماری ۵- ورود ارتش ها برای جنگ ۶- واکسن اجباری سراسری
🔻سلسله مقالات مهدویت تا نیمه شعبان (1) فاصله خروج سفیانی تا ظهور امام مهدی: 1️⃣ اول: بین سفیانی تا ظهور، 6 ماه فاصله است اگر بر این مبنا باشیم که بین ظهور و خروج (قیام) امام مهدی علیه‌السلام، تفاوتی وجود ندارد. نتیجه می گیریم 6 ماه قبل از ظهور و خروج (قیام) حضرت، سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، به عنوان نشانه های حتمی، در دو جبهه مقابل، قیام خویش را آغار خواهند کرد. زیرا سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، خروج می کنند و ظهور و قیام امام عصر نیز در ماه محرم می باشد. و فاصله بین خروج سفیانی و ظهور (قیام) امام عصر، 6 ماه فاصله است (تصویر ). https://bit.ly/342l1AV 2️⃣ دوم: بین سفیانی تا ظهور، 15 ماه فاصله است بدین صورت که امام عصر در ماه رمضان و در شب قدر (23 ماه رمضان)، ظهور می فرمایند و آنگاه در عاشورای ماه محرم قیام (خروج) علنی خویش را به عموم جهانیان اعلام می فرمایند. طبق این مبنا، از آنجا که سفیانی در ماه رجب خروج می کند و حضرت 15 ماه بعد (به مدت حمل ناقه) در ماه رمضان، ظهور می فرمایند. و سپس در دهم عاشورا ماه محرم، قیام و خروج خویش را به جهانیان اعلام می کنند؛ پس بین خروج سفیانی و خروج (قیام) امام مهدی علیه السلام، حدود 18 ماه و 17 روز فاصله است. (15 ماه + 3 ماه و 17 روز). بنابراین، ابتدا سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری، خروج می کند و بعد امام مهدی علیه السلام هم در جمعه شب قدر ماه رمضان سال زوج قمری، ظهور (به معنای پایان عصر غیبت کبری) می فرمایند و امکان ارتباط خاص و مستقیم امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس زکیه، امکان پذیر خواهد بود و در نهایت در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، خروج و قیام علنی امام مهدی برای تمام جهانیان، اتفاق خواهد افتاد (تصویر ). 🔸دیدگاه اول (تصویر اول)، با روبرو خواهد بود و آن اینکه: 1. در اثبات نادرستی و بطلان دیدگاه اول -که بیان می کند فاصله بین خروج سفیانی و ظهور امام عصر، تنها 6 ماه فاصله است- این است که در صورت التزام به این دیدگاه، بایستی حوادثی چون: جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق، بعد از ظهور امام عصر (بعد از ماه محرم)، رخ دهد، در حالیکه همگان می دانند، این حوادث ( جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق)، قبل از ظهور امام عصر است و نه بعد از ظهور. زیرا سفیانی، به مدت 6 ماه می‏جنگد و در این مدت 6 ماه، تنها و فقط بر منطقه شام و سوریه، مسلط میشود و بعد از 6 ماه (بعد از محرم)، آنگاه در جنگ قرقیسیا، شرکت می کند و سپس به عراق حمله می کند. پس آیا منطقی است، امام عصر، 6 ماه بعد از خروج سفیانی، یعنی در ماه محرم همان سال، ظهور کرده باشند ولی هنوز، سفیانی به عراق و عربستان حمله نکرده باشد؟ 2. و اگر ملتزم به دیدگاه اول شویم، باید چنین باشد: در حالیکه، هنوز سفیانی بر مناطق پنج گانه شام و سوریه، مسلط نشده است اما لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، دچار خسف بیداء می شود. آیا این امر، منطقی است؟ زیرا هنوز سفیانی به عربستان، لشکر نظامی اعزام نکرده است تا چه رسد به خسف این لشکر در بین مکه و مدینه. 🔹 دیدگاه دوم (تصویر دوم) در فاصله بین سفیانی تا ظهور و قیام امام مهدی، ارحج است. و در سال فرد قمری و صحیه و ظهور در سال زوج قمری و امام مهدی در سال فرد قمری خواهد بود 🔗 ⬅️ متن کامل این مقاله از لینک زیر بخوانید: 👇 http://rajanews.com/node/250156
تصویر فوق[1]، خروج های مختلف سفیانی را در سوریه، قبل از حمله به عراق، را ترسیم می کند. سفیانی بعد از کسب حمایت رومی ها (و به تعبیر روایت: و فی عنقه صلیب)، حرکت و خروج اش را از جنوب سوریه، استان درعا و منطقه وادی یابس (حوران) در جنوب غربی سوریه و شمار اردن، جایی که کمربند امنیتی یهودی ها، محسوب می شود، آغاز خواهد کرد. منطقه درعا، در اقصی جنوب کشور سوریه واقع می‌باشد که از شمال به استان دمشق، از جنوب به کشور اردن و از مغرب به استان قنیطره، تحت اشغال اسرائیل، ختم می شود. در کتاب الغیبه شیخ طوسی نقل شده است که سفیانی قبل از خروج از وادی یابس (منطقه درعا در سوریه) ابتدا به روم (غرب) رفته و با حمایت رومی ها (دنیای غرب)، وارد منطقه شام و سوریه خواهد شد. يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ.[2] سفیانی در حالیکه رهبری قومی را بر عهده دارد مانند شخص نصرانی و صلیب به گردن، از بلاد روم می‌آید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 توضیحات بسیار مهم استاد رائفی_پور در مورد طوفان توییتری 🗓 چهارشنبه، ۲۰ فروردین، ساعت ۲۱ الی ۲۳ ، شب ولادت امام زمان عملیات عظیم، ویژه و جهانی توییتر. 🔹 از الان با هشتگ (منجی وعده داده شده) ➕توییت هاتون رو آماده کنید. 🔆 منتظران، به پا خیزید...
در کتاب الغیبه شیخ طوسی نقل شده است که سفیانی قبل از خروج از وادی یابس (منطقه درعا در سوریه) ابتدا به روم (غرب) رفته و با حمایت رومی ها (دنیای غرب)، وارد منطقه شام و سوریه خواهد شد. يُقْبِلُ السُّفْيَانِيُّ مِنْ بِلَادِ الرُّومِ مُنْتَصِراً فِي عُنُقِهِ صَلِيبٌ وَ هُوَ صَاحِبُ الْقَوْمِ.[2] سفیانی در حالیکه رهبری قومی را بر عهده دارد مانند شخص نصرانی و صلیب به گردن، از بلاد روم آنگاه عزم خویش را برای تسلط بر مناطق پنج گانه شام، جزم کرده و به مدت شش ماه برای تسلط بر این مناطق در سوریه با مخالفین و معارضین داخلی، می جنگد و سپس عازم منطقه قرقیسیا در نزدیکی شهر دیرالزور سوریه می شود. زیرا، ترک ها از قبل به این مناطق، لشکرکشی کرده و بخشی های از شرق سوریه را اشغال کرده اند. آنگاه بعد از پیروزی نسبی در سوریه، به سمت حمله به عراق و کوفه و نجف، برنامه ریزی می کند. و همزمان لشکری را نیز به سمت عربستان و مشخصا مکه و مدینه، اعزام خواهد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حوادث سوریه قبل از خروج سفیانی امام باقر علیه السلام، تمام مطالب فوق را در ضمن حدیثی به اجمال، بیان میفرمایند که البته جزئیات خروج سفیانی از سوریه و حمله به عراق و عربستان، در احادیث و روایات دیگری، به تفصیل بیان شده است: . در اين زمان سه پرچم (سپاه) در مقابل هم مى‏ايستند: سپاه اصهب، ابقع، سفيانى. در ابتدا سفيانى با ابقع مى‏جنگد و او و همراهانش را كشته و به دنبال آن اصهب را هلاك مى‏كند. پس از آن تمام هم و غم سفیانی حمله به عراق است. سپاهيانش را به قرقيسيا مى‏رساند و در آنجا هم به جنگيدن مى‏پردازد. در اين جنگ صد هزار نفر از جباران و ستمگران كشته مى‏شوند. پس از آن سفيانى سپاهى را به سوى كوفه گسيل مى‏دارد ... و در این میان و در هنگام حمله سفیانی به عراق، لشکریانی از خراسان (ایران) برای دفه حمله سفیانی، به سرعت عازم عراق و کوفه خواهند شد که در میان آنها، اصحاب قائم و امام عصر نیز حضور دارند ... . البته قبل از خروج سفیانی در سال فرد قمری، بایستی سلسله حوادثی در سوریه، رخ دهد که فراز ابتدایی روایت فوق، حوادث قبل از خروج سفیانی را به ترتیب و به نقل از امام باقر در کتاب الغیبۀ نعمانی، بدین ترتیب، ذکر می کند: .. و زلزله ای در منطقه جابیه دمشق در سوریه، رخ خواهد داد و بخشی از مسجد اموی دمشق، تخریب خواهد شد ... آنگاه خروج کنندگانی از جانب ترکها، خروج خواهند کرد و فتنه و قتل رومی ها را فراخواهد گرفت. برادران ترکها، نیروهایی نظامی خویش را در جزیره سوریه ادامه می دهند (الجزیره سوریه به مناطق متصل به مرز عراق اعم از الحسكة و دير الزور و الرقة در شرق سوریه، اطلاق می شود). و خروج کنندگانی از رومیان هم در رمله (اشدود فلسطین اشغالی) نیروی نظامی پیاده می کنند ... . بنابراین، ترتب حوادث قبل از خروج سفیانی از کتاب الغیبۀ نعمانی به نقل از امام باقر، به این ترتیب، خواهد بود:
. در اين زمان سه پرچم (سپاه) در مقابل هم مى‏ايستند: سپاه اصهب، ابقع، سفيانى. در ابتدا سفيانى با ابقع مى‏جنگد و او و همراهانش را كشته و به دنبال آن اصهب را هلاك مى‏كند. پس از آن تمام هم و غم سفیانی حمله به عراق است. سپاهيانش را به قرقيسيا مى‏رساند و در آنجا هم به جنگيدن مى‏پردازد. در اين جنگ صد هزار نفر از جباران و ستمگران كشته مى‏شوند. پس از آن سفيانى سپاهى را به سوى كوفه گسيل مى‏دارد ... و در این میان و در هنگام حمله سفیانی به عراق، لشکریانی از خراسان (ایران) برای دفه حمله سفیانی، به سرعت عازم عراق و کوفه خواهند شد که در میان آنها، اصحاب قائم و امام عصر نیز حضور دارند ... . البته قبل از خروج سفیانی در سال فرد قمری، بایستی سلسله حوادثی در سوریه، رخ دهد که فراز ابتدایی روایت فوق، حوادث قبل از خروج سفیانی را به ترتیب و به نقل از امام باقر در کتاب الغیبۀ نعمانی، بدین ترتیب، ذکر می کند:
حوادث سوریه قبل از خروج سفیانی امام باقر علیه السلام، تمام مطالب فوق را در ضمن حدیثی به اجمال، بیان میفرمایند که البته جزئیات خروج سفیانی از سوریه و حمله به عراق و عربستان، در احادیث و روایات دیگری، به تفصیل بیان شده است:
.. و زلزله ای در منطقه جابیه دمشق در سوریه، رخ خواهد داد و بخشی از مسجد اموی دمشق، تخریب خواهد شد ... آنگاه خروج کنندگانی از جانب ترکها، خروج خواهند کرد و فتنه و قتل رومی ها را فراخواهد گرفت. برادران ترکها، نیروهایی نظامی خویش را در جزیره سوریه ادامه می دهند (الجزیره سوریه به مناطق متصل به مرز عراق اعم از الحسكة و دير الزور و الرقة در شرق سوریه، اطلاق می شود). و خروج کنندگانی از رومیان هم در رمله (اشدود فلسطین اشغالی) نیروی نظامی پیاده می کنند ... . بنابراین، ترتب حوادث قبل از خروج سفیانی از کتاب الغیبۀ نعمانی به نقل از امام باقر، به این ترتیب، خواهد بود:
ترتیب نشانه های حتمی ظهور بعد از اینکه، سفیانی در ماه رجب سال فرد قمری، خروج می‌کند، یمانی و خراسانی، نیز قیام می‌کنند؛ سپس در جمعه شب قدر ماه رمضان سال زوج قمری، ندای آسمانی شنیده می‌شود و ظهور امام عصر (پایان عصر غیبت کبری)، رخ می دهد، و امکان ارتباط خاص و مستقیم امام عصر تنها برای معتمدین و نائیان خاص امام عصر همچون نفس زکیه، امکان پذیر خواهد بود و در ماه ذی الحجۀ، قتل نفس زکیه اتفاق می‌افتد و حدود سه ماه بعد از ظهور و ندای آسمانی، حادثه خسف و فرورفتن لشکر سفیانی در بیداء بین مکه و مدینه، همه جهانیان را متعجب می سازد و آنگاه، سه ماه و هفده روز بعد از ندای آسمانی، واقعه شریف قیام (قیام و خروج) امام مهدی علیه السلام در شنبه عاشورای ماه محرم سال فرد قمری، برای تمام جهانیان رخ می‌دهد. البته دو مبنا و دو دیدگاه درباره ظهور و قیام (خروج) امام مهدی علیه السلام وجود دارد. و در این نوشتار، ترتیب نشانه های حتمی ظهور، بر اساس دیدگاه دوم، ذکر گردید. لکن در واقع، سوالی که مطرح است: آیا واقعا بین ظهور و قیام امام عصر، تفاوتی زمانی وجود دارد؟ همین سوال، منشا اختلاف و پیدایش دو دیدگاه در فاصله بین نشانه های حتمی و قیام امام عصر، گردیده است. اکنون و به تفصیل، اقوال مختلف درباره زمان و ترتیب نشانه های حتمی ظهور و قیام امام مهدی، سخن خواهیم گفت و به تفاوت دیدگاه و نظرات، اشاره خواهیم کرد و اثبات میشود که با توجه به مجموعه احادیث، دیدگاه دوم مبنی بر وجود تفاوت زمانی بین ظهور و قیام امام عصر صحیح، می باشد.
دیدگاه اول: بین ظهور و قیام امام عصر، تفاوتی نیست اگر بر این مبنا باشیم که بین ظهور و خروج (قیام) امام مهدی علیه‌السلام، تفاوتی وجود ندارد. نتیجه می گیریم 6 ماه قبل از ظهور و خروج (قیام) حضرت، سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، به عنوان نشانه های حتمی، در دو جبهه مقابل، قیام خویش را آغار خواهند کرد. زیرا سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، خروج می کنند و ظهور و قیام امام عصر نیز در ماه محرم می باشد. و فاصله بین خروج سفیانی و ظهور (قیام) امام عصر، 6 ماه فاصله است. طرفداران این دیدگاه، که بین ظهور و قیام حضرت تفاوتی قائل نشده اند، و به روایاتی استدلال، می کنند، از جمله: امام جعفر صادق علیه‌السلام در روایت معتبر فرموده اند که سفیانی، در ماه رجب، خروج می کند: مِنَ الْأَمْرِ مَحْتُومٌ وَ مِنْهُ مَا لَیسَ بِمَحْتُومٍ وَ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ خُرُوجُ‏ السُّفْیانِی‏ فِی‏ رَجَبٍ‏.[5] خروج سفیانی از نشانه های حتمی و قطعی است و در ماه رجب روی خواهد داد. از طرفی، طبق روایتی از امام باقر علیه‌السلام، سفیانی در سال ظهور امام مهدی، خروج می کند: السُّفْیانِی وَ الْقَائِمُ فِی سَنَةٍ وَاحِدَة.[6] سفیانی و قائم هر دو در یک سال، نمایان می‌شوند. از طرف دیگر، طبق روایت ذیل، سفیانی، یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز، اعلام خروج می کنند. امام باقر علیه‌السلام در این‌باره فرموده اند:
دیدگاه اول: بین ظهور و قیام امام عصر، تفاوتی نیست اگر بر این مبنا باشیم که بین ظهور و خروج (قیام) امام مهدی علیه‌السلام، تفاوتی وجود ندارد. نتیجه می گیریم 6 ماه قبل از ظهور و خروج (قیام) حضرت، سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، به عنوان نشانه های حتمی، در دو جبهه مقابل، قیام خویش را آغار خواهند کرد. زیرا سفیانی و یمانی و خراسانی، در ماه رجب، خروج می کنند و ظهور و قیام امام عصر نیز در ماه محرم می باشد. و فاصله بین خروج سفیانی و ظهور (قیام) امام عصر، 6 ماه فاصله است. طرفداران این دیدگاه، که بین ظهور و قیام حضرت تفاوتی قائل نشده اند، و به روایاتی استدلال، می کنند، از جمله: امام جعفر صادق علیه‌السلام در روایت معتبر فرموده اند که سفیانی، در ماه رجب، خروج می کند: مِنَ الْأَمْرِ مَحْتُومٌ وَ مِنْهُ مَا لَیسَ بِمَحْتُومٍ وَ مِنَ‏ الْمَحْتُومِ‏ خُرُوجُ‏ السُّفْیانِی‏ فِی‏ رَجَبٍ‏.[5] خروج سفیانی از نشانه های حتمی و قطعی است و در ماه رجب روی خواهد داد. از طرفی، طبق روایتی از امام باقر علیه‌السلام، سفیانی در سال ظهور امام مهدی، خروج می کند: السُّفْیانِی وَ الْقَائِمُ فِی سَنَةٍ وَاحِدَة.[6] سفیانی و قائم هر دو در یک سال، نمایان می‌شوند. از طرف دیگر، طبق روایت ذیل، سفیانی، یمانی و خراسانی در یک سال و یک ماه و یک روز، اعلام خروج می کنند. امام باقر علیه‌السلام در این‌باره فرموده اند: خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ السُّفْیانِی وَ الْخُرَاسَانِی وَ الْیمَانِی فِی سَنَةٍ وَاحِدَةٍ فِی شَهْرٍ وَاحِدٍ فِی یوْمٍ وَاحِدٍ وَ لَیسَ فِیهَا رَایةٌ أَهْدَى مِنْ رَایةِ الْیمَانِی لِأَنَّهُ یدْعُو إِلَى الْحَق.[7] قیام سفیانی، یمانی و خراسانی، در یک سال، یک ماه و یک روز خواهد بود که هدایت یافته ترین پرچم، پرچم یمانی است زیرا که به حق دعوت می کند. از مجموعه روایات فوق، یمانی و سفیانی، در ماه رجب سال ظهور، قیام خویش را آغاز خواهند کرد. و چون حضرت در ماه محرم، ظهور و قیام میفرمایند، بنابراین بین قیام سفیانی و یمانی و ظهور حضرت، تنها 6 ماه فاصله است. همانطور که ذکر شد، طبق این دیدگاه، بین ظهور و قیام امام عصر، تفاوتی نیست. اما در واقع بنظر می رسد این قول صحیح نمی باشد که در ادامه، علل نادرستی این دیدگاه، شرح داده خواهد شد. صرفنظر از اینکه، در ادامه اثبات خواهد شد که بین ظهور و قیام امام عصر، تفاوت و فاصله زمانی وجود دارد، دیدگاه اول، با مشکل اساسی نیز روبرو خواهد بود و آن اینکه: 1. اما دلیل دیگر و محکم در اثبات نادرستی و بطلان دیدگاه اول -که بیان می کند فاصله بین خروج سفیانی و ظهور امام عصر، تنها 6 ماه فاصله است- این است که در صورت التزام به این دیدگاه، بایستی حوادثی چون: جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق، بعد از ظهور امام عصر (بعد از ماه محرم)، رخ دهد، در حالیکه همگان می دانند، این حوادث ( جنگ قرقیسیا و حمله لشکر سفیانی به عراق)، قبل از ظهور امام عصر است و نه بعد از ظهور. زیرا سفیانی، به مدت 6 ماه می‏جنگد و در این مدت 6 ماه، تنها و فقط بر منطقه شام و سوریه، مسلط میشود و بعد از 6 ماه (بعد از محرم)، آنگاه در جنگ قرقیسیا، شرکت می کند و سپس به عراق حمله می کند. پس آیا منطقی است، امام عصر، 6 ماه بعد از خروج سفیانی، یعنی در ماه محرم همان سال، ظهور کرده باشند ولی هنوز، سفیانی به عراق و عربستان حمله نکرده باشد؟ در حالیکه می دانیم زمان این حوادث و اقدامات سفیانی همچون شرکت در جنگ قرقیسیا و حمله به عراق و عربستان، قبل از ظهور است و نه بعد از ظهور. بنابراین، ناگزیریم به دیدگاه دوم (وجود تفاوت و فاصله زمانی بین ظهور و قیام امام عصر)، قائل شویم. 2. و دلیل بسیار واضح تر دیگر، اینکه: اگر ملتزم به دیدگاه اول شویم، باید چنین باشد: در حالیکه، هنوز سفیانی بر مناطق پنج گانه شام و سوریه، مسلط نشده است اما لشکر اعزامی سفیانی به عربستان، دچار خسف بیداء می شود. آیا این امر، منطقی است؟ زیرا هنوز سفیانی به عربستان، لشکر نظامی اعزام نکرده است تا چه رسد به خسف این لشکر در بین مکه و مدینه. توضیح اینکه: طبق نص صریح احادیث، سفیانی ابتدا به مدت 6 ماه می جنگد تا فقط بر الکورالخمس (مناطق پنچ گانه شام)، مسلط شده و آنگاه به سمت عراق و عربستان، لشکرکشی می کند و طبق نص احادیث، همگان می دانند که سفیانی تا از مسائل داخلی منطقه شام، فارغ نشده، هرگز به لشکرکشی نظامی به عراق و عربستان، اقدام نمی کند.