eitaa logo
انجمن مدرسان بیانیه گام دوم
9.3هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.1هزار ویدیو
419 فایل
«در هر جایی که جبهه حقی از #نصرت‌الهی و مؤمنین محروم مانده است، به روشنی می‌توان ردپای #بی‌تحلیلی و بی‌تدبری مردم در مسایل گوناگون را پیدا کرد.» ١٣٨٧/٠٢/٢٠ رهبر حکیم انقلاب اسلامی ویژه اعضای انجمن‌ مدرسان‌ بیانیه گام دوم انقلاب مدیر کانال: @analyst
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️مضامین انقلابی در نوحه هیئت 🔹این بار در احتکار حرام است اختلاس حرام است مرگ به ظالم @IslamicRevolutionaryAnalysts
🔘 : مبارزه با جریان برای ایجاد 🔘 : مبارزه وبطلان تفکر بمنظور اتفاق مسلمین بر نبوی @IslamicRevolutionaryAnalysts
🌘 آینده تاریخ بازپخش سخنرانی پیرامون "امام حسین (ع)، زمینه‌سازِ آینده‌ی تاریخ" دریافت فایل: https://eitaa.com/afaghehekmat https://sapp.ir/afaghehekmat
اهل حق دو دسته اند: انقلابی و غیرانقلابی درشکل گیری عاشورا 📙 بیانات رهبرمعظم انقلاب با فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول الله(ص) ۷۵/۰۳/۲۰ @IslamicRevolutionaryAnalysts
💥 کسی که می‌گوید حضرت اباعبدلله(ع) به رفت تا حکومت اسلامی تشکیل دهد، معنای را نمی‌فهمد. عاشورا ترکیب «ستیز» و «عاطفه» بود، برای . ✔️ استاد مرحوم سید منیرالدّین حسینیِ هاشمی (بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی قم): «اينكه می‌گويند حضرت اباعبدالله(ع) آمده بود حكومت اسلامی تشکیل بدهد (کتاب اين را می‌گفت)، به‌خاطرِ این است که معنای «تكامل‌گرايی تاريخی» را نمی‌فهمند. تكامل‌گرايی تاريخي، خيلی از تكامل‌گرايی است. تكامل‌گرايی تاريخی، باقی می‌ماند بدون اين‌كه شخص باشد و در همه جريانات تكاملی، موضوع رشد و تكامل قرار می‌گيرد؛ لذا كه الان به حضرت اباعبدالله(ع) در سراسر جهان وجود دارد، قطعاً در سده اول وجود نداشته است. ⬅️ کسی می‌تواند به صحبت كند كه و را بتواند به عالی‌ترين شكل تاريخی‌اش تركيب كند. در قضيه عاشورا و جريانات بعدش، كاملاً اين امر، واضح است؛ يك ذره آثار در اُسرا ديده نمی‌شود؛ ⬅️ نه يك ذره هم پايشان را از در برابر دشمن پايين می‌گذارند، و نه يكديگر را توصيه می‌كنند به اين‌كه ابزار نكنيد! در ابراز عاطفه كردن هم خيلی هستند! اين با هيچ نظام جنگی كه بخواهد در ، بسازد، نمی‌سازد. اين را در جاهای مختلف مشاهده می‌كنيد. اين‌که در جنگ، عمروعاص خودش را لخت می‌كند، حضرت او را رها می‌كنند، اين دقيقاً معنای است. معنايش اين است كه او ابراز می‌كند و من به آدمی كه ابراز ذلت می‌كند، ابراز نمی‌كنم! آيين ما اين است كه از جنگ را تعقيب نكنيد؛ هر چند يقين داشته باشيد او همين كه توانست فرار كند، دوباره نامردی و نامردمی خودش را به شديدترين وجه ابراز می‌كند. اين دقيقاً يعنی باز كردن مشت عمروعاص. يعنی آيين عمروعاص را شكسته؛ نه شخصش را. آيين را در برابر آيين شكسته. ⬅️ اصلاً شمشير علی‌بن‌ابی‌طالب(ع) و حضرت اباعبدالله(ع) می‌زند برای اين‌كه ارزش، بر مسلط بشود؛ نه این‌که مثل انقلاب‌های اجتماعی، ساختاری، در [آن] وهله، ايجاد بشود». ۷۹/۱۲/۶ @IslamicRevolutionaryAnalysts
هدایت شده از علیرضا پناهیان
10.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📹 حسینی‌ها بپا خیزید و حسین را از محاصره مجالس عزا در بیاورید! 🔹اثر دسته بر جان ما و جامعه ما ده‌ها برابر مجالس سرپوشیده است! 🔻برو دسته نصرت! @Panahian_ir
🔹 حضور ما در امتحانات گذشته‌ی تاریخ 📝 بعضی خدا را شکر می‌کنند که در زمان امام حسین (علیه السلام) نبودند. این طرز تفکر روی شانس استوار می‌شود. شانس آوردیم که در سقیفه نبودیم، شانس آوردیم که وقتی امام علی (علیه السلام) یار می‌خواست ما نبودیم و همین طور بیایید جلو. اینکه براساس شانس بخواهیم همه را بنا کنیم، از عدل الهی به دور است. 🔺 اما نکته اینجاست که ما در همه‌ی این جریانات حاضر بوده‌ایم و نحوه‌ی این حضور با نیت‌های ما سنجیده می‌شود. روایات زیادی هم داریم ذیل این موضوع. اینکه کسی به دلیل اینکه قلب و فکرش شباهت به گروهی دارد (تشابهت قلوبُهم)، به مجازات های چیزهایی می‌رسد که اصلا آن کار را نکرده یا بهره‌مند از ثواب‌هایی می‌شود که اصلا آنها را انجام نداده. به همین دلیل توصیه ‌‌می‌کنند که همت و نیت کار حسنه بکن. 🔸ما باید همه‌ی صحنه‌های تاریخ را زنده ببینیم؛ امام علی (ع) زنده و صفین زنده. لذا فرهنگ قرآن به نظر می‌رسد که همه چیز را جلوی چشم انسان زنده نگه می‌دارد؛ حضرت نوح زنده، امتحانات زنده و انتخاب های زنده. حجت الاسلام قاسمیان
☀️ یکی ازدرس های عاشورا،همین عظیم وکبیری‌ست که شماملت ایران پشت سر وفرزند ابی‌عبداللَّه الحسین(ع) انجام دادید. 🔘کربلا:اتحاد کوفه با شام علیه
🌿 🔲اصلی ترین پیام کربلا؛ درس امام(ع) در برابر جریانات شام و کوفه امام حسین برای تجدید انقلاب اسلامی پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله) قیام کرد ▫️حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) نه براى حكومت آمد و نه فقط براى آمد؛ امام حسين (علیه‌السّلام) حركت كرد براى انجام يك اى كه آن واجب تا آن ساعت در اسلام انجام نگرفته بود و حتّى شخص خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم آن واجب را انجام دهد. ◾ اين واجب جورى است كه حتّى شخص پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) هم كه بشير و نذير است - يعنى است، پديدآورنده‌ى است - نميتوانست آن را انجام دهد؛ يک نفر ديگرى بايد اين واجب را انجام ميداد كه ادامه‌ى وجود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) باشد و بر همان خط و روى همان ممشا و خطّ‌مشى حركت كرده باشد و او حسين‌بن‌على (علیه‌السّلام) است. ▫️ آن واجب عبارت بود از ، بعد از پديد آمدن ؛ به خط باز آوردن قطار منظّم جامعه‌ى اسلامى، پس از خارج شدن اين قطار از خط. ◾ حسين‌بن‌على با عمل خود نشان داد كه هرگاه قطار منظّم جامعه اسلامى از خط منحرف شد، اسلام هرگاه فراموش شد، بايد اين‌جور عمل كرد و اين‌جور بايد اين قطار را به خط باز آورد؛ و اين كارى بود كه طبعاً خود پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) نميتوانست بكند؛ چون در زمان رهبر يک انقلاب كه ارتجاع پيش نمی‌آيد؛ ارتجاع مربوط به است. ▫️ پس مسئله‌ى حسين‌بن‌على (صلوات‌الله‌‌عليه) اين نبود كه خاندان پيغمبر(صلّی‌الله‌علیه‌وآله) درصدد باشند كه حقِّ ازدست‌رفته‌ى خود را و حكومت غصب‌شده‌ى خود را مجدّداً پس بگيرند؛ اين يک مسئوليّتى بود بر دوش ائمّه‌ى اهل‌بيت (عليهمالسّلام)، از امام سجّاد (علیه‌السّلام) به این طرف. 📚 کتاب (علیه‌السلام)؛ ص۱۹۲-۱۹۳ | سخنرانی‌های آیت‌الله خامنه‌ای در محرم الحرام ۱۳۵۱ در هیات انصارالحسین تهران