هدایت شده از خیمه انصار المهدی(عج)
همسران حبیب بن مظاهر و علی بن مظاهر ۱۴۰۲.۹.۱۷(2).mp3
10.31M
همسران حبیب بن مظاهر و علی بن مظاهر
سخنرانی اهمیت داشتن همراه و شریک در زندگی دینی
منزل حجه الاسلام محمد حیدری
تاریخ ۱۴۰۲.۹.۱۷
هیئت خیمه انصار المهدی علیه السلام
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
نامه امام حسین علیه السلام به مردم بصره یک؛ ۱۴۰۳.۴.۱۶ پایگاه بنیاد نوجوان.mp3
2.42M
نامه امام حسین علیه السلام به مردم بصره قسمت اول
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۱۶
پایگاه مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها بنیاد
مخاطب نوجوان
#شخصیت های این نامه:
۱. سلیمان بن رزین: نامه بر امام حسین علیه السلام و اولین شهید راه کربلا
۲. منذر بن جارود: پدر خانم(بحریه) عبید الله بن زیاد و حاکم بصره
۳. سلیمان بن عوف حضرمی: قاتل ابن رزین که طبق قولی، بعدا از شهدای کربلا میشود!!! (زیارت ناحیه دیگری که سید بن طاووس در اقبال آورده اند.)
+ به علاوه
۴. برصیصا عابد
۵. سحره و جادوگران فرعون
اهمیت عاقبت بخیری
#محرم_۱۴۰۳
#منبر_مختصر
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
نامه امام حسین ع به مردم بصره دو؛ ۱۴۰۳.۴.۱۷ پایگاه.mp3
2.46M
نامه امام حسین علیه السلام به مردم بصره قسمت دوم: مفاد نامه اهمیت بحث تفرقه و اتحاد و گذشتن از حق خود
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۱۷
پایگاه مسجد بنیاد نوجوان
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
نامه امام حسین ع به مردم کوفه یک ۱۴۰۳.۴.۱۹ پایگاه.mp3
1.84M
نامه امام حسین علیه السلام به مردم کوفه قسمت اول: اهمیت مقدمه چینی
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۱۸
پایگاه مسجد بنیاد نوجوان
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
نامه امام حسین ع به مردم کوفه دو ۱۴۰۳.۴.۱۹ پایگاه.mp3
3.1M
نامه امام حسین علیه السلام به مردم کوفه قسمت دوم: جایگاه و شئون امام
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۱۹
پایگاه مسجد بنیاد نوجوان
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
نامه امام حسین ع به مسلم ۱۴۰۳.۴.۲۰ پایگاه.mp3
2.24M
نامه امام حسین علیه السلام به مسلم بن عقیل بعد از مشکلات پدید آمده برای مسلم در مسیر رسیدن به کوفه :ترس ممنوع
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۰
پایگاه مسجد بنیاد نوجوان
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
خطبه امام حسین ع در مکه یک ۱۴۰۳.۴.۲۱ پایگاه.mp3
2.48M
خطبه امام حسین علیه السلام در مکه یک
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۱
پایگاه مسجد بنیاد نوجوان
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
جواب ابن عباس مبنی بر عدم خروج ۱۴۰۳.۴.۲۴ پایگاه.mp3
1.62M
جواب ابن عباس مبنی بر عدم خروج
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۴
پایگاه مسجد بنیاد نوجوان
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
امام حسین ع با عبد الله بن زبیر ۱۴۰۳.۴.۲۵ پایگاه.m4a
2.65M
سخن امام حسین علیه السلام با عبد الله بن زبیر
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۵
پایگاه مسجد بنیاد نوجوان
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
دعای کمیل شب جمعه مناجات شب ۲۵ رمضان ۱۴۰۲.۱.۱۶ مشهد رشد رستگاران.mp3
11.67M
دعای کمیل شب جمعه مناجات شب ۲۵ رمضان ۱۴۰۲.۱.۱۶ مشهد رستگاران رشد
هدایت شده از محتوای تبلیغی نورالزهرا
شهادت امام صادق علیه السلام، ارتباط قلبی بین امام و ماموم+ وصیت حضرت ۱۴۰۳.۲.۱۵.mp3
8.92M
شهادت امام صادق علیه السلام ۵ نکته مهم در امر ولایت ۱۴۰۳.۲.۱۵ منزل علی حیدری
۱. زنده کردن پرنده ها : کرامت: الخرائج و الجرائح، ج۱، ص۲۹۷، ح۴
۲. سوال از حج: ضرورت کار کردن: وسائل الشيعة، شیخ حرّ عاملی، ج۱۱، ص۱۲، ابواب وجوب الحج و شرائطه، ب۱، ح۱۲.
۳. غلام خواب آلود: اهل تلاش بودن:الكافي (ط - الإسلامية)، ج۲، ص۱۱۲
۴. واسطه شفاعت: پناه اوردن: الفضائل ابن شاذان، ص۶۶
۵. نهر بلخ: نظارت دائمی:الخرائج و الجرائح، ج۲، ص۶۱۷، ح۱۷
مشاجره لفظی بین سید الشهداء و خلیفه دوم ۱۴۰۲.۴.۲۷.mp3
8.05M
مشاجره لفظی بین سیدالشهدا علیه السلام و خلیفه دوم عمر بن خطاب و بیان #چهار_درس از آن
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۷
#توضیح
سال رخداد: بین سال ۱۳ تا ۲۳ قمری که دوران خلافت #خلیفه_دوم بوده؛ و از آن جهت که امام حسین علیه السلام متولد سال #سوم هجری هستند، در این قضیه سن امام حسین علیه السلام بین ۱۰ تا ۲۰ سال است و خلیفه دوم هم بین ۵۳ تا ۶۳ سال هست( #قدرتیقن قضیه این است که فاصله سنی بین سیدالشهدا علیه السلام و خلیفه دوم، ۴۳ سال بوده است.)
منبع حکایت: #احتجاج_طبرسی ، ج۱، ص۲۹۲
کانال علی سروش:
@ASorosh1421
May 11
دهه فجر هیئت کبوتران اخت الرضا ع ۱۴۰۲.۱۱.۱۱؛ نقش مردم و ابعاد شخصیتی امام خمینی.mp3
7M
#دهه_فجر
هیئت کبوتران اخت الرضا علیهما السلام
تاریخ ۱۴۰۲.۱۱.۱۱
موضوع نقش مردم سالاری در #جمهوی_اسلامی_ایران و بررسی ابعاد شخصیتی #امام_خمینی رحمه الله علیه
صوت کامل عرائض حقیر در کانال سروش بارگذاری میشود👇👇
https://splus.ir/khotab_alisorosh
۴ نکته از ماه رمضان،هیئت اخت الرضا ع ۱۴۰۲.۱۲.۱۶.mp3
8.05M
۴ نکته در مورد ماه مبارک #رمضان:
۱. #شفاعت کردن ماه مبارک رمضان از روزهداران ( فضائل اشهر ثلاثه، ص ۱۱۰،ح ۴۱۲)
۲. چرا در ماه مبارک رمضان باید #سی ۳۰ روز روزه گرفت؟ (الخصال ج۲، ص ۵۳۰، ح۶)
۳. حالت و توصیه #اموات در هر #شب_جمعه های ماه مبارک رمضان(مستدرک الوسایل، ج۲، ص۱۶۲)
۴. #بافضیلتترین چیز برای #افطار کردن چیست؟ (کافی دارالحدیث، ۷ صفحه ۶۵۵، ح۴؛ فقه الرضا علیه السلام ص۲۰۵)
هیئت اخت الرضا علیهما السلام
تاریخ ۱۴۰۲.۱۲.۱۶
احتضار و وصیت امام سجاد علیه السلام ۱۴۰۳.۴.۲۷.mp3
6.88M
احتضار و وصیت #امام_سجاد علیه السلام
هیئت کبوتران اخت الرضا علیهما السلام
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۷
شب شهادت امام سجاد علیه السلام
#علامه_امینی رحمه الله علیه
#خضوع
#خشوع
#خوف
#رجاء
#اداء_حق_اهل_بیت علیهم السلام
#گریه
روضه:
غروب بود و زنی بی قرار , تنها بود
زنی ز داغ برادر فکار , تنها بود
کانال علی سروش:
@ASorosh1421
May 11
علی سروش
مشاجره لفظی بین سیدالشهدا علیه السلام و خلیفه دوم عمر بن خطاب و بیان #چهار_درس از آن تاریخ ۱۴۰۳.۴.
احتجاج الحسين بن علي ع على عمر بن الخطاب في الإمامة و الخلافة
رُوِيَ أَنَّ عُمَرَ بْنَ الْخَطَّابِ كَانَ يَخْطُبُ النَّاسَ عَلَى مِنْبَرِ رَسُولِ اللَّهِ ص فَذَكَرَ فِي خُطْبَتِهِ أَنَّهُ أَوْلى بِالْمُؤْمِنِينَ مِنْ أَنْفُسِهِمْ فَقَالَ لَهُ الْحُسَيْنُ ع مِنْ نَاحِيَةِ الْمَسْجِدِ انْزِلْ أَيُّهَا الْكَذَّابُ عَنْ مِنْبَرِ أَبِي رَسُولِ اللَّهِ لَا [إِلَى] مِنْبَرِ أَبِيكَ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ فَمِنْبَرُ أَبِيكَ لَعَمْرِي يَا حُسَيْنُ لَا مِنْبَرُ أَبِي مَنْ عَلَّمَكَ هَذَا أَبُوكَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ فَقَالَ لَهُ الْحُسَيْنُ ع إِنْ أُطِعْ أَبِي فِيمَا أَمَرَنِي فَلَعَمْرِي إِنَّهُ لَهَادٍ وَ أَنَا مُهْتَدٍ بِهِ وَ لَهُ فِي رِقَابِ النَّاسِ الْبَيْعَةُ عَلَى عَهْدِ رَسُولِ اللَّهِ نَزَلَ بِهَا جَبْرَئِيلُ مِنْ عِنْدِ اللَّهِ تَعَالَى لَا يُنْكِرُهَا إِلَّا جَاحِدٌ بِالْكِتَابِ قَدْ عَرَفَهَا النَّاسُ بِقُلُوبِهِمْ وَ أَنْكَرُوهَا بِأَلْسِنَتِهِمْ وَ وَيْلٌ لِلْمُنْكِرِينَ حَقَّنَا أَهْلَ الْبَيْتِ مَا ذَا يَلْقَاهُمْ بِهِ مُحَمَّدٌ رَسُولُ اللَّهِ ص مِنْ إِدَامَةِ الْغَضَبِ وَ شِدَّةِ الْعَذَابِ فَقَالَ عُمَرُ يَا حُسَيْنُ مَنْ أَنْكَرَ حَقَّ أَبِيكَ فَعَلَيْهِ لَعْنَةُ اللَّهِ أَمَّرَنَا النَّاسُ فَتَأَمَّرْنَا وَ لَوْ أَمَّرُوا أَبَاكَ لَأَطَعْنَا فَقَالَ لَهُ الْحُسَيْنُ يَا ابْنَ الْخَطَّابِ فَأَيُّ النَّاسِ أَمَّرَكَ عَلَى نَفْسِهِ قَبْلَ أَنْ تُؤَمِّرَ أَبَا بَكْرٍ عَلَى نَفْسِكَ لِيُؤَمِّرَكَ عَلَى النَّاسِ بِلَا حُجَّةٍ مِنْ نَبِيٍّ وَ لَا رِضًى مِنْ آلِ مُحَمَّدٍ؟ فَرِضَاكُمْ كَانَ لِمُحَمَّدٍ ص رِضًى أَوْ رِضَا أَهْلِهِ كَانَ لَهُ سَخَطاً أَمَا وَ اللَّهِ لَوْ أَنْ لِلِّسَانِ مَقَالًا يَطُولُ تَصْدِيقُهُ وَ فِعْلًا يُعِينُهُ الْمُؤْمِنُونَ لَمَا تَخَطَّأْتَ رِقَابَ آلِ مُحَمَّدٍ تَرْقَى مِنْبَرَهُمْ وَ صِرْتَ الْحَاكِمَ عَلَيْهِمْ بِكِتَابٍ نَزَلَ فِيهِمْ لَا تَعْرِفُ مُعْجَمَهُ وَ لَا تَدْرِي تَأْوِيلَهُ إِلَّا سَمَاعَ الْآذَانِ الْمُخْطِئُ وَ الْمُصِيبُ عِنْدَكَ سَوَاءٌ فَجَزَاكَ اللَّهُ جَزَاكَ وَ سَأَلَكَ عَمَّا أَحْدَثْتَ سُؤَالًا حَفِيّاً قَالَ فَنَزَلَ عُمَرُ مُغْضَباً فَمَشَى مَعَهُ أُنَاسٌ مِنْ أَصْحَابِهِ حَتَّى أَتَى بَابَ أَمِيرِ الْمُؤْمِنِينَ ع فَاسْتَأْذَنَ عَلَيْهِ فَأَذِنَ لَهُ فَدَخَلَ فَقَالَ
الإحتجاج على أهل اللجاج (للطبرسي)، ج2، ص: 293
علی سروش
مشاجره لفظی بین سیدالشهدا علیه السلام و خلیفه دوم عمر بن خطاب و بیان #چهار_درس از آن تاریخ ۱۴۰۳.۴.
يَا أَبَا الْحَسَنِ مَا لَقِيتُ الْيَوْمَ مِنِ ابْنِكَ الْحُسَيْنِ- يُجْهِرُنَا بِصَوْتٍ فِي مَسْجِدِ رَسُولِ اللَّهِ وَ يُحَرِّضُ عَلَيَّ الطَّغَامَ وَ أَهْلَ الْمَدِينَةِ فَقَالَ لَهُ الْحَسَنُ ع عَلَى مِثْلِ الْحُسَيْنِ ابْنِ النَّبِيِّ ص يَشْخَبُ بِمَنْ لَا حُكْمَ لَهُ أَوْ يَقُولُ بِالطَّغَامِ عَلَى أَهْلِ دِينِهِ أَمَا وَ اللَّهِ مَا نِلْتَ إِلَّا بِالطَّغَامِ فَلَعَنَ اللَّهُ مَنْ حَرَّضَ الطَّغَامَ فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع مَهْلًا يَا أَبَا مُحَمَّدٍ فَإِنَّكَ لَنْ تَكُونَ قَرِيبَ الْغَضَبِ وَ لَا لَئِيمَ الْحَسَبِ وَ لَا فِيكَ عُرُوقٌ مِنَ السُّودَانِ اسْمَعْ كَلَامِي وَ لَا تَعْجَلْ بِالْكَلَامِ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ يَا أَبَا الْحَسَنِ إِنَّهُمَا لَيَهُمَّانِ فِي أَنْفُسِهِمَا بِمَا لَا يُرَى بِغَيْرِ الْخِلَافَةِ فَقَالَ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ هُمَا أَقْرَبُ نَسَباً بِرَسُولِ اللَّهِ مِنْ أَنْ يَهُمَّا أَمَا فَأَرْضِهِمَا يَا ابْنَ الْخَطَّابِ بِحَقِّهِمَا يَرْضَ عَنْكَ مَنْ بَعْدَهُمَا قَالَ وَ مَا رِضَاهُمَا يَا أَبَا الْحَسَنِ-؟ قَالَ رِضَاهُمَا الرَّجْعَةُ عَنِ الْخَطِيئَةِ وَ التَّقِيَّةُ عَنِ الْمَعْصِيَةِ بِالتَّوْبَةِ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ أَدِّبْ يَا أَبَا الْحَسَنِ ابْنَكَ أَنْ لَا يَتَعَاطَى السَّلَاطِينَ الَّذِينَ هُمُ الْحُكَمَاءُ فِي الْأَرْضِ فَقَالَ لَهُ أَمِيرُ الْمُؤْمِنِينَ ع أَنَا أُؤَدِّبُ أَهْلَ الْمَعَاصِي عَلَى مَعَاصِيهِمْ وَ مَنْ أَخَافُ عَلَيْهِ الزَّلَّةَ وَ الْهَلْكَةَ فَأَمَّا مَنْ وَالِدُهُ رَسُولُ اللَّهِ وَ نَحَلَهُ أَدَبَهُ فَإِنَّهُ لَا يَنْتَقِلُ إِلَى أَدَبٍ خَيْرٍ لَهُ مِنْهُ أَمَا فَأَرْضِهِمَا يَا ابْنَ الْخَطَّابِ- قَالَ فَخَرَجَ عُمَرُ فَاسْتَقْبَلَهُ عُثْمَانُ بْنُ عَفَّانَ وَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ فَقَالَ لَهُ عَبْدُ الرَّحْمَنِ يَا أَبَا حَفْصٍ مَا صَنَعْتَ فَقَدْ طَالَتْ بِكُمَا الْحُجَّةُ؟ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ وَ هَلْ حُجَّةٌ مَعَ ابْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ شِبْلَيْهِ؟ فَقَالَ لَهُ عُثْمَانُ يَا ابْنَ الْخَطَّابِ هُمْ بَنُو عَبْدِ مَنَافٍ الْأَسْمَنُونَ وَ النَّاسُ عِجَافٌ فَقَالَ لَهُ عُمَرُ مَا أَعُدُّ مَا صِرْتَ إِلَيْهِ فَخْراً فَخَرْتَ بِهِ بِحُمْقِكَ فَقَبَضَ عُثْمَانُ عَلَى مَجَامِعِ ثِيَابِهِ ثُمَّ نَبَذَ بِهِ وَ رَدَّهُ ثُمَّ قَالَ لَهُ يَا ابْنَ الْخَطَّابِ كَأَنَّكَ تُنْكِرُ مَا أَقُولُ فَدَخَلَ بَيْنَهُمَا عَبْدُ الرَّحْمَنِ وَ فَرَّقَ بَيْنَهُمَا وَ افْتَرَقَ الْقَوْمُ.
وظیفه ۷۷ زیارت سید الشهداء ع ، روضه۱۴۰۳.۴.۲۹.mp3
4.83M
وظیفه ۷۷ زیارت سید الشهداء علیه السلام
مسجد فاطمه الزهرا سلام الله علیها بنیاد
روضه کوفه
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۹
#مصائب_کوفه
دگر پایان ندارد دردِ من،هجرانِ من ای داد
تو را کم دارد این مَحبَس،تو را زندانِ من ای داد
روضه عاشورا زیارت ناحیه مقدسه ۱۰ محرم ۱۴۴۳؛ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ تهران.mp3
48.08M
روضه عاشورا زیارت ناحیه مقدسه ۱۰ محرم ۱۴۴۳؛ ۲۸ مرداد ۱۴۰۰ تهران
کانال علی سروش:
@ASorosh1421
روش تربیت الهی مسجد امام حسن گلستان ۱۴۰۳.۴.۲۹.mp3
5.46M
شب #اول: روش تربیت الهی و قابل پیشبینی نبودن آن با تکیه بر سخن سید الشهداء با واقدی و ابن جلح
مسجد امام حسن گلستان
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۲۹
روضه:
#حضرت_زینب_علیهاالسلام
#مصائب_کوفه
ماهِ تمامم! خسته و مهجور ماندم
ای وای… از آغوش گرمت دور ماندم
کانال علی سروش:
@ASorosh1421
داستان قیس بن مسهر و تبدیل تهدید یه فرصت ۱۴۰۳.۴.۳۰.mp3
14.18M
شب #دوم: حکایت قیس بن مسهّر صیدوای (عبد الله بن یقطر) در بردن نامه سید الشهداء علیه السلام به کوفه و تبدیل تهدید به فرصت
مسجد امام حسن مجتبی علیه السلام خیابان گلستان
تاریخ ۱۴۰۳.۴.۳۰
#مصائب_کوفه
#مصائب_رأس_مطهر
پدر جان! شاهدی که چگونه ما را کوچک کرده اند؟!
در نقلی آمده است:
🥀 وقتی سر حضرت سیدالشهداء صلواتاللّهعلیه را به کوفه آوردند، دیدند که سر مبارک آن حضرت از روی نیزه به جهت قبر امیرالمؤمنین علی علیهالسلام متمایل شد و صدای بلندی از سر مطهر بلند شد که می فرمود:
📋 السلام علیک یا امیرالمؤمنین و رحمة الله و برکاته؛ اُنظُر یا ابتا بما صَغُرَ بِوَلَدک
▪️ببین پدرجان که چگونه بچه ها و اهل و عیال تو را،کوچک کردهاند...
مبکی العیون، ص١۴٢ (نسخه خطی)
یا قاهرَ العَدُوُّ وَ یا والیَ الوَلی
یا مظهر العجائب و یا مرتضی علی
پایانِ باشکوه، به کابوسِ بد بده
زینب رسیده کوفه..، پدر جان مدد بده
کانال علی سروش:
@ASorosh1421
علی سروش
شب #دوم: حکایت قیس بن مسهّر صیدوای (عبد الله بن یقطر) در بردن نامه سید الشهداء علیه السلام به کوفه و
◾️قَیس بن مُسْهِر (مُسَهَّر) صَیداوی اَسدی، نامهرسان بین امام حسین(ع) ، کوفیان و مسلم بن عقیل که در قادسیه به دست نیروهای عبیدالله بن زیاد گرفتار شد و چند روز قبل از واقعه عاشورا به شهادت رسید نام وی در زیارت الشهدا آمده است.
◾️اصلیترین نقش قیس در جریان واقعه کربلا را میتوان نامهرسانی وی عنوان کرد. نامههایی که قیس در این جریان رد و بدل کرده عبارتنداز:رساندن نامههای کوفیان به امام حسین(ع) در مکه،رساندن نامه مسلم از بین راه به امام حسین(ع)، برگرداندن جواب امام به مسلم، همراهی با مسلم در سفر و رساندن نامه مسلم به امام حسین(ع) در جریان بیعت کوفیان، همراهی با امام حسین(ع) و رساندن نامه امام حسین(ع) از حاجر به کوفیان.
◾️هنگامیکه قیس به قادسیه رسید، حصین بن نمیر او را دستگیر نمود. حُصَین، قیس را پیش عبیدالله بن زیاد فرستاد تا ابن زیاد درباره او تصمیمگیری کند. وی قبل از دستگیری نامهای که به همراه داشت را پاره کرد تا به دست دشمن نیفتد
◾️به دستور ابن زیاد، قیس به بالای منبر رفت تا طبق قرار با ابن زیاد، علی(ع) و دو فرزندش را لعن کند. وی وقتی بر فراز منبر رفت ابتدا خدا را سپاس گفته و ستایش کرد. سپس درود بر پیامبر اکرم(ص) فرستاد و علی و حسن و حسین(ع) را فراوان مدح نموده و بر آنان رحمت فرستاد. وی در ادامه عبید الله بن زیاد و پدرش و ستمکاران بنی امیه را از اول تا آخر لعن و نفرین کرد آنگاه گفت: ای مردم، من فرستاده حسین به سوی شمایم و در فلان موضع از او جدا شدم، به سوی او بروید.
◾️پس از افشاگریهای قیس، ابن زیاد دستور داد او را از بالای بام قصر پایین انداخته و به شهادت رساندند. سپس ابن زیاد دستور داد بدن وی را قطعه قطعه کردند.
◾️در گزارش شیخ مفید آمده: او را دست بسته به زمین افکندند استخوانهایش شکست و هنوز رمقی مانده بود که مردی به نام عبد الملک بن عمیر لخمی، سر وی را برید. حاضران وی را نکوهش کردند که چرا چنین کردی؟ در جواب گفت: میخواستم راحتش کنم.البته در بعضی از منابع همین داستان برای عبدالله بن یقطر نیز ذکر شده است.
قیس بن مسهر صیداوی - ویکی شیعه
https://fa.wikishia.net/view/%D9%82%DB%8C%D8%B3_%D8%A8%D9%86_%D9%85%D8%B3%D9%87%D8%B1_%D8%B5%DB%8C%D8%AF%D8%A7%D9%88%DB%8C