آتش به اختیار
⭕️ اگر چه این نسناس انسان نما بازداشت شده است اما باید چنان برخوردی با او شود که هیچ بیغیرت هرزهای
⭕️ ضارب آمر به معروف از کادر پلیس است!!!
با دستور ویژه سردار رادان پرونده مرد ضارب در شیراز که از کادر پلیس بود به صورت ویژه در بازرسی کل فراجا بررسی خواهد شد.
فرمانده کل انتظامی کشور با تشکر از اقدام خواهر آمر به معروف مقرر کرد تا فارغ از پیگیری و اقدامات قضایی، پرونده این فرد در اختیار بازرسی کل فراجا قرار گیرد و در کمیسیون عالی تخلفات بررسی شود./همشهری
✍ وجود چنین افراد رذلی در فراجا باعث آبروریزی پلیس است.
برخورد قاطع و خوارکننده و در نهایت اخراج او از کار کمترین انتظاری است که از فراجا داریم.
اصلاح فرایند گزینش افراد جدید در پلیس به نحوی که دیگر چنین اوباشی جذب پلیس نشود لازم و ضروری است
آتش به اختیار
⭕️ ضارب آمر به معروف از کادر پلیس است!!! با دستور ویژه سردار رادان پرونده مرد ضارب در شیراز که از
⭕️ تفهیم اتهام ضاربین باغ نارنجستان
🔸کافیشاپ باغ با دستور قضایی پلمب شد
رئیس کل دادگستری فارس:
🔹ضاربین آمر به معروف در باغ نارنجستان قوام تفهیم اتهام شدهاند، این پرونده با توجه به جریحهدار شدن احساسات عمومی به صورت خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد.
🔹تخریب شخصیت و چهره افراد خدوم و مسئولیت پذیر توسط معاندین ترفند نخ نمایی است که همه مردم به آن اِشراف دارند.
🔹وابستگی سازمانی و عضویت یکی از متهمین این پرونده به فراجا در طی شدن سیر قانونی پرونده تأثیری نخواهد داشت.
🔹مجموعه کافی شاپ باغ نارنجستان با دستور قضایی پلمب شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ حجتالاسلام طائب: دشمن بهدنبال گسست اجتماعی است.
🔹 دشمن میخواهد بعد از گسست نسلی، قومی و مذهبی گسست اجتماعی را ایجاد کند. میخواهد ۲ طرف گسست با یکدیگر دعوا کنند و از هم متنفر بشوند. در مرحله بعد هم دنبال گسست بین اجتماع و حاکمیت است.
🔸 یک گروه میگوید چرا مماشات میکنید اما طرفی میگوید چرا با مردم خشن برخورد میکنید. یک گروه میگوید چرا با بیحجابی برخورد میکنید از آن طرف افرادی میگویند چرا جلوی بیحجابی را نمیگیرید.
@A_basire
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تجمع مردم غیور شیراز در مقابل نارنجستان قوام در اعتراض به حمله وحشیانه اخیر به آمر به معروف
@A_basire
🔺یکی دنبال شوهر دادن دخترش بود یکیام دنبال دفاع از ناموسش!
آره ما مثل هم نیستیم:)
آرزو جلیلزاده
#توییتر_انقلابی
@A_basire
شبنامه 1286 - @mrtahlilgar.mp3
12.08M
🚨 پایگاه آمریکایی: طرحی پیچیده برای مقابله با ایران تدوین شده، حکام عرب جرات همراهی با آن را ندارند
#شبنامه / پایگاه آمریکایی: طرح ضد ایرانی در آمریکا به جهت مقابله با ایران / همه در آمریکا با طرح موافق اند ، اسرائیل هم موافق است ، امارات و سعودی مخالف اند / سعودی و امارات جرات همراهی با طرح مقابله با ایران را ندارند / قسمت ۱۲۸۶
#آقای_تحلیلگر
@A_basire
سارا خادمالشریعه (شما بخوانید خائن الشریعه) شطرنج باز ایرانی که با حجاب چندین مدال و عنوان بینالمللی به دست آورد به خاطر اینکه به قول خودش از محدودیتی که حجاب برای موفقیتش ایجاد کرده بود نجات پیدا کند و موفقیت های بیشتری به دست بیاورد از ایران رفت، تابعیت اسپانیایی گرفت و بیحجاب در مسابقات شرکت کرد ولی الان تو دور اول مسابقاتش برای اسپانیا به حریف باحجاب اندونزیایی خورد و با یک باخت از مسابقات حذف شد😂
یعنی اگر این چوب خدا نیست پس چیست؟
@A_basire
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رضا کیانیان توی اغتشاشات فاز روشنفکری و آزادی بیان داشت و دائم از تعامل صحبت میکرد؛ ولی خودش تحمل یک انتقاد ساده رو هم نداره و اینجوری در مقابل منتقدان خودش فحاشی میکنه!!!
آقای کیانیان استوریها تو باور کنیم یا چی؟!
اعظم سادات سیدمومنی
@A_basire
شبنامه 1287 - @mrtahlilgar.mp3
13.25M
🚨 آمریکا: عربستان و امارات در حال معاشقه ی پنهانی با دشمن ما هستند باید به این وضع پایان بدهیم...
#شبنامه / پایگاه آمریکایی: بهترین طرح علیه ایران را روی میز گذاشته ایم، سعودی و امارات اجرا نمی کنند / سعودی و امارات بطور پنهان در حال معاشقه با دشمنان ما هستند / آنها لجوجانه در ناراحتی های قبل گیر کرده اند / قسمت ۱۲۸۷
#آقای_تحلیلگر
@A_basire
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ کارخانۀ «مخابرات راه دور ایران» بعد از ۱۴ سال به دستور رئیسی در مسیر احیا قرار گرفت.
@A_basire
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از سند تلاش #بهائیان برای حذف عاشورا و حجاب تا جمعآوری مکتبخانهها و رونق مدارس مبلّغ مسیحیت
📺 برشی از برنامه تلویزیونی مکث
#مهم
#نشر_حداکثری
🔥برنامه جدید اغتشاشات
رصد رسانه های دشمن و داخلی نشان میدهد دشمن در برنامه جدید خود با استفاده از ناراحتی ها بخاطر گرانی، و با چاشنی و انگیزه انتقام توسط افراد و اصنافی که بخاطر حجاب مورد برخورد قانونی قرار گرفتهاند سعی دارد تا التهاب آفرینی جدیدی انجام دهد.
کسانی که #صرفا بدنبال برخود قانونی هستند مستحضر باشند، دین فقط با قوه قهریه بنا نمیشود، و قوه قهریه صرفا مکمل ماجراست، نه اصل ماجرا. اصل ماجرا همان امر به معروف و نهی از منکر با متانت است، وگرنه هزینه آنرا باید عجمیانها پرداخت کنند!!
رهبر انقلاب: ....اصلاً هم لازم نیست زبان #گزنده باشد یا شما برای رفع آن، سخنرانی کنید! یک کلمه بگویید آقا، خانم، برادر! این منکر است.
@A_basire
🔥پله دوم منبر را پاس بدارید
🔻منبر حسینی عموما جایگاه عالمان دینی بوده است برای انتشار مفاهیم و احکام دینی و از قدیم مرسوم بود روی پله دوم منبر مداحان و ذاکران حسینی با ترکیب بخشی از همان شعور دینی با هنر و احساس، شور حسینی را سرشار میکردند.
🔻حذف معارف دینی و اکتفا به هنر و احساس یک انحراف بزرگ در عرصه ستایشگری اهل بیت است که یکی از نمودهای برجسته آن برنامه هایی مانند #مهلا بود.
🔻اینکه یک مداح اهلبیت، پله دوم منبری را که با ذاکری اهلبیت بدست آورده با چهرههایی به اشتراک بگذارد حداقل چندان از دریای معارف حسینی بهرهای ندارند و با واگویه های بدون مبنا و احساسی در مجموع در مخاطب ایجاد تردید کند قطعا یک اشتباه ساده نیست.
🔻این کار از جهتی شبیه این است که در شبهای جام جهانی، در رسانه ها بجای کارشناسان برجسته، از تماشاچی های غیر متخصص ولی علاقمند به فوتبال، استفاده شود و بحث درباره صندلی های ورزشگاه و لزوم استفاده از رنگ صورتی برای توپ فوتبال داغ شود!!
🔸پ.ن۱: سئوال اینجاست که پول تهیه #مهلا را چه مجموعهای داده است ؟ از چه منبعی ؟ چه توافقی با هدایت کدام اتاق فکر پشت پرده وجود دارد؟
🔸پ.ن۲: آیا بین امثال مهلا و تصاویر دیجیکالا و طاقچه، کشفیات اخیر از گروهک ها، درگیری معدود بی حجاب های سازماندهی شده با هیئات، تبلیغات تحریم عزاداری دهه اول، «رئیس» کویتی، پیراهن قرمز نصیری در راستای هدف مشترک خاصی، ارتباط وجود دارد ؟
🔸پ.ن۳:آیا سود سنگین اپراتورهای دست فروش اینترنت در این ماجراها هم نقش ایفا می کنند!؟
آیا مجموعه روبیکاییان دنبال سفید سازی چیزی هستند؟
✍حمیدرضا ابراهیمی
@A_basire
شبنامه 1288 - @mrtahlilgar.mp3
11.11M
🚨 مهم / کارکنان کوره ی نیروگاه اتمی دیمونا هم اعتصاب کردند جلسه فوری #مقاومت درباره رژیم
#شبنامه / اعتصاب به نیروگاه های رژیم صهیونیستی هم رسید / کارکنان دیمونا هم اعتصاب کرده اند / روزنامه صهیونیست: احتمال خروج دانشمندان از اسرائیل (بخوانید فلسطین اشغالی) و افتادن در ظرف عسل ایران وجود دارد / جلسه ی نیروهای مقاومت با ایران درباره تحولات فلسطین اشغالی/ قسمت ۱۲۸۸
#آقای_تحلیلگر
@A_basire
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻واکنش جالب سخنگوی دولت به دانشجویی که تحلیل اقتصادی خود را به «آیت الله گوگل» استناد میکرد
بهادری جهرمی:
🔹وقتی میخواهید کتابی بنویسید هرچه در گوگل نوشته بود در کتاب میآورید یا تحقیق و صحت سنجی میکنید؟
🔸همه آمارهای اقتصادی نشان میدهد داریم به سمت کاهش تورم حرکت میکنیم
@A_basire
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بازی با کلمات برای ترویج کثافات
شیطانها چگونه کثافت خالص را به خورد بشریت میدهند؟
اسم فحشا را تغییر میدهند و اسمهای جذاب برایش میگذارند.
#سواد_رسانه
#شیطان
@A_basire
.
شریک در خونِ
۷۰ مدافع مظلوم امنیت
🔹"شرکت ارتباطات سیار ایران" که با نام تجاری #همراه_اول شناخته میشود، زیرمجموعه شرکت دولتی مخابرات ایران است.
♦️اما روابط عمومی آن به بهانه تبلیغات، از رسانه های های غربگرای معاندی حمایت می کند که سال گذشته هیزم در آتش اغتشاشات ریختند و سالنامه خود را به حمایت از آشوبگران اختصاص دادند.
🔹حمایت مالی از رسانه های خط نفوذ و تحریف، حمایت از جریان مفسدی است که عملکرد سال گذشته اش، به شهادت مظلومانه ۷۰ نفر از مدافعان امنیت انجامید. این، عین جنایت است.
♦️جالب این که بخش مهمی از این تبلیغات، کمترین ربطی به وظایف و ماموریت های همراه اول ندارد، و صرفا پوششی برای برداشت و پرداخت های هنگفت از بیت المال است است.
🔹امروز یکی از مدیران روابط عمومی همراه اول تماس گرفت و گفت ما شرکت تجاری هستیم و کاری به جناح ها نداریم(!) براندازی، رفتار جناحی است؟!
♦️با این وضعیت، هیچ نیازی نیست رسانه های معاند از طرف بیگانگان تامین مالی شوند؛ همین موسسات داخل نظام هستند که آنها را فربه کنند. به نام جمهوری اسلامی، به کام معاندان و معارضان!
#اعتماد
#هم_میهن
#شرق
#انتخاب
#سازندگی
✍ محمد ایمانی
@A_basire
هدایت شده از سخنرانی بصیرت افزا
low.mp3
11.37M
🎧 بشنوید| برنامه تلویزیونی «جهان آرا»
👈🏼موضوع: به بهانه سالگرد جنبش مشروطه و اعدام شهید شیخ فضل الله نوری
🔹نسبت ما با غرب مدرن
🔸چرا تجویز غرب گرایانِ ایرانی همواره به فاجعه ختم می شود؟
🔰صوت کامل گفتوگو با:
👤دکتر شهریار زرشناس/ عضو هیات علمی دانشگاه
◽️ شنبه چهاردهم مرداد 1402
@basire_s
مایکت و هزارن اپلیکیشن دیگه که بهش دسترسی به گوشیامون میدیم تحت سیطره چنین مدیران خطرناکی هست!؟ دسترسی به گوشی هوشمند!!!
پوریا فاضل
@A_basire
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⭕️ و اما دستگیری و شکرخوری این انسان کم مایه پر مدعا
@A_basire
شبنامه 1289 - @mrtahlilgar.mp3
11.46M
🚨 سفیر انگلیس: برای حفظ منافع انگلیس در خاورمیانه همین حالا با ایران وارد جنگ شوید
#شبنامه / گزارش مهم سفیر انگلیس درباره منطقه / تمام منافع انگلیس در منطقه در خطر است / اگر میخواهیم منافع خود را نجات دهیم باید همین حالا با ایران وارد جنگ شویم / اینها به فکر انقلاب در جهانند / ایران منطقه را به موشک مسلح کرده است / قسمت ۱۲۸۹
#آقای_تحلیلگر
@A_basire
آتش به اختیار
🎙بشنوید | سخنرانی حجتالاسلام والمسلمین عالی در مراسم عزاداری شب تاسوعای حسینی (علیهالسلام) در حسین
دفاعی عقیم و پرهزینه / حکومت علوی : بعثت عدالت
مدتی است برخی مبلغان و واعظان مشهور و محترم کشور، در دفاع و توجیه مشکلات موجود کشور، اوضاع حاکم بر حکومت امام علی – علیه السلام – را مطرح و وضعیت موجود را با حکومت مولا – علیه السلام – مقایسه می کنند! و آخرین آن، حرکتی بود که یکی از سخنرانان در چهارم مردادماه امسال (1402) انجام داد. در گذشته هم طلبهای جوان مطرح کرد که حدود (یا بیش از) ثلث نهج البلاغه، راجع به متخلفان اقتصادی و غیر اقتصادی از کارگزاران حکومت علوی است. دیگری در مشهد مقدس مطرح کرد که حدود سی فساد در حکومت امام – علیه السلام – بوده است که امام نتوانستهاند آن ها را معالجه کنند. چنان که واعظ دیگری در پاسخ به سوال یکی از اصحاب رسانه که مطرح کرد (بدین مضمون): به نظر شما، امام خمینی و رهبران انقلاب ایران تا چه حد در پیاده کردن اهداف خود موفق بوده اند؟ پاسخ داد: من سوال را به شما برمیگردانم و میپرسم: اصولا پیامبران و پیامبر اسلام - صلی الله علیه و آله- تا چه پایه موفق بودهاند؟(استفهام انکاری)
طبیعی است که این حضرات، خود را موظف به دفاع از عملکردها و وضعیت موجود دانسته و به گمان خویش، تکلیف خود را انجام دادهاند و از نظام، انقلاب و مسئولان دفاع جانانه کردهاند؛ قهرا در آینده هم شاهد ادامه این حرکت خواهیم بود. و از آن جا که عموم این آقایان، از چهرههای انقلابی و از موقعیت قوی در امر تبلیغ برخوردار و صاحب تریبونهای حساساند (و اگر چنین نبود این جانب ورود نمیکردم) حقیر به تحلیل و بررسی این حرکت میپردازم. حاصل پرداختن به ادله ذیل، چیزی جز اثبات عقیم بودن این نوع دفاع (توهم دفاع) و پرهزینه بودن آن نیست؛ بدین قرار:
1. آن چه این آقایان بیان میکنند یا در اصل خلاف واقع، یا غیر ثابت، یا راست ناقص و یا به قدری آمیخته به مبالغه است که هیچ کم از کذب ناموجه ندارد. با پوزش از اطاله نوشته، ناچارم توضیح کوتاهی در این باره داشته باشم.
نهج البلاغه شریف – طبق برخی شمارشها- دارای 241 خطبه، 79 کتاب و نامه و 480 حکمت است.(مطابق نهج البلاغه فیض الاسلام) در نامه 20، 40، 41، 43، 45 و71 اشاره به تخلفهایی شده است. این احتمال بسیار موجه است که مخاطب نامه 40 و 41 یک نفر (عبیدالله بن عباس) است. چنان که در نامه 43 صرفا اشاره به گزارشی علیه مصقلة بن هبيره شیبانی است که با توجیه وی، امام – علیه السلام – دفاع او را میپذیرند. همچنین نامه 45 راجع به عثمان بن حنیف است که کار ناروای او صرفا نشستن بر سر سفرهای بود که اغنیا بر آن حاضر و فقرا غائب بودند. (وَ مَا ظَنَنْتُ أَنَّكَ تُجِيبُ إِلَى طَعَامِ قَوْمٍ عَائِلُهُمْ مَجْفُوٌّ وَ غَنِيُّهُمْ مَدْعُوٌّ)
این جانب هیچ توجیه نیستم که با این وضعیت، با گفتهای که ثلث نهج البلاغه را راجع به برخورد با کارگزاران فاسد میداند، چه برخوردی باید داشت؟!!
حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات، جسیم میکنند؛ از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند تا معلوم شود بیان ها تا چه پایه ناقص است!! برای نمونه خوانندگان محترم رفتار امام را با ابن هرمه (دعائم الاسلام ، ج2 ص 532) مطالعه کنند تا معلوم شود برخی نقلها تا چه پایه راست ناقصی است که هیچ کم از خلاف واقع گفتن ندارد.
در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه، توجه کرد. حکومت امام علی – علیه السلام – در طول چهار سال و چند ماه بر سرزمین پهناور اسلام که عراق و ایران بخشی از آن است بعثت عدالت بود که هرگز – هرگز – نباید رفتاری این چنینی با آن داشت!
نسبت به سخنی که به حدود 30 فساد در زمان حکومت امام علی علیه السلام اشاره میکند، باید توجه کرد که این فسادها، هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده بود. (قد عملت الولاة قبلي أعمالا خالفوا فيها رسول الله صلى الله عليه وآله...)و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند (وَ لَوْ حَمَلْتُ النَّاسَ عَلَى تَرْکِهَا وَ حَوَّلْتُهَا إِلَى مَوَاضِعِهَا .... لَتَفَرَّقَ عَنِّی جُنْدِی حَتَّى أَبْقَى وَحْدِی....) و این چه ربطی به کژیها و ناراستیهای مورد نظر دارد؟ ضمن این که مبنای این گفته، روایتی است که فاقد سند معتبر است؛ هر چند اگر واجد سند معتبر هم بود، برای اثبات مطلب کافی نبود؛ زیرا خبر واحد هر چند واجد سند معتبر باشد، برای اثبات غیر احکام شرعی کافی نیست.
سند روایت این است: «علی بن ابراهیم عن ابیه عن حماد بن عیسی عن ابراهیم بن عثمان [عمر] عن ابان بن ابی عیاش عن سلیم بن قیس اسدی (روضه کافی ، ص 58، ح 21) این سند به دلیل اشتمال بر ابان بن ابی عیاش ضعیف است. البته در روضه کافی از ابان یاد نشده است ، لکن مطابق موازین رجال بین ابراهیم بن عثمان [عمر] و سلیم بن قیس ، این شخص واسطه در نقل است.
2. نباید تردید کرد دفاعهایی این چنین، هرگز منتقدِ به وضعیت موجود در جمهوری اسلامی ایران را معتقد به این روش حاکمیتی نمیکند؛ بر عکس، چوب حراج بر تراث میزند که بگویند: پس هر حکومتی از اسلام وضعیتش چنین است! من نمیدانم آن حضرات در آینده در نیمه شعبان، چگونه میخواهند از حکومت مهدوی بگویند و فریاد زنند که :«یَمْلَأُ اللهُ به الْأَرْضَ قِسْطاً وَ عَدْلًا بعد مَا مُلِئَتْ ظُلْماً وَ جَوْراً»؟
3. این گونه سخنرانیها، تأمین خاطر دادن به مسئولانی است که هیچ نیازمند به تأمین خاطر نیستند، بلکه بیش از هر چیز و هر زمان محتاج شنیدن نقدهای منصفانه، خالی از سفیدنمایی ناموجه (و البته به دور از سیاهنمایی) هستند.
4. دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستی ها، خود تحریمی و ... راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند.
در پایان تذکری مشفقانه و ناصحانه به این حضرات باید داشت که قدری با احتیاط سخن بگویید و بدون هیچ عایدی و نتیجه، ناخواسته نسل امروز را با حکومتی که بیهمتا در عدالت بود، بدبین نسازید.
مخاطبانی هم که این سخنان را میشنوند، نباید این سخنان را جدی بگیرند و نسبت به آن چه باید مدافعش باشند، بدبین شوند.
خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش می گیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند!
این روزها دشمنان اهل بیت – علیهم السلام – برای دور کردن نسل جدید شیعه از دامان پاک اهل عصمت، نقشههای بسیار پیچیدهای اجرا میکنند؛ در چنین فضایی لازم است هر گاه به دلیلی سخنی از اهل بیت علیهم السلام میگوییم، مراقب سوء استفادههای احتمالی و قطعی، از گفتههایمان باشیم. سخن گفتن از اهل بیت به هر عنوان ورود به وادی مقدس طُوَی است که باید با احتیاط در آن میدان قدم برداشت! فراموش نکنیم که:
*إِنَّ السَّمعَ وَالبَصَرَ وَالفُؤادَ كُلُّ أُولٰئِكَ كانَ عَنهُ مَسئولًا*.
قم – حوزه علمیه – ابوالقاسم علیدوست
14/ 5/ 1402
آتش به اختیار
نسبت به سخنی که به حدود 30 فساد در زمان حکومت امام علی علیه السلام اشاره میکند، باید توجه کرد که ای
پاسخ حجتالاسلام عالی به بیانیه حجتالاسلام علیدوست
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام علیکم
بجاست برخی بزرگواران که بیشتر دستی در فقه و اصول دارند بهتر با مواضع فکری رهبر بزرگوارمان آشنا شوند تا دوستانی که در میدان مقابله با مفاسد سیاسی و اجتماعی صدایشان بلند است و در مقابل سیاه نمایی ها و بی اعتمادسازی های دشمن امیدآفرینی میکنند را نکوبند و بیشتر کمک بدهند و در میدان باشند.
رهبر عزیزمان در بیاناتشان در جمع علما و روحانیون تبریز (۵ /۵/ ۱۳۷۲) میفرمایند:
《این درست است که تا در یک گوشه مختصر نابسامانی به عقیده و سلیقه کسی پیدا شود او ریش بجنباند و بنا کند اعتراض و اشکال کردن؟! تا یک مشکل در اداره ای برایش پیدا شد یا یک مامور دولتی،چپ نگاهش کرد،یاوه بسراید که حالا هم مثل زمان فلان است؟! این ناشی از نفهمیدن آنچه واقع شده است نیست؟ این ناشی از عدم معرفت نعمت خدا نیست؟یا خدای نکرده ناشی از انکار نعمت خداست؟ یعرفون نعمه الله ثم ینکرونها این جفا نیست به این حرکت به این عظمت؟مگر وقتی حکومت درست شد، صحیح شد، موازین حکومت موازین کاملی شد،در سراسر این حکومت همه کارها درست خواهد بود؟! از کجا چنین چیزی ثابت شده است؟
در زمان امیرالمومنین علیه الصلاه و السلام که مثال عدل و تقواست، دیگر شما از امیرالمومنین که کسی را عادلتر و با تقواتر سراغ ندارید، مگر حکامی که بر ولایات مسلط بودند و خود امیرالمومنین علیه الصلاه والسلام فرستاده بود، همه ابوذر و سلمان بودند؟!خیر چهار نفر مثل ابوذر و سلمان و عمار و فلان داشت، مابقی آدمهای عوضی بودند.
تاریخ را بردارید نگاه کنید،این تاریخ است یکی از استانداران امیرالمومنین، زیاد ابن ابیه، بر منطقه وسیعی حاکم بود، بسیاری از این قبیل در اطراف و اکناف بلاد اسلامی بودند.
امام حسن مجتبی علیه الصلاه و السلام سردار بزرگ جنگش عبیدالله ابن عباس بود که میدانید چه کار کرد.شبانه رفت با معاویه مذاکره کرد، پول گرفت لشگرگاه خودش را ترک کرد و به معاویه پناهنده شد...در راس کار چه کسی بود؟ امام حسن مجتبی علیه الصلاه والسلام》.
در بیانیه گام دوم هم رهبر بزرگوار به وجود فساد در دولت امام معصوم اشاره کردند و فرمودند نسبت فساد در میان کارگزاران
حکومت جمهوری اسلامی در مقایسه با بسیاری از کشورهای دیگر و بخصوص با رژیم طاغوت که سرتاپا فساد و فسادپرور بود بسی کمتر است و بحمدالله مامورین این نظام غالبا سلامت خود را نگه داشته اند.
جناب علیدوست میفرمایند: حضراتی که این اندک تخلفات را برای برخی توجیهات جسیم میکنند از برخورد حضرت هم با امثال ابن هرمه بگویند!...
چه خوب است ایشان هم متوجه برخوردهای نظام در حد اعدام برخی سلطانها و احکام سنگین برای برخی گردن کلفتها در حد مهدی و فائزه هاشمی، طبری، سیف و.... هم باشند و از آن هم بگویند که نشان از غیر سیستمی بودن فساد در نظام است.
گفته اند: در مقایسه و تشبیه باید به همه اقتضائات تشبیه توجه کرد!...
آیا ایشان از جمله مصطلح حوزویان که تشبیه از وجهی مقرب و از وجهی مبعّد است، غفلت نکرده اند؟! که وجه شبه در دو حکومت وجود فساد و یا افراد فاسد بصورت فی الجمله هست در عین اینکه باز به دلیل ریل گذاری صحیح در هردو حکومت آن مقدار فساد هیچیک از دو حکومت را از اسلامی بودن خارج نمیکند و نباید به صرف دیدن برخی فسادها یا فاسدان فریاد وااسلاما سر داد و حکومت را غیر اسلامی نامید.
میفرمایند: برخی مفاسد(حدود ۳۰ فساد) هیچ ربطی به امام نداشته و میراث حاکمان قبل بوده... و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشه کن کنند...
مگر کسی ادعا کرده فسادهای در زمان حضرت، معاذالله ناشی از عملکرد ایشان بوده؟!! شکی نیست که یا ناشی از حکومتهای قبل بوده یا افسادهایی که نفوذیهای معاویه در حکمرانی حضرت انجام میدادند که در کتاب الغارات به برخی از آنها اشاره شده است.
در زمان ما هم فسادهای درون حاکمیت از حاکم عادل، مومنین یا نفس انقلاب نیست. همه یا میراث رژیم طاغوت یا نفوذیها و غربزده ها یا افراد فرصت طلب است.
پس شما هم پذیرفته اید که به هر دلیل فی الجمله در حکومت حضرت فسادهایی بوده که نمیشد با آنها به سرعت مقابله کرد. سخن دوستان هم همین است.
بعد هم بحث سندی درباره یک روایت کرده اند و کتب تاریخ که پر است از مواردی از فسادهای موردی در محدوده حکومتی حضرت امیر علیه السلام را نادیده گرفته اند(که در بیانات فوق الذکر رهبری هم به کتب تاریخی استناد شده بود و توصیه ایشان هم به خواندن تاریخ بود.)
در هرحال بجاست ایشان متوجه روح مطالب دوستان انقلابی که در مقابل انبوه سیاه نمایی و اعتماد زدایی، امید آفرینی میکنند و حرفشان هم بیشتر با محتوای کلام رهبر بزرگوار همخوانی دارد، باشند و با تعابیر: "عقیم بودن و خلاف واقع و راست ناقص و کم از کذب ناموجه بودن"، آنها را متهم نسازند.
*انّ السمع و البصر و الفواد کل اولئک کان عنه مسئولا*
@A_basire
آتش به اختیار
نسبت به سخنی که به حدود 30 فساد در زمان حکومت امام علی علیه السلام اشاره میکند، باید توجه کرد که ای
🟢«نقدهایی عقیم» به «مدافعان حریم»
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــ
یکی از اساتید فقه، که پیشتر با کنایه و در لفافه در دفاع از بیحجابی سخنانی گفته بود و وقتی مورد نقد ناقدان قرار گرفت، برخوردی عالمانه و فقیهانه از خود نشان نداد؛ اخیراً نیز در قالب کوتاهنوشتی، «احساس تکلیف» کرده است که به جای ارائه دفاعی درست از انقلاب و نظام اسلامی، به زعم خود به نقد برخی از دفاعهای نادرست «مجاهدان عرصه تبیین» از نظام و انقلاب اسلامی بپردازد! در این میان نکاتی گفته است که این بنده هم «احساس تکلیف» کردم! که به اختصار ملاحظاتی را درباره آنها بیان کنم:
یک. گفتهاند کسانی که اندک تخلفات زمان امیرمؤمنان(ع) را برای توجیه تخلفات مسؤولان نظام جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند، خوب است «از برخورد قاطع، روشن، سریع و عبرتآموز حضرت هم بگویند ... رفتار امام را با ابنهرمه مطالعه کنند»
ای کاش، برای اینکه نقد دلسوزانه ایشان به سیاهنمایی و امیدکُشی و بدبینسازی مخاطبان نسبت به انقلاب منجر نشود، میافزودند: و کسانی که اندک تخلفات موجود در جمهوری اسلامی را همگام و همزبان با دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی «جسیم» میکنند و چنین وانمود میکنند که همه مسؤولان نظام فاسد و ناکارآمد و ناتواناند، خوب است از کارآمدیهای افتخارآمیز و پیشرفتهای اعجابانگیز نظام مقدس جمهوری اسلامی و عدالتگستری آن و همچنین از برخوردهای قاطع، روشن و علنی آن با مفسدان سیاسی و اقتصادی و فرهنگی، در هر سطح و مرتبهای که باشند، هم بگویند و در این باره هم مطالعه کنند. اعدام مفسدانی مثل فاضل خداداد، مهآفرید خسروی و امیرمنصور آریا؛ برخوردهای عبرتآموز با مفسدانی مثل غلامحسین کرباسچی، مرتضی رفیقدوست، بابک زنجانی، محمدرضا رحیمی، حمید بقایی، حسین فریدون، شهرام جزایری، مهدی هاشمی، فائزه هاشمی، اکبر طبری، .... و دهها گردنکلفت دیگر را هم ببینند و بدانند که نظام مقدس جمهوری اسلامی هرگز دربرابر فساد و مفسد کوتاه نیامده و نمیآید.
دو. گفتهاند فسادهایی که در زمان امیرمؤمنان بود «هیچ ربطی به امام نداشته و میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبل به ارث رسیده است و حضرت نمیتوانستند با سرعت و به راحتی آنها را ریشهکن کنند»
ای کاش این را هم میافزودند: همچنین فسادهایی که در جمهوری اسلامی وجود دارد هیچ ربطی به نظام جمهوری اسلامی و رهبران آن ندارد؛ بلکه میراثی بوده که از حاکمان و حاکمیت ناتوان و فاسد قبلی به ارث رسیده یا محصول ناکارآمدی مدیران غربزده و دلباختگان و دلدادگان کدخدا بوده و ریشهکنی همه این فسادها به راحتی و با سرعت ممکن نیست.
سه. اما عجیبترین جمله آن نوشته که اگر نویسنده محترم آن را با توجه نوشته باشد و به لوازم آن آگاه بوده باشد، نشانههای خوبی را منعکس نکرده است، این است که نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام البته با پذیرش برخی کاستیها، خود تحریمی و … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند»
درباره این جمله دو ملاحظه کوتاه را بیان میکنم:
أ.واژه «خودتحریمی» از اصطلاحاتی است که مخالفان انقلاب و دشمنان ولایت برای بیان هزینههای «مقاومت در برابر استکبار» و احمقانه بودن «مقاومت و ایستادگی» دربرابر آمریکا و استکبار جعل کردهاند؛ آیا نویسنده محترم ما نیز همین معنا را مراد کردهاند؟! آیا مقاومت در برابر استکبار و آمریکای جنایتکار و دفاع از استقلال را کاری احمقانه میدانند؟! اگر چنین نیست، لطفاً بفرمایند منظورشان از خودتحریمی نظام و انقلاب که آن را قابل دفاع نمیدانند، چیست؟
ب.فقیه محترم ما، با بیانی کنایهآلود چنین نوشتهاند: «دفاع از انقلاب و نظام … راه دیگری دارد که صاحبان احساس تکلیف در اینباره باید به آن بپردازند». صرف نظر از نیشی که در این عبارت به مدافعان انقلاب و نظام زده شده است، این جمله مشعر به آن است که خود ایشان تکلیفی برای دفاع از انقلاب و نظام اسلامی بر دوش خویش احساس نمیکنند! آیا غیر از این است؟! اگر چنین باشد، آیا خود را در جبهه «ساکتان» قرار ندادهاند؟ و آیا سکوت، در هنگامهای که همه گرگهای عالم چنگ و دندانهای خود را برای دریدن این نظام مقدس اسلامی که ثمره خود صدها هزار شهید است، تیز کردهاند، کمتر از «خیانت» است؟ آیا گناه چنین سکوتی در پیشگاه الهی بخشیدنی است؟
چهار. و بالاخره اینکه نویسنده محترم ما، در پایان نوشته خود چنین توصیه میکند:
«خوب است کسانی که وظیفه خطیر و ظریف دفاع از انقلاب اسلامی را بر دوش میگیرند، اَبرو را طوری آرایش نکنند که چیزی از چشم باقی نماند! و بُن همان شاخهای را که بر آن نشستهاند، به دست اره نسپارند»