:
یا بَقِیَّةَ اللَّهِ «عج»
ای چراغ همه ادوار کجایی آقا
ای دوای دل بیمار کجایی آقا
سالهای متمادی همه در حسرت تو
راز و سرّ همه اسرار کجایی آقا
روزها گم شده در پشت سر غیبت ت
و
روشنایی شب تار کجایی آقا
پدر منتظران، چشم به راهان توایم
پسر حیدر کرار کجایی آقا
خبری از خبر آمدنت بهتر نیست
ای تو صدر همه اخبار کجایی آقا
چقدر چشم به راهت شده ها منتظرند
حضرت لشکر انصار کجایی آقا
الّلهُـــمَّ عَجِّــــــلْ لِولِیِّکَــــــ الْفَــــــــرَج
لحظهی غروب، متعلّق به امام زمانت است، برنامهٔ خود را طوری تنظیم کن که چند دقیقه توسل به #امام_زمان ارواحنافداه داشته باشی. همه باهم دعای فرج روزمزمه کنیم
هدایت شده از |
animation.gif
163.6K
✨✨ختـــــــم صلــــــــوات بـــــــــزرگ ۱۴۰۰۰تایی داریم
🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊🔊
🌺چه ختم صلواتی !!!!!
به نیابت از شهدا
اگر دوست داری تو این ختم شرکت داشته باشی به این کانال بیا👇👇
@salavat_sh
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
#دعــاے_عهـــد»
🎤 محسن فرهمند
📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را
💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم
قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در #ظهور_مولا (عج )هر روز صبح
@Abbasse_Kardani
در محضر حضرت دوست
سوالی دارم ازاین
ابرو باد و مه و
خورشید وفلک
ای که از روز ازل
گفت شما در کارید
خبراز #یوسف
گمگشته ما هم دارید؟
آقا دلمان سوخت
از این بی خبری
⚜ سلام امام زمانم
@Abbasse_Kardani
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃
⭕️ #کلام_خدا......
✨أعوذ بالله من الشیطان الرجیم✨
ذلِکَ بِما قَدَّمَتْ أَيْديکُمْ وَ أَنَّ اللَّهَ لَيْسَ بِظَلاَّمٍ لِلْعَبيد
آل عمران/ِ182
این ( عذاب ) به خاطر کارهایی است که به دست خود از پیش فرستادید ، و گرنه خداوند هرگز به بندگان ستمکار نیست.
@Abbasse_Kardani
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃
جمله«وَ أَنَّ اللَّهَ لَیْسَ بِظَلَّامٍ لِلْعَبِیدِ» عطف است بر جمله «ما قدمت ...» و مىخواهد مساله کتابت و عذاب را تعلیل نموده، بفرماید ننوشتن و ثبت نکردن اعمال بندگان، اهمال ورزیدن در نظام اعمال است و این خود ظلم بسیار و ستم بزرگى است، چون اعمال بندگان یکى دو تا نیست و بندگان هم یک نفر و دو نفر نیستند، پس ننوشتن اعمال بندگان ظلمى بزرگ است و در این صورت خداى تعالى ظلام به بندگان خواهد بود و خدا منزه از چنین ظلمى است.
و نیز ممکن است که آوردن کلمه "ظلام" [که صیغه مبالغه است] براى اشاره به این بوده باشد که "عذاب حریق" آن قدر سخت است، که اگر مستند به هر مولایى بشود آن مولا نسبت به برده و زیر دست خود بسیار سختگیر خواهد بود ولى چنین عذابى در قیامت، مستند به خود کفار است نه به خداى تعالى، چون خداى تعالى هرگز چنین ظلمى و چنین عذابى را نسبت به بندگان خود روا نمىدارد)
@Abbasse_Kardani
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃
#وجوب #فقهی #شناخت نشانه های #حتمی_ظهور
☘برخی از فقهاء، یادگیری نشانه های ظهور را از باب جلوگیری از #سقوط در وادی هلاکت و #ضلالت عصر غیبت و #فع_ضرر_محتمل ، واجب دانسته اند.
☘آیۀ الله صافی گلپایگانی، در کتاب ارزشمند منتخب الأثر في الإمام الثاني عشر، چنین می فرمایند:
💫هل يجب معرفة علائم الظهور، ليعلم به عند وقوعه، و يعرف المحقّ من المبطل، و يميز بين الخبيث و الطيّب؟ الظاهر هو وجوبها؛ حذرا عن الوقوع في الضلالة، و دفعا للضرر المحتمل.💫
❓آیا شناخت و معرفت نشانه های ظهور، واجب است؟ تا اینکه هنگام وقوع نشانه ها، علم و آگاهی به آن حاصل شود و بین حق و باطل، تمییز و تشخیص قائب شوند؟
👈آری. ظاهر بر وجوب یادگیری و تعلیم نشانه های ظهور است تا اینکه در ضلالت و گمراهی عصر غیبت، دچار نشویم. علاوه براین، دفع ضرر احتمالی ناشی از عدم شناخت نشانه های ظهور، واجب است.
⚜بدینسان، پیشوایان معصوم، برای ظهور امام مهدی، نشانه های فراوانی را بیان فرموده اند و از طرح و ذکر آنها، اهدافی داشته اند و محال است در کلمات معصومین، حرف لغو و بی هدفی، وجود داشته باشد.
@Abbasse_Kardani
💚پيامبر اکرم صلى الله عليه و آله فرمودند:
💎 اى مردم! همانا پيشاپيش ظهور (حضرت مهدی عجل الله فرجه) امورى دشوار و هول و هراسهايى بزرگ و زمانه اى سخت است. در آن زمان ستمگران زمامدار مى شوند و نابكاران منصب دار، امر كنندگان به معروف مورد ستم واقع مى شوند و نهى كنندگان از منكر، تحت فشار قرار مى گيرند. پس ايمان را براى آن روز آماده سازيد و بر آن سخت شكيبايى ورزيد و آن را به كار نيك و شايسته پناهنده سازيد و جانها را بر [پذيرش ]آن مجبور گردانيد، تا به نعمت جاويدان دست يابيد.
📖أعلام الدين،ص۳۴۳،ح۳۳
#اللهم_عجل_لولیک_الفرج
⭕️ #دلنوشته_مهدوی
دل عشق ترك خورد،گل زخم نمك خورد،زمين مرد،
خداوند گواه است،دلم چشم به راه است؛ ودرحسرت يك پلك نگاه است.
ولي حيف نصيبم فقط آه است و همين آه خدايا برسد كاش به جايي؛
برسد كاش صدايم به صدايي...
عصرامروز دلگير وجود توكناردل هربيدل آشفته شود حس،
توكجايي گل نرگس؟
به خداآه نفس هاي غريب توكه آغشته به حزني است زجنس غم وماتم،
زده آتش به دل عالم وآدم
مگراين روز وشب رنگ شفق يافته درسوگ كدامين غم عظمي
هدایت شده از کانال دوستداران شهید مدافع حرم برادرم عباس کردانی
این پوستر را نشر دهید
همه باید قدردان شهدا باشیم
#من_یک_سپاهی_ام
با هر عقیده،تفکر قدردان زحمات سپاه باشیم😔
#پرسش_پاسخ_مهدوی
⭕️ چرا حضرت مهدی (عج) در مکه ظهور می کند⁉️
✅ علت اصلی و حقیقی آن برای ما روشن نیست؛ولی توجه به چند نکته باعث میشود،مکه مکان مناسبی برای ظهور باشد:
1⃣مکه و کعبه قبله گاه مسلمین بوده و مردم هر روز بارها به سوی آن مکان مقدس توجه پیدا می کنند و در برابر آن سر به خاک می سایند.
2⃣کعبه و مکه،مکان مقدسی است که انبیای بزرگوار الهی از آدم تا خاتم(ص)وبه امر خدا در آنجا حاضر شده و ضمن زیارت و طواف ، عبودیت خود را نشان داده ا ند.
3⃣مکه زادگاه پیامبر خاتم(ص)و محل بعثت او است.شاید ظهور حضرت مهدی(عج)در مکه بیانگر آن باشد که ظهور آن بزرگوار در ادامه حرکت همه انبیا الهی و اوصیای اوو در راستای رسالت پیامبر اکرم(ص) است و او با ظهورش می خواهد قرن ها تلاش و مجاهدت پیامبران را به نتیجه برساند و دین حق را با استقرار کامل عدالت را در جهان پیاده کند.
📚 منبع : کتاب آفتاب مهر
هدایت شده از درمحضرحضرت دوست
1_10787645.mp3
1.22M
#دعــاے_عهـــد»
🎤 محسن فرهمند
📝عهد بستم همه ی نوکری و اشکم را
💥نذر تعجیل فرج،هدیه به ارباب کنم
قرائت دعای فرج به نیت تعجیل در #ظهور_مولا (عج )هر روز صبح
@Abbasse_Kardani
در محضر حضرت دوست
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃
⭕️ #کلام_خدا......
✨أعوذ بالله من الشیطان الرجیم✨
الَّذينَ قالُوا إِنَّ اللَّهَ عَهِدَ إِلَيْنا أَلاَّ نُؤْمِنَ لِرَسُولٍ حَتَّي يَأْتِيَنا بِقُرْبانٍ تَأْکُلُهُ النَّارُ قُلْ قَدْ جاءَکُمْ رُسُلٌ مِنْ قَبْلي بِالْبَيِّناتِ وَ بِالَّذي قُلْتُمْ فَلِمَ قَتَلْتُمُوهُمْ إِنْ کُنْتُمْ صادِقين
آل عمران/183
همان کسانی که گفتند: همانا خداوند ( در کتاب های آسمانی ) به ما سفارش کرده که هرگز به فرستاده ای ایمان نیاوریم تا برای ما قربانیی بیاورد که آتش ( آسمانی به علامت قبول ) آن را بسوزاند. بگو: بی شک فرستادگانی پیش از من دلایل روشن و آنچه گفتید برای شما آوردند ( مانند زکریا و یحیی ) پس چرا آنها را کشتید اگر راستگویید؟!
@Abbasse_Kardani
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃
َ
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃
#بهانه_جوئى_یهود
یهود، براى این که از قبول اسلام ، سرباز زنند، بهانه هاى عجیبى مى آوردند از جمله همان است که در آیه فوق ، به آن اشاره شد، آنها مى گفتند: ((خداوند از ما پیمان گرفته که دعوت هیچ پیامبرى را نپذیریم ، تا براى ما قربانى بیاورد که آتش ، آن را بخورد)) (الذین قالوا ان الله عهد الینا الا نؤ من لرسول حتى یأ تینا بقربان تأ کله النار).
مفسران گفته اند: یهود ادعا مى کردند که پیامبران الهى براى اثبات حقانیت خود باید حتما داراى این معجزه مخصوص باشند و حیوانى را قربانى کنند و به وسیله صاعقه آسمانى در برابر مردم سوخته شود.
اگر به راستى یهود، این کار را به عنوان یک معجزه مى خواستند، نه لجاجت و بهانه جویى ، مطلبى بود، ولى تاریخ گذشته آنها و همچنین برخوردهاى مختلفى که با پیامبر اسلام صلى اللّه علیه و آله داشتند، این حقیقت را به خوبى ثابت مى کرد که منظور آنها هرگز، تحقیق حق نبود بلکه آنها هر روز براى فرار از پذیرش اسلام ، در برابر فشار محیط و استدلالات روشن قرآن ، پیشنهاد جدیدى مى کردند و اگر هم انجام مى شد باز ایمان نمى آوردند، به دلیل اینکه آنها در کتابهاى خود تمام نشانه هاى پیامبر اسلام صلى اللّه علیه و آله را خوانده بودند و با این حال از قبول حق ، سرباز مى زدند.
قرآن به پیامبران مى گوید: در پاسخ این بهانه جویى ها به آنها ((بگو: گروهى از پیامبران بنى اسرائیل پیش از من آمدند و نشانه هاى روشنى با خود آوردند و حتى چنین قربانى براى شما آوردند اگر راست میگویید چرا به آنها ایمان نیاوردید و چرا آنها را کشتید)) (قل قد جائکم رسل من قبلى بالبینات و بالذى قلتم فلم قتلتموهم ان کنتم صادقین ).
اشاره به زکریا و یحیى و جمع دیگرى از پیامبران بنى اسرائیل است که بهدست خود آنان به قتل رسیدند.
بعضى از مفسران اخیر (مانند نویسنده تفسیر المنار) احتمال دیگرى درباره مساءله قربانى داده است که خلاصه آن این است : منظور آنها این نبوده که حیوانى ذبح شود و آتشى به طرز اعجازآمیز از آسمان فرود آید و آن را بسوزاند بلکه منظور این بوده که در دستورات مذهبى آنها یک نوع قربانى بنام قربانى سوختنى بوده ، حیوانى را سر مى بریدند، و با مراسم مخصوصى آن را آتش مى زدند که شرح این مراسم در فصل اول سفر لاویان از تورات آمده است .
آنها مدعى بودند که خدا با ما عهد کرده که این دستور ((قربانى سوختنى )) در هر آئین آسمانى خواهد بود، و چون در آئین اسلام نیست ما به تو ایمان نمى آوریم !
ولى این احتمال در تفسیر آیه بسیار بعید است ، زیرا اولا این جمله در آیه فوق عطف بر ((بینات )) شده که گواهى مى دهد منظور از آن یک کار اعجازآمیز است که با این تفسیر تطبیق نمى کند ثانیا کشتن یک حیوان و سپس سوزاندن آن یک عمل خرافى است و نمى تواند جزء دستورات آسمانى انبیاء باشد.
@Abbasse_Kardani
☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃☘🍃
🌹🕊🌹🕊
🕊🌹🕊
🌹🕊
#داستان_مهدوی🌹☘🌹
#سيماى_امام_زمان_عج_در_كودكى
شيخ صدوق (ره) به سند خود، از يعقوب بن منقوس(ره) نقل مى كند كه گفت: روزى به حضور امام حسن عسكرى(ع) رفتم، ديدم روى سكوئى در خانه اش، نشسته، و در طرف راست آن سكو، اطاقى بود و بر در آن پرده اى آويخته شده بود، عرض كردم: آقاى من! بعد از شما صاحب امر كيست؟
فرمود: پرده اطاق را بالا بزن، پرده را بالا زدم، ناگاه پسرى كه قامتش حدود پنج وجب بود، از اطاق بيرون آمد، ظاهر او نشان مى داد كه حدود هشت يا ده سال دارد (البته آن حضرت در اين هنگام پنج سال داشت، ولى قامت رشيد او چنان نشان مى داد)، پيشانى روشن، و صورت سفيد، و چشمان درخشنده، و كف هاى دستش زبر و خشن، و سر زانوانش به طرف زمين مايل بود، و در گونه راستش خالى وجود داشت و بر سرش زلف بود، آمد و روى زانوى امام حسن (ع) نشست.
امام حسن(ع) فرمود: "صاحب شما این است" سپس او برجهيد و رفت، امام حسن(ع) ادخل الى الوقت المعلوم: (داخل خانه شو تا روز وقت معلوم) او وارد آن اطاق شد، من او را ديدم كه به آن اطاق رفت.
امام حسن(ع) به من فرمود: به اطاق نگاه كن. به اطاق نگاه كردم، كسى را در آنجا نديدم.
📚منبع: كشف الغمه، ج ۳ ص ۴۵۰. اعيان الشيعه، ج ۲، ص ۷ @Abbasse_Kardani
☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂
⭕️ #حدیث_مهدوی
🌷 عَنِ الصّادِقِ علیه السلام فى هذِهِ الاْیَةِ الْکَریمَةِ: (هُدىً لِلْمُتَّقینَ الَّذینَ یُؤمِنُونَ بِالْغَیبِ) اَلْمُتَّقُونَ: شیعَةُ عَلِىٍّ، وَالْغَیبُ هُوَالْحُجَّةُ الغائبُ.
🌷از امام صادق علیه السلام نقل شده است که در مورد آیه: «هُدَىً لِلْمتَّقینُ الَّذینَ یُؤمنُـونَ بِالْغَیْبِ» فرمود: متّقین، شیعیان على بن ابیطالب علیه السلام هستند و غیب هم حضرت مهـدى علیه السلام غایب است. یوم الخلاص، ص 223،
✨خوش به حال این مردم
@Abbasse_Kardani
🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘🍂☘
⭕️ #دلنوشته_مهدوی
🌷مهدی جان:
به جز دستهای پر قدرت تو راهی نیست
که قلب پر از فراموش من از نام پر از حیاط تو آکنده شود و می دانم ،
... می دانم مهربانی تو را آن قدرت هست که قلبم را چنان وسعتی بخشد که از محبت تو سیراب شود.
آقای من کرم کن و بر من بتاب ...
🌷مهدی جان !
دردهای زیادی است که به آنها وعده داده ام با آمدنت علاج می شود.
جمعه ها دم غروب وقتی آسمان از اندوه نیامدنت ، دوباره مثل صدها سال دیگری که خون گریسته است ، اشک سرخ می بارد به خود می گویم :
✨آقایم باز هم نیامد.....✨
درست جمعه ها ، وقتی قلبم و قلب همه از تنگی فراغت مثل لاله ای که زیر پا لگد شود چروکیده و رنجیده می شود با خود می گویم
این درد عاقبت مرا خواهد کشت ، و بعد به خود نهیب می زنم که
✨ او خواهد آمد✨
و آنگاه از دیدگانم قطره ای اشک می چکد و از سوزان ترین پرده اندوهم می گویم :مهدی جان درست که من بدم و لایق تو نیستم امّا
@Abbasse_Kardani
#پرسش_پاسخ_مهدوی
🔴چرا ائمه #قیام نمیکردند؟ چرا #امام_زمان(عج) ظهور نمیکند⁉️
🍃يکي از یاران #امام_صادق عليه السلام است - حکايت میکند:
در منزل آن حضرت بودم، که شخصي به نام سهل بن حسن خراساني وارد شد و سلام کرد و پس از آن که نشست، با حالت اعتراض به حضرت اظهار داشت:
-ياابن رسول اللّه! شما بيش از حد عطوفت و مهرباني داريد، شما اهل بيت امامت و ولايت هستيد، چه چيز مانع شده است که #قيام نمي کنيد و حق خود را از غاصبين و ظالمين باز پس نمي گيريد، با اين که بيش از يک صد هزار شمشيرزن آماده #جهاد و فداکاري در رکاب شما هستند؟!
-امام صادق عليه السلام فرمود: آرام باش، خدا حق تو را نگه دارد و سپس به يکي از پيش خدمتان خود فرمود: #تنور را آتش کن.
همين که آتش تنور روشن شد و شعله هاي آتش زبانه کشيد، امام به آن شخص خراساني خطاب نمود: برخيز و برو داخل تنور آتش بنشين.
-سهل خراساني گفت: اي سرور و مولايم! مرا در آتش، عذاب مگردان، و مرا مورد عفو و بخشش خويش قرار بده، خداوند شما را مورد رحمت واسعه خويش قرار دهد.
در همين لحظات شخص ديگري به نام هارون مکي وارد شد و سلام کرد.
حضرت امام صادق(س)، پس از جواب سلام، به او فرمود: اي هارون! کفش هايت را زمين بگذار و حرکت کن برو درون تنور آتش و بنشين.
هارون مکي کفش هاي خود را بر زمين نهاد و بدون چون و چرا و بهانه اي، داخل تنور رفت و در ميان شعله هاي آتش نشست.
آن گاه امام عليه السلام با سهل خراساني مشغول مذاکره و صحبت شد و پيرامون وضعيت فرهنگي، اقتصادي، اجتماعي و ديگر جوانب شهر و مردم خراسان مطالبي را مطرح نمود مثل آن که مدت ها در #خراسان بوده و تازه از آن جا آمده است.
پس از گذشت ساعتي، حضرت فرمود: اي سهل! بلند شو، برو ببين در تنور چه خبر است.
همين که سهل کنار تنور آمد، ديد هارون مکي چهار زانو روي آتش ها نشسته است، پس از آن امام(ع) به هارون اشاره نمود و فرمود: بلند شو بيا؛ و هارون هم از تنور بيرون آمد.
بعد از آن، حضرت خطاب به سهل خراساني کرد و اظهار داشت: در خراسان شما چند نفر #مخلص مانند اين شخص - هارون که مطيع ما مي باشد - پيدا مي شود؟
سهل پاسخ داد: هيچ، نه به خدا سوگند! حتي يک نفر هم اين چنين وجود ندارد.😞
امام جعفر صادق عليه السلام فرمود: اي سهل! ما خود مي دانيم که در چه زماني خروج و قيام نمائيم؛ و آن زمان موقعي خواهد بود، که حداقل پنج نفر هم دست، مطيع و مخلص ما يافت شوند، در ضمن بدان که ما خود آگاه به تمام آن مسائل بوده و هستيم.
📚 بحارالانوار: ج 47، ص 123، ح 176، به نقل از مناقب ابن شهرآشوب.
💚اللهم عجل لولیک الفرج بحق المعصومه💚