eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
962 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
3.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مسعود میرکاظمی رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور، میزان تورم، در صورت حذف ارز ۴۲۰۰ را اعلام کرد. نمی‌شد از آقای پورمحمدی نام ببریم ولی از ایشون نام نبریم... در 00:39 می‌فرمایند که ۷/۶ درصد اثر تورمی کل حذف ارز ترجیحی خواهد بود که ۶/۹ درصد اون هم به خاطر پایه پولی هست و حذف ارز ترجیحی تنها ۰/۷ درصد اثر مستقیم تورمی داره! تاریخ انتشار: ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ https://ecoiran.com/fa/tiny/news-8650
دکتر پورابراهیمی مخالف اصلی افزایش حقوق ۵۷ درصدی کارگران هم بودند که حتی مخالفت‌شون عنوان ویدیو اینترنشنال هم شد البته مثل همون ماجرای حذف ارز ترجیحی که ابتدا نمایندگان مجلس مخالف ایشون بودند، در این مورد هم باهاشون مخالفت داشتند مثل: https://www.titrqazvin.ir/news/6910 تاریخ انتشار: ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ https://www.90eghtesadi.com/fa/tiny/news-2147705
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
عجب است که تورم را با القای سیاستهای نادرست ایجاد کنی و تقاصش را از کارگر بخواهی. آقای پورابراهیمی از همین عجایب است. ☘کانال تحلیل های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی @hamidrezamaghsoodi
3.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و اما یک اعتراف تاریخی! محمد جعفری، رئیس امور اقتصاد کلان سازمان برنامه و بودجه: سازمان برنامه مخالف افزایش ۵۷ درصدی دستمزد در سال گذشته بود، در حالیکه تاثیر افزایش دستمزدها روی تورم سال گذشته تنها ۳.۳ درصد بود! تاریخ انتشار: ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۱ https://www.90eghtesadi.com/fa/tiny/news-2151884 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
شهید رئیسی در دیدار نمایندگان ولی فقیه و ائمه جمعه مراکز استان‌ها: دولت مردمی توانست در این مدت نرخ تورم را از ۵۹.۳ درصد به زیر ۴۰ درصد برساند، اما اجرای طرح عادلانه کردن پرداخت یارانه‌ها و حذف ارز ترجیحی که تکلیف قانونی بودجه ۱۴۰۱ بود، باعث افزایش دوباره نرخ تورم شد. تاریخ انتشار: دوشنبه ۸ اسفند ۱۴۰۱ - ۱۶:۵۷ https://dolat.ir/detail/407320 پ.ن: باز پیشنهاد می‌کنم نگاهی به بحثی که درباره حذف ارز ترجیحی شروع کرده بودم که البته ناقص هست بندازید: https://eitaa.com/Achar_Ir/2305
427.6K حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
و بالاخره اعتراف دکتر پورابراهیمی در مهر ۱۴۰۲...
🇮🇷مراجعات : سلام و خداقوت، خسته نباشید، دست تکون دادن و ...: ۷ نفر (۴ روحانی) مرد جوان با ریش نسبتاً بلند: + سلام، آقا میشه من پرچم رو ببوسم؟ پرچم‌ رو پایین آوردم و بوسیدند و دو تا شکلات تعارف کردند و یکی رو برداشتم روحانی میانسال با محاسن سفید: + یک حاجت دارم، یک صلوات برام بفرست - چشم مردی نسبتاً میان‌سال که از روی کیف دستش معلوم بود یا از سر درس اومده یا می‌رفت سر درس: + آقا شما مثل حضرت عباس علمداری می‌کنید و ان‌شاءالله در رکاب و از یاران امام زمان(عج) باشید - سلامت باشید، بزرگوارید + بساطتون چرا نیست؟(منظورش بنر ثبت‌نام، سایه کوچکی که داشت و ... بود) - باد برده، طراحی شده و ان‌شاءالله دوباره نصب میشه + فکر کردم گفتند شما باید زیر آفتاب وایسید :) راننده ماشین برقی از همون پشت شیشه با خنده سری تکان داد به نشانه خداقوت یک دانش آموز با لباس فرم و کوله به دوش، با دوچرخه یک دور، دور جایگاه زد و با انرژی گفت: خسته نباشید یک پیرزن که به سختی راه می‌رفت، خسته نباشید گفت و پیرمردی هم که براشون صندلی چرخدار آورد بعد از گفتن خسته نباشید، شکلاتی که دستش بود رو باز کرد و گفت: + این شکلات رو می‌گذارم دهنت و تو فقط پرچم رو بالا نگه دار - لطف دارید، خیلی ممنون دیگه خودم ازشون گرفتم و نعنایی هم بود.. یک پسر با تخته‌سیاهِ کوچک در دستش و یک کیسه پارچه‌ای در دست دیگش سرگردون بود و بعد از چند دقیقه اومد جلو و گفت: + ببخشید شما تلفن دارید من یک تماس بگیرم؟ - بله، بفرمایید + ممنون، چند دقیقه دیگه تماس می‌گیرند رفت نشست و گوشی زنگ خورد، هر چقدر دست تکون دادم و صدا زدم نفهمید و دیگه جواب دادم، مادرشون بود و گفتند پسرم با گوشی شما تماس گرفته بود و دیگه از جایگاه اومدم پایین و بهش دادم و آخرش تشکر کرد و رفت یک روحانی از حرم میومد سمت چهارراه و آخر مسیر گوشی خودش رو درآورد و ازم فیلم گرفت و نزدیک که شد دستی تکون داد و رفت یک خانم که منتظر ماشین برقی بود هم فیلمبرداری کرد و همچنین یک روحانی جوان از چند زاویه گرفت و رفت خانم حدوداً میانسال با سرعت نسبتاً بالایی قدم برمی‌داشت و به سمت حرم می‌رفت، کنار من که رسید گفت: + خداقوت اینجا هم پرچمداری ثبت‌نامی هست مثل مشهد؟ - بله بله.. می‌خوا... تا اومدم بگم چطوری ثبت‌نام کنند با سرعت زیادی رفتند صندلی‌های پشت ماشین برقی بر خلاف بقیه صندلی‌ها رو به عقب هست و اونایی که عقب می‌نشینند قشنگ رو به پرچم هستند و در مدت زمانی که ماشین پر بشه و حرکت کنه به سمت حرم، واکنش‌های جالبی دارند مثلاً یک پیرزن نشسته بود و با دیدن پرچم خنده به روی صورتش نشست و با ذوق به همسرش نشون داد و با خانم جوان کنار خودش هم صحبتی کرد بیشترین واکنش هم لبخند هست، نه فقط مسافرانِ ردیفِ آخرِ ماشینِ برقی! که رهگذران حتی اگر سلامی هم نکنند و خداقوتی هم نگن و دستی هم تکون ندن، با دیدنِ پرچمِ برافراشته‌یِ ایران حالشون خوب میشه و لبخند به لبشون میاد دو مرد جوان با آستین کوتاه کلی نامه دستشون بود و یکیشون صدا زد: + آقا ببخشید دفتر آقای سبحانی کجاست؟ - دفتر مراجع تو همین خیابون هست + بهم گفتند این سمت(پیاده‌راه حرم رو نشون می‌داد) - مطمئن هستید؟! بگذارید روی نقشه ببینم، نه تو همین خیابون هست ۴۰-۵۰ متر برید سمت چپ ۵ نوجوان با کوله ولی این دفعه بدون لباس فرم با سرعت از اون طرف ۴راه دویدند تا به ماشین برقی برسند، تو همین دویدن یکیشون گفت: + آقا خسته نباشید - سلامت باشید ۳ تاشون همون آخرین ردیف که رو به پرچم هست نشستند و دو نفر هم رفتند ردیف بعدی، این بار یکی دیگه‌شون دو تا دستش رو برد بالا و تکون داد و گفت: + خسته نباشی دلاور و بقیه هم شروع کردند با هم خداقوت پهلوان و شیر مادر حلالت و ... ماشین هم حرکت کرد و دور شدند راننده ماشین برقی دوم هم موقع سر و ته کردن نزدیک جایگاه شد و از همون داخل ماشین با لبخند، دستی تکون داد و گفت خسته نباشید 📝ثبت نوبت پرچمداری عضویت در کانال پرچمداران قم👇🏻 eitaa.com/qom_parcham 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
29.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✨یه روایتگری عالی از قصه پرچمداری اینجو فقط جای قوی‌هاست (اینجو سوسول‌بازی معنا نداره) ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ اینستا | ایتا | تلگرام 👇 @pedare_irani 🇮🇷 پرچمداران قم
هدایت شده از محسن قنبریان
🎯 کمپین صرفه جویی، آری؛ جاده صاف کنِ گران سازی، نه! ۱. وقتی متوسط تورم نقطه به نقطه ۷۳/۵٪ است،برای دهکهای پایین جامعه بین ۸۰تا ۸۴درصد است! خوراکی ها بعنوان سهم اصلی سبد خانوار، تورم نقطه ای ۱۱۵درصدی دارند! ⬅️ تاب آوری اقتصادی ۵ دهک پایین را جدی تر بگیریم و بدانیم پایان بندی عزتمندان جنگ ربط مستقیم به این مساله دارد. ۲. سیاستهای اقتصادی قبل از جنگ از جمله حذف ارز ترجیحی و... هم علت اصلی موج تورمی اخیر است و هم باعث اعتراضات دیماه شد که زمینه جنگ را فراهم کرد! ۳. سیاست حذف ارز و یارانه انرژی و گران سازی آن، معمولا پیوست فرهنگی اش با دستگاه های تبلیغی بسته شده است. در تجربه قبل، رئیس جمهور شهید خود در جمع ائمه جمعه علت تورم را « حذف ارز ترجیحی» بیان کرد؛ در حالیکه برخی ائمه جمعه قبل تر، آن سیاست را «فتح خرمشهر» لقب داده بودند و دستگاه تبلیغی برای جاده صاف کنی آن بسیج شده بود! ۴. جلسه اخیر رئیس جمهور و معاون مربوطه با زعمای سازمانهای تبلیغی، اگر کمک خواهی برای فرهنگ صرفه جویی باشد، بسیار خوب؛ اما اگر مثل سابق انتظار جاده صاف کنیِ گران سازی باشد، برای نهادهای تبلیغی بسیار بد خواهد بود! آخرین نظر سنجی درباره گران سازی بنزین در آذر۴۰۴حاکی است: حدود ۶۹٪ کلاً مخالف گران سازی و نزدیک به همین عدد، نگران اعتراضات خیابانی گسترده و ناآرامی به خاطر افزایش قیمت آنند! چیزی که تجربه آبان ۹۸هم گویای آن است. لذا مردم حتما در تجمعات شبانه، گران سازی را خط قرمز قرار داده، مقابل آن خواهند ایستاد! چنانچه کمپین صرفه جویی را یاری می کنند. محسن قنبریان ۱۴٠۵/۲/۲۲ ☑️ @m_ghanbarian