eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
قبل از پیام رهبری، گفتند شما تندرو هستید، شما را خوارج خواندند، گفتند با رهبری هماهنگ است درود بر ملت باشرف ایران که پای حق ایستاد صحبت‌های همراه با بغض محسن مقصودی: 🔹ای کاش خواص جامعه، نخبگان ما، برخی مداحان و سخنرانان ما همراهی می‌کردند و نمی‌گذاشتند خلاف نظر ولی فقیه خود این اتفاق رقم بخورد. 🔹گفتند کسانی که مملکت را اداره می‌کنند فدایی ولی فقیه هستند، فدایی ولی‌ فقیه نظری غیر نظر ولی‌ فقیه خود را انجام نمی‌دهد. 🔹این پیام اهمیت زیادی داشت از این بابت که دیگر نباید بگذاریم همچین اتفاقی بیفتد. در برجام هم هی گفتیم و کسی گوش نداد. @EnqelabStreetTV
هدایت شده از دکتر حمیدرضا مقصودی
در متن های آقای پزشکیان، قالیباف و عراقچی هیچ اثری از پذیرش اشتباه، ندامت، خجالت یا حتی حیا نسبت به اینکه رهبری نسبت به آنها نظری دیگر دارد و آنها نظر خودشان را تحمیل کردند وجود نداشت... ☘️تحلیل‌های اقتصادی دکتر حمیدرضا مقصودی
زمان: حجم: 5.3M
❌️ بجای کمک به امامی که به خط زده، میخوان آغوش باز کنن برای طبع قلب خورده‌های حامی مذاکره 🎙محمدمهدی زندوکیلی 🗓 تاریخ: ۱۴۰۵/۰۳/۲۹ ⛔️به مناسبت پویش مضحکی که داره راه میوفته برای اتحاد با موافقین مذاکره به مناسبت پیام ۲۸ خرداد درباره مذاکرات، نکاتی را عرض کردم که احتمالا مثل اکثر اوقات شنیده نمیشه. پ‌ن: این صحبت‌ها در مورد کسانی که اقرار به اشتباه می‌کنند یا حداقل مسیر قبلی رو ادامه نمی‌دهند نیست. ✅ @mm_zandvakili
خطاب به خواصی که ۸قورت‌و‌نیم‌شون باقی هست! ما که بی‌جنبه نبودیم و البته شما هم نیستید! این ثبات قدم و تأکید عجیب بر مسیر اشتباه و مقاومت در برابر نفهمیدن، طبیعی نیست! متنی خواهم نوشت با عنوان: العلم نقطة کثره الجاهلون (جهل در برابر عقل است، نه علم)
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
ولی همینکه در نظم آمریکایی و روی میز آمریکایی مذاکره کردیم، خودش یک جور بیعت با یزید و پذیرش نظم یزی
خواصِ کر و کوری که عبارتِ "[درباره تفاهم‌نامه]" در رسانه رهبر انقلاب رو پیراهنِ عثمان کردید! همون رسانه رهبر نوشته تفاهم‌نامه رؤسای جمهوری ایران و امریکا! شاید رییس جمهور ایران پایان‌بندی در نظم آمریکایی رو بپذیره ولی رهبر نه! پ.ن: پیامبر اکرم(ص): حُبُّکَ لِلشَّیْ ءِ یُعْمِی وَ یُصِمُ محبت تو به چیزی [تو را] کور و کر می‌کند! امام علی(ع): عَينُ المُحِبّ عَمِيَةٌ عن مَعايِبِ المَحبوبِ، و اُذُنُه صَمّاءُ عَن قُبْحِ مَساوِيهِ چشم عاشق از ديدن عيب‌هاى معشوق كور است و گوش او از شنيدن زشتی‌هايش كر! امام علی(ع): فَارفِضِ الدنيا، فإنّ حُبَّ الدنيا يُعمِي و يُصِمُّ و يُبكِمُ و يُذِلُّ الرِّقابَ دنيا را رها كن كه دنيادوستى [انسان را] كور و كر و لال و سرافكنده مى‌سازد! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
4.9M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
حالا که سرگرم جام جهانی هستید بد نیست بدونید آقا محمد هم آرزو داره فوتبالیست بشه و یک روزی تو ملی فلسطین بازی کنه و قهرمان جام جهانی بشه! البته آرزو داشت... 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🔻منهجِ تفکرِ «علی الأصول» ✍هم آقای شهید، هم آقای رشید، علی رغم مخالفت‌شان با مذاکره با آمریکا، اجازه‌اش را صادر کردند. شاید یکی از علل چربیدن کفه‌ی مذاکره‌خواهان بر خواستِ دلِ امام امّت، تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌های ما بچه‌های انقلابی باشد. 🔸دیربازی است که امام شهید، هرازگاهی علیه مذاکره سخن می‌گفت، ولی ما بچه‌های انقلابی مذاکره را توجیه می‌کردیم و برایش دلیل‌ها می‌تراشیدیم. مثل این که الآن مذاکره لازم است تا ایران در افکار عمومی دنیا و داخل، سفید و صلح‌طلب شناخته شود. یا این که این مذاکرات، غیر مستقیم است، اما سخنان آقا ناظر به مذاکرات مستقیم است. یا این مذاکرات، از جنس بده‌بستان نیست؛ ارائه‌ی راهی آبرومندانه به آمریکا برای خالی کردن عرصه‌ی جنگ است. یا این مذاکرات، برای تثبیت دست‌آوردهای جنگ است؛ نه بده بستان. یا این مذاکره پوششی برای زمان خریدن است. یا این یکی از موضع قدرت است، پس اشکال ندارد. یا این مذاکرات با ره‌بری هم‌آهنگ است. یا در شرایط جنگی هم‌چین مسائلی صددرصد به دست ره‌بر جامعه است و کسی نمی‌تواند نظر خودش را بر خلاف ره‌بر اعمال کند. یا این بار، شورای عالی امنیت ملی پای کار است و همه چیز درست پیش می‌رود. یا لفظ مذاکرات، بین این مذاکرات با مذاکرات برجام، صرفا یک اشتراکِ لفظی است که حکم آن بر این جاری نیست. یا هر چه حضرت آقا درباره‌ی نفی مذاکرات فرمودند، ناظر به نوع خاصی از مذاکرات با آمریکاست، نه این مذاکرات. 🔹جنسِ این تیپ استدلال‌ها بر پایه‌ی ظن و گمان یا بر اساس اطلاعات و متغیراتِ هر چند درست، ولی خارجی و سطحی است. بر اساس مبانی و اصول نیست. در حالی که شماری از آیات و روایات، در کنار سخنانِ پرشمارِ امام راحل و امام شهید در نفیِ من الأساسِ مذاکره با آمریکا، در حدی بوده است که برای ممنوعیت مذاکره با آمریکا اصلی محکم شکل دهد. 🔸اصل، موجب می‌شود که متغیرات سطحی و فریبنده ما را به دیدگاه‌های چپ و راست نکشانند. اصول، ما را از فکر کردنِ زیادی در پیِ هر تغییر و رخ‌دادی معاف می‌دارند. شناختِ اصول، تکلیف انسان را در شرایط گوناگون روشن می‌کند. مشت، که از اصول پر باشد، با هر جابه‌جایی و بالا پایین شدنی، انسان نظرِ خلق الساعه‌ای نمی‌دهد و دم به دقیقه نظرش را عوض نمی‌کند. با تمسک به اصولِ محکم، انباشتِ اطلاعات و داده‌ها، ما را به در و دیوار نمی‌کوبد. 🔹دشمن، هر روز برای ما شرایطِ به ظاهر جدید می‌سازد و هر روز بهانه‌ی جدیدی برای مذاکره می‌تراشد. مسئولین ما هم که با دشمن درگیرند، هرازگاهی احساس می‌کنند این بار، قضیه فرق می‌کند و گریزی از مذاکره نیست. اما ره‌بر رشید و جوان‌مان با پیامِ کوتاه و پرنکته و تاریخی‌شان، پرده از سبک تفکرشان در این زمینه برداشتند. ایشان فارغ از رخ‌دادها، تهدیدها، چالش‌ها و مهره‌چینی‌ها «علی الأصول» با مذاکرات مخالفت کردند. این سبکِ تفکر، منهج حکما و انبیاست که البته قابل یادگیری و بکارگیری است. ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های خودش را دارد، ولی بسیار راه‌گشا و نقطه‌زن است. 🔸سال‌هاست که کشور، در ایست‌گاهِ نه به مذاکره با آمریکا متوقف مانده و معطل فهم و شناخت مسئولین، مردم و حتی بدنه‌ی انقلابی است. شاید اگر، فقط ما انقلابی‌ها به اصلِ خویش برگردیم و به اقتدای ره‌بر عزیزمان «علی الأصول» بیندیشیم و موضع بگیریم، کار در می‌آید و این گردنه هم به سلامت طی می‌شود.
هدایت شده از کانال مهدی ابراهیمی
چقدر به این اصول محتاجیم آن‌قدر فروع شلوغ کردند و همهمه راه انداختند، فرصت پرداخت به اصول را از ما گرفتند و ما را از صدای بلند آن غافل کردند کاش حبّ و بغض‌هامان را مدیریت کنیم و کنار پیگیری تحلیل‌ها و خبرها کمی برای محکمات و بیّنات و اصول وقت بگذاریم تا برای سنجش آن جزئیات و حدس‌ها شاخص‌های محکمی داشته باشیم @ebrahimi_mahdi110
هدایت شده از کانال مهدی ابراهیمی
کاش علی‌الاصول عندالاختلاف، فروع تابع اصل می‌شدند نه اینکه بر نظر خویش پافشاری کرده و روی بدعهدی چون آمریکا، با تعهد به ولی فقیه، قمار نمایند ... @ebrahimi_mahdi110
هدایت شده از کانال مهدی ابراهیمی
رهبر معظم انقلاب ، مبتنی بر اصول یعنی ریشه‌ها و محکمات نسبت به تفاهم‌نامه نظر دیگری داشتند و آن نظر دیگر با توجه به جملات بعد عدم جواز این تفاهم است (الاصول) متغیر نیستند که بعد از توضیحات نظرشان عوض شود و اگر نظرشان عوض میشد خودشان مسئولیت را به عهده می‌گرفتند رئیس‌جمهور، به عنوان رئیس شعام، نظر دیگری دارد و تفاهم را جایز ارزیابی میکند پای حرفش از طرف خودش و اعضای شعام تعهد میدهد و تصریح می‌کند: که هر چه شد با من، رهبری صرفاً از باب تعهد، با مسئولیت او اجازه را صادر می‌کنند 📌 خواهش میکنم دست از سر متن روشن رهبری بردارید و به جای شکستن خودتان، آینهٔ کلام روشن‌شان را نشکنید @ebrahimi_mahdi110
حجت الاسلام راجی: پیام برخی مسئولان به رهبری، از جنس رابطه مدیر با مافوق بود؛ نه نسبتِ مأموم با امام مأموم، وقتی درمی‌یابد نظرش با نظر امامش هم‌خوان نیست، نه تنها نظر خود را اصلاح می‌کند، بلکه آن را مایه می‌داند. شهید سید حسن نصرالله وقتی دریافت نظرش درباره برکناری محمد مرسی با نظر رهبر معظم انقلاب متفاوت بوده، از شدت ناراحتی گریست، به ایران آمد و به رهبری عرضه داشت: «ما اشتباه کردیم؛ توبه و استغفار می‌کنیم. از ما راضی باشید.» 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir