eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻منهجِ تفکرِ «علی الأصول» ✍هم آقای شهید، هم آقای رشید، علی رغم مخالفت‌شان با مذاکره با آمریکا، اجازه‌اش را صادر کردند. شاید یکی از علل چربیدن کفه‌ی مذاکره‌خواهان بر خواستِ دلِ امام امّت، تحلیل‌ها و موضع‌گیری‌های ما بچه‌های انقلابی باشد. 🔸دیربازی است که امام شهید، هرازگاهی علیه مذاکره سخن می‌گفت، ولی ما بچه‌های انقلابی مذاکره را توجیه می‌کردیم و برایش دلیل‌ها می‌تراشیدیم. مثل این که الآن مذاکره لازم است تا ایران در افکار عمومی دنیا و داخل، سفید و صلح‌طلب شناخته شود. یا این که این مذاکرات، غیر مستقیم است، اما سخنان آقا ناظر به مذاکرات مستقیم است. یا این مذاکرات، از جنس بده‌بستان نیست؛ ارائه‌ی راهی آبرومندانه به آمریکا برای خالی کردن عرصه‌ی جنگ است. یا این مذاکرات، برای تثبیت دست‌آوردهای جنگ است؛ نه بده بستان. یا این مذاکره پوششی برای زمان خریدن است. یا این یکی از موضع قدرت است، پس اشکال ندارد. یا این مذاکرات با ره‌بری هم‌آهنگ است. یا در شرایط جنگی هم‌چین مسائلی صددرصد به دست ره‌بر جامعه است و کسی نمی‌تواند نظر خودش را بر خلاف ره‌بر اعمال کند. یا این بار، شورای عالی امنیت ملی پای کار است و همه چیز درست پیش می‌رود. یا لفظ مذاکرات، بین این مذاکرات با مذاکرات برجام، صرفا یک اشتراکِ لفظی است که حکم آن بر این جاری نیست. یا هر چه حضرت آقا درباره‌ی نفی مذاکرات فرمودند، ناظر به نوع خاصی از مذاکرات با آمریکاست، نه این مذاکرات. 🔹جنسِ این تیپ استدلال‌ها بر پایه‌ی ظن و گمان یا بر اساس اطلاعات و متغیراتِ هر چند درست، ولی خارجی و سطحی است. بر اساس مبانی و اصول نیست. در حالی که شماری از آیات و روایات، در کنار سخنانِ پرشمارِ امام راحل و امام شهید در نفیِ من الأساسِ مذاکره با آمریکا، در حدی بوده است که برای ممنوعیت مذاکره با آمریکا اصلی محکم شکل دهد. 🔸اصل، موجب می‌شود که متغیرات سطحی و فریبنده ما را به دیدگاه‌های چپ و راست نکشانند. اصول، ما را از فکر کردنِ زیادی در پیِ هر تغییر و رخ‌دادی معاف می‌دارند. شناختِ اصول، تکلیف انسان را در شرایط گوناگون روشن می‌کند. مشت، که از اصول پر باشد، با هر جابه‌جایی و بالا پایین شدنی، انسان نظرِ خلق الساعه‌ای نمی‌دهد و دم به دقیقه نظرش را عوض نمی‌کند. با تمسک به اصولِ محکم، انباشتِ اطلاعات و داده‌ها، ما را به در و دیوار نمی‌کوبد. 🔹دشمن، هر روز برای ما شرایطِ به ظاهر جدید می‌سازد و هر روز بهانه‌ی جدیدی برای مذاکره می‌تراشد. مسئولین ما هم که با دشمن درگیرند، هرازگاهی احساس می‌کنند این بار، قضیه فرق می‌کند و گریزی از مذاکره نیست. اما ره‌بر رشید و جوان‌مان با پیامِ کوتاه و پرنکته و تاریخی‌شان، پرده از سبک تفکرشان در این زمینه برداشتند. ایشان فارغ از رخ‌دادها، تهدیدها، چالش‌ها و مهره‌چینی‌ها «علی الأصول» با مذاکرات مخالفت کردند. این سبکِ تفکر، منهج حکما و انبیاست که البته قابل یادگیری و بکارگیری است. ظرافت‌ها و پیچیدگی‌های خودش را دارد، ولی بسیار راه‌گشا و نقطه‌زن است. 🔸سال‌هاست که کشور، در ایست‌گاهِ نه به مذاکره با آمریکا متوقف مانده و معطل فهم و شناخت مسئولین، مردم و حتی بدنه‌ی انقلابی است. شاید اگر، فقط ما انقلابی‌ها به اصلِ خویش برگردیم و به اقتدای ره‌بر عزیزمان «علی الأصول» بیندیشیم و موضع بگیریم، کار در می‌آید و این گردنه هم به سلامت طی می‌شود.
هدایت شده از کانال مهدی ابراهیمی
چقدر به این اصول محتاجیم آن‌قدر فروع شلوغ کردند و همهمه راه انداختند، فرصت پرداخت به اصول را از ما گرفتند و ما را از صدای بلند آن غافل کردند کاش حبّ و بغض‌هامان را مدیریت کنیم و کنار پیگیری تحلیل‌ها و خبرها کمی برای محکمات و بیّنات و اصول وقت بگذاریم تا برای سنجش آن جزئیات و حدس‌ها شاخص‌های محکمی داشته باشیم @ebrahimi_mahdi110
هدایت شده از کانال مهدی ابراهیمی
کاش علی‌الاصول عندالاختلاف، فروع تابع اصل می‌شدند نه اینکه بر نظر خویش پافشاری کرده و روی بدعهدی چون آمریکا، با تعهد به ولی فقیه، قمار نمایند ... @ebrahimi_mahdi110
هدایت شده از کانال مهدی ابراهیمی
رهبر معظم انقلاب ، مبتنی بر اصول یعنی ریشه‌ها و محکمات نسبت به تفاهم‌نامه نظر دیگری داشتند و آن نظر دیگر با توجه به جملات بعد عدم جواز این تفاهم است (الاصول) متغیر نیستند که بعد از توضیحات نظرشان عوض شود و اگر نظرشان عوض میشد خودشان مسئولیت را به عهده می‌گرفتند رئیس‌جمهور، به عنوان رئیس شعام، نظر دیگری دارد و تفاهم را جایز ارزیابی میکند پای حرفش از طرف خودش و اعضای شعام تعهد میدهد و تصریح می‌کند: که هر چه شد با من، رهبری صرفاً از باب تعهد، با مسئولیت او اجازه را صادر می‌کنند 📌 خواهش میکنم دست از سر متن روشن رهبری بردارید و به جای شکستن خودتان، آینهٔ کلام روشن‌شان را نشکنید @ebrahimi_mahdi110
حجت الاسلام راجی: پیام برخی مسئولان به رهبری، از جنس رابطه مدیر با مافوق بود؛ نه نسبتِ مأموم با امام مأموم، وقتی درمی‌یابد نظرش با نظر امامش هم‌خوان نیست، نه تنها نظر خود را اصلاح می‌کند، بلکه آن را مایه می‌داند. شهید سید حسن نصرالله وقتی دریافت نظرش درباره برکناری محمد مرسی با نظر رهبر معظم انقلاب متفاوت بوده، از شدت ناراحتی گریست، به ایران آمد و به رهبری عرضه داشت: «ما اشتباه کردیم؛ توبه و استغفار می‌کنیم. از ما راضی باشید.» 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
سلام بر هر کسی که خدا مقدر کرده است نوشته مرا بخواند پیام های مسئولین کشور در تشکر از مقام معظم رهبری حقیقتا جگر انسان را می سوزاند. رهبر انقلاب می گوید « بنا بر اصول نظر دیگری داشتم » یعنی ای مردم بدانید برخلاف اصول و بنا به شرایط و اصرار و تعهد آقایان مسئول اجازه طی شدن مسیر تفاهم و .... را داده ام به یک باره همه مسئولین پیام می دهند ممنونیم که اجازه صادر فرمودید گویا با پیام های تشکر و قول می دهیم فلان و بیسار بشود می خواهند این پیام را روغن مالی بکنند. ای مردم ما هنوز فرصت داریم شرایط را به آنچه که مقام معظم رهبری راضی هستند و نظر دارند برگردانیم دیر نشده است. نگذارید با دست بوسی از رهبر ، دست فرمان رهبر فراموش شود. در تجمعات ولی و توقف مسیر طی شده و « » را مطالبه کنید. ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ شیخ اسماعیل رمضانی .
یکی از مخاطبان کانال، این پیشنهاد رو دوشنبه ۲۵ خرداد داده بودند و واقعاً ملتِ مبعوث خیلی جلو هستند و البته در این مورد خاص باز می‌گم که خیلی زور بزنیم بتونیم مجلس رو باز کنیم 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🔻 جمهوریت یکی از اضلاع اصلی گفتمان رهبران انقلاب بوده و هست و به عنواد نماد مردم سالاری اهمیت خاصی دارد. رهبری در پیام به مجلس هم تاکید کردند اما اعتنا نشد! نه صرفا در مورد مذاکرات دچار خطای محاسباتی شدید؛اینکه مجلس را هم به بهانه های واهی ۴ماه تعطیل کردید جز اشتباهات بود؛جبران کنید. ✍ ویراستی @m_amin_rezai
واقعاً سطح بحث‌ها به ناکجاآباد تقلیل پیدا کرده! «اختلاف، نه معنای کودتا میده. نه تحمیل.» معنای خطای محاسباتی مسئولان که میده! امثال همین بزرگواران هم کاملاً در این امر یاری‌دهنده بودند... «دشمن خبیث، حال که در مصاف با فرزندان دلاور شما در نیروهای مسلح دچار شکست شده و بخصوص بخاطر مواجهه با ضربه‌ی قاطع، چه در نبرد نظامی و چه در میدان و خیابان، تحقیری پرمعنا و عمیق را تجربه میکند که در اثر آن واگرایی ملموس کشورها از او را سبب شده، کِیدِ خود را در جنگ ترکیبی بر دو نقطه متمرکز ساخته است: یکی تاب‌آوری مردم؛ دیگری ایجاد خطا در دستگاه محاسباتی مسئولان کشور. ابزار اصلی او در این هر دو، کاشت بذر تردید، یأس، ترس، بدگمانی، و اختلاف است. لذا در مقام مقابله با این بدخواهی‌ها باید همگان با ایستادگی و روشن‌بینی و حفظ وحدت و انسجام و اعتماد متقابل و همصدایی نکردن با دشمن، نقشه‌ی شوم او را خنثی نمایند. در این مقام، نقش مسئولان در پشتیبانی از این امور بسیار مهم است. هرگونه اقدامی که موجب بدبینی و سرخوردگی آحاد مردم شود، نوعی کمک به دشمن این کشور و مردمانش محسوب میگردد.» ✍🏼 بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سی و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۴/خرداد/۱۴۰۵ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir