eitaa logo
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
961 دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
1.5هزار ویدیو
59 فایل
🛠 آچــــــــــــــــار 🇮🇷 «آ»قای «ا»قتصاد «ا»نقلاب «ا»سلامی گاه‌نوشته‌هایِ فرزندِ کوچکِ آقایِ انقلابِ اسلامی با اینکه مطالب درخوری ندارم اما هرگونه نشر و استفاده از مطالب کانال از شیر مادر حلال‌تر است و نیازی به ذکر منبع ندارد ارتباط: @MHAKhavanB
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام بر هر کسی که خدا مقدر کرده است نوشته مرا بخواند پیام های مسئولین کشور در تشکر از مقام معظم رهبری حقیقتا جگر انسان را می سوزاند. رهبر انقلاب می گوید « بنا بر اصول نظر دیگری داشتم » یعنی ای مردم بدانید برخلاف اصول و بنا به شرایط و اصرار و تعهد آقایان مسئول اجازه طی شدن مسیر تفاهم و .... را داده ام به یک باره همه مسئولین پیام می دهند ممنونیم که اجازه صادر فرمودید گویا با پیام های تشکر و قول می دهیم فلان و بیسار بشود می خواهند این پیام را روغن مالی بکنند. ای مردم ما هنوز فرصت داریم شرایط را به آنچه که مقام معظم رهبری راضی هستند و نظر دارند برگردانیم دیر نشده است. نگذارید با دست بوسی از رهبر ، دست فرمان رهبر فراموش شود. در تجمعات ولی و توقف مسیر طی شده و « » را مطالبه کنید. ۲۹ خرداد ۱۴۰۵ شیخ اسماعیل رمضانی .
یکی از مخاطبان کانال، این پیشنهاد رو دوشنبه ۲۵ خرداد داده بودند و واقعاً ملتِ مبعوث خیلی جلو هستند و البته در این مورد خاص باز می‌گم که خیلی زور بزنیم بتونیم مجلس رو باز کنیم 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🔻 جمهوریت یکی از اضلاع اصلی گفتمان رهبران انقلاب بوده و هست و به عنواد نماد مردم سالاری اهمیت خاصی دارد. رهبری در پیام به مجلس هم تاکید کردند اما اعتنا نشد! نه صرفا در مورد مذاکرات دچار خطای محاسباتی شدید؛اینکه مجلس را هم به بهانه های واهی ۴ماه تعطیل کردید جز اشتباهات بود؛جبران کنید. ✍ ویراستی @m_amin_rezai
واقعاً سطح بحث‌ها به ناکجاآباد تقلیل پیدا کرده! «اختلاف، نه معنای کودتا میده. نه تحمیل.» معنای خطای محاسباتی مسئولان که میده! امثال همین بزرگواران هم کاملاً در این امر یاری‌دهنده بودند... «دشمن خبیث، حال که در مصاف با فرزندان دلاور شما در نیروهای مسلح دچار شکست شده و بخصوص بخاطر مواجهه با ضربه‌ی قاطع، چه در نبرد نظامی و چه در میدان و خیابان، تحقیری پرمعنا و عمیق را تجربه میکند که در اثر آن واگرایی ملموس کشورها از او را سبب شده، کِیدِ خود را در جنگ ترکیبی بر دو نقطه متمرکز ساخته است: یکی تاب‌آوری مردم؛ دیگری ایجاد خطا در دستگاه محاسباتی مسئولان کشور. ابزار اصلی او در این هر دو، کاشت بذر تردید، یأس، ترس، بدگمانی، و اختلاف است. لذا در مقام مقابله با این بدخواهی‌ها باید همگان با ایستادگی و روشن‌بینی و حفظ وحدت و انسجام و اعتماد متقابل و همصدایی نکردن با دشمن، نقشه‌ی شوم او را خنثی نمایند. در این مقام، نقش مسئولان در پشتیبانی از این امور بسیار مهم است. هرگونه اقدامی که موجب بدبینی و سرخوردگی آحاد مردم شود، نوعی کمک به دشمن این کشور و مردمانش محسوب میگردد.» ✍🏼 بخشی از پیام رهبر انقلاب اسلامی به‌مناسبت سی و هفتمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) ۱۴/خرداد/۱۴۰۵ 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
تحمیل واژه درستی نیست، در واقع ذات این اتفاق نوعی تحمیل بوده، اما نه تحمیل از روی اجبار منفی، بلکه به نوعی اکثریت قانونی حول یک موضوع خلاف نظر رهبری وقتی شکل بگیرد، دیگر اسم آن تحمیل نیست، اسمش نظر اکثریت طبق قانون است و تا وقتی خلاف مشی انقلاب نباشد و آن را به نابودی نکشاند، رهبری با آن مخالفت نمی‌کند. ولی در هر حال خلاف نظر امام بوده... حالا هی بیایید صغری کبری بچینید که نه به آقا تحمیل نشده، بلکه درست می‌فرمایید، تحمیل نشده، اما بازهم تحمیل شده. فقط نه آن تحمیلی که ذهن شما دوست دارد! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
19.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
صحبتهای جنجالی اقتصاددان جوان از پشت پرده رفتارهای مسئولان و رسانه‌های اقتصادی و فعال شدن تیم‌های تحمیل جام زهر اقتصادی به امام انقلاب و انجام مذاکرات علیرغم مخالفت علی‌الاصول ایشان! ببینید زمان ۸ سال دفاع مقدس چه خیانتی توسط چه کسانی به امام و مردم تحمیل شد؟! ؛ روایت اقتصاد و سیاست از نگاه بازار لینک ایتا 👇 eitaa.com/bazarjavan
هدایت شده از محسن قنبریان
30.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 حجت الاسلام و المسلمین ۲۹خرداد۱۴۰۵ ❓چرا این پیام قبل امضا به مردم نرسید؟! چگونه دو صدایی و حاکمیت دوگانه و تفرقه القا نشود؟! ❗️«اتقوا ظنون المومنین» را خوانده بودم ولی حالا که نظر رهبری نظر همان جامعه انقلابی در آمده آیا پیام را در چشم دولت و مذاکره کننده و برچسب زننده بکنیم؟! ❗️دو نحوه ابطال تفاهم نامه... ☑️ @m_ghanbarian
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
نصر من الله و فتح قریب هیئت عزاداران مسجد قبا بلوار شهید دل آذر کربلا یعنی تحول در وجود
بنده علی الاصول نظر دیگری داشتم منتظر تحقق شروط گفته‌شده خواهیم بود وقتی عکس این فرشته کوچولو با مشتِ گره‌کرده رو گرفتیم و داشتیم می‌رفتیم، از پشت سر دوید و صدا کرد که اون طرف پلاکاردش رو هم بگیریم و رفت همون جا وایساد و مشت‌هاش رو گره کرد تا عکس بگیریم
🛠 آچار ؛ آقای اقتصاد انقلاب اسلامی 🇮🇷
این رو هم مثل اون صوتی که گفتم از دست ندید هم سید محمد مطلبی پور هم محسن عباسی ولدی، کم‌نظیر هستند و
به حجت الاسلام محسن عباسی ولدی، ارادت ویژه دارم، همه کتاب‌هاشون هم دارم بسیار زیاد از ایشون دفاع کردم و مقابل هر کسی به ایشون توهین کرد ایستادم اما در ماجرای دی ماه و حمایت اشتباه و بدون تخصص از حذف ارز ترجیحی که انجام دادند واقعاً حرفی برای گفتن نداشتم! این بار هم که خودشون با انصافی که داشتند پذیرفتند که نمی‌دونستند نظر رهبر متفاوت هست اما قبل از اینکه هر نکته‌ای استخراج بفرمایند باید نگاهی بندازند که این اختلاف نظر و خطای محاسباتی چرا به وجود اومد و اصول چی بود... ماجرای حذف ارز ترجیحی شوخی نبود! منجر به کودتا، جنگ و شهادت رهبر شد! خطای محاسباتی در این حد می‌تونه مرگبار باشه! خودتون این مطلب رو ببینید: https://eitaa.com/Achar_Ir/4359 اگر اون جا دچار خطای محاسباتی شدند و تحلیل اشتباه کردند، این بار هم همینطور، خب یک جای کار مشکل داره... پ.ن: چیزی هم که تکذیب کردند و بر مبنای اون تحلیل کردند، متاسفانه عین واقعیتی هست که اتفاق افتاده و خبر ندارند! 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir
🔻داستانِ کوتاه آمدن‌های امام! ✍هر گاه در نظام اسلامی، کاری بر خلاف نظر قائد امت پیش رفت، بحث تحمیل بر ره‌بری پیش می‌آید. ولی لزوما تحمیل هم‌راه با نفاق و خیانت نیست. چه این که لزوما به معنای دست‌بسته بودن و زندانی بودن ره‌بری هم نیست. 🔸در صراط مستقیمی که از شمشیر تیزتر و از مو باریک‌تر است، لابد خیلی وقت‌ها مرز بین حق و باطل زیادی کم‌رنگ است. موضوع تحمیل بر ره‌بری که البته اصطلاح نه چندان گویا و رسایی است، یک پدیده‌ی شدت و ضعف‌پذیر است. به اصطلاح علم منطق تشکیک‌بردار است. طیفی است که این ورش سفید است و آن ورش سیاه. در این میانه هم یک طیف خاکستری عریض و طویلی است که از کم‌رنگ مایل به سفید شروع می‌شود تا پررنگ نزدیک به سیاه. 🔹شاید به‌تر باشد، به جای اصطلاح غلط‌اندازِ «تحمیل بر ره‌بری» به «کوتاه آمدن ره‌بری» بپردازیم. راستی چه می‌شود که امام جامعه از نظر ایده‌آل خودش کوتاه می‌آید؟ البته که بله، گاهی به این خاطر است که رسما دستش را می‌بندند، بل‌که طناب به گردنش می‌اندازند. پیش آمده جناحی از لشکر، شمشیر بر امام جامعه کشید که یا تن به خواسته‌ی ما می‌دهی یا سروکارت با همین شمشیر است! سراغ داریم فرماندهان لشکر، یکی پس از دیگری به امام خود خیانت کردند و به دشمن پناهنده شدند. این برگ‌های تاریخ، دربردارنده‌ی تلخ‌ترین داستان‌های تحمیل بر ره‌بری است. 🔸اما داستانِ کوتاه آمدن‌های امام همه از این جنس نیست! تاریخ حکومت پیام‌بر (صلی الله علیه وآله) و امیرالمؤمنین (علیه السلام) گواه است که بارها امامِ جامعه علی رغم داشتن قدرت و مبسوط الید بودن، از امر نخستین خود کوتاه آمد. نه به خاطر تهدید جانی یا شکل‌گیری دیوار سرپیچی مردم؛ بل‌که شاید صرفا به این خاطر که ابا داشت دستور خود را دو بار صادر کند. یا می‌خواست نتیجه‌ی مشورت غلط یکی از یارانش را به او نشان دهد. یا این که اتمام حجت کند و کلاس معرفت امام‌شناسی را یکی دو پله بالا ببرد. یا شاید به احترام فلان یار و شیعه‌ی خوبش، تن به پیش‌نهادش داده، اگر چه می‌دانست پیش‌نهادِ درستی نیست. سیره‌ی حضرت پیام‌بر(ص) و حضرت امیر(ع) را اگر مطالعه کنیم خواهیم دید گاهی همین که کسی پیش‌دستی کند و با تحکّم مشورتی بدهد، امام به حرفش عمل کرده است. لابد به خاطر این جور اخلاق‌های امام است که شخصی مثل قمر بنی هاشم، نزد ائمه‌ی خودش لب می‌دوزد، تا جایی که تاریخ به سختی از او به اندازه‌ی یک صفحه، سخن و حدیث ضبط کرده است. 🔹کافی است کارگزارِ مؤمنِ مخلصِ دل‌سوزی نزد امام جامعه هرازگاهی بگوید: هر چه شما امر بفرمایید ولی به نظر من چنین و چنان باید کرد! با همین گفتگوی بسیار طبیعی و شاید ناگزیر، امام از برخی حرف‌ها و سیاست‌هایش کوتاه می‌آید؛ بدون این که آن کارگزار خائن و منافق باشد. هم‌چنان که امام، ظرفیت مردمش را می‌سنجد و مراعات‌شان می‌کند، هوای کارگزارانش را هم دارد. دست‌گاه محاسباتی کارگزاری اگر با امامش تراز نباشد، این امام است که دل‌سوزانه کوتاه می‌آید و به خواست کارگزارش تن می‌دهد. 🔸وانگهی وقتی تمدن نوین اسلامی هنوز محقق نشده است، یعنی دولت و ملت هم‌چنان در تراز و توان و ظرفیت تحقق آن نیستند. امام شهید ما فرمود، ما به قله نزدیک شده‌ایم. پس لابد هنوز نرسیده‌ایم و هم‌چنان جای کار داریم. به اندازه‌ی فاصله‌ی ما با قله که ان شاء الله زیاد نیست، ره‌بر جوان و رشیدمان، همانند همه‌ی انبیا و اوصیا راهی جز این ندارند که ضعف ملت و دولت را مراعات کنند و گه‌گداری کوتاه بیاید. گاهی امام، از اصل نظام اسلامی کوتاه می‌آید، گاهی از یک حکم و گاهی از یک استراتژی ایده‌آل. هر چه جامعه جلوتر بیاید، کوتاه آمدن‌های امام کم‌تر می‌شود. 🔹این که پیام‌بر(ص) فرمود: به ما پیام‌بران امر شده که در حد و اندازه‌ی عقل و شعور مردم با آن‌ها صحبت کنیم؛ «إِنَّا مَعَاشِرَ الْأَنْبِيَاءِ أُمِرْنَا أَنْ نُكَلِّمَ النَّاسَ عَلَى قَدْرِ عُقُولِهِمْ.» [الكافي/ج1/ص23] لابد به این معنی است که دستور و اوامر و سیاست‌ها هم باید به اندازه‌ی عقل و درک مردم باشد. هوای کارگزاران را هم باید داشت چرا که برایند ظرفیت و درک و شناخت مردم‌ند. باید ما دولت و ملت با هم‌دلی و دل‌سوزی نسبت به هم‌دیگر به هم کمک کنیم و کاری کنیم کوتاه آمدن‌های امام به حداقل برسد. شاید پس از ظهور به صفر برسد. والله العالم!
حکومتِ هزار معصوم و امر به معروف! همون قدر که عدم اعتماد، توهین کردن، بدخواه و خائن خواندن مسئولان اشتباه هست، معصوم و بدون خطا دونستن‌شون هم اشتباه هست! بعضی بزرگواران جوری رفتار می‌کنند که انگار حکومتِ فعلی، نه حکومتِ معصوم که «حکومتِ هزار معصوم» هست و همه مدیران، کارگزاران و مسئولان، معصوم و مبری از خطا هستند و اشکالی بهشون وارد نیست! خودشون که هیچی حتی کارشناسان و مشاوران‌شون هم که احیاناً ممکن هست دانش‌آموخته‌یِ علومِ ذاتاً مسمومِ انسانیِ غربی باشند هم معصوم هستند و سم روشون اثر نمی‌کنه! و از اون هم بالاتر حتی کوچکترین جلوه نفاق یا نفوذ اعم از جریانی و فردی در هیچ لایه‌ای از حکومت پیدا نمیشه! و جالب‌تر این که رهبر شهید معتقد بودند در مرحله دولتِ اسلامی موندیم و هم در نرم‌افزار و نظامات اسلامی و هم در مدیرانِ اسلامی خلأ داریم اما بزرگوارن مرحله تمدنِ نوینِ اسلامی که سهل هست، مرحله حکومتِ دورانِ ظهورِ حضرتِ حجت رو برای مسئولان و کارگزاران قائل هستند! ❗️هر دو فکرِ اشتباه نتیجه «از آقا انقلابی‌تر بودن» هست، نمونه بسیار هست ولی برای هر کدوم یک مثال میارم ▪️تفکرِ اشتباهِ اول ➖رهبر شهید: بشدّت ‌پرهیز میکنم، نمی‌گذارم، منع میکنم و نهی میکنم از اینکه به رئیس‌جمهور و دیگر رؤسای کشور اهانت بشود ➖رهبر انقلاب: دلسوزی و حسنِ نظر مسئولان ▪️تفکرِ اشتباهِ دوم ➖رهبر شهید: این دوره مانند دوران و سال ۶۰ است + تأکید بر نفوذ جریانی و فردی ➖رهبر انقلاب: خطای محاسباتی مسئولان به اندازه کافی عالم و آدم تو سر تفکر اول زدند(کار خوبی هم کردند) ولی! تفکر دوم از تنبیهِ تفکرِ اول سوء استفاده کرده و خودش هم به خیل تنبیه‌کنندگان پیوسته و اینطوری از تنبیهِ خودش فرار کرده و به چشم بقیه نیومده! و حتی بدتر از اون گاهی جایی که تفکرِ درستی هم بوده، رفته سریع برچسبِ تفکر اول رو بهش زده و باعث شده اون هم تنبیه کنند و باز خودش قسر در رفته! اما یک بار جستی ملخک، دو بار جستی ملخک، الان تو دستی ملخک! بزرگوارانِ تفکرِ دوم به قدری غرق در این انگاره شدند که گاهی مجبور هستند ولی فقیه رو هزینه کنند برای پوشش خطای [درباره محاسباتی] مسئولان و نظر ولی فقیه رو یک نظرِ همینجوریِ در سطحِ اختلافِ سلیقه‌یِ در انتخابِ رنگِ سبز و زرد یا نظری برابرِ با نظرِ بی‌سوادی مثل من بدونند! دست خودشون نیست ولی اولین و تنها واکنش‌شون به هر اتفاقی در عالم اینه که مسئول، معصوم و مبری از خطاست و ( اولِ هر بند بگذارید): ۱- هر که می‌گوید مسئول خطا کردست، خودش خطاکارست و باید توبیخ شود ۲- باید دلیل و توجیهی برای این کارِ مسئولِ معصوم بیاورم، بی‌شک بی‌حکمت نیست ۳- حالا نقد هم میخواهید بکنید اما نقد با تهمت و تخریب تفاوت دارد و نقد اصولی دارد ۴- بنده هیچ التزامی به رعایت مفاد بند ۳ نسبت به دیگران ندارم(استاندارهای ۸گانه!) خلاصه که امر به معروف و نهی از منکر برای همین هست که اگر خطایی دیدیم، اصلاح کنیم: نه ضدِاصلاح و نه پاک‌کردنِ خطا! و علی الاصول نباید از دوریِ افراد از مرکزِ دایره انقلاب خوشحال باشیم که باید سخت ناراحت باشیم و اشک بریزیم که خیلِ رستگاران و پیروانِ محمد حتی به اندازه یک نفر کمتر می‌شود و یک نفر کمتر طعمِ شیرینِ آن‌ها را می‌چشد! اصلاً فلسفه امرِ به معروف همین است! از سرِ عشق و محبت دستِ دوردستان و محرومانِ از این مرکزِ آهن‌ربایِ ولی خدا را بگیری و به او نزدیک‌تر کنی که مولایمان هم همین‌گونه بود: اباعبدالله (ع) عشق همه را دارد، حتّى عشق دشمنانى كه بر او شمشير مى‌‌كشند و نيزه مى‌اندازند، محبّ آن‌ها است. مى‌خواهد آن‌ها را متحوّل كند. او با دشمنان اینگونه بود و چه جفای بزرگی که ما با دوستان اینگونه نباشیم و عشق آن‌ها را نداشته باشیم! آن هم دوستانی که جز مواردی جزئی تماماً اشتراک داریم و همگی عاشق و جان‌فدای نظامِ اسلامی و ولیِ فقیه‌ش هستیم و اصلاً برای ولیِ خدا دعوا می‌کنیم، عصبانی می‌شویم و پرخاش می‌کنیم! باشد که به لطف باری تعالی عاقبت بخیر و شهادت شویم...ان‌شاءالله پ.ن: تیکه آخرش هم اومدم معمولی بنویسم ولی با این ادبیات زیباتر می‌شد 🛠 آچــــــــــــــــــــــار: 🇮🇷 💠 @Achar_Ir