🖌اما چرا محبوبترین و فراگیرترین سامانه «فیلم و سریال» دنیا(نتفلیکس)، حوزه #بازیهای_رایانه_ای را به عنوان مقصدبعدی خود انتخاب کرده است؟
.
🔸حتما اقتصاد یکی از مهمترین دلایل این اتفاق است. چرا که آمارها نشان می دهد که سالهای گذشته به ویژه پس از کرونا، صدرنشین بلامنازع گردش اقتصادیِ صنعت سرگرمی در دنیا، بازیهای رایانه ای بوده است و طبعا نتفلیکس بیش از این «رتبه دوم بودنِ» خودش در چرخه اقتصادی صنعت سرگرمی را تاب نمی آورد.
.
🔹اما مساله ای مهمتر در این میان خودنمایی می کند: «تغییر ذائقه مصرف مخاطب نسل جدید».
.
🖌مثلا به ناگهان ژانر «بتل رویال» (سبکی که در آن جمعیت زیادی وارد میدان بازی می شوند و تنها کسی که تا انتها زنده بماند پیروز میدان می شود) در میان زیرژانرهای بازی به یکی از محبوبترین ژانرهای بازی در دنیا تبدیل می شود و بازیهایی مثل «اپکس»، «فورتنایت» و «کال آو دیوتی» صدرنشین مصرف بازیهای آنلاین نوجوانان جهان می شوند.
.
نتفلیکس هم پا پس نمی کشد و در 2 سال، 3 فیلم و سریال در سبک بتل رویال تولید می کند: «پلتفرم»، «آلیس در سرزمین مرزی» و این اواخر «بازی مرکب».
.
یا مثلا خاصیت تعاملی بودن بازیهای رایانه ای منجر به این می شود که قسمت جدید بلک میرور در نتفلیکس و همچنین مستند «شما در برابر طبیعت» به نخستین تجربه های درام و مستندِ تعاملی تبدیل شوند.
.
🔸انگار روند توسعه درامِ مطلوب برای مخاطبان نسل جدید، دیگر مبتنی بر کهن الگوهای #ارسطویی نیست.
🔹انگار مخاطب نسل دیجیتال اساسا به جای گره افکنی و گره گشایی، دنبال رفتن «از مرحله ای به مرحله بعد» است.
🔸سکانس آغاز در ساختار سه پرده ای جای خود را به بخش «توتوریال» در بازیهای رایانه ای داده است.
🔹«تعاملپذیر بودن» به یکی از لازمه های درام تبدیل شده است و خلاصه بخش مهمی از مخاطبان نسل جدید به سمت ذائقه ای جدید در مصرف محصولات دراماتیک روانه می شوند.
.
نتفلیکس فهمیده است که نه تنها باید همپای ذائقه ها رشد کند بلکه خودش باید پیشتاز صحنه ذائقه سازی شود؛ آن هم متناسب با نیازها و تحولات نسل جدید.
.
اما به راستی ما چقدر ذائقه سنجی وذائقه سازی برای نسل جدید را معیار تولید محصولات فرهنگی خودمان قرار داده ایم؟
✍️محمد صادق باطنی
#دهه_هشتادی
#یادداشت_فاخر
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺رژه جهادی
🔸طنز حلال
🖍امام کاظم(ع): هر کس مؤمنى را شاد کند، خداوند در روز رستاخیز، او را بسیار دلشاد خواهد کرد. (کافی: ج 2، ص 197)
#تفریح
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
📌مراحل مشارکت در جمع سپاری
🖌مطالعه پیشنویس
🖌ارسال نظرات فردی و جمعی(نشست های اندیشه ورزی) از طریق فیلم، صوت و...
🖌مراجعه به بسترهای رسانه ای مانند کانال یا گروه
🖌حضور در وبینارهای تبادل آرا و تضارب افکار
🖌تهیه متن مکتوب توسط تجربه نگاران
🖌ارسال سند به شرکت کنندگان و ارسال بازخورد
🖌حضور در همایش پایانی برای جمع بندی مباحث و تجلیل از برگزیدگان آثار برتر
#مدیریت_فرهنگی
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
جمعسپاری یا Crowdsourcing چیست
🖌جمع سپاری آمیخته از دو واژه جمعیت و برونسپاری به معنای برونسپاری یک پروژه به انبوه مردم است. جمعسپاری نوعی برونسپاری است ولی نه به شرکتها یا سازمانهای خاص بلکه به گروه فراوانی از افراد ناشناخته. ناشناخته به این معنا که یک سازمان نمیتواند جمعیت خویش را بسازد. این جمعیت هم شامل افراد کارآمد و هم بیتجربه می شود.
🔸مراجع و نهاد های دولتی در اغلب شرایط بسیاری از امور فرعی و ستادی خود را به واحد های متخصص برون سازمانی محول میکنند. نام این نوع از تفویض وظایف، برون سپاری(Outsourcing) است. واژه جمع سپاری بیشتر در خصوص فعالیت هایی موضوعیت میابد که توسط عموم افراد جامعه قابل اجرا باشد.
🔹این کار معمولاً از طریق فراخوان عمومی در اینترنت انجام میشود. تمرکز جمع سپاری بر مشارکت دادن جمعیت در فعالیتهایی چون حل مسئله، تولید و توسعه مفاهیمی چون مشارکت در ایده سازی، نوآوری، تولید و فرایندهای ارائه خدمات است که بر کیفیت محصول، وفاداری و خشنودی مخاطب اثری مستقیم دارد.
🔺غیر متمرکز بودن، غیررسمی بودن، عمودی و افقی بودن ارتباطات، در انحصار نبودن اطلاعات، از جمله مواهب جمعسپاری میباشد.
📌جمع سپاری در تلاش برای جذب ایدههای جدید در فرایند نوآوری بسیاری از بنگاهها امروزه در حال گسترش حوزههای مدیریت دانش و برونسپاری خلاقیت است. این ایده توسط «هاو» در سال ۲۰۰۶مطرح شدهاست.
جهت مطالعه بیشتر👇
yun.ir/9m5ya7
yun.ir/m0s7ab
#مدیریت_فرهنگی
🔅تمُد🔅
🆔@Temod_uni
🚀🚀🚀🚀لیست خبرگذاری ها و پژوهشگاه های فناوری
🔹انجمن توسعه علوم و فناوری های نوین
instda.org.ir/fa
🔍تکنا ( تکنولوژی نیوز سابق )
techna.news
🔍رسانه کلیک
click.ir/category/technology-news/
🔍خبر انلاین
www.khabaronline.ir/service/ict
🔍ای تی رسان
itresan.com
🔍سايت خبری فناوری اطلاعات (ايتنا)
www.itna.ir
🔍فارنت
farnet.io
🔍نیونارنجی
newnarenji.ir
🔍گجت نیوز
gadgetnews.net
🔍زوم تک
zoomtech.org
🔍گویا ای تی
www.gooyait.com
🔍مرکز ملی فضای مجازی
majazi.ir/index.php
🔍دیجیاتو
digiato.com/topic/science
🔍توتاکا نچ
tokatech.ir
🔍خبرگذاری علم و فناوری
www.stnews.ir
🔍دریچه فناوری
win2tech.ir
🔍فنولوژی
fanology.ir
🔍فیسیت
faceit.ir
🔍سختافزارمگ
sakhtafzarmag.com
🔍اینده بان
http://www.ayandeban.ir/
🔍مجازیست
https://majazist.ir/
🔍مرکز ملی فضای مجازی
http://csri.majazi.ir/
🔍پژوهشگاه مطالعات فناوری
https://tsi.ir/
🔍بلاگ دیتاک
https://dataak.com/blog/
🔍نیما تودی
https://www.nima.today/
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
🔸سامانه نمافر
🔸پیدا کردن آمار و اطلاعات در کشور ما مثل پیدا کردن سوزن در انبار کاه است. نبود شفافیت، انتشار ناقص و نامنظم آمار، منتشر نکردن آمار در قالبهای استاندارد و… بخشی از مشکلاتی است که باید برای پیدا کردن داده با آن دست و پنجه نرم کرد. از طرفی فعالیت، تصمیمگیری و سیاستگذاری در هر حوزهای بدون داشتن آمار و اطلاعات همچون رانندگی با چراغ خاموش در شب است. فقر آماری و مشکل در دسترسی آسان، تحلیل دادههای صنایع فرهنگبنیان و خلاق را سختتر کرده است.
🔹برای حل این مشکل گروه سیاستپژوهی و تحلیل داده نمافر تشکیل شد. نمافر قرار است نمای کاملی باشد از فعالیتهای فرهنگبنیان و اقتصاد خلاق کشور. هدف نمافر جمعآوری و تحلیل دادهها و اطلاعات مرتبط با این حوزه است. از یک سو تصمیمگیریها و سیاستگذاریها در این حوزه را بر اساس داده و اطلاعات تسهیل خواهد کرد و از طرف دیگر چراغ راهی است برای فعالین و کارآفرینان صنایع فرهنگبنیان تا با چشمان بازتری در راه پر پیچ و خمشان قدم بردارند.
🔹بر اساس «سند توسعه نظام صنایع فرهنگبنیان» که در مرکز توسعه فعالیتهای فرهنگبنیان تنظیم شده است، موفق یا ناموفق بودن این صنایع وابسته به عواملی است که ارتباطی چند وجهی با هم دارند. تعامل و در همتنیدگی این عوامل با یکدیگر نظامی را ترسیم میکند که تحلیل بخشهای گوناگون آن را ممکن میسازد. این نظام از ۷ جزء تشکیل شده است که در شکل زیر مشخص است: ۱- حقوقی و نظارت، ۲-تامین مالی، ۳-آموزش و محتوا، ۴-تولید و اشتغال، ۵-ترویج و گفتمانسازی، ۶-بازار و فروش و ۷-مخاطب و مصرف.
📌ارتقاء و بهبود اجزای مختلف این نظام و تعاملات آنها با یکدیگر میتواند توسعه صنایع فرهنگبنیان و خلاق را به همراه داشته باشد. نمافر بر اساس این مدل مفهومی سعی دارد با بررسی دادهمحور هر یک از اجزای این نظام در ایران و جهان، نگاهی نظاممند و یکپارچه به صنایع فرهنگبنیان داشته باشد.
امکانات نمافر:
🔺جمعآوری، ردهبندی و تحلیل آمارها در حوزه صنایع فرهنگبنیان و خلاق
🔺نمایی کلان از صنایع فرهنگبنیان و خلاق
ادرس سایت👇👇👇
https://namafar.ir/
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
✅بودجهنمای ارگان های فرهنگی
جهت خرید فایل کامل👇👇👇
yun.ir/p3jgo
😁یکم قیمت فایل گرونه
#حکمرانی_فرهنگی
🆔@Temod_uni
اگر علاقمند به کار در حوزه مردمی و محله محور هستید و بدنبال مراکز آموزش و محتوایی هستید میتوانید با مراکز زیر ارتباط بگیرید
👇👇👇
🔺شتابدهنده سفیر
♻️https://safirino.ir
https://www.instagram.com/safirino.ir
🔺مجموعه مردم یاران
♻️https://mardomyaran.ir
https://www.instagram.com/mardomyaran_ir
🔺ستاد پیشرفت
♻️http://setadepishraft.ir
https://www.instagram.com/setadepishraft
🔺حلقه وصل
♻️http://hvasl.ir
https://www.instagram.com/hvasl.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
#اسیب_های_اجتماعی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
هدایت شده از یاران خراسانی
#دعوتید
🔰 رویداد ایده پروری قهرمان من
🔸 بستری جهت نقش آفرینی ظرفیت های مردمی در سالگرد شهادت حاج قاسم سلیمانی
🔹 محورهای ایده:
۱- رویدادها: برگزاری مراسمات، مسابقات، اقدامات میدانی و...
۲- آفرینش ها و صنایع فرهنگی:
آثار ادبی، هنری و رسانه ای، تولید منبر و محتوای مراسمات و...
کتیبه و پرچم، تندیس، پوشاک، هدایای یادبود و...
۳- خدمات:
اعزام گروه های تبلیغی، سرود، قصه گویی، مجری و...
پویش های اجتماعی
📌 جغرافیای ایده (گستره اقدام ایده های شما در یکی از عرصه های ذیل می باشد):
مساجد و محلات؛ محیط کار و خانواده؛ مدارس و مهدکودک ها؛ فضای مجازی
💠 همراه با جوایز ارزنده، پشتیبانی و ره یاری ایده های برتر تا مرحله اجرا
🔻 ثبت ایده:
https://mh8.ir
#قهرمان_من
#MyHero
@yaran_khorasan
👓 آیتالله سید صدرالدینصدر و امام خمینی و شرکت در مجلس ۱۴هزار صلوات!
❗️ یکیاز مجالسی که علمای بزرگ نظیر علامه طباطبایی نیز به آن توصیه میکردند جلسه ۱۴هزار ختم صلوات در یک مجلس است، به نحوی که ۱۴نفر جمع میشوند و هرکدام هزار صلوات میفرستند، برای شمارش جلوی هرکدام ۱۰نخود میگذارند و هرکدام صدصلوات که فرستاد یک نخود بر میدارد.
❗️ آیتالله شبیری زنجانی میفرماید: والد ما جلسه چهارده هزار صلوات میگرفت و مقید بود که فقط سادات در آن جلسه شرکت کنند. مرحوم صدرالدین، امام خمینی، سید حسین قاضی از افراد آن مجلس بودند.
🔹 من یادم هست که آقای صدر همینطور از همه سریعتر صلوات میفرستاد و سریع نخودهای خود را تمام کرد و نخودهای بغل دستیش را هم تمام کرد!!!
علت آن این بود که ایشان عرب فصیح بود و زبانش سریع اذکار را میگفت
📕 جرعهای از دریا ج۳ ص۴۶۸
#معنویت
🆔@Temod_uni
🇵🇸🇱🇧کنشگری
👓 آیتالله سید صدرالدینصدر و امام خمینی و شرکت در مجلس ۱۴هزار صلوات! ❗️ یکیاز مجالسی که علمای بز
👓 آیت الله سیدابراهیم خسروشاهی از شاگردان علامه طباطبایی نقل میکردند علامه بسیار به این ختم ۱۴هزار صلوات در یک مجلس، معتقد بود و میگفت مشکلات من در رفتن به نجف با این مجلس حل شد و من توانستم به نجف مهاجرت کنم.
شاگردان و دوستان ایشان هم به این مجلس خیلی معتقد بودند و آقای خوشوقت تا مدتها به قم میآمدند تا در مجلس ختم صلوات شرکت کنند!
❗️ این جور گعده ها و مجالس هم برای طلاب خیلی شیرین است و باعث رفع خستگی میشود هم برکات عظیمی دارد، #تحول_حوزه یکی از مواردش احیای همین سنت هاست.
#معنویت
🆔@Temod_uni
👓 ببینید رهبر انقلاب تازگیها به مسئولان حوزه چه فرموده!!!
🔹 بزرگانی که در رأس شورای عالی حوزه علمیّه هستند، باید به صحنه دنیا و داخل کشور نگاه کنند و ببینند چه #نیازهایی وجود دارد و چگونه میتوان این نیازها را تأمین و افرادی که رفع این نیازها را میکنند، تربیت کرد.
🔹 اگر ما کتاب لازم داریم، پس مؤلّف میخواهد. یک مؤلّف خوب چگونه تربیت میشود؟ باید روش تربیتش در برنامههای حوزه گنجانده شود. اگر ما مبّلغان مسلّط میخواهیم - البته نه به میزان پنج تا و ده تا و صد تا، بلکه هزارها مبلّغ - تا بتوانند در هر نقطه دنیا این کارها را انجام دهند؛ تربیت آنها چه شرایطی دارد؟ این شرایط در یک انسان چگونه و با چه عواملی تأمین میشود؟ آن موارد در برنامهریزیها منظور شود.
❗️ باید بررسی شود که تدریسِ چه دروسی زیادی است و لازم نیست، تا حذف شود.
🔹 دورهها باید طوری باشد که اگر کسی توانست #بخشی از چند دوره را طی کند، همان مقداری را که طی کرده است، برای او مفید باشد.
⛔️ این که ما خیال کنیم حتماً بایستی یک نفر #بیست سال و یا بیست و پنج سال در حوزه علمیّه سر کند؛ این گونه نیست.
❗️ بعضی از نیازها با ماندن چهار سال در حوزه تأمین میشود. بعضی از نیازها با ماندن ده سال تأمین میشود. برخی دیگر با ماندن پانزده سال و بعضی هم ممکن است با ماندن بیست سال در حوزه تأمین شود.
⁉️ چرا آن کسی را که با چهار یا پنج سال تحصیل در حوزه میتواند بخشی از نیازهای ما را برطرف کند، بیجهت ده سال در حوزه نگه داریم؟ باید برنامه ریزی کنیم و کسانی را به این حد برسانیم. امتیازاتی را قائل شویم و هر کس هم مشخّص باشد که چه نیازی را میتواند تأمین کند.
📕📕 حوزه باید گواهی و #تصدیقِ بدهد. من یک بار دیگر هم این نکته را گفتهام. تصدیق اجتهاد یکی از چیزهایی است که از قدیم در حوزه بوده است؛ امروز هم چیز خیلی خوبی است. بعضی از آقایان خیال میکنند که اگر ما بخواهیم درس طلبهای را ارزشیابی کنیم، باید بگوییم این سطح از تحصیل در حوزه با فلان دوره دانشگاهی - مثلاً لیسانس یا فوق لیسانس یا دکترا - معادل است. لزومی ندارد این کار را بکنیم. دروس حوزه یک چیز است و دروس دانشگاهی چیز دیگر...
(این بیانات برای ۲۶سال قبل است!😞 زمانی که پایه دههای امروز به دنیا نیامده بودند!)
#مکتب_امام
🔅تمد🔅
🆔 @Temod_uni
🔰 فقدان امام...
✍️ از آیت الله بهجت پرسیدند:
مقصود از «مصیبت در دین» ذکر شده در برخی ادعیه چیست؟
جواب دادند: «همین مصیبتی که به آن مبتلا هستیم؛ یعنی فقدان امام.»
📚 در محضر بهجت، ج۲، ص۲۱۷
#امام_زمان
🔹😔🔹
🔅تِمُد🔅
🆔 @Temod_uni
🔹کراش و رِل زدن
🔺در بحث جامعه شناختی، نظام های معنایی یک جامعه، نظام های ارزشی آن را می سازد.
برای مثال اشخاص سلبریتی برای جوامع غربی دارای ارزش هستند فلذا این معنا را ابداع کرده اند تا طیف آنها در جامعه شناخته شود.
🔺ورود مفاهیمی همچون رِل زدن(دوستی قبل از ازدواج بدون قید و بند) و کراش رفتن(خاطر خواهی چشمی) با ورود به ادبیات جامعه ما، میخواهد نظام ارزشی ما را عوض کند.
🔹زین پس باید به جای واژه کراش زدن بگویید هیزی کردن تا قباحت این عمل عادی نشود.
⚠️از هر مفهومی استفاده نکنید
#یادداشت_فاخر
🔅تِمُد🔅
🆔@Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#پخش_زنده
🔹گلزار شهدا تهران
پدری که قفل چهار پایه قاب شهید را و مادری که قبر شهید رو غباررویی میکند
🔹خدایا عاقبتمان را شهادت قرار بده
#معنویت
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
#کتابخوانی
📚 #نگرش_سیستمی به دین
📝 نویسنده: عبدالحمید #واسطی
✅ دنیا جایگاه زندگی، و دین، ارائهدهندۀ شیوۀ زندگی برتر در دنیاست. زندگی برتر جز در سایۀ تمدّن، یا همان طراحی سیستمها و نظامهای اجتماعی مطلوب ممکن نیست. تمدّن اسلامی و خدامحور، آنگاه برپا میشود که همۀ سیستمهای زندگی، اعمّ از قضایی، دفاعی، حقوقی، فرهنگی، سیاسی و…، در یک شبکۀ پیوستۀ هماهنگ با فرامین خدا تنظیم شود. کتاب نگرش سیستمی به دین، میکوشد با تبیین دین سیستمی و سیستمسازی دینی، ظرفیت برنامهسازی دین و پایههای الگوهای #تمدن_اسلامی را ترسیم کند.
🛒 لینک سفارش:
https://isin.ir/product/%d9%86%da%af%d8%b1%d8%b4-%d8%b3%db%8c%d8%b3%d8%aa%d9%85%db%8c-%d8%a8%d9%87-%d8%af%db%8c%d9%86/
┄┅══••✾❀✾••══┅┄
🔅تمد🔅
🆔@Temod_uni
بسیج لشکر مخلص/مفتخور خداست!
👇امروز به برکت انقلابگردی و سری به کتابفروشیها از زیرزمین (مترو) بهدر شدم و آمدم روی زمین! همانقدر که هفته پیش از بیلبوردها به مناسبت هفته کتاب به وجد آمدم همانقدر بلکه بیشتر از آن از تابلوهای هفته بسیج متنفر شدم! باز هم همان حرفهای کلیشهای و تکراری و غیرمهندسی با فرم و قالب و طرحهای بیروح و قدیمی و بدون ابتکار و خلاقیت!
احساس میکنم ایده بیلبوردهای هفته کتاب حاصل مشورت با اهالی هنر و کتاب بوده است که خوب جا افتاد و مورد استقبال قرار گرفت. ای کاش برای هفته بسیج هم حداقل از بسیجیان (بسیجیان کف میدان نه از آن بسیجیان پشتمیزنشینِ سازمانی که اسم بسیج را یدک میکشند) ایده و نظر میگرفتند تا شاهد اتفاقات بهتری میبودیم. نه فقط برای هفته بسیج بلکه برای همه مناسبتها از متخصصین و اهالی آن قشر نظرگیری و مشورتگیری شود قطعا و حتما نتایج قابل قبولتری حاصل میشود.
برای خالی نبودن عریضه و اینکه فقط گوینده بیایده و عمل نباشم ۲ایده را خدمتتان مینویسم تا شاید کسی از مسئولین بخوانند و شایدتر بتوانند عملی کنند! اگر پسندیدید دست به دست کنید تا برسد به دست کسانی که باید برسد!
۱. میشد در امتداد هفته کتاب ایده "معرفی کتاب و خالق کتاب" ادامه پیدا میکرد ولی با این تفاوت که به جای عکس نویسنده عکس شهید میخورد با کتاب مربوطهاش: شهید علی چیت سازیان با کتاب "گلستان یازدهم"
و حتی میشد تصاویر قهرمانان و شهدای زندهمان که زندگی جذابشان کتاب شده است: سرتیپ عباس پورعلی با کتاب "در محضر کلنل"
و حتیتر تصاویر دانشمندانمان با کتابهایشان: آقای حسین بهاروند با کتاب "سلولهای بهاری" یا آقای نوید نجاتبخش با کتاب "تندتر از عقربهها حرکت کن"
بالاخره اینها افراد شاخص بسیج هستند که نماد و الگو باید بشوند برای همه مردم مخصوصا بسیجیان ولی هنوز نه بعضی مردم و نه بعضی بسیجیان حتی اسم این افراد هم به گوششان نخورده است!
۲. بهترین فرصت برای شناساندن پایگاهها و مساجد و گروههای جهادی موفق هفته بسیج است. چه اشکال دارد عکس مسجد صفا بخورد با آدرس و امامجماعت و عرصه فعالیتهایش! یا عکس پردیس جهادی دلگان بخورد با معرفی گروه جهادی محمد رسول الله.
خیلی از مساجد و پایگاهها و گروههای جهادی مختلف هستند که دارند بهصورت تخصصی در زمینههای علمی، اقتصادی، پژوهشی و... فعالیت میکنند و باز هم مثل مورد قبل نه مردم و نه بسیجیان کسی آنها را نمیشناسند! بهخدا بیشتر از تقدیرهای نمایشی همایشی این مجوعهها نیاز به معرفی و شناساندن دارند! خوشحالتر هم میشوند! این کار و ایده اگر عملی شود یک تیر و چند نشان است!
به امید روزی که حداقل بیلبوردهای تبلیغاتی شهرداری کمکی باشد برای شناسایی افراد و گروههای خوب در همه زمینهها و ما را از این زندگی جزیزهای و بدون تشکیلاتی و هرکس سر در کار خود فرورفته بیرون بکشد! چرا که تا بسیج برنامهها و فعالیتهایش دیده نشود و در مردم و با مردم و برای مردم نباشد اذهان مردم از "بسیج لشکر مخلص خداست!" به "بسیج لشکر مفتخور خداست!" تغییر میکند. کما اینکه تا الان هم تغییر پیدا کرده است! از حق هم نگذریم بعضی بسیجیان پشتمیزنشین سازمانی واقعا لشکر مفتخور خدا هستند! خدا لعنتشان کند!
به امید روزی که بسیج و بسیجیان آنقدر در مردم و با مردم و برای مردم کار کنند و جان بدهند که بدون نیاز به بیلبورد و تبلیغ و شو و رسانه محبوب خدا و خلق خدا شوند. الهی آمین!
#بسیج #هفته_بسیج
#محسن_ذوالفقاری
📸 https://www.instagram.com/p/CWv5SFDILHR/?utm_medium=copy_link
#ایده
#کتابخوانی
#هفته_بسیج
🔅تمد🔅
🆔@Temod_Uni
📌انواع تشکیلات
⭕️معرفی تشکل های دانشجویی
#قسمت_اول
🔸تشکیلات دانشجویی انواع و اقسامی دارند از کانون های فرهنگی، هنری و علمی گرفته تا ورزشی ولی گل سرسبد آنها تشکل های سیاسی است که اوج هیجان در دوران دانشجویی در آن ها اتفاق میافتد که البته در کنار این هیجان بار روشنگری سیاسی و جریان سازی به عهده شان است.
🔹از جمله تشکیلات فرهنگی و هنری می توان به کانون های نماز، قرآن، مهدویت، موسیقی، تئاتر، سینمایی، گروه های مختلف جهادی و ... اشاره کرد که یا زیر مجموعه نهاد رهبری دانشگاهها هستند یا معاونت فرهنگی.
🔺معمولا گروه های جهادی زیر مجوعه بسیج دانشگاه به شمار میآیند اما برخی دانشگاهها کانونهای جهادی مستقل از بسیج دارد که فعالیت اصلی شان محرومیت زدایی در مناطق محروم است و معمولا تم مذهبی دارند.
🖌انجمن های علمی گونه ای دیگر از تشکیلات به شمار می آیندهر رشته دانشگاهی یک انجمن علمی دارد که باید با رویکرد علمی به برگزاری برنامهها و اردوهای علمی بپردازند. گاهی اوقات دانشجویان شاهد جهت گیری سیاسی انجمنهای علمی هستند که از پسوند علمی برای پیشبرد اهدافی خاص سوء استفاده می کنند. این اتفاق بیشتر در انجمن علمی رشته های علوم انسانی مانند جامعه شناسی و علوم سیاسی میافتد.
تشکل های سیاسی
🔺اگر بخواهیم خیلی واقع گرایانه به جریانهای دانشجویی نگاه کنیم باید بگوییم که جنبش دانشجویی با تشکلهای سیاسی معنا پیدا می کند نه به این معنی که سایر تشکیلات از معنا تهی هستند اما اثرگذاری تشکّل های سیاسی قابل مقایسه با دیگر تشکیلات نیست.
از انواع تشکلهای سیاسی می توان به بسیج دانشجویی، دفتر تحکیم وحدت، انجمن اسلامی دانشجویان مستقل، جنبش عدالتخواه دانشجویی و جامعه اسلامی دانشجویان اشاره کرد.
#جنبش_دانشجویی
#مدیریت_فرهنگی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_Uni
🔸معرفی تشکل های دانشجویی
#قسمت_دوم
🖌بسیج دانشجویی؛ تبلور انقلابی گری در دانشگاهها
با فرمان امام خمینی در سال 67 تشکیل شد. این تشکّل در دانشگاهها زیر نظر ناحیه بسیج دانشجویی که از زیر مجموعههای سپاه پاسداران انقلاب است. بسيج نه فقط سیاسی بلکه تشكلي فرهنگي، سياسي، عقيدتي و دفاعي محسوب میشود. اوج انقلابی بودن و انقلابی گری در بدنه دانشجویی متعلق به بسیج دانشجویی است.
🖌دفتر تحکیم وحدت؛ ایستاده در برابر استحاله ها
«بروید تحکیم وحدت کنید.» این شاه جمله امام خمینی در دیدار با اعضای این تشکّل در اردیبهشتماه سال ۵۸ است. دانشجویان در این نشست مسئله ی تاسیس اتحادیه را مطرح می کنند و امام آن جمله ی تاریخی را می گویند و اسم "تحکیم وحدت" بر اولین جریان دانشجویی کشور باقی میماند.
🔰در واقع آن اتحادیهای که تحت عنوان تحکیم وحدت نام گرفت، مجموعهای از انجمنهای اسلامی بود که اولین آن در دانشکده علوم پزشکی دانشگاه تهران در سال ۱۳۲۱تاسیس شد. انجمنی که در تقابل با فضای ضد دینی و کمونیستی آن زمان به وجود آمد. انجمنهای اسلامی به تدریج گشترش پیدا کردند و در دیگر دانشکدهها و دانشگاههاشعبه زدند. به همین خاطر انجمنهای اسلامی سرآغاز جنبش دانشجویی مسلمان به شمار میآیند.
🔰تحکیم به عنوان اولین تشکل سیاسی اتفاقات بسیاری را پشت سر گذاشت از تسخیر لانه جاسوسی با عنوان «انقلاب دوم» گرفته تا مناقشه ی تاریخی حضور در انتخابات، پدیده نفوذ که از دهه 60 شروع شد، استحالهها، انشعابات، دوم خرداد (دوران سیاه تحکیم)، انشقاقی که در اوایل دهه 80 اتفاق افتاد، انحلال گروهک علامه در سال 87 و در نهایت پیام تاریخی ومکتوب رهبر انقلاب در اسفند سال 88 به نشست سالیانه دفتر تحکیم وحدت.
🔰دفتر تحکیم وحدت در طی سالهای اخیر با بازسازی تشکیلات و عمل به اساسنامه و مرامنامه دوباره این سنگر انقلاب را احیا کرده. این اتحادیه با سابقه 70 ساله تاریخ و هویت جنبش دانشجویی کشور به حساب میآید.
🖌جامعه اسلامی دانشجویان؛ انشعابی برای دفاع از تفکر شهید بهشتی
"جامعه اسلامی دانشجویان" شاخه ی جدا شده از تحکیم وحدت است. گروهی از انجمنها جلساتی را با سخنرانی شهید بهشتی برگزار میکردند. چون بدون هماهنگی تحکیم وحدت بود باعث واکنش شورای مرکزی تحکیم شد. پس دو طیف مخالف و موافق حزب جمهوری اسلامی در داخل تحکیم به وجود میآید. اما به تدریج جناح چپ کل تحکیم را در بر میگیرد. جریان منتقد چپ گرایی مجبور می شود در قالب شاخه دانشجویی حزب جمهوری در کل کشور فعالیت کند. تا اینکه حزب در سال 66 منحل میشود.
🔰با پایان جنگ، رحلت امام در سال 68 و انتخاب آیت الله خامنهای برای رهبری انقلاب، بار دیگر ضرورت ایجاد تشکیلاتی ولایتمدار و بر اساس تفکر ناب اسلامی در دانشگاهها احساس میشود. "جامعه" در نتیجه همه این اتفاقات سال 68 در دانشگاه تهران تأسیس شد. اما اولین کنگره ی آن مربوط به سال 75 است.ویژگی مهم آن ساختار تشکیلاتی قوی است که دارای یکی از کامل ترین سیستم تشکیلاتی در میان تشکلهای دانشجویست.
#مدیریت_فرهنگی
#جنبش_دانشجویی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_Uni
⭕️معرفی تشکل های دانشجویی
#قسمت_سوم
🖌انجمن اسلامی دانشجویان مستقل؛ "بازگشت" به انقلابی گری
دفتر تحکیم وحدت مجدد در سال 78 دچار انشعاب شد با این تفاوت كه ديگر دانشجويان مسلمان به صورت فردي از تشكيلات انجمن هاي اسلامي دانشجويان جدا نشدند؛ بلكه انجمن هاي اسلامي بصورت تشكيلاتي از دفتر تحكيم وحدت اعلام استقلال مي كردند و اولين انشقاق تشكيلاتي را در تاريخ دفتر تحكيم وحدت ثبت کردند.
تعدادی از دفاتر انجمن اسلامی دانشگاهها به علت اختلافات فكري با تحكيم، از اين جريان جدا شدند و در قالب «اتحاديه انجمن هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه هاي سراسر كشور» اعلام موجوديت كردند.
🔰"انجمن مستقل" هنگامی که دید "تحکیم" دچار استحاله شده از آن جدا شد تا ادامه دهنده مسیر انقلابی گری باشد. درحالی که "تحکیم" یک دهه بعد احیا شد و انقلابی تر جنبش دانشجویی را پیش برد.
🖌جنبش "همیشه" عدالتخواه دانشجویی
این تشکّل که با نام اختصار جنبش یاد می¬شود نسبت به جریانهای دانشجویی دیگر جوانتر است. در سال ۸۱ و پس از پیام رهبر انقلاب به جنبش دانشجویی برای پیگیری عدالت، ارتباط تشکیلاتی این جنبش جدی شد و در اواخر سال ۸۲ جنبش عدالتخواه دانشجویی به صورت رسمی از جانب نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاهها به رسمیت شناخته شد.
🔰جنبش بارها ثابت کرد که خیلی بیشتر از بقیه تشکل¬ها مرد عمل است و تیغ نقد و عدالتخواهی را بر هر جناحی می¬کشد. جنبش عدالتخواه توانست به شعار فراجناحی بودن جامه عمل بپوشاند.اگرچه همه این پنج تشکّل در همه¬ی دانشگاه¬های کشور دفتر ندارند اما جنبش دانشجویی کشور به دستشان رقم میخورد.اگر هم تمایل دارید هر یک از این تشکلها در دانشگاه شما آغاز به کار کند پس بهتر است دست به کار شوید و بعد از تعطیلات مجوز آن را بگیرید تا شعبهای از آنها را در دانشگاهتان افتتاح کنید.
#مدیریت_فرهنگی
#جنبش_دانشجویی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_Uni
🔸مدیریت تعارضات
🖌تعارض پدیدهای است که آثار مثبت و منفی روی عملکرد افراد و سازمانها دارد. استفاده صحیح و مؤثر از تعارض موجب بهبود عملکرد و ارتقای سطح سلامتی سازمان میگردد و استفاده غیر مؤثر از آن موجب کاهش عملکرد و ایجاد کشمکش و تشنج در سازمان میشود.ستفاده مؤثر از تعارض مستلزم شناخت و درک کامل ماهیت آن و همچنین علل خلق کننده و کسب مهارت در اداره و کنترل آن است که البته امروز به عنوان یکی از مهمترین مهارتهای مدیریت به شمار میآید.
🖍توانایی برخورد با تعارض و اداره آن، در موفقیت مدیران سازمانها نقش ارزندهای دارد. اگر تعارضها سازنده باشند، موجب بروز افکار نو و خلاق میشوند و زمینه تغییر و نوآوری و تحول سازنده را در سازمان فراهم میسازند و در نهایت به مدیریت کمک میکنند تا به اهداف سازمانی خویش نائل آید.
♻️ابزارهای مدیریت تعارضات
🔺استراتژی اجتناب
🔺تقویت مشترکات کارکنان
🔺استفاده از قدرت(اجبار)
🔺به کارگیری استراتژی سازش(نرمی)
🔺به وجود آوردن زمینه مشارکت
🔺مصالحه
🔺تدوین و طراحی دستورالعملهای وحدت آفرین
🔺گذشت(ایثار)
🔺توزیع عادلانه امکانات سازمانی
🔺تغییر فلسفه ارزیابی عملکرد
🔺گردش شغلی
🔺اعتماد و احترام متقابل
🔺استفاده از نظام پیشنهادات
🔺شفاف کردن ارتباطات سازمانی
🔺تغییر روابط سازمانی
🔺آموزش کارکنان
🖇جهت مطالعه بیشتر:👇
⛓yun.ir/1f4o87
⛓yun.ir/ez1178
📚جهت خرید کتاب مدیریت تعارضات با رویکرد اسلامی:👇
⛓yun.ir/b2bbc5
⛓yun.ir/dbnq91
#مدیریت_فرهنگی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_Uni
🗒پرسشنامه
📈یکی از ابزار پژوهش بوده که از مجموعهای از سؤالات تشکیل شدهاست و هدف جمعآوری اطلاعات از پاسخ دهندگان را دنبال میکند. اگرچه اغلب آنها را برای آنالیز آماری پاسخ دهندگان سامان دادهاند.
📊شما میتوانید جهت دانلود پرسش نامه رایگان به سایت زیر مراجعه نمایید
yun.ir/xlgjq9
yun.ir/cmpp1d
yun.ir/gdqmr8
🔑ابزار ساخت پریش نامه انلاین :پرس لاین
https://porsline.ir
#معرفی_مجموعه_فاخر
🔅تمد🔅
🆔@Temod_Uni
📌اگر در فضای مدیریتی بدنبال نکات لقمه ای و نموداری می باشد که خلاصه و گویا باشد و از طرفی کاربردی این دو پیج زیر را دنبال کنید
🔍www.instagram.com/kebinar
🔍www.instagram.com/techrasafarsi
🔹رفقای استارتاپ زیاد دنبال می کنند این دو پیج را...البته با رویکرد انتقادی مطالب این دو پیج را بخوانید
#معرفی_مجموعه_فاخر
#مدیریت_فرهنگی
🔅تمد🔅
🆔@Temod_Uni
حضرت آیتالله بهجت قدسسره:
🍃 ما برای اوقات خواب خود افسوس میخوریم که چرا برای #نماز_شب بیدار نمیشویم، در صورتی که اوقات بیداری را به #غفلت میگذرانیم!
🍃 زیرا اگر در بیداری به توجه و #بندگی مشغول بودیم، توفیق بیداری شب را نیز برای #تهجد و خواندن نافله شب و تلاوت قرآن پیدا میکردیم.
📚بهجت الدعا، ص٣٨۵
#معنویت
🔅تِمُد🔅
🆔@Temod_uni