eitaa logo
کنشگری🗳
7.4هزار دنبال‌کننده
2هزار عکس
781 ویدیو
1.3هزار فایل
🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 💊 کپسول ایده های تحول افرین 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
📚معرفی بهترین کتاب های سبک زندگی دانشجویی 📘بیست و هفت نفر 🌐https://b2n.ir/j29661 📙 کوله پشتی سال اولی ها 🌐https://b2n.ir/w45705 📗راه و رسم دانشجویی: داستان پردازی ساده از عالم دانشجویی 🌐https://b2n.ir/g28218 📕دخترانه های در گوشی: مهارت افزایی دختران دانشجو 🌐https://b2n.ir/s98381 🆔@Temod_uni
🌱این یک ضدمعرفی ‌است! 🔸نگاهی به پدیده نوظهور رمان عامه‌پسند مذهبی ✍نویسنده : پیمان طالبی،ترانه‌سرا 🔹 رمان زرد یا بازاری یا مبتذل، عنوان رمانی ا‌ست که از قدیم‌الایام در بازارهای جهانی کتاب حضور داشته و مخاطبانی برای خود کسب کرده است. درواقع بهترین عنوان یا صفتی که می‌توان برای چنین رمان‌هایی به کار برد، «عامه‌پسند» است. در کشور ما پدیده رمان عامه‌پسند ناشناخته‌ نیست. قبل از انقلاب رمان‌هایی مثل «امشب دختری می‌میرد» از ارونقی‌کرمانی با نام مستعار «ا. خورشید» یا رمان «بامداد خمار» از فتانه حاج سیدجوادی جزء رمان‌های عامه‌پسند و مشهوری بودند که این دومی حتی به چاپ چهلم نیز رسیده است و بعید است رمانی ایرانی بتواند حالا حالاها جای آن را در جدول فروش کتاب بگیرد. به مرور زمان و پس از انقلاب اسلامی با ظهور پدیده‌ای به نام «فهیمه رحیمی» فضایی تازه در ادبیات عامه‌پسند پدید آمد و تا مدت‌ها ادامه یافت. 🔰ویژگی‌های کلی رمان عامه‌پسند 🔸یک اینکه در چنین رمان‌هایی غالبا رویدادها به‌صورت سریالی و پشت سر هم اتفاق می‌افتند. گو اینکه مخاطب چنین اثری در حال تماشای یک فیلم سینمایی ا‌ست و اگر دست‌کم هر یک ربع یک بار اتفاق تازه‌ای نبیند، خسته خواهد شد! دو اینکه رمان عامه‌پسند غالبا داستان دارد اما جهان‌بینی ندارد. یعنی می‌شود کتاب را به‌طور خلاصه در یک پاراگراف برای کسی تعریف کرد اما درنهایت نمی‌توان فهمید همه این اتفاق‌ها به وقوع پیوستند تا چه اتفاقی بیفتد؟ در موارد نادری هم که نویسنده اصطلاحا پیامی در ذهن دارد و درصدد انتقال آن به مخاطب است، یا آن پیام آن‌قدر دم‌دستی و پیش پا افتاده است که اساسا جهان‌بینی تلقی نمی‌شود یا آن‌قدر رویداد در کتاب وجود دارد که پیام در همهمه این رویدادها گم می‌شود. سومین ویژگی عامه‌پسندها این است که به تقاضای مخاطب توجه دارند نه به نیاز او. یعنی نویسنده بررسی می‌کند که ببیند جامعه در حال حاضر با چه چیزی بهتر ارتباط می‌گیرد و همان را به داستانی مبدل می‌کند. کاری که در خیلی از موارد به‌عنوان کار مهم و اصلی تلویزیون و رسانه‌های دیداری نیز تلقی می‌‌شود. 🔸اما در سال‌های اخیر شاهد به وجود آمدن گونه جدیدی از آثار نوشتاری عامه‌پسند هستیم که این بار رنگ‌وبوی خاص و دیگری دارند. این آثار جدید تاکنون در هیچ دوره ادبی و تاریخی از ادبیات داخل یا خارج کشور بروز و ظهور نداشته‌اند و نام اصلی این ژانر «رمان عامه‌پسند مذهبی» است. 🔸با ظهور ناشران دولتی و وابسته به برخی نهادها، ژانری به نام «رمان مذهبی» عنوان شد. اگر قائل به وجود چنین ژانری در رمان باشیم باید به‌طور جدی بین این ژانر و «رمان عامه‌پسند مذهبی» تمایز قائل شد. کاری که درنهایت خیلی‌ها نتوانستند بر آن فایق آیند. رمان مذهبی سعی داشت فضایی را باب کند که در آن ارزش‌های اسلام و انقلاب اسلامی جریان داشته باشد و تا حدودی هم به ترویج این ارزش‌ها کمک شود. اما ازآنجاکه هر شاخصه مثبت در کنار خود کژراهه‌هایی نیز خواهد داشت، گونه‌ای از ابتذال در این رمان خودنمایی کرد که گریبان‌گیر فضای رمان‌نویسی متعهد شد؛ رمان‌هایی با فضاهای مدافعان حرم، زیارت و اماکن مذهبی، دوران خوش کودکی در یک خانواده مذهبی و... یعنی درواقع رمان‌هایی که صرفا در یک کانسپت با رنگ‌وبوی مذهبی جریان دارند اما داستان و رویداد و پیرنگ و پیام، رنگ‌وبویی از یک پیام مذهبی ندارد! متاسفانه این رمان‌ها به‌علت ازدیاد نهادها و موسسات وابسته، روزبه‌روز به شکل فزاینده در حال بیشتر و بیشتر شدن هستند و طبق اطلاع من در بعضی مجموعه‌ها دارند تبدیل به پروژه‌ای برای کسب درآمد نویسندگان تبدیل می‌شوند! تولید اثر سفارشی در فضای رمان تنها و تنها به تولید آثار شعارزده و خالی از جذابیت دامن خواهد زد. 🔸اما کلام آخر با مخاطب جوان و نوجوانی است که دل در گرو اسلام و انقلاب دارد اما با شامورتی‌بازی برخی افراد بیگانه است. نباید تسلیم شانتاژ خبری و بازی‌های رسانه‌ای این جماعت شد. برای اینکه در این بحث فصل‌الخطابی عنوان کنم توجه این مخاطب مسلمان و انقلابی را به فرمایشات رهبر انقلاب درخصوص کتابخوانی و به‌طور مشخص رمان خوانی جلب می‌کنم. 🔸رهبر انقلاب آن‌قدر که جوان‌ها را به خواندن آثار کلاسیک جهان نظیر بینوایان، خانواده تیبو، جان شیفته و... دعوت کرده‌اند، حرفی از آثاری که در این یادداشت «رمان عامه‌پسند مذهبی» نام گرفتند، نزده‌اند! این در حالی است که حتی دشمنان ایشان کاملا مطلع و معترفند که ایشان به‌طور کامل از فضای فرهنگی و هنری کشور آگاه هستند و بدون شک چنین آثاری زودتر از آثار دیگر ناشران به دست ایشان می‌رسد. آیا این سکوت درخصوص رمان‌های به‌ظاهر مذهبی داخلی، نمی‌تواند موید نادیده گرفتن و‌گذار از این فضا و تاییدی بر زرد و مبتذل بودن آن باشد؟ | 🆔@Temod_uni
🔳⭕️چگونه احمق نباشیم! احتمالا شما هم در شبکه های مجازی خوانده اید که زیباترین مجری دنیا ایرانی است. یا اگر سارقان شما را مجبور کردند که رمز کارت بانکی تان را وارد کنید، آن را برعکس وارد کنید آنگاه پلیس می فهمد و به کمک شما می آید. یا دیوار چین از ماه دیده می شود. یا نام کرم بستنی (و در نتیجه آیس کریم) از کریم باستانی که در شهر ری یخ فروش می کرده گرفته شده. وقتی با یک مطلب برخورد کردیم باید چیکار کنیم؟ نشریه گمان ۱۴ قاعده و سرنخ کاربردی برای تفکر انتقادی (موشکافانه) ارایه کرده که کمی آن را بازنویسی کردم. ◾️ اولین تست؛ منبع (رفرنس): آیا منبع معتبر دارد؟ این مطلب یا ادعا بر چه مبنایی است و از کجا چنین حرفی درآمده؟ ◾️کل ماجرا یا یک قطعه فیلم و تکه عکس: یک عکس همان قدر که به اندازه‌ هزار خط نوشته حرف دارد میتواند هزار داستان تخیلی نیز درست کند. زاویه‌ خاص فیلمبرداری، مشخص نبودن اتفاقات قبل و بعد از آن تکه‌ جدا شده از فیلم، ربط دادن عکس به مطلب نامرتبط، دستکاری عکس و فیلم (فتوشاپ) و … فرصت را برای داستان‌ سازی تخیلی ایجاد می‌کند. مثلا عکس کودکی که مار داخل سرش است.بعضی اصلا از روی یک عکس مخدوش، شروع می کنند و یک خبر می سازند! ◾️اعلام زمان‌های نسبی به جای ذکر تاریخ مشخص: یک‌ساعت پیش، دیشب، به تازگی، از فردا، آخرین دستاوردها و … برای مثال بیش از سه سال است که شایعه‌ «به تازگی گوگل برای تغییر نام خلیج فارس رای‌گیری اینترنتی گذاشته». یا «آخرین تحقیقات دانشمندان ژاپنی…» ◾️دردا که راز پنهان خواهد شد آشکارا: عباراتی که نشان می‌دهد رازی مخوف یا سندی فوق‌محرمانه کشف شده: شرکت‌های دارویی برای کم نشدن سودشان نمیگذارند شما بدانید لیمو همه بیماریهای لاعلاج را درمان میکند! یا نامه‌ی فوق‌ محرمانه و مسقیم درباره‌ زلزله‌ تهران! ◾️جملات خبری علمی‌طور اما مبهم: دانشمندان [سریع بپرسید کدام دانشمندان؟] کشف کرده‌اند که خوردن کره در ساعت ۱۲ ظهر باعث .... کدام پژوهش؟ چه سالی؟ نتایج آن در کدام نشریه علمی کجا منتشر شده؟ نمونه آماری چند نفر بوده است؟ ◾️آدم های بدون نام: هر جا شنیدید که گفته شد «کارشناسان معتقدند» یا «به گزارش شاهدان عینی» رد نکنید اما شک کنید. ◾️ارجاع دروغین خبرهای ناشنیده به خبرگزاری‌های بسیار مشهور و معتبر برای اعتبار بخشی به مطلب: در اینگونه مطالب به صورت خیلی کلی نوشته میشود منبع: سی.ان.ان یا بی.بی.سی. یا پلیس فتا. یا ارجاع به منابع غیرواقعی با اسمهای عجیب و غریب و پر ابهت: شبکه‌ خبری Alien News فرانسه، شبکه آزادنگاران بدون مرز، تیم تحقیقاتی دکتر چوانگ در مرکز توکیو! ◾️تحریک شدید احساسات از طریق اغراق در داستان‌های غم‌انگیز، عکس‌های دلخراش، تحریک حس وطن‌ پرستی یا اعتقادات مذهبی و... نشانه اولیه برای دروغ بودن است. ◾️عدم ارتباط منطقی و تخصصی منبع با متن: مثلا رئیس مرکز «قلب» ژاپن گفته است سیگنال موبایل برای «مغز» مضر است! ◾️اینترنت و گوگل منبع نیستند! اینها ابزارهای جستجو هستند. هر چیزی در آن پیدا شود درست نیست حتی اگر صد جا تکرار شده باشد. انگلیسی بودن یک مطلب هم به معنی معتبر بودنش نیست! انگلیسی زبان ها هم به اندازه ما استعداد گول خوردن دارند. ◾️«آیا میدانید»ها! نادانسته‌های کوچک و سطحی جهان آنقدر زیاد است که تشخیص راست بودنشان بسیار مشکل است. زیاد آن‌ها را باور نکنید حتی اگر هم راست باشند تغییری در زندگی شما ایجاد نمی کنند. ◾️شاهدان غیبی! همه ما افرادی را دیده‌ایم که در دفاع از یک ادعای عجیب می گویند: «یکی از دوستانم با چشم خودش دیده!». برای احترام به شعور خودمان هم که شده درخواست کنیم با آن شخص سوم گفتگو کنیم. ◾️شیوه‌ نگارش و سطح علمی‌ بودن: اشتباه املایی و نگارش شتابزده و غیرحرفه‌ای هم نشانه خوبی است. ◾️زیبایی مساوی صحت نیست: داشتن عکس‌ها و ظاهر گرافیکی زیبا یا تدوین یک ویدئوی حرفه‌ای دلیلی برای درست بودن آن نیست. بسیار دیده شده برای مطالب چرند تصاویر گرافیکی زیبا یا حتی ویدئو ساخته اند و افراد فریب ظاهر آن را خورده اند. ☑️⭕️تجویز راهبردی ▫️ برای وقت خود ارزش قائل باشیم و اصولا به هر چیزی گوش نکنیم و مطالبی را بخوانیم که فکر می کنیم هم درست باشد هم بدردبخور. ▫️ برای شعور خود ارزش قائل باشیم و اجازه ندهیم دیگران هر ادعای غلطی را به ما بفروشند. ▫️ برای زمان و شعور جمعی نیز ارزش قائل باشیم و سواد رسانه‌ای و تفکر انتقادی را توسعه دهیم. در کتاب استراتژی توسعه ایران (لینک دانلود) گفته شده برای تربیت نسل توسعه آفرین، باید به تفکر انتقادی مجهز شویم تا در مقابل زودپذیری، تلقین پذیری، القاء پذیری، خرافه پرستی، فرمان برداری، شخصیت پرستی و تقلید و سلطه گری و سلطه پذیری بایستیم. این ۱۴ سرنخ اولین گام. | 🆔@Temod_uni
طرح نویسی.pdf
2.78M
🔸روش های طرح نویسی در حوزه مسایل فرهنگی 🆔@activism_ideas
قالب خام.docx
53.2K
🌱قالب خام طرح نویسی 📜فایل باز 🆔@activism_ideas
🔰یکی از مهمترین مراحل عملیات در سازمان ها و تشکل های فرهنگی طراحی الگوی مفهومی جهت کنشگری در میدان می باشد که در صورت مکتوب شدن آن به اثر تولید شده طرح نامه فرهنگی یا طرح و برنامه می گوییم. فعالین و مدیران فرهنگی به منظور اینکه لایه فکری خود را به عمل و تحولات میدانی نزدیک نمایند باید یک الگوی عملیاتی منسجم و استاندارد را طراحی نمایند. 🔸در این جزوه بدنبال آموزش استاندارها و چارچوب های طرح نویسی فرهنگی هستیم. این جزوه بعد از نگارش صد ها عنوان طرح وبرنامه فرهنگی توسط نویسندگان نگارش شده است و مبتنی بر تجربیات سازمانی و عملیات های ستادی نگارش شده است. 🔹مخاطب این محتوا شاید در نگاه اول مسولین و کارشناسان طرح و برنامه باشند اما این محتوا آموزشی برای تمامی مخاطبینی که در لایه نگارش طرح نامه ها و الگوهای عملیاتی هستند در تمامی ستادها و صف هایی که در حوزه فرهنگ فعالیت دارند، برای آنها مسمر به ثمر خواهد بود 🔺انگیزه از نگارش این محتوا بوده است که (بعد از مطالعه، توانمند سازی در قالب جزوه و یا دوره های آموزشی) کنشگران فرهنگی بتوانند مغز افزار عملیاتی خود را مدون و مکتوب نمایند تا از مزایای نگارشِ عملیات بهره مند شوند.در این محتوا به میزان وسعمان تلاش کرده ایم که مبتنی بر نوآوری فرهنگی و مساله شناسی مسیر عملیات های فرهنگی را بهتر شفاف کنیم 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🌱اجزا و بخش های یک طرح نامه فرهنگی_اجتماعی 🖍برای نوشتن یک طرحنامه خوب باید چه مواردی در طرح نامه آورده شود؟ 📌عنوان برنامه 📌خلاصه مدیریتی 📌مقدمه و ضرورت 📌اسناد بالادستی 📌مساله شناسی 📌چشم انداز و اهداف طرح 📌مخاطبین برنامه 📌پیشینه طرح 📌جدول راهبردی 📌شرح برنامه 📌ماتریس انگیزه 📌تبلیغات و نحوه فراخوان 📌چارت اجرایی و شرح وظایف 📌تعاملات اجرایی 📌شاخص های ارزیابی 📌اقدامات بعد از اتمام برنامه 📌چک لیست های اجرایی 📌بودجه بندی 📌نظرات مسولین ⚠️در یک طرح و نقشه عملیات باید حداقل 19 مساله به ان پرداخته شود 🗂در این فایل به آموزش این 19 مولفه که چارچوب مشترک سند های فرهنگی است می پردازیم. | | 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
🎁 بسته محتوایی « مکتب امام » ویژه ی ایام رحلت امام خمینی (ره) 🎥کلیپ 📔کتاب ✍️منبر مکتوب 💽 نرم افزار 📣 منبر صوتی 🛣پوستر نمایشگاهی 🔸و... 🆔@Temod_uni
✅مجموعه‌های نمایشگاهی مکتب امام مجموعه پوستر مامیتوانیم https://heyat.co/p/3508 مجموعه نمایشگاهی دستاورد های انقلاب https://heyat.co/p/3507 مجموعه پوستر نمایشگاهی صعود چهل ساله https://heyat.co/p/3506 مجموعه پوستر ما می توانیم https://heyat.co/p/3498 رتبه های جمهوری اسلامی ایران در دنیا https://heyat.co/p/3495 معرفی چهل چهره منفور دستگاه نحس پهلوی (کاریکاتور) https://heyat.co/p/3483 مجموعه‌ای از پوسترها به همراه توضیحات مناسب و کافی https://heyat.co/p/3482 مجموعه پوستر های هنوز ادامه دارند https://heyat.co/p/3481 مجموعه پوستر های اگر انقلاب اسلامی نبود https://heyat.co/p/3480 مجموعه پوستر نمایشگاهی چرا انقلاب کردیم؟ https://heyat.co/p/3479 مجموعه پوستر امام خمینی(ره) https://heyat.co/p/3478 دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران به مناسبت دهه فجر https://heyat.co/p/3475 دستاورد های نظامی انقلاب اسلامی https://heyat.co/p/3474 تاریخ پهلوی https://heyat.co/p/3471 آمارها به روایت کاریکاتورها https://heyat.co/p/3465 ۴۰ کاریکاتور متناسب با دغدغه های انقلاب https://heyat.co/p/3464 مجموعه پوسترهای جشنواره هنر مقاومت https://heyat.co/p/2539 مجموعه تصاویر حضور کودکان در انقلاب https://heyat.co/p/2517 مجموعه تصاویر زنان در انقلاب اسلامی https://heyat.co/p/2516 مجموعه تصاویر شخصیت ها و شهدای انقلاب https://heyat.co/p/2515 مجموعه تصاویر دیوارنوشته های انقلاب اسلامی https://heyat.co/p/2514 مجموعه تصاویر امام خمینی https://heyat.co/p/2510 مجموعه نمایشگاهی مرگ بر آمريكا https://heyat.co/p/2508 مجموعه نمایشگاهی مردم گله مندند https://heyat.co/p/2507 مجموعه نمایشگاهی شهداي هسته اي https://heyat.co/p/2506 مجموعه نمایشگاهی راه روشن - فواید انرژی هسته ای https://heyat.co/p/2505 مجموعه نمایشگاهی دشمن شناسی https://heyat.co/p/2504 مجموعه نمایشگاهی دستاوردهای انقلاب اسلامی https://heyat.co/p/2503 مجموعه نمایشگاهی دانش انقلاب https://heyat.co/p/2502 مجموعه نمایشگاهی خط سرخ سری اول https://heyat.co/p/2501 مجموعه نمایشگاهی جلادیسم https://heyat.co/p/2500 مجموعه نمایشگاهی تولید ملی https://heyat.co/p/2499 مجموعه نمایشگاهی بزک شاه https://heyat.co/p/2498 مجموعه نمایشگاهی انقلاب اسلامی https://heyat.co/p/2497 مجموعه نمایشگاهی آمریکا شیطان بزرگ https://heyat.co/p/2496 مجموعه نمایشگاهی کلام امام خمینی https://heyat.co/p/2494 مجموعه نقاشی های حمایت از کارگر ایرانی https://heyat.co/p/2492 مجموعه تصویرسازی انقلاب اسلامی https://heyat.co/p/2491 مجموعه پوستر کجا بودیم کجا هستیم https://heyat.co/p/2457 مجموعه نمایشگاهی ایران خاتون https://heyat.co/p/2456 مجموعه پوستر چرا انقلاب کردیم https://heyat.co/p/2445 مجموعه پوستر صعود چهل ساله https://heyat.co/p/2442 سری نمایشگاهی سلام به آینده https://heyat.co/p/2441 سری نمایشگاهی راه حل خودمونی https://heyat.co/p/2439 مجموعه نمایشگاهی اون وقت ها که شما نبودی https://heyat.co/p/2431 مجموعه نمایشگاهی اگر انقلاب اسلامی نبود https://heyat.co/p/2430 مجموعه پوستر امام خمینی (ره) و وقایع منتهی به انقلاب اسلامی https://heyat.co/p/2425 ایران 20، برترین جایگاه های ایران در آمار بین المللی https://heyat.co/p/2419 مجموعه نمایشگاهی خاندان ویرانی https://heyat.co/p/2418 مجموعه پوسترهای نمایشگاهی خیمه انقلاب https://heyat.co/p/2420 مجموعه پوستر جنگ ارزی https://heyat.co/p/2423 مجموعه طرح های 40 سال بصیرت و حضور https://heyat.co/p/2427 مجموعه طرح های نهضت ادامه دارد https://heyat.co/p/2428 مجموعه طرح های سیلی سخت https://heyat.co/p/2429 طرح لایه باز پوستر راه درمان اقتصاد کشور https://heyat.co/p/2472 طرح لایه باز پوستر رویای کودکی ام را ساختم https://heyat.co/p/2474 طرح لایه باز پوستر زخم را درمان کنیم https://heyat.co/p/2476 🆔@Temod_uni
منشور روحانیت - نمودار .pdf
169.9K
📊 نمودار - منشور روحانیت 🔰پیام تاریخی حضرت آیة‌الله‌العظمی امام خمینی رضوان‌الله‌علیه خطاب به علما و روحانیون سراسر کشور(معروف به «منشور روحانیّت») بازنشر به‌مناسبت سالگرد انتشار پیام حضرت امام خمینی (رضوان‌الله‌علیه) خطاب به روحانیون، مراجع، مدرسین، طلاب و ائمه‌ی جمعه و جماعات در تاریخ: ۰۳ / ۱۲ / ۱۳۶۷ 🆔@Temod_uni
امام خامنه ای (مدظله العالی) ؛ 🔸مکتب امام یک بسته‌ی کامل است، یک مجموعه است، دارای ابعادی است؛ این ابعاد را باید با هم دید، با هم ملاحظه کرد. 🔹دو بُعد اصلی در مکتب امام بزرگوار ما، بُعد معنویت و بُعد عقلانیت است. بُعد معنویت است؛ یعنی امام بزرگوار ما صرفاً با تکیه‌ی بر عوامل مادی و ظواهر مادی، راه خود را پی نمیگرفت؛ اهل ارتباط با خدا، اهل سلوک معنوی، اهل توجه و تذکر و خشوع و ذکر بود؛ به کمک الهی باور داشت؛ امید او به خدای متعال، امید پایان‌ناپذیری بود. 🔸در بُعد عقلانیت، به کار گرفتن خرد و تدبیر و فکر و محاسبات، در مکتب امام مورد ملاحظه بوده است. من نسبت به هر کدام، چند جمله‌ای عرض خواهم کرد. 🔹بُعد سومی هم وجود دارد، که آن هم مانند معنویت و عقلانیت، از اسلام گرفته شده است. عقلانیت امام هم از اسلام است، معنویت هم معنویت اسلامی و قرآنی است، این بُعد هم از متن قرآن و متن دین گرفته شده است؛ و آن، بُعد عدالت است. 🔸اینها را باید با هم دید. تکیه‌ی بر روی یکی از این ابعاد، بی‌توجه به ابعاد دیگر، جامعه را به راه خطا میکشاند، به انحراف میبرد. این مجموعه، این بسته‌ی کامل، میراث فکری و معنوی امام است. خود امام بزرگوار هم در رفتارش، هم مراقب عقلانیت بود، هم مراقب معنویت بود، هم با همه‌ی وجود متوجه به بُعد عدالت بود. 🆔 @Temod_uni
🎁 بسته محتوایی « مکتب امام » ویژه ی ایام رحلت امام خمینی (ره) 🎥کلیپ 📔کتاب ✍️منبر مکتوب 💽 نرم افزار 📣 منبر صوتی 🛣پوستر نمایشگاهی 🔸و... 👈برای مشاهده و دریافت محتواها به آدرس زیر مراجعه نمایید ؛ 🌐bastefarhangi.ir/maktabe-emam/ 🆔 @Temod_uni
📲 روایت مهدی فضائلی، عضو دفتر حفظ‎ونشر آثار رهبر انقلاب از شب رحلت امام خمینی 🆔 @Temod_uni
🔺مقایسه جالب امام خمینی(ره) با نواب 📌محمد مهدی عبد‌خدایی که در جوانی مرید شهید نواب و حضرت امام خمینی (ه) بوده، امام را نورافکنی در سطح مرجعیت می‌داند و شهید نواب را روحانی عملگرای سیاسی در سطح یک چراغ! https://b2n.ir/b12693 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
❇️ یک «گذرگاه خاص‌الخاص عرفانی» الگوی امروزِ ما 👈دیدگاه رهبر معظّم انقلاب دربارۀ مکتب عرفانی حضرت آیت‌الله سید علی قاضی (قدّس سرّه) 🔹 ما در بین سلسله‌ی علمی فقهی و حِکمی خودمان در حوزه‌های علمیه - در این صراط مستقیم - یک گذرگاه و جریان خاص‌الخاص داریم که میتواند برای همه الگو باشد، هم برای علما، هم برای آحاد مردم و هم برای جوانها؛ میتوانند واقعاً الگو باشند. 🔸 اینها کسانی هستند که به پایبندی به ظواهر اکتفاء نکردند، در طریق معرفت و طریق سلوک و طریق توحید تلاش کردند مجاهدت کردند کار کردند، و به مقامات عالیه رسیدند. 🔹 و مهم این است که این حرکت عظیم سلوکی و ریاضتی را نه با طرق من‌درآوردی و تخیّلی - مثل بعضی از سلسله‌ها و دکانهای تصوّف و عرفان و مانند اینها - بلکه صرفاً از طریق شرع مقدّس آن هم با خبرَویّت بالا، به دست آوردند. 🔺 همین سلسله‌ی مرحوم آقای قاضی - مجموعه‌ی این بزرگواران که از مرحوم حاج سید علی شوشتری شروع میشود - همه‌شان مجتهدین طراز اول بودند. 🔹 .... این یک گذرگاه فوق‌العاده‌ای است؛ گذرگاه خاص‌الخاص است. برای ماها از این جهت حجّت است که ما بفهمیم این هم هست؛ این مقامات، این حرکت، این سلوک، این خلوص در راه خدا هست. 🔸 هیچ اهل بُروز مکاشفات و مانند اینها هم نبودند؛ خب خیلی چیزها از آنها نقل شده - نقلیات موثقی که در مورد عجایب زندگی مرحوم آقای قاضی که به نظر ماها عجایب است نقل شده، یکی دو تا نیست؛ موثق هم هست، آدم یقین پیدا میکند از صحّت طُرقی که دارد - لکن اصلاً اینها در زندگی این بزرگوارها اهمیتی ندارد، نقشی ندارد. خود ایشان هم به شاگردهایشان میگفتند؛ میگفتند اگر چنانچه یک حالت مکاشفه‌ای برایتان دست داد اعتناء نکنید، کارتان را بکنید، ذکرتان را بگویید، آن حالت خشوع را حفظ بکنید؛ یعنی مقامات اینها این است. 🗓 ۱۳۹۱/۰۴/۲۶ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni