eitaa logo
کنشگری🇵🇸
6.5هزار دنبال‌کننده
1.9هزار عکس
723 ویدیو
1.2هزار فایل
🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 💊 کپسول ایده های تحول افرین 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism ۶۵۳۱ گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 تکرار مکررات در لایحه دوم عفاف و حجاب 🔸محسن آقایی: 🔹لایحه عفاف و حجاب بدون اینکه نیازی باشد، از 9 ماده به 70 ماده افزایش یافته در حالیکه آنچه فوریت داشته که اصلاح شود، کف خیابان است. 🔹بسیاری از مواد لایحه جدید، تکرار مکررات است و در حد همان 10 ماده کافی بود. 🔹در یک سند محرمانه دهه 40 آمریکا آمده است که باید برای کارها کمیته و کارگروه تشکیل داد و هر چه کمیته‌ها بیشتر، کار کمتری صورت می‌گیرد و حالا در لایحه عفاف و حجاب، همین مسئله دیده می‌شود. 🔹ترویج ایده‌آل‌گرایی از دیگر موارد این سند بوده، و این مسئله جزو آسیب‌های بدنه انقلابی در موضوع عفاف و حجاب است؛ مثلا می‌گویند چرا لایحه عفاف و حجاب، حجاب شرعی را ملاک قرار نداده و به عرف بسنده کرده؟! اگر به اینها باشد، برخی افراد چادری جامعه هم نمره کاملی از آنها نمی‌گیرند. | 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 نقاط ضعف لایحه عفاف و حجاب 🔸سید احمد رضوی (پژوهشر حوزه فرهنگ): 🔹این لایحه در پیکربندی تشکیلاتی حوزه عفاف و حجاب، ضعف‌هایی دارد؛ از جمله اینکه در مواد 32 و 33 که مربوط به ستاد امر به معروف و نهی از منکر است، نوعی موازی‌کاری و پراکندگی با سازمان بسیج دیده می‌شود. 🔹به نظر می‌رسد نمایندگان به دنبال این بوده‌اند که هر چه سریع‌تر لایحه را در صحن علنی مطرح کنند به همین دلیل گویا کیفیت را فدای سرعت کرده‌اند. 🔹نقطه ضعف دیگر این است که برای بعضی دستگاه‌ها به طور شفاف وظیفه‌ای در نظر گرفته نشده تا بعدا بتوان به طور کامل از آنها مطالبه داشت. | 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️داستان کشف حجاب دسته جمعی دانش آموزان یک دبیرستان دخترانه در حضور روحانی مبلغ ➕ اگر صحنه را رها کنیم شرایط همین می شویم که داریم می بینم! اتفاقاً باید بمانیم و درست عمل کنیم. 🔻حجت الاسلام دسمی | 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 تناقض‌گویی دو مسئول/ بودجه مختص حجاب صفر است؟ 1⃣قالیباف، رئیس مجلس: 🔹️ ۳۲ نهاد برای حجاب بودجه می‌گرفتند و کاری نمی‌کردند. 2⃣کبری خزعلی، رئیس شورای زنان و خانواده شورای عالی انقلاب فرهنگی: 🔹️ بودجه بسیار ناچیزی برای حجاب داریم. 🔹️ از آقای قالیباف بخواهید مقدار بودجه را توضیح دهد. | 🆔@activism_ideas
♦️‌این آقا، آرایشگری به خانم ها یاد میده البته در ایران! 🔹‌دقیقا تعزیرات کجاست که اینا با این خیال راحت به آموزش پرداختن؟! 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️🔰حجاب محدود کننده آزادی؟ دکتر غلامی: 🔹شهید مطهری میفرمایند آزادی یعنی عدم ایجاد مانع در راه رشد 🔸خیلی اوقات ما خودمان را محدود میکنیم تا به رشد برسیم در واقع یک آزادی را میدهیم تا امتیازاتی بالاتر بگیریم 🔹حجاب هرگز جلوی رشد مارا نگرفت 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⛔️🎥 حجاب امری فردی یا اجتماعی ؟ دکتر غلامی: حجاب امری فردی است اما در حریم خصوصی. این که فرد در فضای خصوصی خودش کنار دوست و اشنایان خود چه پوششی دارد به ما ارتباطی ندارد اما این امر وقتی در جامعه صورت گیرد آثار اجتماعی به دنبال دارد. 🆔@activism_ideas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 رهبر انقلاب: کشف حجاب علنی برای حکومت اسلامی تکلیف ایجاد می‌کند/ حکومت موظف است دربرابر حرام بایستد 🔹پول‌های زیادی خرج می‌کنند و از صدها رسانه استفاده می‌کنند تا روی هویت زن مسلمان اثرگذاری کنند، اما نتیجه‌اش فریب‌خوردن چند دختر می‌شود. 🔹چیزی که بنده را حساس می‌کند این است که گاهی خواص بحث حجاب اجباری را مطرح می‌کنند. عده‌ای نادانسته خطی را دنبال می‌کنند که دشمن با آن‌همه تلاش نتوانست. | 🆔@activism_ideas
🔴 اولویت در مواجهه سلبی با پدیده بی حجابی: برخورد با «مصادیق خیابانی» یا «شبکه مولّد بی حجابی»؟ ✍ شبیر فیروزیان ♦️ یکی از ویژگی های بسیار مهم قرآن کریم، تقویت نگاه راهبردی، جریانی و فرآیندی در انسان هاست. چه در مسائل و پدیده های مربوط به زندگی شخصی و چه پدیده های اجتماعی و سیاسی. این مسئله مصادیق فراوانی در قرآن دارد که تفصیل آن مجال دیگری می طلبد. ♦️اما یکی از مصادیق این نوع نگاه قرآنی به پدیده ها، مسئله «حجاب» و شیوع «بی حجابی» در جامعه است. تأمل در آیات قرآن کریم در این زمینه گویای این حقیقت است که نگاه قرآن کریم به مسئله «حجاب» و برخورد با «فحشا» نیز عمدتاً نگاه «جریانی» و «شبکه ای» است، نه «مصداقی» و «جزئی». ادبیات قرآن کریم زمانی که در سوره مبارکه احزاب درباره ضرورت «حجاب» زنان سخن می گوید، ادبیاتش «تبیینی»، «اقناعی» و «نرم» است: 🟢 نمونه اول 🔸 «يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلابِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحِيماً؛ اى پيامبر! به همسران و دخترانت و زنان مؤمنان بگو جلبابها (روسرى‏هاى بلند) خود را بر خويش فرو افكنند، اين كار براى اينكه (از آلودگان) شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و (اگر تاكنون خطا و كوتاهى از آنها سر زده) خداوند همواره غفور و رحيم است.» (احزاب: 59) 🔶 اما بلافاصله در آیه بعد، زمانیکه درباره شبکه «بی حجاب ساز» (منافقان، بیماردلان و مرجفون) که به دنبال ترویج «فحشا» در جامعه هستند سخن می گوید، ادبیاتش بسیار تند، قاطع، صریح و تهدیدآمیز است: 🔸 «لَئِنْ لَمْ يَنْتَهِ الْمُنافِقُونَ وَ الَّذِينَ فِي قُلُوبِهِمْ مَرَضٌ وَ الْمُرْجِفُونَ فِي الْمَدِينَةِ لَنُغْرِيَنَّكَ بِهِمْ ثُمَّ لا يُجاوِرُونَكَ فِيها إِلاَّ قَلِيلاً * مَلْعُونِينَ أَيْنَما ثُقِفُوا أُخِذُوا وَ قُتِّلُوا تَقْتِيلاً * سُنَّةَ اللَّهِ فِي الَّذِينَ خَلَوْا مِنْ قَبْلُ وَ لَنْ تَجِدَ لِسُنَّةِ اللَّهِ تَبْدِيلاً؛ اگر منافقين و آنان كه در دلهايشان بيمارى است، و (همچنين) آنها كه اخبار دروغ‏ و شايعات بى اساس در مدينه پخش می¬كنند، دست از كار خود برندارند تو را بر ضد آنان می‏شورانيم؛ سپس جز مدت كوتاهى نمى‏توانند در كنار تو در اين شهر بمانند. * و از همه جا طرد می‏شوند، و هر جا يافته شوند گرفته خواهند شد و به قتل خواهند رسيد. * اين سنت خداوند در اقوام پيشين است و براى سنت الهى هيچگونه تغييرى نخواهى يافت.» (احزاب: 62-60) 🟢 نموه دوم: ♦️ نمونه دیگر، آیات سوره مبارکه نور است که مجدداً هم موضوع «حجاب» و هم مسئله «جریان نفاق» و «بیماردل» در آن مورد بحث واقع شده است. آیه 31 این سوره، مشخصاً به موضوع حجاب اشاره دارد و با ادبیاتی نرم از زنان مؤمنه می خواهد که چشم ها را از نگاه به نامحرم فروافکنند و حجابشان را نیز رعایت نمایند و زینت هایشان را در برابر نامحرمان آشکار ننمایند. اما در عین حال ادبیات قرآن کریم در همین سوره، درباره «شبکه مولّد بی حجابی و فحشا»، که منافقان و بیماردلان هستند، ادبیاتی سلبی و تهدیدآمیز است. قرآن کریم در آیه 11 این سوره، برای توصیف منافقان از تعبیر «عُصبَة» (به معنای «گروه منسجم») استفاده نموده و سپس آنان را به عنوان «شبکه مولد فحشا»، تهدید به مجازات سخت در دنیا و آخرت می کند: 🔸 «إِنَّ الَّذِينَ يُحِبُّونَ أَنْ تَشِيعَ الْفاحِشَةُ فِي الَّذِينَ آمَنُوا لَهُمْ عَذابٌ أَلِيمٌ فِي الدُّنْيا وَ الْآخِرَةِ وَ اللَّهُ يَعْلَمُ وَ أَنْتُمْ لا تَعْلَمُونَ؛ كسانى كه دوست دارند فحشا در ميان مردم با ايمان شيوع يابد عذاب دردناكى براى آنها در دنيا و آخرت است، و خداوند مى‏داند و شما نمى‏دانيد.» (نور: 19) ♦️ با این نگاه قرآنی باید گفت، پدیده بی حجابی هم مسئله ای سیاسی، هم امنیتی و هم فرهنگی است و به نظر می رسد مسئولان حکومتی باید بجای تمرکز بر روی «کشف حجاب های موردیِ خیابانی»، با «شبکه مولد کشف حجاب و فحشا» برخورد کنند؛ اگر با ابعاد و اضلاع متنوع این شبکه، که عمدتاً به نوعی مرتبط با دشمن و شبکه نفوذ و نفاق هستند، برخورد قاطع صورت گیرد، آنگاه بدون اینکه «دوقطبی های اجتماعی فتنه انگیزی» در جامعه شکل بگیرد، بی حجابی های موردیِ کف خیابان نیز تا حد بسیار زیادی از بین خواهند رفت؛ برخی ابعاد و عناصر مؤثر این شبکه مولد بی حجابی و فحشا عبارتند از: «سلبریتی های هتاک»، «فضای مجازیِ رها (عمدتاً اینستاگرام و تلگرام)»، «شبکه نمایش خانگی»، «مافیای تولیدکننده و واردکننده و توزیع کننده لباسهای نامناسب» و "سرشبکه های مرتبط با دشمن که با وعده پول افرادی را برای کشف حجاب خیابانی اجیر و سازمان دهی می کنند". 🆔@activism_ideas
🔰 یادداشت | چرا غرب از زن ایرانی کینه دارد؟ 🖋 به قلم خانم صغری عاشوری 🔻 در بخش‌هایی از متن می‌خوانیم:‌ 🔸شروع انقلاب جنسی از تغییر سبک لباس زنان کلید خورد و این تغییر سبک پوشش در غرب و شرق عالم به‌وقوع پیوست. مرور تاریخ و عکس‌های برجای‌مانده از ملکه الکساندرا، آخرین ملکه تزاری روسیه در ۱۸۹۲ تا اِوا پرون زمام‌دار آرژانتین که در ۱۹۷۶ درگذشت، تأمل‌پذیر است.‌‌ 🔹بازار داغ انقلاب جنسی خروجی‌های متعددی داشت که عبارت بودند از گسترش روابط نامشروع، افزایش سقط جنین، فیلم و سریال‌های خلاف اخلاق انسانی و مغایر با دین و شرع مقدس‌ 🔸اما در ایران زنان مسلمان و آگاه با ایجاد اجتماعات انقلابی، ارتباط با متفکران انقلاب اسلامی همچون آیت‌الله خامنه‌ای، آیت‌الله مطهری، آیت‌الله بهشتی، آیت‌الله مفتح، آیت‌الله باهنر، به پیشبرد حرکت انقلاب اسلامی کمک می‌کردند. که نمونه مهم آن را می‌توان در قیام زنانه‌ی هفده دی ماه مشهد علیه قانون کشف حجاب مشاهده کرد. متن کامل را از اینجا بخوانید.‌ 🆔@activism_ideas
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏆راهکار تشویق فرزندان به حجاب 🖥️ به سبک انیمیشن ⚠️ آنچه والدین و مربیان باید درباره حجاب کودکان بدانند. 🆔@activism_ideas