eitaa logo
🇵🇸🇱🇧کنشگری
9.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
901 ویدیو
1.4هزار فایل
📲میکرورسانه کنشگری 🧩 نوآوری اجتماعی و فرهنگی 🎯 ارایه الگوهای کنشگری و طرح عملیاتی 👨‍💻 پایگاه حمایت فکری از کنشگران میدانی ✍️راهبرمحتوایی: @admin_activism گروه ایده پردازی فرهنگی👇 https://eitaa.com/joinchat/3205628134Ced1e760985
مشاهده در ایتا
دانلود
❇️مؤسسات، نهادها و شوراهای تشکیل شده توسط شورا ✳️مؤسسات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه‌ها (سمت) سازمان مدارس غیرانتفاعی و مشارکت‌های مردمی جهاد دانشگاهی دانشگاه آزاد اسلامی مرکز نشر دانشگاهی فرهنگستان زبان و ادب فارسی فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران فرهنگستان علوم پزشکی فرهنگستان هنر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی دفتر جذب نخبگان شورای جذب خبرگان بدون مدرک دانشگاهی هیئت مرکزی گزینش استاد هیئت مرکزی گزینش دانشجو کمیته مرکزی انضباطی دانشجویان کمیته مطالعه و برنامه‌ریزی آزمون ورودی دانشگاه کمیته بررسی و ارزیابی دائمی وضع آموزش در کشور سازمان دانش‌آموزی جمهوری اسلامی ایران مرکز تألیف و ترجمه و نشر آثار هنری هیئت حمایت از کرسیهای نظریه‌پردازی ✳️نهادها کمیسیون مشورتی شورای عالی انقلاب فرهنگی هیئت نظارت و ارزیابی فرهنگی و علمی شورای عالی انقلاب فرهنگی هیئت نظارت و بازرسی شورای عالی انقلاب فرهنگی مرکز دریافت گزارش عملکرد دستگاه‌های مشمول اصل ۵۰ اصول سیاست فرهنگی کشور ✳️شوراهای اقماری وابسته شورای توسعه فرهنگ قرآنی (مصوبه جلسه ۶۴۳ شورای عالی انقلاب فرهنگی) شورای گسترش زبان و ادبیات فارسی شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی شورای عالی جوانان شورای فرهنگ عمومی شورای عالی اطلاع‌رسانی شورای عالی آموزشهای علمی - کاربردی شورای پژوهشهای علمی کشور شورای عالی برنامه‌ریزی وزارت علوم، ✳️ تحقیقات و فناوری شورای هدایت استعدادهای درخشان شورای تدوین کتابهای تعلیمات دینی مدارس شورای تغییر بنیادی نظام آموزش و پرورش شورای نظارت بر ساخت، طراحی، واردات و توزیع اسباب بازی کودکان شورای هماهنگی تشکل‌های دانش آموزی شورای نظارت بر انتخاب، ساخت و نصب مجسمه و یادمان در میدان‌ها و اماکن عمومی شورای اسلامی شدن مراکز آموزشی[ شورای فرهنگی اجتماعی زنان و خانواده 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
«از محرومیت‌زدایی جهادی تا charity و crowdfunding و آسیب‌زدایی» ✍️مجتبی عرب مازار یزدی 💫اگر شما کار جهادی دارید آنها هم charity دارند اگر شما انفاق دارید آنها هم crowdfunding برای charityهایشان دارند پس اگر شما اردو جهادی می‌روید گروه مبارزه با فقر و منهای محرومیت شکل می‌دهید و برای کمک به مورد های ویژه تشریک مساعی و تجمیع مالی می‌کنید آنها هم برای خیریه‌هایشان چنین می‌کنند 💫بلکه خیرینی مانند جناب گیتس خیرخواه! بانو ملیندا! بانو آنجلینا جولی در مقیاس بین المللی کار خیر برای منهای فقر- منهای گرسنگی دارند... تبلت رایگان به کودکان آفریقایی می‌دهند... به کودکان مستمند و جنگ‌زده سوریه و افغانستان رسیدگی می‌کنند ✅در بحثهای به مناسبت بحث مردم‌سالاری از مقایسه مفاهیم به ظاهر مشابه اما در باطن با ماهیت کاملا متفاوت در و و مادر انحراف یعنی خود گاهی بحث می‌کنیم واقعا نگاه پشت صحنه مفاهیم بالا یکسانند؟ نهایتا آثار و نتایج این نگاه‌ها اقدامات یکسانند؟ 💫سرمایه داری آمریکایی و اسلام سرمایه داری آمریکایی از قیام فقرا و ضعفاء هراس ندارد؟ از اینکه ۹۹٪ای های همان جنبش وال‌استریت در قبلهٔ عالم هم علیهش به پا خیزد و بساط ثبات و امنیت نظام سرمایه‌داریِ ۱درصدی ها را بهم بزند؟ از اینکه مستعمره‌های استعمار فرانوین هم روزی بفهمند چه شده و بازی را بهم بزنند؟ گرسنگان آفریقا و قحطی‌زدگان گوشه‌های گوناگون عالم سرمایه‌داری همه انبار باروت علیه نظام سرمایه‌داری باشند؟ بله سرمایه‌داری هم نیاز به رسیدگی محدود به طبقات محروم و ضعیف نگه‌داشته شده دارد تا علیه سرمایه‌داران رخ ندهد... تکه استخوانی که هر از چندی باید پیش‌روی ضعفای عالم یا کشور پرت کنند... 🚩 چه بهتر که این پدیده را در حدی که به اصل سرمایه‌داری لطمه نزند و ضعفا را از ضعف مطلق طبقاتی خارج نکند به شکل سیستماتیک در نظام اقتصادیش پاسخ دهد، بالاخره با تعیین حداقل حقوق و نظام نظارتی و بیمه بیکاری و... این چرخه را حفظ کند چیزهایی که ظاهر بدی هم ندارند 🚩و باز چه بهتر بتوان یک نمایش زیبا از دلسوزی مسببان وضع موجود یعنی بزرگان اقتدار سرمایه‌داری و‌ اسلام آمریکایی، سلبریتی‌های دستگاه تبلیغاتی تقویت کننده نظام سرمایه‌داری و اسلام آمریکایی در دنیا و کشور راه‌انداخت و علت‌ها با شوآف های زیبای ضد فقر و خیریه ها و کمک‌ها خود را از ایجاد معلول‌ها تبرئه کنند و چهره رابین‌هود زمانه و دلسوزان دوران از خود به نمایش بگذارند... درست همان ها که هر چه بر سر ملت! و ملتها ! در مقیاس جهان آمد از آنهاست... اما اسلام ناب دغدغه رفع فقر و محرومیت‌زداییش از جای دیگری شروع می‌شود: -از هدف میانیِ أصالی و ذاتا مهم عدالت -از اصل ولی‌نعمت بودن همین محرومین و پابرهنه‌ها -از نگاه قرآنی به کرامت ذاتی انسان در خلقت و ظرفیت خلیفة‌اللهی انسان و فرق نداشتن محروم اقتصادی و غیر آن - از تصویر بلند تاریخی که برای جریان حق تصویر می‌کند که همواره همین پابرهنه ها پاکارترین آدمهای جریان حقند، همان‌ها که مترفین و ملأ به آنها می‌گویند اراذل! پاپتی‌های أمُّل دور و بر انبیاء! جهادی ما برای محرومیت‌زدایی از زندگی ولی‌نعمتان ماست نه خیریه‌های نایس زیرمجموعه سرمایه‌داران برای پرت کردن مقداری پول، پیش روی ضعفا و عکس یادگاری... هدف مبارزه با زیربناها و ساختارهای ناعادلانه است برای شکوفایی ظرفیت ولی‌نعمتان؛ نه دلسوزی مترحمانه برای کودکان سرطانی و زنان سرپرست خانوار و تجمیع سرمایهٔ سرمایه‌داران در حمایت اصلا انقلابی مستضعف را آسیب‌زده نمی‌فهمد و استضعاف را آسیب اجتماعی! مستضعف یعنی آنکس که ناعدالتی او را ضعیف نگه‌داشته و به ضعف کشانده اگر جهادی‌هایمان بوی اقدام خیریه ای گرفته نه محرومیت ‌زدایی از ولی‌نعمتان و پای‌کاران ایده‌های بزرگ، اگر عدالت گستری و مبارزه ساختاری با استضعاف به مبارزه با آسیب های اجتماعی بدل شده و اگر... یعنی جایی از کارمان ایراد دارد یعنی انقلابی نیستیم انقلابی رفع‌تکلیفی هستیم 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
📚 ۱۱ توصیه رهبر معظم انقلاب اسلامی برای ترویج فرهنگ کتابخوانی 🌸 روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار مبارک 🆔@activism_ideas
New folder (6).rar
572.5K
🎉ایده ریزون 🎁مجموعه ایده ها و راهکارهای افزایش کتابخوانی ♨️با موضوعات: ۱.راه های تبلیغ و ترویج فرهنگ كتابخوانی ۲.راه های عملی گسترش فرهنگ كتابخوانی ۳.قالب های ترویج فرهنگ کتابخوانی 📔 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
⚠️توصیه ویژه رهبر انقلاب به مطالعاتی پیرامون معارف اسلامی مقام معظم رهبری: ، روی کار کنند. کتاب هم کم نداریم؛ کتاب خیلی داریم. ⬅️یک‌روزی ما به کتابهای شهید مطهّری ارجاع بدهیم -البتّه آن کتابها باز هم همچنان در قلّه است و خیلی باارزش است- امّا ✅ غیر از آنها هم کتابهای زیادی داریم؛ [دانشجویان] میتوانند شیوه‌ها و روشهای مطالعاتی انتخاب بکنند، مطالعه کنند، کار کنند، بحث کنند، جلسه‌ی خطابه بگذارند، به‌اصطلاح کنفرانس بگذارند، میزگرد بگذارند؛ یعنی سطح را [بالا ببرند]. 📗۱۳۹۴/۰۴/۲۰ 📔 🔅تِمُد🔅 🆔 @Temod_uni
🔰در سوگ بزرگ‌تر و بزرگ‌تری ✍️یادداشت در باب فوت ۵ تن از همراهان قدیمی انقلاب 👤علامه حسن زاده آملی 👤علامه مصباح 👤علامه حکیمی 👤حیدر رحیم پور 👤سیدهادی خسروشاهی بسم الله 💠 فقدان مجاهدانی که در نهضت امام نقش پیشران‌های فکری و عقیدتی را ایفا می‌کردند، رخنه‌ای جبران ‌ناپذیر است. انقلاب اسلامی، گام دوم خود را با از دست دادن بیش از پیش رهبران نهضت برداشته است. اما سوگ عظیم‌تر، فقدان «بزرگ‌تری» در مناسبات اجتماعی جریان انقلاب اسلامی است. ما پیش از «بزرگ‌ترها»، «بزرگ‌تری» را از دست دادیم . 💠قریب به یک دهه است که عرصه عمومی متمرکز در شبکه‌های اجتماعی در انقطاع کامل از رهبران فکری، دچار التهاب و تشتت و تک‌روی است. فرایند اجتماعی شدن و مسئولیت‌پذیری و اثرگذاری اجتماعی به گونه‌ای است که نه تنها کسی نیازی به «بزرگ‌تر» ندارد، بلکه این کنشگران برتر شبکه (!) هستند که حیات اجتماعی بزرگ‌ترها را تضمین می‌کنند و یا امتداد می‌بخشند . 💠 درست است که ما همه سوگوار این عزیزان هستیم. اما پیش از آنکه به سوگ بنشینم، کدامیک از این بزرگان نقش راهبری در مناسبات اجتماعی و سیاسی ما داشتند؟ ما با سیاست‌ورزی تکلیف‌گرایانه علامه مصباح یزدی چه کردیم؟ عدالت‌خواهی مرحوم حکیمی چه نسبتی با رفتارهای غیرمتعهدانه ما داشت؟ و تا چه اندازه توانستیم سنت تربیتی مرحوم حاج حیدر رحیم‌پور را ادامه دهیم و جبهه انقلاب را تقویت کنیم؟ 💠 بزرگترها مانند هر پدیده دیگری در این زمانه، مصادره و مصرف می‌شوند. میدان‌داری متشتت سلبریتی‌های حزب‌اللهی نیازی به سنت بزرگ‌تری اندیشمندان و مصلحان فرهیخته ندارد. همین امر است که اساتید حوزه و دانشگاه رغبتی برای ایفای نقش به عنوان مصلحان اجتماعی ندارند. چرا که شاید ورود به این عرصه در اختیار آنان باشد، اما قطعا مدیریت چنین میدانی دست آن‌ها نخواهد بود و معلوم نیست معادلات حاکم بر جهان فضای مجازی با آینده و سنت فکری آنان چه می‌کند؟ ‌ 💠 از سوی دیگر، در دوران دولت اسلامی ما به بزرگ‌ترهایی نیازمندیم که علاوه بر جایگاه نظری، بتوانند جامعه را در تشکیل دولت مطلوب یاری دهند. چنین امری نیازمند نزدیک شدن به امر سیاسی و حتی کنش سیاسی مطلوب است. این در حالی است که سنت فرهنگی ما میانه‌ای با «بزرگ‌تر مقتدر و سیاست‌ورز» ندارد. ما عموما از بزرگ‌تر «مظلوم و گوشه‌نشین» [و البته در عین حال معترض] استقبال می‌کنیم. هر چه زهد نسبت به قدرت بیشتر، برای ما محترم‌تر! . 💠 لذا سوال اینجاست؛ در دوران حاکمیت سلبریتی‌های حزب‌اللهی بر مناسبات اجتماعی جریان انقلاب اسلامی و بی‌نیازی آن‌ها از راهبری بزرگ‌ترها و نیز مذموم‌انگاری قدرت و تقدیس‌انگاری گوشه‌نشینی معترضانه، چگونه می‌توان به حضور بزرگان در قدرت امیدوار بودو به دولت اسلامی اندیشید؟ ✍️تنها چیزی که از این بزرگان برای ما به یادگار مانده است آثار مطالعاتی آنها می باشد که نباید بگذاریم به فراموشی سپرده شوند. 🔹جهت آشنایی با اندیشه هر استاد و سیر مطالعاتی آنها بر روی لینک های زیر کلیک نمایید 🖊استادخسروشاهی:https://b2n.ir/p31215 🖊علامه مصباح:https://b2n.ir/w75201 🖊علامه حکیمی:https://b2n.ir/d29112 🖊علامه حسن زاده آملی:https://b2n.ir/e03843 🖊حیدر پورازغدی:https://b2n.ir/k61599 📔 🔅تمُد🔅 🆔 @Temod_uni
📝یادداشت: مطالعه ممنوع!! 🔰چرا سیرهای مطالعاتی برخلاف باور رایج، آسیب های بسیاری دارد؟ ✳️ اهالی کتاب و مطالعه همیشه با پدیده ای به نام سیرهای مطالعاتی مواجه بوده‌اند و باور عمومی به فایده و ارزش سیرهای مطالعاتی جویندگان علم را مجبور به انتخاب سیرهای مطالعاتی می کند... ✳️ اما اصولاً سیرهای مطالعاتی آسیب های بسیاری دارد و فقط برای چند هدف خاص تجویز می شود... 💢ادامه مطلب: 🔺فقدان سؤال و مسأله محوری ⬅️ اصولا مطالعه مفید و فعال باید با سؤالات یا مسائل مشخص همراه باشد. حتی در مطالعات درسی و تخصصی هم این قاعده صدق می کند. مطالعه بدون سؤال و مسأله اساساً هدف مطالعه را محقق نمی کند و نه تنها بازدهی را کاهش می دهد بلکه با مرور زمان حجم بسیار کمی از مطالب در حافظه شما باقی می ماند. 🔺اتلاف عمر و نابودی فرصت ⬅️ سیرهای مطالعاتی با ارائه مجموعه ای از مطالب اضافی و اطلاعات فرعی و غیر ضروری، هدف مطالعه و دست یابی به نتیجه را بسیار کُند نموده و در بازه های طولانی فرصت های محدود اهالی مطالعه را برای مطالعات مفید از بین می برد. 🔺انتزاعی شدن ذهن و جدایی از واقعیت ⬅️ به دنبال آسیب های قبلی، سیرهای مطالعاتی با دور کردن فکر فرد از مسائل واقعی و ایجاد یک هدف غیرواقعی برای به پایان رساندن سیر، به تدریج ذهن را انتزاعی می کند. بنابراین در بلند مدت قدرت حل مسأله و هوش کاربردی فرد را به شدت محدود می کند و به تدریج شخص به این نتیجه می رسد که خلاقیت اجتماعی وی کاهش یافته است. 🔺خستگی و دلزدگی از کتاب و مطالعه ⬅️ در نتیجه آسیب های گذشته و همچنین طی مجموعه ای از پژوهش های میدانی که به همراه جمعی از پژوهشگران دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران انجام دادیم، بیش از نیمی از افراد جامعه آماری ما که مطالعه را کنار گذاشته بودند، علت اصلی آن را سیرهای مطالعاتی می دانستند. ⁉️پس چه کنیم؟ ✅ مسلماً ولگردی مطالعاتی!! آسیب های بسیار زیادی دارد اما به جای سیرهای مطالعاتی ثابت و آسیب زا، معتقدم باید : 🔸در کوتاه مدت از تک خوانی هدفمند، 🔹میان مدت از گروه های پویای مطالعاتی، 🔸و بلند مدت از برنامه های مسأله محور و منعطف مطالعاتی استفاده کرد. اتمام: استاد صفایی حائری:هيچ چيز بى‏حاصل‏تر از اين مطالعات دستورى و كتاب خواندن‏هاى پيشنهادى نيست كه پيش از طرح سؤال و جوشش پرسش‏ها، گريبان‏گير تازه راه افتاده‏ها و نو مسلمان‏هاى شعارزده مى‏شود. 📔 🔅تمُد🔅 🆔 @temod_uni
سیر مطالعاتی آشنایی با اندیشه های آیت الله العظمی خامنه ای 📌فصل های کتاب عبارتند از: فصل اول: معرفی 133 کتاب برتر در موضوع اندیشه ها و اقدامات رهبر معظم انقلاب فصل دوم: سیر مطالعاتی اجمالی فصل سوم: سیر مطالعاتی تفصیلی فصل چهارم: سیر مطالعاتی اجمالی موضوعی فصل پنجم: سیر مطالعاتی تفصیلی موضوعی فصل ششم: معرفی 110 سخنرانی مهم و 22 پیام محوری فصل هفتم: راهنمای برگزاری «طرح سیر مطالعاتی اندیشه های آیت الله خامنه ای» 🖌جهت خرید کتاب لینک زیر را کلیک کنید http://iwo.ir/mqifl 📔 🔅تمُد🔅 🆔 @temod_uni
📖 در منزل من، همه افراد، هرشب در حال مطالعه خوابشان مى‌برد 📝 رهبر انقلاب: من اين را مى‌خواهم عرض كنم كه در منزل خودِ من، همه افراد، بدون استثنا، هرشب در حال خوابشان مى‌برد. خود من هم همين‌طورم. نه اين‌كه حالا وسط مطالعه خوابم ببرد. مطالعه مى‌كنم؛ تا خوابم مى‌آيد، كتاب را مى‌گذارم و مى‌خوابم. همه افراد خانه ما، وقتى مى‌خواهند بخوابند حتماً يك كتاب كنار دستشان است. من فكر مى‌كنم كه همه خانواده‌هاى ايرانى بايد اين‌گونه باشند. توقّع من، اين است. 📚بايد پدرها و مادرها، بچه‌ها را از اوّل با كتاب محشور و مأنوس كنند. حتّى بچه‌هاى كوچك بايد با كتاب اُنس پيدا كنند. 📚بايد خريدِ كتاب، يكى از مخارج اصلى خانواده محسوب شود. مردم بايد بيش از خريدن بعضى از وسايل تزييناتى و تجمّلاتى - مثل اين لوسترها، ميزهاى گوناگون، مبلهاى مختلف و پرده و... -، به كتاب اهميّت بدهند. 📚اوّل كتاب را مثل نان و خوراكى و وسايل معيشتى لازم بخرند؛ بعد كه اين تأمين شد به زوايد بپردازند. ۱۳۷۴/۰۲/۲۶ 📖 ☑️👇 مارو به دیگران معرفی کنید👇 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
نقشه‌ی_راه_حکم_انتصاب_اعضاء_شورای‌عالی_انقلاب_فرهنگی_A4.pdf
79.7K
📊 نمودار | حکم انتصاب اعضاء شورای‌عالی انقلاب فرهنگی ۱۴۰۰/۰۸/۲۳
سومین دوره 🔻ویژه دانشجویان سال چهارم و فارغ‌التحصیلان کارشناسی 📆 سوم، چهارم و پنجم آذر ماه 🔹 اردوگاه فرهنگی تربیتی الزهرا ✍🏻 ثبت نام اولیه: https://formaloo.com/Entekhab_Masir 💠 جهت کسب اطلاعات بیشتر به ادمین انتخاب مسیر در تلگرام پیام دهید. 🔸هزینه ثبت نام: ۷۰ هزارتومان https://www.instagram.com/entekhab_masir/ 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
📒کتابی که مقام معظم رهبری آن را ۷بار خوانده اند... 💠رهبر معظم انقلاب: 📘 کتاب "روح مجرد" (زندگینامه و احوالات عرفانی عارف بزرگ آقا سید هاشم حداد از شاگردان آیت الله سید علی قاضی رحمةالله علیهما) بسیار کتاب خوبی است. چاپ اول را خود علامه طهرانی به من دادند و آنقدر برایم جالب بود که ۳روزه خواندم، علامه طهرانی این کتاب را بعنوان یک تحفه برای ما باقی گذاشتند، بنده این کتاب را ۷بار خوانده ام! کلام رهبری در بازدید از نمایشگاه قرآن ۸۷/۷/۶ 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
🔆 به بهانه حکم آغاز دوره‌ی جدید شورای عالی انقلاب فرهنگی از سوی رهبر انقلاب ✔️ ض ✍️ مجید نقدی، دانشجوی دکتری فرهنگ و ارتباطات دانشگاه باقرالعلوم(ع) اهتمام به حوزه سیاست گذاری فرهنگ، یکی از ماموریت های اصلی در حکم مقام معظم رهبری به شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد. معظم له در این حکم می فرمایند: «مأموریت شورای عالی انقلاب فرهنگی، از آغاز، ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش در کشور، و سیاست‌گذاری در این دو مقوله، و هدایت دستگاههای متصدی آن به سمت ارزشها و هدفهای انقلاب، و برآوردن نیازهای فکری این دستگاهها و ظاهر شدن در نقش قرارگاه فرهنگی کشور بوده است.» ایشان ساماندهی به وضعیت فرهنگ و دانش و نقش هدایت گری دستگاههای متصدی امور را، بخشی از وظیفه سیاست گذارانه این شورا می دانند. حال سوال این است که نهادها و سازمان های فرهنگی از چه ابزار خط مشی گذاری در سامان دهی به وضعیت فرهنگی و ایفای نقش قرارگاهی خود استفاده کنند؟ ابزار خط‌مشی گذاری؛ وسایل یا تدابیر واقعی و عینی را گویند که دولت ها در مرحله اجرا، از این ابزار استفاده می کنند. انتخاب ابزار غالباً هم، به اندازه انتخاب خود خط‌مشی و سیاست گذاری کلان، بحث برانگیز است. وظیفه خط‌مشی‌گذارانه سازمان ها و نهاد های فرهنگی، انتخاب درست یک یا ترکیبی از چند ابزار متناسب با مسئله فرهنگی روز کشور است که در این انتخاب باید محدودیت‌ها و قابلیت‌های هر مقوله از ابزارهای خط مشی گذاری و همچنین پیامدهای ناشی از به کار گیری آن‌ها را مدنظر قرار داد. ابزارهای خط مشی گذاری، درجات مختلفی از اثربخشی، کارآیی، برابری، مشروعیت و حمایت سیاسی دولت ها را دارند که انتخاب مناسب آن‌ها منجر به خلق موقعیت های اثر گذار در حل مسائل فرهنگی و اجتماعی می شود. این ابزارها در مقیاسی مبتنی بر میزان «اجبار قانونی» و «داوطلبانه» درجه بندی که در آن «خودتنظیمی» یا ابزار های داوطلبانه به عنوان حداقل اجبار و «مالکیت عمومی» به عنوان حداکثر اجبار در نظر گرفته می شود. با نگاهی آسیب شناسانه، تمایل غالب سازمان ها و نهادهای سیاست گذار فرهنگی کشور، در بکارگیری ابزارهای خط مشی گذاری، بر اساس «اجبار قانونی» و دستورکار می باشد. در این تفکر(رویکرد نهادی) بیشترین اصالت در اجرا، دستورکار از بالا به پایین، مداخله حداکثری و نحوه تعامل با مساله تابع فرآیند دستورکاراست.در واقع این فرآیند دستورکار است که خط مشی فرهنگی را تحت تاثیر قرار داده و بشدت مبتنی بر نوعی بروکراسی فرسایشی، ساختارگرایی، هزینه های بالا و دستوری می باشد. اما نقطه مقابل این نگاه، که می تواند نقش تبیینی و اقناعی در حوزه فرهنگ داشته باشد، رویکرد تقویت ابزارهای داوطلبانه خط مشی گذاری فرهنگی است که اغلب به شکل داوطلبانه و همدلانه به مرحله اجرا رسیده و دولت یا سازمان ها می توانند توسط این ابزار ، بسیاری از مشکلات عمومی را حل و فصل کنند. به عنوان مثال اولین مجموعه از ابزارهای داوطلبانه که دولت و نهاد های فرهنگی می‌تواند در اجرای خط‌مشی‌ها به آن تکیه کنند نهاد خانواده است. دولت می‌تواند اقداماتی در جهت گسترش نقش خانواده انجام دهد، به گونه‌ای که اهداف خط‌مشی‌های دولت به شکل بهتر و با هزینه کمتر در همه ابعاد اقتصادی و اجتماعی تحقق یابد. اصلی‌ترین مزیت ارتقای خانواده و جامعه به عنوان یکی از ابزارهای خط‌مشی عمومی آن است که هیچ هزینه‌ای برای دولت ندارد؛ مگر آنکه دولت تصمیم بگیرد یارانه یا امتیازاتی در قبال این تلاش‌ها پرداخت کند. دولت و سازمان های فرهنگی با تکیه بر ابزارهای داوطلبانه خط مشی گذاری مانند خانواده می توانند برای مشکلات عمومی جامعه از قبیل اعتیاد، طلاق، افسردگی و دیگر ناهنجاری های اجتماعی گامی هر چند ابتدایی در حل مسئله بردارند. 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni
dowlate_javane_hezbollahi_2241.pdf
1.56M
📚برای مطالعه | دولت جوان حزب اللهی 📌جدیدترین اثر انتشارات انقلاب اسلامی 💎«بررسی مفهوم و ویژگی های دولت جوان حزب اللهی در بیانات حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مدّ ظلّه العالی)» در دو نسخه مکتوب و الکترونیکی منتشر شد. 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 📖 شوخی آقا با جوونایی که اهل کتاب متاب نیستن! 📔 دلم می‌خواد شماها واقعا کتاب بخونین 🔅تِمُد🔅 🆔@Temod_uni
تعاریف و استانداردهای قالب های محتوایی.pdf
18.24M
تعاریف و استانداردهای قالب های محتوایی 🔰این جزوه جهت تعریف انواع محتوا و قالب هر یک از محتوا ها به صورت استاندارد نوشته شده است. 📝 محتوای متنی و انواع آن 📷محتوای تصویری و انواع آن 🎥محتوای صوت و فیلم و انواع آن 💻محتوای نرم افزاری مجازی 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
🔴 مسائل مبتلابه امروز کشور که در بیانات رهبری با نخبگان مطرح گردید 💧مسئله‌ی آب در کشور 🌱 مسئله‌ی محیط‌زیست 🚦مسئله‌ی ترافیک ♨️ مسئله آسیبهای اجتماعی 💢 مسئله‌ِی اعتیاد ❗️مسئله‌ی طلاق ⭕️ مسئله‌ی حاشیه‌نشینی 🖍 مسئله‌ی هجرت از روستاها و تخریب آن 💵مشکلات نظام پولی و نظام مالی 📌 مشکل نظام مالیاتی 🗞 مشکل بانک‌ها 🛠 موانع رشد تولید ♻️ مسئله‌ی هوش مصنوعی 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
❇️ مهم‌ترین موانع تولید، بیش از موانع عملیّاتی و مادّی و مانند اینها ⚫️موانع فرهنگی است؛ یعنی ⛔️احساس ناامیدی ⛔️احساس ناتوانی ⛔️احساس بی‌آینده بودن ⛔️بی‌حوصلگی ⛔️بی‌همّتی ⛔️سرگرمی‌های مضر یعنی اینها چیزهایی است که واقعاً‌ مانع پیشرفت کار تولید است. ♻️یعنی جوان ما که میتواند فرضاً یک شرکت دانش‌بنیان به وجود بیاورد و یک بخش مهمّی از کارها را انجام بدهد، هم خودش درآمد پیدا کند، هم به کشور فایده برساند، به جای اینکه بیاید دنبال کار و تلاش و زحمت و این حرفها، میرود سراغ سرگرمی‌های زائد؛ خیلی‌ها سرگرم به رایانه و مانند اینها میشوند؛ ❌غالباً الان شب تا صبح یا صبح تا شب، تا هر چه بتوانند در اینترنت بیخودی، بی‌فایده، بی‌هدف میگردند؛ بدون اینکه هیچ سودی عاید بشود. ❌راحت‌طلبی، نداشتن همّت، نداشتن خطرپذیری؛اینها چیزهایی است که مانعهای اساسی تولید است. 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✔️وقت کم است ...... 🔺 بیانات عرشی حضرت علامه حسن زاده آملی (ره) ⬅️ عزیزان، کار زیاد داریم، کار زمین افتاده زیاد است، نیروی آموزش ندیده زیاد است، نیروی بدون علم و تحلیل زیاد است، وقت خود را برنامه ریزی کنیم، خواب خود را کم کنیم، تفریحات را کمتر کنیم، خود را قوی کنیم 🔺امام زمان سرباز قوی می خواهد 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
🔰سامانه: سامان 🔺نرم افزار جامع مدیریت کتابخانه ها، توسط اداره کل فناوری اطلاعات و با همکاری اداره کل امور کتابخانه های نهاد کتابخانه های عمومی کشور، با هدف رفع مشکلات کتابخانه های نهاد در بهره گیری از نرم افزار کتابخانه ای و به منظور پیاده سازی یک سیستم جامع،تحت وب،یکپارچه و متمرکز مدیریت کتابخانه های عمومی کشور طرح ریزی و پیاده سازی شده است . این سامانه ، به عنوان شبکه جامع کتابخانه های عمومی کشور، امکان امانت، عضویت، و جستجو در کلیه کتابخانه های موجود در شبکه را برای کاربران خود به سهولت فراهم میکند. برخی از مزایای مهم سامانه به شرح زیر است : 🔸امکان جستجو در منابع کلیه کتابخانه های عمومی 🔹امکان مدیریت کلیه امور کتابخانه ای (ثبت نام عضو، امانت، بازگشت، تمدید، رف خوانی، چاپ برچسب های عطف و بارکد، ثبت نسخه، ورود اطلاعات، ...) به صورت کاملا تحت وب ؛  امکان تمدید و رزرو کتاب توسط عضو از طریق اینترنت 🔸امکان امانت بین کتابخانه ای در کلیه کتابخانه های عمومی نهاد در آینده نزدیک 🔹جستجوی تمام کتب موجود در کتابخانه‌های کشور 🔸نزدیکترین کتاب جستجو شده در ۳۰۰۰ کتابخانه کشور ✅ادرس👇 🔍http://www.samanpl.ir 🆔 @activism_ideas
💠 تولید علم و تحول جامعه ✍️ علی مهدیان 🌱یکی از رفقای دوست داشتنی ام جریانی که برایش پیش آمده بود تعریف میکرد که برایم خیلی دلنشین بود. میگفت از سفری جهادی تبلیغی بر گشته بودم، خواب آیت الله حسن زاده آملی را دیدم ، او مرا و دوستم که همراهم بود در آغوش گرفت و بعد گفت «تولید علوم انسانی اسلامی فرع و مترتب بر تولید انسان اسلامی است» این نکته درست و راهبردی تولید علوم دینی در کار رهبران انقلاب اسلامی است هر چند شنیدن آن به این شکل برایم جالب بود. 🌱 اندیشه امام که تزکیه را مقدم بر تعلیم میکند یک اصل اخلاقی را صرفا بیان نمیکند بلکه یک راهبرد تولید علم را معرفی مینماید. اندیشه ای که تولید علم را فرع بر تحول عال‍ِم میداند. و دانش را شان انسان میداند. او که علوم طبیعی را کشف یک ورق نازل از هستی میداند که حقیقتی دارد در ماورای خود و فهم این ورق نازل را به عنوان مقطع آن هستی بینهایت کار انسان سالک و موحد میداند، و بر این اساس، علوم دانشگاهی را نیز شعبه ای از آیه محکمه و فریضه عادله و سنه قائمه میداند، آری او کارخانه انسان سازی (به تعبیر رهبری) میسازد تا اثاره عقول کند و دانش را در ساحتهای مختلف متولد کند. ایجاد جامعه دینی بر محور اراده و حکومت الهی را مقدم بر تولید دانش دینی میداند. 🌱هر قدمی در عینیت که بر داشته میشود از دانشی که تا این نقطه از تاریخ تولید شده است ارتزاق میکند اما «واطلب العلم باستعماله» یعنی رشد دانش، منوط به رشد جامعه مولد علم است. مرزهای علم جابجا نمیشود مگر با تلاش برای تحقق جامعه توحیدی بر اساس آنچه تا کنون روشن و هویدا شده. 🌱با این حساب هم علوم حوزوی و هم علوم دانشگاهی وقتی متحول میشوند که متصل شوند به نیازها و مساله های امروز انقلاب و نظام اسلامی. حوزه منزوی خواهد مرد و علومش نیز شامل قاعده «العلم يهتف بالعمل فإن أجابه و إلا ارتحل» میشود اگر متوجه این راهبرد مهم و حیاتی نباشد. 🔅تمد🔅 🆔 @Temod_uni
مرارت‌های مالی آکادمیسین علوم انسانی [۱] ✍️ارشام بهمن نژاد ✅... دیگر نمی‌دانم به کدام سو روی بیاورم. تلاش‌هایم برای اینکه پولی در فرانسه و آلمان جور کنم، به در بسته خورده‌است، و البته قابل پیش‌بینی بود که پانزده پوند نمی‌توانست به من کمک کند جلوی این بهمن را بیش از چند هفته بگیرم. صرف‌نظر از این واقعیت که هیچکس به ما نسیه نمی‌دهد به جز قصاب و نانوا که آن هم پایان این هفته تمام خواهد شد. برای مخارج مدرسه‌ی بچه‌ها، برای اجاره‌ی خانه و کل دارودسته‌ی طلبکاران، وامانده‌ام. علاوه بر این، بچه‌ها نه لباس دارند نه کفش که بیرون بروند. خلاصه قیامتی برپاست. ✅هنگامی که به منچستر آمده‌بودم و از همسرم که در پاریس سرشار از نومیدی بود جدا شدم، همان چیزی را که به وضوح پیش‌بینی می‌کردم اتفاق افتاد. اگر نتوانم از طریق یک صندوق قرض‌الحسنه یا بیمه عمر پولی به دست آورم خانواده‌ام دو هفته دیگر بیش‌تر تاب نمی‌آورند و من هیچ چشم‌اندازی ندارم که بتوانم. چون قبلاً هر کاری که به فکرت می‌رسد کرده‌ام اما بی‌فایده بود. ضامن می‌خواستند و از من خواستند قبض اجاره و عوارض شهرداری را بدهم که نداشتم بدهم. ✅در تمام لندن یک نفر هم نیست که بتوانم حرفهایم را بگویمش. در خانه‌ام نیز به سکوت رواقی پناه می‌برم تا در مقابل طوفان خشم از سوی دیگر توازنی ایجاد کنم. غیرممکن است تحت این شرایط کار کنم. فرازی از نامه مارکس به انگلس، 8 ژانویه‌ی 1863 ✅یادداشتم را با این بخش از نامه مارکس به انگلس آغاز می‌کنم که بسیار الهام بخش است برای من. و اما در باب موضوع سخن. بار‌ها کسان آشنا و نا‌آشنا از من خواسته‌اند درباره‌ی نحوه‌ی گذران زندگی خود به عنوان یک آکادمیسین علوم انسانی بگویم. این که چگونه شهریه‌ی دانشگاه را می‌پردازم، بسیار سفر می‌روم، کتاب می‌خرم و خرج خورد و خوراک و خوابگاه را تامین می‌کنم؟ ✅این مطالبه آن‌قدر مکرر شد که مرا متأمل کرد.وقتی یک پرسش تکرار می‌شود، آن هم به دفعات و از سوی افراد گونه‌گون و با دامنه‌ی شخصیتیِ وسیع، یعنی مسأله‌ای است جمعی. خوش نداشتم به چنان مطلبی، سطحی و نازل بپردازم. بنابراین اندکی درنگ کردم و اندیشیدم. پس از آن فهم و اعتقاد خود را تقریر کرده و پیراستم و اینک در اختیار می‌گذارم. ✅گذشتگان رسم داشتند که اگر شعری می‌سرایند یا مطلبی می‌نگارند، حاصل سعی خود را تقدیم کنند به دیگری و بی‌صاحب وا ننهند. من نیز بر همان طریق این یادداشت را تقدیم می‌کنم: برای خشایار حاتمی، هم‌بحث و همکار پژوهشی‌ام که او را یک آکادمیسین تراز می‌دانم. اصل یادداشت را در سه مطلب متوالی پس از این، مطالعه کنید. 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
مرارت‌های مالی آکادمیسین علوم انسانی [۲] 🔸«کالا» و «خدمات»؛ این دو قابل فروش‌اند. انسان‌ها به طور تاریخی برای رفع نیاز، از آن‌چه دارند هزینه می‌کنند، بخشی از دارایی خود را اعطا و در مقابل، آن‌چه بدان نیازمندند را دریافت می‌نمایند. در گذشته این مبادله، کالا به کالا بوده، پس از گذشت اعصاری، یک کالای میانجی پدید آمده که مردمان با تبدیل اموال خود به آن، مبادله را به وسیله ی انجام می‌دادند مثل طلا. 🔸در دوران مدرن طی تطوراتی که شرح تکامل آن بسی دراز است، آن کالای پولی تبدیل به «یک شیء فاقد ارزش مصرفی و صرفا میانجی مبادله» می‌شود که امروز آن را می‌نامیم. پول در طی زمان به چنان درجه‌ای از اهمیت می‌رسد که خود نیز سرشت کالایی می‌یابد: پول تبدیل به اعتبار می‌شود، پول تبدیل به قدرت مطلق رفع نیاز می‌شود، مردمان حتی خودِ پول را خرید و فروش می‌کنند تا از قِبَل آن سود برند، پول تبدیل به می‌شود و تا جایی پیش می‌رود که کارت اعتباری جایگزین کارت شناسایی می‌شود. 🔸امروز سوژه‌ای با هویت ملی مشخص و کارت ملی، شناسنامه و پاسپورت، -یعنی انسانی که هم وجود (شخصیت) حقیقی دارد هم شخصیت اعتباریِ حقوقی- اگر پول نداشته‌باشد، گویی هیچ شخصیتی ندارد: نه جایی برای خواب دارد، نه غذایی برای خوردن، نه پولی برای خرید کتاب دارد و نه اعتباری برای پرداخت هزینه‌های آکادمیک؛ او محکوم به فناست، گویی که هرگز نبوده‌است. 🔸برخی گونه دولت‌ها شخصیت ملی و حقوقی و به عبارت بهتر شهروندان خود را حمایت می‌کنند اما این حمایت در اندازه‌ای است که فرآیند فنای تدریجی شهروند را کُند نماید و هرگز او را به استغنا نمی‌رساند. در چنین جهانی، ما ناگزیر برای رفع نیازهایمان به محتاجیم. برای دریافت پول باید به صاحبان پول چیزی ارائه کنیم که نیازی را از آنان برطرف کند. یا باید کالایی تولید کنیم و یا باید خدماتی ارائه دهیم (هر چند که در تعبیر دقیق‌تر، خدمات نیز خود از انواع کالا هستند ولیک اکنون به غرض رسایی مطلب، معنای عرفی از کالا و خدمات را لحاظ کردم). 🔹اکنون مسأله‌ی ما این است: در چنین جهانی چگونه یک آکادمیسین علوم انسانی می‌تواند روزگار بگذراند؟ 🔅تمد🔅 🆔@Temod_uni
📒 کتاب کهکشان نیستی 📚کهکشان نیستی نام رمانی است که بر اساس حیات ۸۱ ساله‌ی آیت الحق سید علی قاضی طباطبایی توسط محمد هادی اصفهانی در شهر نجف اشرف به رشته ی تحریر آمده است 📚 نویسنده در آن سعی نموده که زندگی آیت الله سیدعلی قاضی را ازبدو ورود به نجف و آشنایی ایشان با اساتیدشان و همچنین نحوه تربیت و سیر و سلوک و تربیت شاگردان ایشان را به طور مستند داستانی به رشته تحریر درآورده و به تصویر کشد. ادرس پیج نویسنده کتاب(حتما مطالب پیج نویسنده رو مطالعه کنید) https://www.instagram.com/sholeye_toor/ لینک خرید کتاب yun.ir/ufahk 🔅تمُد🔅 🆔@Temod_uni