eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
معیار ارزیابی ادعاها یکی از ملاک‌های مهم ارزیابی ادعاهای عرفان، بررسی رفتار و زندگی عملی آن‌هاست که برخی از مدعیان ، فاقد آن هستنند. هنگام مطالعه سرگذشت و زندگی مدعیان عرفان ومعنویت متوجه می‌شویم بخش عمده آن ها در دوره کودکی از رنج برده و در جوانی به اعتیاد و مخدرات مبتلا بوده‌‌اند. « »، بنیانگذار امریکایی فرقه « » نزد نامادری‌اش بزرگ شد. به اعتقاد نامادری‌ وی، ، نتیجه خیانت شوهرش است، لذا همیشه توئیچل را مورد آزار قرار می‌داده که باعث بروز عقده حقارت در درون وی شد، به‌گونه‌ای که به سبب همین مسئله، نتواست در دوره جوانی درارتش استخدام شود. تا اینکه جنگ‌های امریکا یا فیلیپین پیش آمد و ارتش ایالات‌متحده، وی را به عنوان نیرو به استخدام درآورد. یکی دیگر از ویژگی‌های توئیچل، مصرف فراوان الکل و مشروب بود. وی در یکی از نوشته‌هایش می‌گوید: الکل بود که مرا از گناه نجات داد. همچنین گذشته سیاه و آلوده « » در ایام جوانی، نشان دیگر از عدم تعادل روانی و شخصیتی اوست. وی به استفاده از موادمخدر، ، سه بار رفتن به زندان، چند ازدواج ناموفق و اعتیاد به شراب، اعتراف می‌کند. یکی از ویژگی‌های مدعیان معنویت، ادعا و مبالغه درخصوص دروه کودکی و نوجوانی خود است؛ برای مثال، می گوید: «یادم می‌آید چشمانم را گشودم و با خود گفتم، این مادربزرگ من است، درحالی‌که تازه متولد شده بودم.» /فرق و ادیان منبع: گریوانی، مسلم، عرفان‌واره‌ها، تهران: مؤسسه فرهنگی دانش و اندیشه معاصر، 1396، صص380-379. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
11.06M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
اعترافات برخی بزرگان فرقه انحرافی عرفان کیهانی به روایت تصویر! 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
🖼 دعای روز بیست و ششم ماه مبارک #رمضان 💠کانال فرق و ادیان استان قم💠 🆔 @adyaneqom
سخنان استاد عبادی درباره استاد عبادی در سخنانی درباره عرفان های کاذب بیان کردند؛ گریز از و ثمره عرفان های نوظهور در جوامع مدرن است، همه این (فرقه های) این است که بلا استثنا، مدعی کنار گذاشتن هستند و می گویند هرکه می خواهد وارد این فرقه ها بشود باید با عقل خداحافظی کند و مدعی اند که عقل مانع کمال بشر است. و اگر مردم نمی توانند از نیروهای درونی خودشان استفاده کنند بخاطر این است که سراغ عقل رفته اند. و بعضی از آنها نیز می گویند شبیه این حرفها در خود عرفانهای اسلامی نیز وجود دارد و غالباً نیز دل خوشی با عقل ندارند. مثلاً از که پر است از مذمت عقل و کتابهای دیگر شاهد می آورند، و می گویند همانطور که عرفان اسلامی مخالف با است ما نیز مخالف با عقل هستیم. یکی دیگر از مسائلی که در مطرح می کنند بحث و است، فراوان دم از عشق می زنند. می گویند انسان چیزهایی را با عشق یا با محبت می فهمند که دیگران نمی فهمند. عقل را کنار می گذارند و بجایش عشق و محبت را مطرح می کنند، عشق همان بحث ذوق است. فکر کردن و مجالست درباره هر چیزی محبت ایجاد می کند کسی که اول یک آدم را ببیند هیچ علاقه ای ندارد ولی وقتی ده بار با او نشست و برخاست کرد به او علاقه پیدا می کند. این ها می گویند مثلاً دستت را بگذار روی سینه و به خلاء فکر کن نسبت به خیلی چیزها علاقه پیدا می کنی و ابتدا آدم از اینها نفرت دارد و خود به خود علاقه نسبت به آنها ایجاد می شود. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 حالات و جذبه های شیطانی و نامطلوبِ صوفیانه. ❌ کدام عقلی می‌تواند بپذیرد این حالات و جذبه‌های صوفیانه، خداپسندانه و صحیح و مطابق با کتاب و سنت و روایات است؟ کجاست آن خشوع و خضوعی که با ذکر خداوند متعال ملازم است؟ آیا گفتنِ «لا اله الا الله» با این حرکات و حالات تناسبت دارد؟ 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
از برکاتِ سلوکِ #مولوی 👈 یکی از مریدانِ سینه چاک مولوی، «صلاح‌الدین زرکوب» بود که بعدها محرم اسرار مولوی شد. وی دارای باغ و منزلی وسیع و کارگاه زرکوبی بود. وقتی مولوی در بازار زرکوبان مشغول آن رقص سماعِ مشهور شد، صلاح الدین نیز مشغول سماع شد و در اثر وجدی که یافته بود، تمام اموالِ کارگاهش را به دیگران بخشید! وی در اثر مجالست با مولوی، ترکِ کسب و کار نمود و دائم در مجالس سماع بود و تمام همتش را برای برپایی مجالس سماع گمارده بود. لذا تمام پس‌اندازش را خرجِ مجالس مولوی نمود و رفته رفته به یک فقیرِ محتاج تبدیل گشت و حتی برای تهیهٔ ضروریات زندگی‌اش محتاج شد و گاهی از مولوی پولی می‌گرفت! 📕پله‌پله تا ملاقات خدا، زرین‌کوب، ص ١٨٧_١٨٨ ❌ عیناً همین وضعیت در صوفیان معاصر نیز وجود دارد که تمام زندگی خود را بپای قطب می‌گذارند و آخرِکار هم محتاجِ قطب می‌شوند. لذا برخی از فرقه‌های صوفیه در مقابل «خُمس» که دستور اسلام است، از مریدانِ نگون‌بخت «عشریه» یعنی یک‌دَهُم مالشان را می‌گیرند! در واقع از شرایط مرید شدن، تقدیم جان و مال و ناموس و.... به قطب است. (این مسئله تبیین خواهد شد.) @adyaneqom
#سلوک_شیطانی #شرع_گریزی 🎼 #مولوی و در خواستِ سماع و آواز حتی در آخرین ساعات عمر. 🔻دکتر زرین‌کوب به نقل از افلاکی می‌نویسد: «حسام الدین چلبی گوید مولانا در حالیکه در ساعات آخرش عمرش از تب می‌سوخت، از قوالان و سماع‌گران درخواست نمود تا بر بالینش مشغول سماع و آواز شوند.» 📕جستجو در تصوف ایران، ص ۲۹۲ ⚠️ اینکه می‌بینید صوفیان در مراسم عزا و ختم نیز از ساز و آواز استفاده می‌کنند، وصیت و سلوک اقطاب مشهور صوفیه است! حال بنگرید که تا کجا این جماعت از تعالیم وحیانی دور بوده و سرسپرده شیطان رجیم گشته اند. آیا آداب شخصِ محتضر این است؟ آیا نفرمودند باید در آن لحظه قرآن و ادعیه خواند و اذکاری گفت تا شخص راحت جان بدهد؟ براستی ساز و آواز و رقص در آخرین ساعات عمر که باید راهی سفر آخرت شد چه جایگاه و دلیل نقلی و عقلی دارد؟! این است عرفانی که برخی برایش سینه چاک می‌کنند؟ تشیُع کجا و این سلوک شیطانی کجا! انسان از گمراه بودن این جماعت متحیر می‌شود. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
📢 #مولوی، صوفیِ حنفی. ❌ بر مذهب شافعی بمان، اما طریقهٔ عشق مرا را اخذ کن. 👈 دکتر زرین کوب از افلاکی نقل می‌کند: «علاقهٔ حسام الدین چلبی به مولوی بحدی بود که قصد کرد مذهب شافعیِ خود را به مذهب مولوی که حنفی بود تغییر دهد، اما مولوی مانع شد و گفت بر مذهب خودت بمان، اما طریقهٔ مرا اخذ نما.» 📘جستجو در تصوف ایران، ص ٢٩١ ✅ جالب است که بحث تشیُعِ مولوی را تمام محققین صاحب نظر در حوزه ادبیات و تصوف باطل میدانند. بواقع ادعای تشیُع برای وی، خلاف شواهد و ادعایی بلا دلیل است. 🌐فرق و ادیان استان قم🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyaneqom
جلسه_اول_نقد_بهائیت_بابیت_استاد.mp3
2.83M
🎧 فایل صوتی 👈عنوان: نقد بهائیت - جلسه اول 📌موضوع: تاریخ بابیت 🎤 استاد: فخرآور 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 تلگرام: @adyanuniv ایتا: @adyanuniv
🖼 دعای روز بیست و هفتم ماه مبارک #رمضان 💠کانال فرق و ادیان استان قم💠 🆔 @adyanuniv
کارلوس کاستاندا و عرفان حلقه! در فرقه برجسته‌ترین دلیلی که برای بیماری افراد بیان می‌شود، پدیده‌هایی نامیده شده به موجودات است که این لفظ را از عرفان ساحری گرفته، اما به نام خود و عرفان دروغینش ثبت کرده است. طاهری در تعریف این موجودات گفته است: «موجودات غیرارگانیک، موجوداتی ، اما بدون ارگان‌ های زیستی گیاهان، حیوانات و انسان‌ها (سلول‌ها و اندام‌های ساخته شده از مواد آلی و معدنی) هستند و به طور معمول دیده نمی‌شود؛ اما هرگروه از آن‌ها نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کنند. آثار آشکار این موجودات در زندگی انسان باعث می‌شود که نتوان وجود آن‌ها را انکار کرد و نقش پنهان آن‌ها مانع از این است که بتوان به راحتی آن‌ها را مورد شناسایی قرار داد این موجودات در گروه عمده با عنوان « » و « » جای می‌گیرند». : موجودات غیرارگانیک، محمد علی طاهری،ص 13. 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv
🔻 مسیحیان و تعدد زوجات (ص) 🔸 برخی معاندان ، زِنای برگزیدگان خدا (پیامبران)، در کتاب مقدس را امری طبیعی می‌دانند!! ولی بدون اینکه حکمت تعدد زوجات پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) را بدانند، کار ایشان را قبیح دانسته و به حضرت، تهمت‌های ناروایی می‌زنند. 🔹 اما ویل دورانت، مورخ مسیحی، برخی از دلایل این تعدد زوجات را اینگونه بیان می‌کند: «ده زن و دو کنیز وی مایۀ حیرت و خرده گیری مردم مغرب زمین شده‌اند، ولی باید به یاد داشته باشیم که کثرت مرگ و میر مردان... تعدد زوجات را در نظر آنها، به مقام یک وظیفه اخلاقی بالا برده بود... هدف وی اشباع تمایلات جنسی نبود... ازدواج‌های وی به خاطر ترحم به بیوه‌های فقیری بود... بعضی دیگر، ازدواج‌های مصلحتی بود مانند ازدواج با حفصه دختر عمر... یا دختر ابوسفیان... شاید بعضی ازدواج‌ها را به این امید می‌کرد که پسری داشته‌باشد... به جز خدیجه همه زنانش عقیم مانده بودند» [تاریخ تمدن، ویل دورانت، نسخه الکترونیکی، ص 1863] 🌐کانال تخصصی فرق و ادیان🌐 جهت عضویت بر روی لینک زیر کلیک کنید.👇 @adyanuniv