eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 حضرت محمد صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: هیچ بنده مومنی نیست مگر آنکه هر خوبی که برای خود می خواهد، برای مردم نیز بخواهد. کنز العمال؛۹۵ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
ثلیث بسان آب برای هر تصدیق (بار کردن حکمی به موضوعی) باید، نخست، تصوری (چیستی موضوع و حکم) داشت! تصدیقِ بلا تصور نه ممکن و نه رواست. تثلیث قابل تصور نیست. آپولوجیست های مسیحی برای تصوری از آن دست به دامان تمثیل می شوند. یک تمثیل، آب است. آب به سه شکل مایع، جامد و گاز در می آید؛ ولی یک چیز است، بسان تثلیث که خدای پدر، پسر و روح القدس سه تا و در همان حال، خدا، یکی است! یک چالش این تمثیل این است که: در آب، همزمان سه شکل جامد، مایع و گاز حضور ندارد؛ اما در تثلیث در آن واحد سه خدا در یک خدا هستند. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠بیعت با قطب امری الزامی یا اختیاری؟ 🔸بعد از به قطبیت رسیدن سید علیرضا جذبی، وضعیت در فرقه سلطان علیشاهی به حدی بحرانی شده است که حتی زنانی که در این فرقه از جایگاهی برخوردار نیستند، قطبیت او را زیر سؤال می‌برند. 🔻شرمان بهشتی، همسر مصطفی آزمایش در اعتراض به قطبیت مهندس جذبی و در واکنش به اینکه چرا تاکنون با مهندس جذبی تجدید بیعت نکرده است گفت: 👈«مقوله ایمان یک امر تقلیدی نیست و باید با صفای باطن و یقین قلبی صورت بگیرد، یعنی وقتی من می‌گویم سرسپردم، می‌خواهم از جان و مال خودم چشم‌پوشی کنم. با تردید و دلی چرکین که نمی‌شود سرسپرد. اصلاً اگر تجدید بیعت امری الزامی است، چرا حق انتخاب برای ما گذاشتند...» 🔰این در صورتی است که ملاسلطان گنابادی، داشتن ایمان صحیح و کامل و درویشی یک مرید را به بیعت با مرشد مشروط کرده است. چنانچه وی درباره مقصود خود از ایمان می‌نویسد: «مقصود از ایمان، همان بیعت با مرشد است». [1] 📚پی نوشت 1. گنابادی، محمد (سلطان‌علیشاه)، ولایت نامه، نشر حقیقت، ۱۳۸۴، ص 173. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نقد مرحوم نراقی بر متصوفه 🔰1⃣ 🔸علمای شیعه، مرزبانان عقیدتی مسلمانان هستند و ایشانند که همواره مترصدند تا انحرافی در اعتقاد و باورهای عامه به وجود نیاید و در صورت بروز این اتفاق زنگ خطر آن را به صدا در آورده و خود جزء پیشگامان مبارزه و مخالفت با انحراف هستند. 🔹از جمله این علما مرحوم نراقی است که در مقابل انحرافات صوفیه، در مبارزه با ایشان در کتاب معراج السعاده دست به قلم برده و ایشان را نقد و تحلیل کرده است. 🔻وی در این باره می‌نویسد: 👈«جمعی از آنها صاحبان بوق و شاخند، که آنها را قلندران خوانند، که نه معنی تصوف را فهميده‌اند و نه «هِر را از بِر» شناخته‌اند و نه از راه رسم دين، ايشان را اثری و نه از خدا و پيغمبر، آنها را خبری است. روزگار خود را به گدايی و سؤال(گدایی) از مردم صرف نموده و نام درويشی و ترک دنيا را بر خود بسته‌اند. و اين طايفه، اراذل ناس و پست‌ترين طوايف عالم‌اند.(۱) 📚پی نوشت ۱.ملا احمد نراقی، معراج السعاده، انتشارات دهقان، تهران، ص 506. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠نقد مرحوم نراقی بر متصوفه 🔰2⃣ 🔸مرحوم نراقی در ادامه نقد بر تصوف فرمودند: 🔻گروهی ديگر را ايشان خود را به هيئت صوفيان آراسته و لباس در بر کرده و گفتار ايشان را فرا گرفته و بعضی از کردارهای ايشان را بر خود بسته‌اند و سر به گريبان می‌کشند و آواز خود را نازک می‌سازند و نفس‌های بزرگ سر می‌دهند. 🔻حرکت عرضی و طولی می‌نمايند و گاهی سری می‌جنبانند و زمانی دست بر دست می‌زنند و بسا باشد که، از اين تجاوز کرده به رقص می‌آيند و «شهيق»[1] و «نهيق»[2] می‌کشند و ذکرها اختراع می‌کنند و شعرها برهم می‌بندند و غير اينها از حرکات قبيحه را مرتکب می‌شوند تا بندگان خدا را صيد کنند. 🔰گاه باشد که کلامی از توحيد حق (سبحانه و تعالی)، يا شعری که متضمن عشق ومحبت باشد بشنوند، و خود را بر زمين اندازند و کف برلب آورند ولی از حقيقت توحيد و عشق و سرّ محبت، ايشان را مطلقا اطلاعی نيست و چنان پندارند که: با اين حرکات، تارک دنيا و درويش می‌شوند و به درجات اهل توحيد و عرفان ترقی می‌کنند و جزو زهاد و دوستان خدا می‌گردند! 📚پی نوشت 1.نفس کشيدن، داخل شدن هوا در ريه‌ها. 2.صدای الاغ 3.ملا احمد نراقی، معراج السعاده، انتشارات دهقان، تهران، ص 506. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 پشتیبانی از مؤمنان، سنت ثابت و همیشگی خداست 🔹 و طبیعتا این نصرت و پشتیبانی، به میزان ایمان و استقامت مؤمنان در نوسان است 👈 چقدر در راه و مرام خدا و قرآن هستیم که انتظار پشتیبانی همه جانبه از آسمان داریم چهاردستی؟! 👇👇👇👇 🌴 آیه 47 سوره روم 🌴 🕋 وَ لَقَدْ أَرْسَلْنا مِنْ قَبْلِكَ رُسُلًا إِلى‌ قَوْمِهِمْ فَجاؤُهُمْ بِالْبَيِّناتِ فَانْتَقَمْنا مِنَ الَّذِينَ أَجْرَمُوا وَ كانَ حَقًّا عَلَيْنا نَصْرُ الْمُؤْمِنِينَ ⚡️ترجمه: و البتّه ما پيش از تو پيامبرانى را به سوى قومشان فرستاديم، پس آنان دلايل روشن براى مردم آوردند، برخى ايمان آوردند و بعضى كفر ورزيدند پس، از كسانى كه مرتكب جرم شدند انتقام گرفتيم، و مؤمنان را يارى كرديم كه يارى مؤمنان حقّى است بر عهده‌ى ما. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث بسان تخم مرغ تثلیث فهمیدنی نیست. دفاعیه نویسان مسیحی برای فهمی از آن، دست به دامن تمثیل می شوند. تمثیل ها، همگی با چالش های جدی، روبرو می شود. یکی از این تمثیل ها، تمثیلِ تثلیث به تخم مرغ است. مبلغین مسیحی می گویند زرده، سفیده و پوسته ی تخم مرغ، سه چیز است که در همان حال یک چیز (تخم مرغ) است، به همین شکل، در تثلیث هم سه چیز (خدای پدر، پسر و روح القدس) است و در همان حال، خدا یکی است. چالش این تمثیل این است که: درست است که زرده، سفیده و پوسته ی تخم مرغ سه چیز است که با هم یک تخم مرغ را می سازند ؛ اما هیچ یک به تنهایی و به شکل کامل تخم مرغ نیست. در تثلیث هر عضو به تنهایی، کاملا خداست؛ اما در تخم مرغ، هر بخش به تنهایی کاملا تخم‌ مرغ نیست. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: إنَّ اللّهَ عَزَّ وَجَلَّ لَيُبْغِضُ الْمُؤْمِنَ الضَّعيفِ الَّذي لادينَ لَهُ، فَقيلَ: وَ ما الْمُؤْمِنُ الضَّعيفُ الَّذي لا دينَ لَهُ؟ قالَ: اَلذّي لا يَنْهي عَنِ الْمُنْكَرِ؛ همانا خداوند دشمن دارد آن مؤمني را كه ضعيف و بي دين است، سؤال شد: مؤمن ضعيف و بي دين كيست؟ پاسخ داد: كسي كه نهي از منكر و جلوگيري از كارهاي زشت نمي كند. 📚وسائل الشّيعة، ج 16، ص 122، (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✳️پیروان اشو در دنیای امروز ✅ازآنجایی‌که عرفان اُشو اصول ثابت اخلاقی ندارد، خود او درصدد این است که اصولی را با رنگ و لعاب اخلاقی، اما کاملاً غیراخلاقی به جامعه ارائه دهد؛ از سوی دیگر، رسیدن به امیال نفسانی و شهوات، محور اساسی تعالیم اوست که همین امر موجب گشته که طرفداران زیادی در میان جوانان داشته باشد. اُشو در سال (۱۹۸۱) به آمریکا مهاجرت کرد. او در این سفر و با توجه به مهارت و چیره‌دستی‌اش در سخنوری و همچنین آشنایی با ادیان مختلف و مطالعه آنها و نیز با توجه به تأثیرات زیادی که از آیین تنتره و اشخاصی چون شیخ کبیر، بودا و مولوی پذیرفته بود و انعکاس سخنان آنها در آثار و کلام خود، توانست مخاطبان زیادی در اقصا نقاط جهان به سمت خود جذب کند. 📚شریفی دوست، حمزء شریفی دوست،کاوشی در معنویت‌های نوظهور ،بررسی ده جریان فعال در ایران،ص ۹-۱۱ عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️بررسی اصول عرفان اُشو ✍🏻عرفان اُشو دارای قالبی عمل‌گرایانه و اجتماعی است که با زبان معمول و متعارف مردم سخن می‌گوید که همین امر موجب جذابیت و پذیرش آن شده است؛ مکتب اشو دارای دو ویژگی بارز است: اول آنکه خاستگاه آن یک نظام سکولاری است و دوم، اخلاق آن، اخلاقی زمینی و گسسته از عالم بالاست؛ اخلاقی که فارغ از هرگونه قیدوبند بوده و لذت، شهوت و خشنودی فرد بر همه‌چیز حتی خداوند تقدم دارد. عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عامل پیدایش عرفان اوشو ✅عرفان اُشو از جمله عرفان‌های نوظهور است که در دهه‌های اخیر با هدف بازگشت به منش معنوی پا به عرصه وجود نهاده و آموزه‌های باطل گرایانه و غیراخلاقی خود را برای جذب مخاطب ارائه داده است. شاید بتوان ناتوانی سایر ادیان در نهادینه کردن آموزه‌ها و اعتقادات خود را عامل اساسی پیدایش این عرفان‌های نوپا، من‌جمله عرفان اُشو دانست. از دلایل پذیرش و مقبولیت عرفان اوشو از طرف افراد، به‌ویژه جوانان، زبان عامیانه، ساده و جذاب آن است. اوشو به عینیت به ترویج بی‌بندوباری می‌پردازد و آن را عاملی برای رسیدن به خدا و معنویت معرفی می‌کند. امور مادی و دنیایی را برجسته کرده و اولویت را به خواسته‌ها و نیازهای انسان می‌دهد و انسان را محور همه‌چیز می‌داند. اصول و مبانی سازنده‌ عرفان اشو فاقد هرگونه ارزش اخلاقی و تنها رهاورد آن بی‌بندوباری و لجام‌گسیختگی اخلاقی و به فحشا کشیده شدن جوانان است که ماحصل آن سست شدن و فروپاشی بنیان خانواده‌ها است. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عدم وجاهت معنوی در اقطاب صوفیه 🔸فرقه گناباديه سلطان علیشاهی دارای انحرافات و بدعت‌های زیادی است. از جمله اينکه به دستور قطب خود، در عبادات بايد صورت رهبر و مرشد خود را مد نظر داشته باشند و آن قدر قطب را مهم می‌دانند که علاوه بر دست و پابوسی، مقابل آن سجده نيز می‌کنند. 🔻نکته جالب‌تر اين جاست که به دليل اهتمام دشمنان جمهوری اسلامی، در ساخت و تقويت نسخه‌های جعلی معنوی برای مقابله با اسلام حقيقی، امروز آنچنان وضعيت برخی از اين گروه‌ها، فضاحت بار شده است که سردمداران آنها در پيشينه خود هيچ وجاهت معنوی نداشته‌اند و حتی از صحيح خواندن قرآن نيز عاجزند![1] 📚پی‌نوشت: [1]. نورعلی تابنده قطب سابق این فرقه از روخوانی قرآن هم عاجز بود اما اقدام به تفسیر قرآن می‌کرد! و نظرات او در سخنرانی‌ها و برخی آثار مکتوب او موجود است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عرفان و معنویت آری، درویشی و تصوف نه! 🔸صوفيان، عموما مبتلا به انحرافات زيادی شده‌اند. از جمله آنکه به بهانه رسيدن به حقيقت، ادعا مي‌کنند احکام دينی براي آنها نيست و چون به حقيقت رسيده‌اند، نيازي به شريعت ندارند! 🔹حال آنکه پيامبر (صلی الله علیه و آله) که به بيشترين مرتبه قرب الهی نائل آمد، هرگز چنين ادعايی نداشت و شديدا به شريعت پايبند بوده و کاملا در مقابل دستورات الهی تسليم بودند. 🔻احاديث متعددی در لعن و مذمت صوفيان داريم که در مسير گمراهي رفته و با رياکاری و ... ديگران را هم به انحراف کشانده‌اند. 🔰پيامبر (صلی الله علیه و آله) می‌فرمايند: روز قيامت بر امتم بر پا نشود تا آنکه قومی از امّت من به نام (صوفيه) برخيزند. آنها از من نيستند و بهره‌ای از دين ندارند و آنها برای ذکر دور هم حلقه می‌زنند و صداهای خود را بلند می‌کنند به گمان اينکه بر طريقت و راه من هستند؛ در حالی که آنان از کافران نيز گمراه‌تر و اهل آتش‌اند و صدايی دارند مانند عرعر حمار.»[1] 📚پی نوشت 1.شیخ عباس قمی، سفينة البحار، نشر نوید اسلام 1393، ج2، ص58. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 صدیق‌های سه‌گانه به روایت 🔶 👈🏼👈🏼 روایت در کتب جلال الدین از علمای بزرگ اهل تسنن می‌نویسد: وَأخرج البُخَارِيّ فِي تَارِيخه عَن ابْن عَبَّاس قَالَ: قَالَ رَسُول الله صلى الله عَلَيْهِ وَسلم: الصديقون ثَلَاثَة حزقيل مُؤمن آل فِرْعَوْن وحبِيب النجار صَاحب آل ياسين وَعلي بن أبي طَالب. (از بزرگ‌ترین علما و محدثین اهل تسنن) از روایت کرده است که (صلی الله علیه و آله) فرمودند: صدیق‌ها، سه نفر بودند: مومن ، حبیب نجار مومن و علی بن ابی طالب (علیهما السلام). 📚 الدر المنثور فی التفسیر الماثور ج۷ ص۵۳ (چاپ دار الفکر) 👈🏼👈🏼 جالب است بدانید در چاپ‌های امروزه این حدیث نه در کتاب تاریخ کبیر و نه تاریخ صغیر بخاری موجود نیست و این کتب تحریف شده‌اند تا فضیلتی از امیر المومنین علیه السلام را منکر شوند و برای لقب جعلی که برای ابو بکر غصب کرده‌اند مشکلی پیش نیاید!!! عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
4_5994334294221259996.pdf
3.23M
💠معرفی کتاب 📗سرچشمه تصوف در ایران ✍سعید نفیسی 🔹تعداد صفحات:۲۷۹ 🔸زبان:فارسی 📚معرفی اجمالی؛ ✍کتاب حاضر که بدون بسمله ونام خدا آغاز گردیده، یادداشت های نویسنده و تقریرات درس تاریخ تصوف وی در دوره دکتری ادبیات دانشگاه تهران است که درسال ۱۳۴۵ منتشر گردیده است. ⚠️ نفیسی که به گفته برخی، از خانواده ای با ریشه بوده، در چند جای کتابش از به عنوان "زبان تازی" یاد می کند و اینگونه بر آن طعنه می زند. ✅ نویسنده در بخش اول به تاثیر تعلیمات بودایی بر فرهنگ ایران پیش از اسلام و بعد از اسلام می پردازد. ✅در بخش دوم مولف با تفکیک میان ، برای هر کدام خاستگاه وسرچشمه ای جدا گانه ای تعریف می کند. 🔻تاکید مولف بر این است که؛ 🔹تصوف ایران، از تعلیمات یهود ونصاری گرفته نشده است بلکه تا قرن ۶ هجری کاملاً بوده است واندک رابطه ای با نداشته واین خود یکی از افتخارات و مواهب آن است‼️ ✅نگارنده در بخش سوم، ۴ ویژگی که سبب تمایز وجدایی آن از می شود را تبیین می کند. ✅ نویسنده در بخش چهارم، را به اختصار معرّفی کرده وسپس فهرستی از را از قرن ۴ تا ۹ ارائه می دهد. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث بسان مثلث مسیحیت، فهمیدنی نیست. این جمله ی مشهور از سورن کییر کگارد (کرکگور) است. فهم نشدن مسیحیت تبشیری ریشه در آموزه ی تثلیث دارد، آنجا که از خدای یکتا و در همان حال، الوهیت خدای پدر، پسر و روح القدس سخن می گوید. مدافعان مسیحی برای فهمی از تثلیث دست به دامان تمثیل می شوند. یکی از این تمثیل ها، تمثیل مثلث است. مثلث دارای سه ضلع است؛ ولی هر سه ضلع، یک مثلث را می سازند. مبلغان مسیحیت تبشیری می گویند که تثلیث هم دارای سه عضو (خدای پدر، خدای پسر و خدای روح القدس) است که هر سه یک خدایند! چالش این تمثیل آن است که: نخست: بر خلاف تثلیث، چیزی به نام مثلث در جهان، واقعیت ندارد. دوم: هر ضلع مثلث، یک بخش از مثلث و نه همه ی مثلث است؛ اما در تثلیث، هر عضو تثلیث، همه ی خداست. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ✨توصیه‌های معصومین(ع) به مردان برای زن‌داری✨ 💫 پیامبر اکرم (ص): «جبرئیل آن قدر درباره زن به من به سفارش كرد كه گمان كردم طلاق زن سزاوار نیست.» 📚مستدرك الوسایل، ج۱۴، صفحه ۱۳۲ 💫 پیامبر اکرم (ص): «كامل‌ترین مؤمنان در ایمان، خوش‌خلق‌ترین آنهاست و بهترین شما خوش خلق¬ترین شما با زنانند.» 📚طوسی، ۱۴۱۴ هـ ق، ص ۳۹۲ 💫 پیامبر اکرم (ص): «هر مردی كه بر زنش صدمه‌ای وارد كند، خداوند به نگهبان آتش دستور می¬دهد كه بر گونه او هفتاد ضربه در آتش دوزخ وارد سازد. هر مرد مسلمانی كه به گیسوی زن مسلمانی چنگ زند، دست او با میخ‌های آتشین كوبیده خواهد شد.» 📚سنن ابن ماجه، ج۱، ص۶۳۸-۶۳۹ 💫 پیامبر اکرم (ص): «نشستن مرد نزد زنش نزد خدای متعال محبوب تر است از اعتکاف او در مسجد.» 📚میزان الحکمة، ج۵، ص ۲۲۹ 💫 پیامبر اکرم (ص): «جز كریمان زنان را تكریم نكنند و جز انسانهای پست زنان را تحقیر ننمایند.» 📚بدران، ج ۷، ص ۵۰ 💫پیامبر اکرم (ص): کسی که در راه خانواده اش بکوشد، همچون مجاهد در راه خداست.» 📚مجلسی، بحارالانوار، ج۱۰۳ ص۱۳ ✳️ روزی رسول اکرم صلی الله علیه و آله وارد خانه فاطمه (س) شد و دید که علی (ع) و حضرت زهرا (س) با هم عدس پاک می کنند. پیامبر علی (ع) را تشویق کرده و فرمودند: «هیچ مردی زنش را در کار خانه کمک نمی کند مگر آنکه خداوند به تعداد موهای بدن او عبادت یک سال، که روزها روزه گرفته، و شب ها شب زنده داری کرده باشد ثواب به شوهر می دهد». 📚جامع السعادات ج ۲، ص۱۴۰ 💫 پیامبر اکرم (ص): يا علي خدمت به خانواده, کفاره گناهان کبيره است و مايه فرونشاندن غضب پرودگار و مهريه حوريان بهشتي خواهد بود.» 📚جامع السعادات، ج۲ ص۱۴۲ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تأثیر انقلاب اسلامی بر بهائیت (6) *️⃣نقش بهائیت دردوران محمدرضا پهلوی 👈۲۵شهریور۱۳۲۰ آنگاه که حکومت ازپهلوی اول به دوم انتقال یافت، دوران طلایی این فرقه درایران آغاز شد. دورانی که تا۲۲بهمن۱۳۵۷ تبدیل به شیرین‌ترین زمان حیات این فرقه درایران گردیده وشاید درهیچ زمان ومکانی قابل تکرار نباشد. 👈این شکوفایی ازچند منظر قابل بررسی است: 1️⃣شاه جدید سیاست دین ستیزی پدر را ادامه داده وبا حمایت وخط دهی بیگانگان رواج فساد وبی بند وباری، باستان گرایی، کشف حجاب، ورود بانوان به نظامی‌گری، تغییر تاریخ هجری به شاهنشاهی، برپایی جشن‌های شاهنشاهی، انقلاب سفید، دستگیری، تبعید وزندانی کردن مراجع وروحانیون وحذف روحانیت ازمنصب قضاوت از واضح‌ترین این سیاست‌ها درجهت زدودن نشانه‌های اسلام از ایران بود. 2️⃣پهلوی پسر با تاکید بر تجدد بجای تمدن، راه واردات بی رویه را به کشور گشوده وخود مبلّغ مصرف‌گرایی درجهت غربی‌شدن جامعه گردید. 👈واردات کالاها که اکثراً ازکشور تازه به دوران رسیده آمریکا انجام می‌گرفت، بنوعی درانحصار بهائیان قرارگرفته بود که سودهای کلان ناشی از آن درراه پیشبرد مرام این فرقه صرف شده واز سوی دیگر، واردات باعث نابودی اقتصاد وتولید وکشاورزی ایران می‌گردید. 👈جالب آنکه حتی درمواقعی که تهیه ارزاق واجناس با قیمت بسیار پایین‌تر ازداخل کشور ممکن بود، با اعمال نفوذ بهائیان دردستگاه‌های دولتی، این مواد ازخارج از کشور وارد وسود کلان آن نصیب این فرقه می‌گردید. ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢خشایار نبیلی؛ جوان تازه مسلمان شده (7) ❓در کلاس‌ها وجلسات، در مورد بیت‌العدل چه می‌گفتند؟ 🗣... مثلاً همیشه می‌گویند؛ دربهائیت کسی نباید درسیاست دخالتی داشته باشد، درحالی که بیت‌العدل درسال۱۳۸۸ به بهائیان گفته بود می‌توانند رأی دهند که این دستور مخالف عقاید خودشان است. یک مشکل بیت‌العدل همین است که فرمان‌هایی برخلاف دستورهای خود صادر می‌کند. بهائیت وبیت‌العدل دستورهای مؤکدی دارند که دخالت درسیاست ممنوع است ولی ازآن طرف وقتی پای منافع خاصی در میان باشد، می‌گویند دخالت کنید. بهائیان سال۱۳۸۸ بی‌تأثیر نبودند وخیلی از آن‌ها در تجمعات خیابانی حضوری فعال داشتند. ❓درمورد همین تناقض رفتاری درماجرای فتنه۸۸ یا اشتباهات دیگر بیت‌العدل، میان خود بهائیان درجلسات، صحبت، انتقاد ویا اعتراضی نمی‌شد؟ 🗣دربرخی جلسات صحبت‌هایی می‌شد ولی متأسفانه جمع، طوری است که ذهن بیشتر بهائیان کاملاً بسته است. شاید بتوان گفت ۷۰درصدشان متعصبانه تمام تصمیم‌های بیت‌العدل را کاملاً درست می‌دانند. پس هر اعتراضی، عملاً خفه می‌شد. یعنی اگر شما می‌گفتی فلان تصمیم اشتباه است، 10نفر با ده‌ها دلیل از آن دفاع می‌کردند وآنرا ثابت می‌کردند که درست است وآنقدر حرف می‌زنند که صدای مخالف، محو شود. به عبارتی یک نوع شست‌وشوی مغزی شده بود. ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (24) 📙24. بهائیت در ایران 👥سیدسعید زاهدزاهدانی_محمدعلی اسلامی، نشر مرکز اسناد انقلاب اسلامی، تهران، تاریخ چاپ اول1380 👈کتاب "بهائیت در ایران" در صدد تبیین چگونگی پیدایش بهائی گری در ایران است که در این راستا پس از ارائه نظراتی درباب جنبش های اجتماعی، بهائیت را به عنوان یک جنبش اجتماعی تلقی می کند که دارای زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران مختلف بوده است. 👈نویسنده پس از بیان زمینه اجتماعی، ایدئولوژی و کنشگران بهائیت، بهائی گری را در سه دوره قاجار، انقلاب مشروطه و عصر پهلوی بررسی می نماید و در پایان اشاره ای نیز به وضعیت بهائی گری پس از پیروزی انقلاب اسلامی دارد. 👈فرضیه اصلی کتاب این است که بهائی گری به عنوان جنبشی سیاسی - اجتماعی به دنبال شکستن اقتدار مذهبی و قدرت روحانیت در ایران بوده است تا به این وسیله کانونهای مقاومت بر ضد سیاستهای استعماری در داخل کشور را - که اصولا منشعب از مذهب شیعه بوده است - از هم متلاشی کند. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰