eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠ادعای امام زمانی در کلام ملاسلطان 🔸سلطان‌علیشاه درباره امام زمان و انتظار ظهور گفته است: «هر کس بشناسد امام خود را، حاجت انتظار ظهور حضرت قائم(علیه اسلام) را نخواهد بود، نه در عالم صغیر و نه در عالم کبیر...».[1] 🔰معنای این سخن چیست؟ آیا مقصود ایشان این است که مرشد و قطب، مانند امام زمان است یا مقصود این است که در هر عصری امام زمانی داریم و آن قطب و مرشد است؟ ♻️هر کدام که باشد، باطل و خلاف است، چون هیچ کس و هیچ‌چیز جایگاه امام زمان(علیه اسلام) را ندارد. شعیان باید همواره در حال انتظار باشند و برای ظهور حضرت خود را آماده کرده و دعا نمایند. 📚پی نوشت [1]. سلسله‌های صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 304. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠سخنان کفرآمیز سلطان علیشاه درباره حضرت علی علیه‌السلام 🔸ملاسلطان گنابادی درباره امام علی(علیه اسلام) می‌نویسد: 👈«... مبدأ کل عالم وجود و موجد تمام موجودات، علی(علیه اسلام) می‌باشد. شرائع الهیه و جمیع کتب آسمانی نازل شده‌اند که خلق را به سوی معرفت علی(علیه اسلام) بخوانند».[1] ❌این عبارات چه توجیه صحیحی می‌تواند داشته باشد؟ 🔰آنچه از سخن وی برداشت می‌شود این است که علی(علیه اسلام) خداست یا مانند خداست که کفر و شرک است. 🔅علی(علیه اسلام) بنده‌ی شایسته و معصوم و امام و پیشوای بر حق و جانشین بلافصل خداست، او بهترین و بیش ترین عبادت‌ها را انجام می‌داد. 📚پی نوشت 1. سلسله‌های صوفیة ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص206. علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 دست آخر که بازمیگردیم محضر خداوند، 🔹 روی میزمان میگذارند پرونده تمام اعمالمان را؛ حتی اگر عملی، به ریزی خردلی باشد، 🔹 و هرگوشه ای از زمین یا آسمان هم که پنهانش کرده باشیم، زود حاضرش میکنند روی میزمان تا به دقت محاسبه و رسیدگی شود! 👈 آری اینجا مو را از ماست میکشند؛ آدم باشیم 👇👇👇👇 🌴 آیه 16 سوره لقمان 🌴 🕋 إِلَيَّ مَرْجِعُكُمْ فَأُنَبِّئُكُم بِمَا كُنتُمْ تَعْمَلُونَ يَا بُنَيَّ إِنَّهَا إِن تَكُ مِثْقَالَ حَبَّةٍ مِّنْ خَرْدَلٍ فَتَكُن فِي صَخْرَةٍ أَوْ فِي السَّمَاوَاتِ أَوْ فِي الْأَرْضِ يَأْتِ بِهَا اللَّـه ⚡️ترجمه: ای فرزندم، خدا اعمال بد و خوب خلق را گر چه به مقدار خردلی در میان سنگی یا در طبقات آسمان‌ها یا زمین پنهان باشد همه را در محاسبه می‌آورد، که خدا توانا و آگاه است. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 ✍امام صادق (علیه السلام) مـ💚ــهدی (عج) بین مردم رفت و آمد مے ڪند، در بازارها راه میرود و روی فرشهای آنهـا قدم میگذارد ولی او را نمے شناسند!!! 📚 بحـارالأنوار ، جلـد ۵۲ علیه‌السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 اعتراف از علما و رجال‌شناسان بزرگ به صحیح بودن حدیث مدینة العلم 🔶 از مورخ و علمای بزرگ می‌نویسد: صلی الله علیه و آله فرمودند: من شهر علم هستم و علی دروازه آن است؛ پس هر کس می‌خواهد وارد شهر شود باید از دروازه آن وارد شود. قاسم بن عبد الرحمن گفت: از یحیی بن معین در مورد این حدیث پرسیدم. گفت: حدیث است. 📚 تاریخ مدینة السلام ج۱۲ ص۳۱۹-۳۲۰ (چاپ دار الغرب الاسلامی) 👈🏼👈🏼 جایگاه یحیی بن معین نزد اهل تسنن: 👈🏼 در مورد او می‌نویسد: یحیى بن معین أبو زکریا المری البغدادی الحافظ إمام المحدثین. 📚 الکاشف فی معرفة من له روایة فی الکتب الستة ج۲ ص۳۷۶ (چاپ دار القبلة للثقافة الاسلامیة) 👈🏼👈🏼 در مورد او می‌نویسد: یحیى ابن معین ابن عون الغطفانی مولاهم أبو زکریا البغدادی ثقة حافظ مشهور إمام الجرح والتعدیل من العاشرة مات سنة ثلاث وثلاثین بالمدینة النبویة وله بضع وسبعون سنة ع. 📚 تقریب التهذیب ص۵۹۷ (چاپ دار الرشید) 👈🏼 و در جای دیگر می‌نویسد: ما کان فی أصحابنا أعلم بالإسناد من یحیى بن معین. در بین اصحاب ما، هیچکس عالم‌تر از یحیی بن معین به اسناد نبود. 📚 تهذیب التهذیب ج۱۱ ص۲۸۳ (چاپ مطبعة دائرة المعارف النظامیة) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(1) 💢مبانی و مجموعه آموزه‌هایی که عرفان اُشو را تشکیل می‌دهد، خود بر اساس چند مبنا شکل‌گرفته است که بخشی از مکتب اُشو متأثر از یوگاست. بخش دیگری از مکتب اُشو از آیین تنتره نشئت گرفته است و به‌شدت از آن متأثر است. آیین تنتره یکی از آیین‌های هندی است که بر اساس پرستش شاکتی همسر شیوا «تخریب‌گر و ویران کننده» استوار است. پیروان این مذهب انرژی جنسی و شهوت زنانه را نماد شاکتی می‌دانند. او در کتابی تحت عنوان تعالیم تانترا، کندالینی یوگا، در دو جلد به این مباحث پرداخته است. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(2) 💢قسمت دیگری از اندیشه‌هایش تحت تأثیر اندیشه‌های بوداست و در موارد مختلف، در بیان توضیح و توجیه مطالب از بودا متأثر است. او همچنین از عرفان و عارفان اسلامی داستان‌هایی را مطرح می‌کند، اما در مقابل صوفیگری و صوفیان را حق و حقیقت می‌نامد و اسلام را همچون یک انبوهه عظیم می‌داند. طبق گفته‌های خود، از شیخ کبیر تأثیر پذیرفته و عرفان‌های شرقی را هم قابل‌تأمل می‌داند. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠منشأ آموزه های اوشو(3) 💢دیگرمبنای عرفان اُشو، همان اساس و مبانی تمام آیین‌های معنوی هند است. اصولی از قبیل تناسخ، روحِ وحدت کیهانی، نیروانه و شریعت انسانی؛ او در سخنرانی‌های خود یا به‌طور مستقل و یا در تلفیق با دیگر مطالب به تعریف این مبانی پرداخته است. مکتب اُشو اصولی همچون: عشق، سکس، بی‌توجهی به نفس، نفی ذهن از جمله آنها است همراه با مبانی مطرح شده ، پایه‌ها و شاکله عرفانش را می‌سازد. 📚مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو،طاهره محنت فر،دانشجوی کارشناسی ارشد فلسفه اخلاق؛ t.mehnatfar@gmail.com عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽کلیپ نقدوبررسی معنویت های هندی ❇️قسمت سوم:اشکال و آسیب سوم یوگا 🎤استاد فعالی عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
28.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽کلیپ نقدوبررسی معنویت های هندی ✅قسمت چهارم:اصل رنج درآئین بودا 🎤استاد فعالی # نقد_رنج-آئین_بودا عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عبادت غیرخدا همان عبادت خداست 🔸ملاسلطان گنابادی در ضمن تفسیر سوره بنی اسرائیل می‌نویسد: 👈«انسان، در عبادت خودش شیطان یا جن را یا مانند زردشتیان که عبادت می‌کنند (هوا ـ آب ـ زمین ـ حیوان ـ انسان) و بعضی هندوها که انسان را عبادت می‌کنند و... همه این ها، خداوند سبحان را عبادت می‌کنند...».[1] 🔻اگر این سخن صحیح باشد، باید تمام آیات قرآن را که از کفر و شرک و بت‌پرستی و شیطان مذمت می‌کنند، کنار بگذاریم. 🔰و همچنین فرستادن پیامبران بیهوده باشد و این همه جنگ‌های پیامبر(صلی الله علیه وآله) و علی(علیه اسلام) با مشرکان و کفار بیهوده و بی‌جهت باشد. خلاصه باید زحمات و مبارزه‌های انبیا را نادیده بگیریم. 📚پی نوشت 1. سلسله‌های صوفیه ایران، نورالدین مدرسی چهاردهی، نشر علمی فرهنگی، تهران 1394، ص 303. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اصطلاح ولایت بین تشیع و تصوف 🔰1⃣ ✅ولایت وجه افتراق 🔸برخی بر این باورند که میان تشیع و تصوف اتحاد و همبستگی وجود دارد و موضوع "ولایت" را وجه مشترک میان آن دو دانسته‌اند. 🔹ولی به لحاظ تاریخی، این دو جریان همواره در طول تاریخ در مقابل یکدیگر قرار داشته و پیوسته در تعارض بوده‌اند و در توضیح این تعارض همین کافی است که بدانیم بنیان‌گذاران تصوف در میان مسلمانان، همه از میان اهل سنت برخاسته‌اند و قبل از قرن هشتم به‌عنوان نمونه، یک قطب و مرشدی هم نمی‌توان پیدا کرد که شیعه و پیرو اهل‌بیت (علیهم السلام) باشد و همان ولایتی که بعضی، آن را وجه اشتراک میان آن دو پنداشته‌اند، در حقیقت وجه افتراق آن دو هست. 🔻سید حیدر آملی در این باره به‌وضوح تصریح کرده و می‌گوید: قطب و امام هر دو مظهر یک حقیقت و دارای یک معنا و اشاره به یک شخص است.»[1] اما شیعه معتقد است که ولایت و امامت بعد از پیامبر (صلی الله علیه و آله) منحصر به دوازده نفر است که پیامبر (صلی الله علیه و آله) از طرف خدا به نام و نشان، تعیین کرده است.[2] 📚پی نوشت 1. نصر سید حسین، تشیع و تصوف، مجله عرفان ایران، شماره 7، حقیقت، تهران، 1379، صص 32 و 33 2. قندوزی سلیمان بن ابراهیم، ینابیع الموده لذوی القربی، دارالاسوه، قم، صص 442 - 444. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تأثیر انقلاب اسلامی بر بهائیت (7) 👈نقش بهائیت دردوران محمدرضا پهلوی 3️⃣ ثروت‌های بادآورده بهائیان که ناشی از چراغ سبز رسمی دولت وشاه پسر بود، علاوه بر اینکه در خرید املاک وتصرف آنها درنقاط مختلف کشور به کار می‌رفت، برای بهائیان خارج از کشور نیز بسیار مفید بود چراکه به صورت هدیه از سوی ایران به دستگاه رهبری بهائیت درحیفا ارسال می‌شد. 👈بسیاری از رشدهای بهائیت درآن دهه‌ها مرهون پول بهائیان ایرانی است که از طرق یادشده به آن دست یافته بودند. 👈از سوی دیگر تأسیس یا تملیک کارخانه جات ودستگیری‌های مالی از مستمندان خود جذبه این فرقه را برای افراد ضعیف جامعه ایران فراهم کرده بود. شایعه بوده باشد یا شعار، اما همین که می‌گفتند بهایی بی کار نمی‌ماند، خود می‌توانست عامل جذبی قوی درجامعه بحران زده آن زمان ایران بوده باشد. 👈دراین باره لازم است تحقیق شود. درباره نام‌هایی همچون هژبر یزدانی وحبیب ثابت مشهور به ثابت پاسال ومهندس ارجمند ومهدی میثاقیه که درزمان پهلوی به بالاترین سرمایه داران کشور تبدیل شده وهمگی به افتخار بر بهایی بودن خویش می‌بالیدند. 👈بهائیان دردوران قاجار نیز درسیستم حکومتی افراد نفوذی داشتند لیکن درآن دوران همیشه اعتقاد خویش را مخفی کرده واز اعلان وبروز آن حذر داشتند. 4️⃣نفوذ بهائیان دردولت باچراغ سبز پهلوی دوم، بالاترین فرصت را برای قدرت نمایی درطول تاریخ فرقه فراهم نمود. ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢خشایار نبیلی؛ جوان تازه مسلمان شده (8) ❓وقتی بهائی بودید در اجتماع یا از طرف جمهوری اسلامی، برایتان مشکلی به‌وجود نمی‌آمد؟ 🗣نه، هیچ کاری با من نداشتند. چرا باید به کسی که زندگی عادی‌اش را دارد، کاری داشته باشند؟ بعضی مستقیماً با نظام مخالفت می‌کنند، در این مورد فرقی نمی‌کند بهائی باشد یا نه، اگر رفتارش معاندانه باشد، باید مجازات شود. پس با مردم عادی بهائی هیچ برخوردی نمی‌شود. 👈گروهی از سردستگان بهائی در ایران به ‌نام “یاران ایران” برای نظام مزاحمت‌هایی اساسی ایجاد می‌کردند. یعنی با اصول آن مخالفت کرده وگروه‌های دیگر را به اعمال زور علیه نظام ترغیب می‌کردند. آ‌ن‌ها با اسرائیل در ارتباط مستقیم بودند. این خیلی فرق می‌کند با فردی عادی که دشمنی خاصی ندارد وممکن است انتقادی هم بکند. 👈تشکیلات بهائی واقعاً به اسرائیل کمک می‌کند، همان‌طور که اشاره کردم، پول‌هایی که تحت عنوان کمک به افراد بی‌بضاعت از بهائیان جمع‌آوری می‌کنند، بدون آگاهی اعضای معمولی به اسرائیل ارسال می‌شود. ❓همکلاسی‌هایتان می‌دانستند که بهائی هستید؟ 🗣بعضی از آن‌ها می‌دانستند. دوران دبستان که اکثر دوستانم اطلاع داشتند، اما رفتار خودشان وحتی خانواده‌هایشان با ما بد نبود. ⛓ادامه دارد...⬅️ عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (25) 📓25. پیوند بهائیت و صهیونیسم 👤زینت سادات انوری، نشر علیون، تهران، 1391 👈در این کتاب، در باب ارتباط متقابل میان صهیونیسم و بهائیت بحث شده است. 👈با توجّه به همکاری همه جانبه بهائیت و صهیونیسم در پیش و پس از پیروزی انقلاب اسلامی، در اثر حاضر تلاش شده تا ماهیت فرقه بهایی روشن گردیده و ارتباط متقابل صهیونیسم و بهائیت شفاف سازی شود تا به این وسیله اذهان مردم نسبت به خطرات نفوذ این عوامل بیگانه در جوامع اسلامی بیدار گردد. 👈در همین راستا نخست به طور مختصر در باب مفهوم شناسی صهیونیسم و بهائیت بحث شده و سپس در بخش دوم با عنوان برخی حمایت ها و خدمات بهائیان به صهیونیسم، روابط سران بهائیت و صهیونیسم به خصوص در زمینه تشکیل رژیم صهیونیستی بررسی گردیده است. 👈در بخش پایانی کتاب با عنوان «هم پیمانی صهیونیسم با بهائیان» در باب تلاش های یهودیان در ترویج بهائیت، رابطه رجال صهیونیستی و بهائیت، امکانات ویژه و حمایت از بهائیان در سرزمین اشغالی و حمایت رسانه ای صهیونیسم از بهائیت بحث شده است. مشخصه آن، توجه به پیوند بهائیت و صهیونیسم از لحاظ تاریخی ـ سیاسی است. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اصطلاح ولایت بین تشیع و تصوف 🔰2⃣ ✅ولایت زمینه ورود تصوف به تشیع 🔸با توجه به آنکه همه اقطاب صوفیه تا قرن هشتم سنی مذهب بودند و در قرن هشتم و نهم بود که در ایران تصوف به‌صورت یک گرایش عمومی درآمد[1]، نمی‌توان ولایتی که در میان اهل سنت مقبول است را با ولایت مصطلح میان شیعیان یکی دانست. 🔻بنابراین شباهاتی که میان ولایت صوفیانه و ولایت تشیع وجود دارد، بعد از قرون هشتم و نهم و در پی شیعه شدن برخی از فرقه‌های صوفیه پدید آمده است و نمی‌توان اساس هر دو را یکی دانست. 🔰اما شاید بتوان گفت یکی از زمینه‌های ورود تصوف به تشیع مفهوم ولایت بود که در شیعه جایگاه بلندی داشت و می‌توانست نقطه مشترکی میان شعیان و صوفیانی باشد که آنان نیز برای این مفهوم ارج زیادی قائل بودند. [2] 📚پی نوشت [1]. جعفریان رسول، صفویه در عرضه دین، فرهنگ و سیاست، پژوهشگاه حوزه و دانشگاه، قم،1391، چاپ سوم، جلد 2، ص 516 [2]. همان، ص 515. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔹اصول و مبانی اشو🔹 💢مراقبه ⬅️مراقبه از مبانی اصلی عرفان اُشو است و آن را روش وصول به حقیقت، از طریق انجام یک سری اعمال و تکنیک‌های بدنی و روحی معرفی می‌کند. اُشو معتقد است که مراقبه او با پاکسازی آغاز می‌شود و برای این کار فرد باید خود را آن‌گونه که هست، بپذیرد و آنچه را می‌خواهد و تمایل دارد، انجام بدهد؛ اگر در این راستا نیاز است که نیروی جنسی آزاد گذارده شود، باید این کار را انجام دهد تا خودبه‌خود اصلاح شود وگرنه سرکوب آن موجب تباهی و کج‌روی انسان می‌شود. اشو مراقبه را تنها مسیر سعادت و پیروزی می‌داند و معتقد است که مراقبه تغییر شکل را از درون پدیدی می‌آورد. 📚الماس‌های اشو، ، 1382، 279. عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔸مراقبه بر مبنای رویکرد لذت گرایی🔸 💠اشو معتقد است که برای مراقبه لازم است نیروی جنسی آزاد گذارده شود و فرد باید این کار را انجام دهد تا خودبه‌خود اصلاح شود وگرنه سرکوب آن موجب تباهی و کج‌روی انسان می‌شود. اینجا از نظر او ملاک برای بایدونباید انجام یک فعل، صرف تمایل و خواست فرد است، البته می‌دانیم منظور از تمایل چیزی است که به انسان لذّت می‌دهد؛ یعنی انسان به چیزی تمایل دارد که از آن لذّت می‌برد. ملاک اُشو صرف تمایل برای انجام هرکاری را لذّت بردن شخص می‌داند. 📚میر هاشمی، سید محمد،مطلق‌گرایی در اخلاق، قم: مؤسسه بوستان کتاب، چاپ اول،ص169 ‏گرایی عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔵نقدمراقبه برمبنای لذت گرایی اشو(1) 1️⃣ مراقبه پیشنهادی او و لذّت‌طلبی انحصاری حاصل از آن، (منظور هر نوع لذّتی، البته از جنس مادی نه الهی آن است) برای همگان قابل‌پذیرش نیست؛ 2️⃣ مراقبه او از این حیث کارآمد نخواهد بود؛ زیرا افراد دارای منش‌ها و تمایلات متفاوتی هستند و هر کس از روشی که بیشتر با روحیات و تمایلات او همخوانی دارد، بیشتر لذّت می‌برد( نه‌فقط روابط جنسی)؛ 3️⃣ آنجا که می‌گوید برای پاک‌سازی فرد باید آنچه را که می‌خواهد و تمایل دارد، انجام دهد و این به دید فرد بستگی دارد که به چه چیزی تمایل دارد و یا لذّت می‌برد، به‌حکم این قضیه، هر کس از هر آنچه می‌خواهد و تمایل دارد می‌تواند استفاده کند و در این راستا، دیگران و منافع آنها اهمیت ندارد و ممکن است که به دیگران صدمه وارد شود؛ 📚طاهره محنت فر،مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو. عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⭕️نقدمراقبه برمبنای لذت گرایی اشو(2) 4️⃣ اگر استفاده از نیروی جنسی به صورت نامحدود (همانطور که اُشو می‌گوید) آزاد گذارده شود، این عمل ممکن است که فرد را به سمت شهوت‌رانی سوق داده و مشکلات و تبعات جبران‌ناپذیر از لحاظ اخلاقی به بار خواهد آورد. 🔹در مجموع می‌توان گفت که مراقبه اُشو نه‌تنها روشی برای رسیدن به خدا و پاکسازی درون و ذهن نیست، بلکه صرفاً راهی برای توجیه و بهره‌وری هرچه بیشتر انسان از لذّات جسمانی است. 👈او در این مسیر، راه افراط را در پیش‌گرفته و آمیزش جنسی را بزرگ‌ترین هنر مراقبه می‌داند و معتقد است که کابین‌های عشق مملو از خدا هستند. چه دلیلی بیشتر و بزرگ‌تر از این‌که اُشو تنها در پی لذّت طلبی است. پس بر خلاف ادعاهایش که مدعی رسانیدن فرد به خداست، تنها انسان را به ورطه نابودی و هلاکت، نه الوهیت و خدا گونه شدن سوق می‌دهد. عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🌷 امام سجاد (علیه السَّلام) : 👌 سه چیز موجبِ نجات انسان مؤمن خواهد بود : 1️⃣ نگهداری زبانش از حرف‌زدن درباره‌ی مردم و غیبت آنان ، 2️⃣ مشغول شدنش به خویشتن با کارهایی ‏که برای آخرت و دنیایش مفید باشد ، 3️⃣ بسیار گریستن بر خطاها و اشتباهاتش ! 📚 بحار الأنوار ج 75 ص 140 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
چرا خدا، انسان شد؟ الهیدانان مسیحی برای توجیه (مدلل سازی) تثلیث تلاش ها می کنند؛ برای نمونه و در چرایی الوهیت عیسی مسیح، ایرنئوس، تبیینی دارد که مک گراث آن را بازگو کرده است: "As Irenaeus, one of The cornerstones in Christian theology, stated: “he became a human being amongst human beings, capable of being seen and touched, to destroy death, bring life, and restore fellowship between God and humanity.”* ایرنئوس ، یکی از ارکان اصلی الهیات مسیحی ، اظهار می کند که خدا در میان انسانها به انسانی تبدیل شد تا معاشرت بین خدا و بشریت برقرار شود. پرسش: وضعیت انسان های پیش از ظهور عیسی مسیح چگونه بوده است؟ مگر خدای عالم دانا، توانا و عادل نیست؟! چرا انسان ها پیش از عیسی مسیح از چنین فیضی بی بهره ماندند؟ این پرسش به گونه ای درباره ی انسانها، پس از به صلیب رفتن او، پیش می آید. ------- *Alister E. McGrath, Christian Theology: an Introduction, 3rd ed., (Oxford: Blackwell Publishing, 2001, 32 به نقل از: https://www.wiserinstitute.com. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠اصطلاح ولایت بین تشیع و تصوف 🔰3⃣ ✅ولایت یک مقام اکتسابی در تصوف 🔸شیعه معتقد است با توجه به قرائن قرآنی و روایی، ولایت مخصوص امامان دوازده‌گانه بوده که از طرف خداوند متعال منصوب و معین شده‌اند. 🔹در حالی که نگاه متصوفه به ولایت متفاوت بوده و آنچه از منابع سلاسل تصوف برداشت می‌شود این است که آنان ولایت را یک مقام اکتسابی دانسته و هر کس می‌تواند خود را به مقام قطبیت برساند. 🔰چنان‌چه نور علیشاه در اجازه‌ای، صالح علیشاه را به مقام قطبیت منسوب کرد و نوشته است: «شیخ محمد حسن صالح علیشاه بعد از رحلت این ضعیف در حیات خود مطاع کل و مظهر تام خواهند بود و امر ولایت و خلافت کلیه در این صورت در رحلت من منتقل به آن جناب خواهد بود.»[1] 📚پی نوشت [1]. صالح علشیاه، نامه‌های صالح، تهران، حقیقت، چاپ دوم، 1381، ص15. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠اصطلاح ولایت بین تشیع و تصوف 🔰4⃣ ✅ولایت جزئیه قمریه در تصوف 🔸متصوفه ولایت و امامت را نوعی دانسته و برای این بدعت آشکار دست به توجیهاتی زده‌اند و از جمله اینکه گفته‌اند؛ 👈امامان، ولایت کلیه شمسیه و اولیای صوفی، ولایت جزئیه قمریه دارند، که می‌توان گفت این ادعا و بدعت از طرف آنان، ناشی از عقیده‌ی مذهب سران تصوف است که سنی بوده‌اند، لذا با تعریفی متفاوت از ولایت، مردم را به سوی خویش جذب کردند. 🔻اهل تصوف در این رابطه این بیت مثنوی را مد نظر خود قرار دادند که: پس به هر دوری ولیی قائم است تا قیامت آزمایش دائم است‏ ‏ پس امام حی قایم آن ولی است خواه از نسل عمر خواه از علی است[1] ♻️صوفیه با این بدعت در معنای ولایت، آن را امری اکتسابی دانسته و هر کسی را شایسته مقام ولی و قطب دانسته‌اند که با توجه به آیات و روایات درباره تعیین نصب امام از طرف خداوند متعال و معین بودن تعداد امامان برای مقام ولایت، کاملا این ادعای صوفیان رد می‌شود. 📚پی نوشت [1]. مولوی، جلال الدین محمد، مثنوی معنوی، به تصحیح رینولد نیکلسون، تهران، انتشارات امیر مستعان، چاپ اول، 1378، ج2، ص239. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰