eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.7هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠لقب خاص امیرالمؤمنین در فرقه صوفیه 🔸از روایات زیادی با این مضمون استفاده می‌شود که هیچ کس شایسته‌ی خطاب شدن به این لقب نیست. 🔹اما می بینیم که بزرگان تصوف سایرین را به این لقب می‌خوانند و در وصف ایشان شعرها می سرایند. 🔻فریدالدین عطار نیشابوری شارح و نویسنده‌ی بزرگان صوفیه، همان کس که با اشعار و شرح حال نویسی‌ها، به مسلک منحرف صوفیه تداوم بخشید، غاصبین خلافت را امیرالمومنین می خواند. 🔻او در کتاب مصیبت نامه[1] نام آنان را به این لقب منتسب کرده و در فضیلت ایشان! اشعاری را می سراید. 🔻جلال الدین بلخی رومی نیز که از سردمداران صوفی است، دچار این مصیبت شده و غاصب دوم را امیرالمومنین دانسته و می گوید: عهد عُمّر، آن امیرمومنان داد دزدی را به جلاد و عوان[2] 🔰امام صادق علیه السلام فرمودند: همانا این اسم تنها مختص مولا امیرالمومنین علی بن ابیطالب علیه السلام است و هیچ کس صلاحیت آن را ندارد و کسی راضی نمی شود او را امیرالمومنین خطاب کنند، مگر اینکه مابون باشد![3] ♻️صوفیه و بزرگان آن بدون شک از مخالفین اهل بیت علیهم السلام و خلافت بلافصل امیرالمومنین علیه السلام بوده و ادعای برخی از ایشان مبنی بر شیعه گری و پیروی از همین گمراهان، ادعایی دروغین بوده که اثبات نشدنی خواهد بود. 📚پی نوشت 1- مصیبت نامه، عطار نیشابوری، ص 29 تا 31 ، نسخه ی الکترونیکی. 2- مولوی در مثنوی 3- مستدرک الوسائل ج۱۰ص۴۰۰ / بحارالانوار 37/۳۳۱. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 📛 بیشتر مردم، شعاع دیدشان، و حدّ تلاششان، همین دنیا و شکم و خانه و ماشین است و به کلی غافل از قبر و قیامت و آخرت خود شده اند این روزها 📛 کاش لحظه ای تفکر میکردند در خلقت و سرنوشتشان! زکجا آمده ام، آمدنم بهر چه بود؟! به کجا میروم آخر؟! ✅ باور کنیم که اینهمه دم و دستگاه، آسمان ها، زمین، بی هدف نیست خلقتشان، و همگی باید رودررو شویم با الله و جواب دهیم تک تک ثانیه هایمان را 😔 ولی بیشتر مردم، آنقدر غرق شام و شکم و دنیا شده اند این روزها، که اصلا به فکر قبر و قیامت و لحظه رودررویی با خدا نیستند که نیستند! 👇👇👇👇 🌴 آیات 7 و 8 سوره روم 🌴 🕋 يَعْلَمُونَ ظَاهِرًا مِّنَ الْحَيَاةِ الدُّنْيَا وَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِ هُمْ غَافِلُونَ 🕋 أَ وَ لَمْ يَتَفَكَّرُوا فِي أَنْفُسِهِمْ ما خَلَقَ اللَّهُ السَّماواتِ وَ الْأَرْضَ وَ ما بَيْنَهُما إِلَّا بِالْحَقِّ وَ أَجَلٍ مُسَمًّى وَ إِنَّ كَثِيراً مِنَ النَّاسِ بِلِقاءِ رَبِّهِمْ لَكافِرُونَ ⚡️ترجمه: اکثر آنان به امور ظاهری از زندگی دنیا آگاهند و از عالم آخرت و وعده ثواب و عقاب حق به کلی غافلند. آيا آنان در وجود خودشان فكر نكردند؟ خداوند آسمان‌ها و زمين و آنچه را كه ميان آن دو است، جز بر اساس حقّ و زمان‌بندى معيّن نيافريده است، و بى‌شك بسيارى از مردم به لقاى پروردگارشان در قیامت كفر مى‌ورزند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
سخن شنیدنی آکوئیناس در نسبت عقل و تثلیث آقای توماس آکوئیناس از بزرگترین الهیدانان و اندیشمندان مسیحی است که در جایگاه بس بلندی ایستاده است. کتاب جامع الهیات او، منبع برجسته ای در میان نگاشته های مسیحی است. او در این نگاشته ی استدلالی به روشنی می گوید که با عقل طبیعی نمی توان تثلیث را شناخت. او تلاش برای اثبات عقلی تثلیث را خوار کننده ی ایمان می داند: "Therefore, by natural reason we can know what belongs to the unity of the essence, but not what belongs to the distinction of the persons. Whoever, then, tries to prove the trinity of persons by natural reason, derogates from faith in two ways." ____________ https://ccel.org/ccel/aquinas/summa/summa.FP_Q32_A1.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 ملاک تشخیص و 🔶 « » از صلی الله علیه و آله و سلم می گوید: «ما و صحت نسب فرزندانمان را با حبّ علی بن ابی طالب علیه السلام می‌نمودیم؛ هر کدامشـان که علـی علیه السلام را دوست نداشتـند، می فهمیدیم از ما نیستند». 👈🏻 « » دانشمند مشهور در واکنش به این روایت می گوید: «این کار از قدیم مشهور بوده و تا امروز نیز بین ما معروف است که جز علی علیه السلام نیست». 📚 أسنی المطالب فی مناقب علی بن أبی طالب (نسخه خطی) عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔹اطلاعیه🔹 دانشجویان و طلابی که قصد دارند پایان نامه خود را در رابطه با موضوع فرق و ادیان بنویسند یا نگاشته اند، جهت راهنمایی، مشاوره، رفع نواقص و اشکالات و همچنین تبدیل پایان نامه به کتاب، می توانند به آیدی ذیل مراجعه بفرمایند. 🔰 @Adminkhatam🔰⁦ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔶 تبیین در روز 🔶 « » می گوید در سفری همراه صلی الله علیه و آله و سلم بودیم، وقتی به محل« » رسیدیم، ایشـان در روزی که گرم تر از آن ندیده ام دستور توقف داد. سپس فرمودند: همانا در نزد شما چیزی را به یادگار می گذارم که بعد از آن هرگز گمراه نشوید! « » را؛ سپس دست ( ) علـی علیه السلام را گرفت و فرمود: ای مردم چه کسـی بر شمـا سزاوارتراست؟ گفتند: خدا و رسولش می دانند. نگاه فرمود: «هر کس من مولای اویم، علی مولای اوست!» 📚 المستدرک علی الصحیحین جزء ۳ ص ۶۱۳ و ۶۱۴ 👈🏻 پ ن: « » و « » برجسته سند این روایت را صحیح می دانند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔺 احترام به اهل علم 🔅 : 🔸 «إنَّ اللّهَ تَبارَكَ وتَعالى أوحى إلى دانِيالَ عليه السلام : إنَّ أمقَتَ عَبيدي إلَيَّ الجاهِلُ المُستَخِفُّ بِحَقِّ أهلِ العِلمِ التّارِكُ لِلاِقتِداءِ بِهِم ، وإنَّ أحَبَّ عَبيدي إلَيَّ التَّقِيُّ الطّالِبُ لِلثَّوابِ الجَزيلِ اللّازِمُ لِلعُلَماءِ .» 🔹 خداوند متعال به دانيال عليه السلام وحى فرمود كه: «منفورترينِ بندگانم در نزد من، آن نادانى است كه حق [و حرمت] اهل دانش را سبُك مى‌شمارد و آنان را سرمشق خويش قرار نمى‌دهد، و محبوب‌ترينِ بندگانم در نزد من، آن پرهيزگارى است كه جوياى ثواب بسيار است و ملازمت با عالمان را اختيار كرده است» . 📚 الكافي: ج ۱ ص ۳۵ ح ۵ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠عقیده باخرزی به جانشینی پیامبر صلوات الله علیه 🔸 باخرزی از بزرگان فرقه‌ی صوفیه بوده که آداب و عقاید صوفیه را در کتاب خود بیان نموده است. او در باب " فص الایمان " کتاب اوراد الاحباب و فصوص الآداب در مورد بدعت ‌ گذار می‌نویسد : 👈« هر که متابعت رسول نکند مبتدع است.»[1] 🔻فارغ از این ‌ که باخرزی در بسیاری از عقاید خود در همین کتاب مخالفت رسول خدا (صلی الله علیه و آله) نموده است مانند بحث جانشینی پیامبر، که علاوه بر تأکیدات مکرر رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در غدیر خم و غیر آن مبنی بر اختصاص آن به وجود علی بن ابیطالب (علیه السلام)، باخرزی این مقام را برای قریشیان ثابت نموده است.[2] 📚پی نوشت [1]. باخرزی، ابو المفاخر؛ یحیی، اوراد الاحباب و فصوص الآداب، به کوشش ایرج افشار، جلد دوم، چاپ دوم، چاپ دانشگاه تهران، صفحه9 [2]. همان، صفحه 6. صلی‌الله علیه و آله علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠صوفیه از فرقه‌های باطل ۷۲ ملت 🔸فرقه‌ها بعد از رحلت پیامبر (صلی الله علیه و آله) از بلوای سقیفه شروع شد و با نقض پیمان محکم غدیر، امت واحده‌ی پیامبر را به اختلاف وا داشتند و روزبه‌روز با ابراز عقیده‌های نو و خلاف رویه اسلام، این اختلافات گسترده‌تر می‌شد. 🔻البته غالب فرقه‌ها از سقیفه خط گرفته و لذا خلافت بلافصل امام علی(علیه السلام) را نپذیرفتد ولکن عده‌ای نیز با ادعای ولایت امیرالمؤمنین داعیه‌های باطلی دنبال کرده و با رواج بدعت‌های مخصوصی فرقه‌ی جدیدی را تأسیس می‌کردند. 🔰رسول خدا (صلی الله علیه و آله) در حدیثی فرمودند که دوازده فرقه از فرقه‌های باطل هفتاد و دو ملت، ادعای ولایت حضرت علی(علیه السلام) را دارند و تنها فرقه‌ای که نجات پیدا می‌کند شیعیان اثناعشری هستند که تبعیت از اوصیای رسول خدا می‌کنند. ♻️در اين ميان صوفيه متأخر نیز در زمره همان فرقه‌هایی درآمدند که ادعای ولایت حضرت علی (علیه السلام) را دارند، ولی با بدعت‌هایی نظیر عشریه در فقه و یا مهدویت نوعیه در عقاید و امثال این‌ها از تبعیت اوصیای رسول خدا (صلی الله علیه و آله) سر باز زدند. 📚پی‌نوشت [1]. الهلالی؛ سلیم بن قیس، کتاب سلیم بن قیس الهلالی، ج2، مصحح: انصاری زنجانی خوئینی، محمد، قم: الهادی‌، 1405 ه.ق، ص 913. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💞امام صادق علیه السلام: هر کس در چهار موقع ، مالک نفس خود باشد، خداوند متعال بر جسم او آتش را حرام می گرداند: ۱-هنگام رفاه و توسعه زندگی ۲-هنگام سختی و تنگ دستی ۳-هنگام اشتهاء و آرزو ۴-هنگام خشم وغضب 📕 وسائل الشيعه ، ج ۱۵، ص ۱۶۲ ،ح ۸ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸فردا روز ، سند اثبات فضیلت علی ابن ابیطالب علیه السلام 🌸 🗓 24 ماه ذی الحجه روز عيد مباهله 😍 ✴️سالروز بخشش در توسط امیرالمؤمنین علی علیه‌السلام ⚘و نزول آیه ولایت"انما ولیکم.. " (آیه ۵۵ مائده) ✴️سالروز نزول آیه و صدور حدیث شریف کساء درجریان مباهله. 🔰اعمال عید مباهله 👇 ۱-غسل، روزه ۲-دورکعت نماز مثل نماز عید غدیر ۳-خواندن دعای مباهله ۴-هفتاد بار استغفار ۵-صدقه دادن ۶-زیارت امیرالمومنین ۷-زیارت جامعه کبیره 🌺 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 تصریح به کثرت طرق 🔶 حدیث غدیر یکی از احادیث فوق می باشد که با این وجود عده‌ای از متعصبین و معاندین و (همچون و ) در پی تشکیک در آن برآمده اند. از این رو به سخن ابن حجر عسقلانی در مورد این حدیث اشاره می کنیم: وَأَمَّا حَدِیثُ مَنْ کُنْتُ مَوْلَاهُ فَعَلِیٌّ مَوْلَاهُ فَقَدْ أَخْرَجَهُ التِّرْمِذِیُّ وَالنَّسَائِیُّ وَهُوَ کَثِیرُ الطُّرُقِ جِدًّا وَقد استوعبها ابن عُقْدَهَ فِی کِتَابٍ مُفْرَدٍ وَکَثِیرٌ مِنْ أَسَانِیدِهَا صِحَاحٌ وَحِسَانٌ ….. اما حدیث ” و آن را نقل کرده‌اند و طرق زیادی دارد و آن را در کتابی جداگانه آورده و بسیاری از سندهای آن و است … 📚 فتح الباری لابن‌حجر (ط دار طیبه) ج۸ ص۴۲۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🌹فضیلت آیه مباهله در کلام امام رضا علیه السلام 🔸حضرت امام رضا(ع) در یک مجلس علمی که مأمون عباسی آن را در کاخ خود برگزار نموده بود، چنین فرمود: «خداوند، بندگان پاک خود را در آیة مباهله مشخص ساخته و به پیامبرش دستور انجام مباهله با مسیحیان نجران داده است. به دنبال نزول آیه، پیامبر(ص)، علی و فاطمه، حسن و حسین(ع) را با خود به مباهله برد. این مزیتی است که هیچ کس در آن بر اهل بیت(ع) پیشی نگرفته و فضیلتی است که هیچ انسانی به آن نرسیده و شرفی است که قبل از آن هیچ کس از آن برخوردار نبوده است.» (تفسیر نورالثقلین، ج 1، ص 349، ح 163) علیه‌السلام علیه‌السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
شخص، مشترک یا نامشترک؟ یکی از پایه ای ترین پنداره ها در آشکار سازیِ آموزه ی تثلیث، پنداره ی شخص است. تثلیث یعنی ذاتی که سه شخص دارد؛ شخصِ پدر، شخصِ پسر و شخصِ روح القدس. چالش این ادعا این است که: آیا این پنداره (شخص) در میان هر سه عضو، مشترک است یا نامشترک؟ اگر مشترک باشد که به یکی کشیده می شود. اگر نامشترک باشد - با توجه به این که هر سه شخص به شکل متمایز از دیگری، دارای هستی است*- آیا با سادگی و یگانگی خدای هستی، سازگار است؟ ---------- * https://ccel.org/ccel/aquinas/summa/summa.FP_Q30_A4.html لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶 معنای « » از نظر 🔶 «تفتازانی» از عالمان برجسته می‌گوید: «آنچه در کلام شایع است و علمای اهل لغت به آن اذعان دارند، این است که مولا در معنای و به کار می‌رود و این معنا با صدر روایت سازگار است». ولی چون نمی خواهد از این حدیث معنای امامت را قبول کند با مناقشه در سند حدیث غدیر می گوید: «اما از های شیعه است و نه تنها ندارد، بلکه اهل حدیث در صحت آن کرده اند»!! 📚 شرح المقاصد ص۲۷۳ این در حالی است که بسیاری از جمله « » از بزرگ‌ترین علمای حدیث شناس می‌گویند: « حدیث نه تنها است، بلکه متن آن و نسبتش به صلی الله علیه و آله و سلم نیز قطعی است». 📚 سیر اعلام النّبلاء ج ص۳۳۵ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💎تشرف به تشیع 👥چندی پیش دو جوان از منتسبین به فرقه ضاله بهائیت اهل کرج با حضور در دفتر آیت‌الله العظمی وحید خراسانی از مراجع تقلید قم؛ به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری مشرف شدند. 👈این ۲ جوان بهائی که به تازگی به دین مبین اسلام و مذهب شیعه اثنی عشری گرویده بودند؛ پس از اسلام آوردن با حضور در حرم کریمه اهل بیت (ع) حضرت فاطمه معصومه (س) و زیارت آن حضرت، نماز شکر به جای آوردند. 👈یکی از تشرف‌یافتگان با ابراز خرسندی از این اقدام گفت که یکی از آرزوهای وی دیدار و گفت‌وگو با علما و مراجع بوده است. وی خاطرنشان کرد: 🗣سران فرقه ضاله بهائیت طرفداران را از گفت‌وگو با علما و مراجع منع کرده‌اند و تاکید دارند که حامیان این فرقه باید با مردم عادی درباره مسایل دینی به گفت‌وگو بپردازند. 👈این تشرف یافته به مذهب شیعه اثنی عشری همچنین اظهار داشت: 🗣پس از مطالعه ادیان و مذاهب مختلف، دین مبین اسلام و مذهب تشیع را برحق یافته و به آن گرویدم و خواندن قرآن امید و نشاط را به زندگی من بازگرداند. 👈آیت‌الله العظمی وحید خراسانی از مراجع تقلید قم نیز با اهدای چندین جلد کتاب به تشریف‌یافتگان؛ از اقدام آنان ابراز خرسندی نمودند. عضویت در کانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💎خشایار نبیلی؛ جوان تازه مسلمان شده (16) ❓اگربخواهیدتحلیل مختصری نسبت به باورنسل جدیددرموردبهائیت داشته باشید،چه می‌گویید؟ 🗣همانطورکه گفتم،تشکیلات بهائی سیستم دقیقی داردکه ازهمان ابتداطوری روی بچه‌ها کارمی‌کندکه حرف‌هایشان رابپذیرند،یعنی شست وشوی مغزی می‌کنند،اما بسیاری ازافرادی که کمی تفکرکرده‌اندخودشان ازتشکیلات جداشدند،یک سری هم یکی دوسال زمان نیازدارندتاباصحبت،ازواقعیت‌هاآگاه شوندولی قابل اصلاحند. 👈می‌توان گفت۶۰درصد افرادباکمی آگاهی ازحقایق حاضرندبرگردندامابرخی واقعاًمتعصبانه ذهنشان شستشوشده است. ❓ازجایگاه کنونی خود درمیان مسلمین راضی هستید؟ 🗣بله،راحتم وهیچ مشکلی ندارم. ❓بنظرشما چطورباید به بهائی‌هایی که دچار تردیدهستندکمک کرد؟ 🗣همانطورکه اشاره کردم۶۰درصدازبهائیان چنین حالتی دارند.یک راه آگاه کردن آن‌هانسبت به تناقضات وانحرافات بهائیت است که البته پیگیری جدی می‌خواهد.مثلاً خانواده من روشنفکرندوبه من برای انتخاب مسیرم اختیارتام داده‌اند،اماهمه اینطورنیستند.بچه‌هایی بودند که به اجبارپدرومادر،سرکلاس درس اخلاق می‌آمدندومی‌گفتنداگرنیاییم کتک می‌خوریم. ❓شمابعنوان یک جوان که بیشتر می‌توانید آن‌ها رادرک کنید،اقدامی درجهت روشنگری انجام داده‌اید؟ 🗣تشکیلات هیچ حرکتی رابدون جواب نمی‌گذارد،یعنی اگرببینندکسی قصدروشنگری دارداورابهرنحوممکن ساکت می‌کنند.حتی ممکنست کاری کنندکه خودفردهم دوباره منحرف شود،یعنی اینطورنیست که بیکاربایستندتااعضافکرکنندوباعقلشان تصمیم بگیرند.بخاطرهمین مسائل من هنوزنتوانسته‌ام باکسی دراین موردصحبتی داشته باشم. 🔰لینک عضویت درکانال🔰
💎معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (33) 📒33. چرا از بهائیت برگشتم 👤مسیح الله رحمانی، به همت علی‌امیر مستوفیان، نشر راه نیكان، تهران، چاپ اول1386 📖کتاب فوق خاطرات مسیح الله رحمانی [یار مهربان عبدالبها] است؛ رییس سابق محفل بهائیان بشرویه از اولین مناطقی که بهائیه را پذیرفتند. 👈پدرش ازمبلغان بهایی بود. بدلیل علاقه پدر عبدالبها نام گرفت اما با مخالفت یکی از مبلغان، نام او را مسیح الله گذاشتند. با فوت پدر، وی پرچمدار بهائیت در فردوس و بشرویه شد. 👈وی در مدت 8 سال به تبلیغ بهائیت پرداخت و اهتمام امور بهائیان را با هزینه شخصی خود دنبال کرد. 👈بدنبال اشاعه فحشای دو تن از زنان مبلغه بهایی که در منزل وی سکونت داشتند؛ وی عازم بشرویه شد. وی در جریان مباحثات و زد و خوردهای مذهبی بر آن شد که در مورد بهائیت تحقیق کند. وی می نویسد: 🗣ما بهائیان به کتب ردّیّه به چشم عناد می نگریستیم و ابداً حاضر نبودیم که جلدش را هم ببینیم تا چه رسد به مطالعه آنها. 👈اما با مطالعه آثار علمی، اسلامی و نیز بهایی و مقایسه آن‌ها و گفت‌وگو با سران اسلامی و بهایی به پوچ بودن بهائیت و اصالت و خاتم بودن اسلام پی برد و مسلمان شد. وی میگوید: 🗣به این نتیجه رسیدم که بهائیت و بابیت بر خلاف کلیه ادیان الهی نه توحید دارد و نه معاد و نه نبوت؛ همین تحقیقات کافی بود که از بهائیت بیزار گردم. 👈وی در 20/5/1348 از بهائیت برگشت. 👈او در کتاب خاطراتش از علت بازگشت از دین بهائیت و گفت‌وگو با سران اسلامی و بهایی سخن گفته است. عضویت درکانال 👇 👇 👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مرجع تقلید دراویش گنابادی 🔸ازجمله ادعاهای اقطاب فرقه صوفیه گنابادی این است که در امور شریعت دخالت نمی‌کنند و مسائل شریعت را به فقها واگذار کرده‌اند ولی بارها در مسائل مختلف شرعی دخالت کرده‌اند. 🔹چنانچه نورعلی تابنده قطب پیشین این فرقه با نوع نگاه خود به مسائل مختلف، ملاک‌ها و معیارهایی را برای انتخاب قطب مشخص می‌کند و می‌گوید: 👈«راجع به آداب نماز که چطور باشد از احکام شریعتی است، کتابی بگیرید و بخوانید. البته رساله از کسی باشد که واقعاً یک قدری به او معتقد باشید. متأسفانه رساله‌های حالا خیلی‌ها سیاسی است. شما اوّل باید مرجع را بشناسید، بعد به او رجوع کنید. سیاسی به این معنی که خیلی راجع به نماز جمعه نوشته». 🔻نورعلی تابنده با این صحبت خود، نوع نگاه خود به نماز جمعه را نشان داده و آن را عملی سیاسی قلمداد کرده است و این‌طور نشان داده است که اگر رساله‌ای از مراجع تقلید نیز به نماز جمعه پرداخته بود، دراویش باید از انتخاب آن رساله و آن مرجع تقلید اجتناب کنند!!! عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 دوروبرت را اگر صدها پیامبر و امام گلباران کرده و شبانه روزی قرآن بخوانند در گوشهای مبارکت، 🔹 وقتی دلت مرده باشد و پشت به خدا باشی، هیچ گلی به سرت نمیزنی و آدم نمیشوی هرگز 👈 خودت باید بخواهی و دل بدهی تا اثر گذار باشد نفس اولیاء! 👇👇👇👇 🌴 آیات 80 و 81سوره نمل 🌴 🕋 فَإِنَّكَ لَا تُسْمِعُ الْمَوْتَىٰ وَلَا تُسْمِعُ الصُّمَّ الدُّعَاءَ إِذَا وَلَّوْا مُدْبِرِينَ 🕋 إِن تُسْمِعُ إِلَّا مَن يُؤْمِنُ بِآيَاتِنَا ⚡️ترجمه: دلهاى اينان مرده است پس تو نمى‌توانى مردگان را شنوا كنى، و اين دعوت را به گوش كران آنگاه كه پشت كنان روى مى‌گردانند، برسانى. تو فقط مى‌توانى سخن خود را به گوش كسانى برسانى كه به آيات ما ايمان آورده‌اند و در برابر حقّ تسليم هستند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
سنجه (معیار) ایمان آوری چیست؟ آقای آکوئیناس از بزرگ ترین الهیدانان مسیحی، درباره ی نسبت علم و دین با استناد به کتاب مقدس می گوید: Although those things which are beyond man's knowledge may not be sought for by man through his reason, nevertheless, once they are revealed by God, they must be accepted by faith.* از نگاه او، در امور خرد گریز و ورای عقل که آدمی نمی تواند، برایشان دلیلی از عقل و فلسفه بیابد، ولی پای وحی و یا الهام در میان است، بایستی ایمان بیاورد! پرسش کلیدی این است که: سنجه ی ایمان آوری به گزاره های دینیِ این چنین (بنا بر ادعا، وحی و یا الهام شده) چیست؟ برای نمونه: تثلیث. آیا تنها با ادعای وحی و یا الهام پذیرفتنی است؟! نخست آن که به شهادت الهیدانان مسیحی، در کتاب مقدس، سخنی از تثلیث نیست. از سویی با فرض بودن در کتاب، آیا آیه - اگر خرد ستیز باشد- درست قرائت (خوانش) شده است؟ بر فرض محال نشان دادید که این گزاره ی خرد ستیز، وحیانی و درست قرائت شده است، چگونه می توان از کسی خواست که بر ضد عقلش قیام کند و چنین چیزی را بپذیرد؟(مشکل روان شناختی) و در آخر این که در این صورت عقل به چه کار می آید؟ ------- *https://www.newadvent.org/summa/1001.htm لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 💟پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: ▪️اذا غَضَبَ الله عُلي اُمّةٍ وَلم يَنْزلْ بِها العذابَ... . ✨🔶✨هرگاه خدا بر امتي غضب كند و عذاب بر آنها نفرستد، آنها را به چند بلا مبتلا مي كند: ❶ «ارزاني را از آنها گرفته» ❷ «و عمرهايشان را كوتاه» ❸ «و بازارگانانشان را بي سود» ❹ «درختهايشان را بۍثمر» ❺ «نهرها را بي آب» ❻ «بارانها را بي موقع» ❼ «و انساني بداخلاق را بر آنها حاکم مي كند.» 📔 خصال صدوق، ج ۲، ص ۴۱۵ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔶 کلام وهابی در مورد 🔶 حدیث غدیر یکی از احادیث فوق می‌باشد که با این وجود عده ای از متعصبین و معاندین و نواصب (همچون ) در پی تشکیک در آن برآمده‌اند و برخی نیز عبارات خاصی از آن (مانند اللهم وال من والاه) را منکر شده اند. نظر (از علمای وهابی معاصر) در مورد حدیث غدیر را با یکدیگر می خوانیم. عبد العزیز الراجحی پس از آن که به یکی از اسانید ضعیف حدیث غدیر ( که عبارت ” اللهم وال من والاه و عاد من عاداه ” نیز در آن موجود است) می رسد می‌گوید : این حدیث به دلیل وجود ” علی بن زید ” ضعیف است اما متن حدیث است و برای علی رضی الله عنه ثابت است و قول ” ” شکی نیست که هرکس علی را بدارد است و هرکس با او دشمنی کند است و آن چه از جنگ ها بین صحابه رخ داده است با ولایت منافات ندارد چرا که همه آنان برادران و دوست یکدیگرند اما در اجتهاد دچار اختلاف شدند پس جنگ‌ها و اختلافاتی که بین آنان اتفاق افتاد با ولایت منافاتی ندارد چرا که با اجتهاد آنان رخ داده است رضی الله عنهم … 📚 شرح سنن ابن‌ماجه (للراجحی) ج۷ ص۱۱ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠دخالت اقطاب صوفیه در تعیین مرجع تقلید 🔸نورعلی تابنده قطب سابق فرقه صوفیه گنابادی، تقلید مریدان خویش را منحصر در یک کتاب به نام "رساله محمدیه" کرده بود و با پررویی تمام می‌گفت: «اگر مواردی که در آن رساله ذکر نشده و مبتلابه است، می‌توانند به‌وسیله مکاتبه از فقیر سؤال نمایند» 🔻و بدین‌صورت نه‌تنها ادعای اجتهاد می‌کند بلکه علناً در تعیین مرجع تقلید که از امورات مهم شریعت است نیز دخالت می‌کند و می‌گوید: 👈«و به هر حال تقلید از فقهایی که با عرفان و تصوف زاویه دارند جایز نیست». 🔰محمداسماعیل صلاحی از مشایخ این فرقه، به‌نوعی پا را فراتر از بقیه اقطاب فرقه گنابادیه از گلیم خود درازتر کرده، چراکه دیگر اقطاب این فرقه حداقل قائل به تقلید از مراجع تقلید بودند ولی گویا این درویش متکبر کسی جز خود را نمی‌بیند و تقلید مریدان را منحصر در این کتاب و خودش کرده است و برخلاف گفته اقطاب سلف خویش عمل می‌کند و رسماً خود را هم مسئول امور طریقتی و هم امور شریعتی مریدان می‌داند! عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰