eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حرم نداری..._۲۰۲۱_۱۰_۰۴_۱۹_۲۶_۵۳_۴۶۹.mp3
7.76M
🎤 <َچَہٍ‌ّجًوٍرٌۍٍ‌ّقُبْوٍلْ‌ًڪُنِمْ‌ْڪّہٍ‌ًحَࢪَمٍ‌ٍنَدّاَرٍےَ؟!...>ً عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
⚫️سوگنامه امیرالمؤمنین (ع)در رحلت پیامبررحمت(ص) ☑️و لَوْ لَا أَنَّکَ أَمَرْتَ بِالصَّبْرِ وَ نَهَیْتَ عَنِ الْجَزَعِ لَأَنْفَدْنَا عَلَیْکَ مَاءَ الشُّئُونِ وَ لَکَانَ الدَّاءُ مُمَاطِلًا وَ الْکَمَدُ مُحَالِفاً؛ وَ قَلًّا لَکَ وَ لَکِنَّهُ مَا لَا یُمْلَکُ رَدُّهُ وَ لَا یُسْتَطَاعُ دَفْعُهُ؛ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی اذْکُرْنَا عِنْدَ رَبِّکَ وَ اجْعَلْنَا مِنْ بَالِک ⬛️امیرمؤمنان(ع) در درباره ارتحال پیامبر رحمت(ص) فرمود: اگر نبود که امر به صبر و شکیبایی فرموده ای و از بی تابی نهی نموده ای، آنقدر گریه می کردم که اشک هایم تمام شود و این درد جانکاه همیشه برای من باقی بود و حزن و اندوهم دائمی و تازه اینها در مصیبت تو کم بود؛ اما حیف نمی توان مرگ را بازگرداند و آن را دفع نمود. پدر و مادرم فدایت باد ما را در پیشگاه پروردگارت یاد کن و ما را هرگز فراموش منما. 📚خطبه ۲۲۶ نهج البلاغه عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
سابوردنیسم (تبعیت گرایی) پیامد شخص پرستی گروهی (تثلیث اجتماعی) وقتی تثلیث گرایی اجتماعی درست پیش نرود، به Subordinationism (تبعیت گرایی) استحاله می یابد. خانواده ای از آموزه ها که موقعیت، شان یا نقشی نازلتر an inferiority being of" status or role" را درون تثلیث به پسر و روح القدس نسبت می دهد، که ریشه در الهیات نشأت گرایانه ای دارد که در جهان هلنیسم گسترش یافت. این دیدگاه به طور کلاسیک در الهیات آریوس بدعت گذار نشان داده می شود، که معتقد بود پسر، یک مخلوق محض، هرچند "اولین زاده تمام خلقت" است. الهیات شرقی مستعد تثلیث "شل"، نزولی، سه خداپرستی و تبعیت گرایی است. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷گریه هفت آسمان در سوگ امام حسن(ع) 🔹قال رسول الله(ص):أَمَّا الْحَسَنُ فَإِنَّهُ ابْنِی وَ وُلْدِی وَ بَضْعَةٌ مِنِّی وَ قُرَّةُ عَیْنِی وَ ضِیَاءُ قَلْبِی وَ ثَمَرَةُ فُؤَادِی وَ هُوَ سَیِّدُ شَبَابِ أَهْلِ الْجَنَّةِ وَ حُجَّةُ اللَّهِ عَلَى الْأُمَّةِ أَمْرُهُ أَمْرِی وَ قَوْلُهُ قَوْلِی مَنْ تَبِعَهُ فَإِنَّهُ مِنِّی وَ مَنْ عَصَاهُ فَلَیْسَ مِنِّی وَ إِنِّی لَمَّا نَظَرْتُ إِلَیْهِ تَذَکَّرْتُ مَا یَجْرِی عَلَیْهِ مِنَ الذُّلِّ بَعْدِی فَلَا یَزَالُ الْأَمْرُ بِهِ حَتَّى یُقْتَلَ بِالسَّمِّ ظُلْماً وَ عُدْوَاناً فَعِنْدَ ذَلِکَ تَبْکِی الْمَلَائِکَةُ وَ السَّبْعُ‏ الشِّدَادُ لِمَوْتِهِ وَ یَبْکِیهِ کُلُّ شَیْ...؛ یعنی ✅حسن پسرم و فرزندم و پاره تنم و نور دیده‌‏ام و روشنى دلم و میوه قلبم است و او سید جوانان اهل بهشت و حجت خدا بر امت است؛ امرش امر من و سخنش سخن من است؛ هرکه او را پیروی کند، از من است و هرکه او را نافرمانی کند از من نیست. بعد اشاره به ماجرای از آینده کرده، فرمود: وقتی او را دیدم به یادم آمد اهانت‌هایی که پس از من براو وارد میشود ؛ اهانت به او تا آنجا ادامه می‌یابد که ظالمانه و از روی دشمنی او را با زهر خواهند کشت؛ در آن هنگام فرشتگان هفت آسمان به خاطر شهاتش خواهند گریست 📚بحار الأنوار (ط - بيروت)، ج‏28، ص: 39 عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
4_5769306771306840407.mp3
5.86M
🌑 شهادت امام رضا علیه السلام🌑 عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
💠عوامل اعتقاد به تصوف از نگاه امام رضا (ع ) 🔸اعتقاد و عمل به اسلام به‌عنوان یک دین کامل بر همه‌ی مردم واجب است، اما آنچه در این اعتقاد خیلی مهم است، اطاعت بی‌چون‌وچرا از فرامین الهی و پیروی محض از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) است. 🔹در حالی که یکی از فرقه‌های مدعی اسلام و تشیع، که اعتقاداتی متضاد با اسلام و مخالف با دستورات معصومین (علیهم‌السلام) دارد، فرقه‌ی صوفیه می‌باشد. 🔻امام رضا (علیه‌السلام) عقاید صوفیان را باطل و معتقدین به این گروه را انسان‌هایی جاهل و فریب‌دهنده می‌داند. 🔰چنان‌چه در روایتی از حضرت درباره‌ی صوفیه سوال شد که ایشان فرمودند: کسی قائل به تصوف نمی‌شود مگر از روی خدعه و مکر یا جهالت و حماقت، لیکن اگر کسی از روی تقیه، خود را صوفی بنامد تا از شر آنها در امان باشد بر او گناهی نیست به شرط آنکه از عقاید باطلشان چیزی نیاموزد.» (1) ♻️یعنی کسی که صوفی است از دو حال خارج نیست، یا برای مکر و فریب مردم، اعتقادات تصوف را انتخاب کرده، تا به مقاصد دنیوی و شیطانی خود برسد و یا از روی جهل و نادانی اوست که این فرقه باطل و منحرف را که عقائدی مخالف اسلام دارد، پذیرفته است. 📚پی‌نوشت: 1. سفینة البحار، شیخ عباس قمی، کتابخانه سنائی، تهران،ج۲،ص۵۸. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تمسخر خانه خدا توسط صوفیان 🔸یکی از شعائر اسلامی که در قرآن از آن ذکر شده، حج و رفتن به زیارت خانه خداست که در روایات نیز به اهمیت آن اشاره شده و خود اهل‌بیت نیز بارها به زیارت خانه خدا مشرف شده‌اند. 🔻اما آنچه در این‌باره قابل ذکر است سخنان گزاف و تمسخر خانه خدا، توسط صوفیان است، به‌گونه‌ای که در احوال بعضی از سران آنان نقل شده که وقتی به زیارت خانه خدا می‌رفتند کعبه به استقبال آنان آمده و به دور آنان طواف می‌کرد. 🔹چنانچه عطار درباره‌ی رابعه عدویه گفته: «رابعه به سوی مکه می‌رفت که در بین راه کعبه را دید که به استقبال او می‌آید، رابعه گفت من رب البیت می‌خواهم، کعبه را چه کنم؟» (1) 🔰بنابر آنچه ذکر شد این ادعای سران صوفیه به دلایلی، خصوصا کرامت‌تراشی برای خود و فریب مردم، اینچنین حج و زیارت خانه خدا را به تمسخر گرفتند، در حالی که هیچ کدام از ائمه‌ی معصومین (علیهم‌السلام) با اینکه برترین مخلوق و حجت خدا روی زمین هستند، سخنی مبنی بر اینکه کعبه به سوی آنان بیاید و یا دور آنان طواف کند، از آنان صادر نشده است. 📚پی‌نوشت: 1. عطار نیشابوری، تذکرة الولیاء، نشر صفی‌علیشاه، منوچهری، چاپ22، باب ۹، ص ۶۵. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انکار وجود امام زمان(ع) در برخی از سلاسل صوفیه 🔸از اعتقادات مهمی که در بین صوفیه رایج بوده و امروزه هم در بین آنان از اهمیت خاصی برخوردار است، مسئله ولایت در قطب می‌باشد که با بزرگ جلوه دادن قطب و او را تا حد امام معصوم بالابردن، در صدد کمرنگ کردن منزلت و جایگاه عظیم امام معصوم هستند. 🔻به‌گونه‌ای که حتی برخی از صوفیه، وجود امام زمان(علیه‌السلام) در این عصر را انکار کرده و گفته‌اند اصلا امام زمان(علیه‌السلام) وجود خارجی ندارد. 🔹چنان‌چه علاءالدوله سمنانی در کتاب چهل مجلس درباره حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) گفته: «خدا می‌داند آنگاه که او (حضرت مهدی عج) غایب شده بود، در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدا می‌داند که او مرده است و او را در مدینه الرسول (علیه‌السلام) دفن کردند و شبهه‌ای در این نیست.»[1] 🔰ببینید چگونه این صوفیان وجود امام زمان (علیه‌السلام) را که تمام مردم به برکت وجود وی زنده‌اند را انکار کرده تا خودشان را ولی و صاحب الامر معرفی کنند. 📚پی‌نوشت: 1. علاء الدوله سمنانی، چهل مجلس، تهران، اساطیر، 1379، چاپ اول، ص 176. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انکار وجود امام زمان(ع) در برخی از سلاسل صوفیه 🔸از اعتقادات مهمی که در بین صوفیه رایج بوده و امروزه هم در بین آنان از اهمیت خاصی برخوردار است، مسئله ولایت در قطب می‌باشد که با بزرگ جلوه دادن قطب و او را تا حد امام معصوم بالابردن، در صدد کمرنگ کردن منزلت و جایگاه عظیم امام معصوم هستند. 🔻به‌گونه‌ای که حتی برخی از صوفیه، وجود امام زمان(علیه‌السلام) در این عصر را انکار کرده و گفته‌اند اصلا امام زمان(علیه‌السلام) وجود خارجی ندارد. 🔹چنان‌چه علاءالدوله سمنانی در کتاب چهل مجلس درباره حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) گفته: «خدا می‌داند آنگاه که او (حضرت مهدی عج) غایب شده بود، در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدا می‌داند که او مرده است و او را در مدینه الرسول (علیه‌السلام) دفن کردند و شبهه‌ای در این نیست.»[1] 🔰ببینید چگونه این صوفیان وجود امام زمان (علیه‌السلام) را که تمام مردم به برکت وجود وی زنده‌اند را انکار کرده تا خودشان را ولی و صاحب الامر معرفی کنند. 📚پی‌نوشت: 1. علاء الدوله سمنانی، چهل مجلس، تهران، اساطیر، 1379، چاپ اول، ص 176. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انکار وجود امام زمان(ع) در برخی از سلاسل صوفیه 🔸از اعتقادات مهمی که در بین صوفیه رایج بوده و امروزه هم در بین آنان از اهمیت خاصی برخوردار است، مسئله ولایت در قطب می‌باشد که با بزرگ جلوه دادن قطب و او را تا حد امام معصوم بالابردن، در صدد کمرنگ کردن منزلت و جایگاه عظیم امام معصوم هستند. 🔻به‌گونه‌ای که حتی برخی از صوفیه، وجود امام زمان(علیه‌السلام) در این عصر را انکار کرده و گفته‌اند اصلا امام زمان(علیه‌السلام) وجود خارجی ندارد. 🔹چنان‌چه علاءالدوله سمنانی در کتاب چهل مجلس درباره حضرت ولی عصر(علیه‌السلام) گفته: «خدا می‌داند آنگاه که او (حضرت مهدی عج) غایب شده بود، در طبقه ابدال درآمده و همچنان عمر یافت تا قطب ابدال شد و نوزده سال قطب بود و خدا می‌داند که او مرده است و او را در مدینه الرسول (علیه‌السلام) دفن کردند و شبهه‌ای در این نیست.»[1] 🔰ببینید چگونه این صوفیان وجود امام زمان (علیه‌السلام) را که تمام مردم به برکت وجود وی زنده‌اند را انکار کرده تا خودشان را ولی و صاحب الامر معرفی کنند. 📚پی‌نوشت: 1. علاء الدوله سمنانی، چهل مجلس، تهران، اساطیر، 1379، چاپ اول، ص 176. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
آموزه ی پر درد سر ِآموزه ی تثلیث، قصه ی پر فراز و نشیبی دارد. دیدگاه های متناقض، رادیکال و ... در یک تقسیم، الهیات غربی در مقابل شرقی، تثلیثی انقباضی "tight" و متراکم را می پسندد، که به سمت مسیح شناسی های افراطی "ultra-high" مانند آپولیناریسم گرایش دارد. در این دیدگاه، عیسی مردی است که لوگوس (کلمه ی خدا) را در خود جای داده است. تک ذات پنداری " Monophytism" که بر طبق آن مسیح فقط طبیعت الهی دارد، پیامد آن است. مشخصه ی بدعت الهیات غربی، تک سالار گرایی "Monarchianism" است که با تاکید بر یکتایی خدا به عنوان یکه و تنها حاکم یا منبع هستی، اشخاص تثلیث را صرفاً "حالت" ، جنبه ها یا مقام های خدای واحد، معرفی می کند. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
📣اخبارحضرت علی(ع)ازشهادت امام رضا(ع) ✍🏻شیخ صدوق به سند خود از نعمان بن سعد روایت کرده که گفت: امام علی بن ابی طالب علیه السلام فرمود:سَیُقتَلُ رَجُلٌ مِن وُلِدی بِاَرض خُراسان بِالسَّمَّ ظُلماً اِسمُهُ اِسمِی وَ اِسمٌ اَبیهِ اِسمٌ اِبن عمران مُوسی الا فَمَن زارَه فِی غُربَتهِ غَفَراللهُ ذُنوبَه ما تقدّم منها و ما تَاَخَّر» به زودی مردی از فرزندان من در سرزمین خراسان از روی ستم و جور به زهر کشته می شود، اسم او اسم من، و اسم پدرش اسم موسی بن عمران است بدانید هر کس او را در غربتش زیارت کند، خداوند گناهان گذشته و آینده او را می آمرزد. 📚عیون اخبار الرضا علیه السلام، ج۲، ص ۹- ۳۵۸. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نوحه و در مرگ 🎤 حجت‌الاسلام 🔻بر اساس روایات ،‌ کفر و امر جاهلی به شمار می‌رود و زن خوان اگر بدون از دنیا برود، روز قیامت لباس از چرک های جهنم به تن او خواهد کرد... از طرف دیگر با سند صحیح نقل کرده‌اند که عایشه در هنگام مرگ مجلس نوحه تشکیل داد... ⁉️حال تکلیف چیست؟ آیا نوحه خوانی کفر و امر جاهلی و عایشه کافر و اهل است؟ آیا دلیل معتبری وجود دارد که از این نوحه خوانی اش کرده باشد؟ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
⚜️ألسَلامُ عَلَیْکَ أیُهَا الْإمامَ الْرَئوف⚜️ آجرک الله یا بقیه الله اے لطف تمام یا رضا ادرڪنے اے فیض مُدام یا رضا ادرڪنے بر محضر پاڪت اے امام معصوم پیوستہ سلام یا رضا(ع) ادرڪنے 🏴شهادت امام الرئوف علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) تسلیت باد. علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔔 ثمره غم‌زدائی ✅ امام رضا علیه السلام: هر کس اندوه مومنی را بزداید، خداوند در روز قیامت، غم از دلش می‌زداید. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
Haj Hossein SibSorkhi - Salam.mp3
13.06M
🔊صوت| سلام ای آقای کرم 🏴مداحی شهادت امام رضا علیه السلام عضویت درکانال✅🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
تثلیث، تکثیر توحید اعتقاد وقتی نهادینه شود، به آسانی قابل تغییر نیست. توجیه، مغالطه و حتی زور به میدان می آید تا از آن پاسداری کند. آموزه ی تثلیث با عقل دچار چالش می شود؛ زیرا الوهیت عیسی مسیح و روح القدس با توحید ناسازگار است. عالمان مسیحی در نیقییه تلاش کردند که با مفهوم homoiousios (هم جوهری) بین الوهیت مسیح، روح القدس و توحید آشتی بر قرار کنند؛ اما این تعبیر سرشار از ابهام است. اگر مراد از هم جوهریِ اشخاص تثلیث، این است که این اشخاص، یک فردند، به سابلیان (یک جوهر - یک ذات) می انجامد. اگر مراد این است که آنها از یک نوع هستند، با سه خداپرستی سازگار است. استفاده از اصطلاح "هیپوستاز" برای اشاره به هویت فردیِ سه عضو تثلیث بجای هویت نوعی نیز چاره ی کار نیست؛ زیرا اولا ، اوسیا و هیپوستاز، تقریبا، مترادف اند؛ در نتیجه، یک اوسیا و سه هیپوستاز، معنای محصلی ندارد. ثانیاً "یک اوسیا" در موارد غیر الهیاتی ، یک اوسیا ، چندین هیپوستاز دقیقاً همان افراد مختلف از یک گونه هستند؛ پس وجود افراد متمایز از یک نوع را رد نمی کند. ____________ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e