eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
‍‍ ‍‍ ✅جا مانده‌های اربعین بخوانند... امام صادق صلوات الله علیه فرمودند: اگر بخاطر دوریِ مسافت و مَشِقت‌های راه و مشکلات زندگی نتوانستی به زیارت ما بیایی، بر بام منزلت برو و دو رکعت نماز بخوان و سلام بده بر قبور ما، در این هنگام سلام تو بما خواهد رسید. 📚منبع: الکافی ج۹ ص۳۴۴ 🔰 @Adyanuniv🔰
🔴شبهات وهابیت🔴 🔻توسل🔻 ▪️قسمت دوازدهم ▪️دلايل سلفيه بر عدم جواز توسل 7 🔻توسل به مرده خطاب به معدوم است‌ محمد ابن عبدالوهاب مي‌گويد: توسل به فرد زنده اشکال ندارد؛ اما توسل به مرده، خطاب به معدوم است و کاري لغو و زشت و مذموم. ▪️نقد و بررسي 1 - اين سخن مخالف با صريح قرآن است که مي‌فرمايد: و لا تحسبن الذين قتلوا في سبيل الله امواتا بل احياء عند ربهم يرزقون [50] . کشته شدگان راه حق را مرده نپنداريد که اينان زنده‌اند و نزد پروردگارشان روزي مي‌خورند. 2 - مخالف سخن پيامبر اکرم است که بنا به روايت صحيح بخاري و صحيح مسلم و ساير صحاح «در کنار چاه بدر ايستادند و با آيه‌ي 46 سوره‌ي اعراف کشته شدگان را مخاطب قرار دادند و با مردگان سخن گفتند، بعضي‌ها ايراد گرفتند که پيغمبر با مردگان سخن مي‌گويد، حضرت فرمودند: شما شنواتر از آنان نيستيد» [51] . 3 - و مغاير با گفته دانشمندان اسلامي مانند غزالي شافعي است که در کتاب احياء مي‌نويسد: «برخي از مردم مرگ را نيستي و عدم مي‌پندارند و کساني بر اين عقيده‌اند که بي‌دين و منکر خدا و آخرت هستند» [52] . حافظ نووي در المجموع «شرح المهذب» مي‌نويسد به هنگام وقوف در کنار قبر انبياء بخصوص پيامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) مستحب است که از آنان بخواهد که دعا کنند پيش خدا که حاجاتشان را برآورده کند. زيرا آنانند احياء عند ربهم. شيخ خليل احمد سهارنپوري فتواي خود و 75 نفر از علماي کشورهاي اسلامي را در اين باره چنين در کتابش آورده است. از نظر ما آن حضرت (ص) در مرقد مطهرش زنده و حياتش مشابه حيات دنيوي است. بدون آن که مکلف باشد، چنان که علامه سيوطي در کتابش، «انباء الاذکياء به حيوة الانبياء»، تصريح فرموده که شيخ تقي الدين سبکي گفته است دليل بر حيات انبيا و شهدا در قبرهايشان نماز خواندن حضرت موسي (علیه السلام) در قبرش مي‌باشد (چنان که در حديث وارد شده است). در اين باره شيخ شمس الاسلام محمد قاسم کتابچه‌اي مستقل نگاشته به نام، آب حيات [53] . 4 - اين که ابن عبدالوهاب در پاسخ شيخ جعفر نجفي مي‌گويد، استعانت از مرده کاري لغو و بيهوده است، بايد گفت در اين صورت چگونه شرک است؟ زيرا بين لغو بودن و شرک بودن هيچ گونه رابطه‌ي الزامي نيست، و اگر توسل از مخلوق شرک باشد، در اين صورت فرق بين توسل به زنده و توسل به مرده از کجا ناشي مي‌شود؟ [54] . 5 - حتي با سخن خود ابن عبدالوهاب مغاير است: زيرا همان طور که نقل کرديم وي معتقد بود که پيغمبر اکرم (صلی الله علیه و آله) در قبرش زنده است و زندگاني برزخي او از زندگاني برزخي شهدا عاليتر است و صداي درودگويان را مي‌شنود [55] . 6 - فريدوجدي در دائرة المعارف خود مي‌نويسد: «پروردگار متعال در عصر ما دو دريچه از علم به روي ما برگشوده و دلايل اين دو براي اثبات اين که انسان داراي روحي است که مي‌تواند بدون احتياج به بدن به زندگي و فعاليت مستقل بپردازد کاملا قانع کننده و بي‌اشکال مي‌باشد» [56] . (همچنین از قرن نوزدهم علم اسپري تيسم(emsitripS)يا مخابره با ارواح پس از يک سلسله مطالعات و آزمايشهاي دقيق توسط بزرگترين محققان جهان به حقيقت آن پي برده شد و در امريکا و اروپا احضار روح وارد دنياي علم گرديد [57] . از معلومات و حقايقي که از ناحيه ارواح در جلسات احضار روح براي دانشمندان کشف و مشاهده شد. مي‌توان نتيجه گرفت که مسلما انسان در ماوراي اين بدن داراي روحي مستقل است که با مرگ از بين نمي‌رود و ارتباط ارواح مردگان با ساکنين زمين بهترين دليل بر استقلال و بقاي روح و توانمندي بيشتر آنها بر بسياري از کارها به اذن خداوند است [58] . ارواح خجسته و پرهيزگار که از قفس دنيا آزاد گشته‌اند احساس و ادراکاتشان فزوني يافته و در مسير صعودي خود مرز و انتهاي محدود زمان و مکان نداشته با کمال سهولت به اعماق آسمانها و در دل درياها راه يابند و آنها را با همان عظمت و شکوه مشاهده کنند...) ▪️ادامه دارد ... —-------------------------📚منابع : 50- سوره آل عمران آیه 169 51- صحیح بخاری(چاپ بیروت، دارإحیاء التراث)، ج 14 ص 111 – صحیح مسلم کتاب 51 ص 76 و 77 52- المجموع ج 8 ص 274 (باب ما یستحب عن یقول عند الزیارة) 53- عقائد اهل سنت و الجماعة در رد روحانیت و بدعت (ترجمه عبدالرحمن سربازی) چاپ1370ص 82 تا 88 54- رساله ای در کتاب و سنت در کتاب ندای وحدت ص 258 55- رساله الکشف الشبهات به نقل از الرسول یدعوکم ص 295 56- دائرة المعارف قرن بیستم ماده «روح» ج 14 ص365 57- ر.ک. عالم پس از مرگ(اثر لئون دنی) ص 78 تا 82 58- گذشته و آینده جهان ص 96 تا 101 🔰 @adyanuniv 🔰
إتحاف الأذكياء بجواز التوسل بالأنبياء و الأولياء- عبدالله الصدیق الحسنی.pdf
7.11M
📚 ✍🏻 نویسنده: عبدالله از علمای و مخالفین 👈🏼 به زبان 👈🏼 کتاب إتحاف الأذکیاء بجواز التوسل بالأنبیاء و الأولیاء، توسط سید عبدالله الصدیق الحسنی به رشته تحریر در آمده است. این کتاب شامل مقدمه، دو باب و ادلاتی می باشد. ابواب و برخی از ادلات این اثر عبارتند از: باب اول در ذکر ادله توسل است. که مباحث برخی از این ادلات جواز توسل به قرآن کریم، توسل از منظر قرآن کریم، حیات انبیاء در قبورشان، قصه حضرت آدم(ع)، قصه رحلت حضرت فاطمه بنت اسد(س) و ..... می باشد. باب دوم به ذکر آثار و نشانه های توسل می پردازد. که مباحث برخی از این ادلات قصه عثمان بن حنیف و صاحب حاجت به سوی عثمان بن عفان، طلب آب به عموی پیامبر(ص) و خطا ابن تیمیه و وهابیت در فهم جایگاه و بیان توجیح کردن خطایشان، مناظره امام مالک در مسجد پیامبر(ص)، توسل شیخ حنابله به قبر موسی بن جعفر(ع)، گفتار بعضی از ائمه حدیث درباره قبر معروف کرخی، اقوال علما در زیارت قبور صالحین و تبرک کردن به آنها و ... می باشد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
✍🏻 نویسنده: عبدالله از علمای و مخالفین 👈🏼 به زبان 👈🏼 این کتاب شامل مقدمه، دو باب و ادلاتی می باشد. ابواب و برخی از ادلات این اثر عبارتند از: باب اول در ذکر ادله توسل است. که مباحث برخی از این ادلات جواز توسل به قرآن کریم، توسل از منظر قرآن کریم، حیات انبیاء در قبورشان، قصه حضرت آدم(ع)، قصه رحلت حضرت فاطمه بنت اسد(س) و ..... می باشد. باب دوم به ذکر آثار و نشانه های توسل می پردازد. که مباحث برخی از این ادلات قصه عثمان بن حنیف و صاحب حاجت به سوی عثمان بن عفان، طلب آب به عموی پیامبر(ص) و خطا ابن تیمیه و وهابیت در فهم جایگاه و بیان توجیح کردن خطایشان، مناظره امام مالک در مسجد پیامبر(ص)، توسل شیخ حنابله به قبر موسی بن جعفر(ع)، گفتار بعضی از ائمه حدیث درباره قبر معروف کرخی، اقوال علما در زیارت قبور صالحین و تبرک کردن به آنها و ... می باشد. 👈🏼 توجه فرمایید معرفی و نشر کتاب به معنی قبول تمام مطالب آن نمی‌باشد! 🔰 @Adyanuniv🔰
📚 | کتاب مقدس ✍ این اثر که کتاب سوم از مجموعه آشنایی با ادیان از سری کتاب‌های نگاه نو است، سعی دارد که به اختصار محتوای نوشته‌های این مجموعه را بیان کند و سخن سنت یهودی–مسیحی و نیز نقادان و محققان جدید را درباره تاریخ نگارش، منشأ و نویسندگان مختلف این مجموعه نقل نماید. ✍️ از آنجایی که ، متون مقدس این دو دین را تشکیل می‌دهند، از این رو برای شناخت این دو دین، آشنایی با متون آن‌ها ضرورت دارد. ✍️ عنوان مجموعه‌ای از نوشته‌های کوچک و بزرگ است که مسیحیان همه و یهودیان بخشی از آن را کتاب آسمانی و الهی خود می‌دانند. عنوان معروف این مجموعه در زبان انگلیسی و بیش‌تر در زبان‌های اروپایی و یا کلمه هم‌خانواده آن است. 📌ادامه در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/SLjZ 🔰 @adyanuniv 🔰
📚 | هولوکاست و نفوذ یهودیان در ایالات متحده آمریکا ✍️ کتاب مقابل شامل یک مقدمه و سه فصل است. در مقدمه کتاب نویسنده مخاطب را از دغدغه‌ خود آگاه می‌کند و با طرح سوالاتی برآن است که در ذیل سه عنوانِ (تحقیق و بررسی در مقوله هولوکاست، نفوذ یهودیان در ، ریشه‌های گرایش به غیر یهود) به آن‌ها پاسخ دهد. ✍️ پس از جنگ، بر علیه دکتر رودلف سبانر اقامه دعوا کردند و پس از تحقیقات مفصل، دفتر دادستانی، مطلقا هیچ دلیلی را نیافت که نشان دهد انستیتوی « » از اجساد یهودیان صابون ساخته باشد، لذا او از این اتهام تبرئه شد. ✍️ نویسنده کتاب و نفوذ یهودیان در ایالات متحده آمریکا، دیوید دیوک می‌باشد که افشاکننده بسیاری از جنایات رژیم صهیونیستی است. این خبرنگار معروف آمریکایی از داستان هولوکاست و مظلوم‌نمایی در این چندسال پرده برمی‌دارد و قضیه هولوکاست و کشتار مردمان بی‌گناه یهودی را زیر سوال می‌برد. 📌معرفی بیشتر این در لینک زیر:👇 🌐 khbn.ir/pVcJ 🔰 @adyanuniv 🔰
📋گزارش| آشنایی با پنج کتاب پیرامون روابط ایران و اسرائیل 🔶 امروزه رژیم صهیونیستی با استفاده از ابزار جنگ روانی در تمام ابعاد رسانه تلاش دارد نگاه جامعه ایرانی را به اسرائیل تغییر دهد به امید آن که دیپلماسی دودمان پهلوی احیا شود. شبکه‌های اجتماعی همانند و زمینه‌ای مطلوب برای رژیم اشغالگر قدس و متحدانش می‌باشد تا فضای آرام و امن کشورمان را آشفته و ناامن جلوه دهند. 🔷 استناد عمده مطالب به گزارش‌های محرمانه سفیران ایران در از ویژگی‌های مهم و ارزشمند کتاب ایران و تحولات فلسطین ۱۳۲۷-۱۳۵۷ است. 🔶 حدود یک سوم کتاب به نقش یهودیان در ایران پرداخته شده است. هزاران شهید و مجروح در جریان اعتراضات انقلابیون علیه رژیم شاهنشاهی توسط عوامل ساواک تربیت شده دست اسرائیل و حتی نیروهای موساد در منطقه به انقلاب اسلامی متحمل شدند. 📌ادامه را از اینجا بخوانید:👇 🌐khbn.ir/YDQP 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ شعور حسینی 🔹 اردشیر خورشیدیان: در حقیقت شعور امام حسین چیزی است که همه باید درک کنیم. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠نظر امام خمینی درباره استغنای از شریعت صوفیه 🔸عبادت در هر شرایطی باید برابر قوانین شریعت باشد، حتی عبادت واصلان نیز از نظر شکل و هیأت، عینا مانند عبادت پیش از وصول، مطابق شریعت بوده و در قالب احکام فقهی خواهد بود. 🔹اما بعضی از صوفیان، بدون توجه به شریعت و احکام فقهی، خودشان را از واصلان الی الله دانسته و شریعت را ترک کردند. 🍃حضرت امام خمینی (رحمة الله علیه) در این‌باره می‌فرمایند: «طریقت و حقیقت جز از طریق شریعت حاصل نمی‌شود. هرکس بخواهد جز از طریق ظاهر به باطن دست یابد، از نورانیت الهی بهره‌ای نبرده، همچون بعضی از عوام صوفیه.» 📚خمینی روح الله، تعلیقات علی شرح (فصوف الحکم) و (مصباح الانس)، ناشر بی تا، قم،  ص201. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠دفاع اولین زن صوفیه از شیطان💠 🔸در بین صوفیان افرادی بودند که در مقام دفاع از شیطان رانده شده از درگاه الهی، برآمده و او را مدح کردند. 🔹یکی از این افراد صوفی، رابعه عدویه بوده که با توجیه محبت به خداوند، شیطان را دشمن ندانسته و از او دفاع کرده است. 🔻عطار نیشابوری درباره‌ی رابعه گفته: «از او پرسیدند حضرت عزت را دوست داری؟ گفت دارم. گفتند شیطان را دشمن داری؟ گفت نه. از دوستی رحمان با عداوت شیطان نمی‌پردازم. اما رسول خدا (صلی الله علیه وآله) را به خواب دیدم که از من سؤال کرد، ای رابعه، مرا دوست داری؟ گفتم رسول خدا، که باشد که تو را دوست نداشته باشد؟ اما محبت حق، مرا چنان فرو گرفته که دوستی و دشمنی غیر او در دلم نمانده است.» 📚عطار نیشابوری، تذکرة الاولیاء، انتشارات زوار، چاپ23، 1391، ص68. 🔻این در حالی است که خداوند در قرآن فرمودند: إن الشیطان للإنسان عدوّ مبین[یوسف/5] شیطان برای انسان دشمن آشکار و قسم خورده است. این مطالب واهی و دفاع صوفیانی همچون رابعه از ابلیس، فقط برای توجیه کارها و اعمال بی‌اساس خودشان است. 🔰 @adyanuniv 🔰
💠کرامت تراشی صوفیان درباره رابعه عدویه💠 🔹بزرگان تصوف با نقل خواب خود یا مریدان، به دنبال کرامت تراشی و بالا بردن شأن و جایگاه خود و دیگر بزرگان صوفیه هستند. 🔸چنانکه عطار در مورد تولد رابعه عدویه می‌گوید: «پدرش در خواب، رسول‌الله (صلی الله علیه و آله) را دید که به او فرمود غمگین مباش که این دخترک نوزاد، بانوی گران‌قدری است که هفتاد هزار تن از امت من در انتظار شفاعت او خواهند بود.» 😏 📚بدوی، عبدالرحمن، شهید عشق الهی رابعه عدویه، مترجم تحریرچی، نشر مولی، تهران، ۱۳۶۷، ص 8. 🔻 در حالی صوفیه این خواب‌ها را به‌عنوان کرامت نقل می‌کنند که اولاً کرامت در خواب واقع نمی‌شود و در بیداری و در زمان هوشیاری کامل صورت می‌گیرد. ثانیا اینکه خود خواب حجیت ندارد چه برسد به اینکه آن را کرامت بدانیم. ♻️در واقع هدف عطار و دیگر صوفیان از نقل این کرامت تراشی‌ها و داستان‌سرایی‌ها برای رابعه و دیگر بزرگان صوفیه، بزرگ نشان دادن و عَلَم کردن آنان در مقابل بعد معنوی و عرفانی ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) است و می‌خواهند نشان دهند که بزرگان صوفیه کسانی هستند که از نظر عرفان و معنویت از ائمه‌اطهار(علیهم‌السلام) چیزی کم ندارند و حتی یک زن صوفی مثل رابعه عدویه هم می‌تواند مقام و کراماتی همچون مقام و کرامات حضرت زهرا(سلام‌الله علیها) داشته باشد. 🔰 @adyanuniv 🔰