eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
عوامل درونی گرایش به عرفانهای نوظهور یکی ازعوامل گرایش به عرفان‌های نوظهورعلل فردی یا «علل درونی» است که موردبررسی قرار می‏گیرد. 1⃣فطرت معنویت جوی انسان یکی از مسائل مسلّم که در مورد انسان وجود دارد، نیاز شدید انسان به معنویت است که از فطرت و سرشت او نشأت می‌گیرد. «در طول تاریخ، ایرانیان بیش از سایر مردم جهان به معنویت توجّه و تمایل نشان داده‌اند. از همین رو می‌توان گفت فرهنگ ایران، فرهنگی عرفانی و معنوی است و جامعه ایرانی پیشینه‌ای عرفانی و مذهبی دارد. تمایل ایرانیان به کتب معنوی و عرفانی و علاقه ایشان به آثار بزرگانی چون حافظ، سعدی، ابوسعید ابوالخیر و خواجه عبدالله انصاری این مسئله را تأیید می‌کند» ادّعاهای دروغینی که در مورد ارائه معنویت از سوی رهبران عرفان‌های نوظهور مطرح می‌گردد، موجب می‌شود که برخی از مردم، به بیراهه رفته و برای دستیابی به معنویت به پیروی از این عرفان‌ها بپردازند. سرمایه‌داران صهیونیست نیاز انسان به معنویت را به عنوان فرصتی مناسب برای سرمایه‌گذاری و کسب سود می‌دانند؛ کتابها، دوره‌های آموزشی گوناگون، ساختن خدایان در کشورهای مختلف به خصوص هند که از دیرباز مورد توجّه سرمایه‌داران صهیونیست بوده است و تشویق مردم برای زیارت آنها، کسب و کار پُررونقی را برای این سرمایه‌داران فراهم کرده است..( شریفی، احمد حسین؛ درآمدی بر عرفان‌های حقیقی و عرفان‌های کاذب،ص26) http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💬 آیا می دانستید اصطلاح《داش مشدی》و《لوطی》از تصوف ایرانی گرفته شده است⁉️ ♨️ یکی از مباحث تصوف ایران مسلک جوانمردی است که به زبان تازی آن را فتوت ترجمه کرده اند. 🔸بزرگان متصوفه همواره تصوف را برای خواص، و جوانمردی را برای عوام می‌دانسته‌اند.[۱] معتقد است: اولین بار فرقه به فتوت پیوستند. ❇️ به نظر مؤلف کتاب ارزش میراث صوفیه، آیین جوانمردی و فتوت قرن‌ها در ایران دوشادوش تصوف رواج کامل داشت تا اینکه با ظهور و افزایش قدرت و صوفیه، تشکیلات جوانمردی از بین رفت و فرقه لوطی و مشدی جانشین آن‌ها شدند[۲] 🕍پس از بسته شدن زوایا و لنگرهای فتیان، پیروان فتوت در گوشه و کنار ایران پراکنده باقی ماندند. ▪️و چون مردانشان، جوانان نابالغ و امردان را زیر دست خود می‌پروردند و ایشان را به آئین خود خو می‌دادند، کلمه لوطی و الواط را درباره ایشان به کار بردند 🔞 ▪️و چون اکثریتشان در شهر مشهد بوده‌اند به نام و مشدی نیز معروف شدند. ▪️و کلمه اخ و اخوی و برادر را که سابقا جوانمردان درباره یکدیگر به کار می‌بردند به کلمه داداش و داش تبدیل کردند.[۳] ✳️در شبه قاره هند و پاکستان نیز کلمه دادا به عنوان معادل داداش یا داش باقی مانده است. 📚پی‌نوشت ۱). سرچشمه تصوف در ایران، ص۱۳۲. ۲). ارزش میراث صوفیه، ص۲۱۰-۲۱۲. ۳). سرچشمه تصوف در ایران، ص۱۳۳. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✳️عوامل درونی گرایش به عرفانهای نوظهور(2) ✅نیاز انسان به آرامش یکی دیگر از نیازهایی که موجب گرایش به عرفان‌‎های نوظهور میگردد، نیاز انسان به آرامش است که جزو یکی از مهمترین نیازهای انسان محسوب شده و در سعادت یا گمراهی او تأثیرات قابل توجّهی دارد. سرکردگان عرفان‌های نوظهور که به نیاز انسان به کسب آرامش واقف هستند، این نیاز بسیار مهم را دستمایه‌ای برای جذب مردم به عقاید پوچ و باطل خود قرار داده‌اند. به عنوان مثال، در یوگا تلاش می‌شود تا از طریق ورزش، انسانها به آرامش دست یابند. لکن باید در نظر داشت که تمامی راهکارهایی که برای رسیدن به آرامش از سوی رهبران عرفان‌های نوظهور ارائه میشود، در واقع همچون مسکّن‌هایی هستند که نه تنها مشکل اصلی فرد را برطرف نمی‌کنند، بلکه موجب می‌شوند تا شخص با عطش بیشتری این راهکارها را تکرار کند. ✅بی‌رغبتی انسانها نسبت به مسائل علمی و دینی یکی از مهمترین علل گرایش به عرفان‌های نوظهور در کشور ما، سطح پایین معلومات اشخاص است. در عصر حاضر، مردم وقت کمتری را برای بالا بردن سطح معلومات علمی و دینی خود صرف میکنند. خلأ حاصله از این مسئله، نه تنها راه سوء استفاده را برای دنیادوستان فراهم میسازد، بلکه موجب می‌گردد که فرد توانایی شناخت مسیر حق از باطل را نداشته و در برخی از موارد، به دست خود در دام دشمن بیفتد. آمارهایی که در مورد سرآمد مطالعه در کشورمان ارائه میشود، وضعیّت اسفبار علمی جامعه را بیش از پیش مشخّص می‌سازد. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✳️عوامل درونی گرایش به عرفانهای نوظهور(3) ✅شهوت‌پرستی در عرفان‌هایی که امروزه میان مردم و جوانان ترویج میگردد، خداوند هیچ جایگاهی نداشته و بدیهی است که نتیجه چنین اعتقادی، عدم پایبندی به مسائل شرعی و اخلاقی است. از همین رو، در میان پیروان عرفان‌های نوظهور و به خصوص بزرگان این عرفان‌ها، وجود مشکلات اخلاقی و بی بند و باری امری عادّی محسوب می‌شود. همین مسئله، موجب می‏شود آن دسته از افرادی که به دنبال شهوت‌پرستی و شهوت‌رانی هستند، به این عرفان‌ها گرایش و تمایل پیدا کنند. ✅راحت طلبی در مسائل دینی برخی از افرادی که به عرفان‌های نوظهور گرایش پیدا میکنند، افرادی هستند که قصد دارند تا بدون تحمّل سختی، به هدف نهایی خود که رسیدن به درجات معنوی است، دست پیدا کنند. برخی دیگر نیز عمل به دستورات دینی را سخت دانسته و میل آنها به راحت‌طلبی و در عین حال، نیاز آنها به معنویّت، موجب می‌گردد که به عرفانهای نوظهور گرایش پیدا کنند. ✅روح کنجکاو و جستجوگر افراد (به خصوص جوانان) کنجکاو بودن افراد و به خصوص جوانان، یکی دیگر از دلایل گرایش به عرفان‌های نوظهور است. متأسفانه در برخی از موارد که منجر به جذب جوانان به این گروه‌ها شده است، فرد در ابتدای امر به خاطر کنجکاوی و برای آگاهی از سخنان رهبران و بزرگان این جریان‌های انحرافی وارد جلسات آنها شده است. لکن به دلیل نداشتن آگاهی کافی نسبت به مسائل دینی و عدم مشورت با افراد مطّلع، گرفتار شده و به پیروی از رهبران این عرفان‌ها پرداخته است. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔰عوامل درونی گرایش به عرفانهای نوظهور(4) ✳️میل به متفاوت بودن و دیده شدن برخی از مردم (به خصوص جوانان) به واسطه میل به متفاوت بودن و دیده شدن و بدون آنکه کوچکترین آگاهی ای نسبت به حقیقت عرفان‌های نوظهور داشته باشند، جذب این گروه‌ها می‌گردند. این دسته از افراد، پس از آگاهی نسبت به عقاید رهبران این عرفان‌ها، تلاش میکنند تا با بیان این عقاید در جمع‌های مختلف، نظر دیگران را به سوی خود جلب کنند. ✳️ثروت حاصله از گرایش به عرفان‌های نوظهور یکی از عوامل گرایش به عرفان‌های نوظهور، ثروتی است که از طریق ورود به جمع مروّجین و مبلّغین این عرفانها عائد فرد می‌گردد. در توضیح پیرامون این مسئله باید گفت برخی از افراد به دلیل ناتوانی در برطرف کردن حوائج مادّی وارد این عرفان‌ها شده و با طی کردن دوره‌های کوتاه، تبدیل به مروّجین و معلّمین این عرفان‌ها می‌گردند و با آموزش آنچه که خود از رهبران این عرفان‌ها فرا گرفته‌اند، مبالغ قابل توجّهی را به دست می‌آورند. نمونه بارز این مسئله را می‌توان در عرفان حلقه مشاهده کرد که بسیاری از مسترهای آن درآمدهای میلیونی داشته و وجود همین درآمدها، موجب شده است که در عرفان حلقه باقی مانده و از رهبر آن حمایت کنند. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌟ساقی لب تشنه ی کرب و بلا 🌺مظهر عشق است و کرامت و وفا 🌟کاش شوم لایق دیدار او 🌺روز حسابم بدهد آبرو 🌟بسته به مهرش دل خود "ارغوان" 🌺ماه منیر است به هر دو جهان ✨❣️ (ع)✨❣️ ✨❣️ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 عدم عمل به صلی‌الله‌علیه‌وآله "عَلِیٌّ مَعَ الْحَقِّ وَالْحَقُّ مَعَ عَلِیٍّ" 🎤 حضرت استاد 👈هرچه غیر از ، باطل است و نتیجه روی گردانی از حق، میشود عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
امام على عليه السلام: أمسِك عن طَريقٍ إذا خِفتَ ضَلالَهُ؛ فإنَّ الكَفَّ عَن حَيرَةِ الضَّلالَةِ خَيرٌ مِن رُكوبِ الأهوالِ از پيمودن راهى كه بيم در آن را دارى ، خوددارى كن؛ زيرا باز ايستادن از سرگشتگىِ گمراهى، بهتر از مواجه شدن با هول و هراس هاست. 📚 تحف العقول صفحه69 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✅ هر روز را نوروز کنید... 🔹 برای علی (علیه‌السلام) فالوده آوردند، فرمود: این چیست؟ گفتند امروز نوروز است. حضرت فرمود هر روز را نوروز کنید. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🔵عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(۱) 🔶عدم برخورد به موقع و مناسب یکی از مهمترین دلایل رشد چشمگیر گرایش به عرفان‌های نوظهور، عدم برخورد به موقع و مناسب مسئولین ذیربط با گردانندگان این عرفان‌ها و عدم توانایی در شناسایی به موقع این عرفان‌ها، راهکار مناسبی را نیز در جهت مبارزه با آنها مورد استفاده قرار نمی‌دهند. به عنوان نمونه، در زمینه برخورد با عرفان کیهانی (حلقه) مسئولین کشور در زمانی به فکر برخورد با رهبر این عرفان افتادند که وی سالها افکار و عقاید خود را از طُرُق مختلفی چون «جلسات علنی و پنهانی»، «فعّالیت در فضای مجازی» و «نگارش آثار مختلف» در میان مردم منتشر کرده و حتّی افراد بسیاری را در جهت ترویج افکار خود تعلیم داده بود. یوگا نیز یکی دیگر از عرفان‌های نوظهوری است که در حال حاضر وضعیّتی مشابه با عرفان حلقه را داشته و حتّی مبلّغین خود را برای گذراندن دوره‌های آموزشی به کشور هند می‌فرستد. اماهنوز برخورد مناسبی با مروّجین آن صورت نگرفته است. مقام معظّم رهبری در طی سال‌های گذشته، مکرّراً مسئولین را نسبت به مبارزه در تهاجم فرهنگی فرا خواندند. لکن نامناسب بودن اقدامات مسئولین نسبت به مبارزه با حملات فرهنگی دشمن و در برخی از موارد، بی‌توجّهی ایشان به عرصه فرهنگ موجب شد تا مقام معظم رهبری کلید واژگانی را که در این زمینه بکار می‌بردند، تغییر داده و از اصطلاح «ولنگاری فرهنگی» سخن به میان آورند تا بدین ترتیب، برخی از مسئولین را از خواب غفلت بیدار سازند. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷معرفی برخی کتاب‌های رد بهائیت (5) 5️⃣تاریخ جامع بهائیت (نوماسونی) 👤بهرام افراسیابی،چاپ اول،نشرسخن،1368،تهران،چاپ 15، مهرفام،1391،تهران. 📘این کتاب تاریخ کاملی است از پیدایش ورشد بهائیت درایران وجهان. 📖نویسنده درابتدا آبشخور این عقیده وچگونگی زایش آنرا بررسی وسپس به بیان ماجرای باب وبهاء می‌پردازد. وی درصدد اثبات آنست که بابیت وبهاییت حاصل تلاش استعمارگران وبیگانگان است واسنادی دراین زمینه ارائه می‌دهد. وی به بررسی ارتباط بهاییت باصهیونیسم وسازمان‌های نوماسونی پرداخته وبابیگری را زمینه پیدایش نوماسونی می‌خواند. درپایان،گزارش‌ها واسناد ساواک دراین زمینه آمده‌است. 👈رئوس مطالب: 📜ریشه‌های بهائیگری،شیخیگری آبشخور بابیگری وبهائیگری،زادگاه کودکی وجوانی باب،تبعید بابیان ازبغداد به اسلامبول و ادرنه،بهائیت وسیاست،حمایت دولت انگلستان ازبهائیت،شرحی ازبابیگری،اردوی ایرانی مقابل زنجان،نوشتارها وگفته‌های بهاء پایه‌گذار بهائیت،احکام بهائیان،ارزیابی گفته‌های باب وبهاء،گذار ازبهائیگری برای پیوند با یهود،بهائیت وتشکیل اسرائیل،نامه‌ها واسناد مربوط به پیوند سران بهائی واسرائیل،حمایت صریح صهیونیسم ازبهائیت،شوقی‌افندی جانشین عبدالبهاء،شوقی‌افندی ومسئله بیت‌العدل،تشکیل بیت‌العدل،میسن‌ریمی یا«ولی‌عزیزالله» کیست؟،حمایت متقابل صهیونیسم ازتأسیس مراکزجهانی بهائیت در دل اسرائیل،بیت‌العدل اعظم یابزرگترین مرکزفعالیت نوماسون‌ها،طریقه انتخاب وکلای انجمن شورروحانی ملی،بابیگری ازدر رفت نئوماسونی ازپنجره بدر آمد عضویت در کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔷توفیق رهایی از دام فرقه‌ها 👤نماینده، ولی فقیه در استان سمنان گفت: 🗣رهایی از دام شیطانی فرقه‌های ضاله یک توفیق بزرگ از جانب خداوند است. 👥نماینده ولی فقیه در استان سمنان در دیدار با دو نفر از بانوان نجات یافته از فرقه ضاله بهائیت گفت: 👍افرادی که به لطف خدا به دین اسلام مشرف می‌شوند می توانند باتوجه به شناختشان از فرقه‌های ضاله، مبلغان مناسبی برای ترویج وتشویق گرایش یافتن به دین مبین اسلام باشند. 👏آیت الله سیدمحمد شاهچراغی، صبر و تحمل و صلابت در راه خدا و روشنگری را از ویژگی های جهادی متبریان از فرق ضاله برشمرد. عضویت در کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
animation.gif
21.3K
⚫️عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(2) ⬅️عدم ارائه تصویر مناسب از دین ارائه نشدن تصویری مناسبی از دین از سوی فعّالان این عرصه، یکی دیگر از عوامل گرایش به عرفان‌های نوظهور است. در توضیح پیرامون این مسئله باید گفت اگرچه دین اسلام و مذهب تشیّع، آخرین و کامل‌ترین برنامه انسان‌سازی به حساب می‌آید، لکن «عدم توانایی در نشان دادن جنبه‌های به روز دین» و «عمل نکردن برخی از افراد سرشناس به مسائل دینی»، موجب می‌گردد که تصویری نامناسب از دین در اذهان عمومی شکل گرفته و مردم به اشتباه تلاش کنند تا نیاز خود به معنویت و دینداری را از طُرُق دیگری از قبیل گرایش به عرفان‌‎های نوظهور برطرف سازند. ⬅️عدم نظارت بر فضای مجازی یکی دیگر از عوامل گرایش به عرفان‌های نوظهور را میتوان عدم نظارت بر فضای مجازی (به خصوص شبکه‌های اجتماعی) دانست. در توضیح پیرامون این مسئله باید گفت گردانندگان عرفان‌های نوظهور در ایران، فعّالیت قابل توجّهی را در فضای مجازی داشته و دارند و بسیاری از جوانان، نخستین مراحل آشنایی با عقاید منتشره از سوی رهبران این عرفان‌ها را در فضای مجازی (به خصوص تلگرام) تجربه می‌کنند. حجم و کیفیّت فعّالیت گردانندگان این عرفان‌ها در فضای مجازی حاکی از برنامه‌ریزی بسیار دقیق و حساب شده‌ای است که از سوی دشمنان اسلام و به خصوص صهیونیست در زمینه تهاجم فرهنگی دنبال می‌شود. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔷همکاری بهائیت و عرفان حلقه 👽شبکه بهائی من وتو دربرنامه "سالی تاک" دراقدامی مشترک با فرقه کیهانی، اقدام به تبلیغ برخی ازکتاب‌های سرکرده این عرفان انحرافی می‌کند. 👀یکی ازدلایل راه‌اندازی شبکه‌های فارسی ماهواره‌ای، تبلیغات رسانه‌ای موضوعات هدفمند برای صاحبان آن رسانه است. این شبکه‌ها باهزینه‌های مالی فراوان درجهت نفوذ وجنگ نرم، درتلاش مضاعف برای این مهم، گاهی با ایجاد موج رسانه‌ای، به یک موضوع خاص پرداخته ودرآن خصوص بایکدیگر همکاری می‌نمایند. 👈چنین همکاری وهماهنگی دربین فرقه‌های انحرافی هم کاملا مشهود است. درهمین زمینه شبکه فارسی من وتو علاوه برتغییر سبک زندگی ودیگر مسائل غیراخلاقی، همواره مخاطبان را به جاسوسی تشویق نموده وبدنبال جذب مخاطب است. 😳شبکه من وتو دربرنامه سالی‌تاک اقدام به تبلیغ کتاب‌های محمدعلی طاهری سرکرده عرفان حلقه نموده وکتاب‌های مذکور را بعنوان بهترین پیشنهاد کتاب به دیگران مطرح می‌کندد. ☠️ همچنین تبلیغ کتاب‌های دیگری مانند آثار پائولوکوئیلو نیز درهمین شوی تبلیغاتی فرقه‌ای جای تأمل دارد. همچنین ازآنجایی که بهاییت ارادت ویژه‌ای به پهلوی دارد، تبلیغ کتاب‌هایی که حاوی تحریف تاریخ ایران دردوران پهلوی بوده را نمایش وتبلیغ می‌کند. 👻شروع دور تازه تبلیغات برای محمدعلی طاهری دریک شبکه فرقه‌ای دیگر، حاکی ازهمکاری فرقه‌ها برای اهداف مشترک خود دراین زمینه است که باید باهوشیاری، مراقب چنین تبلیغات شوم ومخربی بود تا ازبدام افتادن افراد ساده لوح درظلمات این فرق جلوگیری شود. عضویت در کانال 👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔶عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(3) ✴️فشارهای ناشی از زندگی بر کسی پوشیده نیست که زندگی در زمان و شرایط کنونی، صرف نظر از ثروتمند بودن یا فقیر بودن افراد، فشارهایی را بر روی ایشان وارد میسازند. وجود همین فشارها، در وهله نخست موجب از بین رفتن آرامش و آسایش افراد شده و در وهله دوّم شرایطی را به وجود میآورد که اشخاص به دنبال بدست آوردن آرامش باشند. حال با توجّه به فعّالیت‌های چشمگیر گردانندگان عرفان‌های نوظهور در ایران و با در نظر گرفتن بی‌رغبتی یا نبود فرصتی برای مطالعه، بسیاری از افراد به اشتباه، مسیر نادرست عرفان‌های نوظهور را برای کسب آرامش انتخاب می‌کنند. ✴️گفتار جذّاب و قابل فهم این عرفان‌ها بر عکس نویسندگان داخلی که آثار خود را به گونه‌ای می‌نگارند که خواندن و درک مطالب آن برای مخاطبان مشکل و همراه با تکلّف است، نویسندگانی که به ترویج عرفان‌های نوظهور می‌پردازند با استفاده از قصّه، حکایت، خاطره و با زبانی شیرین و جذّاب تأثیرات ژرفی را بر خوانندگان خود، به ویژه جوانان می‌گذارند. به عنوان مثال، بیشترین خوانندگان آثار افرادی چون پائولو کوئیلو در ایران، قشر تحصیل کرده و جوانانی هستند که در جستجوی پاسخی برای پرسش‌ها، نیازها و خواسته‌های خود هستند.( باقریان موحد، سیّد رضا؛ نگاهی به آثار و اندیشه‌های پائولو کوئیلو، ) http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔰عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(4) ✅سستی بنیان‌های نظام خانواده سستی بنیان خانواده در جهان کنونی، یکی دیگر از مهم‌ترین مسائلی است که موجب گرایش اعضای خانواده (به خصوص مادران و فرزندان) به عرفان‌های نوظهور می‌گردد. مادران و فرزندانی که در نظام خانواده به نیازهای مختلف آنها پاسخ مناسبی داده نمی‌شود، تلاش می‌کنند تا نیازهای خود را از طُرُق دیگری و در خارج از فضای خانواده برطرف سازند. از سویی فعّالیت چشم‌گیر عرفان‌های نوظهور و از سوی دیگر عدم آگاهی مادران و فرزندان نسبت به ماهیّت حقیقی این عرفان‌ها موجب می‌گردد تا ایشان به راحتی در دام گردانندگان این جریان‌های انحرافی افتند. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
چرا محاکمه ی عیسی دور از واقعیت می نماید؟ در کتاب مقدس از محاکمه ی عیسی سخن گفته شده است[1]. چرا این ادعا با تردید روبروست؟ اول: دارالحکومه ی پیلاطس که والی رومیِ یهودیه بود در شهر قیصریه و نه اورشلیم قرار داشته است. دوم: اگر ماجرا بدین شکل باشد که عیسی خود را پادشاه یهودیان معرفی کرده، پس از دید والی رومی، آدم خطرناکی محسوب می شده که امکان طغیان او دور از ذهن نبوده؛ پس چرا بخواهد او را آزاد کند؟ سوم: رسم آزاد کردن زندانی به میمنت عید فصح وجود نداشته است. چهارم: پونتیوس پیلاطس آدم قسی القلب، طالم و خشنی بوده و هیچ وجه اشتراکی با این والی مهربان نداشته است[2]. _________ پی نوشت ها [1]. متی 27: 1- 26. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 47. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
💠کرامتی از گربه خانقاه😳 🔻جامی آورده: 🔹«اخى فرج زنجانى، مرید شيخ ابوالعبّاس نهاوندى است. مى‌گويند كه وى را گربه‌اى بوده كه هرگاه جمعى مهمان به خانقاه شيخ توجه كردندى، آن گربه به عدد هريك از ايشان بانگى كردى. 🥣خادم خانقاه به هر بانگى يك كاسه آب در ديگ ريختى‼️ يك روز عددِ مهمانان بر عدد بانگ‌هاى وى یکی زیاد بود، تعجّب كردند. 🐱 آن گربه به ميانِ آن جماعت درآمد و يك يك را بو كرد، و بر يكى از آنها بول كرد، چون تفحّص كردند، وى از دين بيگانه بود‼️ ✴️ ✴️ ✴️ ✴️ 🔻 گويند كه روزى خادم مَطبخ، قدرى شير در ديگ كرده بود كه براى اصحاب پزد. 🐉مارى سياه در ديگ افتاد. آن گربه آن را ديد. ِگرد ديگ مى‌گشت و بانگ مى‌كرد و اضطراب مى‌نمود، و خادم چون از آن معنى غافل بود، وى را زجر مى‌كرد و دور مى‌انداخت. چون خادم به هيچ نوع متنبّه نشد، گربه خود را در ديگ انداخت و بمُرد‼️ 🍚چون شير برنج را بريختند، مارى سياه از آنجا ظاهر شد. شيخ فرمود: "او خود را فداى درويشان كرد. دفنش كنيد، و زيارتى سازيد‼️" ❌مى‌گويند كه قبر وى ظاهر است، و مردم زيارتش مى‌كنند.»😂 -------------- 📚نفحات الانس، ط_هند، ص ١٦٦ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
روئسا یا رئیس؟ در انجیل متی آمده است: «1 و چون عیسی در ایّام هیرودیسِ پادشاه در بیتْ‌لَحِم یهودیه تولّد یافت، ناگاه مجوسی چند از مشرق به اُورْشلیم آمده، گفتند، 2 کجاست آن مولود که پادشاه یهود است زیرا که ستاره او را در مشرق دیده‌ایم و برای پرستش او آمده‌ایم؟ 3 امّا هیرودیس پادشاه چون این را شنید، مضطرب شد و تمام اُوْرشلیم با وی. 4 پس همة روسایِ کَهَنه و کاتبانِ قوم را جمع کرده، از ایشان پرسید که، مسیح کجا باید متولّد شود؟»[1]. این امر چگونه ممکن است، در حالیکه بر طبق احکام مذهبی وصایای قدیم، در آن واحد، فقط یک نفر می توانست رئیس کاهنان باشد؟[2]. در خود انجیل متی نیز واژه ی «رئیس» آمده: «و آنانی که عیسی را گرفته بودند، او را نزد قیافا رئیس کَهَنه جایی که کاتبان و مشایخ جمع بودند، بردند»[3]. _________ پی نوشت ها [1]. متی 2: 1-4. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 45. [3]. متی 26: 57. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼 دروغ شاخدار! شیخ اسلام اموی در دروغی عجیب، ادعا می‌کند شیعیان از عدد ۱۰ بیزارند و برای کینه‌ای که به عشره مبشره دارند از ذکر عدد ۱۰ خودداری می نمایند و حتی از ایجاد بنای دارای ۱۰ستون یا باغ دارای ۱۰درخت و… پرهیز می‌کنند. پ‌ن۱: عنوان روایتی در منابع عامه است که در آن صلی الله علیه و آله و سلم ۱۰نفر از را بشارت بهشت می‌دهد. پ‌ن۲: کافی است طرفداران به کتاب‌ها، ساختمان‌ها، پلاک‌ خانه‌های شیعیان رجوع کنند تا فضاحت این را بیشتر بیابند. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰عوامل بیرونی گرایش به عرفانهای نوظهور(۵) ✅مهر تأیید زدن بر عرفان‌های نوظهور از سوی بزرگان علوم روانشناسی و فرا روان‌شناسی غربی یکی دیگر از مسائلی که موجب گرایش مردم به عرفان‌های نوظهور میگردد، نظریاتی است که روان‌شناسان غربی در جهت اثبات علمی فوائد این عرفان‌ها صادر کرده‌اند. در شاخه‌های مختلف روانشناسی به خصوص در روانشناسی فیزیولوژیک به پدیده‌هایی چون مدیتیشن، شادی و سایر مفاهیمی که در عرفان‌های نوظهور به آنها تأکید شده است، به عنوان عاملی برای رسیدن انسان به آرامش نگاه شده است. جالب آنکه بزرگان این عرصه برای مهر تأیید زدن بر عقایدی که از سوی رهبران این عرفان‌ها منتشر می‌شود، آزمایشاتی را نیز انجام داده و تلاش کرده‌اند تا به نظریات خود رنگ و بوی علمی دهند. دانشمندان علوم فرا روان‌شناسی نیز با مطالعه پدیدههایی چون هیپنوتیزم، روشنبینی، هاله بینی، پیشگویی و ... تلاش می‌کنند تا اثبات کنند که از طریق دستورات موجود در عرفان‌های نوظهور، میتوان قدرت‌های خارقالعاده‌ای را که در درون انسان نهفته است، آزاد کرده و مورد استفاده قرار داد.❗️( ر.ک: واتسون، لیا؛ فوق طبیعت، مترجمان: شهریار بحرانی و احمد آرزومند، تهران: امیرکبیر، 1377). http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈آسيبهاي عرفان هاي نوظهور در ايران(1) 🔲گرايش به اين فرقه ها به دليل منشأ شناختي، بسيار كم ديده شده است. عمده دليل گرايش برخي از جوانان به اين فرقه ها، بيشتر از سر لهو و لعب است كه متأسفانه، بدون اين كه هيچگونه شناختي از عقايد اصلي اين فرقه هاي منحرف داشته باشند، به دام آنها گرفتار ميشوند: همچنين به علت وعده هاي كذب سركرده هاي اين مكاتب، عده اي از افراد كه مشكل مالي دارند و در پاره اي موارد داراي مشكلات عقيدتي نيز هستند به اين فرقه ها، گرايش مييابند. آسيبهاي فرقه اي در ابعاد مختلفي قابل تبيين و بررسي است. از بعد انفرادي، فرد تا خانواده، جامعه و منافع و مصالح ملي ميتواند در معرض اين آسيبها باشد. (محمودزاده،مریم،1389،عرفانهاي كاذب و انحراف جوانان، در: روزنامه رسالت، 4/7/89 ،صفحه20 ( http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e