eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
اشکالی فلسفی به تثلیث بر اساس تقارن وانتقال، نتیجه گیری می شود که پدر، پسر است ، که با (4) در تضاد است. آیا می توان به طور نا متناقض consistently موارد زیر: 1. پدر خداست. 2. پسر خداست. 3. روح القدس خداست. 4. پدر پسر نیست. 5. پدر روح القدس نیست. 6. پسر روح القدس نیست. 7. دقیقاً یک خدا وجود دارد، را باور کرد؟ اگر "است" برای بیان هویت دقیق strict identity و همچون "=" باشد، پاسخ منفی است. هویت یک نسبت مساوی است که به اشکال: بازتابی ( آ = آ )، متقارن ( اگر آ = ب؛ پس ب = آ ) و ترا گذار/انتقالی ( اگر آ = ب و ب = پ؛ پس آ = پ ) است. علاوه بر این ، هویت یک رابطه نامتمایز indiscernibilty relation نا محدود با لحاظ همه ویژگی ها است، که باید گفت از قانون لایب نیتس، که به عنوان نا متمایز بودن همانند ها the Indiscernibility of Identicals شناخته می شود، تبعیت می کند (ا گر آ = ب؛ پس برای همه ی ویژگی های پ، آ دارای پ است؛ اگر و فقط اگر ب دارای پ باشد ). با این حساب، اگر "است" را در (1) - (6) به صورت "=" بخوانیم، از (1) و (2) ، بر اساس تقارن وانتقال، نتیجه گیری می شود که پدر، پسر است ، که با (4) در تضاد contradict است. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔔 ✅ یوم الحساب، روزی است که بعضی با دیدن نمره های بیست اعمالشان، خوشحال و سربلند میشوند ❌ و عده زیادی هم روسیاه و سر به زیر و شرمسار! 🤔 فکر میکنی از کدام دسته ای؟! از حالا تعیین کن با اعمالت! 👇👇👇👇 🌴 آیات 38 الی 42 سوره عبس 🌴 🕋 وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ مُسْفِرَةٌ 🕋 ضاحِكَةٌ مُسْتَبْشِرَةٌ 🕋 وَ وُجُوهٌ يَوْمَئِذٍ عَلَيْها غَبَرَةٌ 🕋 تَرْهَقُها قَتَرَةٌ 🕋 أُولئِكَ هُمُ الْكَفَرَةُ الْفَجَرَةُ ⚡️ترجمه: چهره‌هايى در آن روز درخشانند، خندان و شادمانند، و چهره هايى در آن روز، غبار غم بر آنها نشسته. و تيرگى و سياهى، چهره آنان را پوشانده است. اينان همان كافران بدكردارند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
اذعان خواندنی گرگوری نیسایی جناب گرگوری نیسایی در بحث با ابلابیوس به نکته ی بس مهمی اذعان می کند. او در تقریر سخن ابلابیوس می گوید: استدلال شما شبیه به این است: پیتر، یعقوب و جان، یک طبیعت دارند؛ اما سه مرد نامیده می شوند. گرگوری در ادامه می گوید: این، حرف نا مربوطی no absurdity در توصیف افراد، با یک طبیعت، نیست. اگر در مورد فوق، عرف custom این را قبول دارد و هیچ منعی در سخن گفتن از دو نفر با عنوان دو یا بیش از دو نفر به عنوان سه، نیست، چگونه است که ما با وجود اعتراف به سه شخص confessing the Three Persons و تصدیق عدم تفاوت در طبیعت آنها ( وحدت الوهیت در پدر، پسر و روح القدس) acknowledging no difference of nature between them که به نوعی با اعترافمان هم در تضاد هست، مردم را از گفتن "سه خدا" منع می کنیم؟ همانطور که گفتم پرسش بسیار مشکلی است که با آن مواجهیم. The question is, as I said, very difficult to deal with (گرگوری نیسا ، "به ابلابیوس") ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
6⃣2⃣ 💠 بفرمایید گوشت مردار❗️  💢 در این ضیافت افراد معمولا سوء ظن دارند، حسودند، از خود راضی و خود شیفته اند و به ستوه آمده اند. 🔸 یکی از انگیزه های غیبت کردن همراه شدن با دیگر افراد است. برای گرم شدن مجلس، نقل و نبات آن را غیبت از دیگران قرار می دهند!!! 👌 راه درمان آن توجه به پرده پوشی خداوند از گناهان است. 🔺 امیرالمومنین علیه السلام می فرمایند: «مغبوض ترین مخلوقات نزد خداوند غیبت کننده است.» 📚 غررالحکم، باب غیبت، ص ٢۶٣ 📌 منتظر جزء محبوب ترین ها نزد خداوند است نه مبغوض‌ترین! عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼👈🏼 در کتاب خود با عنوان «ردیه بر متعصب عنودی که مانع مذمت یزید می‌شود» ؛ بعد از ذکر نام برخی از علمای عامه که جواز بر را داده‌اند می‌نویسد: «حجت ایشان برای لعن بر یزید کثرت اوصاف خبیثه و ارتکابش به در طول ایام خلافت اوست ؛ و کفایت میکند برای لعن آنچه او انجام داد درباره مردم و مدینه و آنچه که او انجام داد در باره [علیهم السلام] و رضایت او به قتل [امام] حسین [علیه‌السلام] و امر او به این کار و اهانت او به [علیهم‌السلام] که این مسأله تواتر معنایی دارد.» 👈🏼👈🏼 جنایات زیادی توسط این ملعون ازل و ابد و ناپاک زاده انجام شد؛ که واقعهٔ بقیه را از یادها برد. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠صوفیه فرقه‌ی هزار اسم و هزار رنگ 🔸صوفیه را به سبب عقاید گوناگونی که در طول تاریخ داشته‌اند، به نام‌های فراوانی خوانده‌اند. ازاین‌رو درباره آنها گفته شده: 🔻«پيروان او "ابوهاشم کوفی" را كه چون "صوف" (لباس پشمی) می‌پوشند، «صوفيه» گفته‏‌اند، 🔻و گاهی به خاطر كنيه و گاه به نام پدر او، ايشان را هشميّه و ابوهاشميه و عثمانيّه و شريكيّه خوانده‌اند 🔻و بعد از آن ايشان را به ابويزيد بسطامى نسبت داده و يزيديّه و بسطاميّه لقب‏ داده 🔻و به اعتبار قايل بودن به حلول و اتحاد، ايشان را حلوليّه و اتحاديّه خواندند 🔻و چون جمعى از ايشان در اتحاد مبالغه نموده، ايشان وحدتيّه نام گرفته و ايشان را به حسين بن منصور حلّاج منسوب ساخته و منصوريّه و حلاجيّه نام داده‌اند 🔻و بجهت آنكه در باب مشايخ خود غلو نموده و به خدایى ايشان بر وجه حلول و اتحاد قايل شدند و بر گمراهى خود و ديگران افزودند، ايشان را غلات و غاليّه و غاويّه نام داده 🔻و چون طريق و مذهبى اختراع نمودند كه مشتمل به رهبانيّت و نصرانيّت بود و كفر و اسلام در هم آميخته بودند، امامان ما ايشان را به مبتدعه مسمّى گردانيدند 🔻و چون منافق و رياكار بودند ايشان را مرائيّه خواندند 🔻و به واسطه لاف‌هاى بسيار كه مى‏‌زدند ايشان را متصلّفه گفتند.»[1] 🔰همه این نام‌ها یا به خاطر عقاید این فرقه یا نسبتی است که در عمل بدان معتقد بودند. 📚پی‌نوشت: 1. مقدس اردبیلی، حديقه الشيعه، مصحح حسن‌زاده صادق، انصاریان، قم، 1383، ج‏2، صص 743 و 744. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 🔹 اگر تمام امت حول محور قرآن و ولایت، فعالیت کنند، هیچ گاه تفرقه و درگیری ایجاد نمیشود؛ 🔹 حزب بازی و فاصله گرفتن از خط ولایت، به جانب باند و احزاب سیاسی، عین شرک و خروج از ولایت الله است، هرکه میخواهد باشد، باشد! 🔹 دینداری و مسلمانی، بازار میوه و تره بار نیست که سوا کنی و جدا کنی! 👈 یا تمام اوامر را میپذیری، حتی اگر به ضرر خود و حزبت باشد، یا مشرک هستی به حکم قرآن 👇👇👇👇 🌴 آیات 31 و 32 سوره روم 🌴 🕋 لَا تَكُونُوا مِنَ الْمُشْرِكِينَ 🕋 مِنَ الَّذِينَ فَرَّقُوا دِينَهُمْ وَكَانُوا شِيَعًا ⚡️ترجمه: و از مشركان نباشيد. از كسانى كه دين خود را جدا و پراكنده كردند و به دسته‌ها و فرقه‌ها تقسيم شدند. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
نقد تمثیل گرگوری باور یک ذات با سه شخص (تثلیث) چالش "Tri-theism" سه خدا پرستی را تقویت می کند. گرگوری قیاس تمثیلی زیر را به عنوان راه حل دفع این چالش پیشنهاد می کند: نا محدود، نا شمردنی است و هر نا شمردنی، تعدد multitude نا بردار است. طلا، یک چیز است است که به چندین شکل بریده می شود. ما از چندین استاتر (سکه) سخن می گوییم؛ اما ماهیت طلای به کار رفته در سکه ها، با تعدد استاترها، متعدد نمی شود. و به همین دلیل، هنگامی که طلا را به صورت عمده ، چه در بشقاب و چه در سکه در نظر می گیریم، از طلا با عنوان "زیاد" much سخن می گوییم ؛ اما از آن به عنوان "چندین طلا" “many golds” به دلیل زیادی ماده سخن نمی گوییم. در واقع، ما نباید سکه ها را "طلا" gold بنامیم بلکه آنها "طلایی" golden اند. پس همانطور که استاترهای طلایی چندین اند، اما طلا یکی است ... (گرگوری نیسا. "به ابلابیوس") این تمثیل گرگوری برای توجیه چگونگی یگانگی خدا در عین تعدد اشخاص است. چالش این تمثیل آن است که: در سکه های طلا، هر سکه با دیگری تفاوت حقیقی/عینی دارد و از سویی هر سکه، تمام طلا نیست. همچنین، سکه، چیزی و طلا، چیز دیگری نیست. سکه ی طلا، چیز جسمانی است که بیرون از او چیزی نیست تا بین سکه و آن چیز (طلا) نسبتی بر قرار شود. افزون بر آن، هر سکه، برابر و عین دیگری نیست. اما در تثلیث، هر شخص، عین و کاملا ذات است و در عین حال، با ذات نسبتی دارد و همچنین هر شخص با دیگری برابر است. ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🌸قالَ النَبی صَلَ‌الله‌عَلَیه‌و‌آله: 🌹اِذا نَظَرَ الوالِدُ الی وَلَده فَسَرَّه، کانَ لِلوالِدِ عِتقُ نَسمَه. 🌺هرگاه پدری با نگاه مودت آمیز خود فرزند خویش را مسرور کند، خداوند به او اجر آزاد کردن یک بنده را میدهد. 📚مستدرک الوسائل جلد۲، صفحه۶۲۶ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
❁❁ 🌿امشب ڪہ شب میلاد احمد باشد 🌸مشمول همہ عطاے سرمـد باشد 🌿یا ربّ چہ شود طلوع فجــر فردا 🌸صبحِ فرج آلِ محمّـد«ص» باشد (ص)🌿 (ع)💫 بر همگان مبارکباد🌸 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
YEKNET_IR_sorood_1_milad_peyambar.mp3
7.66M
🌸 (ص) 💐نيّر اعظم اومدو 💐نور خدا دميده شد در عالمين 🎤 👏 👌بسیار زیبا عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺در هنگام ولادت پیامبر اسلام (ص) چه حوادثی اتفاق افتاد🌷 🌟1- ابلیس از رفت‌و‌آمد به آسمان های هفتگانه ممنوع شد و شيطانهايی كه به سوی آسمان می‌رفتند با تيرهای شهاب آسمانی رانده می‌شدند. 🌟2- در همان بامداد تولد پيامبر اسلام (ص)، همه بتها از جا كنده شده و سرنگون شدند. 🌟3-در آن هنگام ايوان عظيم كاخ مدائن (كاخ شاه ايران) به لرزه در آمد و چهارده كنگره(دندانه سر ديوار) آن فرو ريخت. 🌟4- آب درياچه ساوه در زمين فرو رفت و خشكيد. 🌟5- آب رود سماوه(در بين كوفه) زياد شد و به جريان افتاد. 🌟6- آتشكده سرزمين فارس، پس از هزار سال روشنايی خاموش شد. 🔰از حضرت امیرالمؤمنین علی (ع) روایت شده است که همه دنیا در آن شب روشن شد و هر سنگ و کلوخ و درختی خندید و هر آنچه در آسمان‌ها و زمین بود خدا را تسبیح گفت. 📚انوار البهیّه (محدّث قمّی)، ص ۲۰ و ۲۱. (ص) @thaghlain 🌹
✅✅ اعتراف دانشمندان غرب، به عقب ماندگی و اروپایی‌ها تا قبل از ورود مورخ مشهور و اهل کشور مینویسد: « ما به وسیله‌ی معاشرت و مراودت با مسلمین، اطوار بربریت خود را به تدریج ترک گفته و در خصوص اخلاق بهادرانه و وظایف اخلاقی مانند شفقت و و پیر و بچه و پایبندی به قسم و عهد و امثال آن تماما از چیزهایی است که از پیروان اسلام آموختند. ما در بیان ثابت نمودیم که نصارای اروپا در صفات مزبور، از مسلمین بودند!» 📚 تاریخ تمدن اسلام و عرب، گوستاو لوبون، صفحه ۷۶۲ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌شوخ طبعی قالَ عَلِىٌّ عليه السلام: كانَ رَسُولُ اللّه صلي الله عليه و آله لَيَسُرُّ الرَّجُلَ مِنْ اَصْحابِهِ اِذا رَآهُ مَغْمُوما بِالْمُداعَبَةِ وَ كانَ صلي الله عليه و آله يَقُولُ; اِنَّ اللّهَ يُبْغِضُ الْمُعَبّـِسَ فى وَجْهِ اِخْوانِهِ. پيامبر خدا صلي الله عليه و آله هرگاه يكى از اصحاب را مى ديد، با شوخى او را خوشحال مى كرد و مى فرمود; خداوند، كسى را كه با برادرانش با ترشرويى و چهره عبوس رو به رو شود، دشمن مى دارد. شوخ طبعى و مزاح، در حدّ اعتدال و دورى از افراط، پسنديده است. سيره پيامبر و ائمّه عليهم السلام چنين بوده كه گاهى براى شاد كردن كسى يا زدودن و غصّه از او، شوخى مى كردند و سخنان شيرين و شوخى آميز مى گفتند. انسانهاى شوخ طبع به خاطر آن كه موجب شادى و نشاط ديگران مى شوند، محبوبيّت پيدا مى كنند و افراد عبوس و اخمو و بدخلق، از نظر خداوند هم مطرودند. امّا بايد حدّ و حريم ها حفظ شود و به زياده روى و افراط كشيده نشود و شوخى و مزاح، سبب رنجش ديگران و و استهزاى آنان نگردد. 🔹سنَنُ النبى،ص 61. علامه طباطبائی ره علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 📢 حرام‌خوارى، قساوت قلب مى‌آورد و زمينه‌ساز گناهان ديگر است، که اسلام آن را به‌ شدّت منع كرده است. ❌ همانگونه كه امام حسين در روز عاشورا خطاب به لشكر مخالف فرمود: «قد ملئت بطونكم من الحرام» 🌸👇باهم ببینیم: ➖➖🚥➖➖🚥➖➖ 🌴 آیه 121 سوره انعام 🌴 🕋 وَلَا تَأْكُلُوا مِمَّا لَمْ يُذْكَرِ اسْمُ اللَّـهِ عَلَيْهِ وَإِنَّهُ لَفِسْقٌ وَإِنَّ الشَّيَاطِينَ لَيُوحُونَ إِلَىٰ أَوْلِيَائِهِمْ لِيُجَادِلُوكُمْ ۖ وَإِنْ أَطَعْتُمُوهُمْ إِنَّكُمْ لَمُشْرِكُونَ ⚡️ترجمه: و از آنچه نام خداوند بر آن برده نشده، نخوريد، چرا كه خوردن آن فسق و خروج از مدار بندگى است. همانا شياطين، به دوستان خود القا مى‌كنند تا به جدال با شما برخيزند (كه مثلًا چه فرقى است ميان حيوان مرده يا ذبح شده) و اگر از آنان اطاعت كنيد، قطعاً شما هم مشرك مى‌شويد. ➖➖🚥➖➖🚥➖➖ 📛 سخت مراقب خوراکت باش که همین لقمه های حرام و غیر خدایی، خیلی ها را فاسق و دشمن حسین علیه السلام می کند بسرعت! ❌ آنقدر همین لقمه های حرام برای شیطان مهم است که با چندین واسطه و ترفند موجّه، بالاخره حرام خورت می کند! ⚠️ که اگر غفلت نمایی و گرفتار یکی از این توجیهات شوی، مثل برق از دایره ایمان خارج میشوی! عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🌺 شبیه ترین انسانها به پیامبر (ص) 🌺پيامبر اکرم صلّي الله عليه و آله فرمودند: ألا اُخْبِرُكُمْ بِاَشبَهِكُم بى؟ قَالوا: بَلى يا رَسولَ اللّه. قالَ: اَحسَنُكُم خُلقا وَ اَليَنُكُم كَنَفا وَ اَبَرُّكُم بِقَرَابَتِهِ وَ اَشَدُّكُم حُبّا لاِِخوانِهِ فى دينِهِ وَ اَصبَرُكُم عَلَى الحَقِّ وَ اَكظَمُكُم لِلغَيظِ وَ اَحسَنُكُم عَفْوا وَ اَشَدُّكُم مِن نَفْسِهِ اِنْصافا فِى الرِّضا وَ الْغَضَبِ. 🌹آيا شما را از شبيه ترينتان به خودم با خبر نسازم؟ گفتند: بله اى رسول خدا! فرمودند: ✅ هر كس خوش اخلاق تر ✅ نرم خوتر ✅ به خويشانش نيكوكارتر ✅ نسبت به برادران دينى اش دوست دارتر ✅ بر حق شكيباتر ✅ خشم را فروخورنده تر ✅ و با گذشت تر ✅ و در خرسندى و خشم با انصاف تر باشد. 📚 كافى، ج 2، ص 240، ح 35 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠ملحد بودن مؤسس صوفیه 🔸بیشتر متون صوفیه از "ابوهاشم کوفی" بعنوان موسس صوفیه و اولین کسی که به او لقب صوفی داده شده است، نام برده‌اند 🔹و امام صادق (علیه السلام) در حدیثی او را "فاسد العقیده" خوانده، 👈و فرموده: «انّه كان فاسد العقيده جداً و هو الذّي اِبتَدَع مذهباًيقال له التصوف و جَعلَه َمفرّا لعقيدتِه الخبيثه. [1] 🔻همانا او فساد جدی عقيدتی دارد او كسی است كه مذهبی را بدعت گذاشت كه تصوف ناميده شد و آن را محل فراری برای عقيده خبيث خود قرار داد.» 🔻علاوه بر آن مسعودی در كتاب «اصول الديانات» درباره او گفته است: «او در ظاهر اموى و جبرى و در باطن ملحد و دهرى بود و مرادش از وضع اين مذهب (صوفیه) آن بود كه دين اسلام را برهم زند و از ائمه معصومين (عليهم السلام) چندين حديث در طعن او وارد است و پيروان او را كه چون صوف پوشند، «صوفيه» گفته‏‌اند.»[2] 🔰بنابراین کسی که رئیس مذهب جعفری او را فاسد العقیده خوانده و افراد دیگر او را ملحد نام داده‌اند، چطور می‌تواند مذهبی تاسیس کند که مردم را به راه صواب فرا خواند؟ 📚پی‌نوشت: 1. شیخ حر عاملی، الاثنی عشریه، انصاریان، قم، 1390، ص 33 2. مقدس اردبیلی، حديقه الشيعه، مصحح حسن‌زاده صادق، انصاریان، قم، 1382، ج‏2، ص 743. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ✅ نقش بندگی و حسنات، در خوشبختی و پاداش اخروی، مهم و حیاتی است 👈 ولی از آن مهمتر، سالم رساندن این حسنات به صحنه قیامت است؛ 📛 گاهی میلیاردها انفاق میکنیم، ولی با یک منّت، با یک غیبت یا تهمت، همه را به آتش میکشیم در چشم به هم زدنی. 👇👇👇👇 🌴 آیه 84 سوره قصص 🌴 🕋 مَنْ جاءَ بِالْحَسَنَةِ فَلَهُ خَيْرٌ مِنْها وَ مَنْ جاءَ بِالسَّيِّئَةِ فَلا يُجْزَى الَّذِينَ عَمِلُوا السَّيِّئاتِ إِلَّا ما كانُوا يَعْمَلُونَ ⚡️ترجمه: هركس نيكى آورد، براى او پاداشى بهتر از آن خواهد بود، و هر كس بدى آورد، پس كسانى كه كارهاى ناروا انجام دهند، جز به اندازه آنچه كرده‌اند، مجازات نمى‌شوند. @thaghlain 🌹
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🔰وضعیت شیعیان در آخرالزمان 🌺🍃حضرت علی (ع): در آخر الزمان شیعیان ما همانند وضعیت یک انبار گندم را خواهند داشت. که آن را آفت بزند و صاحب انبار آنها را بیرون می آورد و آن قسمت هایش را که آفت زده دور می ریزد و بقیه را داخل انبار قرار می دهد و این کار مجددا آنقدر و استمرار پیدا می کند تا جایی که به اندازه مشتی از آن گندمها بیشتر سالم باقی نمی ماند. غیبت نعمانی باب ۱۲ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ گوشه های از صلی الله علیه و آله در کلام مستشرق فرانسوی فرانسوی چنین می‌نویسد: « ...‌خصائص روحانی و مزایای روحیهٔ پیغمبر است که بر همهٔ عالم وی را برتر و بالاتر قرار داده است...به واسطهٔ کثرت عبادت از فضول کلام متنفر و غالبا خاموش می‌نشست؛ اثر و اعلا درجه احسان و نیکی از بشرهٔ وی هویدا بود خُلق و انصاف گویی جزئی از طبیعت او قرار گرفته, بی‌حد خلیق و منصف بودند ؛ دوست و بیگانه , قوی و ضعیف در نظرش یکسان بودند ولی البته نسبت به فقرا محبت خاصی داشت ؛ همانطور که فقرا را به واسطهٔ فقر آنان به نظر حقارت نمی‌دید... همینطور کسی که با پیغمبر مصافحه مینمود تا دست خود را رها نمی‌کرد پیغمبر دستش را نمی‌کشید و یا اگر در یک موضوعی کسی با وی مشغول صحبت بود تا او رشتهٔ سخن را قطع نمی‌کرد پیامبر قطع سخن نمی‌فرمود... پیغمبر (صلی الله علیه و آله) فوق العاده بر نفس خویش مسلط بود، سخن کم میگفت : ولی زیاد فکر میکرد ، عزم و اراده اش درجه قوی بود. اگر چه وارستگی و سادگی وی انگیز بود ، ولی با وصف این حال فوق العاده مقید بود که خود را همیشه و پاکیزه نگاه دارد...» 📚 تاریخ تمدن اسلام و عرب ص129 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
💠انحراف رفتاری سران تصوف 🔸صوفیه در حالی ابوسعید ابوالخیر را عارفی بزرگ معرفی کرده‌اند که در شرح حال او گفته شده: 👈«شیخ با شنیدن شعری یا کلامی یا پیامی از پیر و عارفی یا به‌وقت خواندن آیه‌ای از آیات کلام الله مجید و به هنگام نقل حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) منقلب می‌شد و در چنین حالاتی به وجد می‌آمد، بر پای می‌خواست و به دست افشانی، چرخ و پای‌کوبی می‌پرداخت و اطرافیان و حاضران نیز به تبعیت از او به‌پای بر می‌خواستند.» [1] 🔹چطور می‌توان شیخی را که با شنیدن آیات قرآن به رقص می‌پردازد را عارف خواند؟ 🔰درحالی‌که اهل‌بیت (علیهم السلام) با شنیدن آیات قرآن دچار حزن و اندوه شده و گریه می‌کردند. ♻️چنانچه امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: «هرکس قرآن بخواند، امّا در برابر خدا خاضع نگردد و در دلش احساس رقّت و حزن و خوف نیابد، عظمت شأن الهی را سبک شمرده است.» [2] 📚پی‌نوشت: 1. تفضلی، ابوالقاسم، سماع، نشر زریاب، تهران، 1382 ه ش، ص 34. 2. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، مؤسسه الوفاء، بیروت، 1404 هـ ق، ج 82، ص 43. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انحراف رفتاری سران تصوف 🔸صوفیه در حالی ابوسعید ابوالخیر را عارفی بزرگ معرفی کرده‌اند که در شرح حال او گفته شده: 👈«شیخ با شنیدن شعری یا کلامی یا پیامی از پیر و عارفی یا به‌وقت خواندن آیه‌ای از آیات کلام الله مجید و به هنگام نقل حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) منقلب می‌شد و در چنین حالاتی به وجد می‌آمد، بر پای می‌خواست و به دست افشانی، چرخ و پای‌کوبی می‌پرداخت و اطرافیان و حاضران نیز به تبعیت از او به‌پای بر می‌خواستند.» [1] 🔹چطور می‌توان شیخی را که با شنیدن آیات قرآن به رقص می‌پردازد را عارف خواند؟ 🔰درحالی‌که اهل‌بیت (علیهم السلام) با شنیدن آیات قرآن دچار حزن و اندوه شده و گریه می‌کردند. ♻️چنانچه امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: «هرکس قرآن بخواند، امّا در برابر خدا خاضع نگردد و در دلش احساس رقّت و حزن و خوف نیابد، عظمت شأن الهی را سبک شمرده است.» [2] 📚پی‌نوشت: 1. تفضلی، ابوالقاسم، سماع، نشر زریاب، تهران، 1382 ه ش، ص 34. 2. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، مؤسسه الوفاء، بیروت، 1404 هـ ق، ج 82، ص 43. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠انحراف رفتاری سران تصوف 🔸صوفیه در حالی ابوسعید ابوالخیر را عارفی بزرگ معرفی کرده‌اند که در شرح حال او گفته شده: 👈«شیخ با شنیدن شعری یا کلامی یا پیامی از پیر و عارفی یا به‌وقت خواندن آیه‌ای از آیات کلام الله مجید و به هنگام نقل حدیثی از پیامبر اکرم (صلی الله علیه و آله) منقلب می‌شد و در چنین حالاتی به وجد می‌آمد، بر پای می‌خواست و به دست افشانی، چرخ و پای‌کوبی می‌پرداخت و اطرافیان و حاضران نیز به تبعیت از او به‌پای بر می‌خواستند.» [1] 🔹چطور می‌توان شیخی را که با شنیدن آیات قرآن به رقص می‌پردازد را عارف خواند؟ 🔰درحالی‌که اهل‌بیت (علیهم السلام) با شنیدن آیات قرآن دچار حزن و اندوه شده و گریه می‌کردند. ♻️چنانچه امام صادق (علیه السلام) می‌فرماید: «هرکس قرآن بخواند، امّا در برابر خدا خاضع نگردد و در دلش احساس رقّت و حزن و خوف نیابد، عظمت شأن الهی را سبک شمرده است.» [2] 📚پی‌نوشت: 1. تفضلی، ابوالقاسم، سماع، نشر زریاب، تهران، 1382 ه ش، ص 34. 2. مجلسی، محمد باقر، بحارالانوار، مؤسسه الوفاء، بیروت، 1404 هـ ق، ج 82، ص 43. عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰