eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
💠تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(1) ☑️تناقض در باورها که همان تناقض در نظام اندیشه‌ای است، به این معناست که یک بخش از اعتقادات در یک مکتب با بخش دیگرش هم‏خوانی ندارد. وجود جملات خود ستیز که گاهی در کتاب‌ها و یا در سخنرانی‌ها ملاحظه می‌شود مربوط به همین بخش از تناقضات است. جملات خود ستیز جملاتی‏اند که خود را نفی می‏کند و با قبول آن، بطلانش نتیجه گرفته می‏شود. 👌مثلا اشو جملاتی می‌گوید که لازمه این جملات کنار گذاشتن مرام اشو است. وی می‌گوید: من خودم را نقض می‏کنم. وقتش رسیده که شما این را درک کنید. من نقض کردن خودم را ادامه خواهم داد. این یکی از راه‏هایی است که استفاده می‏کنم. من به نقض کردن خودم ادامه می‏دهم و هر‏چه را که گفته‏ام نقض خواهم کرد. حتی یک جمله را باقی نمی‏گذارم که نقض نکنم این یک روش است... من به شما فلسفه یاد نمی‏دهم. اگر من فیلسوف بودم، هرگز تناقض‏گویی نمی‏کردم. همیشه یک‏جور حرف می‏زدم. فوقش این است که مرا شاعر بخوانی. 📚منبع:یوگا از ابتدا تا انتها، اشو، ص 111 عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(2) 🔷در باب باورهای اشو دربارۀ خدا چنین تناقضی دیده می‌شود. از منظر اشو، مباحث استدلالی و منطقی برای شناخت خدا راه به جایی نمی¬برد و روی آوردن به خدا از راه عقل و برهان، همانا از دست دادن خداوند است و اصولاً گل شناخت، بعد از فرو افتادن پرده دانش، می‌شکفد؛ چرا که عقل و منطق باز دارنده¬اند. اما وی در کلام دیگر به تناقض‌گویی می¬پردازد و معتقد می‌شود: از راه عقل و هوش می¬توان خدا را شناخت؛ از راه دانش نمی¬شود به خدا رسید و از راه باور نمی¬شود خدا را شناخت، بلکه از راه عقل و هوش(است که) می¬توان(او را) شناخت؛ برای شناخت خدا، هوشی فراوان نیاز است. 📚منبع: الماس های اشو، اشو ص 11؛ بگو آری، اشو، ص 77 ؛مراقبه هنر شور و سرمستی، اشو ص 32. عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(3) 👈یکی از مربیان یوگا در ایران که اعتقاد عمیقی به یوگا دارد و آن را تنها راه سعادت و سلوک معنوی معرفی کرده است، برای بیداری «کندالینی» دستوراتی داده است. کندالینی همان انرژی حیات است که احیا و فعال نمودن آن در یوگا مساوی با اشراق معنوی و معرفت درونی است. وی در جای دیگری دچار تناقض شده و در گفتۀ دیگری این گونه غیر ضرور بودن آیین یوگا را یادآور شده است. بیداری «شاکتی» فقط به یوگی¬های هند و تمرینات مخصوص کندالینی مربوط نیست، بلکه رعایت مقررات روحانی هر مذهبی ممکن است شاکتی(کندالینی) را در آن¬ها بیدار کند و این تجربیات بدون ذره¬ای آگاهی در آن¬ها رخ دهد… هر فردی با هر دینی اگر با خلوص، عبادت کند و خداوند را با تمام قلبش بپرستد و عشق و خدمت و بندگی خداوند هدف نهایی زندگی¬اش باشد، به لطف الهی، قدرت خدا(کندالینی شاکتی) در او بیدار می شود. 👈با این وصف چه نیازی به یوگا وجود دارد؟ اگر قرار باشد با دستورهای ساده و همگانی ادیان الهی، بیداری کندالینی صورت پذیرد، چرا بی دلیل، وقت افراد صرف تکنیک‌های پیچیده یوگا گردد؟ اگر می‌توان با دستوری ساده هم‏چون نماز، که فقط چند دقیقه زمان می‌برد «چاکرا» را باز کرد، چرا انسان روزانه نُه ساعت وقت خود را صرف تکنیک‌های دشوار نماید، که آیا چاکراتراپی صورت بگیرد یا خیر؟ 📚منبع:مراقبه هنر شور و سرمستی، اشو ص 108. -وارداتی_نظام_فکری_متناقض عضویت درکانال🔻🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢تناقض در نظام فکری معنویت‌های وارداتی(4) ✅برای اثبات تناقض اندیشه‌ای در مکاتب جدید همین بس که پائولو کوئلیو که آثارش به بیش از پنجاه زبان ترجمه شده است، مخالفت سرسختانۀ دین مسیح با جادوگری را نادیده می¬گیرد و به سنّت دینی خویش «دین مسیحیت» پشت میکند و دو کتاب مستقل در باب جادوگرى(کتاب‏هاى بریدا و والکیرى‏ها) تألیف می‌کند. همین‌طور وی تلاش کرده با بیان آیات کتاب مقدس و جملات عیسی مسیح پای بندی خود را به مسیحیت به اثبات رساند. اما در کتاب کنار رود پیدرا نشستم و گریستم، خوانندگان را به پرستش خدای مادینه یا نیمۀ مونث خدا تشویق می‌کند. او حتی به ترویج معنویتی می‏پردازد که در آن خدا در شکل زنانه‏اش دیده و پرستش می‏شود و آرزو می‏کند دیگران تثلیثی را بپرستند که شامل مادر، روح‌القدس و پسر باشد و روشن است که پرستش خدای مادینه برخلاف عقاید دین شخصی وی، یعنی مسیحیت است. روشن است که آموزه‌های دین شخصی کوئلیو با این بخش از اندیشه وی که معتقد به کارآمدی جادوست قابل جمع نیست. عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
7⃣2⃣ 💠 برای راضی کردن خودت و یا خدا؟  💢 گاهی هدف از نصیحت کردن، راضی کردن هوا و هوس است؛ نه خیرخواهی برای دیگران. اما این گاهی وقت ها، امروزه کمی زیاده شده و به همین دلیل شاید از نصیحت خاطره خوشی نداشته باشیم. 💢 اما نصیحت برای اینکه موثر باشد، دارای ویژگی هایی است که در اینجا به دو مورد آن اشاره می‌شود: ➖ پیام دهنده یا مبلغ باید محبوب، پر شور، علاقه مند، مطمئن و قابل اعتماد و صادق باشد. ➖ پیام دهنده باید به کلام خود ایمان داشته باشد. (١) 🔅امام علی علیه السلام می‌فرمایند: «مسلمان آینه برادر خویش است؛ هرگاه خطایى از برادر خود دیدید، همگى او را مورد حمله قرار ندهید؛ بلکه او را راهنمایى و نصیحت نمایید و با او مدارا کنید…» (٢) 🔺 در دعای معروف حضرت مهدی علیه السلام از خداوند طلب می‌کنیم: «خدایا بر دانشمندان ما زهد و نصیحت و خیر خواهی عطا فرما… و بر شنوندگان، تبعیت و پند پذیری تفضل فرما »(٣) 📚 ١- اخلاق مهدوی، اسماعیل حاجیان؛ ٢- تحف العقول، ص ١٠٨؛ ٣- مفاتیح الجنان، ص۲۱۴ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 هفتم آبان ماه، بزرگداشت کوروش یا عید یهودیان؟ 🔹 آیا پاسارگاد محل دفن کوروش است؟ عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
📌 مناظره علمی ⬅️موضوع: ملاک تکفیری بودن یک جریان و گفتمان با حضور اساتید محترم حجج اسلام جواد ابوالقاسمی و روح الله حیاتی مقدم ⬅️ناظر علمی: استاد محترم ضیاء توحیدی ⬅️مکان:موسسه دارالاعلام لمدرسة اهل البیت علیهم السلام ⬅️زمان: یکشنبه مورخ 1400/08/09 ساعت 14:30 الی 16 ⬅️شرکت آنلاین دوستان علاقمند با لینک اسکای روم👇👇👇 https://www.skyroom.online/ch/cfuisf/nahadrahbari عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🙏مراقبه ✅مراقبه از مبانی اصلی عرفان اُشو است و آن را روش وصول به حقیقت، از طریق انجام یک سری اعمال و تکنیک‌های بدنی و روحی معرفی می‌کند. اُشو معتقد است که مراقبه او با پاکسازی آغاز می‌شود و برای این کار فرد باید خود را آن‌گونه که هست، بپذیرد و آنچه را می‌خواهد و تمایل دارد، انجام بدهد؛ اگر در این راستا نیاز است که نیروی جنسی آزاد گذارده شود، باید این کار را انجام دهد تا خودبه‌خود اصلاح شود وگرنه سرکوب آن موجب تباهی و کج‌روی انسان می‌شود. اشو مراقبه را تنها مسیر سعادت و پیروزی می‌داند و معتقد است که مراقبه تغییر شکل را از درون پدیدی می‌آورد. 📚الماس‌های اشو،ص 1382، 279. عضویت درکانال🔻🔻🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🙏مراقبه بر مبنای رویکرد لذت گرایی 👈اشو معتقد است که برای مراقبه لازم است نیروی جنسی آزاد گذارده شود و فرد باید این کار را انجام دهد تا خودبه‌خود اصلاح شود وگرنه سرکوب آن موجب تباهی و کج‌روی انسان می‌شود. اینجا از نظر او ملاک برای بایدونباید انجام یک فعل، صرف تمایل و خواست فرد است، البته می‌دانیم منظور از تمایل چیزی است که به انسان لذّت می‌دهد؛ یعنی انسان به چیزی تمایل دارد که از آن لذّت می‌برد. ملاک اُشو صرف تمایل برای انجام هرکاری را لذّت بردن شخص می‌داند. 📚میر هاشمی، سید محمد،مطلق‌گرایی در اخلاق، قم: مؤسسه بوستان کتاب، چاپ اول،ص169 ‏گرایی عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✍🏻نقدمراقبه برمبنای لذت گرایی اشو(1) ⬅️الف) مراقبه پیشنهادی او و لذّت‌طلبی انحصاری حاصل از آن، (منظور هر نوع لذّتی، البته از جنس مادی نه الهی آن است) برای همگان قابل‌پذیرش نیست؛ ⬅️ب) مراقبه او از این حیث کارآمد نخواهد بود؛ زیرا افراد دارای منش‌ها و تمایلات متفاوتی هستند و هر کس از روشی که بیشتر با روحیات و تمایلات او همخوانی دارد، بیشتر لذّت می‌برد( نه‌فقط روابط جنسی)؛ ⬅️ج) آنجا که می‌گوید برای پاک‌سازی فرد باید آنچه را که می‌خواهد و تمایل دارد، انجام دهد و این به دید فرد بستگی دارد که به چه چیزی تمایل دارد و یا لذّت می‌برد، به‌حکم این قضیه، هر کس از هر آنچه می‌خواهد و تمایل دارد می‌تواند استفاده کند و در این راستا، دیگران و منافع آنها اهمیت ندارد و ممکن است که به دیگران صدمه وارد شود. 📚طاهره محنت فر،مقاله بررسی و نقد اخلاقی مبانی و اصول عرفان اُشو. عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✍🏻نقدمراقبه برمبنای لذت گرایی اشو(2) ✅د) اگر استفاده از نیروی جنسی به صورت نامحدود (همانطور که اُشو می‌گوید) آزاد گذارده شود، این عمل ممکن است که فرد را به سمت شهوت‌رانی سوق داده و مشکلات و تبعات جبران‌ناپذیر از لحاظ اخلاقی به بار خواهد آورد. 🔷در مجموع می‌توان گفت که مراقبه اُشو نه‌تنها روشی برای رسیدن به خدا و پاکسازی درون و ذهن نیست، بلکه صرفاً راهی برای توجیه و بهره‌وری هرچه بیشتر انسان از لذّات جسمانی است. 🔹او در این مسیر، راه افراط را در پیش‌گرفته و آمیزش جنسی را بزرگ‌ترین هنر مراقبه می‌داند و معتقد است که کابین‌های عشق مملو از خدا هستند. چه دلیلی بیشتر و بزرگ‌تر از این‌که اُشو تنها در پی لذّت طلبی است. پس بر خلاف ادعاهایش که مدعی رسانیدن فرد به خداست، تنها انسان را به ورطه نابودی و هلاکت، نه الوهیت و خدا گونه شدن سوق می‌دهد. عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
راه حل گرگوری، راه حلی نومیدانه، بدعت گذار و بی فایده ریچارد کارترایت این راه حل را خیلی زود با عنوان: نومیدانه، بدعت گذار و بی فایده desperate, heretical and unhelpful رد می کند. در پست پیشین گفته شد که جناب گرگوری برای توجیه تثلیث (دفاع از وحدت خدا و الوهیت سه شخص) از تمثیل وحدت طلا - تکثر سکه ها و نیز وحدت بشریت - تعدد افراد بشری، بهره می برد. گرگوری در اینجا متوجه شده که "طلا" یک واژه ی انبوهه mass term است تا یک اسم شمردنی count noun . اصطلاحات انبوهه ای دارای تعدادی ویژگی هستند که آنها را از اسامی شمردنی، متمایز می کند: به ویژه، آنها جمع بسته نمی شوند؛ بنابراین همانطور که گرگوری اظهار می دارد، "طلا ... یکی است". دیگر آن که، به طور شهودی، Intuitively اسامی شمردنی بر «اثاث» دلالت designate می کنند، در حالی که اصطلاحات انبوهه ای بر «مواد» دلالت می کنند. طلا، آب، جو دوسر و ... گرگوری چنین استنباط کرده است که طبیعت بشر و به قیاس، الوهیت، هم باید به نحوی که یک طلا وجود دارد (به قطعاتی تقسیم می شود که در واقع "طلا" نیستند، بلکه صرفا طلایی هستند) درک شود. فقط یک بشریت هست که به قطعاتی تقسیم شده است که هر کدام به درستی بشریت نیستند، بلکه فقط یک شخص بشری هستند. گرگوری می خواست این گونه، تثلیث را توجیه کند؛ اما ریچارد کارترایت این راه حل را خیلی زود با عنوان نومیدانه ، بدعت گذار و بی فایده desperate, heretical and unhelpful رد می کند ------ https://iep.utm.edu/trinity/ لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
30.83M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ‬‏‪پاسخ به تحدی شبکه‌های: چه کسی در فرار کرد؟ 🎤 حجت‌الاسلام 👈مجری ، مشهور به تحدی کرده است که یک روایت صحیح از کتاب‌های شیعه و یا سنی بیاورید که علیه السلام نیز همانند و در جنگ فرار نکرده است... 🔻در این کلیپ از کتاب‌های شیعه و سنی به این تحدی پاسخ داده شده و از تمام پیروان پرسیده‌ایم که : ✔️ یک روایت بیاورید که در یک جنگ یک مشرک را کشته باشد و یا یک مگسی را از روی شانه‌های مبارک رسول‌خدا‌صلی‌الله‌علیه‌وآله پرانده باشد... عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌 پرخوابی رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله: إيّاكُم و كَثرَةَ النَّومِ ؛ فإنَّ كَثرَةَ النَّومِ يَدَعُ صاحِبَهُ فَقيرا يَومَ القِيامَةِ . از پر خوابى بپرهيزيد؛ زيرا پر خوابى صاحب خود را در روز قيامت، تهيدست مى گذارد. 📝شرح روایی : الإمامُ عليٌّ عليه السلام : مَن خافَ البَياتَ قَلَّ نَومُهُ. «الأمالي للصدوق» هر كه از شبيخون [مرگ ]بترسد، خوابش كم شود. ▫️ الإمامُ الصّادقُ عليه السلام : كَثرَةُ النَّومِ مَذهَبَةٌ للدِّينِ والدُّنيا . «الكافي» پرخوابى، باعث از دست رفتن و دنياست 🔹الاختصاص (شیخ مفید): 218. (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) علیه السلام علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
📚آثار و کتاب‌های اشو 👈اشو هرگز کتابی ننوشت، بلکه آثار او شامل سخنرانی‌هایی است که انجام داده است؛ از اشو 7000 سخنرانی. 1700 نوار ویدئو و کاست به‌جای مانده که در بیش از 650 جلد کتاب انتشار یافته و تقریباً تمامی آنها به سی زبان زنده دنیا ترجمه شده است؛ کتاب‌هایی موجود به‌وسیله پیروان او گردآوری و چاپ شده است. عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💠مبانی عرفان اشو 🔷آموزه‌هایی که عرفان اُشو را تشکیل می‌دهد، بر اساس چند مبنا شکل‌گرفته است 1️⃣ بخشی از مکتب اُشو متأثر از یوگاست. بخش دیگری از مکتب اُشو از آیین تنتره نشئت گرفته است و به‌شدت از آن متأثر است. آیین تنتره یکی از آیین‌های هندی است که بر اساس پرستش شاکتی همسر شیوا «تخریب‌گر و ویران کننده» استوار است. پیروان این مذهب انرژی جنسی و شهوت زنانه را نماد شاکتی می‌دانند. او در کتابی تحت عنوان تعالیم تانترا، کندالینی یوگا، در دو جلد به این مباحث پرداخته است. 2️⃣قسمت دیگری از اندیشه‌هایش تحت تأثیر اندیشه‌های بوداست و در موارد مختلف، در بیان توضیح و توجیه مطالب از بودا متأثر است. او همچنین از عرفان و عارفان اسلامی داستان‌هایی را مطرح می‌کند، اما در مقابل صوفیگری و صوفیان را حق و حقیقت می‌نامد و اسلام را همچون یک انبوهة عظیم می‌داند. طبق گفته‌های خود، از شیخ کبیر تأثیر پذیرفته و عرفان‌های شرقی را هم قابل‌تأمل می‌داند. 3️⃣ دومین مبنای عرفان اُشو، همان اساس و مبانی تمام آیین‌های معنوی هند است. اصولی از قبیل تناسخ، روحِ وحدت کیهانی، نیروانه و شریعت انسانی؛ او در سخنرانی‌های خود یا به‌طور مستقل و یا در تلفیق با دیگر مطالب به تعریف این مبانی پرداخته است. کبیر عضویت درکانال🔻👇🔻 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
💢معنویت از دیدگاه اشو ⭕️در آثار اشو شعار عرفان و معنویت زیاد تکرار شده و بسیاری از مخاطبین اشو، اندیشه‌های اشو را با هدف رشد معنوی مطالعه می‌کنند. پاره‌ای دیگر تصور می‌کنند که اندیشه‌های اشو با معارف اسلامی سازگار است؛ به این دلیل که هم خدا و هم نام پیامبران و هم بهشت و جهنم در نوشته‌های اشو آمده است. اما آیا به راستی مراد اشو از بهشت و جهنم، همان رستاخیز موجود در متون اسلامی است؟ ✅اشو از آنجا که دین را تجربه فردی می¬داند و هدف ادیان را سیر درونی می¬شمارد، بسیاری از تعالیم مهم و اساسی ادیان را به صورت دنیوی و فردی تأویل می¬کند. او از اساس، حقایقی به نام بهشت و جهنم را نمی¬پذیرد و بهشت و جهنم را اولاً، امری فردی و درونی و ثانیاً، دنیوی می‌داند که در زندگی روزمره قابل تحقق است؛ «از جهنم نهراس! آری، نوعی از بهشت و جهنم وجود دارد که حالتی روانی در وجود توست و به جا و مکانی ویژه در زمین یا آسمان هیچ ربطی ندارد. این پندار را دور بینداز، دین به این مهملات ربطی ندارد» وی با همین نگاه معتقد است که انسان می‏تواند بهشت و جهنم را بیافریند و در همین عالم به خلق آنها همت گمارد و آنها را در همین زندگی تجربه کند. 📚دل به دریا بزن، اشو ص ۷۳؛ چراغ راه خود باش، اشو ص ۹۹ عضویت درکانال👇🔻👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔 ❌ خیال میکنی نفسی می آید و ضربانت هم میزند، یعنی که زنده ای؟! ⭕️ خیر! نزد خدا و قرآن، ملاک زنده و مرده انسان، ایمان است و مکتب نه نبض و ضربان! 👈 پس با نور ولایت و قرآن، زود کسب حیات کن و خارج کن خودت را از قبرستان اموات عمودی! 👇👇👇👇 🌴 آیه 122 سوره انعام 🌴 🕋 أَوَمَن كَانَ مَيْتًا فَأَحْيَيْنَاهُ وَجَعَلْنَا لَهُ نُورًا يَمْشِي بِهِ فِي النَّاسِ كَمَن مَّثَلُهُ فِي الظُّلُمَاتِ لَيْسَ بِخَارِجٍ مِّنْهَا ⚡️ترجمه: وآيا آنكه (به واسطه‌ى جهل و شرك) مرده بود، پس او را (با هدايت خويش) حيات بخشيديم و براى او نورى (از ايمان) قرار داديم كه با آن در ميان مردم راه خود را بيابد، مَثَل او مَثَل كسى است كه در ظلمت‌هاى (جهل و شرك) قرار دارد و از آن بيرون آمدنى نيست؟ عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔰فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی مذاهب و فرق 👆جهت اطلاع و هرگونه پرسش با شماره های مندرج در بنر تماس بگیرید. عضویت در کانال http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🔻 ، مستشرق معروف فرانسوی و عضو آکادمی علوم سیاسی و اخلاق فرانسه در عظمت خاتم الانبیاء صلی الله علیه و آله می‌نویسد: «محمد [صلی‌الله علیه و آله] به عنوان یکی از فوق العاده ترین انسان ها و یکی از بزرگترین افرادی شناخته میشود که بر روی زمین ظهور کرده اند عضویت در کانال 👇
🔴معاد در مکتب اشو ⭕️اشو به صراحت، روز واپسین و معاد را انکار و این گونه دلیل می‌آورد: خداوند، قبلاً در مورد تو قضاوت کرده‌است و این چیزی نیست که قرار باشد در آینده اتفاق بیفتد، بلکه قبلاً اتفاق افتاده‌ است. در مورد مسأله روز رستاخیز نگران نباش؛ به ترس نیازی نیست… همان لحظه¬ای که خداوند تو را آفرید، در مورد تو قضاوت هم کرده ‌است. او قدم فراتر می¬گذارد و با بیانی که به «جبر» نزدیک است، خداوند را مسئول اشتباهات انسان معرفی می‌کند؛ «تو مخلوق خدا هستی، اگر اشتباهی رخ بدهد، او مسئول توست، نه تو! اگر تو به گمراهی بروی، او مسئول است، نه خودت. تو چطور می¬توانی مسئول باشی؟! اگر تو نقشه‌ای بکشی و غلط از آب درآید، کسی نمی¬تواند بگوید خود نقشه مقصر بوده‌است». ⬅️شگفتا! اشو که فلسفه خوانده و به گفته خودش فلسفه تدریس نموده، چطور به این وضوح مرتکب مغالطه‌ای فاحش می¬شود؟! آیا قیاس موجودی مختار و صاحب اراده مثل اشو، با نقشه‌ای مکتوب و رسم‌الخطی بی¬جان، صحیح است؟ روشن است نتیجه¬ای که اشو از بیان بالا میگیرد، بعد از انکار رستاخیر، اثبات آزادی انسان است؛ بنابراین، لازم نیست از خدایی خیالی که در پایان جهان از تو بازخواست می‌کند که چه کرده¬ای و چه نکرده ای، بترسی! او قبلاً داوری کرده و تو آزاد هستی و لحظه-ای که شخص بداند تماماً آزاد است تا خودش باشد؛ زندگی پویایی آغاز میشود. 📚منبع:شهامت، اشو، ترجمه خدیجه تقی پور ص ۱۲۷ عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅صفات الهی در مکتب اشو کلمات اشو به روشنی استفاده می‏شود که وی خدا را با صفت عدالتش نمی‏شناسد و آزادی انسان را با نفی رستاخیز اثبات می‏کند. خدایی که اشو معرفی می‏کند، خدایی است که انسان را موجودی یله و رها می‏پسندد، نه موجودی که باید با بندگی خدا به قله معرفت او و آنگاه به بهشت برین قدم گذارد. اشو، خدایی را می‌پذیرد که حکمتی در کارهایش وجود ندارد و خالقی را معرفی می‌کند که انسان را آفریده و فقط او را مأمور به ایجاد پویایی و خلق شادی در زندگی چند روزه دنیا نموده‌است، نه چیز دیگری! ✅وی اساساً نه فقط ادیان موجود، بلکه تمامی مکاتب و جهان‌بینی¬ها را بی اعتبار میداند و انسانِ مطلوب را کسی میداند که به هیچ سنتی تعلق ندارد و تمامی باورها را دور ریخته است. سر سپردن به حقیقت، یعنی این که من به هیچ سنتی تعلق نخواهم داشت. فقط زمانی باور خواهم کرد که خودم بدانم، نه قبل از آن. به راستی مگر نه این است که مجموعه اندیشه‌های اشو، خود یک نظام اعتقادی است که چه بخواهیم، چه نخواهیم، خود یک سنت است؟ مگر غیر از این است که اشو دارای باورهایی است که وی اصرار به صحت آن باورها دارد و فقط باورهای خود را حقیقت می‌داند؟ باید پرسید اگر تمامی جهان‌بینی‌ها دور ریختنی‌اند، صحت نظام معرفتی و باورهایی که اشو عرضه می‌کند، چگونه اثبات می‌شوند؟ با چه میزانی است که مکتب اشو از دیگر مکاتب استثنا می‌شود و حکم عامی که اشو در مورد همه مکاتب ادعا می‌کند، شامل مکتب خودش نمی‌شود؟ 📚منبع: من درس شهامت می¬دهم، اشو ص ۷۲ عضویت درکانال👇👇👇 🔰http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622ca