eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
🔶 (علیه السلام) از نگاه (1) 🔶 از علمای درباره (علیه السلام) چنین می نویسد: و هو محمدبن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب القرشی الهاشمی ابوجعفر الباقر... و هو تابعی جلیل، کبیر القدر کثیرا، اَحد اعلام هذه الامة علما و عملا وسیادة و شرفا... حدّث عنه جماعة من کبار التابعین و غیرهم...؛ اومحمدبن علی بن الحسین بن علی بن ابی طالب ،قرشی،هاشمی،ابوجعفر است... او تابعی جلیل،بسیار بلند مرتبه ، از نظر علم و عمل و آقایی و شرافت یکی ازبزرگان این امت بود ... جماعتی از بزرگان تابعین و دیگران از آن حضرت روایت نقل نموده اند. 📚 البدایة والنهایة،ج13،ص72 🔰 @Adyanuniv🔰
11397-fa-emam-bagher-az-didgahe-ahle-sonnat.pdf
1.7M
📚 ✍🏻 نویسنده: دربندی 👈🏼 مطالب کتاب: فصل اول: مروری بر زندگی علیه السلام از ولادت تا شهادت؛ فصل دوم: فعالیت های سیاسی امام باقر علیه السلام؛ فصل سوم: فعالیت های فرهنگی امام باقر علیه السلام و مواضع آن حضرت؛ فصل چهارم: سجایا و مکارم اخلاقی امام باقر علیه السلام؛ فصل پنجم: امام باقر علیه السلام در سخنان دانشمندان اهل سنت؛ 🔰 @Adyanuniv 🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (2) 🔶 شمس الدین از علمای درباره امام باقر (علیه السلام) می نویسد: ابوجعفر الباقر ،سیّد امام فقیه،یصلح للخلافة؛ ابوجعفر باقر، آقا، امام، فقیه و او کسی است که صلاحیت داشت. 📚 سیر اعلام النبلاء،الذهبی ج13 ص120 🔰 @Adyanuniv🔰
🔵آثار شگفت انگیز روزه و عبادت در ماه‌رجب ✅از ثوبان غلام پیامبر(صلی الله علیه و آله) نقل شده که گفت: ما جمعی در خدمت پیامبر بجایی می رفتیم. ✨ عبورمان به گورستانی افتاد. حضرت اندکی در میان قبرها بایستاد و سپس به راه افتاد. 🌀 من عرض کردم توقف شما در قبرستان به چه خاطر بود؟ حضرت سخت گریه کرد و ما نیز محزون و گریه کردیم، 🌹سپس فرمود: ای ثوبان اینان در قبرهایشان معذّبند آنچنان که من ناله آنها را شنیدم و دلم به حالشان به رحم آمد و از خدا خواستم عذابشان را تخفیف دهد و خداوند اجابت فرمود. ✳️ اگر اینها در ماه رجب روزه گرفته بودند، در قبرهایشان عذاب نمی شدند. 💠عرض کردم: یا رسول اللّه روزه و عبادت در ماه رجب از عذاب قبر ایمنی می دهد؟ 🌹 فرمود: آری سوگند به آنکه مرا به حق فرستاد هر مرد و زن مسلمانی که یک روز از رجب را روزه بدارد و یک شب آن را به عبادت برخیزد و جز رضای خدا نظری نداشته باشد عبادت هزار سال در نامه عملش ثبت گردد که روزهایش را روزه و شبهایش را به عبادت گذرانده باشد و... 📚بحارالانوار، ج 49، ص 39 (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) 🔰 @adyanuniv 🔰
✅ تاثیر گفتار نیک در کلام امام باقر علیه السلام 🔹 قولوا للناس احسن ما تحبون ان یقال لکم 🔸 بهترین چیزی را که دوست دارید درباره شما بگویند، درباره مردم بگویید. 📝 الکافی ج2 ص 165 🔰 @adyanuniv 🔰
عطر لبخند خدا پیچید در دنیای من پنجمین خورشید تا گل کرد در شب‌های من فصل وصل آمد، زمین پُر شد ز بوی ناب عشق جلوه گر شد از مدینه، ماه من، مولای من حلول 🌙🌺 (ع) 🎉 💫🌺 @adyanuniv🔰
✅ شباهت صوفیه به مجوسیان قدیم ✳️ رسول اکرم (ص) در روایتی می‌فرماید: 👈 «خود را شبیه به نکنید، برای این‌که آن‌ها ریش خود را می‌چینند و سبیل‌های خود را بلند می‌گذارند ولیکن ما ریش خود را وا‌می‌گذاریم و خود را می‌چینیم، یعنی مِقراض می‌کنیم، چون فطرت بر همین است.» 📚 [من لایحضره الفقیه، ج 1، ص 130] 💢 با این روایت، ادعای صوفیان در مورد الگو خواندن حضرت علی (ع) در سبیل گذاشتن! ادعایی نابخردانه است. 👈 در واقع طبق این روایت، دراویش با تخطی کردن از سیره نبوی، شباهت به مجوسیان قدیم پیدا کرده که در صدر اسلام ریش خود را می‌زدند و سبیل می‌گذاشتند. 🔰 @adyanuniv 🔰
🔷نابرابری حقوق انسانی در بهائیت (1) 👈دورویی وتناقض، دو روی سکه فرقه‌ها می باشد که در "اصول دوازده‌گانه بهائیت" وجود داشته و در رفتار عوامل تشکیلات بروز نماید. یکی ازمصادیق این تضاد، در "اصل برابری زن ومرد" به چشم می‌خورد که عملکرد تشکیلات بهائیت، شاهدی است بر کذب بودن این ادعاست. 👀نمونه‌های متعددی ازعدم رعایت این اصل پر زرق و برق در احکام ورفتار بهائیان دیده می‌شود. تناقضاتی که نه تنها زن را ازحقوق برابر با مرد برخوردار نکرده، بلکه بین خود زنان نیز رعایت مساوات را نکرده است، مانند صدور احکام متفاوت برای زنان شهری و روستایی بخاطر محل زندگی آنان. 👻ازدیگر مواردی که خود بهائیان نیز نسبت به آن معترضند، عدم حضور زنان دربیت‌العدل می‌باشد که حتی صدای طرفداران بهائیت را نیز درآورده و تاکنون پاسخ قابل قبولی ازسوی تشکیلات برای آن ارائه نشده است. 👽درهمین راستا توجیهات توخالی برخی افراد بر این چالش، قابل توجه می‌باشد. ازجمله این پاسخ‌ها، اظهارات "ژوبین اصلاح‌پذیر" است که چندی است میان شبکه‌های بهائی دست بدست می‌شود تا پاسخی باشد براین نابرابری. 😳دربخش ابتدایی این اظهارات، پس از بررسی کلی تشکیلات اداری، بابهره‌گیری ازمغالطات مفهومی، سعی درمخدوش‌سازی وجهه اسلام کرده می‌نویسد: 📜«یک مسلمان مجبور نیست که شیخ یا عالم دینی بشود، این یک حق است که می‌تواند ازآن استفاده بکند یا نکند. درحالیکه در دیانت بهائی تمامی بهائیان وظیفه دارند درتشکیلات رهبری جامعه خود، شرکت کنند» این جمله از آغاز تا پایان مردود می‌باشد زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔷سهم خواهی بهائیت از مجلس 👽مرتضی اسماعیل‌پور بعنوان زبان گزافه‌گوی بهائیان ضمن انتشار متنی در رابطه با نماینده آشوریان درمجلس و وارد نمودن ایراداتی به او بار دیگر به دروغ‌پراکنی پرداخته است. وی در بخشی اظهاراتش، عدم حضور بهائیان در مجلس را نشان دهنده عدم صداقت نماینده آشوری مطرح کرده بیان می‌دارد: 🗣«نمی‌دانم آن نماینده چطور به خود اجازه داده است که شهروندان بهایی که به تنهایی نزدیک به ۳۰۰ هزار هستند را فراموش کند و یا یهودیان و یا دراویش و یا مندایی ها و یا زرتشتی‌ها و… » 😳از دروغ مبرهنِ آماردهیِ جمعیتِ بهائیان که بگذریم، باید خاطر نشان نمود که اولاً بهائیان حتی در دستگاه رژیم پهلوی نیز به عنوان اقلیت مذهبی محسوب نمی‌شدند، حالا نیز نباید انتظار داشت که کرسی مهم مجلس، توسط یک تشکیلات ضالّه اشغال شود؛ اما در رابطه با اقلیت‌های دینی، علی‌رغم حضور اندک اقلیت‌های دینی در ایران، هم‌اکنون پنج کرسی نمایندگی در مجلس متعلق به آنها است. 👀گذشته از این‌ها، برشمردن دراویش در شمار اقلیت‌های مذهبی نیز حرکت موذیانه‌ای است، چرا که دراویش مسلمان بوده و مسلمانان در ایران ذیل دو مذهب تسنن و تشیع قرار گرفته‌اند، که از هر دو نمایندگان زیادی در مجلس حضور دارند. اما جمعیت منداییان امروزه در ایران بسیار بسیار اندک است. 👍با توجه به این تفاسیر، مطرح نمودن مسأله حضور اقلیت‌ها در مجلس، نوعی خودزنی برای بهائیان محسوب می‌شود، چرا که عملکرد نظام اسلامی ایران در این زمینه مثال زدنی بوده و می‌تواند الگویی برای دیگر کشورها قرار گیرد. 🔰@Adyanuniv🔰
🔷نابرابری حقوق انسانی در بهائیت (2) 👍صرف نظر از عدم صحت مقایسه یک دین آسمانی با یک تشکیلات فرقه‌ای؛ در اسلام ثبوت اصول دین امری شخصی بوده و افراد مکرراً به تفقه در آیات و روایات توصیه شده‌اند و به هیچ وجه بدون کسب آگاهی قلبی ره به سر منزل مقصود نخواهند برد: هل یستوی الذین یعلمون و الذین لایعلمون(زمر:9) اما اکثر بهائیان هیچ یک از کتب دینی خود را نخوانده‌اند مگر در چارچوب‌های معینی چون طرح روحی و غیره، چه رسد به تفسیر و عالم شدن بدان. 👈در رابطه با مشارکت در امور جامعه نیز هیچ دینی همچون اسلام امتش را دخیل نمی‌داند و زمامدارانشان را به مشورت و تأثیر آن آگاه و ترغیب نکرده‌اند. حتی اسلام تا جایی جامعه را مسئول می‌داند که تمامِ وقایع را نتیجه خواست مردمش می‌داند: "إن الله لایغیر ما بقوم حتى یغیروا ما بأنفسهم(رعد:11)". 😳سپس نویسنده با تفکیک میان حق و وظیفه، جایگاه‌های اداری تشکیلات بهائی را وظیفه‌‌ای معرفی کرده که در آن هیچ سودی اعم از مادی، معنوی و اجتماعی عاید فرد نمی‌شود: 📜«عضو شدن در تشکیلات بهایی بجز اینکه اشخاص انتخاب شده، مقدار مهمی از وقت خود را در جلسات طولانی صرف کنند، هیچ مزیت دیگری برای آنها ندارد. درضمن، در وقوع بحران، همان افراد انتخاب شده، بیشتر از هر کس دیگری، مورد هدف دشمنان دیانت بهائی قرار می‌گیرند». 👻ایشان همانند منصرف کردن کودکی از همراهی با خود، به قصد فریب جامعه بهائیت خلاف واقع به هم بافته است زیرا: ⛓ادامه دارد...⬅️ 🔰@Adyanuniv🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (3) 🔶 صلاح الدین از مورخین درباره امام باقر (علیه السلام) می نویسد: وکان احد من جمع العلم و الفقه و الدیانة و الثقة و السؤدد و کان یصلح للخلافة و هو أحد الأئمة الاثنی عشر الذین یعتقد الرافضة عصمتهم... او یکی از کسانی بود که علم و فقه و دیانت و وثاقت و بزرگواری را در خود جمع نموده و صلاحیت خلافت را داشت و یکی ازائمه دوازده گانه است که شیعه قائل به عصمت آنها هستند... 📚 الوافی بالوفیات ج4 ص77 🔰 @Adyanuniv🔰
🔶 (علیه السلام) از نگاه (4) 🔶 از از علمای درباره امام باقر (علیه السلام) چنین می نویسد: مَارَاَيْتُ الْعُلَمَاءَ. عِنْدَ اَحَدٍ اَصْغَرُ عِلْماً مِنْهُم عِنْدَ اَبِي جَعْفَرٍ لَقَدْ رَاَيْتُ‌ الْحِكَمَ‌ بْنَ عُتَيْبَةِ‌ عِنْدَهُ كَانَّهُ مُتَعَلَّمُ. «نديدم دانشمندان را كه نزد كسي چنين خويش را كوچك پندارند آن چنانکه كه نزد امام باقر كوچك بودند.» 📚 تذکره الخواص ص337 🔰 @Adyanuniv🔰