eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 بودن در نگاه اهلسنت ۳ 🔶 👈🏼 گرفتن پول عیدی حرام است! 📚مجالس قطب الارشاد ج۱ ص۲۹۸ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✳️مروری کوتاه و گذرا بر تحولات و ادوار تاریخ تصوف ✅2⃣ 🔰دوره دوم(۲۵۰_۳۵۰) ؛اشراق و باطن گرائی شدید به محوریت جنید بغدادی 🔸در این دوره مشایخ صوفیه به جز زهد و ترک دنیا و ریاضت کِشی، یک سلسله مراتب و مطالب دیگری مانند عقیده به وحدت وجود، کشف وشهود، عشق به خدا،ادعای انا الله، لیس فی جبتی الا الله را مورد توجه قرار دادند و لذا مورد تکفیر فقها و متشرعین قرار گرفتند. وناگزیر از مقاصد خود به اشارات و رموز تعبیر کردند . 🔹در این دوره از صورت پراکندگی به تجمع و مرکزیت گراییده و حوزه مستقلی در شهر بغداد پیدا می کند. 🕎 مشایخ صوفیه در این عصر از نظر مذهب، تعصب به خرج نمی‌دادند و می توان گفت؛ نه تابع مذهب حنفی و حنبلی و شافعی و مالکی محسوب می‌شدند و نه پیرو اشاعره، معتزله و شیعه بودند، ولی از نظر عقیده ظاهراً معتقد به عقاید اهل سنت بودند و درباره هیچ کدام از آنها نسبت تشیع در کتب مربوطه دیده نمی‌شود. 🔸موضوع دیگری که در شرح حال صوفیان این دوره جلب توجه می‌کند یک سلسله کرامات خارق العاده‌ای است که بیوگرافی نویس‌های صوفی، آنها را در کتابهای خود به تفصیل نقل نموده‌اند. ☑️ مشخصات عمده این دوره 👈 تمایل تصوف به عرفان 👈پناه بردن صوفیان به رموز و اسرار 👈باطن جویی حاد و برتری حقیقت بر طریقت 👈تشکل و تحزب صوفیه 👈حلقات صوفیه 👈نخستین تالیفات مشایخ صوفیه 👈مظاهر انشعاب در تصوف و آغاز دوره سوم ------------------ 📚برگرفته از کتاب پژوهشی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان، عباسعلی عمید عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼 و اعمال استحباب نماز و روزه و غسل و ... 📚مستدرک الوسائل عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
⚠️کینه، دشمنِ آسایش‼️ 💠🔹امام حسن عسکری علیه السلام می‌فرماید: 🔔 اَقَلُّ النّاسِ راحةً الحَقودُ. 💢 کم آسایش‌ترین مردم، کینه توز است. 📚 فرهنگ جامع سخنان امام عسکری علیه السلام، ص ۴۱۴ ✨✨✨✨✨ ☝️ یکی از خصلتهایی که هم خودِ شخص رو آزار میده، و هم دیگران رو، «کینه» است.☹️ 😩😣️ کینه‌توزی و کینه‌ورزی، صفای زندگی رو از بین می‌بره، و سبب رنج دائمیِ صاحبِ کینه میشه. 👌 یعنی سلبِ آسایش از خود، یعنی خودزنی😨 👌 دلهای پاک از کینه، خیلی قیمتی هستند.☺️ ✔️ به همین خاطر قرآن کریم می‌فرماید، دعای مؤمنین اینه که خدایا غِل و کینه نسبت به مؤمنینِ دیگه رو از دلهای ما دور کن:↶ 🕋 رَبَّنَا اغْفِرْ لَنَا وَ لِإِخْوَانِنَا... وَ لَا تَجْعَلْ فِی قُلُوبِنَا غِلًّا لِّلَّذِینَ آمَنُوا 📖 سوره حشر/۱۰ 💢 «پروردگارا! ما و برادرانمان را بیامرز... و در دلهایمان حسد و کینه‌ای نسبت به مؤمنان قرار مده!» ✔️ قرآن کریم همچنین، در وصف بهشتیان می‌فرماید:↶ 🕋 وَ نَزَعْنَا مَا فِی صُدُورِهِم مِّنْ غِل 📖سوره اعراف/۴۳ 💢 آنچه در دلهای آنها از غِل و کینه و حسد وجود دارد را از بین می‌بریم، تا در صفا و صمیمیّت با هم زندگی کنند. 😊 یعنی اگر جایی و وجود نداشته باشه، اونجا بهشته.🌹 📛 وقتی درون سینه‌ای کینه وجود داشته باشه، ❌ این کینه، مثل یک غده سرطانیِ خطرناک همه‌ی وجود آدم رو می‌گیره،😡 و آسایش رو از آدم سلب میکنه. 👈 باید این غدّه رو درمان کرد تا به آسایش رسید. 👈 راه درمانش هم و است. ✍ به همین خاطر گفتند: «در عفو، لذتی هست، که در انتقام نیست». ❌☝️ کینه نسبت به همه‌ی مؤمنین زشت و ناپسنده، امّا اگه نسبت به نزدیکان مثل پدر و مادر، خواهر و برادر، فرزند و... باشه دیگه بدتر..😱 📣📣... اگر خدای نکرده از کسی کینه‌ای به دل داریم، تا دیر نشده، یه کاری بکنیم. 🔚 همین الان تلفن و برداریم،📞 با یه تماس کوچیک، یا یه پیامک کوچیک، دلش رو به دست بیاریم، و آسایش رو برای خودمون به ارمغان بیاریم.😌😊 عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
✅ هر روزمان نوروز 🔹 زمانی که به امام علی گفتند که امروز نوروز است، امام فرمودند: هر روز برایمان نوروز بسازید. 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
رقص دختر هیرودیا یکی از گزارشات کتاب مقدسی که مورد نقد واقع گردیده، درباره ی ماجرای قتل یحیی تعمید دهنده است. در کتاب مقدس آمده است: " امّا چون بزم میلاد هیرودیس را می‌آراستند، دختر هیرودیا در مجلس رقص کرده، هیرودیس را شاد نمود. ازاین رو قسم خورده، وعده داد که آنچه خواهد بدو بدهد " [1] اشکال این گزارش آن است که غیر ممکن بوده که یک شاهزاده خانم در هیچ یک از کشورهای مشرق زمین و از جمله در یهودیه در یک جشن همگانی به مجلس در آید و در حضور جمع برقصد. رقاصه ها فقط از میان زنان هرجایی و یا اصولا از بین کنیزان انتخاب می شدند[2]. ____ [1]. متی ۱۴ : ۶ - ۷. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص 44. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✳️مروری کوتاه و گذرا بر تحولات و ادوار تصوف ✅3⃣ 🔰دوره سوم(۳۵۰_۴۰۰ ه ق) عصر تدوین تصوف 🔹در این عصر، تصوف به صورت تدوین درآمده و اصول و قوانین آن به طور منظم به رشته تحریر درآمد و مشایخ صوفیه طبقه‌بندی شده و شرح حال آن‌ها نوشته شد. 🔸عده زیادی از صوفیان ایرانی پس از تکمیل مراحل سلوک و تصوف در مکتب جنید به نواحی مختلف ایران از قبیل فارس، ری بلخ، مرو، شیراز، نیشابور، آمل، خرقان، توستر، کرمان پراکنده شده به ارشاد و اشاعه صوفیگری پرداختند. 💎نویسندگان صوفی این عصر برای تطبیق عقائد و مبانی تصوف با عقائد و موازین شریعت اسلامی، دست به تأویل و تفسیر کتاب و سنت زده و در این باره کوشش فراوانی به خرج دادند. ☑️مهمترین تالیفات صوفیه این قرن عبارت است از؛ 👈اللمع فی التصوف تالیف ابونصر سراج طوسی 👈التعرف لمذهب التصوف تالیف ابوبکر ابراهیم نجاری 👈قوت القلوب فی معامله المحجوب تالیف ابوطالب محمد بن علی مکی 👈طبقات الصوفیه تالیف ابو عبدالرحمان السلمی ----------------- 📚برگرفته از کتاب پژوهشی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان، عباسعلی عمید عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌸🌼🌸🌼🌸🌼 🕌سرمای بهار رسول الله صلی‌الله علیه وآله: اغْتَنِمُوا بَرْدَ الرَّبِیعِ فَإِنَّهُ یَفْعَلُ بِأَبْدَانِکُمْ مَا یَفْعَلُ بِأَشْجَارِکُمْ وَاجْتَنِبُوا بَرْدَ الْخَرِیفِ فَإِنَّهُ یَفْعَلُ بِأَبْدَانِکُمْ مَا یَفْعَلُ بِأَشْجَارِکُمْ سرمای بهار را غنیمت بشمارید که با بدنهای شما همان کاری را می کند که با درختان می کند و از سرمای دوری کنید که با بدنهای شما همان کاری را می کند که با درختان می کند . 🔹بحارالأنوار ج : ۵۹ ص : ۲۷۱ (صلی الله علیه و آله و سلم) (صلی الله علیه و آله و سلم) عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥نخستین جشنوار ملی فرهنگی و هنری «رنگ‌ها و نیرنگ‌ها»/ درنگی در فرق انحرافی و عرفان‌های کاذب http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
👈🏼 حرمت نگاه کردن به تلویزیون بخاطر بودن آن حرمت خرید و فروش تلویزیون، گوش کردن قرآن و اخبار از آن و ... 📚مجالس قطب الارشاد ج۱ ص۲۳۷ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏼 ردّ بودن و گرفتن این آئین از 👈🏻 تصریح به تفاوت در و پس از آن 📚زردشتیان - باورها و آداب دینی آنها ص۵۹ عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
👈🏻 اولین کسی است که به برگزاری امر کرده است! 📚سیر اعلام النبلاء(ط موسسة الرسالة) ج۳ ص۱۵۷ 👈🏻 امرکننده به ؟!! 😅 نگاه کنید به این پست های علمای در بدعت بودن نوروز 👈🏼 https://eitaa.com/Adyanuniv/4010 https://eitaa.com/Adyanuniv/4011 https://eitaa.com/Adyanuniv/4017 عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
✳️مروری کوتاه و گذرا بر تحولات و ادوار تصوف ✅4⃣ 🔰دوره چهارم(قرن ۵و۶) ؛ رونق تصوف و عرفان در فارس و خراسان 🔹از اواخر قرن چهارم، تصوف و عرفان از بغداد به فارس و خراسان انتقال یافت و صوفیان و عرفای مشهوری در دو منطقه شرق و جنوب ایران آوازه بلندی یافتند. 🔸با گسترش تصوف در مناطق خراسان به ویژه در نیشابور به تدریج از اوایل قرن پنجم خانقاه ها که با تفاوتی تکیه و زاویه و رباط نیز نامیده می‌شدند رو به افزایش نهادند و مراکز متعدد و با شکوهی با عناوین مختلف توسط نیکوکاران ساخته شد و به خلوت صوفیان و ریاضت و مراقبت و سیر و سلوک و آموزش صوفیان اختصاص یافت. --------------------- 📚برگرفته از کتاب پژوهشی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان، عباسعلی عمید زنجانی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🔔پیامدهای امنیتی عرفان های نوظهور(1) 🔴يكي از مؤلفه‏هاي امنيت ملي در جمهوري اسلامي ايران، مذهب و دين است، و به همين دليل يكي از راههاي ضربه زدن به امنيت ملي، تضعيف دين و مذهب و اعتقادات مردم است و در اين خصوص يكي از راههاي تضعيف اعتقادات و گرايش به دين و مذهب در مردم، ايجاد فرقه‏‏هاي نوظهور و جذاب نشان دادن آنهاست. اين نكته كه زمانيكه جامعه‏اي دچار آسيب ديدگي فرقه‏اي گردد، بستر خوبي براي دخالت بيگانگان و پياده كردن اهداف سوءشان ميگردد، كاملاً قابل پيشبيني است. http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
⭕️از جمله آسيبهای امنیتی گرایش به عرفانهای نوظهور 1️⃣ايجاد تعارض مراجع ديني و متدينين با حاكميت سياسي به بهانه عدم برخورد حكومت با فرقه‏ها 2️⃣بسترسازي براي تهاجمات نرم بيگانگان 3️⃣ مخدوش كردن هويت ملي پياپي 4️⃣بسترسازي براي بهره برداري سرويسهاي اطلاعاتي 5️⃣خلق بهانه براي دخالتهاي بيگانگان به ويژه در بعد مباحث به اصطلاح حقوق بشري. (فصلنامه پژوهشهاي حفاظتي ـ امنيتي دانشگاه جامع امام حسين(عليهالسلام) سال سوم، شماره‏ي 1) بهار 1393 :(صص 71 - 94 بررسي علل گرايش به عرفانهاي نوظهور در ايران و پيامدهاي امنيتي ناشي از آن (مريم پسنده) عضویت در کانال🔻🔻🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 ✴️ برکات خدمت به مردم 💎 امام حسین علیه السلام : ✨منْ ارادَ اللَّهَ تَبارَک وَ تَعالی بِالصَّنیعَةِ الی اخیهِ کافاهُ بِها فی وَقْتِ حاجَتِهِ وَ صَرَفَ عَنْهُ مِنْ بَلاءِ الدُّنْیا ما هُوَ اکثَرُ مِنْهُ وَ مَنْ نَفَّسَ کرْبَةَ مُؤْمِنٍ فَرَّجَ اللَّهُ عَنْهُ کرَبَ الدُّنْیا وَ الْاخِرَةِ وَ مَنْ احْسَنَ احْسَنَ اللَّهُ الَیهِ وَ اللَّهُ یحِبُّ الْمُحْسِنینَ 🔸هرکس برای رضای خدا به برادر دینی اش خدمت کند، خداوند در هنگام نیازش او را عوض خواهد داد و از گرفتاری های دنیا بیشتر از خدمت وی از او رفع خواهد کرد 🔸و هرکس غمی را از دل مؤمنی بزداید، خداوند غصه های دنیا و آخرتش را بر طرف می کند 🔸و هرکس نیکی کند، خداوند به او نیکی می کند و خداوند نیکوکاران را دوست می دارد. 📗بحارالانوار، ج 75، ص 121، كشف الغمه، ج 2، ص 29 علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
👈🏼 اعتراف عجیب به و غائب بودن عجل الله فرجه ، از علمای بزرگ و مفسرین نامدار در مورد علیه السلام و فرزندان آن حضرت مى‌نویسد: أما الحسن العسكري الإمام عليه السلام فله إبنان وبنتان ، أما الإبنان فأحدهما صاحب الزمان عجل الله فرجه الشريف. اما [امام] حسن عسکرى علیه السلام، داراى دو پسر و دو دختر بود، اما پسران آن حضرت؛ پس یکى از آن‌ها صاحب الزمان عجل الله تعالى فرجه الشریف است. 📚 الشجرة المبارکة فی انساب الطالبیة، تالیف فخر رازی، صفحه ۹۲، چاپ مکتبة آیة الله العظمی المرعشی النجفی جالب است که فخر رازی پس از ذکر نام شریف صاحب الزمان، عبارت «عجل الله تعالی فرجه الشریف» را می‌آورد و این بسا نشانه‌ای باشد که وی حضرت بن الحسن العسکری (عجل الله تعالی فرجه الشریف) را همان می‌داند که چنین دعایی برایش می‌کند؛ زیرا اگر او نیز مانند بسیاری از علمای معتقد بود که (علیهما السلام) صاحب الزمان و مهدی موعود نیست، هرگز برای و او دعا نمی‌کرد ... 👈🏼 پی نوشت: قول داشتن فرزندان دیگر برای حضرت علیه السلام به جز علیه السلام از نظر مکتب علیهم السلام شاذ و مردود است. عضویت در کانال 👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e 🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 راه رفتن عبادت کنندگان ژاپنی روی ذغال داغ 🔹گروهی از عبادت کنندگان ژاپنی در مراسم راه رفتن روی ذغال‌های آتشین با پای برهنه شرکت کردند. 🔹این مراسم در نزدیکی کوه تاکوئاسان برگزار شد و عبادت کنندگان در کنار راهبان بودایی با پای برهنه روی ذغال گداخته راه رفتند. 🔹این جشنواره که در ژاپن hiwatari matsuri نامیده می‌شود حدود 50 سال است که برگزار می‌شود. لینک عضویت در کانال: http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
آیا گزارش اناجیل در به هم ریختن هیکل راست است؟ اناجیل هم نوا (مرقس، لوقا و متی) در خصوص بیرون راندن کسبه از معبد اورشلیم توسط عیسی مسیح داستانهایی سروده اند که با تردید روبرو شده است. به این مورد بنگرید:  «12 پس عیسی داخل هیکل خدا گشته، جمیع کسانی را که در هیکل خرید و فروش می‌کردند، بیرون نمود و تختهای صرّافان و کرسیهای کبوترفروشان را واژگون ساخت. 13 و ایشان را گفت، مکتوب است که خانة من خانة دعا نامیده می‌شود. لیکن شما مغاره دزدانش ساخته‌اید»[1]. اما هرگز در معبد کبوتر یا هیچ حیوان دیگری خرید و فروش نمی شده و داد و ستد حیوانات مختص به قربانی از جمله کبوتر نه در داخل معبد و نه در حیاط معبد بلکه در خیابانها و کوچه های حول و حوش معبد انجام می یافته است. امکان بیرون راندن از کوچه های اطراف هم از سوی یک نفر هم مشکوک است؛ زیرا با مقاومت ذی نفعان روبرو می شده، به خصوص که خرید و فروش حیوانات تجارتی مقدس به شمار می رفته و در نتیجه خشم کسانی که قربانی چنین تجاوزی شده اند با احساسات مذهبی آنها تشدید می شده است[2]. __ پی نوشت ها [1]. متی 21: 12 -13. [2]. درباره‌ی مفهوم انجیل‎‌ها، کری ولف، ترجمه‌ی محمد قاضی، ص  42. لینک عضویت در کانال👇 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
✳️ مروری کوتاه و گذرا بر تحولات و ادوار تاریخ تصوف ✅5⃣ 🔰دوره پنجم (قرن ۶و۷) تحول نوین در تصوف وعرفان 🔸با اوج گیری افکار تند حلول و اتحاد و آراء تهور آمیز و شطحیاتِ صوفیان تندروئی همچون عین القضات همدانی، روزبهان بقلی شیرازی، ابن فارض و... بازار عرفان و تصوف رونق گرفت. 🔹و به وسیله ابن عربی و شارحان مکتب او ( مولوی، قونوی و...) بخش علمی و نظری و فلسفی عرفان بنیان گذاری شد. ♻️یکی از خصوصیات تصوف در قرن های ششم و هفتم توجه فوق العاده مشایخ صوفیه به بُعد نظری و عرفانی است ولی این بدان معنا نیست که تصوف زاهدانه و عملی و سنتی به فراموش سپرده شده و خانقاه نشینی و سماع و آداب ذکر خفی و نظایر آن جای خود را به عرفان نظری و مکاشفات و رموز بیخودی داده باشد. ------------- 📚برگرفته از کتاب پژوهشی در پیدایش و تحولات تصوف و عرفان، عباسعلی عمید زنجانی عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
🌼🌸🌼🌸🌼🌸 🕌ارزش علم و عالم امام سجاد علیه السلام : لَوْ یعْلَمُ النّاسُ ما فى طَـلَبِ الْعِلْمِ لَطَـلَبوهُ وَ لَو بِسَفْكِ الْمُهَجِ وَ خَوضِ اللُّجَجِ اِنَّ اللهَ تَبارَكَ وَ تَعالى اَوحى اِلى دانیالَ: اِنَّ اَمْقَتَ عَبیدى اِلَىَّ الْجاهِلُ الْمُسْتَخِفُّ بِحَقِّ اَهْلِ الْعِلْمِ، التّارِكُ لِلاِقْتِداءِ بِهِمْ وَ اِنَّ اَحَبَّ عَبیدى اِلَىَّ التَّقىُّ الطّالِبُ لِلثَّوابِ الْجَزیلِ اَللاّزِمُ لِلْعُلَماءِ التّابِـعُ لِلْحُلَماءِ القابِلُ عَنِ الْحُـكَماءِ 🔸اگر مردم مى‌دانستند كه در جستجوى دانش چه چیزى [ نهفته ] است، بى گمان در پى آن مى‎‌رفتند، حتّى اگر با ریخته شدن خون و فرو رفتن در اعماق دریا باشد. ⭐️خداى تبارک و تعالى به وحى كرد: منفورترین بندگانم نزد من، نادانى است كه حق اهل علم را سبک بشمارد و پیروى از ایشان را رها كند، 🔅و محبوب‌ترین بندگانم نزد من، تقواپیشه‌اى است كه جویاى پاداش فراوان، همراه دانشمندان، پیرو بردباران و پذیراى حكیمان باشد. 🔸كافى، ج ۱، ص ۳۵، ح ۵ علیه السلام عضویت در کانال👇 🔰 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e🔰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👣🔎در چه خبر است؟ 🔺با انتشار صحنه‌ای از معرفی بانوان شاعر ایرانی توسط مجری برنامه فیلیمو مدرسه چندی پیش ، زن مثالی که پرونده فاسد او در تاریخ معاصر ایران محرز است، در کنار نام خانم پروین اعتصامی به عنوان یک شاعر در برنامه فیلیمو مدرسه توسط مجری برنامه معرفی شد. ⭕️این اقدام عجیب، یک سوال را در ذهن ایجاد کرده است که آیا در کنار خواب عمیق مسئولین فرهنگی، بازهم ردپای تکراری در تشکیلات آموزشی نوجوانان پیدا شده است؟ 🔹عضویت در کانال🔹 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e
☑️بسترهاي گرايش به عرفان هاي نوظهور(1) الف:ريشه هاي اعتقادي آنچه در ظواهر زندگي مادي وجود دارد نميتواند فلسفه آفرينش انساني باشد كه خداوند باريتعالي او را «احسن الخالقين» ناميده است. به همين دليل هرفرد معتقدي بر اين باور است كه خوشي و ناخوشي، زيبايي و زشتي، خوبي و بدي زندگي مادي محدود و در كنار هم است. اما برخي افراد از جنبههاي منفي زندگي گريزان هستند و خوبي و زيبايي و خوشي و خوش گذراني آنرا به حد لايتناهي ميخواهند و قائل به محدوديت در آن نيستند به همين دليل به نظر ميرسد كه با ظاهر گرايي به ظاهرآرايي پرداخته و به دنبال عرفاني ميروند كه فقط از خوشگذراني مطلق دم ميزند. اديان الهي يكي پس از ديگري كاملتر شده تا به دين اسلام رسيده است؛ اما مسلم است اگر در جامعه افراد نسبت به معارف و مباني دين شناخت كامل نداشته باشند و براي شناخت تلاش كافي نكنند و از طرفي نگرشهاي موجود در اديان الهي در خصوص مسائل روز نيز به روشني تبيين نشود، به ظاهر دين بيشتر از باطن آن توجه ميشود و بعد سياسي دين نمود عميقتر و بارزتري از بعد معنوي آن پيدا خواهد كرد. افرادي كه به باورهاي عميق ديني نرسيدهاند در يافتن حقيقت و پاسخ به نداي فطرت حقيقتجوي خود دچار انحراف شده و در پاسخي عجولانه و غيرمنطقي به نداي فطرت خود به جاي اتكا به اديان حقيقي به تارهاي عنكبوتي عرفانهاي كاذب بشري دست ميآويزند و به آنها گرفتار ميشوند. عضویت در کانال🔻🔻🔻🔻 http://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e