eitaa logo
کانال فرق و ادیان
2.6هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
619 ویدیو
145 فایل
👇جهت عضویت کلیک کنید. لینک مستقیم عضویت در کانال: https://eitaa.com/joinchat/2778923026Ca3622cab5e - انتشار مطالب، خبر و آثار در کانال - ارتباط با ادمین - تبلیغات 🔰 @Adminkhatam🔰⁦
مشاهده در ایتا
دانلود
✡️ کابالا و مسیح‌گرایی اروپایی 1️⃣ از نیمه دوّم سده 15، کابالیست‌های یهودی به تدوین برخی رساله‌های کابالی منطبق با زبان و فرهنگ دست زدند. این رساله‌ها در ایتالیا و به‌ویژه در کانون فرهنگی خاندان مدیچی در فلورانس بسیار مؤثر بود. به‌نوشته دائرة‌المعارف یهود محافل فرهنگی عمیقاً باور کردند که در رساله‌های کابالی به منابع اصیل و دست اوّل رازهای کهن هستی دست یافته‌اند؛ رساله‌های گمشده‌ای که اینک پدیدار شده و به کمک آن نه تنها می‌توان به اسرار نوشته‌های افلاطون و سایر متفکرین یونان باستان پی برد، بلکه رازهای مسیحیت را نیز می‌توان شناخت! 2️⃣ در سده‌های 16 و 17 فرقه در تمامی مراکز مهم قاره اروپا گسترده شد. مورخین دانشگاه عبری اورشلیم این گسترش را به قدرت خلاقه، نیروی معنوی و توانمندی روانی (مارانوها) نسبت می‌دهند. بدین‌سان، مکتب کابالا به نیروی متنفّذ سیاسی در میان مسیحیان بدل شد که بر آرمان‌های مسیحایی و صلیبی جدید دامن می‌زد و طلوع قریب‌الوقوع دولت جهانی اروپاییان را نوید می‌داد. به تأثیر از این موج، بسیاری از متفکران اروپایی به این نتیجه رسیدند که باید آرمان را با مفاهیم رازآمیز شناخت و تنها منبع معتبر برای این شناخت «رساله‌های کابالی» است! 3️⃣ جووانی‌پیکو‌ دلا‌ میراندولا از نامدار‌ترین و مؤثرترین چهره‌های فکری رنسانس، به‌عنوان «پدر مسیحی» شناخته می‌شود. وی از بنیان‌گذاران دانش شرق‌شناسی اروپا نیز به‌شمار می‌رود. این به‌دلیل پیوند پیکو با گروهی از است که در پیرامون او حضور داشتند. به‌دلیل این پیوندها، پیکو به نخستین چهره‌ فرهنگی اروپا بدل شد که به «دانش رازآمیز یهود» و رساله‌های کابالی شیفتگی داشت. مهم‌ترین اقدام پیکو ارائه 900 تز به علمای دینی مسیحی در شهر رم در سال 1486 بود. یکی از این تزها چنین است: «هیچ علمی چون و کابالا حقانیت مسیح را بر ما ثابت نمی‌کند.» ادعاها و تبلیغات او در جلب توجه مسیحیان به مکتب کابالا بسیار مؤثر بود و رساله‌هایی که دوستان یهودی او، به لاتین ترجمه کردند به منبع تغذیه فکری بدل شد. 4️⃣ پس از پیکو، یوهانس روشلین، عبری‌شناس نامدار دربار فردریک سوّم، در ترویج کابالا در محافل فکری مسیحیان نقشی برجسته داشت. روشلین در سال 1490 در ایتالیا با پیکو دیدار کرد و تحت تأثیر او به کابالا علاقمند شد. در همین زمان، ، یهودی مسیحی شده و پزشک دربار امپراتور ماکزیمیلیان نیز به نگارش کتاب‌هایی در زمینه کابالا اشتغال داشت! نوشته‌های پیکو و روشلین، به‌عنوان دو شخصیت درجه اوّل فرهنگی اروپای آن روز، تأثیر عمیقی بر جای نهاد و توجه محافل اشرافی و فرهنگی اروپا را به این طریقت‌جادویی نوظهور جلب کرد. 5️⃣ در نیمه دوّم سده 16، عقاید رازآمیز کابالی چنان در محافل مسیحی جاذبه داشت که حتی برخی شخصیت‌های مهم دینی مسیحی در آثار خود به تکرار مضامین و مفاهیم کابالی پرداختند. در این زمان، کتاب زوهر به اثری نامدار بدل شد و ارجاع به آن رواج فراوان یافت. سرانجام، کار بدان‌جا کشید که گیوم پاستل فرانسوی، یکی از شخصیت‌های متنفذ رنسانس، به ترجمه و انتشار کتاب زوهر به لاتین دست زد و به همراه آن شرح مفصل خود را نیز انتشار داد. این در حالی است که ترجمه عبری زوهر هنوز منتشر نشده بود! عبدالله شهبازی 🔰 @Adyanuniv
نقد کتاب بیست و سه سال نقد کتاب بیست و سه سال خیانت در گزارش تاریخ - مصطفی حسینی طباطبایی جهت مشاهده و دریافت متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد زردشت به آدرس https://www.adyanuniv.ir/zoroastrianism/220/مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
برده‌داری در عصر هخامنشیان در فضای مجازی به وفور مشاهده می‌شود که از لغو برده‌داری در منشور کورش بزرگ سخن گفته می‌شود. بی‌تردید، کورش کبیر، پادشاهی بزرگ بود که اصلاحات زیادی در جهان باستان به انجام رساند و صفات نیکش قابل انکار نیست. اما به راستی در هیچ‌ قسمت از منشور وی سخنی از لغو برده‌داری نیست. او هیچ‌گاه برده‌داری را لغو نکرد. تنها اسیران یهودی را از بند آزاد نمود و بیگاری را برانداخت، یعنی جیره‌ای بسیار اندک برای بردگان قرار داد.[۱] لیکن این به معنی لغو برده‌داری نیست. روشن است که برده‌داری در عصر هخامنشیان (در زمان حکومت کورش و پس از آن) امری کاملاً رایج بود. بردگان، همواره بخشی از بدنه‌ی جامعه‌ی طبقاتی بودند، بردگان و کنیزان، رسماً خرید و فروش می‌شدند و در مقابلِ دریافت جیره‌ای اندک، مجبور به کار کردن برای اشراف و ثروتمندان بودند. جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد زردشت به آدرس https://www.adyanuniv.ir/zoroastrianism/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
تبلیغ احمد بصری در دیوار‼️ فضای بی در و پیکر مجازی.. 🔰 @Adyanuniv
اختلاف متی و یوحنا در نحوه‌ی دستگیری مسیح علاوه بر اختلاف زیاد و فاحش و جدید، این اختلاف‌ها و تناقضات اساسی در بین اناجیل نیز مشهود هست. یکی از این اختلافات مربوط به نحوه‌ی دستگیری ادعایی عیسی به روایت متی و یوحنا هست. یهودا به کسانی که به همراه خود برای دستگیری عیسی مسیح آورده بود، قبلاً گفته بود که چون من داخل جمع شدم هر که را بوسیدم او عیسی مسیح بوده پس وی را دستگیر کنید: «و هنوز سخن می‌گفت، که ناگاه یهودا که یکی از آن دوازده بود با جمعی کثیر با شمشیرها و چوبها از جانب روساء کَهَنه و مشایخ قوم آمدند. و تسلیم کننده او بدیشان نشانی داده، گفته بود، هر که را بوسه زنم، همان است. او را محکم بگیرید. در ساعت نزد عیسی آمده، گفت: سلام یا سیّدی! و او را بوسید. عیسی وی را گفت: ای رفیق، از بهر چه آمدی؟ آنگاه پیش آمده، دست بر عیسی انداخته، او را گرفتند.» ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، متی 26: 47_ 50. 👈 لوقا نیز در خود روایتی همچون روایت متی در مورد دستگیری عیسی مسیح نقل کرده است: «و سخن هنوز بر زبانش بود که ناگاه جمعی آمدند و یکی از آن دوازده که یهودا نام داشت بر دیگران سبقت جُسته، نزد عیسی آمد تا او را ببوسد. و عیسی بدو گفت: ای یهودا آیا به بوسه پسر انسان را تسلیم میکنی؟»ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، لوقا 22: 47_ 48. 👈👈امّا در روایت این ماجرا توسط یوحنا، اثری از این نقشه بوسیدن عیسی مسیح توسط یهودا وجود ندارد. یوحنّا نیز به ماجرای دستگیری عیسی مسیح پرداخته و در اینکه یهودا با دستگیر کنندگان همکاری داشته با روایت متی و لوقا اشتراک دارد؛ اما وی دستگیری عیسی مسیح را به‌گونه‌ای دیگر تعریف کرده چنان‌که در آن یهودا با نقشه قبلی عیسی مسیح را به دشمنان نشناسانده بلکه عیسی مسیح در برابر پرسش آنان، شخصیت حقیقی خود را معرفی می‌کند: «آنگاه عیسی با اینکه آگاه بود از آنچه می‌بایست بر او واقع شود، بیرون آمده، به ایشان گفت: که را می‌طلبید؟ به او جواب دادند، عیسی ناصری را! عیسی بدیشان گفت: من هستم! و یهودا که تسلیم کننده او بود نیز با ایشان ایستاده بود. پس چون بدیشان گفت: من هستم، برگشته، بر زمین افتادند. او باز از ایشان سوال کرد، که را می‌طلبید؟ گفتند: عیسی ناصری را! عیسی جواب داد، به شما گفتم من هستم! پس اگر مرا می‌خواهید، این‌ها را بگذارید بروند! تا آن سخنی که گفته بود تمام گردد که از آنانی که به من داده‌ای یکی را گُم نکرده‌ام.» ترجمه‌ی قدیم کتاب مقدس، یوحنا 18: 4-9. ☝️👈☝️👈آیا این کتابی که در مورد این حادثه‌ی مهم ، این قدر اختلاف و تناقض داره، می‌تونه هدایت‌گر انسان‌ها به سعادت دنیوی و اخروی باشه؟ 🔰 @Adyanuniv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#خدای ساختگی #ابوهریره استاد علی صفدری #تحلیل 🔰 @Adyanuniv
یک بام و دو هوای وهابیت تحلیل رفتار علمای سلفی در انقلاب‌های جهان عرب سلفی‌های معاصر عموماً با‌ واسطه یا بی‌واسطه، شاگردان بن‌باز یا آلبانی هستند و مرجعیت دینی خود را عمدتاً با تأیید علمای سعودی گرفته‌اند. بنابراین چه در خصوص یمن، سوریه و بحرین و چه در مورد مصر و لیبی دغدغة‌ اصلی امنیت و ثبات عربستان سعودی است. نوشتار حاضر با هدف ارائه تصویری مشخص از تفکر پیروان سلفیه نسبت به قیام بر ضد حاکمان، حاصل ارائه مقالة نگارنده در همایش «اسلام و سکولاریسم» است که توسط کانون اندیشه جوان در آذرماه ۱۳۹۰ در دانشگاه تهران برگزار گردید. در این نوشتار ابتدا تعریفی از مفهوم سلفیه و دوره‌های تاریخی آن ارائه شده است سپس ریشه‌های اعتقادی و سیاسی رفتار علمای سلفی در قبال قیام‌های مردمی در کشورهای عرب در سال ۱۴۳۲ق بررسی گردیده است. جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد وهابیت به آدرس https://www.adyanuniv.ir/wahhabism/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
وهابيت و ناامني در پاكستان در حال حاضر وهابيت در پاكستان به پاشنه آشيل براى اين كشور تبديل شده و دستاورد اين فرقه ساخته و پرداخته استعمار كهنه انگليس، ناامنى و تهديد براى دولت پاكستان بوده است. تروريسم با منشا قومى و قبيل هاى با گرايش وهابيت، سياستى بود كه مثلث امريكا، پاكستان و عربستان سعودى در افغانستان با تشكيل دولت طالبان )در اوايل دهه1990 (آن را به وجود آوردند. جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد وهابیت به آدرس https://www.adyanuniv.ir/wahhabism/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
پیشوایان اهل سنت چه کسانی هستند؟ ۱٫ «ابوحنیفه نعمان بن ثابت بن زوطی یا نعمان بن ثابت بن نعمان بن المرزبان»، متوفی در سال ۱۵۰٫ ابوحنیفه یک نفر ایرانی است که امام اعظم اهل سنت به شمار می رود. در جامعه تسنن، بعد از پیغمبر اکرم و خلفای راشدین و حسنین (ع) هیچ کس به اندازه ابوحنیفه محترم نیست. پیروانش در ایران بسیار اندکند. جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی نقد وهابیت به آدرس https://www.adyanuniv.ir/wahhabism/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
در #اتیوپی #دختران بومی در قبیله‌های «مورسی» و «سورما» از هرچه در دسترس دارند برای آراستن خود استفاده می‌کنند. مانند این دختربچه بومی مورسی که در روستایی در دره رود اومو زندگی می‌کند ، خود را کاملاً پوشانده و از دندان نیش یک حیوان برای آراستن خود استفاده کرده است. #قبیله‌های بومی زنده مانده در جنوب اتیوپی به لطف دوری از #تمدّن ، همچنان سنّت‌های باستانی خود را بدون تغییر نگه داشته‌اند. 🔰 @Adyanuniv
از اسلام نیست. قبل از هر چیزی لازم میدونم یه توضیحی در مورد این گروهک افراطی بدم؛ بوکو‌حَرام (به زبان هوسه به معنی تحصیل غربی حرام است) با نام رسمی یک گروه در شمال نیجریه است که خواستار تعطیلی تمامی مدارس نوین در نیجریه میباشد. گروه بوکو حرام در سال ۲۰۰۲ توسط محمد یوسف در مایدوگوری بنیان‌گذاری شد و در سال ۲۰۰۴ به کاما در ایالت یوبه نقل مکان کرد. این گروه در آن‌جا پایگاهی به نام «افغانستان» بر پا کرده‌است. محمد یوسف به‌شدت با ، آموزشِ سکولار‌ و دانش مخالف بود. او سلفی ست و به شدت تحت تاثیر نظرات است. آرای ابن تیمیه مبنای نظریِ مکتب است. محمد یوسف حتی کروی بودن زمین را هم زیر سوال برده است. با کشته شدن وی در سال ۲۰۰۹، فرد دیگری به نام رهبر این گروه شده است. این گروه تاکنون با حملات متعدی به بانک‌ها و رستوران‌ها و فروشگاه‌های بزرگ دست به کشتارهای بی‌رحمانه‌ای زده است. در اسفند ۱۳۹۳ ابوبکر شکائو، رهبر گروه بوکوحرام با انتشار پیامی صوتی در اینترنت به طور رسمی بیعت خود را با ، خلیفه خودخوانده (داعش) اعلام کرد. همین طور که از نام این گروهک پیداست با تحصیل علم مخالف هستند و خواستار از بین بردن مدارس نوین در نیجریه میباشد خوب ما چند آیه و چند روایت به شما بزرگواران تقدیم می کنیم تا ثابت کنیم که این وحوش ربطی به دین مبارک اسلام ندارند و تمامی مبانی اعتقادیشون رو از ابن تیمیه امام منحرف خود دریافت میکنند. آیه‌اول: خداوند كساني را كه ايمان آوردند و آنان را كه علم داده شدند بسيار بلندمرتبه مي فرمايد./مجادله 11 آیه دوم: بگو آيا كساني كه مي دانند و كساني كه نمي دانند يكسانند؟/زمر9 خداوند در این آیه عالم را نسبت به جاهل برتری داده آیه سوم: پس اگر نمي دانيد از آگاهان بپرسيد./نحل 43 در این آیه خدا به علم آموزی تشویق بلکه دستور به یاد گیر علم داده. حالا چندتا روایت جالب تقدیمتون میکنم: روایت‌اول: [طلب العلم فریضة علی کل مسلم و مسلمة :دانش آموزی بر هر مرد و زن مسلمانی واجب است] (بحارالانوار، ج 1، ص 177) روایت دوم: رسول خدا می فرمایند: هرکس جوینده دانش را دشمن بدارد همانا با پیامبران دشمنی ورزیده و کیفرش دوزخ است./ارشاد القلوب،ص 164 ممکن است بعضی از دوستان به ما اشکال کنند که در اینجا منظور از علم،علوم دینی است نه چیز دیگر که ما به این دوستان روایات زیر را تقدیم میکنیم. : حضرت علی علیه السلام می فرماید: [حکمت (ودانش)را فرابگیر هرچند از مشرکان باشد/مشکاه الانوار ص 134] مشرکین که علوم دینی نمی دانند پس قضیه باطل است : «اطلبوا العلم ولو بالصین; دانش بجویید; اگر چه در [راهی دور] چون چین باشد .» نکند در عهد پیامبر حوزه های علمیه بر پابوده که پیامبر چنین دستوری داده است ...پس به این نتیجه میرسیم ادعای دوستان اشتباه محض است و همچنین بوکو حرام ربطی به دین اسلام ندارد. 🔰 @Adyanuniv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹 دین اسلام در میان بومی‌های استرالیا طرفداران زیادی پیداکرده و هرساله به میزان پیروان این دین الهی افزوده می‌شود. 🔸تازه‌مسلمانان استرالیایی زندگی، تجربه و دوران متنوع و گوناگونی را گذرانده‌اند و نحوه آشنایی آن‌ها با اسلام در برخی موارد شگفت‌آور است. علاوه بر زندگی شخصی، در زندگی آن‌ها هم تغییرات گسترده‌ای ایجاد می‌شود که در نحوه تعامل آن‌ها با دیگر مردمان تأثیر می‌گذارد. 🔹این ویدئو گوشه‌هایی از این تجربه‌ی بدیع را برای شما به نمایش می‌گذارد. 🔰 @Adyanuniv
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بهترین روش گفتگو بادگراندیشان استاد حاجی آقازاده 🔰 @Adyanuniv
امامت از اصول یا فروع دین؟ بزرگانی از علمای عامه، نظیر احمد حنبل در مسندش و هیثمی در مجمع خود از پیغمبر خدا(صلی الله علیه وآله) نقل کرده اند: ۱۶۸۷۶ – حَدَّثَنَا أَسْوَدُ بْنُ عَامِرٍ، أَخْبَرَنَا أَبُو بَکْرٍ، عَنْ عَاصِمٍ، عَنْ أَبِی صَالِحٍ، عَنْ مُعَاوِیَهَ، قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللهِ صَلَّى اللهُ عَلَیْهِ وَسَلَّمَ: ” مَنْ مَاتَ بِغَیْرِ إِمَامٍ مَاتَ مِیتَهً جَاهِلِیَّهً. مسند الإمام أحمد بن حنبل ج۲۸ ص۸۹ المؤلف: أبو عبد الله أحمد بن محمد بن حنبل بن هلال بن أسد الشیبانی (المتوفى: ۲۴۱هـ)، المحقق: شعیب الأرنؤوط – عادل مرشد، وآخرون، إشراف: د عبد الله بن عبد المحسن الترکی، الناشر: مؤسسه الرساله، الطبعه: الأولى، ۱۴۲۱ هـ – ۲۰۰۱ م «هر کسی که بمیرد و امام زمان خود را نشناخته باشد به درستی که مانند مردمان زمان جاهلیت مرده است». جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی شیعه شناسی به آدرس https://www.adyanuniv.ir/shia/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
انکار اخوت “برادری” رسول خدا با علی بن ابیطالب مى گویند: پیغمبر ” ص ” فرمود: اگر من کسى را به دوستى خود مى گرفتم، در دوستى خود ابوبکر را بر مى گزیدم ولى او برادر من و مصاحب من است. و این مطلبى است که جز آن درست نیست اما برادرى على، جز با سهل بن حنیف با دگر کس، صحیح نیست. پاسخ اجمالی به این موضوع من نمى خواهم درباره حدیثى که عقیده به صحتش دارد، ایرادات خود را مطرح سازم، و یا در صدور آن، مناقشه کنم، یا ایرادى را که عمر بن الخطاب به حدیث ” کتف و دواه ” وارد ساخت، بیاورم زیرا که هر دو حدیث بر طبق گواه ” صحیحین ” در بیمارى وفات پیغمبر ” ص ” صادر شده است، و نیز نمى خواهم، سخن ابن ابى الحدید را در شرح نهج البلاغه ۳ر۱۷ که گفته است: این حدیث مجعول است و طرفداران ابوبکر آن را در مقابل ” حدیث اخاء ” ساخته اند- بگویم. جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی شیعه شناسی به آدرس https://www.adyanuniv.ir/shia/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
آیا حدیث ثقلین بر وجود حضرت مهدی (ع) دلالت می کند؟ وجود امام زمان علیه السلام از آیات قرآن، روایات رسول خدا و ائمه معصومین علیهم السلام و ادله قطعی عقلی قابل اثبات است. ان شاء الله در مقالات دیگر، مباحث مربوط به آیات و ادله عقلی بررسی خواهد شد، در این مقاله تلاش می کنیم وجود نازنین آن حضرت را از حدیث ثقلین که شیعه و سنی صحت و حتی تواتر آن را قبول دارند، مورد بررسی قرار دهیم. برای روشن شدن بهتر مسأله، به طور اختصار ابتدا متن روایت را از معتبرترین کتاب های اهل سنت آورده و سپس دیدگاه علمای آنان را در مورد این حدیث بررسی کرده و بعد از آن چگونگی دلالت این روایت را بر وجود امام زمان علیه السلام بیان خواهیم کرد. جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی شیعه شناسی به آدرس https://www.adyanuniv.ir/shia/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
آیا در خصوص امامت امام کاظم روایت صحیح وجود دارد؟ بعد از شهادت امام صادق (علیه السلام) در قضیه امامت، برخی فرزندش «عبد الله افطح» و عده بسیار دیگر نیز امام کاظم (علیه السلام) را امام می دانستند. سؤال این است که از دیدگاه شیعه، امامت امر الهی است و رسول خدا (صلی الله علیه وآله) اسامی آنها را بیان کرده است . و از طرفی خود ائمه طاهرین (علیهم السلام) نیز اسامی امام بعد از خودشان را بیان کرده اند، می‌خواستم بدانم آیا در باره امام کاظم (علیه السلام) نیز اینگونه نص و روایتی وجود دارد یانه؟ اگر وجود دارد، چند روایت صحیح را معرفی نمایید. با تشکر. پاسخ اجمالی همانگونه که در سؤال ذکر فرموده اید، از نظر شیعه امامت، مقام الهی است که امام منصوب در این مقام از جانب خداوند متعال برگزیده شده و رسول خدا (صلی الله علیه وآله) نیز در روایات متعدد برای امت معرفی کرده اند. جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی شیعه شناسی به آدرس https://www.adyanuniv.ir/shia/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
آیا توسل به مردگان جایز است؟ اهل سنت وجماعت توسل به میت را مانند توسل به زنده جایزدانسته اند چون فرقی بین آن دو نیست چراکه توسل یا به مقام نبوت است یا به پرهیزگاری متوفی در این صورت فرقی بین اینکه زنده باشد یامرده نیست. چون صفت نبوت و پرهیزگاری بعد از مرگ باقی اند و دراین مورد از طرف پیامبر(صلی الله علیه وآله) و صحابه نهی و منعی نشده است و به آنچه که طبرانی از عثمان بن حنیف روایت کرده و آن راصحیح دانسته استدلال کرده اند عثمان بن حنیف می فرمایند:... جهت مشاهده متن کامل این مطلب به پایگاه تخصصی شیعه شناسی به آدرس https://www.adyanuniv.ir/shia/ مراجعه فرمایید. 🔰 @Adyanuniv
از كف برفت صبر و نماندش دگر قرار دين شد تهي زِ مخزن اسرار كردگار از ضعف بر جَبين منيرش، عرق نشست اركان پنجمين امامت زِ هم شكست گاهي زبان به ذكر حق و گَه شدي به هوش از دل كشيده آه شرربار و شد خموش * امام باقر علیه‌السلام ميفرمايد: هيچ كس از گناه در امان نمي ماند، مگر اينكه زبانش را نگه دارد. (تحف العقول،ص٢٩٨) و (بحارالانوار،ج٧٥،ص١٧٨) * 🌑شهادت پنجمين نور امامت، حضرت امام محمد باقر علیه‌السلام تسليت و تعزيت باد.🌑
جداشده از فرقه بهائیت: در این ، کودکان را از سه سالگی وارد مهدکودک تشکیلات به نام «گلشن توحید» می‌کنند و ازهمان سن، نفوذ شدیدی روی بچّه‌هایشان دارند تا آن‌ها را تحت آموزه‌های خود و به شکل یک مبلغ تربیت کنند، بنابراین از آنجا که آن‌ها مبلغ شده و ممکن است به اقصی نقاط جهان فرستاده شوند اعضا را عاطفی بار می اورند تا بتوانند به اهداف شومشان برسند. 🔰 @Adyanuniv
♨️ منشأ تضاد و تناقض سوال :آیا این درسته که می گن : اوستا منشأ تضاد و تناقضه؟ جواب : جواب رو از قول دانشمندان بگیم..👇 دانشمند فرانسوی "دکتر هارلز Dr.Harlez" نقل اقوال مختلف درباره عقاید زردشت، می‌نویسد:📝 «... در اوستا عقیده بر تعدد خدایان مبنی بر طبیعت‌پرستی یا "ناتورالیسم Naturalisme" و سپس ثنویت و دوگانه‌پرستی و بالاخره وحدت و یکتا‌پرستی همه‌جا جلوه‌گر است. این اختلاف در عقاید زرتشت در هر یک از جزوات اوستا بلکه در هر فصلی از فصول آن دیده می‌شود. وحدت‌پرستی وقتی جلوه بیشتر دارد که از خدایان به عبارت "مزدا آفرید" یا مزداداتا Mazda-Dhata تعبیر می‌شود. این وحدت‌پرستی در کتاب "گاتها" عمومیت دارد. اما کتاب "وندیداد" از دوگانه پرستی و ثنوی‌بودن زردشت و فصول "یسنا" از طبیعت‌پرستی وی حکایت می‌کند. پرستش خدایان متعدد در " یشتها " بیشتر جلوه‌گر شده‌ است. 📚نقل از کتاب تاریخ اجتماعی ایران دکتر موسی جوان ص420 🔰 @Adyanuniv