هدایت شده از مهدی
2.03M
🔰 رمضانیه 14
⭕️ موضوع: استعاذه از شیطان 4
=-=
خلاصه:
| ذکر محمد و ال محمد صلوات الله علیهم، یاد خداست./ یکی از نفثات ابلیس " اشفی " دانستن اذکارِ غیر دینی از ذکر پیامبر و اهل بیت است./ در معنویت شیعی ذکر، باید منبع دینی داشته باشد./ +2 در عرفان حلقه، مانترای «شری راما جیا راما کوداندا راما» و آنچه مهدی طیب - از شاگردان مرحوم اسماعیل دولابی- بیان داشتند از جمله اذکار غیر دینی است. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.92M
🔰 رمضانیه 15
⭕️ موضوع: استعاذه از شیطان 5
=-=
خلاصه:
| یکی از مخلوقات الهی جن است./ جنیان رتبهای پائین تر از انسان دارند./ داشتن اختیار،توالد،زندگی اجتماعی، قدرت تمثل، قدرت انتقال اشیاء،تصرف در عواطف از جمله ویژگیهای آنان است./ آنان کافر و مسلمان دارند. مسلمانان این طایفه برخی شیعه و گروهی سنیاند. و سخن منسوب به سید علی قاضی بر فرض صحت انتساب که مدعی است،آنان همه شیعه هستند درست نیست./ سحر نشانه و علائم بالینی دارد./ علائم محیطی،جسمی و روحی از آن جمله است. در نتیجه وجود مشکلات در زندگی نشانه سحر نیست./ داشتن سبک زندگی دینی عامل پیشگیرانه از نفوذ جنیان به زندگی ما هست. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.24M
🔰 رمضانیه 16
⭕️ موضوع: قاتلان امام علی علیه السلام 1
=-=
خلاصه:
|در دعایی در شب نوزدهم ماه رمضان،قاتلان امام علی ع را لعن میکنیم./ در ظاهر قاتل ایشان یک نفر بود،چرا در این ذِکر "قاتلان " آمده است؟/ فاعل مباشر شهادت مولی علی ع ابن ملجم است./ در نزد شیعه وی مذموم است./ خوارجی که راوی صحیح بخاریاند،غالیان،صوفیانی چون عطار و مولوی، جریان باستان گرا از جمله مدافعان این ملعون هستند. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
2.75M
🔰 رمضانیه 17
⭕️ موضوع: قاتلان امام علی علیه السلام 2
=-=
خلاصه:
|در سقیفه بنی ساعده خلافت امام علی ع غصب شد./ از جمله دلایل حزب مخالف امام علی ع منسوب کردن روایت دروغین به رسول الله ص بود که: نبوت و خلافت در خاندان من جمع نمیشود./ زهد امام علی ع مورد توجه مردم بود./ جریان مقابل در این زمینه وارد شدند./ بیش از 100 اثر در زمینه زهد تدوین کردند./ عبدالله بن مبارک و معافی بن عمران از جمله نویسندگان کتاب زهد هستند که اموی و مخالف امام علی ع هستند./ پس از کشته شدن حلاج ،متصوفه دست به هویت سازی تاریخی زدند و همچنین خود را متشرع نشان دادند./ جوامع مهم متصوفه چون: اللمع سراج و تهذیب الاسرار خرگوشی عهده دار این رسالت بودند./ آنان حضرت علی ع را خلیفه باطنی پیامبر معرفی کردند که وی جانشینانی نیز دارد. اولین نفر حسن بصری بوده است./ در سده های بعدی چون صوفیه نیاز به اثبات سلسله داشتند،ائمه هدی علیهم السلام صوفی معرفی شدند تا این سلاسل خود را به رسول الله ص متصف کنند. |
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
2.27M
🔰 رمضانیه 18
⭕️ موضوع: معرفت شهودی
=-=
خلاصه:
|. منابع معرفت چهارتاست. عقلی،متون مقدس،تجربی و شهود./ ملکوتی که حضرت ابراهیم دید همان سلطنت کامله الهی بود./ ضدیت،غیریت و جزئیت در انطباق عرفان و دین متصور است. / عرفان راه عمومی نیست./ کم بودن افرادی که به معرفت شهودی رسیده باشند، سخت بودن اثبات معرفت شهودی به عنوان یک حقیقت نه تخیل و توهم، تصریح اهل عرفان از جمله دلایل مدعی مطرح شده است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.46M
🔰 رمضانیه 19
⭕️ موضوع: تشریع اذان در اندیشه شیعه و سنی
📍 فرسته اول
=-=
خلاصه:
|اذان در اندیشه مسلمین جایگاه والایی دارد./ بهشتی شدن،دفع شیاطین،طلب استغفار ملائکه برای اذان گو از جمله آثار اذان است./ آغاز اذان در اندیشه سنیان بر اساس خوابِ عبد الله بن زید است. همانطور که در سنن ابی داود روایتش آمده و شعیب الارنووط وهابی آن روایت را صحیح میداند./ در اندیشه شیعی اذان در معراج توسط خداوند تشریع شد و به رسول الله ص تعلیم داده شد.|
👇 فایل پیوست را هم ببینیند
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
6.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰 رمضانیه 19
⭕️ موضوع: تشریع اذان در اندیشه شیعه و سنی
📍 فرسته دوم
🕳🕳
⭕️قسمتی از اذان استاد صمدی آملی که شهادت به ولایت حضرت زهرا س و امام زمان عج را آوردهاند.
شنیدهام این دو جزء اضافه شده به اذان توسط ایشان حاصل مکاشفه است🤔
〰️〰️
استاد حسن رمضانی در مقالهای معتقد هستند، بدعتهای صوفیه مستحسَن و نیکو است.
👈 حال این سوال مطرح است: آیا در آینده فردی از تربیت شدگان کلاسهای استاد صمدی و همفکران ایشان مکاشفه ای دید و نمازش را به گونه ای دیگر خواند، باید پذیرفت؟
به راستی چرا باید باب مکاشفات در امور تعبدی باز شود ؟
⬆️لازم به ذکر است،قبل و بعد آنچه استاد صمدی در اذان اضافه کردند همان اذان شیعیان است.و فقط همین دو فراز با اذان بقیه شیعیان متفاوت هست.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
1.86M
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته اول
=-=
خلاصه:
|تاریخچه و چیستی:
معتقدند افلاطون در کتاب جمهوری به این مسئله پرداخته است./ دکتر مودی در 1975 م کتابی در این زمینه تالیف کرد که حاصل تحقیق از 150 نفر افرادی بود که تجربه نزدیک به مرگ داشتند./ در ایران عباس موزون نیز از مروجین این تجربیات بود./ نامبرده به ادعای خودش دکترای مدیریت دارد و هیچ تخصص دینی ندارد./ وی در دهه هشتاد کتاب خرافی از ایموتو را ترجمه و با نام " ندای آب " منتشر کرد./ از سال 1394 شروع به تحقیقات در این زمینه نمود. در سال 1395 با تاسیس کانالی این تجربیات را ترویج داد و پس از آن در برنامهای با نام " زندگی پس از زندگی " این تجربیات را در رسانه ملی نیز انتشار داد./ در کنار ایشان انتشارات شهید ابراهیم هادی کتاب "سه دقیقه در قیامت "را چاپ کرد که بنابر ادعای خودشان بیش از یک میلیون جلد از ان چاپ شده است. / در کنار نقدهای فراوانی که این کتاب و ادعاهایش داشته است،عباس موزون نیز در برنامهای به تفصیل این کتاب را نقد کرده است.|
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
#پیوست 1
📌تصویر کتاب ندای آب.
👈ایموتو یک شیاد ژاپنی بود که مدعی " تئوری شعور آب " بود. افراد زیادی در ایران مروج این ادعای بی اساس وی بودند مثل دکتر فرهنگ و جناب موزون نیز که مترجم این کتاب خرافی و ضد علمی است.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پیوست 2
📌نقد موزون به کتاب "سه دقیقه در قیامت"
👈 وی مطالبه میکند افراد متخصص غیر از وی نیز در این مباحث ورود کنند. /او کتاب سه دقیقه در قیامت را پوست تخمهای میداند! / ادعا دارد هرانچه در برنامه وی هست با هماهنگی عالمان و متخصصان دینی است!
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
6.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
#پیوست 3
📌هدف برنامه زندگی پس از زندگی
👈 موزون مدعی است ریشه تمام شبهات دینی نپذیرفتن عالم غیب است./ وی هدف برنامه خودش را اثبات تجربی عالم غیب میداند.
〰️〰️
@Age_of_water
هدایت شده از مهدی
876K
🔰 رمضانیه 20
⭕️ موضوع: زندگی پس از زندگی
📍 فرسته دوم
=-=
خلاصه:
|ظرفیتها/ ادعاها/ علت محبوبیت:
|این برنامه ظرفیتهای خوبی دارد./ توجه به غیب و اینکه انسان فقط جسم نیست و پرهیز از خودکشی افرادی از جمله این ظرفیتهاست./ حقیقی بودن و مبتنی نبودن بر پیش فرضهای تجربهگر از جمله ادعاهاست./ غیر تخصصی بودن علت مهمی بر محبوبیت این برنامه است.|
〰️〰️
@Age_of_water