eitaa logo
گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی
139 دنبال‌کننده
420 عکس
205 ویدیو
37 فایل
این کانال جهت انتشار فعالیت های «گروه فرهنگی-تبلیغی آقانجفی قوچانی (ره)» می باشد.
مشاهده در ایتا
دانلود
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴 بسم رب الحسین علیه السلام 🥀✨السلام علیک یااباعبدالله الحسین 🕊✨وَعَلٰى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَيْنِ 🥀✨وَعَلىٰ اَوْلادِ الْحُسَيْنِ 🕊✨وَعَلىٰ اَصْحٰابِ الْحُسَيْن 🥀در کلاس عاشقی غوغا می کند 🥀در دل هر عاشقی ماوا می کند 🥀هر کسی خواهد رود در مکتب عشق 🥀ثبت نامش را فقط امضا می کند .🖤 🌱حضور بانوان گروه فرهنگی تبلیغی آقا نجفی قوچانی در پارک نشاط(هفت تپه) با همکاری حوزه علمیه فاطمه الزهرا علیها السلام عناوین این برنامه: 🌿 پذیرایی خرما و شربت 🌿تقدیم رزق های معنوی با احترام به بانوان 🌿دل نوشته های بانوان با حسین بن علیه السلام تحت عنوان با امام حسین ع حرف بزن. إن شاء الله مورد قبول واقع شود لبخند ها و اشک ها و احساسی که به یادگار ماند🤲. 🌱..... 🌱منتظر برنامه های ما برای بانوان همشهری باشید. . راه ارتباطی با ما👇 @Agha_najafi_ir منتظر نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.
4_5807888900613475130.mp3
9.21M
مستان همه افتاده و ساقی نمانده یک گل برای باغبان باقی نمانده🥀
🖤 فرستادگانِ حسین علیه‌السلام 🌷 رهبر انقلاب: حضرت امام حسین (علیه‌السلام) دو سه نفر مأمور کارکُشته‌‏ى مبرّزِ قوی‌‏دست به‌سوى تاریخ فرستاد. این چند مأمور، زینب کبری (سلام‌الله‌علیها)، امام سجّاد (علیه‌السلام)، امّ‌‏کلثوم، سکینه و فاطمه‌‏ى بنت‌‏الحسین علیهما السلام هستند. 🌱 از خاندان پیغمبر (ص) چندین نفر به ‏صورت ظاهر، اسیرانى در دست دشمنان و در باطن، مأمورانى از جانب آن مرکز الهام و وحى خداوندى به کوفه و شام و مدینه اعزام شدند و تا آخر عمرشان از این عملى که امام حسین (علیه‌السلام) انجام داد بهره‌‏بردارى شد؛ آن‌ها علّتش را گفتند. ۱۳۵۲/۱۱/۱۳ ┅┅🍁✿❀🌺❀✿🍁┅┅ 🏴 @Agha_najafi_ir ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝
🤔 امام بیمار یا امام مبارز؟! 🔻 آقا یک تحریف تاریخی را رسوا می‌کنند ⚫️ برشی از کتاب علیه‌السلام به مناسب ایام شهادت امام سجاد علیه‌السلام 😔 امام سجاد علیه‌السلام را یک آدم ضعیف بی‌اراده بازیچه بیمار معرفی کردند؛ امام بیمار! هیچ نام دیگری، هیچ عنوان دیگری، هیچ لقب افتخارآمیز دیگری غیر از «بیمار» برای یک امام پیدا نکردند. آن هم چه امامی؟! امام چهارمی که به نظر ما بنیان‌گذار نهضت مخفی شیعه بعد از واقعه کربلا است؛ کسی که ضامن همه نهضتهایی است که در طول تاریخ تشیع به وسیله شیعه انجام گرفته. امام سجاد مادر همه اینها و به وجود آورنده اینهاست. 🙁 شیعه امروز امام سجاد را یک بیمار می‌داند؛ در حالی که بیماری ایشان محدود به چند روز درکربلاست. خب، شما هم در عمرتان چند روز بیمار می‌شوید؛ بنده هم بیمار می‌شوم، هر آدم ورزشکار قوی هیکلی هم بیمار می‌شود، اسم بیمار که دیگر نباید تا آخر روی این شخص بماند. به جای نامها و این عناوین افتخار آمیز: امام مجاهد، امام عالم، امام آگاه، امام سازمان‌بخش، امام تشکیلات ده، امام به وجودآورنده نهضت، امامی که موتور گردونه تاریخی تشیع است، بگویند:«امام بیمار!» ☀️ پس ببینید که واقعا این شیوه دشمن قرار گرفته و ما امروز در مقابل یک تحریف چندین قرنی قرار داریم، ما در مقابل یک چنین انبوه متراکمی از دروغ قرار داریم. بایستی از لابه لای این همه دروغ‌ها، این همه ظلمتهای متراکم، حقیقت منور را، حقیقت درخشان را کشف کنیم و بیرون بیاوریم. کار مشکلی هم هست، اما شدنیست. ✔️ امام خانه نشین هم چون امام بیمار، تحریف تاریخ است. 🏴 @Agha_najafi_ir ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺زن و مرد بودن موضوعیتی ندارد؛ معیار شایستگی است ▫️رهبر انقلاب: 🔹یک مسئله، مسئله‌ مشاغل اجتماعی و مدیریّت‌ها است که این را بعضی از خانم‌ها از من سؤال کردند. اینجا هم مسئله‌ جنسیّت مطرح نیست. در مدیریّت‌های گوناگون، مشاغل گوناگون اجتماعی و دولتی، حضور زنان هیچ محدودیّتی ندارد. 🔹حالا مثلاً فرض کنید آمریکایی‌ها به یکی از این کشورهای همسایه‌ی ما الزام کرده بودند که بایستی زن‌ها در محیط اداری مثلاً ۲۵ درصد حضور داشته باشند؛ الزامی، اجباری؛ غلط است. چرا ۲۵ درصد؟ خب ۳۵ درصد، خب ۲۰ درصد. این عدد معیّن کردن، نسبت معیّن کردن، معنی ندارد؛ اینجا ملاک، شایسته‌سالاری است. 🔹 یک جا هست که یک بانوی باسواد مجرّب کارآمد مثلاً برای وزارت بهتر از این مردی است که در این زمینه نامزد وزارت شده؛ این زن باید وزیر بشود. در مورد نمایندگی مجلس هم همین‌جور است. مثلاً فرض کنید در فلان شهر، یک نفر یا دو نفر نماینده‌ی مجلس لازم است؛ یک نفر یا دو نفر زن، یک نفر یا دو نفر مرد معیّن شده‌اند، [باید دید] کدام شایسته‌ترند، باید شایستگی را نگاه کرد. هیچ ترجیحی اینجا وجود ندارد، هیچ محدودیّتی هم در این زمینه‌ها وجود ندارد؛ یعنی نظر اسلام این است. بحث، بحث است. 🔺۱۴۰۲/۱۰/۶
حکومت اسلامی هدف امام سجاد(ع) 🔹رهبر انقلاب: وظایف اصلی امام سجاد(ع) عبارت بوده ‌است از روشنگری در زمینه معارف و احکام اسلامی, حفظ اسلام از انحراف‌ها، زمینه‌سازی برای ایجاد جامعه اسلامی ذیل حکومت علوی و زنده نگه داشتن حادثه عاشورا. 🔹امام سجاد(ع) بدون هیچ واهمه‌ای تمام اتفاقات حادثه عاشورا را بیان کردند و با خطی محونشدنی در لوحه تاریخ تثبیت کردند. ایشان هدفی داشت که سال‌ها برای آن زحمت کشیدند، اگر از من بپرسید که آن هدف چه بود به و با اتکا به اطمینان‌آور عرض می‌کنم در یک جمله آن هدف «زمینه‌سازی برای تشکیل اسلامی» بود. 🔺 کتاب انسان ۲۵۰ ساله، حلقه سوم 🏴 @Agha_najafi_ir ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝☝️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹️رهبر انقلاب: هدف از نظارت ارتقای کارآمدی دولت است. نباید در نظارت و تذکر مسائل جناحی و شخصی دخالت داده شود. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔹️رهبر انقلاب: غزه همچنان مسئله اول دنیای اسلام است، آرام نگیرید، ساکت نمانید! / قدرت مقاومت روزبه‌روز بیشتر دارد خودش را نشان می‌دهد / نهایت جنایت و سبعیت جلوی چشم مردم دنیا دارد انجام می‌گیرد ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس: مسئله‌ی غزه، همچنان مسئله‌ی اول دنیای اسلام است. آنچه که من درباره‌ی مسائل خارجی و فعالیت حوزه‌ی دیپلماسی و مانند اینها برای مجلس عرض کردم، یکی مصادیقش همین مسئله‌ی غزه است. آرام نگیرید، ساکت نمانید. کار مهم است. ✏️ الان درست است که با گذشت ماه‌ها آن شور اولیه در خیلی از افراد نیست، اما حقیقت امر این است که همان اهمیت روزهای اول امروز وجود دارد بلکه بیشتر. قدرت مقاومت روز به روز بیشتر خودش را دارد نشان میدهد. ✏️ یک دستگاه با عظمت نظامی و سیاسی و اقتصادی مثل آمریکا پشت سر رژیم غاصب صهیونیست دارند با یک گروه مقاومت می‌جنگند، نتوانستند اینها را به زانو دربیاورند. چون حماس را نمی‌توانند به زانو دربیاورند، چون مقاومت را نمی‌توانند به زانو در بیاورند دقّ دلی‌شان را روی مردم خالی می‌کنند بمب‌ها را روی سر مردم می‌ریزند. ✏️ مردم دنیا هم در واقع دیگر حالا دارند قضاوت میکنند علیه رژیم غاصب خبیث. مسئله تمام نشده مسئله همچنان ادامه دارد. ۱۴۰۳/۰۴/۳۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
هدایت شده از KHAMENEI.IR
🔹️رهبر انقلاب: حضور مجلس در موضوعات جهانی و سیاست خارجی مهم است/ دولتها در دنیا از وزنه مجالس خودشان در مذاکرات و تعامل استفاده میکنند/ قانون اقدام راهبردی مجلس قبل خوب بود، مطلقاً عیب‌جویی وارد نیست/ قانون جامع تحریم علیه جمهوری اسلامی را مجلس آمریکا تصویب کرد و رئیس‌جمهور دموکرات آن سال – که از مسئولین ما زرنگ‌تر بود- آن قانون را امضا کرد ✏️ رهبر انقلاب صبح امروز در دیدار رئیس و نمایندگان مجلس: نکته‌ی هفتم، درباره‌ی حضور مجلس در موضوعات جهانی و مسائل مربوط به سیاست خارجی است. مجلس یک وزنه‌ی سنگین است، دولتها در دنیا از این وزنه‌ی سنگین مجالس خودشان استفاده میکنند هم در مذاکرات، هم در تعامل، هم در مشارکتهای عملی، در مذاکرات طرف مقابل یک مطلبی را شما در پشت میز مذاکره به طرف مقابل میگویید میگویید آقا ما مجلس نمیگذارد، قانون داریم، نمیتوانیم، از مجلس بعنوان یک پشتوانه در مذاکره استفاده میکند. ✏️ در چالشهای گوناگونی مجلس میتواند وزن سنگینی به دولت بدهد، دست دولت را پر کند، لذا حضور شما در مسائل سیاسی و بین‌المللی و دیپلماسی مهم است. یک نمونه از کارهای خوب همین قانون اقدام راهبردی بود در مجلس قبل، که این یکی از کارهای بسیار خوب بود البته بعضی‌ها اعتراض کردند و عیب‌ جویی کردند، مطلقاً این عیب‌ جویی وارد نیست، کار بسیار درستی بود. ✏️ این حضور میتواند خیلی مؤثر باشد مثلاً مثل همین سفر اخیری که آقای قالیباف داشتند، در این اجلاسی که بود، که سفر مفید و پرفایده‌ای بود، میتواند دولت محترم از آن استفاده‌ی زیادی بکند. ✏️ یا حتی مسئله‌ی غزه مثلاً پیش می‌آید، یک بیانیه شما بدهید، این کلی تأثیر میگذارد در فضای عمومی دنیا. بنده اظهار توقع کردم در یک مواردی که نمایندگان در مجلس ناظر به این مسئله‌ی مهم سیاست خارجی یک حرفی بزنند، یک نطقی بکنند. ✏️ در دنیا خیلی از کارها را مجالس میکنند، دولتها از پشتوانه‌ی اقدام مجالس استفاده میکنند، همین قانون جامع تحریم آمریکایی‌ها علیه جمهوری اسلامی، این را مجلسشان تصویب کرد. البته رئیس‌جمهور دموکرات آن سال ــ آدم دوروی بددل که هم دورو بودند، هم بددل بودند، هم زرنگ هم بودند، از مسئولین ما زرنگ‌تر بودند انصافاً در بعضی از مراودات انسان می‌بیند ــ امضاء کرد آن قانون، میتوانست امضاء نکند، ادعا میکرد که میخواهد همکاری کند، همراهی کند با ایران، در قضیه‌ی مسئله‌ی هسته‌ای و اینها، اما در عین حال امضاء کرد قانون جامع را. ۱۴۰۳/۴/۳۱ 🖼 💻 Farsi.Khamenei.ir
28.69M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴🥀🏴🥀🏴🥀🏴 بسم رب الحسین علیه السلام 🥀✨السلام علیک یااباعبدالله الحسین 🌱گزارش تبلیغی بانوان گروه فرهنگی تبلیغی آقا نجفی قوچانی با همکاری حوزه علمیه فاطمه الزهرا( علیهاالسلام) عناوین برنامه ها: 🌿 پذیرایی خرما و شربت 🌿تقدیم رزق های معنوی با احترام به بانوان 🌿دل نوشته های بانوان با حسین بن علی علیه السلام تحت عنوان با امام حسین (علیه السلام)حرف بزن. إن شاء الله مورد قبول واقع شود لبخند ها و اشک ها و احساسی که به یادگار ماند🤲. 📌لطفا فیلم مشاهده شود. 🌱..... 🌱منتظر برنامه های ما برای بانوان همشهری باشید. . راه ارتباطی با ما👇 @Agha_najafi_ir منتظر نظرات و پیشنهادات و انتقادات شما هستیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حاج مهدی رسولی: از هیئات و حسینیه‌ها و مردم می‌خوام پای کار این فیلم بیان ... کمکی است برای آینده که ما از این تولیدات خیلی خیلی زیاد داشته باشیم که (بهش) احتیاج داریم 🔸 ثبت‌نام اکران مردمی فیلم سینمایی شور عاشقی در هیئات، مساجد و...: 🌐 ekranmardomi.ir/movie/love-passion ☎️ 02142795050 🏴 @Agha_najafi_ir ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝☝️
🏴جامعه حسینی در گام دوم انقلاب اسلامی 🔹مراسم عزاداری دهه سوم محرم با رویکرد جهاد تبیین ⏰جمعه۵مردادهمزمان با نمازجماعت مغرب و عشاء بمدت۱۱شب 🕌مکان؛مسجدجامع امام‌خمینی(ره) 🏴 @Agha_najafi_ir ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝☝️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 دکتر پزشکیان: عمل به سیاست‌های کلی نظام و رهبری، کلید حل اختلافات است 🎤 رئیس‌جمهور منتخب در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR مطرح کرد: ما سیاست‌های کلّی مقام معظّم رهبری را داریم؛ حتّی در این مناظرات و انتخابات هم می‌گفتم این سیاست‌ها چراغ راهنمای مسیر است و هدف ما را مشخّص می‌کند. بعد از این، برنامه‌ای است که کارشناسان و عُقلا و مدیران و مسئولان ما در جهت آن سیاست‌ها باید بنویسند. طبیعتاً اگر ما این را بپذیریم و قانونی بنویسیم که در جهت سیاست‌های نظام باشد و خودمان را مسئول اجرای آن بدانیم و بعد بخواهیم در جهت آن حرکت بکنیم، اختلاف و دعوا بی‌معنی است. 🔍 متن کامل گفت‌وگو را از اینجا بخوانید👇 khl.ink/f/57166
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نسخه پیشنهادی رهبری در رابطه با حل مسئله کشف حجاب 🔰 برشی از سخنرانی به مناسبت ۵مرداد، سالروز بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه 🔻 متن کامل این صحبت‌های راهبردی رهبری@Agha_najafi_ir ❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝☝️
41.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جهل مقدس در ابتدا قیافه متحجرین را دارد
💠 درباره‌ی غیرتِ تحجر ۱. مخالفت با مقارنه سازی‌های تاریخی دستاویز خوبی برای انجماد تاریخ و بیرون بردن آن از مختصات حقیقی خودش است. چه بسا این بهترین نشانه‌ی تحجر باشد: گریستن بر حسینی که ۱۴ قرن پیش ماجرایش تمام شده و بنا بر کلام نورانی "نَحْنُ أَهْلَ اَلْبَيْتِ لاَ يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ" بناست حماسه‌اش همان‌جا دفن شود! این چه گریستنی است؟ این چه غیرتی است که برای امام شهیدان می‌جنبد اما بر خود شهادت و بر دلیل شهادت چشم می‌بندد. اگر کسی بگوید "کربلای غزه"... ناگاه فریادها بلند می‌شود که قیاس نکنید. چه قیاسی در کار است؟ مگر فریادهای سیاسی اباعبدالله که "هیهات منا الذله" و "مثلی لایبایع مثله" که سراسر استعاره‌های ابدی تاریخ‌سازند، بناست ناشنیده بمانند؟ اگر کسی برای تأسی به سیدالشهدا علیه‌السلام با همان شعار به قیام علیه ظلم برخیزد، خود را با حضرتش قیاس کرده؟ ۲.عجیب اینکه متحجرین این ایراد را به خود اهل‌بیت هم می‌گرفتند: امیرالمومنین علیه‌السلام آنگاه که مردمان را به جنگ با معاویه فراخواند ویژگی‌های اصحاب رسول الله(ص) را برای‌شان ذکر کرد و پایداری و ایمان شان را ستود، ناگاه مردی برخاست و گفت: گفت: «نه تو محمد هستی و نه ما آن مردمی که از آنها یاد کردی پس ما را به چیزی که طاقتش را نداریم مکلف نکن! امیرالمؤمنین (ع) فرمود: "اول درست گوش بده تا بتوانی به درستی پاسخ بدهی زنان فرزند مرده بر شما گریه کنند که جز بر اندوه من اضافه نمیکنید مگر من گفتم که من محمد (ص) و شما انصار هستید؟ این فقط مثالی بود که زدم و امید داشتم که به آنها تأسی کنید و از آنها الگو بگیرید."(خطبه ۲۷ نهج‌البلاغه) ۳. اما این شیوه‌ی توجیه تحجر و سیاست‌زدایی کردن از سیره اهل بیت علیهم‌السلام و آویختن به تقدس آن ذوات مقدسه برای انکار راه آنها در تاریخ انقلاب، مصادیق روشنتری دارد: همان روز که مردم بنیانگذار انقلاب اسلامی را "امام" نامیدند، بسیاری خشم و حسد خود را پنهان کردند و گفتند این لفظ مخصوص اهل بیت است. آنگاه که بهترین فرزندان این کشور در "کربلای جبهه‌ها" به امام‌شان پیوستند، باز عده‌ای گفتند جنگی که "آقای" خمینی راه انداخته؟ چه ربطی به کربلا دارد. وقتی سردار سلیمانی گفت: "امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرم‌ها می‌مانند." باز هم گروهی دندان‌ها را بهم فشردند که نظام سیاسی‌تان را با حرم اهل‌بیت قیاس نکنید... ۴. سخن بسیار است؛ تحجر، نشانه‌اش همین بیرون کشیدن حقایق دین از تاریخ و محبوس و مهجور کردنشان در آیین‌ها و مناسک است. ما به دستور حضرت رضا سلام‌الله‌علیه به ریان‌بن‌شبیب، هر غمی را با اشک بر سیدالشهدا گره می‌زنیم. اشک بر حضرت حسین علیه‌السلام، سلاح سیاسی مظلومان تاریخ علیه ظالمان است و غیر از این چه می‌ماند جز این که برخی به تقلید مسیحیان بگویند که حضرت حسین "فادی" بود تا گریه بر مصائبش کفاره گناهان باشد! و این همان تحریفی است که شهید مطهری درباره‌اش گفت: "والله اگر کسی در حال روزه چنین بگوید، روزه‌اش باطل است. " ▪️وحید یامین‌پور
هدایت شده از وحید یامین پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️خیمه‌های اهل غزه خیمه‌ی خون خداست باز هم آتش به‌پاست... این یادداشت به‌بهانه اعتراض عده‌ای به این ویدئوی منتشر شده از هیئت دانشجویان دانشگاه تهران، نوشته شده.
🔰 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع! • نوحه بر غزه و مقایسه‌اش با کربلا، برخی میراث‌گرایان را نگران کرده است! متوقف‌کردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عده‌ای از انقلابیان را برآشفته است! و باز دعوا و برچسبِ «افراطی‌ها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است! ▫️ ادعا: نه کسی با اهل‌بیت علیهم‌السلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچ‌روزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیه‌السلام می‌شود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کرب‌و‌بلای حسین(ع) را ارث برده است! ❓ آیا مقایسه‌ناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیه‌السلام مجوّز است که حکومت و حکمرانی‌ای غیرعلوی اختیار کند؟! ❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمی‌رسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاس‌کردنش) واجب نباشد؟! • حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسله‌جبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است! • پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیش‌آمد و خون‌آمدی به خود دیده‌اند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد! ❗️عجب از کسانی که قمه‌زنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) می‌شمارند؛ اما تشبّه و تشابه‌خواندنِ خون‌های ریخته‌شدهٔ تأسّی‌کنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمی‌تابند! برخلاف مبنای فقهیِ توقیفی‌بودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) می‌شمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته‌ دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امامِ شهید نمی‌دانند؟!! • وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادق‌الوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشته‌ای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) می‌کنند! اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کرب‌و‌بلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟! • ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژه‌خواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه می‌کنید وقتی حسین(ع) را آن‌گونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگ‌تر از آن در اسلام نیست. ❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهل‌بیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریسته‌اند!۹ امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیه‌ساز» نشود! که وگرنه؛ گریه‌کنانِ امروز با گریه‌کنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشته‌شدن حسین(ع) فرقی نمی‌کنند!۱۰ ازهمین‌رو بود که شهید مطهری فریاد می‌کرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» می‌گوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند می‌زند. • امام رضا علیه‌السلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برای‌مان به‌زیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳ روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلک‌های ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة] اما هم‌او در ادامه می‌فرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است! یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست). این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارث‌بودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست. تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند. ❓غزه بدین معنا، چرا کرب‌و‌بلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگ‌آمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است. ❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست! آنچه غزّه از مصیبت می‌بیند، ارثِ کرب‌وبلای ننگ‌ناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچ‌روزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمی‌شود! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۵
📌 پاورقی های یادداشت "تشبیه غزه با کربلا؛ سهل یا ممتنع" ۱. خطبه۲ ۲. بحار ج۴۴ص۲۹۸ ۳. اینجا بخوانید ۴. یا اباعبدالله اسوه انت قدماً (کامل الزیارات ج۱ ص۷۲) و: فلکم فیّ اسوه (طبری ج۴ص۳۰۴) ۵. به مقاله چالش شعائر از نگارنده رجوع کنید ۶. آیه ۵۴ مریم ۷. کامل الزیارات ج۱ص۶۴ ۸. همان ص۷۴ ۹. ر.ک: کامل الزیارات ابن قولویه ۱۰. ر.ک: کتاب "اهالی تپه ندبه" اثر نگارنده ۱۱. بیان رهبر انقلاب اسلامی و شهید مطهری را اینجا بشنوید ۱۲. کتاب سفر شهادت را از اینجا تهیه کنید ۱۳. امالی صدوق ج۱ص۱۲۸ ۱۴. شرح ابن ابی الحدید ج۳ ص۲۴۹ 📎 مطالب مرتبط: - کربلای جدید! - حسین آنجاست که عاشورا آنجاست! 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۵
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در مراسم : مردم سالاری نتیجه قیام مردم در قبال وضع نابسامان گذشته است. ۱۴۰۳/۵/۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در مراسم : انقلاب اسلامی دخالت در امور کشور را به مردم هدیه کرد. ۱۴۰۳/۵/۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هم‌اکنون در مراسم : نباید به وسوسه های دوقطبی سازی اعتنا کرد؛ حالت دلخوری در مجادلات انتخاباتی نباید ادامه پیدا کند. ۱۴۰۳/۵/۷ 💻 Farsi.Khamenei.ir/live
روضه؛ پیوند عاطفه با سیاست سیاست اسلامی بر محور عقلانیت پیش می‌رود. علاوه بر عقلانیت، ما نیازمند یک نگاه احساسی و عاطفی هستیم. این عاطفه، بُعد دلبستگی به مسیر را برای ما هموار می‌سازد. برای سیاسی بودن لازم است علاوه بر یافتن مسیر صحیح، به آن دلبسته شد و مسیر را با عشق و علاقه طی کرد. این علاقه و دلبستگی باید منطق داشته باشد و نیازمند راه و روش است. در مکتب تشیع، منطق و روش این دلبستگی به روشنی مورد تاکید قرار گرفته است. ما مدعی هستیم که اشک بر اباعبدالله یک رفتار سیاسی، بر پایه محبت است. این اشک توسط اهل بیت علیهم السلام فرهنگ‌سازی شده است. این فرهنگ‌سازی در نظام فکری ایشان جایگاهی ویژه دارد که می خواهیم به آن بپردازیم. آنچه می‌دانیم این است که ائمه معصوم، اقدامات مؤثری در سطح سیاسی داشتند که اغلب منجر به شهادتشان شد. بزرگترین و مهم ترین هدف این اقدامات، تشکیل حکومت اسلامی بود. حضرت آقا در رابطه با این موضوع اینطور می فرمایند: «مهم‌ترین چیزی که در زندگی ائمه علیهم السلام به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر «مبارزه حاد سیاسی» است... این مبارزه بزرگ‌ترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه امامت بود.» وقتی هدف ائمه علیهم السلام تشکیل حکومت باشد، علی القاعده باید همه فعالیت های امام بر همین محور تنظیم شود. باید هر حرفی و هر فعلی از امام را با عینک حکومتی ببینیم و آن را در نظام فکری حکومتی اهل بیت تحلیل کنیم. فعالیت‌های ائمه با هم متفاوت بود، برخی شرایط نزدیک‌تری به تشکیل حکومت داشتند و برخی فاصله‌شان زیاد بود. در بین ائمه شیعه، بعد از عاشورا، نزدیک‌ترین امام به حکومت و شرایط حکمرانی، امام صادق علیه السلام بودند. ایشان وقتی به امامت رسیدند که امویان در حال افول بودند و قیام‌های متعددی در سرزمین‌های اسلامی شکل گرفته بود. این شرایط مقداری از خفقان را کم کرد و فرصت اقدامات بیشتری را برای امام جعفر صادق علیه السلام ایجاد کرد. یکی از کسانی که قیام کرده بود، ابومسلم خراسانی بود که برای امام نامه فرستاد و قیام خود و موفقیت های خود را در اختیار امام صادق علیه السلام قرار داد و به ایشان پیشنهاد حکومت داد. آقا این پیشنهاد را نپذیرفتند و به او فرمودند: تو آدم من نیستی و ملاک‌های من را نداری و همچنین شرایط زمانه طوری نیست که اگر من حاکم شوم، بتوانم آنچه را که می‌خواهم اجرا کنم. با اینکه هدف امام علیه السلام تشکیل حکومت بود، اما در شرایطی که می‌توانستند حکومت را دست بگیرند، آن را نپذیرفتند. اگر امام قدرت‌طلب بودند، این شرایط، بهترین فرصت برای به دست آوردن زمام قدرت بود. اما ایشان برای تشکیل حکومت، باید شرایط مناسب حکومت اهل بیت علیهم السلام را ایجاد می کردند و نیروی انسانی مناسب برای پیاده سازی حکومت علوی و نبوی را تربیت می‌نمودند. امام می‌خواهد با تشکیل حکومت، انسان را به رشد و سعادت در دنیا و عقبی برساند و اخلاق اسلامی را در دنیا حاکم کند. این نوع سیاست‌ورزی و حکومت‌داری باید توسط انسان‌های والا و خودساخته مدیریت شود و امام تا وقتی این انسان‌ها را نیابد یا نسازد، حکومت را در دست نمی‌گیرد. ادامه دارد... ✍ سید حسن ذبیح نیا مقدم ✨ @Agha_najafi_ir 🆔 https://eitaa.com/joinchat/3756064799C611bc70fa0