فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 حاج مهدی رسولی: از هیئات و حسینیهها و مردم میخوام پای کار این فیلم بیان
... کمکی است برای آینده که ما از این تولیدات خیلی خیلی زیاد داشته باشیم که (بهش) احتیاج داریم
🔸 ثبتنام اکران مردمی فیلم سینمایی شور عاشقی در هیئات، مساجد و...:
🌐 ekranmardomi.ir/movie/love-passion
☎️ 02142795050
#انتخابات_فرهنگی
🏴 @Agha_najafi_ir
❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝☝️
🏴جامعه حسینی در گام دوم انقلاب اسلامی
🔹مراسم عزاداری دهه سوم محرم با رویکرد جهاد تبیین
⏰جمعه۵مردادهمزمان با نمازجماعت مغرب و عشاء بمدت۱۱شب
🕌مکان؛مسجدجامع امامخمینی(ره)
#شهر_امام_سجاد
#شهر_هزار_شهید
🏴 @Agha_najafi_ir
❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝☝️
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📢 دکتر پزشکیان: عمل به سیاستهای کلی نظام و رهبری، کلید حل اختلافات است
🎤 رئیسجمهور منتخب در گفتگو با رسانه KHAMENEI.IR مطرح کرد:
ما سیاستهای کلّی مقام معظّم رهبری را داریم؛ حتّی در این مناظرات و انتخابات هم میگفتم این سیاستها چراغ راهنمای مسیر است و هدف ما را مشخّص میکند.
بعد از این، برنامهای است که کارشناسان و عُقلا و مدیران و مسئولان ما در جهت آن سیاستها باید بنویسند.
طبیعتاً اگر ما این را بپذیریم و قانونی بنویسیم که در جهت سیاستهای نظام باشد و خودمان را مسئول اجرای آن بدانیم و بعد بخواهیم در جهت آن حرکت بکنیم، اختلاف و دعوا بیمعنی است.
🔍 متن کامل گفتوگو را از اینجا بخوانید👇
khl.ink/f/57166
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 نسخه پیشنهادی رهبری در رابطه با حل مسئله کشف حجاب
🔰 برشی از سخنرانی #حجت_الاسلام_راجی به مناسبت ۵مرداد، سالروز بیانات رهبر حکیم انقلاب در دیدار با ائمه جمعه
🔻 متن کامل این صحبتهای راهبردی رهبری
➕@Agha_najafi_ir
❞ گروه فرهنگی_تبلیغی آقانجفی قوچانی(ره) ❝☝️
41.24M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 جهل مقدس در ابتدا قیافه متحجرین را دارد
💠 دربارهی غیرتِ تحجر
۱. مخالفت با مقارنه سازیهای تاریخی دستاویز خوبی برای انجماد تاریخ و بیرون بردن آن از مختصات حقیقی خودش است. چه بسا این بهترین نشانهی تحجر باشد: گریستن بر حسینی که ۱۴ قرن پیش ماجرایش تمام شده و بنا بر کلام نورانی "نَحْنُ أَهْلَ اَلْبَيْتِ لاَ يُقَاسُ بِنَا أَحَدٌ" بناست حماسهاش همانجا دفن شود! این چه گریستنی است؟
این چه غیرتی است که برای امام شهیدان میجنبد اما بر خود شهادت و بر دلیل شهادت چشم میبندد. اگر کسی بگوید "کربلای غزه"... ناگاه فریادها بلند میشود که قیاس نکنید. چه قیاسی در کار است؟ مگر فریادهای سیاسی اباعبدالله که "هیهات منا الذله" و "مثلی لایبایع مثله" که سراسر استعارههای ابدی تاریخسازند، بناست ناشنیده بمانند؟
اگر کسی برای تأسی به سیدالشهدا علیهالسلام با همان شعار به قیام علیه ظلم برخیزد، خود را با حضرتش قیاس کرده؟
۲.عجیب اینکه متحجرین این ایراد را به خود اهلبیت هم میگرفتند:
امیرالمومنین علیهالسلام آنگاه که مردمان را به جنگ با معاویه فراخواند ویژگیهای اصحاب رسول الله(ص) را برایشان ذکر کرد و پایداری و ایمان شان را ستود، ناگاه مردی برخاست و گفت:
گفت: «نه تو محمد هستی و نه ما آن مردمی که از آنها یاد کردی پس ما را به چیزی که طاقتش را نداریم مکلف نکن!
امیرالمؤمنین (ع) فرمود: "اول درست گوش بده تا بتوانی به درستی پاسخ بدهی زنان فرزند مرده بر شما گریه کنند که جز بر اندوه من اضافه نمیکنید مگر من گفتم که من محمد (ص) و شما انصار هستید؟ این فقط مثالی بود که زدم و امید داشتم که به آنها تأسی کنید و از آنها الگو بگیرید."(خطبه ۲۷ نهجالبلاغه)
۳. اما این شیوهی توجیه تحجر و سیاستزدایی کردن از سیره اهل بیت علیهمالسلام و آویختن به تقدس آن ذوات مقدسه برای انکار راه آنها در تاریخ انقلاب، مصادیق روشنتری دارد:
همان روز که مردم بنیانگذار انقلاب اسلامی را "امام" نامیدند، بسیاری خشم و حسد خود را پنهان کردند و گفتند این لفظ مخصوص اهل بیت است.
آنگاه که بهترین فرزندان این کشور در "کربلای جبههها" به امامشان پیوستند، باز عدهای گفتند جنگی که "آقای" خمینی راه انداخته؟ چه ربطی به کربلا دارد.
وقتی سردار سلیمانی گفت: "امروز قرارگاه حسین بن علی، ایران است. بدانید جمهوری اسلامی حرم است و این حرم اگر ماند، دیگر حرمها میمانند." باز هم گروهی دندانها را بهم فشردند که نظام سیاسیتان را با حرم اهلبیت قیاس نکنید...
۴. سخن بسیار است؛ تحجر، نشانهاش همین بیرون کشیدن حقایق دین از تاریخ و محبوس و مهجور کردنشان در آیینها و مناسک است.
ما به دستور حضرت رضا سلاماللهعلیه به ریانبنشبیب، هر غمی را با اشک بر سیدالشهدا گره میزنیم. اشک بر حضرت حسین علیهالسلام، سلاح سیاسی مظلومان تاریخ علیه ظالمان است و غیر از این چه میماند جز این که برخی به تقلید مسیحیان بگویند که حضرت حسین "فادی" بود تا گریه بر مصائبش کفاره گناهان باشد! و این همان تحریفی است که شهید مطهری دربارهاش گفت: "والله اگر کسی در حال روزه چنین بگوید، روزهاش باطل است. "
▪️وحید یامینپور
هدایت شده از وحید یامین پور
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺️خیمههای اهل غزه خیمهی خون خداست
باز هم آتش بهپاست...
این یادداشت بهبهانه اعتراض عدهای به این ویدئوی منتشر شده از هیئت دانشجویان دانشگاه تهران، نوشته شده.
🔰 تشبیهِ غزّه با کربلا؛ سهل و ممتنع!
• نوحه بر غزه و مقایسهاش با کربلا، برخی میراثگرایان را نگران کرده است!
متوقفکردنِ عاشورا در سال ۶۱هجری و دفنِ کربلا در کربلا هم عدهای از انقلابیان را برآشفته است!
و باز دعوا و برچسبِ «افراطیها / هیئت سکولار» و غیره رونق گرفته است!
▫️ ادعا: نه کسی با اهلبیت علیهمالسلام قابل مقایسه است (لا یُقاس بآل محمد(ص) من هذه الأمّة أحد)۱ و نه هیچروزی -حتی شهادت ائمهٔ اطهار- در عظمت مصیبت، روزِ حسین علیهالسلام میشود (لا یوم کیوم الحسین)۲؛ لکن غزه، کربوبلای حسین(ع) را ارث برده است!
❓ آیا مقایسهناپذیریِ کسی با امیرالمؤمنین علیهالسلام مجوّز است که حکومت و حکمرانیای غیرعلوی اختیار کند؟!
❗️اینکه عظمت مصیبت هیچکس به «رتبه»ی مصائب حسین(ع) نمیرسد، آیا مجوّز است که تشابه و تشبّه به او (با مقیاسکردنش) واجب نباشد؟!
• حسین(ع) بلندترین «قله»ی فداکاری برای خداست که هم «دامنه»ی پیروان را بالا کشیده و هم «سلسلهجبال»ِ تأسّی و تشبّه در قبل و بعد از خود را موجب شده است!
• پیامبرانی که پیش از او گذرشان به کربلا افتاده، و پیشآمد و خونآمدی به خود دیدهاند؛ از خدایشان شنیدند که: «فسال دمُک مؤافقة لدمه»۳: خونت برای تشبّه به خون حسین(ع) جاری شد!
❗️عجب از کسانی که قمهزنی با دستان خود -بدون هیچ نصّ شرعی- را تشبّه به شمشیرها بر حسین(ع) میشمارند؛ اما تشبّه و تشابهخواندنِ خونهای ریختهشدهٔ تأسّیکنندگان به حسین(ع)۴ را مقابل یزیدهای زمان، برنمیتابند!
برخلاف مبنای فقهیِ توقیفیبودن شعائر۵، خودزنی با قمه را تشبّه به حسین(ع) میشمارند؛ اما بر مبنای وجوبِ تأسّی به سیّد مظلومان و شهید و کشته دادنِ زنان و فرزندان، تشبّه به امامِ شهید نمیدانند؟!!
• وقتی پوست سر و صورت اسماعیل صادقالوعد۶ را کندند، در پاسخ به فرشتهای که برای مدد آمده بود گفت: لي أسوة بما یصنع بالحسین(ع)۷: برای من تأسّی به آن چیزی است که با حسین(ع) میکنند!
اسماعیل به عظمت مصیبت حسین(ع) نرسید اما اگر به کربوبلای حسین(ع) هیچ شباهتی نیافته، پس تأسّی چه معنا دارد؟!
• ابوذر غفاری وقتی در غربت و تنهایی در تقابل با جریان استئثار (ویژهخواریِ أموی) و استبداد به تبعید رفت، تبعیدش را با روز حسین(ع) مقایسه کرد و دوستانِ اندکش را چنین تسلّی داد: ما أیسَر هذا و لکن کیف أنتم إذ قتل الحسین(ع) قتلا (یا: ذبح ذبحاً) والله لایکون فی الإسلام بعد قتل الحسین أعظم قتلا منه ۸: این (تبعید و غربت) آسان است اما شما چه میکنید وقتی حسین(ع) را آنگونه بکُشند یا ذبح کنند؟! به خدا قسم قتلی بزرگتر از آن در اسلام نیست.
❗️حافظانِ میراث جا دارد نگران باشند تا کسی در «رتبه» با اهلبیت(ع) و «روزی در عظمت مصیبت» با روز حسین(ع) مقایسه نشود؛ چون آن مصیبتِ عظما در عالم بالا هم اثر کرده -به حسب روایات صحیح- و آسمان و زمین و همهٔ مخلوقات بر آن گریستهاند!۹
امتدادبخشی به میراث هم جای نگرانی دارد تا مبادا حسین(ع) در ۶۱هجری دفن شود و الگو و بالتّبع «شبیهساز» نشود!
که وگرنه؛ گریهکنانِ امروز با گریهکنانِ روز عاشورا بر تلّی در همان کربلا، و در حالِ نظاره بر کشتهشدن حسین(ع) فرقی نمیکنند!۱۰
ازهمینرو بود که شهید مطهری فریاد میکرد «شمر زمانت را بشناس» و رهبر انقلاب اسلامی از «کربلای غزه» میگوید۱۱ و امام موسی صدر در کتاب ارزشمند «سفر شهادت»۱۲ بین عاشورا و فلسطین پیوند میزند.
• امام رضا علیهالسلام در روایت معروف «ریّان بن شبیب» هر دونگرانی را برایمان بهزیبایی جمع کرده است: «إنّ یوم الحسین اقرح جفوننا و اسبل دموعنا و اذلّ عزیزنا بأرض کرب و بلاء و اورثنا الکرب و البلاء إلی یوم الانقضاء»۱۳
روز حسین (نه روزها و مصائب دیگر) است که پلکهای ما را مجروح و سیل اشک از چشمان ما جاری کرده است [همان لقد عظمت الرزیّة و جلّت و عظمت المصیبة]
اما هماو در ادامه میفرماید: به ما «کرب و بلا» تا روز انقضاء(فرج) ارث داده شده است!
یعنی همان مضمون: کلّ یوم عاشورا و کلّ ارض کربلا (که سخن مشهوری است و روایت نیست).
این کرب و بلا، «ارث» حسین بر حسینیان است؛ همان کرب و بلاست تا ارثبودن درست باشد؛ لذا شبیه خواندنش انحراف از میراث نیست.
تا وقتی وارث حسین(عج) در مرتبهٔ غیبت و «الذین استضعفوا» است، فرج و گشایش برای مظلومان و مستضعفان نیست و آنها در کرب و بلایند.
❓غزه بدین معنا، چرا کربوبلای حسین(ع) نباشد؟! ملّتی که در مقابل ضَیم (ظلمِ ننگآمیز) ایستاده، به سیّد اهل إبای از ضیم۱۴ -یعنی حسین بن علی(ع)- تأسّی کرده است.
❗️این نکتهٔ سهل و ممتنعِ تشبیه غزه با کربلاست!
آنچه غزّه از مصیبت میبیند، ارثِ کربوبلای ننگناپذیریِ حسین(ع) است؛ ولو هیچروزی در «رتبه»، روزِ حسین در «عظمت مصیبت» نمیشود!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۵
📌 پاورقی های یادداشت "تشبیه غزه با کربلا؛ سهل یا ممتنع"
۱. خطبه۲
۲. بحار ج۴۴ص۲۹۸
۳. اینجا بخوانید
۴. یا اباعبدالله اسوه انت قدماً (کامل الزیارات ج۱ ص۷۲)
و: فلکم فیّ اسوه (طبری ج۴ص۳۰۴)
۵. به مقاله چالش شعائر از نگارنده رجوع کنید
۶. آیه ۵۴ مریم
۷. کامل الزیارات ج۱ص۶۴
۸. همان ص۷۴
۹. ر.ک: کامل الزیارات ابن قولویه
۱۰. ر.ک: کتاب "اهالی تپه ندبه" اثر نگارنده
۱۱. بیان رهبر انقلاب اسلامی و شهید مطهری را اینجا بشنوید
۱۲. کتاب سفر شهادت را از اینجا تهیه کنید
۱۳. امالی صدوق ج۱ص۱۲۸
۱۴. شرح ابن ابی الحدید ج۳ ص۲۴۹
📎 مطالب مرتبط:
- کربلای جدید!
- حسین آنجاست که عاشورا آنجاست!
📝 محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۵
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هماکنون در مراسم #تنفیذ_چهاردهم: مردم سالاری نتیجه قیام مردم در قبال وضع نابسامان گذشته است. ۱۴۰۳/۵/۷
💻 Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هماکنون در مراسم #تنفیذ_چهاردهم: انقلاب اسلامی دخالت در امور کشور را به مردم هدیه کرد. ۱۴۰۳/۵/۷
💻 Farsi.Khamenei.ir/live
هدایت شده از KHAMENEI.IR
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📜 رهبر انقلاب، هماکنون در مراسم #تنفیذ_چهاردهم: نباید به وسوسه های دوقطبی سازی اعتنا کرد؛ حالت دلخوری در مجادلات انتخاباتی نباید ادامه پیدا کند. ۱۴۰۳/۵/۷
💻 Farsi.Khamenei.ir/live
روضه؛ پیوند عاطفه با سیاست
#قسمت_اول
سیاست اسلامی بر محور عقلانیت پیش میرود. علاوه بر عقلانیت، ما نیازمند یک نگاه احساسی و عاطفی هستیم. این عاطفه، بُعد دلبستگی به مسیر را برای ما هموار میسازد. برای سیاسی بودن لازم است علاوه بر یافتن مسیر صحیح، به آن دلبسته شد و مسیر را با عشق و علاقه طی کرد.
این علاقه و دلبستگی باید منطق داشته باشد و نیازمند راه و روش است. در مکتب تشیع، منطق و روش این دلبستگی به روشنی مورد تاکید قرار گرفته است.
ما مدعی هستیم که اشک بر اباعبدالله یک رفتار سیاسی، بر پایه محبت است. این اشک توسط اهل بیت علیهم السلام فرهنگسازی شده است.
این فرهنگسازی در نظام فکری ایشان جایگاهی ویژه دارد که می خواهیم به آن بپردازیم.
آنچه میدانیم این است که ائمه معصوم، اقدامات مؤثری در سطح سیاسی داشتند که اغلب منجر به شهادتشان شد. بزرگترین و مهم ترین هدف این اقدامات، تشکیل حکومت اسلامی بود.
حضرت آقا در رابطه با این موضوع اینطور می فرمایند:
«مهمترین چیزی که در زندگی ائمه علیهم السلام به طور شایسته مورد توجه قرار نگرفته، عنصر «مبارزه حاد سیاسی» است... این مبارزه بزرگترین هدفش تشکیل نظام اسلامی و تأسیس حکومتی بر پایه امامت بود.»
وقتی هدف ائمه علیهم السلام تشکیل حکومت باشد، علی القاعده باید همه فعالیت های امام بر همین محور تنظیم شود. باید هر حرفی و هر فعلی از امام را با عینک حکومتی ببینیم و آن را در نظام فکری حکومتی اهل بیت تحلیل کنیم.
فعالیتهای ائمه با هم متفاوت بود، برخی شرایط نزدیکتری به تشکیل حکومت داشتند و برخی فاصلهشان زیاد بود. در بین ائمه شیعه، بعد از عاشورا، نزدیکترین امام به حکومت و شرایط حکمرانی، امام صادق علیه السلام بودند.
ایشان وقتی به امامت رسیدند که امویان در حال افول بودند و قیامهای متعددی در سرزمینهای اسلامی شکل گرفته بود. این شرایط مقداری از خفقان را کم کرد و فرصت اقدامات بیشتری را برای امام جعفر صادق علیه السلام ایجاد کرد.
یکی از کسانی که قیام کرده بود، ابومسلم خراسانی بود که برای امام نامه فرستاد و قیام خود و موفقیت های خود را در اختیار امام صادق علیه السلام قرار داد و به ایشان پیشنهاد حکومت داد. آقا این پیشنهاد را نپذیرفتند و به او فرمودند: تو آدم من نیستی و ملاکهای من را نداری و همچنین شرایط زمانه طوری نیست که اگر من حاکم شوم، بتوانم آنچه را که میخواهم اجرا کنم.
با اینکه هدف امام علیه السلام تشکیل حکومت بود، اما در شرایطی که میتوانستند حکومت را دست بگیرند، آن را نپذیرفتند. اگر امام قدرتطلب بودند، این شرایط، بهترین فرصت برای به دست آوردن زمام قدرت بود. اما ایشان برای تشکیل حکومت، باید شرایط مناسب حکومت اهل بیت علیهم السلام را ایجاد می کردند و نیروی انسانی مناسب برای پیاده سازی حکومت علوی و نبوی را تربیت مینمودند.
امام میخواهد با تشکیل حکومت، انسان را به رشد و سعادت در دنیا و عقبی برساند و اخلاق اسلامی را در دنیا حاکم کند. این نوع سیاستورزی و حکومتداری باید توسط انسانهای والا و خودساخته مدیریت شود و امام تا وقتی این انسانها را نیابد یا نسازد، حکومت را در دست نمیگیرد.
ادامه دارد...
#یادداشت #اشک #سیاست
✍ سید حسن ذبیح نیا مقدم
✨ @Agha_najafi_ir
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3756064799C611bc70fa0
روضه؛ پیوند عاطفه با سیاست
#قسمت_دوم
با توجه به پیام امام به ابومسلم، اقدامات ایشان عموماً ناظر به دو بخش است؛ اول، تربیت نیروی انسانی و دوم، تغییر فضای حاکم بر جامعه، به نفع حکومت شیعه علوی.
یکی از محوریترین اقدامات ایشان در این راستا، ایجاد و ترویج فرهنگ اشک ریختن بر اباعبدالله بود. طبعا این فرهنگسازی، ناظر به همین دو جهت فعالیت است. امام میخواهد با ترویج این فرهنگ، هم کادری را تربیت کند که شاخصههای مورد نیاز برای اداره حکومت اسلامی را داشته باشند، هم جو و فضای جامعه را به سمتی ببرد که راه و حرکت امام حسین، شاخص تشخیص حق و باطل باشد.
بعد از عاشورا تا زمان امام صادق علیه السلام، بر خلاف زمانه ما، فرهنگ روضه و گریه بر اباعبدالله، شناخته شده نبود. این فرهنگ عزاداری که در بین ما وجود دارد، حاصل زحمات ائمه اطهار، خصوصاً امام صادق علیه السلام است. در آن زمان، عموم مردم نسبت به اباعبدالله معرفت نداشتند و ایشان را نمی شناختند. علاوه بر مردم، خواص و نخبگان هم خیلی با اشک بر امام حسین و زیارت ایشان الفت و انس نداشتند. لذا امام تلاش کرد این شناخت را به خواص و عوام بدهد.
مثلا روزی صفوان جمال که از یاران خاص حضرت به شمار میآمد، با امام علیه السلام هم کلام شده بود، امام از او میپرسند که به زیارت سیدالشهدا میروی؟ صفوان که با عظمت زیارت اباعبدالله ناآشنا بود، از امام پرسید: آیا شما میروید؟
صفوان چون اهل علم بود، میدانست که عمل امام حجت است. لابد با خود گفته است که اگر امام صادق علیه السلام این کار را میکنند، پس ما هم باید انجام دهیم.
امام در جواب صفوان میفرمایند چطور به زیارت ایشان نروم در حالی که خدا هر شب جمعه به زیارت او میرود؟ طبعا منظور از زیارت خدا، نظر لطف و رحمت خداست که شبهای جمعه معطوف به زائرین اباعبدالله علیه السلام میشود.
بنابراین امام علیه السلام تلاش کردند که حداقل بین محبین و شیعیان خودشان فرهنگ عاشورایی و حسینی را ترویج دهند و آن ها را با این فیض عظیم آشنا کنند.
نظام فکری امام صادق علیه السلام مبتنی بر تشکیل حکومت بود. ایشان با این هدف، اقداماتشان را حول محور اشک بر اباعبدالله تنظیم میکردند. اما حساسیتی که در زمانه امام صادق علیه السلام حاکم بود، شرایط را برای امام سختتر میکرد. تا حدی که اگر صدای گریه از منزل امام می آمد مامورها حساس میشدند و این عزا را مورد پیگرد قانونی قرار میدادند. همین حساسیت حکومت نسبت به عزاداری، نشانه سیاسی بودن این اشک و گریه است.
این اشک، سیاسی است و محور اقدامات سیاسی شیعیان بوده و خواهد بود. اقدامات اهل بیت و شیعیانشان بر پایه محبت به امام حسین علیه السلام، تنظیم میشود.
سال هاست این اشک و روضه بر اباعبدالله به برکت سیاستگذاری و ریلگذاری اهل بیت علیهم السلام برپاست. بسیاری از قیامها و حکومتهای شیعیان متاثر از این فرهنگ است. انقلاب اسلامی نیز نتیجه این اشک و روضه بوده است و این مسئله را میتوان در کلمات رهبران انقلاب شهدای آن به وضوح مشاهده کرد.
این عزاداریها باید منتج به تشکیل حکومت فاضله مهدوی شود و انسان هایی را تربیت کند که برای این آرمان مثل یاران سیدالشهدا، تا پای جان بایستند. اما حضرت ولیعصر علیه السلام زمانی ظهور خواهند نمود که کلام امام صادق جامه عمل پوشیده باشد. هم انسانهای مورد نظر اهل بیت تربیت شده باشند و هم زمانه آمادگی لازم برای پذیرش حکومت امام را داشته باشد.
#یادداشت #اشک #سیاست
✍ سید حسن ذبیح نیا مقدم
✨ @Agha_najafi_ir
🆔 https://eitaa.com/joinchat/3756064799C611bc70fa0
هدایت شده از KHAMENEI.IR
📢 پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه:
خونخواهی مهمان عزیزمان را وظیفه خود میدانیم
رژیم صهیونیستی زمینه مجازات سخت را برای خود فراهم ساخت
🔹️در پی شهادت مجاهد بزرگ آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس حضرت آیتالله خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در پیامی ضمن تسلیت شهادت این رهبر شجاع و مجاهد برجسته به امت اسلامی و جبهه مقاومت و ملت سرافراز فلسطین تاکید کردند: رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست با این اقدام زمینهی مجازات سختی را برای خود فراهم ساخت و خونخواهی او را که در حریم جمهوری اسلامی ایران به شهادت رسید، وظیفه خود میدانیم.
✏️ متن پیام رهبر انقلاب اسلامی به این شرح است:
✏️ بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
✏️ رهبر شجاع و مجاهد برجستهی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاءالله پیوست و جبههی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانهی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینهی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.
✏️ شهید هنیه سالها جان گرامیاش را در میدان مبارزهئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آمادهی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثهی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفهی خود میدانیم.
✏️ اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت مینمایم.
سید علی خامنهای
۱۰ مرداد ۱۴۰۳ مصادف با ۲۵ محرم ۱۴۴۶
💻 Farsi.Khamenei.ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📌فردا روز مهماننوازی ایرانیهاست
🔺مهمان عزیز ما را کشتند!
🚩 فردا حماسه خلق میکنیم...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 حماس یک فکر و دیدگاه است، با شهادت رهبرانش از بین نمیرود
🔶 «سامی ابو زهری» از رهبران جنبش حماس:
🔺"پیش از این نیز بهترین رهبران خود را تقدیم کردیم؛ شیخ احمد یاسین، دکتر رنتیسی، الشحاده،ابو شنب، المقادنه و العاروری را تقدیم کردیم اما جنبش حماس به مسیر خود ادامه داد."
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶اسرار | « شمر زمانه »
🔺اگر حسین بن علی بود میگفت: اگر میخواهی برای من عزاداری کنی، برای من سینه و زنجیر بزنی، شعار امروز تو باید فلسطین باشد. شمرِ هزار و سیصد سال پیش مُرد، شمرِ امروز را بشناس.
🟡 شهید مطهری (ره)
🔹آیتالله حائری شیرازی🔹
🔸 حماس، مرتبط است!🔸
🧲 ببینید! مادر موسی (ع)، ایشان را در صندوقی گذاشت و به آب داد. بالاخره مادر است؛ به مجرد اینکه آب، یک مقدار این صندوق را بُرد، دلش خالی شد! قرآن میگوید: «وَ أَصْبَحَ فُؤادُ أُمِ مُوسى فارِغاً» دل مادر موسی (ع) خالی شد. «إِنْ كادَتْ لَتُبْدي بِهِ» چیزی نمانده بود که بگوید صندوق را بگیرید، بچۀ من درونش هست. همه عملیات لو می رفت و ضایع می شد. بعد قرآن میگوید: «لَوْ لا أَنْ رَبَطْنا عَلى قَلْبِها لِتَكُونَ مِنَ الْمُؤْمِنينَ». ببینید؛ اول #ربط، بعدش #ایمان.
🧲 میگوید قلب او را #مربوط کردیم تا از مؤمنین باشد. ربطِ به ولایت، اساس ایمان است. اگر ربط، قطع بشود، ایمان از بین میرود. هرچه هست در این «ربط» است. این ربط است که به انسان شجاعت میدهد. این ربط است که به انسان قدرت ایستادگی و ایثار میدهد. چند کشور به نمایندگی از یک میلیارد مسلمان، 42 سال قبل با اسرائیل جنگیدند و کم آوردند و عقب نشستند. تکههایی از کشورشان را از دست دادند. چرا؟ چون «ربط» نبود؛ «ولایت» نبود.
🧲 اینکه #حزب_الله میگوید ما افتخار میکنیم که جزء حزب ولایت فقیه هستیم یعنی «ربط». این ارتباط با رهبری است. اگر این ارتباط باشد، انسان، نوع آوری، شکوفایی، قدرت تربیتی و همه چیز دارد. ولی اگر این ربط قطع بشود، همۀ اینها از بین می رود.
🧲 من از نظر خِلقتی، از همۀ برادر و خواهرهایم کم حوصلهتر بودم. در دورۀ دبیرستان هم گاهی که مسئلهای خلاف طبعم اتفاق میافتاد، اصلاً از خانه میگذاشتم و میرفتم بیرون! اما وقتی حکم امامت جمعه را از امام دریافت کردم، خدا به من #حوصله داد؛ #صبر داد. تا جایی که آیت الله گیلانی یک وقتی که در مجلس خبرگان گزارشهایی [از شیراز] شنیده بود، به شوخی به من گفت: «سبحانک ما اعظم حِلمُک»!! تعارف آخوندی کرد. خب، این حلم من نبود. این نتیجۀ «ربط» بود. آنها هم که در جبهه، در مقابل بمبارانها، موشکبارانها، توپها، خمپارهها استقامت میکردند و دست و پا می دادند، هرچه داشتند از برکت این ربط بود.
🧲 این ربط است که #حزب_الله را بر اسرائیل پیروز کرد. #حماس هم مرتبط است و این ربطش هست که تحول ایجاد میکند.
تمام کسانی که در این جریانِ غزه، از خانه بیرون آمدند -در اروپا، در آمریکای مرکزی، در آسیا، در ترکیه، در مصر- اینها یک نوع ارتباطی با رهبری پیدا کردند و هوادار این جریان شدند.
رهبری هم هرچه دارد از برکت ارتباطش [با امام زمان (ع)] است.
⏰ سیدحسن نصرالله: ما غافلگیر نشدیم چون از روز اول کفن بردوش و جان بر کف وارد این مبارزه شدیم!
بعد از ده ماه هنوز کسی درک نکرده حقیقت و ماهیت و هویت این نبرد و نتایج آن را که نتایج تاریخی است و برای رژیم صهیونیستی چه شده هنوز نفهمیدند. ما در یک نبرد بزرگ هستیم و اکنون در غزه و لبنان و یمن و حتی در عراق نبرد واضح و مفتوحی است، جرف الصخر در عراق و حدیده در یمن علنی حمله می شود حتی در تهران جبهه باز و مفتوحی وجود دارد و این تجاوزگری پس از فعالیت های قهرمانانه ایجاد شده.
واقعا اسرائیل پس از ترور هنیه در تهران نشان داد نابخرد هستند و این چیزی است که تصور می کنند با شهید کردن فرمانده اسماعیل هنیه تهران ساکت خواهد بود؟
لحن امام خامنه ای در محکومیت این شدیدتر از ماجرای سفارت بود باید اسرائیل متوجه باشد...
💠 چند نمونه از اقدامات اطلاعاتی کشور علیه صهیونیست ها بمناسبت خود تحقیری اخیر در فضای مجازی
1⃣عملیات بیت لید:
منطقه بیت لید حفاظتی ترین منطقه در اسرائیل است که تمام نهادهای اطلاعاتی داخلی اسرائیل و ارتش و پلیس آن به آنجا رصد دارند، و تمام نهادهای آنان در آن منطقه خانه های امنیتی بسیاری دایر کرده اند، و در طی عملیات بیت لید چنان ضربه ای به آنان وارد شد که رئیس جمهور وقت اسرائیل آن را با حمله ۳۰ جنگنده به اسرائیل برابر دانست!
2⃣. عملیات نابودی شین بت:
در این عملیات تمام معاونت های شین بت و اکثر مدیران آن کشته شدند و ساختمان مرکزی شین بت در اسرائیل نابود و دستگاه اطلاعاتی امنیت داخلی آنها کور و فلج شد، این ضربه در اندازه ای بد بود که اسرائیل برای ترمیم شین بت مجبور به استفاده از دستگاه های اطلاعاتی آمان و موساد جهت جایگزین کردن نیروهای از دست رفته شد.
3⃣ نابودی هسته مرکزی گروهک های تروریستی:
در طی این واقعه واجا موفق شد تمام هسته های مرکزی آنتیفا، گروهک تروریستی الاحوازی، مجاهدین خلق، تشکیلات اطلاعاتی داعش و رئیس آن، احرارة الشام، و معاونت متساوای موساد را در تفلیس، نابود کند! دقت بفرمایید که متساوا مسئول جمع آوری اطلاعات و ترور هدفمند است و ترور رئیس چنین معاونتی چه ضربه خطرناکی است.
4⃣ حمله موشکی گسترده به اربیل(که البته شناسایی بسیاری از مکان های آنان توسط حفاظت اطلاعات ودجا انجام شد) و کشته شدن معاونت متساوای موساد برای دومین بار در طول تاریخ موساد.
5⃣ نفوذ عمیق در کابینه رژیم صهیونیستی، به گونه ای که وزیر انرژی اسرائیل, سالها برای کشور ما جاسوسی میکرد و به کشورمان رفت و آمد داشت و شبکه سازی گسترده ای در بدنه اسرائیل کرد، و اسرائیل چه دیر فهمید که وزیرشان نیروی ما بوده و حجم عظیمی از اطلاعات محرمانه اسرائیل را به ما انتقال داده!
6⃣ مونیکا آلفرد وایت، بانوی مجاهدی که مسلمان شد! مونیکا آلفرد وایت از نیروهای ارشد اطلاعاتی آمریکا بود که توسط دستگاه اطلاعاتی واجا جذب و ۱ سال در آمریکا بوده و اطلاعات محرمانه سنگینی از آمریکا به کشور ما منتقل کرد و یک نمونه از این اطلاعات، شبکه مشترک اطلاعاتی ناتو و متحدان آسیایی آنان+اسرائیل است!
7⃣ در مورد جاسوسی تجهیزاتی و صنعتی نمیتوان حرف خاصی زد، فقط سر بسته این نکته گفته شود جاسوسان ما توانستند اطلاعات بخش اعظمی از قدرت دریایی اسرائیل جاسوسی را به کشور منتقل کنند، که یک نمونه ی عادی آن زیر دریایی دلفین اسرائیل است!
8⃣ شناسایی پایگاه های موشکی اسرائیل و شناسایی تمام خانه های امن آنها در فلسطین اشغالی+کشتن پدر موشکی اسرائیل در هتل امنیتی آنها(پاسخ ما به سیاست هزار ضربه چاقوی موساد)
✅ اینها فقط بخش کوچکی از اقدامات اطلاعاتی کشورمان هست، و خواستیم تو دهنی محکمی به خود تحقیرها باشد وگرنه عملیات ۷اکتبر که ۱۶ سال پروسه آمادگی آن طول کشید و نه آمان به آن پی برد و نه شاباک و موساد، جای خود دارد!
✨ @Agha_najafi_ir
#نظم_نوین_جهانی
🔸برنامه تلویزیونی راز🔸
⌛ قسمت دوازدهم |
🔎 موضوع: «آزاد اندیشی مرز تعادل بین تحجر و ولنگاری»
🔹 گفتگوی دکتر وحید یامینپور و حجتالاسلام فلاح شیروانی
🗓 سهشنبه، ۱۶ مردادماه، ساعت ۲۲، شبکه افق سیما
🔖@raz_ofoghtv
🌀 حاشا که "قلق الوضین" باشیم!
مساله اول جهان اسلام #غزه است. الان اولویت ایران، عزم عمومی در مواجهه با اسرائیل برای #خوانخواهیِ مهمان عزیز و حفظ شرف و عزت خود است. هر خبر و پردازشی که توجه را از این عزم بکاهد از مصادیق واضح بی ملاحظه گی و موقعیت ناشناسی است.
اشتباه نشود نه مساله رعایت کرامت متخلف بی اهمیت است نه مساله لعن و تکفیر این و آن! و...
❓اما آیا این مساله ها از ماجرای وصایت و امامت بلافصل حضرت امیر(ع) مهمتر است؟!
حضرت امیر وقتی لشکر برای جنگ با حزب اموی برد، یکی از قبیله بنی اسد آمد و پرسید:
چگونه شما را از مقام امامت کنار زدند در حالیکه از همه به آن سزاوارتر بودید؟!
حضرت به او جواب تندی داد:
يَا أَخَا بَنِي أَسَدٍ، إِنَّكَ لَقَلِقُ الْوَضِينِ، تُرْسِلُ فِي غَيْر سَدَدٍ!
"وضین" ، تنگ پالان شتر است. "قلق الوضین"، اضطراب و سستی آن طناب است که مانع درست راه رفتن شتر است.
در اصطلاح: کسی که کلام استواری ندارد و بجا سخن نمی گوید.
"ترسل فی غیر سدد" ؛ آن شتر که پلانش خوب بسته نشده، رها شود معلوم است استواری و استقامت ندارد.
کنایه از اینکه: زبانت را بدون ملاحظه رها می کنی!(خ۱۶۲)
تازه سؤال، غلط نبود فقط بی جا بود!
چه رسد به برخورد اشتباه پلیس!
در بحبوحه انقلاب، کفر یا ایمان شریعتی یکبار طرح و امام(ره) با سکوت به اهم توجه داد! الان هم بقیه مثل او!
❗️همه باید در این موقعیت مراقب باشیم سوژه نسازیم!
رسانه ها باید بیشتر رعایت کنند!
هر "نامساله" یا "بیجا مساله" و "فرعی مساله" را جای پردازش، بنویسند: از اسرائیل چه خبر؟!
✍ محسن قنبریان ۱۴۰۳/۵/۱۸