eitaa logo
احـٰادیث چهـٰارده¹⁴ معصوم
8.2هزار دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
298 ویدیو
8 فایل
《بِسْم‌الله‌الْرَّحْمن‌الْرَّحیمْ》 خوش آمدید🌸 لطفا از کانال قرآن کریم حمایت کنید⚘ 🔷️صفحه به صفحه قرآن @ghorankariim 🔻تبلیغات https://eitaa.com/joinchat/4171694706C561b7929b0
مشاهده در ایتا
دانلود
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜ 💠🔹هر روز تفسیـر کوتاه آیه به آیه از ابتـدای قـــرآن ۱۶۱ ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ✨وَلَا تَقْعُدُوا بِكُلِّ صِرَاطٍ تُوعِدُونَ وَ تَصُدُّونَ عَنْ سَبِيلِ اللهِ مَنْ آمَنَ بِهِ وَ تَبْغُونَهَا عِوَجًا ۚ وَاذْكُرُوا إِذْ كُنْتُمْ قَلِيلًا فَكَثَّرَكُمْ ۖ وَانْظُرُوا كَيْفَ كَانَ عَاقِبَةُ الْمُفْسِدِينَ{۸۶} و بر سر هر راهى منشينيد تا مؤمنان را تهديد كنيد و آنان را از راه خدا كه كج جلوه مى‌دهيد بازداريد و ياد كنيد زمانى را که اندک بوديد، پس خداوند شما را بسيار گرداند و بنگريد كه عاقبت مفسدان چگونه بود(۸۶) ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ⬅️ مراد از نشستن بر سر هر راه ممكن است نشستن كنار خيابان و كوچه‌ها براى فتنه‌گرى باشد و شايد مراد تلاش در راه فساد از هر راه و با هر شيوه باشد همچنانكه در آيه ۱۶ خوانديم كه شيطان سوگند ياد كرد براى انحراف انسان در كمين راه حق نشسته است «لَأَقْعُدَنَّ لَهُمْ صِراطَکَ الْمُسْتَقِيمَ» كه مراد نشستن ظاهرى نيست ◽️⇦ نکتـــه‌ها ↯ ⓵ دشمنان حق براى جلوگيرى از راه خدا همه جا در كمين هستند و از هر راه و شيوه‌اى استفاده مى‌كنند «وَلا تَقْعُدُوا بِكُلِّ صِراطٍ» ⓶ ترساندن مردم و ايجاد مزاحمت براى آنان ممنوع است «تُوعِدُونَ» ⓷ دشمن مى‌كوشد تا سيماى دين را تحريف كند و بدجلوه دهد «تَبْغُونَها عِوَجاً» ⓸ گاهى افزونى جمعیت (با نظم و برنامه) مى‌تواند یک ارزش باشد «فَكَثَّرَكُمْ» ⓹ يكى از عوامل تربيت و هدايت مردم توجه به نعمت‌ها و يادآورى سرگذشت پيشينيان است «وَاذْكُرُوا ... وَانْظُرُوا» ⓺ مطالعه تاريخ و عبرت گرفتن از آن سفارش الهى است «وَ انْظُرُوا كَيْفَ‌» ⓻ در مطالعه زندگى مردم به پايان و سرانجام كارشان بنگريد نه كاميابى‌هاى مقطعى آنان «عاقِبَةُ» ⓼ بستن و منحرف كردن راه خدا نوعى فساد است «تَصُدُّونَ‌ ... عِوَجاً ... المفسدين‌» 📗 تفسیر نور °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom
@ahadis14masuom 💠🔹خدای سبحان می‌فرماید⇩ 《کُلُّ نَفْسٍ ذَآئِقَهُ الْمَوْتِ وَ إِنَّمَا تُوَفَّوْنَ أُجُورَکُمْ یَوْمَ الْقِیَامَهِ فَمَن زُحْزِحَ عَنِ النَّارِ وَ أُدْخِلَ الْجَنَّهَ فَقَدْ فَازَ وَما الْحَیَاهُ الدُّنْیَا اِلاّ مَتعُ الغُرور》 همه کس چشنده مرگ است و پاداش‌های شما در روز رستاخیز به تمامی به شما خواهد رسید و هر که را از دوزخ دور کنند و به بهشت در آرند پیروز و کامیاب شده است و زندگی این جهان جز کالای فریب نیست 📖سوره آل عمران، آیه ۱۸۵
احـٰادیث چهـٰارده¹⁴ معصوم
💢↶ #دانستنـی‌های‌مــرگ ❽ ↷💢 《دلایل تـرس از مـرگ》 1⃣↫◄ نا آگاهی از حقیقت مرگ از عوامل مهم
💢↶   ↷💢 《عبـور مؤمنیـن از جهـ🔥ـنم》 مؤمنان هم از دوزخ می‌گذرند اما این عبور با شرایط ویژه‌ای با سرعت و بدون ناراحتی انجام می‌شود ⬅️ قرآن كریم می‌فرماید: 【وَ اِنْ مِنْكُمْ اِلاَّ وارِدُهَا كَانَ عَلی رَبِّکَ حَتْماً مَقْضِیّاً】 ↫◄ هیچ یک از شما باقی نمی‌ماند مگر آنكه به دوزخ وارد شود ↲سوره مریم، آیه ۷۱ ⬅️ در آیه بعدی می‌فرماید: 【ثُمَّ نُنَجِّی الَّذیِنَ اَتَّقَوْا وَ نَذَرُ الظََّالِمیِنَ فِیهَا جِثِیّاً】 ↫◄ پس از ورود همه در دوزخ افرادی را كه خداترس و با تقوا بوده‌اند از جهنم نجات خواهیم داد و ستمگران را فرو گذاردیم تا در آتش بر زانو درافتند ↲سوره مریم، آیه ۷۲ 💠🔹رسول خدا ﷺ می‌فرمایند: هیچ نیكوكار و بدكرداری نیست مگر اینکه داخل جهنم می‌شود اما آتش جهنم در برابر مؤمنان سرد و سالم خواهد بود همان‌گونه كه در برابر حضرت ابراهیم سرد و سلامت بود سپس خداوند پرهیزكاران را از آتش رهایی می‌بخشد اما ظالمان را در آن ذلیلانه رها می‌كند ↲تفسیر نورالثقلین، جلد۳، صفحه۳۵۳ ☑️ به دو دلیل مؤمنین و اهل تقوا از دوزخ عبور می‌کنند⇩ 1⃣↫◄ مشاهده عذاب اهل دوزخ موجب شكرگزاری و قدردانی بیشتر از نعمت‌های الهی در بهشت خواهد شد البته مؤمنین در حالی كه آتش برایشان سرد و سلامت است با سرعت بسیار زیادی از جهنم عبور می‌كنند 2⃣↫◄ عبور بهشتیان از دوزخ برای جهنمیان نیز عذاب و موجب حسرت بیشتر ایشان می‌شود °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom
@ahadis14masuom 💠🔹آیت الله جوادی آملی: اگر کسی دنیا را بشناسد آن را رها می‌کند و در آخرت زندگی می‌کند مرگ پلی است که باید از آن بگذریم و در دنیا هر چه بهتر این پل را بسازیم راحت تر از آن عبور خواهیم کرد
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜ 💠🔹هر روز تفسیـر کوتاه آیه به آیه از ابتـدای قـــرآن ۱۶۱ ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ✨وَ إِنْ كَانَ طَائِفَةٌ مِنْكُمْ آمَنُوا بِالَّذِی أُرْسِلْتُ بِهِ وَ طَائِفَةٌ لَمْ يُؤْمِنُوا فَاصْبِرُوا حَتَّىٰ يَحْكُمَ الله بَيْنَنَا ۚ وَ هُوَ خَيْرُ الْحَاكِمِينَ{۸۷} و اگر گروهى از شما به آنچه من براى آن فرستاده شده‌ام ايمان آورده و گروهى ايمان نياورده‌اند پس عجله نكنيد كه لطف و قهر خدا چه شد؟ صبر كنيد تا خداوند ميان ما داورى كند و او بهترين داوران است(۸۷) ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ⬅️ مخالفان حضرت شعيب با جسارت مى‌گفتند: پس قهر خدا چه شد؟ مؤمنان و طرفداران آن حضرت هم منتظر امدادهاى الهى بودند اين آيه براى پاسخ به هر دو گروه است تا نه کفار مغرور شوند و نه مؤمنان دلسرد و مأيوس گردند ◽️⇦ نکتـــه‌ها ↯ ⓵ وظیفه پيامبر ابلاغ دين و دستورات الهى است «أُرْسِلْتُ» مردم نيز در قبول و ردّ آن آزاد و داراى اختيار مى‌باشند «طائِفَةٌ مِنْكُمْ آمَنُوا ... وَ طائِفَةٌ لَمْ يُؤْمِنُوا» ⓶ در مكتب انبیاء ايمان به هدف و راه آنان لازم است «أُرْسِلْتُ» يعنى ايمان به آنچه براى آن آمده‌ام ⓷ تاريخ طرفداران حق و باطل را با توجه به پايان و سرانجام كارشان بايد مطالعه كرد «فَاصْبِرُوا» ⓸ گرايش گروهى از مردم به كفر ما را متزلزل نكند كه خداوند حاكم است «فَاصْبِرُوا حَتَّى يَحْكُمَ اللَّهُ بَيْنَنا» ⓹ كسى كه بداند خداوند بهترين و برترين داور است صبور است و در كيفر و پاداش عجله نمى‌كند «فَاصْبِرُوا ... وَ هُوَ خَيْرُ الْحاكِمِينَ‌» چنانكه باكى از حكم ديگران نيز ندارد 📗 تفسیر نور °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom
@ahadis14masuom 💠🔹آیت الله مجتهدی تهرانی ره ◽️⇦ اهل بهشت چهار صفت دارند: ❶ صورت خندان و بشاش ❷ زبان فصیح ❸ قلب مهربان ❹ دست بخشنده ان‌شاءالله خدا این چهار صفت را به ما عنایت فرماید
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜ 💠🔹هر روز تفسیـر کوتاه آیه به آیه از ابتـدای قـــرآن ۱۶۲ ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ✨قَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَنُخْرِجَنَّکَ يَا شُعَيْبُ وَالَّذِينَ آمَنُوا مَعَکَ مِنْ قَرْيَتِنَا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنَا ۚ قَالَ أَوَلَوْ كُنَّا كَارِهِينَ{۸۸} سران مستكبر قوم شعيب گفتند: اى شعيب! حتماً تو و كسانى را كه با تو ايمان آورده‌اند از آبادیمان بيرون خواهيم كرد مگر آنكه به آئين ما برگرديد، شعيب گفت: گرچه بى‌رغبت باشيم؟(۸۸) ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ⬅️ زورگويى و تهديد به اخراج و تبعيد به نوعى در مورد همه انبیاء بوده است چنانكه در جاى ديگر مى‌خوانيم: كافران نسبت به پيامبران خود چنين تهديدهايى داشته‌اند «قالَ الَّذِينَ كَفَرُوا لِرُسُلِهِمْ لَنُخْرِجَنَّكُمْ مِنْ أَرْضِنا أَوْ لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا» ↲سوره ابراهیم، آیه ۱۳ هيچ یک از انبیاء پيش از رسالت مشرک و بت پرست نبوده‌اند ولى برخورد آنان با مشركان آرام بوده است اما پس از رسالت با عزم و اراده‌اى قوى‌تر مردم را هدايت كرده و با مشركان مقابله مى‌كردند لذا خطاب‌ «لَتَعُودُنَّ» به پيروان انبیاء است نه خود آنان ↲تفسیر نمونه ◽️⇦ نکتـــه‌ها ↯ ⓵ اشراف مستكبر دشمن انبیاء بوده‌اند «قالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ اسْتَكْبَرُوا .. لَنُخْرِجَنَّکَ» ⓶ استدلال و منطق شیوه انبیاست «جاءَتْكُمْ بَيِّنَةٌ» ↲سوره اعراف، آیه ۸۵ ولى روش کفار تهديد و زورگويى است «لَنُخْرِجَنَّکَ» ⓷ مبلغان نبايد از تهديدهاى مخالفان بترسند چون در اين راه تهديد به قتل و تبعيد هميشه بوده است «لَنُخْرِجَنَّکَ» ⓸ تحميل عقائد شیوه کفار است و دين تحميلى سودى ندارد «لَتَعُودُنَّ فِی مِلَّتِنا ... كارِهِينَ‌» ⓹ در برخورد با جهالت كافران از ادب و گفتار نرم و حكميانه استفاده كنيم «أَوَ لَوْ كُنَّا كارِهِينَ» 📗 تفسیر نور °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜ 💠🔹هر روز تفسیـر کوتاه آیه به آیه از ابتـدای قـــرآن ۱۶۲ ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ✨قَدِ افْتَرَيْنَا عَلَى اللهِ كَذِبًا إِنْ عُدْنَا فِی مِلَّتِكُمْ بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللهَ مِنْهَا ۚ وَ مَا يَكُونُ لَنَا أَنْ نَعُودَ فِيهَا إِلَّا أَنْ يَشَاءَ اللهَ رَبُّنَا ۚ وَسِعَ رَبُّنَا كُلَّ شَيْءٍ عِلْمًا ۚ عَلَى اللهِ تَوَكَّلْنَا ۚ رَبَّنَا افْتَحْ بَيْنَنَا وَ بَيْنَ قَوْمِنَا بِالْحَقِّ وَ أَنْتَ خَيْرُ الْفَاتِحِينَ{۸۹} شعيب به مخالفان گفت: اگر پس از آنكه خداوند ما را از آئین شما نجات داد دوباره به آن برگرديم بى‌گمان بر خدا دروغ بسته‌ايم، ما را نسزد كه به آئین شما برگرديم مگر آنكه خدا بخواهد كه او پروردگار ماست (خدا هم هرگز چنين نخواهد خواست) پروردگار ما بر هر چيز احاطه علمى دارد ما بر خداوند توکل كرده‌ايم، پروردگارا ميان ما و قوم ما به حق داورى و راهگشايى كن كه تو بهترين داوران و راهگشايانى(۸۹) ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ⬅️ «ملت» به معناى كيش و آئین است چنانكه در جاى ديگر مى‌خوانيم: «مِلَّةَ أَبِيكُمْ إِبْراهِيمَ» ↲سوره حج، آیه ۷۸ ⬅️ «فتح» در اين گونه موارد به معناى قضاوت و داورى براى راهگشايى است يعنى سخن آخر را خداوند مى‌گويد تا از بن بست خلاص شده و راه باز شود چون ياران شعيب عليه السلام دين را بر اساس بيّنه و استدلال پذيرفته‌اند نه هوا و هوس پس آن را رها نخواهند كرد مگر آنكه خداوند دستور دهد و خداوند هم هرگز دستور بازگشت به شرک و كفر را نمى‌دهد چون معمولًا كسى از دستورش برمى‌گردد كه از كردارش پشيمان شود و خداوند هرگز چنين نيست ◽️⇦ نکتـــه‌ها ↯ ① ارتداد و برگشت از آرمان‌ها و عقائد حق و پذيرفتن شریک براى خداوند نوعى افترا بر خدا و پيمان شكنى است «قَدِ افْتَرَيْنا ... ما يَكُونُ لَنا أَنْ نَعُودَ» ② شرک، اسارت و يكتاپرستى نجات است «بَعْدَ إِذْ نَجَّانَا اللهَ» ③ مؤمن هرگز نبايد از حق عدول و بر عقائدش سازش كند «ما يَكُونُ لَنا» عقب‌گرد و ارتجاع ممنوع است و تساهل و تسامح همه جا ارزش نيست ④ هدايت و ضلالت در دائره اراده خداوند است «إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللهَ» ⑤ دليل تسليم شدن و پذيرفتن ربوبیت خداوند علم بى‌پايان اوست «إِلَّا أَنْ يَشاءَ اللهَ وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً» ⑥ دليل توكل ما بر خداوند نيز علم مطلق او بر همه چيز است «وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً عَلَى اللهِ تَوَكَّلْنا» ⑦ براى پايدارى در ايمان از خداوند استمداد و به او توكل كنيم «ما يَكُونُ لَنا أَنْ نَعُودَ ... عَلَى اللهِ تَوَكَّلْنا» ⑧ در برابر پيشنهادهاى شوم دشمنان بايد با توكل بر خدا قاطعانه ايستاد «ما يَكُونُ لَنا ... تَوَكَّلْنا» ⑨ واگذارى داورى به خداوند نمونه و مصداق توكل و تسليم است «عَلَى اللهِ تَوَكَّلْنا رَبَّنَا افْتَحْ‌» ⑩ در دعا رعايت تناسب بين خواسته و اسماى الهى مطلوب است آنجا كه نياز به فتح داريم خدا را با خيرالفاتحين صدا مى‌زنيم «افْتَحْ‌ ... خَيْرُ الْفاتِحِينَ‌» ⑪ لازمه داورى صحيح علم و آگاهى همه جانبه است داوری حق كسى است كه همه چيز را مى‌داند «وَسِعَ رَبُّنا كُلَّ شَيْ‌ءٍ عِلْماً ... رَبَّنَا افْتَحْ‌» ⑫ داورى از شئون ربوبيّت خداوند است «رَبَّنَا افْتَحْ» ⑬ هدف انبیاء تثبيت و بر كرسى نشاندن حرف حق است نه سخن خويشتن «افْتَحْ بَيْنَنا وَ بَيْنَ قَوْمِنا بِالْحَقِّ» 📗 تفسیر نور °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom
@ahadis14masuom 💠🔹امام رضا علیه‌السلام⇩ 《يطَهِّرُ اللهَ بِهِ اَلْأَرْضَ مِنْ كُلِّ جَوْرٍ وَ يُقَدِّسُهَا مِنْ كُلِّ ظُلْمٍ》 خداوند به وسیله او زمین را از هر ظلم و ستمی پاک می‌گرداند 📗كمال الدين، جلد ۲، صفحه ۳۷۱
احـٰادیث چهـٰارده¹⁴ معصوم
💢↶ آنچه باید شما درباره امام زمان عج بدانید قسمت ششم ⬅️ آیا خود امام زمان عج الله تعالی فرجه الشری
💢↶ آنچه باید شما درباره امام زمان عج بدانید قسمت هفتم ⬅️ امام زمان عج الله تعالی فرجه الشریف هنگام ظهور به چه زبانی صحبت می‌کنند؟ برای نوع گویش امام مهدی علیه‌السلام دلیل و مدرک خاصی نداریم اما بر اساس روایات مربوطه امام معصوم به همه زبان‌ها آگاه است و با هر کس به زبان خودش سخن می‌گوید مقتضای امامت نیز همین است ضمن آنکه حضرت مهدی علیه‌السلام در زمان غیبت و در تشرفات نیز به زبان شخص مخاطب سخن گفته است زیرا مقتضای ایجاد ارتباط کلامی نیز همین است آری، شاید با توجه به اینکه زبان قرآن و سنت «زبان اسلام» عربی است در حکومت جهانی حضرت مهدی عج نیز زبان رسمی زبان عربی باشد همان گونه که در دنیای امروز انگلیسی زبان بین‌المللی است و همه مردم یا غالب آنها به زبان عربی آشنا خواهند شد 🖇 ادامـه دارد ... °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @ahadis14masuom
@ahadis14masuom 💠🔹حاج شیخ حسین انصاریان: بهار حقیقی وجود مولائی است که آمدنش موجب نشاط بندگان و شادابی روزگار است
⇝✿•📖•❀°✵﷽✵°❀•📖•✿⇜ 💠🔹هر روز تفسیـر کوتاه آیه به آیه از ابتـدای قـــرآن ۱۶۲ ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ✨وَ قَالَ الْمَلَأُ الَّذِينَ كَفَرُوا مِنْ قَوْمِهِ لَئِنِ اتَّبَعْتُمْ شُعَيْبًا إِنَّكُمْ إِذًا لَخَاسِرُونَ{۹۰} سران و اشراف قوم شعيب كه كفر ورزيدند گفتند: اگر از شعيب پيروى كنيد قطعاً زيانكار خواهيد بود(۹۰) ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ✨فَأَخَذَتْهُمُ الرَّجْفَةُ فَأَصْبَحُوا فِی دارِهِمْ جاثِمِينَ{۹۱} پس به كيفر عنادشان زمین لرزه شديدى آنان را فرا گرفت پس شب را به صبح آوردند در حالى كه در خانه‌هاى خود به زانو در افتادند و مردند(۹۱) ❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋༅༅❋ ⬅️ شايد از اینکه در اين آيه کلمه «رجفة» در آیه ۹۴ سوره هود کلمه «صيحة» و در آیه ۱۸۹ سوره شعراء عبارت‌ «عَذابُ يَوْمِ الظُّلَّةِ» بكار رفته استفاده شود كه زلزله همراه با صيحه و ابر تيره بوده است ↲تفسیر نمونه ⬅️ ممكن است مراد از «رجفه» همان اضطراب و لرزش اندام باشد كه از ترس حاصل مى‌شود نه زمين لرزه چنانكه در آیه ۷۸ گذشت «جاثم» به كسى گفته مى‌شود كه به رو بر زمين افتاده و يا به زانو افتاده و توان برخاستن ندارد ◽️⇦ نکتـــه‌ها ↯ ⓵ طبقه اشراف غالباً مخالف پيامبران بوده‌اند «وَ قالَ الْمَلَأُ» ⓶ يكى از شيوه‌هاى كفار براى بازداشتن مردم از پيروى انبیاء هنگامى كه ببينند آنان از ايمانشان دست برنمى‌دارند تهديد مادّى و اقتصادى است «إِنَّكُمْ إِذاً لَخاسِرُونَ» آرى، محرومیت از درآمدهايى كه از طريق كم فروشى به دست مى‌آيد از ديد كافران خسارت است! 📗 تفسیر نور °❀°▪️°❀°▪️°❀°▪️°❀° ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ☑️ ⇦ کــانال احـادیـث چـهــارده مـعـصــوم علیـه‌السـلام                      کلیــڪ ڪنید ⇩⇩⇩ ➯ @Ahadis14masuom